načítám data...

Honda Civic Type R: Se srdcem Jacka Russella

Přeřadit v přesně osmi tisících otáčkách a neškrtnout o omezovač je stejně náročné jako venčit teriéra. Neposedný Jack Russell totiž štěká, lítá a vrtí ocáskem rychle jako motorová myš.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zase jsem si půjčil hot hatch. I když tuhle kategorii aut občas posílám na poslední bodovaná místa v soubojích se zadokolkami, ve skutečnosti mě řízení ostrých hatchbacků vážně baví. A nyní máme Hondu. Honda je značka, se kterou si asociujete ihned slovo „důchodce“. Ideálně si představím v hlavě obrázek páru usměvavých důchodců z Německa nasedajících do červeného Jazzu. Dokonce i motocyklová sekce Hondy vyrábí usedlé motorky, které mají rádia a reprobedny. Jenže nedělají zdaleka jenom to. Honda taky dominuje ve světě superbiků. A v automobilové divizi vyvíjejí jedny z nejlepších motorů světa. Zatímco v oddělení designu pracují automobiloví návrháři natolik šílení, aby přivedli na trh nefalšované “UFO". „Ufoun“, čili osmá generace Hondy Civic působí vážně jako by přiletěla z jiného světa. Designové centrum Hondy tutově vytvořilo hodně modelových nákresů, hemžilo se jim v hlavách spousty nápadů a víte co se stalo? Oni je všechny nakonec použili dohromady. A vytvořili černé „UFO“. A aby bylo dílo dokonáno, doprostřed zadního okna umístili velké křídlo. Je nalepené přesně tak nešikovně aby z vnitřního zrcátka nebylo dozadu nic vidět. A na boční lištu prahu nalepili samolepku „Type R“ s výrazně červeným „R“.

To je ale asi tak všechno, co se mi na Hondě Civic Type R osmé generace nelíbí. Když se objevila na skladě nabízených vozů v AAA Auto, nedalo se této výzvě odolat. Jsem moc rád, že mé prosby byly vyslyšeny a já mohl v uplynulém víkendu vyvenčit černého Hondího teriéra. Já se snažím netrpět žádnými automobilovými předsudky. Dokonce mi ani nevadí, že se internetem šíří „šuškanda“ původně asi způsobená samotným Clarksonem, že Civic Type R osmé generace nabízí jen jednoho koně navíc oproti té předchozí sedmé, označované jako EP3. Clarkson nešetřil ani další kritikou. Já jsem sedmou generací nejezdil, předsudky se snažím nemít, na povídačky jedné báby nevěřím a budu tedy hodnotit jen co jsem zažil na vlastní kůži.

Motor z vesmíru

Civic Type R je designové peklo. Ano, nelíbí se mi všechny ty falešné výdechy, průduchy a plasty, které se tváří hypermoderně, avšak dnes po deseti letech viditelně zastaraly. Nevadí, vždyť proto je to přece „UFO“. A já nejsem automobilový novinář ( Co nepíšeš na blog, tak už jsi… Pozn. VojtaD) a už vůbec nejsem součástí módní policie či designovým kritikem. Vlastně druhý den už se mi „UFO“ poněkud zalíbilo. A pokud vy tuto generaci a její styl milujete, vůbec se vám posmívat nebudu. Protože já se taky zamiloval. Ale ne do záhybů karoserie, ale do pohonného ústrojí. Zeptejte se sami sebe, kdy jste naposledy řídili poctivý atmosfericky plněný motor? Jestli většina z vás řekne, že „ráno cestou do práce“, budu z vás mít radost. Jednotka K20A je zkrátka mistrovským dílem a odkazem na vynález pana Ikuo Kajitani, otce VTEC řešení. Tahle pohonná jednotka je vedle sesterského dvoulitru F20C v Hondě S2000 snad nejlepším motorem světa. Ne, protože vyhrál ve své době mnoho hodnotných cen, ale protože se žádný z nich snad ještě nerozbil. A točí osm tisíc otáček za minutu. Je natolik efektivní, že nabízí devadesát procent svého točivého momentu už od třech tisíc otáček za minutu. Je hladký a jemný jako by jezdil na dětský pudr. V tom najednou v pěti a půl tisících otáčkách zaštěká ten náš teriér Jack Russell a letí směrem k domovní brance jako šílený. A víte proč?  Kvůli jedné zkratce: i-VTEC. Tahle zkratka totiž znamená v překladu „variabilní časování ventilů a elektronická kontrola zdvihu ventilů“. Celá ta věc funguje tak, že má Honda dva různé profily ve vačkových hřídelích a hydraulicky přepíná mezi nimi prostřednictvím ventilových vahadel. Ideální je vidět to  na obrázku. Když jsem to pochopil já, pochopí to každý.

Zábava začíná

Já ale sjíždím z dálnice městského obchvatu a vypínám rádio, které stejně hraje trochu mizerně. Motor je lepší symfonií než nějaká utahaná popová úděsnost kapely „Slza“ proložená reklamou na Prostenal. Vruum, Vruum, z šestky pětka, z pětky čtyřka, na volantu začíná být Honda docela citlivá a já už jemně přidávám a zatáčím. Budeme kamarádi. To vím už teď. Nedalo mi to a zbytek cesty domů jsem si natáhnul o dobrých třicet kilometrů. Kopec s několika serpentinami z Loděnic do Rudné jsem si dal dokonce asi třikrát. Nějak se mi špatně věřilo těm číslům. V druhém průjezdu jsem totiž viděl jakési trojciferné číslovky na rudě podsvíceném digitálním rychloměru.

Vytočená trojka ječí a já se soustředím jen na dvě věci.

Kontrolovat přední kola a pohlídat si řazení tak, abych to přeřazení stihl těsně před zásahem omezovače. Chce to trochu cviku, ale jde to snadno. Horší je to s tou rychlostí. “  Ty krabe! Chceš se zabít”? Vůbec netuším, co bych dělal s tou přeplňovanou novou Hondou Civic Type R, která má přes tři sta koní. Radši ať jí otestuje Vavris. Dobrá, v sobotu ráno jsme se projeli trošku víc a malinko jsem zklidnil své emoce. Type R osmé generace nelze hodnotit jen v superlativech. Kamarádi jsme ale velcí. Podvozek přeci jen na horším povrchu trošku tancuje a zadek maličko nesofistikovaně odskočí, pokud vážně tlačím na pilu. Taky je vzadu jen torzní příčka. Jenže určitě po výměně všech silentbloků za kvalitní nové, získá podvozek Hondy tu lepší kultivovanost a harmonii, kterou bych si tak moc přál, aby měl.

Focus ST útočí

V sobotu jsem si přivstal a jel pro rohlíky k snídani jako obvykle už od sedmi. A půl nádrže bylo najednou pryč. Po snídani jsme se domluvili, že si dáme výlet s horskými koly na Kokořínsko. Přidal se k nám kamarád Brian, který má to bílé faceliftové „eSTéčko“ Focus, které znáte z blogů. Logicky jsme si auta na chvíli vyměnili. Využil jsem té situace, kdy si začal Civica Type R s velkou zvídavostí prohlížet. „ Briane, ono se ti to UFO vážně líbí?“, ptala se Krabová. „Víš docela je to pěkné, ty červené doplňky, závodní sedačky, rudé prošívání a koberečky vypadají vážně hustě“. Odvětil tváříc se lehce stydlivě asi jako kdyby právě přiznal, že se občas dívá na „devadesátkové“ německé porno s Paulou Wild. Já zas operativně naskočil do bílého Focusu, protože zkrátka mám pro toto auto slabost a mám moc rád zvuk jeho přeplňovaného pětiválce. Na trochu rozbitější okresce na Kokořínsku jsem zjistil, že přeci jenom je ten Focus všestranější. Původně jsem si říkal, že jízda v něm bude pohodlnější než v Civicu, jenže nečekal jsem, že bude celkově i podobně komunikativní. Zkrátka byl jsem dopředu přesvědčený, že z toho srovnání Focus vyleze jako ten těžkopádnější hot hatch. A jestli chci být objektivní, vážně to tak napsat nemůžu. Není to pravda. Jenže Civic pro mě stejně exceluje v jednotlivostech. Jeho řízení mi dává víc zpětné vazby, sedím maličko níž v autě a rudé „Type R“ sedačky drží o kus lépe tělo v té správné poloze

A pak je tu i-VTEC motor skvěle sladěný s převodovkou. Je to mechanická nirvána.

Já vám něco prozradím. Já totiž nemám rád ty umělé zvuky pouštěné do kabiny, nemám rád ty aktivní klapky ve výfucích, které dělají bordel pubertálního ražení. Já mám rád mechanické zvuky motoru, zvuk sání a technickou dokonalost. A té se zkrátka i-VTEC v tomto provedení vážně blíží. Není tak rychlý jako Focus, není tak pohodlný a všestranný jako Focus, ale je krásně naléhavý. Těch dvě stě a jeden kůň totiž od sedmi do osmi tisíc otáček působí jako ti hyperaktivní psíci. V tom momentu akcelerace a ždímání poslední tisícovky otáček před omezovačem mám jako řidič pocit, že je jich tam minimálně tři sta. Já vím, projedete se s ním po dálnici a když zjistíte, že v tachometrové sto padesátce už točí čtyři a půl tisíce otáček na šestku, nejraději byste kvůli tomu vzteky zahodili klíčky do kanálu. Vše je to o preferencích řidiče.

Závěr

Civic type R osmé generace má možná jen jednoho koně v motoru navíc oproti tomu autu před ním, váží o sto kilo víc a nabízí méně sofistikovanou zadní nápravu. Stále je to skvělý hot hatch, který nepotřebuje k zábavě dýchací přístroj. Zkrátka dýchá vzduch přímo a točí s velkou naléhavostí tolik otáček, kam u dnešních běžných aut ani nesahá rafička otáčkoměru. Nemůže být objektivně nejlepším hot hatchem na trhu ke koupi do tří set tisíc korun, je to ale můj favorit. A víte proč? Nic mi uplynulý víkend nedal zadarmo. Musel jsem se s ním sladit, musel jsem se soustředit a on mě pak za to začal odměňovat. Je to opravdu velmi dobré auto pro řidiče.

Děkuji společnosti AAA auto za zapůjčení, děkuji opět Brianovi za klíčky od Focuse, jelikož už si začíná pomalu myslet, že mu ho chci vyloženě sebrat a děkuji Hondě za ten skvělý motor s proměnným časováním ventilů. Je to vážně klenot.

 

 

Technické údaje a cena na trhu:

Honda Civic Type R (2007)
Motor: zážehový řadový čtyřválec,
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, proměnné časování ventilů i-VTEC
Zdvihový objem: 1998 cm3  ( 86 mm x 86mm)
Maximální výkon: 148Kw/201k při 7800 otáčkách/min ( max. 8100)
Točivý moment 193N.m při 5600 otáčkách/min
Převodovka manuální 6st.
Pohon kol předních
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 225/40 R18
Rozměry: 4275x1785x1445
pohotovostní hmotnost 1301kg
Maximální rychlost 235 km/h
zrychlení 0-100 km/h 6.6 sekund
Spotřeba 9.1l/100 km ( i v testu +-)

Cena na trhu dnes: 200-300 tisíc kč (limitovaný model Championship Edition s LSD diferenciálem až 400tis kč)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
05. září 2017, 08:26
0

Já se tedy hlasím k oboum vecem :-) kazde rano jezdim do prace uzasnym vysokootackovym motorem ktery ma system ne nepodobny systemu Vtec a uzivam si krasny mechanicky zvuk liftu :-)
No a aby toho nebylo malo, manzelka si kazde rano uziva krasneho mechanickeho zvuku z dilny Honda a systemem i-Vtec ale jen v 1,8 UFO :-) obojije proste bozi!

reagovat
Goldies
05. září 2017, 08:27
0

Tady je kraska :-)

krab
05. září 2017, 11:07
0

Goldies, u tebe to je jasný :) A já už si připadal ten víkend taky jako velkej japanofil ! U domu Civic Type R hned vedle Toyoty GT86! Do toho snad ještě chyběla Honda S 2000 a Nissan GT-R :-D

ro
rock
05. září 2017, 10:21
-3

Hmm...
UFO bylo okoukaný už druhej den po premiéře a designově to na mne působí, jako když pejsek a kočička vařili dort a nakupovali na to ingredience u kolotočářů. Jak fatální kontrast s krásně uhlazeným Cicicem z generace 1995-2000, sedanem nebo kupé pokud možno.

P.S.:
Ufouni prominou, ale sami jsou si nepochybně vědomi toho, že nesedí v mainstreamovým autě a ono na mne takhle fakt působí už od zveřejnění prvních fotek.

reagovat
Raspby
05. září 2017, 10:44
1

Design kontroverzní může být, ale teda alespoň z mého pohledu je vzhled UFO mnohem více vyvážený a uhlazený než ty novější generace. Jestli mluvíš o pejskovi s kočičkou, tak to u těch dalších generací platí dvojnásob...oproti nim je tohle obří mainstream :)

ro
rock
05. září 2017, 11:00
0

K současné generaci vůbec nemám slov. Svatá pravda, že Civic ročníku 2006 je ve srovnání s tím, co produkuje Honda dneska, víceméně snesitelný. To ze mne jenom mluví tehdejší frustrace, když poté, co jsem byl namlsán Civicem a Accordem druhé poloviny 90. let a třeba Preludem '95, Honda nabrala tenhle směr.

krab
05. září 2017, 11:15
3

Je pravda a asi to je dost zřejmé z textu, že si z toho designu dělám legraci. Jak ale říká Honza, teda Raspby.. Zrovna na tuhle černou Type R bych se dokázal dívat a najít v ní velký zalíbení. Nakonec je jedno jak vypadá, důležité je, jak jezdí. Jestli bude příležitost vyzkoušet novou 10G Type R s nadšením to přivítám, ale nejsem si jistej už tím, co hlavního by mě k Hondě mělo přilákat. Tyhle atmosferický motory tehdy totiž byly špičkový. Teď už mi (mimo šílený design) ta 9G a 10G Type R přijde technicky podobná konvenci třídy. To už pak můžeš přemejšlet jestli Hondu, nebo Leona Cupru, nebo Megane RS atd... Ještě právě před 10lety se ty Hot hatche fakt výrazně lišily od sebe. Type R byl svůj, Clio RS bylo specifický, Mégane zrovna tak, Golf GTI byl prostě Golf a Focus měl svůj pětiválec... Teď má všechno 2litr turbo a 300koní, je to rychlejší, ale nevím jestli je to ta cesta co se mi líbí...

Raspby
05. září 2017, 11:18
0

Přesně jak píšeš...auta obecně jsou jak přes kopírák

bitner
05. září 2017, 11:18
0

Me se UFO libi, ale chapu, ze to neni zrovna Golf (ve smyslu "neurazi to nikoho").
No a uchylny design soucasneho eRka je udajne funkcni. Samozrejme tezko rict.

Pólin
05. září 2017, 12:51
1

Ten směr, že se ty auta všechny začínají podobat čím dál více je docela na nic. A zrovna u Hondy bych čekal něco lepšího, než že , co se týká motoru, zkopíruje VAG a všechny ostatní. Honda si vždycky šla svým směrem a i slavný Soichiro říkal, že není třeba přeplňování, ani katalyzátorů, že se dá všechno vyřešit už v motoru... no dnešní směr by se mu asi taky nelíbil. Já bych třeba snesl civica, který by točil 9000ot/min...proč by ne... No zdá se mě, že ten průkopnický duch už je snad jen u Mazdy, jinak každý dělá +/- to samé...

CerVus
05. září 2017, 13:19
0

Mě akvárko nepřijde okoukané ani po 4 letech co ho mám. Ano, ten zadek je až moc zakulacený, auto je zbytečně vysoké a má vzadu nápravu z felicie. Jenže jak jsou na tom srovnatelná auta z toho roku nebo i následující dvě generace civiců? Focus je otřesný (ten v tom vlastně pokračuje) Golf je vzhledově povedený asi jako mrazák (jako zbytek koncernové produkce), malé volvo nebo mini jsou také takoví vyvrhelé, 3 mazda byla hezká až v další generaci, kia ceed to samé. Ne, honda je vesměs povedená a podle mě i nadčasová. Společně s povedeným motorem a perfektní převodovkou je to hodně auta za málo peněz.

ro
rock
05. září 2017, 13:39
0

A tak to zase uznávám, že vybírat si v období řekněme 2005-2008 hatchback muselo být stejný potěšení jak dloubat se rezavým drátem v oku. To (pro mne) opravdu hezký právě končilo (Focus I.gen), jiný zajímavý měly teprv přijít a upřímně řečeno, na trhu nebylo nic v tomhle segmentu, za co bych dal peníze.

jc
05. září 2017, 11:44
0

Osma generace byla mimozni a urcite polarizovala - libi/nelibi. A jak je videt, stale to dela. Ale byla tvarove a designove jednoducha. Hodne to vynikne kdyz vedle postavite devatou, nedej boze desatou generaci.
Motor je jasnej a moc skoda euronorem, ktere ho zahubily. Spolecne s neochotou Hondy jit v tomhle smeru proti proudu.
Celkove je to auto srdcovka a pro mne neopakovatelna udalost. Tezko k tomu napsat jeste neco vic, tak radeji jeden link: https://8g.hondaclub.cz/10-let-v-ufu

Krabe diky za tuhle vzpominku :-)

reagovat
sumy
12. září 2017, 14:10
0

Tak ja vedle sebe postavil 6.g, 2x8.g a 10.g :-) Moje, manželky, švagrový a tchýnino.
Pro mě civici celkově do 8.g jo. 9 a 10 už jsou... No mám zkrátka raději něco jiného

krab
12. září 2017, 15:03
0

Jéé, paráda, moc hezká fotka Sumy. Koukám na to že máš v "domečku" šneka Mitsubishi, tak jsi vlastně Hondař :)

jc
12. září 2017, 21:41
0

dobre foto :-)

sumy
15. září 2017, 12:05
0

Tak po nějakých už skoro 20 letech jsem se až nezdravě upnul na 2 značky. Mitsu a Honda. Jaká to pak náhoda, že i můj monogram je M.H. :-)
Ale upřímně, současná produkce ani jedné z těchto značek mě optimismem příliš nanaplňuje.

jc
16. září 2017, 13:44
0

Na soucasnou produkci mame zrejme podobny pohled.
Ted jsem narazil na jednu fotku aktualniho type-r, komentar netreba :-)

http://www.civicx.com/attachments/img_8591-jpg.43849/

sumy
18. září 2017, 09:27
0

Komentář si dovolím.
To je hnusnej "pomerančovej" lak v tom "VW gruppe" prošlápnutí pro RZ...

krab
18. září 2017, 09:42
0

Musel jsem se podívat na stránky Hondy a přesvědčit se, jestli to auto co posílá JC je vážně sériovka ... je.. Jsou to šílenci :)
Na druhou stranu nový Type R asi bude fungovat skvěle a já budu moc rád za nějakou možnost svezení, ideálně pro test.
Cenově se dost blíží už Focusu RS a ten má pohon všech kol. Honda je zase lehčí (1380-1420kg) pohotovostní není tak špatný výsledek.

ToMyx
05. září 2017, 12:04
0

Moc pěkná recenze, dokážu si představit, že bych podle tebe koupil i něco naslepo:-) No dobře, nekoupil, ale je to super vodítko s tím, že vše důležité od chování v normálním provozu/ dálnici/ klikatici nechybí. Četlo se to samo. Máš numero uno:-)

reagovat
krab
05. září 2017, 13:01
0

ToMyxi, to mám radost. dík. :) Výběr auta, kór toho pro radost ( nebo hlavně pro radost) je děsně individuální záležitost. Ten motor a převodovka u Type R se musí zažít. A buď tě to nechytí protože ... už jsi moc zvyklý na turbomotory a sílu rozdávanou bez snažení se .. a nebo což počítám, že u jádra Autíčkářových přispěvatelů nastane, že tě to absolutně nadchne.... dovedeš si představit, že od té doby co jsem Civica vrátil, sleduju tu a tam z legrace inzeráty Civiců Type R 7. generace. :)

Jinak auto se docela rychle pak prodalo, zajímalo by mne jestli náhodou ho nemá některý náš čtenář :) .. jestli jo : neboj, choval jsem se k němu maximálně slušně...

ToMyx
05. září 2017, 13:39
0

Pan Krab: Děláš tu fakt dobrou službu. Spojení s triple ej musí být pro "pacienta" jako jsi ty super, navíc z toho můžeme těžit v podobě recenzí a testů na Autíčkáři :-) Je fajn, že si zmínil otáčky na dálnici a kvalitu řazení i srovnání s minulou generací i když jen váhově, to je pro mě u takového auta docela zásadní.
Dovedu si představit to tvé sledování inzerce velmi živě:-) Obávám se, že každý Autíčkář je tak trochu automobilově promiskuitní alespoň co se týče hlídání inzerce a chutí vyzkoušet. A tak to má být, vždyť je to zdravý!

Jindřich
05. září 2017, 13:52
0

Ale fuj pane Krab? Honda dominuje sbk? Ale kdeže...

reagovat
krab
05. září 2017, 15:39
0

To není myšlený doslovně ... To je myšleno obrazně, protože Honda prostě má v motocyklovém světě výborný motory s navíc skvělou výdrží. Tím nebylo myšleno, jestli vyhrává WSBK nebo MotoGP letos..

Nakonec tady pro zajímavost Top 10 motocyklových motorů a motor od Soichiro Hondy je tam uveden 3x! http://www.visordown.com/motorcycle-top-10s/2-honda-cb750 ( pravda na 1.místě mají Ducati.. a tu má v garáži i pan Krab, nicméně Honda je zkrátka dobrá...)

Jindřich
06. září 2017, 11:37
0

Dobrá, beru na vědomí ale přesto jsem považoval za dobré na to upozornit ;-)
Navíc Hujda jak sám píšeš, dělá vše precizní, funkční , blbuvzdorné a spolehlivé ale taky bohužel nudné, průměrné a bez emocí. Ano, jsou top v MGP ale v reálném světě jsou to spolehliví společníci ale něco jako kámoš, který má vše v richtiku ale na pivo s ním jít nechceš :D
No ten žebříček ja takový dost zvláštní, jsou tam samé staré vykopávky...
Ducati ti schvaluju, taky jsem doma nějaké měl a další pojezdil. Možná mi doma i znova přistane ale ja jsem srdcem spíš na Aprilii...

To
Tomika
05. září 2017, 17:11
0

Pekne napsano, sam ho mam v garazi a zatim horko tezko hledam nastupce - toho motoru se proste zatim nechci vzdat, protoze lepsi V4 atmosfera opravdu asi neni, pokud nepocitam F20 v S2k. Jen upresnim, ze motor nese oznaceni K20Z4 a oproti minule generaci se lisi hlavne el. plynem a vyvazovaci hrideli. Magicke spojeni i-VTEC = VTEC (ruzne profily na saci i vyfukove vacce) + VTC (nataceni saci vacky dle jizdnich podminek a tim zmeny momentu otevreni a zavreni ventilu).

reagovat
jc
05. září 2017, 21:10
0

V4? To asi uplne ne ;-) Jinak pokud auto pouzivas jako daily tak je ten motor IMHO lepsi nez v S2k (ktery je zas lepsi pro vikendovky, track daye apod.).

krab
05. září 2017, 21:50
0

dík za upřesnění názvů atd... Tomika určitě myslel R4 , samozřejmě je to řadovej čtyřválec. Čtyřválce do V byly naposledy v Saabu 96 V4 a v Lanciích Fulviích :) ..

Ten motor má jednu velkou přednost. Je extrémně pružný a jemně lineárně narůstá jeho výkon s otáčkami. Po sepnutí profilu vaček do ostrého, logicky vyrazí a graduje to krásně. Ale překvapilo mě, že prostě nemá žádný mrtvý spodek. To je prostě obdivuhodná věc. Prostě fakt, z toho je cítit mechanická dokonalost. On to psal Pólin někde nahoře, ale je to fakt škoda, že Honda dnes jde už cestou konvence. Jenže, co mají ty automobilky dělat, když musí plnit nesmyslný emisní předpisy. Teď už to co připravují, jsou vážně holé nesmysly, paralyzující spalovací pístové motory. Pak nám nezbývá než radši jezdit a psát o těch starých autech, protože co bych vám tu psal o nějakým novým oturbeným tříválci..

To
Tomika
05. září 2017, 22:53
0

V jsem nemyslel jako usporadani valcu, jen jaksi vyznacit, ze myslim 4 valce, kazdopadne ale good point, diky za opravu. Dnesni smerovani Hondy take nesu s tezkym srdcem, ale doba je asi takova a pokud chteji byt alespon trochu konkurenceschopni s dnesnimi silenymi 300+ hothatchi, je treba foukat a jeste u toho moc necoudit. Me osobne 200k staci a casto si rikam, jestli bych uz nebyl s 300+ konmi pod kapotou nekde pod drnem...

Franz Kafka
05. září 2017, 17:35
1

Tahle generace je fajn. V té době se docela odvázali a vzniklo minimálně zajímavé auto pro lidi, kteří nemají na záchodě vylepené plakáty VW Golf GTI. Jinak se mi obecně auta od nich nelíbí a to ani dnes. Charakteristika motorů, co produkují mi nikdy neseděla a asi si jí už neoblíbím. Avšak věřím, že se s tím jezdí skvěle a vlastně i trochu návykově. Dodnes je to auto které dokáže vzhledem vzbudit trochu rozruchu a řekl bych, že v rukou pilota nejen vzhledem. Sice je to mimo tehdejší cenouvou hladinu, ale já bych si tehdy koupil S3 případně RS3 kdybych na to přirozeně měl peníze. A kdybych na to neměl tak Leona Cupra.

Každopádně monsieur Krab nám sporofesinalizoval z blogu na "redaktora" externistu ale píše pořád dobře. Tak snad ti to vydrží:) A spojení s těmi AAA alespoň přihrává velkou základnu potencionálních aut pro test. Jo a stejně všichni víme, že áčka jsou nejlepší ne?

reagovat
beastar
05. září 2017, 23:34
0

V detailech je to pořád pěkné auto. A 200 koní je slušný výsledek. Nakonec některá auta si s tímhle sranda výkonem vystačí dodnes.194 N.m. je trochu málo, ale hlavně že to má zvuk jak pila nakonec nedělá je Honda taky?

reagovat
yellec
06. září 2017, 20:26
0

Krabe jednu věc jsem se tam nedočet. Srovnej prosím atmo dvoulitr v Hondě a v GT86. Když chce dneska někdo koupit novou, relativně dostupnou živější atmosféru, tak prakticky nemá jinou možnost než Toyobaru. Tak by mě jako bývalého majitele Integry zajímalo jaké jsou tam rozdíly.

reagovat
Po
Pospis
06. září 2017, 22:19
0

Krabe prosím to by mě taky zajímalo....... jestli GT86, nebo DC5?
A jináč já jezdím do práce Integrou.

krab
06. září 2017, 23:12
0

Jasně. Já jsem GT86 poslední dobou srovnával s kde čím a už jsem si říkal, aby toho nebylo moc. A to v tom co mám pro vás připravené se ještě dost objeví.

Motor: Vy, co jste zvyklí na Hondu, bude charakter motoru GT86 připadat jako trochu zklamání. Ty VTECy fungují zkrátka skvěle lineárně a jakmile se změní ten profil vačky, letí otáčkama nahoru až pomalu nestíháš přeřadit před omezovačem. Ty motory jsou vyladěný. GT86 má motor FA-20 od Subaru. Je to plochej čtyřválec a to má svoje výhody. Zvuk je rozhodně zajímavý a motor moc hezky funguje v nižších až středních otáčkách. Má ale jednu slabinu. Tou je taková ploška někde kolem 4tisíc, pak od 5ti už zase krásně letí nahoru, až je člověku líto, že víc než 7.3tis. točit nemůžeš. Je to podle všeho díky plnění emisí a je to určitej kompromis a věřím, že motoráři Subaru museli hodně kouzlit aby to fungovalo aspoň tak dobře jak to funguje. Ale na motorech Honda Type R nebo S2000 , Integry atd je vidět, že to jde i daleko líp. Ale taky vidít, že Honda se na to vyprdla a šla do konvenčního Turba už před lety. Asi nechtěli ztratit svojí pověst, tím že vznikne zchromlý VTEC nové doby...

Ale důvod pro GT86 je jinde. Jde o to jestli chcete zkusit hravý auto, zadokolku. Já tyhle auta mám rád. Pro mě je to řízení zajímavější a je větší radost z toho, když zvládnu pěkně přetáčivost a hraju si s plynem a přenosem vah atd.. u těch předokolek jako je třeba nahoře CTR je ta zábava zas malinko jinde, ale ve výsledku zase je ta CTR rychlejší v čistý stopě a taky to má svoje.. S tím těžko poradím. :)

Safa
06. září 2017, 23:33
0

Btw. viděl jsi tohle?
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/foto-tato-nova-auta-letos-v-cesku-skoro-nikdo-nechce-jsou-me/r~75f46d26922c11e7a7160025900fea04/r~5d496c3a27fd11e683920025900fea04/
Konkrétně mám na mysli obrázek č. 25 - nebudu zastírat, že mě to poněkud překvapilo...

krab
07. září 2017, 09:11
0

Safo, neviděl. Ale docela mě to nepřekvapuje. Tuhle koukal Matěj Podhorský na ceníky a konfigurátory a zdá se že v ČR je BRZ výhodnější kup než Toyota. Prostě vyjde levněji. Taky jich víc u nás jezdí a možná se Subaru o propagaci toho auta stará líp než Toyota. Je to zajímavý, protože na začátku se předpokládalo, že většina projedů budou Toyoty a jen menší podíl aut bude vyrábět a prodávat Subaru. Ale ČR trh je maličký. Schválně se podívám na celoevropský statistiky prodejů

ro
rock
07. září 2017, 12:27
0

Mám pocit, že jsem někde narazil na zmínku, že Toyota jich v Evropě dlouhodobě prodává asi tak 4x víc než Subaru.

jc
07. září 2017, 13:47
0

Ad prodeje. Zezacatku to bylo obracene, zrejme diky quotam, kdy Toyota mela myslim kolem 3/4 vyroby dvojcat (Subaru by v te dobe prodalo vic, kdyby melo co prodavat). Obecne ma Toyota vic dealeru a vetsi prodej jinych aut (na ktera se Toyobaru muze "nalepit"). Co jsem minuly podzim odsledoval z tabulek za CR:

2012: 20 GT86
2013: 11+17 BRZ/GT86
2014: 18+12 BRZ/GT86
2015 01-09: 16+4 BRZ/GT86

Tady je videt, jak se to postupne prelevalo. Na prodejich BRZ se podepsalo i to, ze se u nas (a asi v cele Evrope) zacalo prodavat pozdeji. Po letosnim faceliftu pomohlo take to, ze ten Subaracky je povedenejsi.

Podrobne tabulky a grafy prodeju v severni Americe najdete asi v polovine teto stranky:

http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=10766&page=55

Ad srovnani motoru S2k a Toyobaru. Nenasel jsem zadny web, kde by se daly porovnat grafy z brzdy (pokud neco takoveho mate, sem s tim). Tak jsem od ruky upravil dva grafy ze stejne brzdy. Oranzove je s2k. Je na tom videt, ze:

- s2k ma dale omezovac, mnohem vyssi spicku
- diky mensi linearite (prohnuti nahoru) ma vsak toyobaru ve vetsine otacek do 6.500 o trosku vyssi vykon
- v tocivem momentu toyobaru jasne vede, navic ma druhou spicku kolem 3.000 ("pro beznou jizdu")

Motor je Subaru, ale jen z pulky. Hlava je od Toyoty, pomerne zajimave kombinuje prime a neprime vstikovani - z toho plyne ta zvlastni charakteristika. Dobre je to popsane tady:



Slozeny graf s2k vs toyobaru: http://jackc.teptin.net/files/brz/brz_vs_s2k.png

Podrobne porovnani s2k vs toyobaru:

Vavris Vavrisovic
07. září 2017, 16:32
1

Vrátím se k původnímu dotazu. B18 s Toyobaru obávám se vůbec nelze dávat do jedné věty. Bečko byl masitý šťavnatý sportovní čtyřválec, D-4S je takový rozklepaný kuřecí řízek. Majitelé prominou... :-) Já si nemůžu pomoct, ale v Toyobaru jsem nikdy nenašel nějakou jadrnost a výbušnost projevu. I když překonám to hluché pásmo, tak mi ten motor v otáčkách přijde takový nemastný neslaný.

krab
07. září 2017, 18:14
1

Lidi kupujte ty Toyobara... jestli to jsou prodejní výsledky jak uvádí JC , ty jo.. tak to jsme v tý sosnový byli v sobotu snad všichni :-D .. kromě JC ho který nemohl ..

Dík za to srovnání a videa a dovysvětlení o motoru. Máš naprostou pravdu, že říct " FA-20 engineered by Subaru" je zavádějící. Ten Savageeese je dobrej, hezký video a to se ještě mrknu na ten druhý díl.

Motory : Honda vs FA-20 : motor hondy S2000 ať už 2litr nebo 2.2 je příliš fantastický na to aby se to srovnávalo. Ten Type R 2.0 by srovnávat šlo a tady navzdory všemu co ukazují čísla, je prostě Honda kultivovanější, lineárnější a nahoře jede prostě líp. Na druhou stranu já už si na "flat four" FA-20 zvyknul a nevidím to nijak tragicky. Vlastně to funguje skvěle. A to srovnání je vlastně navíc nefér, jelikož jak Type R atmosféry, tak S2000 atmosféra , všechny tyhle motory jsou v tahu kvůli emisím. Podělaný emise... ale co se dá dělat. V tomto světě žijeme. Kdyby jim stačilo Euro 2 nebo 3, tak i v Toyobaru bude jadrný, výbušný a štavnatý motor. Nakonec ale i tak jak to udělali to jde... oproti tomu co vrčí v běžnejch popelnicích.. :)

beastar
07. září 2017, 20:02
-2

Nevidím ty prodeje zase tak tragicky. Na tento nebo podobný typ auta žádná automobilka nesází jako na "zachránce" prodejů. Společný vývoj se jistě zaplatil. Není to taky auto které si kupuješ protože malou je potřeba vozit do školky a a do Chorvatska už se taky v té Fabii tlačíme. Ve světle toho jsou ta čísla docela pěkná. Podívej se na srovnatelnou konkurenci (teď nemyslím levné zadokolky to by si rychle skončil) to znamená koncepčně zajímavá, nebo sportovní auta od běžných výrobců.

Tak a teď ta méně příjemná zpráva. Ten motor je prostě skvělý, ale už méně skvělý pro auto takového vzezření a zaměření. Je mi úplně jedno co jako majitelé tvrdíte a jak to chválíte. Je to zcela logické. A jako skvělá obrana slouží to jací jsou to pašáci, že něco takového si "troufli" převratně nabízet. Což je lež číslo jedno. Prostě jenom vyplnily díru na trhu a doufali, že se to zaplatí a ono se to povedlo. A docela chápu proč do toho nikdo další nešel. A aby se dostali na rozumnou cenu, tak se na tom autě logicky muselo šetřit. Pohádky o Euro normě bych si schoval na vaše srazy,)

krab
07. září 2017, 21:00
1

No jestli se ti zdá 20ks ročně dost.. já jsem statistiky nezpracovával zatím vůbec a čekal jsem spíš 200+ ročně... Vždyť to tolik nestojí a je to natolik příjemný a skvělý auto!

Ad. tvoje né moc příjemná zpráva. JC ho si určitě teď naštval, Vavris s tebou možná částečně bude souhlasit ( ale ten trochu nelogicky obdivuje motor nové Miaty - který je ještě slabší) a mě jsi utrvdil v tom, že jsi to auto nepochopil ještě. A nebo nejsi pro něj ten správný zájemce. Záleží taky kde nejčastěji jezdíš. Jak s Type R Civicem s "pouhými" 194N.m , tak s Toyobaru s pouhými "205N.m" totiž můžeš poměrně rychle ztratit řidičák na silnici za jediný den, pokud by za tebou lítal nějaký ten "fízldron" Svět automobilů se zrychlil, tím že má silný turbomotor kdejaká (dosaď si své oblíbené sprosté slovo) se prostě na Toyobaru, či 200koňový Civic Type R dívá zkrz prsty. Je to ale velká blbost. Nakonec víš kolik koní měla třeba ikonická Alpina B3 2.7 na sklonku 80tých let? 204 :)

Ale já to beru. Já si myslím, že ty si patrně vybereš za sportovní auto něco ve stylu Nissan 370Z a budeš spokojený. A já neříkám, že by na jeho hutným motoru a hrubiánský povaze nebylo cosi lákavého... to bych pěkně kecal. Ale za docela nemalý peníz jsem si sám vybral Toyobaru. Nějaký důvod to mělo :-D

beastar
07. září 2017, 23:27
1

Tak já nechci nikoho naštvat. Ono cokoliv má své mínusy. To je třeba si přiznat jinak si ten život moc neužiješ. 20 kusů u auta jako je tohle je na našem malém trhu super výsledek. Levné to je ve své třídě ne jako auto. Nápad je to skvělý, ale s lepším interiérem a silným motorem by to stálo jiné peníze. A neprodávalo by se to vůbec. Je to kompromis jako všechno na trhu dneška. Krom super nesmyslů za super peníze.

O řidičák přišla manželka v obyčejném třílitrovém suv to máš hned dneska;) I ve svém mírném japončíckém sedanu mám dost výkonu na to se zabít. V tom to není. Já to chápu. Jen nechápu nekriticky obdiv k autům jenom za to že oni to dělají... Mazda typicky a Toyo též. Jako co?:) A potom to lidi jako Vojta obhajují absurditami typu "voe lehká zadokolka pro borce ne" kdo z vás to má. A 500 hp čtyřkolka je pro něj auto pro neřidiče. Přitom ty vaše krabičky by dostali v Sosnovy kolo:)

Jinak jo s tím zetkem si se docela trefil.

gr
greg
08. září 2017, 06:56
0

Tak to by pan Krab do tej Sosnovej radsej vobec nemal chodit. Uplne si ho viem predstavit ako by po tom traumatizujucom zazitku poslal GT86 naschval do bariery, zacal sa hadzat o zem, ze on chce radsej Nissan GTR lebo ma tachometer az do 300 a neprestal by revat az pokym by mu pani Krabova nekupila velke lizatko :)

Vavris Vavrisovic
08. září 2017, 07:30
0

Krab: Ale prd obdivuje motor nové Miaty... Jen mi přijde její dvoulitr projevem vyváženější - nemá vršek, ale všude jinde motoru ty koně věříš. Furt to je ale obyčejný čtyřválec. K20, TU5 nebo SR20VE byly prostě jinde. Ale rád bych v ND vyzkoušel tu 1.5, o které už x lidí napsalo, že to je motor, který přicestoval z 90'.

Beastar: 370Z v základu mi přišlo jako docela nezáživné auto. I když je za super peníze, tak bych nad jeho nákupem asi neuvažoval. Mimochodem, s tou sosnovou jsi to moc netrefil. GT-R potřebuje aspoň Most, na těch mini okruzích mu budou nejlepší Miaty a Toyobaru šlapat na paty.

krab
08. září 2017, 07:45
0

To je klasická debata : Beastar = Poweeer :) a já říkám, ne vždycky je potřeba jen to. GT-R nám vypustili na trať taky. Ale její majitel byl trochu pako, slušně řečeno. A nakonec ještě blb lehce štejchnul do jednoho kamaráda, ten který má po mě tu starou Corollu GT AE86. Prostě blbec. Chtěl předjíždět kam se nevejde. A někde je na FB fóru pěkná fotka jak jede Toybaru bokem a za ním jako stíhací pes ten Nissan. Ale nemůžu jí najít, jinak bych jí postnul sem..

Vavris : tamto byl vtip. Názor na motory Honda asi sdílíme nakonec stejný. A tu 1.5 bych taky rád zkusil, protože já si myslim, že už to asi bude moc pomalý. Něco ve stylu 1.6 v NA co jsem před lety měl.

Beastar: důležitá věc je taky ta, že 500k 4x4 není žádná sranda uřídit dobře. Já bych to neuměl. Proto mám radši slabší auto. I jeden jinej kolega, majitel Toyobaru říkal to samé. Má ještě STi, ale nejlíp si zajezdí v létě právě s Toyobaru, proto si to koupil.

jc
08. září 2017, 09:56
2

Mne jen tak nekdo nenastve :-) Melo by mi snad vadit, ze ten motor nevyhovuje cloveku, co s tim autem nejezdi? Nemel by nahodou vyhovovat cloveku, co s tim autem jezdi? At si pise nazory na forech, nikdo mu je nebere. Ja mezitim budu jezdit a uzivat si to ;-)

beastar
08. září 2017, 10:39
0

Pokud ti to stačí. Nikdo ti tu radost nebere. Jen by bylo fajn uvědomit si, že právě na tom fóru a nejen na něm s tebou vždycky to nadšení asi nebudou úplně všichni sdílet. Vzhledem k tomu, že se vyskytuješ jen tam, kde se šustne něco o Toyobaru o tvém přesvědčení není pochyb. Jinak zrovna tohle auto ti vážně nezávidím;) Tak hodně šťastnych km.

Obecně ten 2x mínus mě utvrzuje v tom, že jestli tady jc jen tak něco nenaštve tak se najdou mistní novinkáři, kteří to občas neunesou.

Krab: S tím výkonem a 4x4 máš pravdu. Každý to neuřídí a dobře asi ani já. To znamená že je to špatně a nejlepší nápad je do všeho rvát relativně línou atmosféru s výkonem do 200 koní? Jinak jak píše ten greg docela bych nechtěl aby sis přál pod stromeček GTR protože má tach do 300:) Dost by se to podražilo tomu Santovy potom. Celé je to jenom o tom, že mi vadí bezmezný obdiv a celková nekritičnost. Takže to není jen o nějakých 200 koních. Stejně mi vadila obdivuhodná expedice Vojty za nedotknutelností Miaty. Vůbec lidi co nemají rádi auta jako celek a žerou jeden výrobek by měli pro duševní zdravý zůstat na klubech tam s nima každý bude souhlasit.

Vavris: To máš asi pravdu. Ono to je vždycky spíš o tom kdo řídí, než co. Alespoň mezi námi.

beastar
08. září 2017, 10:45
1

Příklad za všechny. Mě když napíšeš že q50 je nejhorší sedan všech dob a nejede to. Nebudu mít potřebu se přít. A už vůbec nebudu tvrdit opak, přestože je to tvrzení nesmysl. Vždycky narazíte na názorového oponenta i co se týká GTR a dalších aut. Jinak by tady ostatně ta fóra byla prázdná. A psát pořád dokola jak je lehká zadokolka super jenom že je to obecně tady trendy názor je trochu jak Rudý Právo, který bude většina z vás znát z pohádek:)

krab
08. září 2017, 11:43
0

Beastar : máš pravdu. Já se snažím psát o všech autech a spíš se snažím si vybírat ta, která mě baví řídit, než ta která bych musel vyloženě kritizovat. Dal jsem se do party nadšenců do Toybaru, pře časem jsem měl taky skeptičtější pohled, teď jsem daleko víc nadšenej, ale jasně, není to objektivně nejlepší auto světa. Mimochodem s Miatou a jejím hodnocením, pokud něco v dohledné době ode mne uslyšíte budu dost kritický.

A ještě ti prozradím, že nyní mám konečně na nějakou dobu půjčené staré auto s pořádným motorem, opouštím svět čtyřválců a budu oslavovat v nějakém z příštích článků zase novou modlu :) Svět aut je tak pestrý, že je blbost zaseknout se jen u jednoho auta a celej život tvrdit, že to je to nejlepší.

beastar
08. září 2017, 12:27
0

Tak u tebe to chápu. Máš to nový:) Navíc si přišel o Porsche nešťastnou náhodou a tohle bylo po ruce jako náplast na bebí. Kritika Miaty tady? Tak to jsem zvědav. To ti fanoušci Miaty a tvoji nedopustí.

Se závěrem souhlas. Doufám že pořádný motor je minimálně šest válců a 300hp plus ve dvou tunách plechu k tomu permanentní čtyřkolka a slavné logo ve znaku.

Navíc je tady dost lidí nechápavá. Já nikdy nenapsal, že se mi to auto nelíbí. Nebo Brz je špatné. Jen logicky když chci vyrobit sportovní auto za nějakou cenus prodejem po celém světě musím udělat kompromis. Takže neudělám top káru, co budou všichni chtít. Tohle neřeší jen super slavné značky jako Ferrari atd.

krab
08. září 2017, 23:24
0

Jako kritika MX5, to bude problematický zde :) ... Za tím, že BRZ/GT86 jsou hodně povedená si stojím, není to jen tím, že to mám krátce.
Samozřejmě, že zážitky v Porsche 911, či Boxsteru, či jednoznačně i Caymanu ( který mě chybí zatím k vyzkoušení) jsou na jiný úrovni. Ale čistě v rozebírání radosti z jízdy a ovládání auta právě můžou excelovat i levné stroje. Ano, Toybaru není top kára ve tvým pojetí, ale je to top co se týká propojení auta s řidičem a elementární radosti z jízdy. Paradoxně je tady zajímavější než mnoho daleko dražších aut. MX5 je na tom hůř. Ta poslední mě moc nebaví, to klidně napíšu veřejně, a ty předtím byly milé a skoro bych tvrdil, že ta nejstarší dávala největší smysl. Byla radost jí řídit.

No a k tomu současnému autu: 300hp + pořádný motor to má. čtyřkolka to není a je to moc povedené auto. Vlastně je to už právem legenda. :)

beastar
09. září 2017, 12:59
0

Povedené v rámci ceny a toho co nabízí je určitě. Bohužel i když logicky jsou tam nedostatky. Já na pojmy typu spojení s řidičem moc nevěřím. Vůbec takové ty věci řízení toho a toho si skvěle užijete. Je to ovladatelné a má to hravou koncepci. To neznamená, že mě to bude bavit. Stačí motor a nastavení co ti nesedne a je po spojení. Neřídil jsem to auto mi přišlo fajn, ale nic co by mě uchvacovalo. Jezdím často i docela daleko. Takže jako hračka ok beru. Podle mě ,když máš talent tak si řízení užiješ ve všem. Proti tomu teda stojí moje teze prověřené zážitkem. I auto co má 500 poniků plus a motor ti běží u hlavy nemusí být úplně řidičské potěšení, když tě po hodině bolí hlava a záda. Takže ok chápu, že si to někdo(u nás desítky) lidí koupí, ale přesně ty vlastnosti které popisuješ jsou pro 80 procent lidí hodně druhotné a pro několik to může být otrávné:)

Tak to je pěkná hádanka. Bude to ale něco speciálního hadam. Hlavně si rád přečtu z tvého pohledu jak moc velký rozdíl je řekněme 150... 200...a 300 koní. Ještě jedna věc jak si napsal. Uřidit mega vykonou čtyřkolku to neumí každý.... Naučit se to mě láká daleko víc, než se ploužit a užívat jak neustále opakuje Vojta ty a pár dalších. Ono ta auta byla odjakživa o výkonech. BRZ bych přesně přirovnal k "malým" Porsche a tak podobně. Poslední Miata je pro mě výletnické auto a stylová věc a technicky asi dobré auto Mazda to umí. Sportovní auto je tomu ale dost vzdálené...

H_F
09. září 2017, 14:15
0

beatstar

poradny motor ma 6valcu plus?
co takova delta integrale nebo evo?
oznacil bys 4g63 za nepovedeny motor?
co f20c..?
same otazky, same otazky
oboje 4valcovy motory ve svych autech jednu dobu drzely tratovy rekord v tsukube, na ktery btw. tehdejsi upraveny gtr nestacily.. ty motory sou laditelny klidne daleko za hranici 800 koni

jels v naky takovyhle rejzi vubec?
silu dole treba s2k sice nema, ale za volantem si uzivam rozhodne daleko vic, nez v 370k evu, ktery uz je schopny napraskat kozich stejne starymu treba ferrari 360 jak nic
seriovy neupravovany 280k evo rs zajelo v tsukube cas lepsi mclarenu f1
ale jo, ctyrvalce nelze brat jako ty "poradny" motory)

H_F
09. září 2017, 14:35
0

co takova skupina b? jakej tam byl nejcastejsi pocet valcu u viteznejch aut?
a nakonec otazka za deset bludistaku
kolik valcu mela nejvykonnejsi formule vsech dob?
neni paradoxni, ze dokonce litinovej blok techle monster pochazel ze seriovych aut?

jc
09. září 2017, 16:32
0

IMHO nema cenu tohle zvire krmit. Beaster uznava jiny hodnoty a vsechno ostatni je spatne nebo fanatismus.

beastar
09. září 2017, 17:20
0

Přesně tak. Jenom nikde nepíšu, že je něco špatně. Fanatismus je obhajovat jednu koncepci a technické provedení, jednoho auta jen proto, že mě osobně to sedne, nebo sem si ho koupil. Nechám na tobě jestli se v tom vidíš či ne. Já psal že se mi gt86 za ty prachy líbí, ale není to jen zalité sluníčkem a perfektní abych to bral jako obecný názor a pravdu. Napsal sem o motoru a fanatici vylezli z děr klasika.

Jinak nevím místře HF:) Jel sem v hodně autech... A nikde nepsal že čtyři válce neuznávám víš. Píšu o výkonech a to že je něco laditelný na 800hp se mi samozřejmě líbí. Evo i Lancie z rallye patří mezi moje oblibená auta asi si mě špatně pochopil:) Jde mi o výkon a typ pohonu... Nejsem prostě rwd fanatický, drift fan puberťáček. Takže jak píše jc ano mám jiné hodnoty.

jc
09. září 2017, 18:04
0

S tebou je tezky diskutovat, kdyz pises co se ti zrovna hodi a kdyz dojdou argumenty, vytahnes fanatiky z der. Je to dost zbytecny pokus o posunuti diskuze do osobni roviny.

beastar 3.9.: "A fajn jen mě se to nelíbí vzhledově, ale chápu proč si to člověk chce koupit a jezdit."
"Bohužel 200 koní bylo na papíře málo už někdy v roce 80."

beastar 9.9.: "Já nikdy nenapsal, že se mi to auto nelíbí. Nebo Brz je špatné."

krab
09. září 2017, 21:57
0

To je teda "battle" :)
Podobnej jako u Kraba v garáži tento víkend.. Hlava zamotaná a hodně spáleného vysokooktanového benzínu :-D

beastar
10. září 2017, 01:50
0

Jc já nevím mě někdy příjdeš, že čteš a domýšlíš co, kdo chtěl říct. Kde píšo o tom, že je to špatné auto? 200 koní je můj osobní pohled na věc nikomu to nenutim Vzhled je taky dost relativní. A fanatiky z děr nevytahuju já. Vylezou sami. Mimochodem ty se jinych diskusí ,než o nejlepším autě z tvoji garáže neúčastníš teda většinou. A jak někdo mukne o toyobaru si okamžitě online a aktivní. Určitě budeš i předseda klubu, tak nepiš o osobní rovině;)

Mě je to jedno veskrze, co bereš jako změnu názorů. Argumenty mám ale neříkám, že to auto je špatné. Jak sem psal už nejsem v pubertě a zážitků z řízení je dost i jinde nejen v rwd s hovno výkonem a muší váhou. Tím přece nepopírám že je to fajn a někdy vlastně dostačující. V tom zápalu a třídním boji za Brz ale pokračuj někdo to dělat musí.

H_F
10. září 2017, 13:03
0

beatstar cituji: " Doufám že pořádný motor je minimálně šest válců a 300hp plus..."

beastar
10. září 2017, 23:26
0

A to znamená že čtyřválec mi vadí? :) Logika některých lidí je obdivuhodná. Jestli máš pocit, že šestiválec 300 hp plus není pořádný motor:) Citace pěkná no, ale jako argument dost špatná.

H_F
11. září 2017, 08:31
0

pokud napises, ze poradny motor ma alespon sest valcu lze z toho prave LOGICKY odvodit, ze 4valec pro tebe poradnym motorem neni)

krab
11. září 2017, 09:14
0

teď si myslím je v tom Beastar nevině. On s těma 6 válcema a 300hp+ reagoval na můj komentář, že konečně mám na "test" pořádné auto :) Naopak, třeba motor Hondy S2000 je stále to nejlepší co na trhu lze sehnat. Honda fakt motory umí, navíc je umí sladit s převodovkou a celkově jsou ta auta mechanicky dokonalá. Dnes už to ocení jen pár bláznů jako jsme my, běžný lid je otupen turboérou a výkonem dostupným hned a odspodu.

beastar
12. září 2017, 14:46
0

Přesně tak. Ono nejde jen o válce a výkon, ještě je tam taky faktor váhy a podvozku. Je mi bližší 300hp ok, ale ty válce už pro mě nepředstavují žádnou modlu. Nové turbomotůrky mi vadí především jako řídiči. Je to takové bez šmrncu a vlastně to většinou pocitově vůbec nejede. Kdybych si měl vybrat mezi Imprezou Wrx Sti a Mx5 tak vyberu wrxsti. Kdybych si měl vybrat mezi Leonem Cupra a Zetkem vyberu Zetko. Nereflektuje to ceny těch aut, ale snad je jasné, že je to pro mě spíš o osobní sympatii než kolik válců narvali pod kapotu. Nepopírám že svezení s v12 a8 bylo super, ale líbí se mi treba i letité čtyřválce od Nissanu typicky slaboučká 1.8, co se dávala do druhé Almery. Tak doufám že fight objem vs parametry zažehnán.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem