načítám data...

Leli

JménoDaniel Novák
BydlištěPraha
Registracepřed 6.9 rok.
Poslední aktivitapřed 5.5 rok.
Příspěvků ve fóru6
Komentářů u článků38
Pozitivních komentářů u článků4
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

Leli
30. června 2016, 16:35
1
Ptejte se: O W124 a rozdílu mezi trvanlivostí a spolehlivostí

Přesedá do toho z dvojkové fabie, což je dost shit auto, proti tomu bude třeba vybavené coupé úplně jiný vesmír. Stačí že tam bude ventilový třílitr, automat, kožich s výhřevem, všechna okna v proudu a zbytek víceméně nevymlácený a v pořádku. Na nějakou fabii si po provních 100 km koukání přes hvězdu na kapotě za poctivým kormidlem Mercedesu naprosto nevzpomene.

Leli
30. června 2016, 16:30
0
Ptejte se: O W124 a rozdílu mezi trvanlivostí a spolehlivostí

"Benzinove motory by som odporucal "E-ckove" , tie starsie Bosch-ove maju mensi vykon pri vacsej spotrebe."

to je blbost, 300-24v ma 162 kw, E320 ma taky 162 kw, ma sice trochu jiny prubeh, ale zrychleni shodne. Co ten starší motor nemá jsou cívky, kabelové svazky z rozpadajících se materiálů a hromadu dalších stupidit, které budou dělat u víkendovky akorát starost. Třeba namísto váhy vzduchu z modernějšího exempláře má ten klasický takový velký měděný zvon. Co se dřív a snáz posere - malý rozžhavovaný drátek, nebo kus kovu, kterým by se dalo zatloukat hřebíky?

Ideální bude snad ze všech hledisek klasická 124, před E-faceliftem s klasickým 4kvaltem automatem. Navíc má i hezčí a větší chromovanou masku.

Leli
30. června 2016, 16:24
0
Ptejte se: O W124 a rozdílu mezi trvanlivostí a spolehlivostí

Nikdy auto z CZ - to je taky dobrá kravina.

A6 C4 jsem taky měl, 2,5 TDI tu slabší, špatné to nebylo, ale mercedes z té doby je o mílové kroky jinde. U C4ky jsem pochopil, proč si ji mohlo hodně lidí oblíbit a pak ze setrvačnosti kupovat C5-Ptakopyska, který byl dost srágora.

W124 je rozhodně auto s potenciálem, záleží kolik na to má tazatel korun a kolik s tím reálně chce najezdit.

"Tey duvody byli snad malicherne, ale 1. zadni nahon, 2. na dalnici a pri vyssich rychlostech se auto trapi, 3. nez se to rozjede... "

to jsou všechno blbosti, které se dají řešit výbavou a motorizací. Zadní náhon a strach z něj řeší třeba ASD, což je hydraulikou uzamykatelný diferenciál, nebo 4matic, nebo nešetřit na slušných zimních gumách. V reálu to není takové drama, jak vypadá.

Osobně jsem měl pět kusů 124ek, pokud jsem na nějakou nezapoměl (a taky W201, W126, 3x 210, ...), a najezdil jsem s nimi hezkých pár kilometrů, se 124 300-24v coupé třeba Praha-Budapešť za 3 hodiny a 28 minut, vyloženě se to trápilo a trvalo to dlouho (je to skoro 600 km, myslím, že v tom je i pauza na tankování a už je to dávno promlčené :-) ).

Leli
30. června 2016, 16:08
0
Ptejte se: O W124 a rozdílu mezi trvanlivostí a spolehlivostí

Pokud je nejaký přípravek "v řádu tisíců korun" "fakt ranec", tak bude drahý asi každý auto a díl... Specializovaný vybavení se dá buď půjčit třeba přes klub, nebo koupit, když ho clověk sám využije a chce si s tím hrát. Kdysi jsem si takhle koupil "jetou" mercedesí diagnostiku i s počítačem, mnohokrát potom se mi to hodilo.

Jinak 190D je model W201, což bylo hierarchicky zhruba C třída dnes, 124 odpovídalo E třídě a 140 S třídě. 123 byl kulatější předchůdce 124, lidově zvaný piáno, předchůdcem 140 byl model 126 a W201 přímého předchůdce neměla, naopak debutovala jako takový baby-benz, občas se mu tak i říká. Dieselový pětiválec byl v řadě 124 značen jako 250d, v řadě 123 jako 240d, nebo 300d.

W201 se značí s W na začátku vždy, je to označení sedanu, u 126 a 140 bylo krom sedanu ještě coupé, takže tam mohlo být C126 a W126, u 124 bylo ještě kombi S124 a cabrio A124.

ohledně slabého výkonu atmo dieselů a následné rady - větší kravinu jsem dlouho neslyšel, třeba 300d je i do dněšního provozu s jejími 83 kw ve slabší variantě a 100 kw u "ventilové" vcelku dostatečná (0-100 za 15s a 13s, už ten slabší je rychlejší než třeba základní fabie/hyundai i20, kterých jezdí celkem dost), v provozu vídám i 250d s automatem a taky se dá (0-100 za 17s, ekvivalent nového fiata punto CNG), záleží na tom kde a jaké trasy člověk jezdí. To, že starý diesel nemusí spalovat jen naftu, ale i paliva s cenovkou 4 kč/l je jen příjemný bonus, a samozřejmě by to měl uživatel sám dokumentovat a doplácet státu spotřební daň... :-)

Leli
25. března 2016, 11:14
1
Mercedes-Benz GLC Coupe: kupé za každou cenu

Hele jakej smysl davá oktávka/superb liftback, když můžeš mít kombíka, kterej je praktičtější? Nebo A7 a A6 kombi, nebo xy jinejch příkladů který se dají najít ve světě "normálně" vysokých aut.

Tohle je doplnění nabídky, když chceš něco velikosti Cčka, ale občas bys ocenil vyšší posez, ať už kvůli využití mimo silnici na polňačkách apod, nebo třeba kvůli nastupování/whatever a přitom nevozíš moc věci, nechceš, aby se ti špinilo na dálnici pořád zadní okno a do kufru dáváš maximálně notebook nebo baťoh a nechce se ti s každým otevřením kufru vyvětrat interiér a hýbat s nějakou roletkou. Jako proč ne, ono to i může dávat docela smysl.

Leli
19. února 2016, 09:36
0
Autíčkář v novém a co bude dál...

GE money jsem si musel vygooglit, podobu tam tedy nevidím.

Nikdo netrva na kulise, naopak toto logo vyjadřuje Autíčkáře mnohem líp, než kulisa převodovky, kór automatu.

A-Gate se spíš hodí pro naprosto jiný typ obsahu, než pro motoristický magazín... :-)

Leli
19. února 2016, 08:46
0
Autíčkář v novém a co bude dál...

Rádi si poslechneme i nějaké konkrétní výtky k designu loga, nicméně takovýto obecný hate taky zahřeje u srdéčka. :-)

Slogan doufáme, že vystihuje jaký Autíčkář je, a zároveň ukazuje jaký Autíčkář chce být v budoucnu - nerad bych zkazil překvapení, ale připravujeme hromadu věcí, co by vás mohly nadchnout. Na to potřebujeme krom jiného i logo a identitu, která funguje na první pohled i v offline světě. Nebude to kopírka existujících konkurenčních projektů, tím směrem se Autíčkář neubíral nikdy, naopak, troufám si říct že jako jediná redakce organizujeme unikátní a novátorské věci, které se snažíme dělat tak, aby se jich v podstatě kdokoli mohl snadno účastnit - plechcup, trackdaye, kafe a káry, ... Jednotící prvek všeho co děláme je, že nás to musí bavit, protože věříme, že čtenáři autíčkáře jsou dost podobná krevní skupina, takže je to pak baví taky. Držte palce a těšte se, myslíme, že bude na co. :-)

Leli
19. února 2016, 08:17
0
Autíčkář v novém a co bude dál...

Krom hromady jiných problémů kulisu vyřadilo mimo jiné to, že na HH byla zařazena vlastně zpátečka. :-)

Nové logo je sice na první pohled jednoduché, ale na druhý a třetí má rozhodně skrytou hloubku a umožní nám do budoucna další zajímavé aplikace, ale nebudu teď kazit překvapení.

Leli
16. února 2016, 15:46
0
Mercedes CLK 270 CDI: Gétéčko spořivého důchodce

První co mě napadlo, že uživatel John si plete CLK 209 s C sportcoupe. Pak bych ty kecy o maskulinitě snad i chápal.

W208 vypadá jako trochu ocucaná a zmenšená 210, která je trochu nakoplá. W209 je vzhledově od 211 výrazně víc odlišná, dokonce vypadá, že někdo udělal to auto jinak, než že by ho jen zmenšil na šířku a délku ze sedanu a zahodil dvoje dveře. Proporcemi a designem je rozhodně blíže ke W124, než je k ní vzdálená W208. K tomu nemá B sloupek. Není moc mercedesů s jedním párem dveří, co má B sloupek. C sportcoupé, Áčko a W208... Maskulinita sama... Není to výhoda, spíš celkem velká chyba. Absence B-sloupku je něco, co jednoduše stojí za to mít.

W208 je tak ceněný youngtimer, že je jich dneska na Mobile s cenovkou kolem padesáti tisíc českokreditů asi milion, a dá se v nich vybrat i hezké auto bez větších problémů. W209 stojí podobnou cifru, akorát má před ní jedničku, občas i dvojku, ...

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-320/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,ger:automatic_gear,dmg:false,vcg:sportscar/pg:vipcar/219729005.html#

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-320-Elegance-Leder/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/220239736.html#

Řeči o nájezdu budu blahosklonně ignorovat - vždyť to má přece být to kvalitní auto, na rozdíl od těch plastových sráčů, tak co vadí pár stovek tisíc kilometrů sem nebo tam?

Ok, najdou se na obou stranách i na fotkách hezčí, s menšími nájezdy a vyššími cenovkami:

208 FL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-320-Elegance/vhc:car,pgn:1,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/146318328.html

209 PreFL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-CLK-320-ELEGANCE/vhc:car,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/217804879.html

209 FL
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Mercedes-Benz-CLK-Coupe-280-7G-TRONIC/vhc:car,pgn:3,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:17200__clk,frn:2000,ger:automatic_gear,pwn:110,dmg:false,vcg:sportscar,lts:true,ehs:true/pg:vipcar/221203796.html

Obecne se dá říct, že si každý volí auto podle svého rozpočtu, když je to na hraně a situace zní méně jetý starší model versus novější, z prvních roků výroby, to je vždycky otázka. Na jedné misce vah je novější design, technologie, etc, na druhé loterie jménem nájezd a domněle nižší servisní náklady (což tady úplně neplatí, průměrně budou spíše shodné). Jediné, co je asi obecně správné, je hodnocení stavu konkrétního kusu a porovnávat až konkrétní vozy co jsou k disposici mezi sebou. Co je a není honění vody na prázdnou image bych nechal na každém, zase jsou lidi co jim jsou auta volná, pro ně je to od pohledu auto co má 4 kola a volant, pro jiné je to zase relativně současný versus cikánský mercedes, pro milovníka analogové klasiky jsou to zase oba moderní elektrikou nacpaný křápy a jediná pravda bude W123...

Zajimavé je, že 320 W208 má 0-100 zhruba za 7,5 s. To je cca shodný údaj s W124 300-24v. Ten vysmívaný nafťák má lehce přes osm...

Jenom mimochodem, CLK GTR má s W208 skutečně něco společného - přední světla. Je to bohužel asi všechno, co mají ty auta společného. :-)


Nicméně - svezení s pěknou a opečovávanou W208 ve vysoké výbavě je něco, co bych neodmítl a klidně vyzkoušel. Pokud nějakou takovou máte a přežijete, že vám nějaký drzý Autíčkář očistí spodek plynového pedálu o kobereček, budeme rádi. :-) [email protected]

Leli
01. února 2016, 17:12
0
Auto s názvem ošklivé choroby? V Tata Motors mají problém...

tohle bylo stejně o dost lepší pojmenování:

http://www.carscoops.com/2007/09/why-honda-didnt-call-fit-jazz-by-its.html


"You know why they didn't call the Honda Jazz/Fit by its intended name?

Honda had originally planned to name the first-gen the Honda Fitta. Probably sounds ok to you? If you were in Scandinavia though that would be the same as calling the car “the Honda Pussy”!

That's why they chose to call it the Honda Jazz in Europe but modified the original name slightly to Honda Fit in the US (Honda deemed Fit to be too close to the original name in Scandinavia). Honda had even made the brochures and the slogan for the model when the name problem was discovered.

The slogan: “Small on the outside but big on the inside”. Just imagine the adverts for that car in Scandinavia: Honda Fitta (Pussy). Small on the outside but big on the inside!"

Leli
16. ledna 2016, 10:34
0
BMW 745d: Kosmická loď z minulosti

Srovnani s 221 je mimo, 221 je dal o nekolik galaxii. Designem, ergonomii, technologiema, ... konkurentem pro W221 je spis F01, tohle je spis konkurence motyla (W220), bmw je v release cyklu o par let pozadu za mercedesem, takze kdyz mercedes predstavi vlajkovou lod, bmw chvili trva nez predstavi tu jejich a snazi se mercedes dohnat, mercedes je vlastne takovej prukopnik, ke kterymu ostatni vzhlizi. :-)

E65/66 ma slusnej podvozek, celkem jistej a poslusnej, to se mi na ni libilo. A extremne u ni zalezi, jaky ma sedacky, ty zakladni nebyly nic moc, daly se objedant lepsi, ale zdaleka ne kazdy vuz je ma. Ergonomie je dost priserna, oranzovy podsviceni vseho taky, nektery motorizace taky nic moc (735i)...

Leli
16. ledna 2016, 10:19
0
BMW 745d: Kosmická loď z minulosti

ty tlacitka nejsou na sedackach, ale totalne idiotsky na stredovem tunelu, viz fotky.

Leli
15. ledna 2016, 10:07
0
(Pseudo)analogové budíky patří na smetiště dějin!

Výhody ručiček:

1) je vidět letmým pohledem, kde se zhruba nachází a z toho se snadno odvodí, jestli člověk jede adekvátně rychle. Stačí si pamatovat, kde je cca 50, 90 a 130, protože techometr stejně není k ničemu jinému, než aby nás nevyfotil radar a radar má trochu toleranci a pokutuje se až nad nějakou vyšší úroveň překročení, takže je jedno, zda jedeme 48 nebo 59. Starý mercedesy měly třeba pole 50-60 zvýrazněný, tuším že někde jsem viděl i 90 a 120 a nebylo to blbý, letmým pohledem bylo jasný, kde se rychlost pohybuje.

2) velice snadno je vidět zrychlení a zda se blížímě stanovené metě - když chci zrychlit na 130 nebo brzdit na 50, tak vidím jak se ručička šplhá a jestli dosáhla 130 a vidím to hned, kouknu na kus stupnice a když se k ní dostane ručička, cink a jsme u cíle. U čísel musí mozek vyhodnocovat, jestli to číslo je nad/pod 130 a o kolik, což je logicky pomalejší a "víc práce". Řídit podle ručiček je tudíž relaxovanější a pohodlnější, než podle přesného číselného údaje. Ten je lepší tak maximálně k nastavení tempomatu na přesnou hodnotu.

Leli
08. ledna 2016, 09:36
0
Jak staré auto na každodenní ježdění?

to je jeden z rozsirenych omylu, ktery se tyka hlavne "starych pekacu", kde v podstate neni depriciation, neboli ztrata hodnoty. Zase tam jsou jine problemy, ze se to v podstate neda pojistit a kdyz to nekdo ukradne, je to cisty minus do ekonomiky, pak opravy nasobne prevysujici hodnotu priblizovadla, atd...

par prikladu - rok stary range rover (2014+), puvodni cena minus aktualni inzerovana = cca 500k czk. Pokud budeme brat jako spotrebu treba 15l/100km, tak naklady na km jsou 5 CZK, kdyby nektery z nich mel najeto 50k km, tak by to bylo 250k, akorat to zadny najeto ani nema...

dvoulete range rovery 2013-2014 - nejvic ojety ma najeto 177k, to by bylo 885k czk na palivu. Jenze ztrata na hodnote tam je cca 2m... u mene jetych, zase do 50k km je tam cenovka mensi o milion az milion a pul.

Naklady na palivo jsou tam ta spise marginalni polozka.


Jediny co ma smysl pocitat a porovnavat, je TCO na km - to je takovy nejferovejsi ukazatel toho, kolik vlastne to auto stoji. Bude na to tema nekdy v budoucnu i clanek na autickari. :-)

Leli
15. prosince 2015, 21:58
0
Raritní Charger Daytona zachráněný ze stodoly míří do aukce

na to sem si presne vzpomel, to sem paril na xboxu :-)

zajimal by me celej pribeh, proc to tam stalo takovou dobu

Leli
10. prosince 2015, 09:44
0
Leli
10. prosince 2015, 09:03
1
Škoda Superb vs. Mercedes-Benz C220CDI: Je to o značce či o velikosti?

Ono je to takovy slozitejsi, ve vysledku u fleetu firmu ani nezajima kolik to stoji na nakup, ale kolik bude stat splatka operativniho leasingu. Jina je pak situace ve firmach, kde vlastnej 150 skodovek a potrebujou neco dalsiho pro lidi vys v zebricku, ty zase budou nakupovat za jiny penize. Jinde jsem zase videl passata v plny za cca 1,7m. Pak je tu mnoho soukromejch osob a majitelu mensich firem/zivnostniku co se zivej vetsinou dusevni praci nez fyzickou, vozej akorat sebe a aktovku na jednani, resej ze chtej novy auto nalozeny asistentama, treba za cca 1,5 ve strope aby to nebylo zbytecne drahy a co za to muzou dostat, nechtej neco co bude vysoky, ani neco co zbytecne zere vzhledem k jejich najezdu, ale mit tam veci co umej v pripade nehody pomoci nebo ji zabranit jsou ucelne vynalozeny penize (realne jsou). Tam zase vybaveny Ccko hezky kraluje a vzit v takovy situaci superba je fakt kravina.

Leli
04. prosince 2015, 21:59
0
Autíčkář se ptá: Soumrak luxusních limuzín?

Me velmi mrzi, ze mercedes nevyrabi zadne auto v kategorii range roveru. On ho nikdo jinej nevyrabi (byť novym escaladem jsem zatim nejel).

GL je prodlouzeny ML, s jinym kufrem a trochu jinou kapotou. ML je dobry auto, imho spicka a nejlepsi volba v tomhle suv segmentu, ale RR patri jinam a dal. RR je predchozi generace Ska, ktery zvedli do vzduchu. Mercedes dneska uz ma novou generaci Ska, nez nam ji na Mcelich na narodnim predstaveni ukazali, tak jsem si nedovedl predstavit, jak by se 221 dala vylepsit. Pak najednou cink a 221 byla zastarala minulost a 222 priletela primo z budoucnosti. S RR nebo 221 se da dneska porad dobre fungovat, ale holt uz pak vis, ze ten TOP je dneska jinde a dal. Moc by se mi libilo, kdyby mercedes vyrobil auto jako je Range Rover. Design range roveru je v poradku, prostornost je taky v pohode, ale infotainment, pristroje, masaze, ergonomii a technologie, atd bych uvital ala W222. Stat to klidne o mega vic, nez nalozenej range rover, tak bych nevahal a uz by byl objednanej i se servisem excellent na 5 let. Bylo by to totiz opravdovy Best car in the world.

Leli
04. prosince 2015, 21:39
0
Autíčkář se ptá: Soumrak luxusních limuzín?

RRS a 535d je vsechno mozny, jen ne nejaka "idealni kombinace aut", kor pro "někoho, kdo si to může dovilit". Spis je to takova pozerska kombinace, RRS je takovej ten range rover, co si koupis, kdyz nemas na plnohodnotnej velkej range rover. 535d je obycejny kompromisni auto.

Leli
29. listopadu 2015, 00:39
0
Peugeot Partner Tepee Outdoor: Praktický frikulín

No aby tech redakcnich komentaru vubec nebylo malo, u me by vyhral Peggy. Ridil sem jak posledni caddy tak partnera. Caddy je tim zadnim rovnym oknem moc jako na uzitkac naroubovanej pohrebak, partner je takovy auto ty divny mikrododavkorodinny kategorie, kterou vnimam ze s berlingem zalozili a v jejimz duchu tak nejak pokracujou a rozvijeji puvodni napad.

Leli
25. listopadu 2015, 11:36
1
9 vět, kterými vás bazarníci chtějí dostat

Nová čtvrtníčkovina je dost shit, očekávání bylo velký, ale ta exekuce je dost hrozná a hlavně postavená na vodě a ne na kvalitním příběhu... Kolikrát když se nějakej reálnej starej bazarník rozvypráví, tak to bývá o dost větší zábava.

Leli
22. listopadu 2015, 19:35
0
Ptejte se Vojty: Čtyři kruhy za devět pětek

Kamarad ma zrovna D2 4,2 a resi klouzajici dvojku, vyresil ji jinou prevodovkou a stalo ho to celkem myslim dvacku? Do staryho auta bych klidne dal starou funkcni prevodovku, proc ne?

Leli
22. listopadu 2015, 18:52
0
Autíčkářův týden: Konec zadohnaného BMW a Range Rover pod stanem

Evoque cabrio je jednoznačně super, akorát škoda, že bude nejspíš strašně pomalej. Stovka za 12s u slabý nafty, 10,5 u silný a 8,6 u nejsilnějšího benzínu jsou poměrně strašný hodnoty. U Citroenu Cactus se to da pochopit, dokonce s automatem ujede tomu slabsimu Evoqueu, ale za 1,5m zakladni cenovky me nenapada asi zadny jiny auto, co by bylo pomalejsi. Neni to jen o startu z krizovatek, ale zrychleni na dalnici, zrychleni na okresce pri predjizdeni traktoru, etc...

Leli
22. listopadu 2015, 18:43
0
Ptejte se Vojty: Čtyři kruhy za devět pětek

Ach bože...

„Das ist nich ideal, auf wiederholen"?

To jako vážně? Možná by nebylo špatný začít tím, že si někde koupíš slovník němčiny. Používání cizích termitů přináší, pokud nejsi v bobré konvici, značné rizoto. Člověk se cítí jako suterén, ale většinou to skončí katastrálním fiakrem, eventuálně se to dotyčnému vrátí jako buzerant.

Devět pětek je něco, co jsi obdržel jednorázově a další už nikdy nebudou? Že máš strach z automatu, kde výměna za jinej slušnej kus nebo repas s výměnou budou stát ve stropě odhadem 35k... Spojka vyjde na kolik? Na S8 na 15k plus práce... v podstatě stejný peníze.

Osobně jsem s první A8 párkrát jel, s 4,2 V8 a špatný to není. Nezapomenutelný a úžasný taky ne, ale za ty peníze, proč ne.

Leli
20. listopadu 2015, 02:22
0
Proč soudím lidi podle aut a nestydím se za to

Mercedes-Maybach ma podobna za priplatek 120k :-)

Leli
19. listopadu 2015, 17:12
0
Fiat 124: Italská Miata oficiálně - AKTUALIZOVÁNO - Pro Evropu jen 140 koní

hlavne o SLK v mem prispevku ani predchozim nebyla vubec rec :-)

Leli
18. listopadu 2015, 22:07
0
Fiat 124: Italská Miata oficiálně - AKTUALIZOVÁNO - Pro Evropu jen 140 koní

No, nebo kdokoli jinej kdo si to koupi na v podstate maximalni mozny, skoro az kazdodenni jezdeni. A najede s tim 5k mesicne cestou necestou, poskakovanim po meste a tak dale.

Kazdopadne moznost volby pro kazdeho tam je, takze je to nejvic v poradku jak muze byt.

Leli
18. listopadu 2015, 13:11
0
Hyundai Genesis 3.8 – Jednou nohou v luxusu

Nebyli, tento týden máme zapůjčený úplně jiný vůz, plný francouzského charakteru. :-)

Leli
18. listopadu 2015, 12:06
0
Hyundai Genesis 3.8 – Jednou nohou v luxusu

No, Hamster mi sam nedavno rikal, ze by si Thesis znovu koupil, ale tentokrat v nafte...

Busso v Thesisu nebylo uplne blby, ale zralo to 14, moc extra to nejelo (stovka za 9,2) a nebylo to blby tim, ze to cely bylo takovy italsky divny, se skyhook tlumicema co umely docela zajimavy kejkle. Vetsinou dobre tlumily, protoze nejak podle rany co dostalo predni kolo tak nastavily zadek, blby to bylo jen u dlouhejch betonovejch retarderu, kde to diky tyhle vlastnosti mlatilo cumakem o zem za retarderem. Pravda je, ze asi motor a skyhook bylo to jediny, co mi nevyhodilo behem kratkeho souziti zadnou chybu a neposralo se to. Prevodovka, rizeni, zamky dveri, elektricka rucni brzda, ... tam to byla jina pisnicka. Objevit se ovsem nekde bicolore limitka, tak bych si ji asi taky klidne zase koupil, prestoze uz pred lety na to neexistovaly nektery nahradni dily.

U Huyndaie je to jinej pribeh - to auto se snazi bejt dustojna limuzina, konkurent Ecka a ten motor nema dost sily na to dustojny prevalovani se v dolni pulce otackomeru a nenuceny posouvani osazenstva casoprostorem. Na sportovni limuzinu co bys chtel tocit a chtel s ni blbnout zase nesedi ten zbytek auta. E400 W212 tahne jako starsi osmivalec a zere min, respektive taha jeste lip nez treba E420 z rady W210, coz byla na ten vuz velmi dustojna motorizace. Kdyz jsem mel potom E430 4matic kombika, tak proti 420 mi prislo ze jel min, ale porad se to dalo. :-) Stovku mel za 7. Co me jako majitele ale obcas sralo bylo, ze kdyz sem nepotreboval V8 vykony, tak jsem jel klidnou nohou za 10 a furt ve me hlodalo, ze je to zbytecny a ze nafta by jela v tom rezimu za pulku, k tomu za rok najezdim celkem hodne km. Kdyz ten klidnejsi rezim predstavoval 90 procent z jezdeni, tak tech 10 uzitecnejch procent to zase tak nezvrati. Co bylo naprosto skvely byl 4matic, v zime naprosoto bezkompromisni, kam se clovek rozmyslel ze chce, tam auto jelo, i v hlubokym snehu. Dlouhodobej prumer byl 13,5l u me a 11,5l u manzelky. Pro me pak byla jasna volba naftovej dvoulitr, k tomu nejaka zajimavejsi karoserie, takze v roadsteru a s dvema turbama. Zajimavy je, ze u vozu s podobnou hmotnosti je ten moderni "polovicni" motor rychlejsi, nez ten stary.

Do Genesisu by se hodil bud ten petilitr, co prodavaji v USA, pak by to byl dustojny vuz s dostatkem sily, nebo holt silna nafta, protoze by sedela k charakteru toho auta. I ten petilitr neni nesmyslnej, verim, ze by ve vysledku mohl zrat min a byla by to spravna motorizace - zalezelo by taky na cene, ale byl by to vic smysluplnej produkt, protoze bysis na misto nemecky konkurence koupil sedan, kterej v kazdym rezimu muze jet tak, jak od "nadrazenyho" sedanu ocekavas. Sice bys mel horsi ergonomii, hrozny podsviceni, ale na klidnou jizdu, na plynuti s davem, na mirne plynuti pred davem i na freneticky spech by to fungovalo. Po strance drivetrainu komplexni auto. S touhle V6 si skrtni ty dve posledni moznosti a s tou pred nima to mistama pokulhava, nebo neadekvatne toci. Mas auto, ve kterym je ta 3,8 V6 uplne nesmyslna. Nehodi se tam.

Leli
18. listopadu 2015, 09:56
0
Fiat 124: Italská Miata oficiálně - AKTUALIZOVÁNO - Pro Evropu jen 140 koní

Za mě jasně vede Fiat, svalnatější varianta, která má i svlanatější motor, který se navíc snáze upraví na vyšší výkony, pokud bude třeba.

Předek se hodně povedl, je to trochu Jaguar XK, trochu Chrysler Crossfire, trochu MG, v týhle černý trochu Dodge SRT, ale celkově to sedí, svalnaté blatníky jsou super, líbí se mi to hodně. Z boku je to sice trochu NB Miata, zadek mi evokuje starýho peugeota, ale jen lehce, takže to nevadí, takovej retro prvek. K tomu upravený přifouklý roztočený turbomotor pískající přes Blow-off ventil a evropskej muscle car je na světě. :-)

A navíc mi bude názvem připomínat jednu řadu Mercedesu. :-)

Leli
18. listopadu 2015, 01:17
0
Hyundai Genesis 3.8 – Jednou nohou v luxusu

Hele tohle ma dve tuny... tam by ten osmivalec sedel mnohem lip.

Dalsi faktor proti nemecky konkurenci je, ze to stoji 1,7m, pravda, maximalne nalozeny. To na prvni pohled vypada jako fantasticka nabidka, skoro ctyrlitr s hodne vybavy za tak malo. Me se moc libi, ze je to jednim klikem vsechna vybava. Jenze nemci uz maj LED svetla, ktery umej uplne jiny veci nez bixenony, maj vyhrev co umi zaroven odvetravat, a nemaj tu prisernou bledemodrou na podsviceni, v noci mas okolo sebe bledemodrou mlhu a nevis bez poradnyho focusu na co mackat a hromadu dalsich detailu (myslim ze me este sralo ovladani tempomatu a neceho na volantu)...

Oproti tomu sem si ted zkusil nakonfigurovat A6 sedan. No audi ma natolik zasranej a kretenskej konfigurator, ze sem to nedokazal dokoncit bez nasrani a zavreni stranky v prohlizeci. Vetsi sracku konfigurator sem fakt nikdy nevidel. Pak sem si zkusil BMW, ze za kolik asi vyjde 5ka. Kliknul sem na 5ku, na sedan, pak ze zvedavosti na Active Hybrid a tim sem celej konfigurator rozbil a uz mi neukazal vubec nic. :-) Takze nakonec zase hura k memu favorizovanemu Mercedesu. 2,1 stoji nalozeny E400 4m, ktery je ovsem rychly jako krava, stovku ma opravdu za 5,3 a je to zastaralej, 7 let starej model, kterej je teda ale v mnoha aspektech porad lepsi (LED svetla, ...) a v prosinci predstavej jeho nastupce. Pokud bych vzal neco, co sice porad pojede lip jak Hyundai, ale na bonus bude zrat fakt pulku, vezmu E 250 BlueTEC 4MATIC Edition 20 a nalozeny s panoramou a vsema moznejma hovadinama jako masazni sedacky, exterierovej paket, atd to bude stat 1,84m. Takze priplatit 40 tisic a mit mnohem lepsi mercedes? Quo vadis, Hyundai? Kdysi stal hyundai vyrazne min jak srovnatelna konkurence, dneska stoji skoro stejne, chtelo by to tedy zamakat na nekterejch detailech, aby to byl taky adekvatni produkt ke zbytku trhu.

Leli
07. září 2015, 14:18
0
Quo vadis, Mercedes? Nová E-klasse a etická debata kolem klonování

Lol, to jsem nepsal ja, ale dost s tim souhlasim. :-)

Ty si kdo z nyxu?

Leli
25. srpna 2015, 19:15
0
Leli
01. července 2015, 09:12
0
Kafe&Káry Praha vol. 3: Caterhamy, Corvetty, Mercedesy... a jeden sleeper

on to byl "koncernovej brácha", třeba čelní sklo mají záměnný a shodný

Leli
01. července 2015, 09:11
0
Kafe&Káry Praha vol. 3: Caterhamy, Corvetty, Mercedesy... a jeden sleeper

Je to ta Riviera, oproti toronadu hlavne hrabe zadnima kolama... :-)

Leli
22. dubna 2015, 09:46
0
Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

No, mam neco najeto na ML 400 CDI W163 s AMG paketem a na velkejch kolech (amg 18 285/50), facelift se slusnou vybavou, ovladatelnost i pri 200 dobra, naklony se moc nekonaji, treba superb outdoor se naklani vyrazne vic, ML je sice tvrdsi, ale porad zadny extrem, spis je to tvrdy oproti ocekavani, kde cekas pohodlny auto a ono je spis tuhy... Jel jsem kratce i s 320 benzinem na malejch kolech (16 nebo 17) a bylo to pohodlnejsi do ty miry, ze bych rekl ze srovnatelne s ostatnimi ne-suv vozy. S tou 400 to i pekne jede, kdyz za to vezmes. :-) 400 je motor, na co kazdej kvaziodbornik peje hejt, kterej prameni z toho, ze jedinej diesel se kterym mel zkusenost bylo piano nebo 124ka, kde ani pomalu olej menit nemusel. 400 cdi je holt slozitejsi strojovna, 2 turba, 4 katy, osm valcu co umi vytahat rozvodovej retez, ve svy dobe to byl nejsilnejsi diesel v osobnim aute. Nejaky servisni naklady tam jsou, ale nic extremniho to ve vysledku neni, spis bych rekl ze v norme kategorie je to v pohode, na 3,0 TDI audi taky delas rozvody. Na to ze to taha dve a pul tuny s permanentni ctyrkolkou, jede to a zere to kolem 10 litru...

dilensky zpracovani interieru i po letech neni rozhodne horsi nez byl standard v devadesatych letech, ze kdy toto auto pochazi. I dnesnim standardum by to imho vyhovelo v pohode, ovladaci prvky jsou tam kde je cekas, dela to to co cekas ze to bude delat, vetsina dlouhodobejch mercedesaru taky rika, ze je to dobrej model a pokud mas rad starsi mercedesy, ze se v nem citis prirozene a jako doma. Tomu musim dat zapravdu.

treba aktualni generace W166 je proti tomu evoluce, ale ne dramaticka, je to moc dobry auto, ale silnejsi motor by mu slusel - ono ta 350 jede v cislech lip jak 400, ale vic to radi, citis jak to auto ten agregat vyuziva vic efektivne, u 400 cdi jenom citis silu a jak se to hejbe. Po pravde se 163 se da zit v podstate stejne dobre jako s W166, je to spis takovy maly krucek pro cloveka, nez velky skok pro lidstvo. :-)

Leli
21. dubna 2015, 10:02
0
Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

co povazujes u ML W163 za spatny a nepovedeny? Jel jsi nejakym v dobrym stavu?

Leli
28. března 2015, 13:31
0
Peugeot 508 2.0 BlueHDI: Nový Francouz

vlevo je olej a vpravo coolant/voda

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem

Buick LeSabre 400 1967
Buick LeSabre 400

1967 rok výroby
340 koní výkon
5 600 ccm objem

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem