načítám data...

Jak často obměňujete vozový park? | Autíčkář se ptá

Obměna vozového parku je ožehavé téma. Někdo střídá auta jak ponožky, protože mu není nic dobré, případně hledá nové výzvy. Jiný si hýčká svou automobilovou lásku po léta. Do které kategorie spadáte vy?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V médiích každou chvíli straší, jak u nás roste průměrný věk automobilů a že je to špatně. Abychom se mohli zařadit po bok vyspělých států západní Evropy, musíme prý nutně omlazovat. Vždycky když slyším podobné narážky na průměrný věk vozového parku, otevírá se mi kudla v kapse. Je to prostě blbost. Když budete mít v garáži jednoho čtyřicetiletého veterána, se kterým vyjedete pětkrát ročně na nějaký sraz a k tomu moderní a zbrusu nové auto, se kterým jezdíte 99 % času, statistika vás označí jako člověka, jehož vozový park má průměrný věk 20 let. Ale fakt, že se starouškem prakticky nejezdíte, už nikdo nezohledňuje. Podobné analýzy a články vznikají vždy, když trh s novými vozy stagnuje a je třeba jej trochu podpořit. Což není překvapivé, spotřebitelské kolo je třeba roztočit. Nás dnes ovšem zajímá trochu jiná otázka, než jak starý je váš vozový park. Jak často obměňujete své vozy? 

Předpokládám, že pokud čtete Autíčkáře, pravděpodobně budete automobiloví nadšenci. A jako takoví máte touhu poznávat nové a nové automobily a zážitky s nimi spojené. Proto asi není překvapením, že měníte auta častěji než běžní uživatelé. Já osobně mám problém, že mě většina aut, které si pořídím, přestane bavit tak zhruba do roka. A potom hledám novou výzvu. Ojetiny tedy u mě vydrží zhruba rok až dva. Co se nových aut týče, ty vydrží v naší rodinné garáži přibližně po dobu záruky, protože nové auto si na sebe musí vydělat, což má za následek vyšší kilometrové proběhy. A proto nemá cenu je držet delší dobu. Také moji redakční kolegové mě v této zálibě nenechávají osamoceného. Vavris za poslední rok a půl vystřídal tři automobily, milovník italských vozů Hamster provozoval za poslední měsíce čtyři zcela rozdílné vozy, a i automobilový škarohlíd Matěj vyměnil postupem času staré BMW za nový Fiat a ten pak později za starší Toyotu a plechcupovou Alfu Romeo. Velký šéf Bobash už vystřídal tolik aut, že nám na to nestačí ani počítadlo. Jsme takové automobilové děvky, kterým není nic dobré a pokoušejí osud nákupy větších či menších hromad šrotu. To je prostě úděl nás automaniaků. Jen naše partnerky z toho nemají takovou radost jako my. Doby dávno minulé, kdy si lidé kupovali jedno auto prakticky na celý život už naštěstí dávno pominuly. 

Nás by dnes zajímalo, jak jste na tom vy, naši čtenáři. Točí se ve vaší garáži auta jak na pouťovém kolotoči, nebo plánujete nákupy automobilů na dekády dopředu? Dáte důraz na spolehlivost, protože u vás auto musí vydržet léta, nebo vás žebříčky spolehlivosti nezajímají, protože vám auto nevydrží tak dlouho, aby se stihlo rozbít? Preferujete ojetiny, nebo se spoléháte na zbrusu nové vozy? Vydrželo u vás v garáži nějaké auto nad plán, protože jste si jej postupem času zamilovali, nebo naopak jste se zbavili nově koupeného vozu již po pár týdnech, protože vás zklamalo? Podělte se o vaše zkušenosti v diskuzi… 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vapno92
20. srpna 2017, 17:20
0

Ja mám na toto jednoznačný názor. Neznášam tie reči, ako "staré autá boli najlepšie, všetko moderné je na hovno a nič nevydrží".
Autá, ktoré boli v roku 2007 "moderná sračka" vo väčsine prípadov nemajú ani po 10 rokoch na sebe fliačik hrdze, na rozdiel od "starých, poctivých" strojov. Priemerný vek automobilu bude len a len stúpať. Limitujúcim bodom pre väčšinu ľudí je stav, keď je auto natoľko zhnité, že sa v ňom boja jazdiť a v tomto smere autá urazili obrovský kus cesty.
Kedy naposledy ste videli na ulici auto, ktoré má úplne rozdrásané kufrové dvere a lemy blatníkov ohryzené ako od králikov?

reagovat
Woyta
20. srpna 2017, 18:10
0

Takove auto vidam kazdy den. Modra Felicie a evidentne tu jen nestoji ale pohybuje se vlastni silou. Prumerny vek aut stoupa protoze diky "eko" motivacnim poplatkum jsou auta neprodejna a jsou jeste dobra na to aby se vyhodila. Takze se dojizdi dokud to jde.

Vapno92
20. srpna 2017, 22:35
0

OK, u Vás to platí, u nás nie. Napriek tomu Felície, Escorty a podobné vraždy miznú z ciest. Mám proste 1000x menej dôvodov zbaviť sa Fabie 1 alebo Mégana 2, než Felície alebo Astry F.

Bavoraczech
22. srpna 2017, 11:54
0

no 10 leté Passaty a Yettiny už začínají reznout a ve starších jedničkových Oktáviích a Fobiích už je zub koroze také celkem hluboko zakousnut. A to nemluvím o Fordech, které jsou v rychlosti šíření kovomorky premianty ve svých třídách.

Jenyk
23. srpna 2017, 13:57
0

Ale prdlacku, zalezi na modelu, roku, kusu, kde jezdilo a jak se nej majitel staral. Tyhle pausalizace ve stylu JPP myluju.

Woyta
24. srpna 2017, 01:08
0

To ze to nevidis, neznamena, ze tomu tak neni. Potkat rezatou Fabii ci Octavii uz davno neni zadnej problem.

Pólin
20. srpna 2017, 17:59
0

Auta nakupuju zasadne starsi, protoze u noveho nevidim zadnou pridanou hodnotu, ktera by odpovidala cenovemu rozdilu mezi starsim a novym. Jinak zatim mi to prumerne vychazi jedno auto na necele tri roky. Snazim se kupovat auta trosku zvlastni, nebo necim vyjimecna...at z nich mam taky trochu radost.

reagovat
sumy
21. srpna 2017, 11:38
0

Dost podobne. Ted mam 3auta a dohromady davaji cisty prumer. 15,3let a 251tkm.
Vetsinou mam auta na 3-4roky, bez ohledu na najezd. Ten byva od 100-250tkm za domu co u me "bydli"
Vyjimku tvori pajo, bo to jsem si tak zamiloval, ze dokud to jen trochu pujde, tak ho budu mit. A az to nepujde, tak si to zaridim, aby to slo. A to at uz bude problem na strane techniky( povarim/opravim) tak legislativni(do veyerana uz mu moc nechybi :-)

Jenyk
21. srpna 2017, 23:58
0

Ja to dotah na tri auta, prumer 25 let, celkem 22 valcu, 15,6 litru, samej benzin. A asi je to kombinace ktera mi zustane dokud neshnijou (takze snad uz nafurt). A protoze staly vsechny dohromady asi jako nova octa a radosti nabizi o tri rady vic, ke koupi neceho noveho se veru nechystam.

sumy
22. srpna 2017, 01:16
0

Jo, tak ohledne motoru bida. Kdyz sectu vsechny tri, tak se dostavam na tvuj prumer :-) Obmenou hrozi akorat UFO, ale dokud nebude zena brblat,... No a starou C6.g budu provozovat dokud mi ji mladej nesebere/nerozstreli. Rozhodne vsak nemam v planu nic novyho, i kdyz me o tom vsichni presvedcujou. Porad je dost starsich aut, co by se mi libili. Treba galant s V6 2,5

Jenyk
23. srpna 2017, 14:00
0

Jeden jeste nedavno spal svuj posledni spanek kousek od nas. Sel by ale zachranit. Mam se tam zajet podivat?

sumy
23. srpna 2017, 14:18
0

Galant? Diky, ale vyslovene zachranarske sklony me uz pustily a vzdy zacinam na solidnim zakladu. Hodlam jit do nejvyssi specifikace poface s automatem. Bohuzel galanty hnijou a to tak ze dost, stejne tak predni naprava umi byt docela draha. To si budu zase 1/2 roku delat bordel v hlave inzerci a nakonec z leknuti koupim neco uplne jinyho :-) Treba kratky pajo s 3,5 :-) Ted to neni aktual, az se usadim v novy praci, tak se bude vybirat snaze s vedomim, ze bude i za co zachranovat ;-)

Woyta
20. srpna 2017, 18:08
0

1994 Nissan 200SX S13 koupen pred 7mi lety. Kompletni GO motoru, a posledni 3 roky boj s kovomorkou+vylepseni.
1999 Proton C9. Koupen pred 4mi roky na plechcup a jako daily. Pred rokem prodan. Stale je v provozu.
1997 BMW E36 Compact. Koupen pred rokem jako nahrada za Protona. A hlavne mi chybelo RWD. Hodne oprav a vareni ale je prima.
1995 Mitsubishi FTO Koupeno pred par mesici, protoze BMW nestiha konkurenci a zacalo se mi styskat po Protonu. No a nabidka na takovehle auto se prece neodmita.
Takze ja neobmenuju. Naopak kolekci starych aut rozsiruju.
Mno jeste by se mi hodilo tazne auto a podval . :D

reagovat
AspidMan
20. srpna 2017, 19:18
0

Vlastné auto som si ešte nekúpil, využívam služby rodinnej flotily, keďže vekom spadám do novej generácie kapitalistickej spoločnosti, v ktorej si každý všetko radšej požičia než aby riskoval vlastný krk. Takže pokiaľ to ide, snažím sa kúpe auta vyhnúť, hoci som už premýšľal nad mnohými kandidátmi. Zrovna som však znovu nalomený vďaka Krabovej "hnedke".

reagovat
AspidMan
20. srpna 2017, 19:21
0

Mimochodom, mám silný pocit že v dávnejšej minulosti sme tu už túto tému mali. Som zvedavý aký bude pomer staré/nové tentokrát.

Skipper
20. srpna 2017, 20:01
0

Já to mám tak namíchané. První auto bylo nové - Felda 1,6 a doteď lituji, že jsem jí se 40 000 km prodal bez jediné rezavé tečky. Pak jsem á 2 roky točil ojetiny a dva - tři roky je i doba, jakou mě auto průměrně baví. Pak se moje cesta vydala v podstatě dvěma směry naraz. Jednak jsem si začal plnit sny a kupuji si vysněné legendy z dětství. Tam to vždy chvilku trvá, dokud se auto dostane do perfektního stavu a pak je čas na další projekt. Nicméně tyto auta už neprodávám, ale začínám hromadit.
Druhým směrem jsem se vydal více méně ve stejné době poté, co mojí jinak spolehlivé ojetině prdla po cestě domů z Itálie hadice chlazení. Tady jsem si řekl, že je čas na nové. Jenže současná produkce mě až tak neoslovuje no a pak sice moderní mála turba respektuji, ale především po aféře TSI nemíním vrážet hodně velké peníze do nového auta, které taky může mít potenciálně dost problémů. Takže ideál - operativní leasing, dvě auta na 4 roky, 60000 km.Takhle bych to chtěl točit i dále no a do toho periodicky přikupovat další a další splněné sny.

reagovat
JP
20. srpna 2017, 20:08
4

Já jsem děvka dokud nenajdu auto u kterýho mi přijde, že stojí za to. Pokud takový najdu, tak ho mam klidně řadu let. Problém je totiž v tom, že když člověk kupuje ojetiny, tak skoro nikdy nejsou v ideálním stavu a stojí hodně peněz je do něj dostat, přičemž při dalším prodeji to nikdo nezaplatí. Abych každej rok měnil auto a vždycky do každýho nasypal 100+tkč který už nikdy neuvidim, to je prostě vyhazování peněz oknem. Proto mam období kdy auta střídám jak na běžícím pase a jakmile se mi nějaký hodně zalíbí, uvedu ho do stavu "nebál bych se s tim jet zejtra do číny a zpátky" a to si nechávám delší dobu, přičemž se do něj nebojim sypat i za servis, kterej se z pohledu běžnýho člověka "už nevyplatí".

reagovat
Jenyk
22. srpna 2017, 00:02
0

Hele da se koupit starsi auto, kde dostat to do cajku neni ani tak o penezich, jako spis o case.

JP
22. srpna 2017, 04:06
0

U aut který já považuju za hodný mojí pozornosti se to snad nikdy bez větších peněz neobejde (u kterejch jo? Felicie?), ale i kdyby, tak já ač zvládnu na autě opravit leccos když chci, tak nejsem automechanik a proto radši vydělám peníze tim co umim a pak zaplatim někomu, kdo mi umí dát dohromady auto. Jestli obětuju balík peněz, nebo spoustu času tak ve výsledku vyjde nastejno (spíš obvykle ten čas hůř) a na mym komentáři to nic nemění:). Takový to dlouhý shánění levnejch dílů mě přešlo tak před 10 lety, protože to naprosto vždycky bylo tak, že kdybych radši ten ztracenej čas a úsilí co mě stálo sehnat něco levně věnoval svojí práci, tak jsem si mohl těch dílů koupit několik za normální cenu. O shánění levný práce (po známejch apod.) ani nemluvim, z toho koukal vždycky jenom totální superprůser a ve výsledku to buď bylo udělaný blbě, draze, pozdě, nebo obvykle všechno dohromady.

sumy
22. srpna 2017, 09:54
1

Tak jedna vec je porovnavat kolik za to zaplatim vs udelam si to sam. Ale druha vec a pro me mnohem dulezitejsi - odpocinu si u toho, srovnam si vsechno v hlave. Proste relax a tak co uzvednu, udelam si sam. A shaneni dilu? Vzdyt se znalosti 2-3 shopu se nechaj sehnat dily snad na vsechno "za pytlik chipsu"
Hlavne mam takovou spatnou zkusenost ohledne posouzeni stavu servisem. Vzdy se ptam: " Co by bylo treba jeste udelat?" Odpoved je vsak v 90%: "Vsechno je Ok." Ja se v tom pak pohrabu a vzdycky najdu neco, co ostatnim prijde OK, ale pro me uz je to na opravu/vymenu.
A at uz mam auta vymazlena vic, ci min, za poslednich 20let a uz skoro 1mio km me NIKDY zadna moje "stara skatule" nenechala na krajnici. A to ze obcas taham certa za ocas. Treba 20 let starym autem s 370tkm na hrbu kazdej rok vyrazim offroudit do Rumunska, Cerny Hory a podobny "prd..e"
A to me porad udrzba 3aut vyjde lacineji, nez si priplacet za sluzebni octu.

beastar
22. srpna 2017, 11:48
0

Já docela chápu o čem píše na začátku. Jedna věc je dělat si na autě pro radost a jiná abych nemusel platit servis a mechanika. A shánět díly? Záleží hodně na co, jsou auta na která stejně nic levně sehnat nejde. Takže vyjde mnohdy lépe dát tam to co tam má být. Určitě podporuji cestu dělej své a kup si službu servisu, než aby si ztrácel čas. Pokud teda servisovat není tvůj koníček.

Já střídám starší auta 20 let a bohužel investice do nich se velmi těžko ospravedlňuje a nikdy nevrátí. Až na naprosté výjimky. Jinak poslední dobou k ojetým škatulím vidím jako dobrou volbu jedno nové auto. To Rumunsko a okolí mám z minulého roku na krku taky a 10 let staré auto se s 4500 km za týden vypořádalo taky vez poruchy. Jen po návratu se dělala poloosa:)

Když pomineme morální zastarávání tak bych dělil auta na dobrá a špatná. A pro mě pořád raději stará Alfa GTV, než třeba nový Rapid a to nic proti škodovkám. Oni i ty ceny údržby a tco ojeté vs nové nejsou mnohdy tak jednoznačné ve prospěch nového. Nejlepší řešení je mít šest aut naráz. Funguje mi to dobře protože převážně stíháš jezdit jen jedním.

JP
22. srpna 2017, 16:17
0

sumy: Pokud tě to baví a odpočineš si u toho, tak je to samozřejmě jiná. Mě to obvykle baví do chvíle, kdy něco začne mojí snaze významně odporovat (zarezlej šroub, strženej závit, potřeba přípravku/dílu kterej nemam apod.), přičemž když už něco rozdělám, tak to musim dokončit, nebudu volat do servisu ať přijedou - a z toho že mam před barákem rozebraný auto a nevim co s nim pro mě kouká zbytečnej stres.

Se znalostí 2-3 shopů se daj sehnat spotřební věci na spotřební auta za normální ceny, rozhodně ne všechno a už vůbec ne skoro zadarmo, nebo "za pytlík chipsů". Pokud na tom trváš, zkus někde najít na Alfu GTV 3.0 (2001) třeba přední těhlice (klidně jetý), nebo chladič oleje s hadicema. Případně za pytlík chipsů třeba nevysvícený přední světlo xenon-plus (4D0941003BB) pro Audi S8, nebo rozvodovou sadu (komplet všechno, ne jenom řemen a kladky) pro obě auta. Nebo spojky, přední kotouče, nebo vlastně skoro cokoliv pro Quattroporte 2006.

JP
22. srpna 2017, 17:19
0

Jinak máš pravdu s tím, že je podle servisu často všechno OK a ve skutečnosti to jenom ještě neni úplně KO (např. to mlátí/hučí jenom občas). To mě taky hrozně se*e, zvlášť když jim přímo řeknu že to maj vyměnit, že vim že to bude drahý, ale že to rád zaplatim a oni se na to stejně vyse*ou (to se mi třeba stalo ve 3 (!!!) servisech se startérem u Alfy, kvůli kterýmu musí motor ven - všude mi pak při předávání řekli že ten startér neudělali, že dokud to startuje a jenom to píská, tak to nemam řešit, no šla mi skoro pěna od pusy...). Případně jsou i věci, který když si člověk neudělá sám, tak je prostě nemá - naposledy třeba u mojí S8, kterou předchozí majitel přestavěl na facelift. Problém je, že vyměnil i středovou konzoli palubní desky a facelift má elektroniku přes canbus, díky čemuž tam nefungovala klima (pro mě nezbytnej prvek výbavy), která postrádala signál k sepnutí spojky kompresoru. Oblez jsem s tim snad všechny, včetně expertů na elektroniku Audi a všude řekli, že to prostě nejde, tak jsem si to musel zprovoznit sám...

beastar
22. srpna 2017, 18:47
0

Ono většinou nejde znamená je to moc práce. Tohle taky nechápu a stává se mi to. Rekneš to nevadí to udělejte a verdikt je že to ještě není třeba rovná se je to moc práce. Další případ je naruby tohle nedělejte. A vyjádření servisu občas to by se ale mělo udělat to stojí pár korun. Teď naposled věc typu čidlo abs. Takže jo občas je svět servisů na hlavu. Pro mě ale pořád lepší než se v tom hrabat. Nebaví mě to někde půl dne rozebírat auto a navíc většina prací na obyčejných autech je nudná blbuvzdorná otročina. S tím sháněním dílů to nutně nemusí být s8 nebo 4dveře stačí méně známý typ Nissanu, nebo Infinity a běžné shopy se fakt nechytají. Když už něco mají tak to stojí nehoráznou sumu.

sumy
22. srpna 2017, 20:48
0

Tak nezbyva nez souhlasit. "Specialni" auta jsou trochu jinaci kategorie a zrovinka u tech krouzkovanejch S a podobnych vystavnich skrini automobilek to bude vzdycky rana. Ja jsem nenarocnej a provozuju spis blbuvzdorny auta. S hondama a mitsubkama (uz 3Hondy a 5Mitsu) si tak nejak vystacim.
U paja, ac mam takrka nejvyssi specifikaci s malo rozsirenym, ale o to lepsim motorem obcas narazim. To se mi treba fakt nechce dat 15 tKc ( na beznejsi 2,5 stoji od 1200,- Kc) za spojkovou sadu jen kvuli kleci loziska, kterou maj i v mitsu jen jako soucast spojkovy sady a kazdej, kdo to nezna ji pri sundani spajzky rozlomi. To pak uz chce znamy. Ma to svy technicky specifika a par "slozitejch" veci, ale porad je to relativne "masovka" (i kdyz v prubehu vyroby meli tak 2-3 upgrady za rok a existuje X verzi) Treba typicky trabl cerpadla-gufero u rozvodu. Ten kdo nezna-8 hodin prace s demontazi rozvodu + 1000,- origo dil. Kdo zna gryf ma hotovo do 30 minut a gufero za 70,-Kc. Tedy me repase vysla na "krutych" 500,-Kc. A k tomu serizeny vstriky s novejma spickama-komplet 2000,-
Pred 3 tydny jsem resil zborenou prdel. Kladivo, sada svetel za 500,- a hotovo. Uz jsem musel dokoupit, neb zasoba svetel z "balicku" s komplet karosarinou za 2000,- uz dosla. A to jsem mel 3 pary :-/
No a na "maly" bezny auta(ktery ale nemusi byt nudny), treba ty hondy, jsou dily opravdu za ten pytlik chipsu.
Velke investice do stareho auta jsou v 99% penize splachnuty do kanalu. Tam uz pak jde rozum stranou. V horizontu 1-2 let hodlam pajo komplet udelat. Ze zkusenosti lidi, co to uz maji za sebou je to i s komplet GO motoru cca 120tkc jen za dily. Ale to auto me mozna prezije :-)
Proste ja mam jen "maly opice", pac ty banany dam radeji do 4 deti :-)

sumy
22. srpna 2017, 21:07
1

Jo a s tim, kdyz to zacne odporovat. To znam. Treba cepy, co byly jeste origo. 17 let a 350tkm. A vlastne vetsina povoleni je vlastne utrzeni a cisteni/oprava zavitu. Popripade horsi pristup k sroubu, to se da psichycky zvladnout... s trochou cviku

Trinom
20. srpna 2017, 20:40
1

Na rozdíl od většiny autíčkářů preferuju harém, takže neprodávám, ale přikupuju. Jediné auto, které jsem prodal (a které jsem bytostně nesnášel) byl Opel Vectra 1,6i. Od té doby jen syslím. Jeden Bird, druhý Bird, Škopek, jedno FD, druhé FD,...
A nakonec po městě hopsám v matčině Felicii 1,6, protože ta už se na řízení necítí a prodávat to prakticky nemá smysl (je to bezcenné).
Co se týče Škopka (a celkově ojetin obecně), tak preferuju variantu koupi auta v horším stavu (tím nemyslím rezavce!) a uvedení svépomocí do stavu dobrého až výborného. Člověk pak ví, co na tom udělal, zná auto ze všech stran a hlavně se může spolehnout na to, že odvedená práce není odfláknutá a problémy nejsou jen nějak skryté, aby nebyly vidět. Výsledek je pak takový, že když s autem jedete na roadtrip, tak řešíte maximálně nějaké drobnosti (jako třeba kontakt na vypínači světel), který nijak nebrání pohodovému používání.

reagovat
Adam
20. srpna 2017, 21:02
0

Já sem teda jednoznačně automobilová kurva.
Je mi 20 a prošel sem si, aspoň dle mého, poměrně značnou sbírkou.
1. BMW 316(C)i E36
2. BMW 330Ci cabrio
3. Mercedes C230 Kompressor SportCoupe
4. BMW 316 (C)i E36
5. BMW 535i E39 s manuálem :)
Zatím si ale myslím, že až narazim na to pravé, čemuž teď věřím u V8, tak u něj zůstanu. Myslel sem si to i u 46ky, ale ta se ode mě rozhodla odejít.

reagovat
Adam
20. srpna 2017, 21:03
0

PS.: Mercedes si nekupujte, je to krám :D

beastar
22. srpna 2017, 11:53
0

Zrovna to sportcoupé je přitom docela povedené auto. I vzhledově:) Špatný kus a následně drahý servis? Inu Mercedes není Bmw no a je to znát i na cenách.. Všeho...

Adam
22. srpna 2017, 12:15
0

Špatnej kus... Potřeboval sem co nejrychlejc aut, a tak sem to uspěchal. Diferák v tahu, spálenej motorek klimy, rozvrzanej interiér, schnilej podvozek... Hrůza. Částečně to bylo i podvodem od Auto ESA a i když sem zvažoval žalobu za klamání spotřebitele (byl to natajno předělanej AUT na manuál), tak sem nakonec usoudil, že lepší bude to prodat s prodělkem.
Jinak mě se taky líbilo a to i přes hate, že mám Compacta od MB, ale jsem spíš baworáckej typ :D

beastar
22. srpna 2017, 12:54
0

Chybami se člověk učí. Podle fotky si u té e39 už tolik nespěchal. Bude to znít blbě, ale podle mě MB pro lidi pod 30 prostě není a pro ty starší modely to platí tuplem. Když mi bylo asi 22 taky sem měl 5tku.

Adam
22. srpna 2017, 20:36
0

Díky díky, je na ní ještě spousta práce, ale základ je docela solidní ;) :D
Taky si to u toho MB myslim, a u tý 5er si to trošičku řikám taky. Jako ideální auto pro mě beru 3er, ale krom toho, zě sem měl 3, tak sem si chtěl vyzkoušet V8 :D
Jinak, kde prodáváš? U mě si to neplánovaně trefil s tim fleetem ve Škodovce :D

beastar
23. srpna 2017, 12:45
0

Tak ona se ta škodovka dělá tady u nás dobře hlavně pro firmy. Však kolik dnes přijde lidi pro nové auto jako jednotlivců. Já už toho osobně moc neprodám:)

Adam
23. srpna 2017, 23:28
0

To máš pravdu, poměr firma/člověk dělá u nás takovejch 30/1...

PachezZ
20. srpna 2017, 21:12
0

Jak sem někde psal nedávno. V roce 2000 bylo 17 let starý auto nesrovnatelně horší (Většinou) co se pohodlí i bezpečnosti týkalo než auto z roku 2000, nemám pocit že by ale auto z roku 2000 bylo nesrovnatelně horší než z 2017, přibyly víceméně softwarový a elektronický věci... Takže i kdyby lidi chtěli, nemaj mnohdy důvod měnit když to auto pořád dobře slouží.

Podobnej vývoj je třeba v počítačích nebo telefonech, dřív byl rok starej model morálně zastaralej, dneska se dá fungovat na X let starých strojích...

reagovat
Ha
Hansoff
21. srpna 2017, 06:14
0

Vidím to podobně. Mám auto z roku 2001 a kromě tempomatu mi tam nic nechybí. Automatická klima skutečně funguje, dálkovým ovládáním se dají stáhnout všechny okna (nebo dovřít), ESP se dá vypnout, když oddělám kouli a sklopím zásuvku, není poznat, že auto má závěs, rádio hraje MP3 a má handsfree a USB. Který nový auto mi tohle nabídne? Loni jsem jezdil týden se zánovním Hyundajem a to auto mě rozčilovalo tolika způsobama...
Jinak auta většinou kupuju na delší dobu, když už tomu dám nějakou péči, tak je mi líto se toho zabavit.

Romus
20. srpna 2017, 22:15
0

Já si chci koupit nový auto, navolit si ho jak chci a mít ho do konce života.

reagovat
Le
Leo
20. srpna 2017, 23:52
4

Při troše štěstí, tolerance a dobrý vůle to jde se ženskou. U auta si tím nejsem jistej

beastar
22. srpna 2017, 11:55
0

Tak to hodně štěstí. Řekl bych že vhodná volba bude Lada Niva v základní výbavě.

sumy
22. srpna 2017, 14:35
0

Tak to asi taky neklapne. Leda by mel naplanovanou sebevrazdu(do konce zivota) nejpozdeji do 15 let. I kdyz, pak uz to bude tak schnily, ze to vlastne bude sebevrazda tim jezdit :-)

beastar
22. srpna 2017, 14:57
0

Tak mě napadá. Třeba mu je 75 let a přemýšlí na stará kolena o posledním novém voze. Nakonfiguruje Rapida v základu na hlínách v ropě a bude ho pozorovat skrze okno garáže. Potom to zdědí potomci a ti to bez milosti šoupnou do Auto Esa kde z toho udělají benzín v automatu na plechách. Tam si to koupí soudruh luv nebo evlo a ti mají totiž oba na auta z bazaru strašnou smůlu. A dál už to známe. Je to chyba bazaru a servisu zákazník je přece vždycky machr.

Romus
22. srpna 2017, 20:57
0

Nemůžu za to, že žeru ty story z US, o chlápcích co si v 1970 koupili Mustanga a mají ho do důchodu. ;-)

Romus
22. srpna 2017, 21:01
0

P.S.: A nevidím jedinej důvod proč by dnešní Mustang při rozumný údržbě nevydržel 30 let ( při rozumným ročním nájezdu )

sumy
22. srpna 2017, 21:17
0

Rozumnej rocni najezd? 5tkm v lete a zbytek roku v temperovany garazi. Auta uz se na 1mio km nestavi.

Romus
22. srpna 2017, 21:40
0

A kdy se prosím stavěli? Dnešní auta vydrží jenom 10 let, 300 000 km, při naprosto minimální údržbě a návštěvě servisu jen když se rozsvítí kontrolka, při servisním intervalu 30 000km a s "uživatelem", který nikdy neslyšel o ruční kontrole oleje, pozvolném zahřívání a např. dochlazování turba.

beastar
23. srpna 2017, 13:02
0

Ano to je pravda. Obyčejné auto vydrží 300.000 plus v rukou uživatele. Jenže to je 10-15 let. Potom už se z toho stává buď krásný udržovaný kus, nebo vražda na dojetí. A to se bavíme o autech 02-05 z těchto let to je něco jiného, než 2010 plus. Dobře no u Mustangu, když dostane péči a nebude jezdit v solích a sněhu je naděje, že se dochová ve zdraví. K těm lidem v US jak najedou ten milion tam je to trochu jinak. Určitě to není v Coloradu.. Je to někde na západním pobřeží případně třeba tam kde je příjemné podnebí. Infrastruktura v US je v průměru novější a silnice rovnější jako doslova. Auta se vesměs šetří, protože většinu času nemáš možnost využít ani výkon v6 natož 8. O dochování auta rozhoduje také to jestli mělo nehodu což sám vždy neovlivníš. Takže je to smutné ale hodně často je to tak jak píše Sumy. 5 tisíc a garáž... To je mimochodem jeden z důvodu proč se 80 procent supersportů mimo svět ropy na východě nepoužívá na silnici. Je to ve sbírce a Omar Khalífa si libuje v tom jaká je to investice. Hodně často se dochová ve vesnické garáži něco extra zejména pro nadměrnou péči a minimální opotřebení. A to se opravdu v letech minulých stavěli auta jinak teda některá. Třeba tehdejší Mercedesy, nebo Porsche a nakonec i ty ameriky. Prostě to mechanicky mělo vydržet o mnoho více. Dnes krom speciálních edic nikdo nepočítá s tím, že by se našel někdo, kdo bude mít auto celý život. A nedej bože s ním bude nějak hodně jezdit. Taky ta dochovaná auta z těch příběhů jsou většinou datem výroby hluboko pod rok 90 zcela logicky. Vzhledem k délce lidského žití. No nic to bych věřil že si koupíš svůj veterán a ten si necháš už napořád. Než nové auto.

beastar
23. srpna 2017, 13:07
0

A ano teď z poslední doby. Stories Gallardo s milionem km jenže taky je nutné dodat kolik stál borce servis a kolik toho musel vyměnit. A to neboural a není to přirozeně celý život. Porche 964 s milionem tři sta tisíci stejná písnička jiný refrén. A jsou to velké výjimky. Takže držím palce tvému snu, ale bude to velmi těžké.

GanGreen
21. srpna 2017, 00:53
0

Mam papiry cca 10 let a mel jsem 4 auta, nemyslim si teda ze bych byl autarska devka... Vsechno to byly ojetiny do 50 000,- swift 1.0, fiesta 1.6 16v, C5 2.0hdi, corsa 1.4 16v... Z vypisu je patrne ze to nebyli nejak vyjmecny auta, ikdyz kazdy me svym zpusobem nejak bavilo.. Ted aktualne potrebuju legendarni italskej 6ti valec, treba me konecne bude bavit tak, ze vydrzi treba 10let... :-)

reagovat
Refrigat
21. srpna 2017, 11:32
0

No vzhledem mému věku (22 let) se asi nemůžu ještě moc považovat za nějakého velkého automobilového nadšence????ŘP mám od 18 let a stihl sem za tu dobu prostřídat 5 aut. První Civic 5g sedan s motorem D15B2 (66 kW), Vectra B 1.6 16v, Golf III 1.6, Civic 5g HB a konečně poslední auto které mi fakt přirostlo k srdci Civic 7g Coupe 1.7i, mám ho víc jak 1,5 roku a myslím, že jen tak se ho zbavovat nebudu, na pohled mě prostě uhranulo a co se týče výbavy, má vše co chci (klima, el. okýnka i zrcátka a s menší pomocí i rádio na USB, AUX apod.). Podotýkám jen, že kromě toho prvního a posledního Civica mi žádný z těch aut nevydrželo dýl jak 4-5 dní :D co bych taky za 20.000,- chtěl.

reagovat
sumy
22. srpna 2017, 01:26
0

7.g cupe se mi mic libi. Kdysi jsem mel obyc 7.g.
Ale jinak rozumim. Rodinu jsem pred 8 lety lehce nakazil. Moje 6.g manzelky 8.g, svagrovi 8.g a tchynino 10.g-jsme se tak hezky potkali :-) Jeste tchan mi al 7.g-taky cervenou :-)

Refrigat
22. srpna 2017, 15:24
0

Tak to je upřímně hodně parádní skupinka :D po tom "Anglánovi" sem taky jednu dobu pokukoval, ale Coupe to prostě vyhrálo na plné čáře, jak vzhledem, stářím, nájezdem, cenou, výbavou tak stavem :) :D
BTW. Co má tchýně v tom 10g za motor, tu 1.5T nebo litrovku? :D

sumy
22. srpna 2017, 23:18
0

Kdepak, je to ten litr. Jeste jsem si na "to" nestacil udelat nazor. Pockam, az to bude mit najeto vic nez 120km :-)
6 jsem si koupil tak napul na truc a taky protoze se mi vzdy libila. Tuhle konkretni jsem si usmyslel po delsim hledani vlastne neceho uplne jineho. Byla relativne draha(na pomery 6.g- takze stejne lidova cena), ale v moc peknym stavu a splnila zakladni kriteria: central a klima, jinak social edition: svihadla i vepredu, zrcatka mechanicky :-) Ale to auto me porad bavi. Zatim 20tkm za 6 mesicu. Pristi rok asi prejde do rezimu "prvni auto pro syna" a ja si bud poridim galanta s 2,5V6, nebo 7.g. Zkratka nechci jezdit sluzebni octou, ve ktery se stejnak alorat dela mladymu blbe :-)

beastar
22. srpna 2017, 23:36
0

Tak to se mladýmu vůbec nedivím. Jestli to je 1.6 v naftě k dobru. Zajímavý když člověk vidí, co si byly lidi schopní dát do auta. Prémiová výbava klima v kombinaci s kličkami a mech.zrcátky. Vybava byla tehdá prostě dražší. 20 tisíc za půl roku? To jezdíš víc než já. Já si na to zase po třech letech koupil nové auto a paráda. V ojetém si to bez problémů nedovedu představit.

sumy
23. srpna 2017, 09:42
0

Jj, 1,6 ropa :-) Najezd mam bohuzel pekelnej. Mival jsem i 60tkm v dailine +30tkm na rodinym, ktery mela navic zena na bezny jezdeni :-/ To byl ale extrem. Jinak nevidim problem v intenzivnim pouzivanim stareho auta. Toho C6g jsem koupil, dodelal stabik zadni napravy(meli je jen VTIcka) obul a vymenil olej se svicema. Od te doby jen jezdim minimalne 80km, ale bezne i 300-500km denne a neni problem. Sice mi tu lezi komplet dily na podvozek vcetne tlumicu (milion raminek a silentu-holt multilink) a az bude cas, tak to prehazu. Ale nic akutniho-spis mazleni staryho strepu.
Docela i moje byvaly mitsu-spacewagon 2.g jsem jako dailinu mel do 0,5mio km a za 250tkm co jsem to provozoval jsem menil pouze starter a uhliky na alternatoru. Jinak tam nebyl jedinej trabl a ani nebylo treba resit brzdy nebo cepy :-O A ne, nic nemlatilo, vse fungovalo. Ostatne i na paju jsem menil original kotouce ve 360 a vsichni se smali proc, kdyz maj porad predepsanou tloustku a nekopou. Jenze oni nepojedou s 3,5t na kouli. Vlastne ani ja ne, pac B+E ma jen moje zena, ale tim spis to musi byt tip top.
Mozna je moje uzivani starych strepu v pohode proto, ze nez koupim auto, tak prumerne 10-15 aut necham byt a vybiram si jak ta nejvybiravejsi pipina :-D
Novy auta (cenove dostupny) me nejak neberou a vzhledem k tomu, jak se musim ohanet, abych uzivil tu nasi obr familii, tak furt jedu v rezimu, ze auto nad 100 je zbytecnej luxus bez pridany hodnoty(me se stary strepy fakt nesypou)
A i to 100 jsem pustil za 4 roky staryho c8g s 70tkm. Za 4 roky najeto dalsich 140tkm a menil jsem jen svicky, baterku, kotouce +desky a tlumice. Jinak stale v kondici :-)

bobo23
21. srpna 2017, 11:53
0

Tak si to pročítám a vidím, že tady budu asi jediný, kdo se dostane pod hranicí pěti aut. Opravdu jsem vlastnil za desel let jen dvě auta. První byl Favorit, který se mnou přežil tři roky na VŠ a v současné době provozuju Suzuki Baleno (již sedmým rokem), do kterého jsem nasypal opravdu hodně peněz. Svým způsobem mě to auto fakt baví, byť není vyloženě "zábavné".

reagovat
zimbic
21. srpna 2017, 12:14
0

Hrozně nerad se aut zbavuju, spíš radši tvořím harém jako někteří :D Mám rád své auta a dokážu jim odpustit i různé vrtochy. Na to, že mám 23 troufám si říct můj vozový park je celkem různorodý.

1999 Rover 75 2.0 V6 -moje první auto mám ho rád a dokud to jen půjde a bude fungovat nechám si ho, vozím se v něm už 16 let.

2002 Range Rover(L322) 4.4 V8 -Koupili jsme si ho napůl s tátou. Hrozně lituju, že se prodalo. Udělalo by ještě hodně
parády a spoustu najetých kilometrů. A ten zvuk vytočené V8 a stříkání bahna mi chybí.

1991 Mazda Mx-5 1.6 - Jediný můj čtyřválec a fofklacek. Miatka mě hrozně baví a mám ji rád. Je to jedno z mých vysněných aut a
hodlám ji držet ve své garáži dokud toho budu schopen. První moje auto s kterým můžu nějak řidičsky někam
růst.

reagovat
Pochtli
21. srpna 2017, 12:53
0

Už 10 let jezdím se swiftem (1.3 1999). Tři roky jsem měl suzuki SX, které jsme z praktických důvodů nahradili Avensisem v kombíku. Takže velké změny se moc nekonají, když auto slouží jak má.

Horší je to s autem pro zábavu - v současnosti už čtvrtá MX-5 v průběhu 7 let :oD (1. totálka, 2. a 3. byly "investiční" auta (=další servis/opravy by byly poněkud náročnější na peněženku), pak rok a půl pauza a 4. nám jezdí doteď poté, co jsme jí dali do kupy)

reagovat
Bavoraczech
22. srpna 2017, 11:58
0

Já si auto nechávám asi 2 roky. Za tu dobu ho dostanu ze stavu trosky do stavu pěkného auta a asi mě to přestane bavit. Nejdéle mám Fiat Palio, kterému přezdívám "Shnilo combi" a to už skoro 4 roky. Co tenhle outsider dokázal... Nejkratší dobu jsem měl Peugeot 607 2.2i. Po Alfě 166 to byl velký krok zpět v komfortu, jízdních vlastnostech i spolehlivosti, takže šel do půl roku z domu. A přišla nová Alfička. Konečně s třílitrovým plnokrevníkem pod kapotou :)

reagovat
PachezZ
22. srpna 2017, 19:59
0

Jinak za mne takhle, docela monotóně... K tomu sem teda dlouhodobějš jezdil VW caddy mk2 a Kia Rio, ani jedno ale nebylo moje :)

reagovat
Adam
22. srpna 2017, 20:46
0

Co tě u toho Probe tak drží/drželo?

PachezZ
22. srpna 2017, 21:36
0

Byl sem s tim hodně spokojen, technika konvenční (čti dostupná, levná a ověřená) výkon 2.5 V6 dostatečnej při rozmný spotřebě, praktičnost velká (kufr je obří) a vzhled "sporťáku" :)
Kdyby se pořád dalo sehnat v dobrým stavu za rozumno (ted o jednom vim ale zase nejsou peníze) tak ho mám pořád...
Ostatně požadavek na konvenchniku v originálnější karoserii mi splňuje i brouk :)

PachezZ
22. srpna 2017, 21:36
0

*konvenční techniku

beastar
23. srpna 2017, 13:11
0

Hodně pěkný Xedos 6. Probe moc nemusím, ale důvody chápu navíc měl si pěkně kousky a pěkná galerie:) Ten brouk je fešák jak to auto nemusim tak na kolech a ve žluté vypadá jak parodie na 911(v dobrém myšleno)

SEMRY
23. srpna 2017, 21:17
0

Mám 996 a myslím že asi dlouho budu. Možná navždycky....

reagovat
st
stirling
25. srpna 2017, 14:27
0

Ja som mal Alfu 145 QV po par mesiacoch sa rozpadla, chcel som ju dat dokopy ale moc sa mi to nedarilo,mal som ju cca 2 roky
Potom Honda Civic coupe - super spolahlive auto ma ho kamos doteraz ,mal som ju cca 2 roky
Potom 323ci coupe E46 vysnivane auto ,postupom casu som na tom vymenil dost vela veci ,vadil mi ale vnutorny priestor a celkova stiesnenost ,po 3 rokoch som ho predal
Teraz mam 325 e90 a zatial viac menej spokojnost, mozno si ho este nejaku dobu necham

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem