načítám data...

Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Tři Lancie vyšší střední třídy, tři rozdílné motorizace a tři zdánlivě odlišné zážitky. Kam šla Lancia od půlky osmdesátých let?

zobrazit celou galeriiMýty a legendy, Recenze & testy: Italský týden aneb nemáte tam nějakou Lancii?

Já a Lancie? Dokonce tři? To jste určitě nečekali. Naším redakčním italofilem je sice Honza Křeček, ale já mám kamarády. A dokonce takové kamarády, co rádi poskytnou kompletní zážitek. Takže mě nečekala zápůjčka jedné, ale dokonce tří Lancií v takovém pořadí, v jakém spatřily světlo světa. Jak se od sebe liší? Kam šla Lancia s postupem času? Počkat, to poslední už víme. Ale nevadí, alespoň se můžeme pokochat…

Lancia Thema

Stačí přijít k Themě a dýchne na vás závan časů, kdy nejvyšším státníkem nebyl Vogon, nýbrž dramatik. První Themy přišly na trh v roce 1984 a společně se Saabem 9000 byla Thema prvním autem na platformě Type Four. Tu mnozí z vás dobře znají, kromě Themy a 9000 na jejím základě seděla ještě Alfa 164 a Fiat Croma. O této platformě by se dalo napsat mnoho ( A určitě to někdo z redakce uváží, byl by to skvělý domácí úkol, Jaromíre!), ale já to dnes s dovolením vynechám. Zpět k autu!

Foto: Josef Vyškovský

„Náš“ kousek je z roku 1994, tedy posledního roku výroby. Zvenku je vidět, že zub času tu nechal několik stop, ale vzhledem ke stavu, v jakém obvykle takové ‚Lančije‘ potkávám, je to slušné. Jeden zadní lem trochu vykvétá, chybí tu kryty na prazích, které obvykle zakrývají korozi či pokročilou absenci prahu. Jo, jsem upozorněn, že šíbr je zalepený, protože tekl. A pak je tu jedna „kosmetická“ záležitost, která mě rozesměje ještě teď. V jednom C-sloupku je díra. Od kulovnice. Chtěl bych slyšet celou historku. A popravdě řečeno, chtěl bych vidět pohled toho člověka, co zjistil, že ulovil Lancii. Hehehe.

Podívejte se na ni. Tipovali byste jí dvacet sedm let? Taky ne? Ano, Thema je sice z roku 1994, kdy už byla po druhém faceliftu, ale i tak úplně nezakryje to, že je to auto z poloviny osmdesátých let. Stačí se usadit, rozhlédnout se okolo sebe, nasát atmosféru, která vás přenese o třicet let zpět a otočit klíčkem.

Z motorového prostoru se trochu neochotně ozve roztáčení motoru, následuje zápal a po chvilce se motor ustálí na líném převalování, jako bych ho právě probudil z odpolední siesty. Chápu, taky mi je 27 a po probuzení málokdy projevuju nadšení do života. Ale dost o mně. Motor je dvoulitrový čtyřválec. Je opatřen osmi ventily a disponuje 115 koňmi. Tedy disponoval, když byl nový.

Vlastně trochu čekám, že se s tím bude jezdit podobně jako se Saabem 9000 nebo Alfou 164, budu moct říct, že Italové společně se Saabem vymysleli první Euro-auto a být hotový. Ale chyba lávky. Ač na stejné platformě, jízdními vlastnostmi to jsou úplně jiná auta. Saab na mě působil trochu jako dělová koule, Alfa mě dokázala potěšit na okresce a díky svému technickému stavu nasrat všude jinde. Ale Lancia je taková… Jiná.

Foto: Josef Vyškovský

Rozeberme si to. První věcí je posez za volantem, který mi připomíná spíše sezení za volantem kamionu. Volant je natočený podobně jak v Karose, sedíte v měkkém křesle a řazení má překvapivě dlouhé dráhy. Jsem tady správně v osobním autě? Aha. Stačí se rozjet a pomalu vám to dojde.
Řízení je tady vlastně také velice podobné kamionu. Musíte hodně točit a pamatovat si, kolik jste už natočili. Cit v řízení bych tu nehledal a i když jsem byl přesvědčen, že to může být konkrétním kusem, bylo mi potvrzeno, že ano, řízení je tady spíše orientačního typu a řídí se spíše zadkem. Dobře, že jsem se pohodlně usadil. Navzdory mému očekávání, že v italském autě se pospíchá, ideálně s espressem v ruce, byl i podvozek takový uhoupaný a naznačoval, že přece není kam spěchat.

Podobně mi připadal i motor. Odvedl si svou práci a bylo. Výkonová špička tu spíše není, prostě to nějak jede a u toho pořád zhruba stejně ševelí. V kombinaci s dlouhými kvalty je to past. Maskuje rychlost, a tak vám to ani nepřijde, ale najednou jedete na padesátce sedmdesát. Zajímavé.

Lancia Kappa

Kappa je přímým následovníkem Themy a i tady můžeme zavzpomínat na onoho pána s knírem, který se v ní koncem devadesátých let proháněl po Pražském hradě. Je postavena na platformě E, na které stojí i následovník Alfy 164, tedy Alfa 166. Croma byla poslána v zapomnění a Saab pokračoval ve své krasojízdě do pekel na platformě od GM.

Foto: Josef Vyškovský

Je jen o pět let mladší než Thema, ale na rozdíl od ní vypadá mnohem moderněji. Když je vidíte vedle sebe, je vám úplně jasná ta evoluce, která při vývoji probíhala. Čumák respektuje, že existuje aerodynamika a je nižší, všechny hrany jsou zaoblenější, celkový dojem je uhlazený. Líbí se mi více Thema? Nebo vyhraje Kappa? Oproti konsenzu, který se při focení nadchl víc pro Kappu se mi zvenku přece jen víc líbí Thema a její starosvětskost.

Dokud si ovšem nesednu dovnitř. Posez je víceméně stejný, opět sedíte v pohodlném křesle a máte před sebou volant natočený tak, že si vzpomenete na Karosu. Rozdíl ale je, kromě celkového stavu, ergonomie. Oproti Themě mi přijde, že nad ovladači někdo strávil mnohem více času a jemně posunul všechny tlačítka a páčky tak, aby byly po ruce. Fascinuje mě i její stav. Tato Kappa je z roku 1999, ale je ve stavu, jako by před chvílí vyjela z fabriky. V interiéru nic nezavrže, nenajde se tu známka opotřebení.

Známky opotřebení na sobě nejeví ani pohonné ústrojí. Pod kapotou Kappy je to nejlepší, co se skrývá pod písmenky 20VT. Tedy dvoulitrový pětiválec s dvacítkou ventilů a jedním turbodmychadlem. Jeho výkon je 220 koní v 5750 otáčkách za minutu, kroutící moment 315 Nm v 2750 otáčkách za minutu a celá tahle legrace má manuální pětikvalt a maximální rychlost někde u 240 kilometrů za hodinu.

Foto: Josef Vyškovský

Víte, jak jsem u Themy říkal, že podvozek je spíše měkký, řízení orientační a motor spíše líný? No, až na ten motor je to tady velice podobné. Za volantem Kappy jsem strávil nejméně času, ale mohu zcela bezezbytku říct, že zážitek to byl nejintenzivnější. Pětiválečku nechybí krouťák v nižších otáčkách, ale lepší je to, když se probere turbo a ukáže vám dávné zpěvy svého lidu. A pak přijde omezovač. A pak zařadíte další rychlost. A pak ještě jednu. A pak zjistíte, že odřazujete z trojky na čtyřku a na ručička tachometru olizuje 170 kilometrů za hodinu.

Ale pořád je tu to řízení. Nedokážu se přestat bát a důvěřovat autu, že mě podrží tam kde bude potřeba a neodpochoduje po tečně někam pryč. Prý si zvyknete. Já bych si taky zvykl. Hlavně na zvuk toho pětiválce.

Lancia Thesis

S koncem devadesátých let přišla vlna změn. A jednou z nich byla nepochybně také změna materiálu pro designéry. A pak vznikl Thesis. Samozřejmě, nejdříve mu předcházel koncept Lancia Dialogos, který byl představen v roce 1998 na autosalonu v Turíně. Toho času to byla výkladní skříň nových technologií, z nichž se jich mnoho ukázalo v provozu a nejenom na Thesisu. Ten přišel na trh v roce 2001 a hodně mířil vysoko. Tedy, přesněji řečeno do vod Audi A6 a Mercedesu třídy E. Byl nacpaný výbavou a k tomu levnější než jeho konkurenti. Co se asi tak mohlo pokazit, říkáte si? No…

Foto: Josef Vyškovský

Dobová periodika říkala, že design Thesisu je „kontroverzní.“ Tak by se to dalo říct, velice politicky. V praxi se utvořily dva tábory. Jeden se nemohl vynadívat na automobil, který v sobě noblesně spojuje designové prvky moderního auta, ale nezapomíná na to, jak vypadala auta ve starých dobrých časech. Ten druhý zase říkal, že je to hnusný krám. Vyberte si.

Já za sebe zůstávám neutrální jak Švýcarsko. Jsou věci, které mě fascinují, třeba jak se karoserie od spodku nahoru rozšiřuje a pak zase zužuje, jak lodička. Líbí se mi zadek a tenoučké LED světla. Chápu, co se designér snažil říct designem předku. Výsledek je… zajímavý. Nemůžu Thesisu upřít, že nestárne. To vůbec ne.

Foto: Hana Matyášová

Raději se na něj ale dívám zevnitř. Interiér je tady totiž boží. Snaha udělat Thesis lepší než soudobé Audi a Mercedesy přinesla své ovoce a z interiéru je vysloveně vidět, že někdo u něj seděl tak dlouho, dokud nedoladil vše. Každá lišta musí navazovat, každý detail musí být perfektní. Je to vidět i po těch letech. Ale o tom si ještě někdy povíme. Jinačí je posez řidiče. Je až nudně konveční. Když si zvyknete, na polohu volantu v Themě a Kappě, přijde vám to tady špatně. Sedíte tu jak v úplně normálním autě.

Thesis je ale vymyká jinou věcí. Šlo o výkladní skříň technologií, a tak je tu překomplikovaný podvozek plný hliníkových ramen, který zajistí ty nejlepší jízdní vlastnosti, a adaptivní tlumiče Skyhook. Ty v testovaném kousku občas měly slabší senzory, takže ne vždy zafungovaly podle představ, ale když vše fungovalo, poskytl vám Thesis jízdní zážitek, který vážně jinde nedostanete. Ale ještě moment, musím vám říct i zbytek.

Foto: Josef Vyškovský

Pod kapotou Thesise se nachází naftový pětiválec o objemu 2,4 litru. Má výkon 150 koní a je spřažen s manuální šestistupňovou převodovkou. Takže to má těžký motor vepředu, celé to váží okolo osmnácti set kilogramů. Ale nejezdí to tak. Když se trochu rozvášníte, tak na brzdách cítíte, že je to těžké auto, ale v zatáčkách se tak nechová. I přesto je to oproti lehkonohým předchůdkyním úplně jiná zážitek. A to nejenom díky pozici za volantem.

Řízení je mnohem citlivější a dokonce mám pocit, že v něm cítím odezvu. A co řazení? Má krátké dráhy. Sedím ještě v Lancii? Logo na volantu sedí. Je to zvláštní, když je hezký den a neprotestují senzory německého výrobce, tak Thesis prostě jen pluje krajinou, a vy uvnitř se divíte, jaktože zvenku není skoro nic slyšet. Motor je překvapivě dobře vyvážený, rachot, který bych nějak tak z principu očekával, zde chybí. Odhlučení interiéru je překvapivé. Ještě se mi nestalo, že bych jel (sic!) po novém kousku dálnice rychlostí 130 kilometrů za hodinu a u toho slyšel svůj vlastní tinnitus. Raději si pustím rádio.

Foto: Josef Vyškovský

Závěr

Lancia měla za svou historii mnoho prvenství. Například první použití samonosné karoserie v sériové výrobě. Ve své době byla technologickým tahounem a Thema s Kappou ukazují, že během osmdesátých a devadesátých let dokázala dělat nejenom úspěšná závodní auta na rallye, ale také velice příjemné vozy na delší cesty. Nové milénium ale Lancii nepřálo. Auto, které mělo být výkladní skříní technologických vychytávek a které mělo ukázat, že dokáže být lepší než jeho německá konkurence, bylo moc divné na to, aby si ho koupilo dostatek lidí a tak se z něj stala spíše labutí píseň automobilky, kterou v nabídce automobilky nahradil na tři roky přeznačkovaný Chrysler. Lancia ale i přesto, že od roku 2011 nepředstavila žádné nové auto, přežívá. V Itálii se stále lopatami přehazují maličké Lancie Ypsilon. A nadšenci mají stále ještě alespoň malou naději, že nás někdy ještě překvapí a vstane z popela. Uvidíme.

Za krásné fotky děkujeme Pepovi Vyškovskému! A za zapůjčení aut pak Jankovi, Michalovi a Marovi (tomu s krátkým… a). A o některých z těchto kousků si řekneme něco více zase příště!

Technické údaje:

Lancia Thema

Motor: zážehový čtyřválec 1 995 cm³
Výkon motoru: 116 koní (85 kW) v 5 600 ot./min
Točivý moment: 162 Nm v 4 000 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,4 s
Váha: 1 150 – 1 300 kg 

Lancia Kappa

Motor: zážehový přeplňovaný pětiválec 1 998 cm³
Výkon motoru: 220 koní (162 kW) v 5 750 ot./min
Točivý moment: 315 Nm v 2 750 ot./min
Převodovka: manuální pětistupňová
Maximální rychlost: 243 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,3 s 
Váha: 1 423 – 1 580 kg 

Lancia Thesis

Motor: vznětový přeplňovaný pětiválec 2 387 cm³
Výkon motoru: 150 koní (110 kW) v 4 000 ot./min
Točivý moment: 305 Nm v 1 800 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 206 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 10,1 s
Váha: 1 680 – 1 895 kg 

 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Greeny
27. září 2021, 18:35
0

Díky za hezký článek ! Jen mě trochu překvapuje to řízení v Kappě. Pamatuju si když jsem měl půjčenou Kappu 2.4 pětiválec (o které je tu mimochodem taky článek), že mi to řízení připadalo docela dobré. Jakože v něm byla i zpětná vazba, v nájezdu do zatáčky tuhlo a tak.. Naopak podvozek mi připadal spíš obyčejný, ani extra pohodlný a určitě ne sportovní.

reagovat
Blix
28. září 2021, 22:41
0

Je dost možné že už má špatnou převodku řízení. Už jsem ji u dvou aut měnil za jiný kus, ale pokaždé mi "zgumovatělo" v průběhu vlastnictví takže jsem věděl že je něco špatně. Kdybych to tak už koupil, nevěděl bych.

Al
Alda838
01. října 2021, 12:31
0

Mě přijde na obou motorizacích Kappy řízení stejné, ale na 2.4 kterou měl půjčenou Greeny mě řízení nedávno doposilovalo a půjde na repas tak uvidíme. Zajímalo by mě jak se jezdí s řízením servotronic s proměnlivým účinkem, ještě jsem neměl to štěstí ho vyzkoušet.
Asi nejvíc mě štvou u turba ty dlouhé kvalty oproti 2.4 na to jsem si pořád nezvykl a vadí mi to protože po dálnici nejezdím.
Ve městě otrava někdy jedu i na 2 ale na okresce se to hodí na rychlé předjetí kamionu nebo více aut nemusím totiž během manévru řadit :-).
Díky za článek.

Blix
04. října 2021, 06:27
0

Servotronica jsem měl na 406 V6, v nižších rychlostech bylo řízení nápadně přeposilované a na parkování stačil jeden prstík :) Působilo to docela fajn ale ty změny účinku byly hodně výrazné. Taky mělo ze všech 406 nejpomalejší převod a po městě si člověk div nezapletl ruce.

Velkej Mara
27. září 2021, 18:58
0

K díře ve sloupku: legenda praví, že jednoho z bývalých majitelů si kdosi s kýmsi spletl. Kdo byl onen čarostřelec, to legenda nepraví. Mohl to být assasino od Camorry vykonávající vendettu, ale taky vožralej Novák, co načapal Vomáčku v posteli se svou starou.

reagovat
HandyMan
27. září 2021, 19:44
0

Trefit se místo do postele do garáže, to je velkej palební rozptyl :-))) Jinak Františkovi palec nahoru za hezké počteníčko o skomírající legendě

Velkej Mara
28. září 2021, 16:34
0

Nevím, tipuju. Pán, co mi Themu prodával, taky věděl jen hrubé obrysy. :D

Ra
Ragnarok
27. září 2021, 20:22
1

Jo, to ještě Vogon prděl do sedačky Tatrovky a vypouštěl bonmoty. Bohužel dnes už vypouští jen ty větry. Ale zpátky k autům - devadesátá léta byla podle mě zlatou érou automobilismu. Ne snad, že by byla auta nejkvalitnější nebo nejkrásnější. Ale byla již na vysoké technické úrovni, měla dobrou spotřebu a vysokou úroveň pasivní bezpečnosti. Nabídka typů byla různorodá, automobilky se nebály originality. Přitom auta nebyla tak komplikovaná, automobilky ještě nemusely plnit šílené emisní normy. Technologická úroveň výroby ještě nedovolovala tak nestydaté plánování životnosti jako dnes.

reagovat
Michal88
27. září 2021, 21:05
0

Díky za pěkný článek, o Lanciích čtu velmi rád... :)

reagovat
Spooker
27. září 2021, 22:21
0

Pěkné! Škoda, že nejsou fotky interiérů. :)

reagovat
František Čáslavský
27. září 2021, 23:59
2

Interiéry dostanou svůj prostor v rámci samostatných testů ;)

martin_100
29. září 2021, 00:19
0

Tak na to se moc těšim!

beastar
28. září 2021, 10:39
2

Opět důkaz že Franta čím déle píše. Tím lepší je. Profi článek v podstatě včetně fotek. Paráda.

reagovat
krab
29. září 2021, 17:14
0

Přesně jak říkáš... taky se mi tohlemoc líbilo. Navíc hezký fotky taky udělají divy. Každopádně popis jízdní pozice v Kappě sedí úplně přesně, přesto jízda v ní má fakt takový to jak se říká charisma :)

je
jerry
28. září 2021, 17:51
0

Moc pěkná auta. A když vzpomenu Fulvii, Stratos a Deltu, tak pořád doufám, že zase začnou vyrábět taková auta. Naděje umírá poslední.

reagovat
Vavris Vavrisovic
28. září 2021, 22:01
3

Tady kombinace slohu, aut a fotek vytváří dohromady velmi epesní dílo. Super... Za mě jsi klidně mohl ještě každý model rozvést o odstavec dýl... Dycky jsem čekal ještě jeden a on konec :D Ale hezké čtení...

reagovat
martin_100
29. září 2021, 00:17
3

Thesis žeru. Prvně jsem to viděl v San Marinu v roce 2000. Tam to měli jako vládní vozy. Stál sem coby 15 letej kluk před dvěma z nich s otevřenou hubou dlouhý minuty a nechápal. Ty auta mě uhranuly. Lez sem kolem jak harant kolem cukrárny. Od tý doby se mi to furt líbí a asi nikdy nepřestane. Bejt takovej ten nechutně bohatej zmrd tak si jednu koupim. Bylo by mi jedno jestli by byla vůbec pojízdná. Musela by bejt jenom setsakra zachovalá z venku a v interieru. Dal bych si jí do obrovský vytápěný garáže. Před ní gauč a chodil bych tam kouřit fajfku a při bafání bych na ní čuměl. Až bych dokouřil tak bych si nalil dobrý pití a šel bych se posadit dovnitř. Tam bych popíjel a kochal se tim úchvatnym interierem.
Ne já bych s tim ani nepotřeboval jezdit. Mě se to líbí prostě na koukání.

reagovat
martin_100
29. září 2021, 00:21
-1

...jo a hned vedle by takhle stála C6 :-)
A teď do mě.

Bavoraczech
29. září 2021, 10:36
0

Jen to nepřeháněj. na vlastnictví Thesisu zrovna dneska nemusíš být žádný milionář. Prodávají se za cenu jedničkových oktávek. A pokud ani nemusí být pojízdný, možná ho někde dostaneš zadarmo. Na kochačku to stačí.
Interiér je vážně fajn a opravdu je možná nad úrpvní soudobých BMW a ano, pro jedince, kteří mají rádi spíš obliny než hrany tam bude příjemně.

martin_100
29. září 2021, 11:58
0

Tak nejde o pořízení toho auta. Ale ta velká vytápěná garáž s pořádnym gaučem to už neco stojí. Sanozřejmě by to nebyla nějaká řadovka ale opravdu velká garáž. Taky by tam nebyla jen ta lancie a citroen. Prostě věc i s pozemkem tak za 5-7 mio. Takže bohužel ač milionář v podstatě jsem tak ne tak bonitní.....

beastar
29. září 2021, 12:05
3

5 až 7 mio:D :D sorry to si mě zabil. Za tyhle prachy je v Praze a okolí 2kk 56m bez garáže a sklepa. V Brně obdobně. Dnes už za tyhle prachy bude problém postavit vilu s garáží na 8 aut i v Bruntále. O západních státech ani nemluvě. Takže pokud bude vila v Albánii. Iam yo man budu chodit k tobě na fajfky a vedle postavím své obstarozni kvátroporte.

Bavoraczech
29. září 2021, 13:04
1

To myslí 1+GK někde na vesnici. U nás v sudetech si troufnu říct bys takovou garáž pro 6-7 aut s kuchyní, koupelnou a ložnicí za 7M postavil. Se spolehlivostí a cenou místních fachmanů by to ale bylo asi částečně svépomocí.

ratan groch
29. září 2021, 13:32
0

Martin,
velmi ti rozumiem s tvojim vyberom. Aj mne sa paci, ale neviem kto by sa mi o nu staral a viem, ze tu uz starostlivost bude treba.
Daju sa zohnat po troche zjednavania aj za jednu slusnu vyplatu https://bit.ly/3uohKsL. Tejto by som ale vymenil kolesa...
Teplu garaz mozno najdes v nejakom obchodaku, kde nemaju dobre vyriesene parkovacie podmienky :)))
Bars (bodejt) by sa ti to raz podarilo


martin_100
29. září 2021, 14:01
0

Beastar - Taky se nebavim o prahee ale normálnim zbytku světa. Vono kdybych vybagroval pozemek pod domem tak bych si takovou třeba i patrovou velegaráž k domu moh přilepit a asi by to přes těch 7 mega nevylezlo. Ale zase by nezbyla ž
ádná zahrada a to by se tý mojí moc nelíbilo. Holt mi musí stačit těch 6x15 metrů co tu mam :-)

ro
rock
29. září 2021, 14:21
1

Hele, moc to nesleduju, protože tenhle problém mám v současné době vyřešenej, ale u nás na venkově se ještě pořád dá za 5 M koupit prostorný (obyvatelný) dům s 1000 m2 pozemkem. Když se mega vrazí do drobného faceliftu baráku, tak se za zbytek dají postupně, jak budou přibývat auta, budovat garáže ve dvoře (pokud tam už nejsou).

martin_100
29. září 2021, 18:44
0

To jo ale já si npředstavuju fakt takovej ten nesmysl jak z nějakýho filmu. Prostě rozmar bohatýho pána. Ne nějakej rekonstuovanej baráček a k tomu zbytek.... To ostatně mam a sem spokojenej. Tuto bylo jen takový zasnění kdybych měl v šuplíků pár desítek míčů zbytečných tak co bych s částí těch dukátů proved ;-)
https://www.santaynezvalleystar.com/comedian-jay-lenos-garage-is-no-joke/

Bavoraczech
29. září 2021, 10:42
0

Parádně napsaný článek a pěkné srovnání :-).
Pro mě je tak nějak nejzajímavější Thesis. I ze článku je cítit, o kolik byl oproti předchůdcům promyšlenější a dodělanější a to srovnání s E-Klasse naprosto sedí. Výbavou by možná dovedl Mercedes i překonat. Jako slabinu tu vidím motory a převodovky. Na takovou tu pohodovou rozvážnou jízdu je naprosto ideálním kandidátem právě zde popisovaná vznětová 2.4 v manuálu. Bohužel i silné šestiválce ze sesterské 166 - 3.0 a 3.2 dokázaly Thesis rozpohybovat spíš zrychlením řekněme "důstojným" než vysloveně dynamickým. cca 200 kg váhy navíc je bohužel znát.

reagovat
beastar
29. září 2021, 14:06
0

Já bych mnohem raději Kappu. Jen dnes už je to těžký sehnat nějaký slušný kus v dobré kondici. Thesis je takový tuleň.

Bavoraczech
29. září 2021, 14:26
0

Když tě tu vídím tak bych svůj příspěvek ještě trochu poupravil. On ten Thesis jede moc hezky a v Bussu ještě i zní. Tuleň je to možná vzhledem přední části a hmotností, ale chová se to jako celek určitě líp než Passat. Když by ho chtěl ale někdo dotáhnout blíž k "italské" dokonalosti, nejspíš by skončil u Quattroporte.

beastar
29. září 2021, 15:18
0

Quattroporte v páté generaci z konce výroby už se dokonce vydrží i neporouchat déle jak měsíc. A to dokonce ani v Létě. Jízdní vlastnosti jsou úplně někde jinde. Jasně že se chová Thesis líp jak Passat asi myslíš b6.. No b5 byla ve své době dost dobrá a pohodlná. V dobrém stavu je dodnes. Ono totiž ta složitost toho podvozku u Thesisu si vybere svou daň po letech a dnes jich drtivá většina bude jezdit jinak. Hůř než tenkrát. Ono je to vidět i na těch dalších Lanciich. Themu moc neznám nevím ale zase je už echt stará.

U toho Maserati i u QP i gc je prostě potřeba počítat s tím že to je případně drahý. U těch lancii s tím často poslední majitele nepočítali vůbec. Chápeš kam s tím mířím. Toho Passata třeba ve 2.8 4motionu furt seženeš ve slušném stavu za pár. A Franta z garáže Stoklasy ti to zbouchne za pár tolaru do topiku. Kdo udělá ten Thesis? O Skájháku nemluvě. Liška co sem chodil to měl. Pravda úplně na to nenadával. Otázka je co s tím najedeš. Jako exponát asi super. Jako auto spíš třetí do baráku..

liška
29. září 2021, 21:17
1

Hýr aj em pane továrníku s trojzubcem :) Předně bych rád vyseknul pochvalu Frantovi za článek a fotky. No a jak říkáš, já si nestěžoval, vozilo mě to necelý 4 roky a 60tkm hezky spolehlivě. Většina co do toho zahučela bylo mou obsedantně kompulzivní poruchou :D Ten Thesis se servisovat dá, teď zrovna mág ze slovenska už umí brend njů horní uložení, komunita zkouší dát do kupy různejma způsobama čepy v nedostatkovejch ramenech, silentbloky jinak jsou.

Pajinex
29. září 2021, 15:54
4

Kámoš koupil Thesise 2,4JTD za necelých šest pětek. Hrál si s ním příležitostně cca půl roku a opravil i Aisina, který se přehříval a tuším i na vyšší kvalty hučel. Následovala přední ramena, silenbloky, přední blatník a několik elektronických nefunkčností. Měl jsem možnost jet s ním s vlekem pro Duc SS1000DS z Mělníka za Buchlov. Jedenáct hodin tam i zpátky s delší prohlídkou a koupí motocyklu. Hezký svezení bez únavy s vůní poctivého interiéru. Pak byl cílem Harrachov a překvapilo mě, co si ten nebeský hák nechá líbit na Železňáku. Ještě má Alfonce 166. Říká, že Alfisti se zdraví, ale když se potkají Thesis s druhým, tak oba zastaví a majitelé si podají ruce..

reagovat
Bavoraczech
30. září 2021, 14:13
1

Jo Alfons 166ka. Oni jsou to v podstatě skoro sesterský auta. A jak jsem tu před nějakou dobou prohodil pár písmenek s Křečkem, Lančije prostě projíždí zatáčky bez jakéhokoliv náklonu a emocí jako po kolejích a maskuje rychlost. Je skoro neskutečný co dokáže vyžehlit.
Alfa taky drží parádně, ale zážitek je spíš bezprostřední včetně těch náklonů co k tomu patří.

Pajinex
30. září 2021, 19:42
0

Pod to se můžu podepsat, líp to říct nešlo. Těším se na Frantův koment interiérů, hořčík na palubní desce jen tak někdo nemá..



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem