načítám data...

Dynamická doba si žádá zážitkových aut. A vy?

05. února 2017, 09:45 67 komentářů M P Editorial

Zážitky za volantem plné vzrušení a adrenalinu, to nám slibují reklamy na auta. A to my přece chceme. Ale očekáváme totéž i od rodinného hatchbacku?

Zobrazit galerii

V dnešní době je těžké se někam hnout bez toho, aby byl člověk konfrontován se slovem ‘zážitek’. Zážitkové agentury prodávají troufale nazvané poukazy na roztodivné zážitky za ještě troufalejší ceny, sociální sítě jsou plné fotografií, videí a statusů plných zážitků, máme zážitkovou gastronomii (zejména naše firemní jídelna dokáže jedinci připravit opravdu silný zážitek). Zážitkové je dnes úplně všechno. Nezažíváš? Nežiješ. Samozřejmě, kdo má špatné zažívání, tomu se žije poněkud nepříjemně, ale to není k tématu.

Trochu to souvisí s duchem doby, která sama sebe ráda prostřednictvím různých kazatelů trendů označuje jako dynamickou a aktivní, kdy všechno musí být prožíváno a zažíváno pokud možno co nejvíce autenticky, bez glutamátů a zlobivých konzervantů, biologicky vypěstováno a samozřejmě náležitě úředně schváleno. Potom vznikají takové pěkné omyly, například když lidé posuzují kvalitu uzenin podle procentuálního obsahu masa. Pokud tedy hledáte ten nejlepší párek, s nejvyšším obsahem masa, radím vám jedno. Kupte si flákotu a nakrájejte ji na nudličky. Ale je to ještě párek sakra? No není, protože párek má svůj specifický výrobní postup, stejně jako jiné uzeniny, a obsah masa není jediným ukazatelem jeho kvality. Chcete snad špekáček se 100% masa? Zeptejte se svého řezníka, ale nechoďte si potom stěžovat, že po vás mrštil přes pult kilem bůčku.

Když jsem nedávno jezdil s Merivou, liboval jsem si, jaký je to příjemný společník na každý den, takový neotravný, nenáročný spotřebič, který dělal ježdění kamkoli hezky bezstarostnou činností. A už tehdy jsem si říkal, zda vlastně člověk o nějaké autentické zážitky, prožitky a organické bio fair trade mladistvé a svěží svezení při dojíždění do kanceláře, kde se živí ťukáním do počítače, vůbec stojí. Ona je sice Meriva inzerována automobilkou jako dokonalý společník pro mladou a aktivní rodinu, ve skutečnosti svým pojetím vyhoví mnohem širší základně zákazníků, a to včetně těch nejstarších, totiž našich milých babiček a dědečků. Dobře se do ní nastupuje, snadno se ovládá, je z ní perfektní rozhled a bolavá záda ukonejší ergonomické a velice pohodlné sedačky. Fenoménem mladých, dynamických a aktivních lidí ve spojení s automobily a zejména marketingem se ostatně zabýval ve svém testu Merivy i Vojta.

Oni to vůbec chlapci (i slečny) markeťáci nemají vůbec lehké. Jak totiž chcete dneska prodávat nové auto? Většina kupujících chce slevy, takže v konečném důsledku na málo vybavených autech dealer vydělá málo, nebo častěji spíš skoro nic. Taky je dnes dost těžké koupit špatné nové auto. Schválně to zkuste, pokud se vám tedy podaří nějaké předváděcí auto sehnat. Navíc vlastně dnes jezdí auta tak dobře, že pro většinu řidičů je téměř nemyslitelné se dostat za normálních podmínek někam blízko k limitu. 

Tak čím chcete prodat auto? Praktičností? Litry objemu kufru? Těch má dnes každé kombi šest půlek, totiž tři prd…zadnice. Úsporností? Rozsáhlou servisní sítí? Ne, nic z toho. Dneska frčí nízká cena nebo velké zážitky, ideálně obojí najednou. A nebo se můžete zkusit vymezit proti domácí zavedené značce, která ovšem díky svému výsadnímu postavení na místním trhu logicky má i velkou základnu odpůrců. K tomu poslednímu se ještě dostaneme, ale nejprve k těm zážitkům.

Co třeba Peugeot 308? Auto je to bezpochyby skvělé a ani ona reklama není ve výsledku tak špatná, protože zmiňuje například skutečnost, že pro dobrý pocit z jízdy je důležitá nízká hmotnost. Najde se někdo, kdo by nesouhlasil? Samozřejmě je zmíněna i otázka oněch budíků, což je pravda téma trochu diskutabilní, ale jinak, proč ne. Leč na začátku se mluví o onom zažívání vzrušujícího pocitu z jízdy. U běžného hatchbacku nižší střední třídy? Vzrušující? Vážně? A čím? O dvě desetinky nižší spotřebou? No dobře, on Peugeot nabízí i 308 GTI, která má překvapivou schopnost vytlačit vám oční bulvy z důlků a obarvit spodky nahnědo, ale tahle reklama není na GTI. Už chápete, co se snažím říct?

Tak tedy přitvrdíme a pozveme si šampiona reklamních kampaní, Hyundai! Čekali jste snad někoho jiného než souseda maličkého souseda, který je snad ještě menší, až je úplně nejmenší? Připravte se, protože nový soused teď ujede všem. Úplně všem. No jen se podívejte. 

Tato reklama je podle mého názoru dokonalým příkladem, jak přimět potenciální zájemce o hatchback nižší střední přinejmenším pozvednout obočí. Pokud se na vozy Hyundai podíváme bez předsudků, zjistíme, že máme co do činění s auty, které za zbytkem třídy nezaostávají a jsou rozhodně měřitelné s jejími etalony. Potud dobré. Nová i30 dokonce vypadá o mnoho lépe než současná generace, ačkoli vzhled je pokaždé otázkou individuální chuti. Ale video je důkazem, že ani nemusíte zmínit slovo zážitek, aby vaše reklama toto slovo přímo křičela. Kupříkladu driftující i30 vypadá přinejmenším velmi nepravděpodobně. A zmínka o tom, že se s ní dá závodit na okruhu, zdvižené obočí zvedá ještě dál, k samým hranicím hlavy. Podívejte se na delší video.

O ujíždění všem můžeme také pochybovat. Na silnicích bude vždy dostatek rychlejších a výkonnějších vozů, kterým i30 zkrátka neujede, to je realita všedního dne. A co teprve motorkáři? Ti se po silnicích pohybují taky. A těm i30 taky asi neujede. Abych ale Hyundai zase jenom nekřivdil, tato reklama jde proti proudu dobu například zobrazením jízdy, která nejen, že nevypadá pomalu, ona dokonce vypadá docela rychle, a to se taky dnes tak často nevidí a když, tak třeba u Alfy. Navíc je hezky natočená a obsahuje podle mého soudu velice hezké auto, na které jsem ve skutečnosti docela zvědavý.

Ale co mi vadí nejvíc, je tvrzení, že se jedná o liftback (zda je český nebo ne, o tom se můžeme dohádat v diskuzi). Je očividné, kam tím Hyundai míří, a v případě kombi by měli pravdu, i30 měla a jistě bude mít karosářskou variantu kombi, ale liftback? Vždyť ten má trochu jiný tvar karoserie, zejména zadních partií. Sama automobilka na svém webu navíc i30 jednoznačně řadí k hatchbackům. Pokud si ovšem zvolíte kategorii liftback, web vám vyfiltruje elektrický a hybridní Ioniq, a opět i30. Takže je to liftback? Je to hatchback? Je to letadlo? 

A jen tak mimochodem, ono driftování předokolek není výsadou Hyundai, s tím už přišel někdo jiný. Volkswagen taky driftuje, Golf GTI vám v nadzemním parkovišti předvede drifty jak se patří. 

Na závěr zbývá tedy otázka. Vlastně dvě. Je opravdu potřeba všude cpát zážitky jako hlavní reklamní heslo? A co driftující předokolky, tomu fakt někdo věří?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Liqid
05. února 2017, 11:06
1

Skvěle napsáno, Hnujday je k smíchu. Ujedete všem s 100kW lemrou :D a soused se vám leda vysměje. A ani nevědí, jakou kastli na to dali. Pažout taky nebude žádnéj emotiondonor, jen další nákupní taška.

Nejvíc emocí dává stejně toybaru :)



reagovat
CerVus
05. února 2017, 11:33
-1

U toho BRZ je jedinou otázkou jestli to dá 2x tolik zábavy za volantem než 2l mx-5 NC, když to stojí pomalu dvojnásobek.
Předohrabky podle mě můžou být zabavné jen za sucha na hladké silnici. To, že umějí jet rychle dopředu jako škodofky v RS nic neznamená. A zábavných zadokolek za rozumnou cenu se střechou je úplně stejný počet jako těch bez nich - 2. To sakra neumí vyrobit i něco dalšího k brz/gt86 a miatě/fiatu?

M P
05. února 2017, 11:52
2

Asi to pořád kupuje málo lidí, jen se podívejme na prodejní "úspěchy" Toyobaru u nás. Ostatně Toyota slibovala ještě nějakou RWD malorážku, menší než toyobaru, a ta by se mohla ukázat snad už letos. A jestli je toyobaru zábavnější, než NC, to je otázka. Každému, co po chuti, já bych zvolil asi coupé, byť je podle mě celkem ošklivé, ale roadster bych nezvládnul.
https://www.autickar.cz/clanek/napravi-toyota-s-fr-to-co-je-na-gt-86-spatne/

CerVus
05. února 2017, 12:04
0

Mě už i to toybaru s miátou přijde malé, nic menšího už bych asi nerozchodil.
Já koukám po NC s plátěnou střechou, že bych k ní pak dokoupil pevnou: http://bazar.automedik.cz/admin/files/pc_polozky/335/335.jpg
S tou to auto vypadá normálně. Klasická skládačka je sice lehčí a tohle jsou zbytečná kila navíc, ale vzhledově z toho pak je krásné kupé.

M P
05. února 2017, 12:07
0

Chápu to, ale zas si říkám, že kdyby to mělo být čistě na víkendy, tak se spokojím i s menším autem, než je miata.

Liqid
05. února 2017, 12:28
0

Cervus: BRZ je dražší o dvě kila, ale má lepší výbavu. Když dovybavíš MX5, tak bude sice pořád levnější, ale už ne o moc.

Hlavní výhodu toybaru vidím v tom, že si ji lze představit jako jediné auto v garáži. Pevná střecha, nouzové zadní sedačky a větší kufr. Miata je pro většinu populace jen víkendovka.

Problém toybaru je asi design a slabší výkon, nevím jak jinak si vysvětlit špatné prodeje.

jc
05. února 2017, 12:36
2

"U toho BRZ je jedinou otázkou jestli to dá 2x tolik zábavy za volantem než 2l mx-5 NC, když to stojí pomalu dvojnásobek."

Je to hloupy, ale nova auta se obvykle nekupuji kvuli tomu, ze by byly levnejsi nez ojetiny stejny kategorie. Ale poradim ti. Kup si jakoukoliv nejlevnejsi plecku. Zabavy s tim bude nejspis malo, ale zase to bude zadarmo a tim padem pomer zabava/cena bude jeste lepsi nez u Miaty!

Jinak Toyobaru je vyrazne vetsi nez Miata. Viz zadni sedacky (byt s malo mistem pro cestujici) a plne pouzitelny kufr.

M P
05. února 2017, 12:37
1

Spíš asi idea dostupného, puristicky zaměřeného sporťáku neoslovuje tolik lidí, jak si představujeme. A s výkonem to asi taky bude mít něco společného... přece jen papírových 200 koní přece dneska dosahuje každý středně velký diesel.

Franz Kafka
05. února 2017, 12:37
1

Problém toyobaru je v tom, že na českém trhu jsou taková auta okrajová záležitost jinými slovy lidi to nechtějí a ti co si myslí, že hledají zážitek koupí raději hot hatch. No a ti co mají dostatek peněz a nemusí řešit jestli jediné auto v garáži nebo ne mají potom možnosti úplně někde jinde a dají přednost dalším dražším věcem.

Woyta
05. února 2017, 12:43
0

Toyobaru bych cenove srovnaval spise s ND. NC uz je hodne stare auto. Hyundai u nas zavedl agresivnejsi ktere jsou bezne v zahranici. Nam moc nesedi. Nicmena spatna auta nedelaji. BTW ty zrychlene zabery v reklame me dost zrazi.

Ev
Evlo
05. února 2017, 14:55
0

Jasny neoslovuje, to beru, tim spis dava tvuj clanek o driftovacim hyundai smysl, proc kua prodavat i30 jako driftovaci stroj, kdyzto je prepravnik na 2-4 lidi a proto si ho lidi kupuji.

H_F
05. února 2017, 16:38
0

toybaru a nejvic emoci?
jedinou emoci, kterou ve me vyvolava, ze mi prijde osklivy
a ze bych mu hned upravil podvozek a motor, mnohem radejc ale rovnou koupil jiny auto s lepsim potencialem
za cenu jetejch brz se da koupit emkovy bavo, m3 nebo z4m
za stejnou cenu co novy brz co uz je za zenitem se prodavala nova s2000 v pozdejsich letech vyroby
emocema resp. vubec vsim o tridu dal

vubec davat srovnani k i30 dvakrat drazsi auto typu brz mi prijde ujety
to je jako kdybych rek je tyvole brz, pch, nejvic emoci stejne dava camaro zl1(ano, je to taky 2x drazsi auto)

8ball
06. února 2017, 14:15
0

Věřim, že GT86 je "skvělý stroj na zážitky" (osobně jsem ještě bohužel neměl čest řídit), ale asi bude problém v jeho ceně, když za stejné peníze se u nás prodává 370Z (https://www.nissan-cdn.net/content/dam/Nissan/cz/brochures/Pricelists/370Z_CZ.pdf) - 815 tis. Kč. Jasně, neni to stejná kategorie, ale stejně.

jc
06. února 2017, 18:25
0

Toyobaru nemusi sedet kazdemu, ale je treba pochopit, ze to je dost odlisny druh auta nez ti zmineni baworaci.
S2k se prodavala na konci za podobny penize jako ted Toyobaru a kolik se jich tu prodalo? Nekolik malo kusu pokud vim. Podobne je to s tim 370Z. Treba v 2014 se u nas prodalo radove 30 Toyobaru a 5 kusu 370Z. Ani za tu cenu si to moc zakazniku nenaslo, prestoze to ma sestivalec a vyrazne vyssi vykon.

H_F
06. února 2017, 19:38
0

a prodejni statistiky maji nejakou vypovedni hodnotu o emocich vozidla?
kdyz se proda alfy spider 20x mene, nezli mx5, znamena to, ze je to mene emotivni vuz?

mimochodem prodeje za prvni polovinu 2016 vedou ve prospech 370z nad brz, a to o rovnych 10%!!!)
a kdyz si rejpnu- kdyz se neproda temer zadna gt86, dela to z ni 20x mene emotivni vuz, nez je brz?

zasadni problem toybaru je, ze na sportovni vuz za temer milion nevypada lakave (vs mustang napr.) a nema prave emotivni srdce-motor
ze zijeme v dobe, kdy ho spraska kdejaky hothatch, je jeho hrebicek do rakve
dokonce bych rekl, ze mu prehnany hype tez velmi skodi, pro me se to auto castym adorovanim nad ramec jeho realnych vlastnosti stalo stejne nesnesitelne, jako treba mx5...

je to vuz, ktery vypada temer jako mx5, i je stejne nudne jako mx5, nicmene narozdil od mx5 zde prodeje nespasi kadernici

jc
06. února 2017, 20:32
0

No vidis. Asi to zacli prodavat jeste levneji, ze se jim podarilo udat o jednu 370Z vic nez BRZ :-) Ze ti leze krkem, to ani nemusis psat, ono to je trosku poznat :-)

CerVus
06. února 2017, 21:16
0

Liqid: No když to je přesně ono. Za těch 200 můžeš mít doma další plnohodnotné nudné auto. K tomu se přidá nic moc vzhled BRZ a to, že na YT v přímém srovnání s NC v podstatě prohraje i když je rychlejší, stabilnější a lépe projede zatáčkou. Toyobaru je pro mě prostě moc drahé a nedokáže prostě malého soupeře výrazně překonat, proto hraje druhé housle i když mi na mx5 nejvíc vadí že to je roadster. A teď mě zase jc rozdupe, protože jsem socka co si nechce koupit auto pro pobavení za půl míče.

Franz Kafka
06. února 2017, 21:53
1

Ne,ne já to vezmu za něj. To si říkáš fanoušek aut a petrolhead, že nedáš půl miliónu za tak všestranné auto? Nechápu proč si nekoupíš 993 GT jako daily za bratru dva a půl míle když ti přijde toyobaru pomalé tak dá rozum, že potřebuješ něco víc plnotučného :D Já to vidím tak že debaty o Miatě, toyobaru a 911 tady nemají valného smyslu a všichni víme proč... Stejně si každý mele to svoje.

CerVus
06. února 2017, 22:07
0

Jo máš pravdu. Všechna to jsou "ta pravá" auta akorát s jinou cenovkou dle možností každého soudruha.
Ale toyobaru bych se nikdy neodvážil označit za pomalé. Jen jsem si na něm našel ty své omluvy proč ho vyřadit z rovnice. A tak to má asi i být. Protože jakmile začnu uvažovat o sportovním kupé za tu cenu tak už narážím na cenovou toho co bych chtěl doopravdy, ale nemám odvahu risknout ani pár měsíců s 996.

Franz Kafka
06. února 2017, 22:12
0

Tak a je to tady! Pokud máš rezervy (hlavně finanční a to nemyslím nějaké miliony, ale běžně) tak do toho jdi dokud je možné to koupit za tyhle peníze, protože za pár let cena půjde nahoru (říká se to) a přestože pomalu tak se jen tak nezastaví. A i ta nejlevnější 996 bude umět jezdit (nechci říct denně, ale uměla by to) jasně bude to starý vergl ve srovnání s tím co se dělá dneska (nejen Porsche) ale podle toho co vidím u tebe v té ikonce by to pro tebe dávalo mnohem větší smysl:))

Nesnáším Porsche vždy se najde důvod proč to auto doporučit.... :I

Franz Kafka
05. února 2017, 12:34
2

Hmm, hmm co k tomu napsat abych to vyjádřil přesně. Dobrý článek a s názory v něm souhlasím přece jen Hyundai to s tou svojí snahou věčně druhého přehání jako kdysi Pepsi Cola a přitom ta auta co dělají jsou všechno jen ne zážitek. S těmi piloty kteří už vědí to byl pro mě takový zlatý hřeb. Nechápu jestli je nutné zažívat zážitky za každou cenu i na silnici. V tomhle směru se mi líbí poslední reklama na Dacii v Čr kde se otevřeně vysmívají rozsáhlé výbavě a říkají my to nepotřebujeme, nám stačí prodat auto. Jo a názor na Merivu v pořádku taky nechápu proč má někdo potřebu hledat "zábavu" za tak otravné situace jako je jízda do práce:)) Když jedu 800 km do Baselu tak rozhodně netoužím po skvělých jízdních vlastnostech, charakterním motoru a hlasité lazené koncovce výfuku .. chci je rovně a mít klid a nebát se, že mě z levého pruhu vytlačí i Irizar od studenta to je celé.

reagovat
jc
05. února 2017, 12:44
1

Kazdy to ma "do prace" jinak. Ja to mam treba ~40km z toho dalnice vubec nebo max pulka podle toho jakou vyberu variantu. Na vyber jsou ruzne okresky i mensi silnice, nektere dost zajimave useky. Jezdit tohle s Merivou by pro mne bylo peklo a ztraceny cas.

Franz Kafka
05. února 2017, 12:52
0

Ok tak určitě existují místa, lidé a situace kdy se to může vyplatit kdyby ne tak to auto asi až na okruháře nebudu kupovat nikdo. A mimochodem mě ty prodeje přijdou vzhledem k tomu co to je za auta dost dobré.

VK
VK
05. února 2017, 15:22
0

Ehm, jestliže si i papírový motoristický týdeník všimne, že je v Daciích poloha za volantem jakási podivná, musí být ve skutečnosti jakákoli cesta nad deset minut délky zádolamný zážiteček pro masochisty. A tak obdobně u většiny lacinějších a menších modelů.

Franz Kafka
06. února 2017, 11:50
0

Nevím já v tom nejezdím až na pár výjimek a tak špatné to rozhodně není. Kdo pamatuje věci jako Favorit, nebo Felda neměl by mít problém. Jasně že na to sedět v tom celý den to není. Zkuste se s papírovými magazíny zeptat jak se sedí celý den profi řidičům v autech jako Boxer, Transit, Dobló nebo Caddy oni vám asi dají dost typů kde si můžete "narovnat" záda. Jinak on čeká od low costu snad někdo něco jiného...;))

RCNP
06. února 2017, 16:46
0

Tak pokud jezdíš do práce jen po dálnici tak asi OK. Ale já si myslím, že když už musím trávit v autě pravidelně nějaký čas, tak si ho jen odbýt je trochu škoda. Já jezdím 45% dálnice, 50% město/městský okruh a 5% okresky. A i těch pár ostřejších zatáček a občasné roztočení motoru stojí za to. Z hodiny nudnýho přesunu je najednou dobrý odreagování, který mi stojí za to jet těch dalších padesát km v něčem co není meriva.

M P
06. února 2017, 17:13
0

Musím uznat, že se správným autem na těch správných cestách bych se bavil i po cestě do práce. Leč pro většinu lidí je asi častější dojíždění po nudných cestách plných provozu. Pamatuju jak jsi psal v blogu o jízdě do práce po sněhu, tak tam uznávám, že to je zcela jiná dimenze :) ale určitě sám uznáš, že budeš patřit k menšině.

RCNP
06. února 2017, 17:44
0

To je možná krása toho "pomalého" auta, že se dá na pár vteřin trošku zostřit tempo a zlepšit si den. I když je trošku provoz, tak se dá tu a tam pro radost seknout meziplyn nebo zapomenout řadit nahoru, když se zaklikatí nějaký pražský kopec. Ale je pravda, že cestou přes Prahu na osmou nebo devátou, tě nezachrání nic a jen se vezeš. Ale ty krátký momenty ti dokážou fakt zlepšit den. Poznal jsem to když jsem měl auto měsíc v servise a jezdil "obyčejným" autem. Ocenil jsem komfort a nenáročnost, který samotný můžou být zábavný v určitém podání, ale i ta malá troška každodenního dramatu mi hodně chyběla. Čímž chci říct, že i malý potenciál se dá se správným autem dobře zhodnotit. Ale rozumím tomu, že některý cesty jsou prostě jen o přepravě. Jak jsem psal, třeba ta čistá dálnice.

Franz Kafka
06. února 2017, 18:04
1

Neber to špatně, ale když opustím Merivu a její vyloženě rodinný koncept a budeme se bavit obecně. Tak určitě ti ten přístup když je na něj prostor a nálada neberu a dokonce ti ho i přeji. Když to ale shrnu za sebe tak jedu 70% po okruhu a část po ucpaném centru a to jak tam i zpět a to jakým autem to jedu je mi skoro jedno (když to bude normální zánovní věc nebo klidně nová)

Já třeba nemám problém si užít ostřejší jízdu i v něčem tak přízemním jako byla Audi A4 úplně obyčejná koncernová dvoulitrová nuda. (právě na ježdění do práce) Pokud je prostor tak dnešní moderní auto ti dovolí ledacos aniž by si musel cestou do práce sekat vlásenky:)

A to je ten problém, každý to máme jinak. Uznávám že třeba Meriva ti ale asi nic nedovolí i kdyby se rozskočila. Mě se líbí Matějova teze o cestě do práce .... nehodlám ještě platit daň za tak nudnou věc v podobě peněz navíc za phm atd....

Tím nepíšu že mít tvoje auto a jezdit s ním do práce je nesmysl, ale není to univerzum pro každého a pro každou příležitost.

RCNP
06. února 2017, 18:27
0

Proto jsem taky nepsal svoji situaci, jako univerzální řešení. Já to myslel obecně, ne jen na primárně zábavný auta. Typicky sporťák. To myslím tak, že obecně odbýt si tu cestu do práce je škoda. Třeba kdybych jezdil do práce celou cestu v koloně(což je primárně špatně, ale pro příklad), tak si koupím něco uber pohodlnýho a budu se nechávat opečovávat hračkama a komfortem - a budu to mít jako relax, jak jsem psal. Nebo si koupím kabriolet a když nebude pršet, tak se budu aspoň slunit při tom crcání 30km/h po zasekaném okruhu. To jsou ne úplně skvělý příklady, ale snad je moje pointa jasná. A tak když to přeženu, tak odsedět si to v oktávce, koukáním před sebe mi přijde nevyužití času a potenciálu. Ale samozřejmě jsou situace, kdy to je a vždycky bude rutina a nic tě nezachrání, to je pravda.

jc
06. února 2017, 18:37
0

Jinak ja dalnice pomerne casto objizdim. Je to sice dal, horsi cesta a stoji to vic na tech PHM vcetne DPH :-) ale stoji to za to. Kdybych mel Merivu, tak to neobjizdim, takze i tomu rozumim :-)

Franz Kafka
06. února 2017, 19:41
0

RCNP: Jo,jo chápu pokud je to možné tak přesně jak popisuješ to je. Máš děti ? A kolik máš aut ? ( neptám se kvůli penězům a majetku jde mi primárně o něco jiného) Bohužel doba kdy firmy začnou kupovat firemní sportovní kupé/cabrio je v nedohlednu:)

jc: Zase by si ušetřil a kdyby byla v naftičce tak by to jezdilo za 6 ,)

RCNP
06. února 2017, 20:00
0

0 dětí, 1 auto. Jinak se samozřejmě bavíme o situaci, kdy máš volbu auta, tedy asi ne pokud máš firemní. A samozřejmě tohle není nějaká výtka, že já jsem největší petrolhead a tak když nejezdíš pořád sporťákem, tak jseš můj nepřítel. Spíš taková myšlenka nad zhodnocením vlastního času :)

jc
06. února 2017, 20:35
0

Nevim proc se ptas na deti, ale ja do skolky vozim kazdy den :-) Auto jiny nemam a zena jezdi svym Yarisem.

Franz Kafka
06. února 2017, 20:47
0

Třeba kvůli té škole, kroužkům a nákupům. Ok u vás tohle vyřeší Yaris. A co třeba dovolená nebo hory ? Hlavně mi nepiš, že jenom létáte protože o tom, že někdo letí na hory silně pochybuji. Potom samozřejmě možná na takové věci nejezdíte, vařím tady z vody, ale to jsou všechno důvody proč nekoupit Toyobaru jako rodinné auto:)) Pokud to potom nechce člověk řešit Octavií z půjčovny. Jinak samozřejmě jezdit v jednom pracovně/denně a občas vyzvednout někde děcka to není problém s čímkoliv (2+2)

Franz Kafka
06. února 2017, 20:51
0

RCNP: V pohodě to mě právě zajímalo, jsem člověk hloubavý nemám zájem o nějaké virtuální poměřování víš čeho:) Jen mě právě zajímalo jak takové daily auto skloubíš s dalšími nástrahami žití. Znám docela dost lidí co mají "sporťák" ale málokdo s tím jezdí denně a důvodem není samozřejmě to, že by to nešlo. Ale buď je auto malé, moc nízko, bez zadních sedaček, moc cenné nebo moc výkonné na to aby tě bavilo cukat s ním s bolavou levačkou přes magistrálu a nebo kombinace všeho dohromady.

RCNP
06. února 2017, 21:05
0

Znám člověka, co má toyobaru jako jediný auto a vozí v něm dítě, kočárek, manželku a prostě všechno co se namane (třeba vánoční stromek). Ale to je možná trochu extrém :D To já mám v podstatě sériovku. A jezdím na hory a v létě na dovolenou apod. Zrovna na silvestra jsem byl na horách, ve třech :) A jinak právě, ty autíčkářský "negativa" které to auto má, tak krásně přetavuje v daily pozitiva. Není nižší než třeba Mini. Běžný věci jsou "civilní" - gumy, destičky, olej, ale třeba právě normálně tuhá spojka, nekousavý brzdy a tak. Mrkni na blog JC, nebo myslím můj první, už jsme o tom něco napsali :) A to už jsme pěkně zaběhli od té původní myšlenky, mimochodem :D

Franz Kafka
06. února 2017, 21:11
0

Po pravdě já jsem ty starší blogy nečetl tak se podívám dnes. Je to extrém, ale samozřejmě jsou takový lidé kterým to nevadí. Když občas potkám tohle(viz.obrázek) tak se spíše dobře zasměji než abych toho člověka nějak adoroval. Jasně tyhle věci jsou důležité aby to mělo v normě jednak kvůli normálním nákladům na provoz a potom keramické, okruhové spojky vážně nejsou dobrý nápad do kolony v kombinaci s krátkými dráhami převodovky:D

Jako hory ve třech s BRZ si umím docela dobře představit, chudák ten třetí vzadu pokud měl konfekční rozměry. Pokud to bylo řekněme do 300 km tak to asi přesedět jde.Řekni mi proč se teda to BRZ tak málo prodává (hypoteticky) když je to docela dobře použitelné? Slabý motor? Malý výběr příplatkové výbavy?

Franz Kafka
06. února 2017, 21:13
0

Tady foto absurdity...

RCNP
06. února 2017, 21:52
0

To je vtipný, že to píšeš. Ono toyobaru je celkem slušně vytuněný. Komplet výfuk, lamelák, kratší převod a ultimativní short shifter :D Ale to je fakt extrém. Ale obecně funguje BRZ jako daily hrozně dobře. Je trochu hlučnější a není vysloveně komfortní, ale není to víc než třeba Mini nebo jiné tvrději odladěné hatchbacky(ne nutně hothatch). A stačí jet v klidu a to auto se chová jako cokoliv jinýho. Žádný hvízdání převodovky nebo kousavý brzdy. Necháš to válet okolo 2000 otáček a auto po tobě nic nechce, nedělá hluk. Prostě normální auto.

Dozadu jen drobnější postavy. Onehdy to byla hubená slečna, tak 170cm a celkem v pohodě to zvládla. Tuším nějakých cca 200km tam a zpět? A špatný prodeje jsou asi kvůli špatnýmu prvnímu dojmu. Na papíře nic moc. Interiér ač dobře udělanej, tak vypadá trochu levně. A když to srovnáš s nějakým pěkným hothatchem, který má interiér plný pozlátek a hračiček, přitom podobný výkon, tak to musíš doopravdy chtít. Navíc i tak BRZ není tak univerzální a lidem asi tenhle kompromis vyhovuje, že vymění jízdní vlastnosti za víc komfortu a praktičnosti. Ač by jim to toyobaru i tak stačilo a sami by tomu pak dali třeba i za pravdu. A ty lidi, který tohle kousnou není tolik a tomu odpovídají čísla. Celosvětově, to ale není tak hrozný. A pokud jde o ČR, tak hlavně ze strany Toyoty je to laxnost, protože Subaru prodá tolik kolik má přiděleno.

Franz Kafka
06. února 2017, 22:05
0

Já zatím právě cítím trochu nezájem ze strany zastoupení kde se jim samozřejmě logicky více vyplatí prodávat na "chudém" malém trhu tu běžnou produkci. Myslím že spoustu potencionálních zájemců to auto nemá šanci oslovit hlavně proto, že jim ho reálně nikdo neukáže, nenaservíruje což se třeba o ostrých Audi, Seatu nebo Focusech říci nedá.

Jako hodně obecně je to jako hlavní auto do rodiny téměř neospravedlnitelné jako dvojka dobré a pro mladší ročníky to vypadá hezky jen do té doby než vidí cenu a potom těch pár dalších lidí odradí to co popisuješ. No nejsme cílová země je tady málo lidí co si drží více aut a když tak ne z důvodu "zábavy" a jízdních vlastností. Paradoxně se toho moc neprodala moc ani ve Švýcarsku, tam je to zase moc mimo vkus a pro určitou vrstvu moc levné. No nemají to tahle auta jednoduché:)

Cestovat v tom vzadu těch 200 km s takhle malou výškou bude asi v pohodě a ne o moc horší než třeba Fabie vzadu. Na to ježdění co popisuješ a jak s tím jezdíš ty je to lepší investice než živit starý vergl s větším výkonem. Já třeba s tou S4 jezdit denně nemůžu, spotřeba jak ZIL, díly drahý včetně spotřebáku a salámy, že v Praze na kostkách to s tebe vyrve kusy masa, 270 koní je fajn na okruhu, ale ne po ránu pod Muzeem:) Proto se ptám jak se ti jezdí s takovým kupé.

jc
06. února 2017, 22:42
0

"Třeba kvůli té škole, kroužkům a nákupům. Ok u vás tohle vyřeší Yaris."

Tos spatne pochopil, do te skolky a na krouzky jezdi BRZ. Se kterym jsme byli treba i mimo civilizaci ("na dovolene"). Do kufru se pohodlne vejdou tri krosny (na hloubku). U nas treti pasazer vzadu muze byt pouze male dite, coz splnujeme.

Jinak nakladove je Toyobaru prave uplne v pohode. Okruhove spojky neznam, asi nemam :-) Saltpaka v kolone funguje bez nejmensich problemu. Je to celkove komfortnejsi nez muj predchozi hatch z nizsi stredni.

Neprodava se v CR nahodou nejvic sedivych Fabii a Oktavek? Tady proste jdou lidi po necem uplne jinym. Hlavne aby si soused nekoupil Superba :-)

Franz Kafka
06. února 2017, 23:03
1

Tak je to trochu neobvyklé rodinné auto, ale proti gustu když se do toho takhle v pohodě vejdete tak asi není co řešit. Jinak nebudu tady podrobně rozepisovat, co za typ a materiál spojky jsem myslel to jistě sám víš a ano to nemáš ,) Otázkou je co byl ten hatch z nižší střední :D Ne to je jedno, ale ta auta se taky trochu liší.

Tak samozřejmě, že král je Octávka a hned za ní sedí Fábie a Korea tyhle prodeje tvoří i firemní fleety a to měrou vrchovatou, kde ta Škodovka umí udělat prostě cenu. Superb se taky neprodává pravda špatně, ale to jsou auta o kterých snad nikdo kdo by měl zájem o sportovnější, zajímavé auto nemůže ani přemýšlet. Ok, no věřím že někomu to takhle vyhovuje, ale já bych do toho v tomhle gardu nejspíše taky nešel. Možná i proto, že prostě nejsem takový ten nadšený řidič co musí pilovat techniku na každém ujetém kilometru a možná ani nejsem tak dobrý jak si myslím, ale takový už je život.

Když už se pro tohle auto rozhodneš musíš vědět proč tak činíš a jak vidím z některých reakcí tak se najdou lidi kteří to prostě můžou chtít.

JayK91
05. února 2017, 12:53
2

reklamy od hyundai mi nikdy vícemeně nevadily ... tedy až do teď ! říct o hatchbacku, že je liftback je na žalobu o klamavé reklamě ... a to nemluvím o tom že mám vždycky, když tu reklamu slyším chuť rozkopat televizi

reagovat
Ev
Evlo
05. února 2017, 14:54
0

Dokud nekdo nezkusi reklamu ve stylu - nase auto nedrnca, kola maj dost gumy, takze je neodrbete, vejde na parkovaci misto u nakupaku v centru Prahy, tak nebudeme vedet, jak by verejnost reagovala. Prostor na to je.

reagovat
Trinom
05. února 2017, 17:23
0

Matěji, co tě tak uráží na smykujících předokolkách? Vzpomeň si na Skrčka a Mýto. To auto šlo na brzdách bokem skoro každou zatáčku :-)

reagovat
M P
05. února 2017, 17:41
0

Na smykujících předokolkách mě nic neuráží, jen mi přijde směšné, když se tak inzeruje rodinný hatchback, o kterém navíc ve druhém spotu řeknou, že s ním můžou jít závodit na okruh :D no, můžou, ale...:D

Skrčka jsem řídil bohužel jen jednou, v Písku, a popravdě jsem byl rád, že to je FWD.

Trinom
05. února 2017, 17:46
0

Ač to bude znít blbě, tak jak Bobeš před nějakou dobou poznamenal, tak moderní předokolky dokážou na okruhu zadupat do země staré sporťáky. Tím nechci tvrdit, že by milej Hnůjdaj měl trhat časové rekordy, ale určitě by bylo zajímavé se podívat, za kolik zajede třeba náš nedaleký Masarykův okruh.

Sn
Snopy
05. února 2017, 21:17
1

Mňa dostávala reklama na Rapida cez nejaké majstrovstvá v hokeji. Ten zvuk V8 alebo čo to tam dali vyznel dosť zvláštne :D

reagovat
PeterLuk
05. února 2017, 21:50
1

Dnes som videl v telke reklamu na Audi Q5. Samozrejme museli spomenúť emócie a adrenalín, ukázať zábery života v meste a vzápätí toho istého auta ako si to valí niekde cez púšť... Proste SUV a reklama naň so všetkým čo k tomu patrí... Či? :D Auto pre moderných aktívnych ľudí.

No, s Q5 skúsenosti nemám, ale mám skúsensoť s Audi Q7 predchádzajúcej generácie (úplne nové auto) aj v nepredpisových rýchlostiach a teda, pôsobilo to kvalitne, pohodlne, ale emócie? Čo to sú emócie?

Nebudem sa tu rozkecávať, veľmi trefný článok a môžem len súhlasiť.

reagovat
Jindřich
06. února 2017, 10:05
0

Předohraby nedriftujou? To by někdo měl říct těm dýkejům ze Džbánu, co se tam srocujou pokaždé, když nakydá :D

reagovat
Franz Kafka
06. února 2017, 11:55
0

:))) to jo to je povedená skvadra, ale letos jsem tam viděl i nějaký starší zadokolky. Stejná situace na Strahově.. Octavia s radlicí nejlepší dridt car to je přesně důvod proč se těmhle místům vyhnout

MG
MGRR
06. února 2017, 12:24
0

Na Džbán se vždy jezdilo, to jsou desítky let co to tam funguje... řidiči učí řídit ty co prozatím neřídí - bylo to tam vždy fajn, i když napadl sníh.

Jindřich
06. února 2017, 14:39
0

Já vím, taky jsem se tam něco najezdil, navíc už nějaký čas bylím co by kamenem dohodil. Nemám nic proti tomu aby si to tam lidi jeli osahat, ale průvě kvůli střelcům v ibizách, golfech a jiné havěti, kteří jsou nebezpečni

MG
MGRR
06. února 2017, 12:12
0

Dynamická doba potřebuje pouze image, faleš a papírový styl... většině vůbec nezáleží jak to jede - co vlastně znamená pro moderního uživatele jak to jede? Je už předem zmasírován, má za sebou důkladný proplach mozku reklamou na foukaný tříválec, jsou vypíchnuty nepodstatné záležitosti.

Je to taková automobilová "doba Vietnamská" a falešná, velká kola, samý display, konektivita, falešný zvuk motoru z reproduktorů, připojení nejlépe mimo planetu, hlavně ohromit při průjezdem kolem stáda ovcí. Pak uprostřed noci kope ze spaní ženu, jak otevírá kufr, počítá do výplaty, protože ta nejlepší a největší kola jsou tak proklatě drahá, ty čelní skla s deseti čidly pojišťovna neproplatí a ten radarový sensor po banálním střetu se sněhem při parkování je za 50 :)

Teď jak napadlo do rána 10cm sněhu, vzal jsem si staré auto. Otočím klíčem, vrčí to, pásy to má, rádio ještě na kazety, ale... nic nepípalo :) Mohl jsem mít otevřené dveře, odepnuté pásy, řadit zpátečku, dupat na sněhu na plyn... nic nepípalo, nic neječelo, byl jsem svobodný. Byl jsem jediný, který projížděl 145km/h v levém pruhu na 10cm sněhu, kde byl takový marast, že bych to s novým autem nedal... proč? To autíčko mělo 14" nové pneu úzké šíře 165 a řezali do toho jako žiletky. Kufr to má, pět míst taky, automat je sice takový ječivý, ale tím, že má málo kw pod kapotou, nedochází ke zbytečnému prokluzu kol + to nemá žádný protiprokluz a ESP, takže když jsem neustále zkoušel na prázdné dálnici co to dělá, a ověřoval si situaci pod sněhem, tak kroutíte volantem, zadek poslouchá, protože to má krátký rozvor a nízké těžiště. Odjel jsem si v tom marastu svých dopoledních 350km do práce a zpět, a už se těším až zase napadne.

reagovat
krab
06. února 2017, 13:14
1

Mě se ta reklama na Hnůjdaj líbí. I na ten Pažout. Ano, je totálně falešná, zvuk auta v reklamě je falešný a naježené chlupy francouzského manekýna jsou taky falešné.

Líbí se mi to ale proto, protože konečně lidé z marketingu pochopili, že existuje víc lidí, kteří chtějí svoje nové auto řidit a zažívat s ním nějaké vzrušení. Dřív ty reklamy byli o nějakým zeleným tématu, o spotřebě, technologii a bezpečnosti. Takže nuda....

Teď máme tedy na nudná auta, alespoň trochu vzrušující a svým způsobem vtipnou reklamu.

Ono, co mají ty markeťáci vymýšlet. Ve skutečnosti bývá často charakter hatchbacků nižší střední třídy jako je Focus, i30, 308, Megane, Auris apod. úplně stejný. Stejný je proto, protože jejich stavba a konstrukce a vývojový rozpočet bývá velmi identický. A pak už jde jen o šikovnost té danné automobilky co s předem danných ingrediencí poskládá a jak to bude vypadat. A jako co se to zákazníkovi bude prezentovat. Ty danný parametry jsou : emise, bezpečnostní testy, spotřeba, optimalizovaná výdrž a odolnost při co nejdelším servisním intervalu. A to hlavní, je předem stanovený jasně omezený rozpočet.
A protože se výrobní a logistické procesy pro výrobu automobilu extrémně zdokonalily, dá se vše vypočítat velmi přesně. ( podívejte se někdy na fakt dobré video od Jamese Maye o výrobě Mini - pozor je to děsně dlouhý, ale fakt řekne hodně)

Na druhou stranu stejné parametry tu byly vždycky, pravděpodobně ovšem těch předem stejných parametrů bylo před třeba 20lety trochu míň. Auta byla víc variabilní, víc kolísavá ve všem, včetně finální kvality. A my v tom spatřujeme dneska ten charakter, co nám u nových hatchbacků chybí.

Pravda ale je, že mě konkrétně u těch nových aut (ne sportovních) opravdu něco chybí, nebaví mě většinou je řídit. A přitom jsou vyrobené v tak optimalizovaných podmínkách. Možná právě proto...

reagovat
MG
MGRR
06. února 2017, 13:36
1

Nová auta jsou taková sterilní, bez duše.

KW jsou snad někde na papíře, reálně je ECU škrtí pro emise, takže některá výkonná auta působí mdle, divně, nereagují jak chci já, ale jak chce program ECU.

Přes záplavu systémů, SW a nesmyslů nemůžu v klidu řídit. Já to nemám rád a obtěžuje mne to právě při samotném řízení. V některých silných autech nemůžu vůbec jezdit, pokud nad nimi nemám plnou kontrolu, čekám kde se co rozsvítí, rozbliká... a zase do servisu.

Ve starých autech mám jakýsi klid a pohodu...

Franz Kafka
06. února 2017, 14:08
1

Mě se líbí Lancia a na Jaře si koupím Deltu Integrale Evoluzione II, ceny jsou dobré tak co ,D Ba ne teď k věci ta reklama na to Korejské přibližovátko je sice poučná pro zaměstnance Ogilvy, ale jinak je to děs a docela bych řekl i klamání spotřebitele, aneb lidé dnes uvěří všemu. Zlaté časy kdy Feldu unesli ty její dveře...

Kde začíná hranice staré VS nové ? Je 20 let staré opravdu staré ? Protože dvacet let starý vlak nebo tramvaj ( jak dnes popsal pěkně Vojta ) je starý a my všichni ho tak vnímáme a co auto ? A je pět staré auto pořád staré ? Rozumí James May Mini o něco víc než my všichni ostatní ? Je skutečně vývoj auta respektive modelu tak drahý jak uvádí oficiálně automobilky i přes sdílení platforem a dílů ? Kdo to ví odpoví ,)

krab
06. února 2017, 14:46
2

To je takový téma na diskuzní blog a těch úhlů pohledu je tam hned několik. Já asi stejně tak jako James May se nevyzná v řízení a procesu výroby automobilu. Já dělám něco jinýho a on jako novinář to prostě jen popsal a natočil, tak jak mu BMW Mini v Oxfordu vytvořili ve scenáři: tím myslím, kam ho se štábem pustili...

Když vezmu paralelu se svým oborem ( PC hardware), tak vidím, že každý rok jdeme hodně kupředu v kvalitě a efektivitě a v komplexitě toho, co ty stroje umí. A taky se neustále mění podmínky. A musíme neustále něco zlepšovat. Automobilky to dělají tutově stejně. Nakonec systém Kaizenů vymyslela přeci Toyota!

Takže, z jednoho pohledu by se totiž taky dalo říct, že auto se vylepšilo, zatímco zákazník tu rychlost vývoje nestíhá pobrat. Takže, můžeme třeba brblat nad tím jak hnusná je Lancia Nuova Ypsilon (https://www.lancia.com/ypsilon) a rozplývat se nad Lancií Fulvia HF1600.... Jestlipak to není jen tím, že Mr. Krab ten vývoj nechytil, nerozumí mu a tak mu přijde daleko příjemnější to stare krásné auto. No, v tomhle případě to tak neplatí :) ... Nuova Ypsilon je opravdu příšerná :)

Jenže co třeba ten Hyundai! Kdo z nás by chtěl řídit Pony z roku 1992 místo fungl nové i20. Nikdo! Kdo, řekne že XG350 ročník 2003 je lepší auto než Genesis 2017 ! Ano, opět je to čistá nula.

Takže na ničem univerzálním se shodnout stejně nedá. Protože, přesně jak to píše Vojta. Většinu aut si nevybíráme racionálně. A co mají dělat ti Korejci a v závěsu za nimi dneska Číňané. Huawei telefon si koupíte. Ale, Auto? To je jasný, zcela iracionálně, I když chcete jen povoz na nákupy do města, chcete nějakou značku. Auto, s kterým se byť jen podvědomně dokážete identifikovat. VW Golf to má bez práce. Hyundai i30 právě ne! Protože od 70tých let 20. století nevyrábí úžasné Golfy GTI, ale právě cosi hranatého .. Hyundai Pony.
Takže, když budu markeťák Hyundai, taky si vymyslim tu faleš (asi) , chytnu se stébla účasti WRC a pokusím se o nějakou emočně laděnou reklamu. U VW Golf naopak stačí napsat : Ne, nebojte se! Není jiný než ten minulý Golf! Je stejný! 40 let jsme na tom usilovně pracovali. + plus nějaký bla bla bla kecy.

Téma na diskuzi je to super. Vyřešitelný to asi není :)

Da
Dad
06. února 2017, 17:40
1

Markeťák od hjundaj by měl ze všeho nejdřív vymyslet jiny logo. To šišatý H je prostě děsný (kór ve srovnání s Hondou, kterýmu se nelze vyhnout), a ovlivňuje vsechno za sebou.

Franz Kafka
06. února 2017, 17:50
0

Myslím že si to shrnul pěkně a téma na článek/blog to rozhodně je, ale na pěkně plnotučný. V tvém oboru to letí tak, že člověk aby počítal pomalu na měsíce (vývojově) nebo maximálně na jednotlivé roky. U té Lancie je ten nový Ypsilon opravdu děs ne že by tedy ten původní oslňoval, ale je to městské posunovadlo. Jo jo tam ta stará auta opravdu byla lepší. Korejec jde mílovými kroky dopředu, ale nemá za sebou tu historii to si taky trefil dobře nebo respektive historii má, ale nemůže na ní být moc pyšný. Asi takhle telefon mám třeba já Korejský a moje žena taky auto z této země jsem nevlastnil nikdy, ale těžko srovnávat v elektronice jsou obecně asiati o mnoho dál a ještě vzpomeňme na 90.tky kdy mít něco třeba i Korejského bylo top avšak ne auto.

U Jamese Maye jsem právě narážel na to, že je to jen novinář a jak správně píšeš jde o to kam ho skutečně BMW pustilo a jaká byla domluva neříkám že to zkreslují, ale věc se má tak že silná automobilka jako je (asi kdokoliv známý) nedovolí aby unikla nějaká reálná čísla ven a když tak jsou pod přísnou kontrolou. Mimochodem třeba u Porsche jsou háklivý i na takovou banalitu jestli a jak používáš jejich logo pamatuji pár výhružek žalobou ze strany fabriky různým spolkům a tak.

O tom že každým rokem je Hyundai lepší nemůže pochybovat nikdo kdo auta sleduje alespoň deset posledních let. Jako popravdě už první Coupé bylo docela zajímavé tehdy za ty peníze a znám několik lidí kteří do něj šli i pod tím jménem Tiburon veškeré sportovní ambice byla sportovně střižená kapotáž, ale co vyšlo jim to. To rally taky beru ostatně od toho motor sport je a ne každý může vyjet skokanský můstek se svým letitým prověřeným pohonem 4x4:) Hale a proč ti markeťáci zrovna u téhle značky nevytáhli třeba tu sportovnost a rallye u druhého Accentu který jezdil Britskou Rally a to několik sezón i pod patronací fabriky. A co je vysloveně trapnost mluvit o těch věcech jako o zaručeně Českém kombíku/autě to je tak stejně zaručeně České jako ČSA....nebo Škoda MB.

O těch autech z Číny my tady moc neslyšíme (naštěstí) a asi ani dlouho nebudeme ta kvalita je asi na úrovni Evropy před 30 - 40 lety což dnes je asi tady neprodejné. Jsou to takové umělé značky třeba Geely a tak podobně, ale v okolních zemích mají odbyt dobrý ono přece jen v Laosu nebo Vietnamu je jakékoliv pořád lepší než skútr.

Z pohledu mého oboru( vrtné soupravy, kompresory,těžební celky) jde vývoj také raketově dopředu a to nejen stroje, ale hlavně materiály a máš dnes běžné, že pracovní stroj má v kabině klimatizaci, rádio, konektivitu a tak dále aby měla obsluha pohodlí, ve Stalinovci asi nepředstavitelné.

Je to složité a hlavně nelze srovnávat automobilku s historií s někým kdo dělal ještě nedávno hlavně videa a potom až někde auta (nemyslím jen Korejce) Je to jako srovnávat televizi Sencor a stejnou telku od Philipsu co si koupí fanoušek audio vizuální techniky raději ? :)

Franz Kafka
06. února 2017, 17:52
0

Dad: To logo symbolizuje spojení společnosti(Hyundai) a zákazníka, jedna a druhá strana :)) Nemyslím že by to měnily možná nějaká modernizace časem.

krab
06. února 2017, 18:43
0

Franz Kafka : dík za reakci. Máš zajímavý obor práce mimochodem... nuže, tak to si to téma můžeme schovat na někdy pro blog. Respektive, mě v souvislosti s těmi Korejci a Číňany napadá to téma v nějakým blogu propojit. Čas od času se pohybuju na Taiwanu. To je oficiálně Čína, ale v reálu to není Čína. Asi jako Švýcarsko je Evropa, ale v reálu není EU ani náhodou. Takhle nějak oni to mají, i když vlastně ne tak pohodové. Zkrátka vývojově spíš Japonsko než Čína. Ale legrace je, jak si běžný Evropan a Američan myslí, že auta jsou v Číně 30-40let zastaralá. Obávám se, že je to dneska totiž už celé jinak. Každý rok to sleduju jak se to tam vyvíjí. Uvidíme, třeba něco snad zajímavýho o tom sepíšu :)

Franz Kafka
06. února 2017, 19:36
0

Určitě je to zajímavé téma. Já jsem teda nemyslel, že auta tam vypadají nebo jezdí tohoto věku jako reálně, ale úroveň té domácí produkce tam minimálně v kontinentální Číně je opravdu jinde. Taiwan nevím a specialista na region taky nejsem stíhám, ale sledovat vývoj v jiné části světa a to v UAE, nebo třeba v Ománu a je těžké pochopit jejich mentalitu i ohledně aut když můžou vlastně všechno. Kde jinde na světě uvidíš v ulici odstavené auto, zaprášené bez značek, které reálně nové atakovalo prodejní cenou hranici dvou, tří milionků:D

Teď jaký extrém je horší. Jako fandovy do aut ti asi nemusím psát, že Geely MK nebo GC7 i přestože vypadá moderně tak s tím co to plní za emise a jak to vypadá konstrukčně tak se to do Evropy nepodívá asi nikdy (oni to už dneska, ale ani nepotřebují mají svoje trhy) Takže nemyslím to tak, že auta nevypadají moderně, ale nejsou moc vhodná pro Evropu ta jejich. Jinak vím a vidím podle toho co dělá Škodovka, že tam musí jezdit všechno asi jako třeba v Rusku... lidi si tady kolikrát myslí, že celý národ jezdí Ladama, ale ono je dnes všechno jinak a tolik BMW jako jsem potkal v Gruzii ( r.v. 85 až po nové) nepotkáš taky snad nikde jinde na světě :D

MG
MGRR
13. února 2017, 22:21
0

I Suzuki může být zábavné, ale to musíte vidět - Video test Rasťo Chvála :)

reagovat
jc
14. února 2017, 09:07
0

Pro mne je to celkem nezajimava kategorie aut, ale test vyborny. Jejich videa jsou vubec dobra (co jsem videl).

MG
MGRR
14. února 2017, 09:46
0

I s obycejnym a nepritazlivym, dennim autem na nakupy se da uzit legrace :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem