reklama
načítám data...

Co mi daly tři roky s Autíčkářem

Práce motoristického novináře je pro mnohé splněným snem. Má i svá úskalí, ale především může přinést výhody naprosto nečekané.

zobrazit celou galeriiEditorial: Co mi daly tři roky s Autíčkářem

Pro Autíčkáře pracuji tři roky a nějaké ty měsíce. Není tedy žádný důvod psát tenhle článek, protože nemám žádné výročí. Prostě mě ráno ve sprše napadlo, jak jsem rád, že jsem tuto příležitost dostal a chci se s vámi podělit o to, co mi práce pro Autíčkáře přinesla a proč je tak skvělá.

Jistě, byly momenty, kdy jsem měl sto chutí do toho hodit vidle a vykašlat se na všechno, jenomže přes všechny personální turbulence a osobní rozepře, kterým se prostě v takto neřiditelném, a tedy jediném svobodném médiu nevyhnete, jsem stále tady. Možná i proto, že se mi dostává tak kladné odezvy pod články, komunita okolo Autíčkáře je skvělá, a v redakci jsem mimo skvělých kolegů našel i opravdové přátele. Navíc se člověk stále nečemu učí. Občas sice není jednoduché skloubit běžnou práci a další aktivity s tvorbou materiálů pro web, ale i to se nakonec vždy zvládne.

Právě teď sedím v nádherné kavárně, piju černý čaj s mlékem a z okna koukám na vypůjčenou Miatu se staženou střechou a krátím si chvíli před tím, než začnou Kafe&Káry. (Původně psáno poslední neděli měsíce září., pozn.aut.)

reklama

Můžeme začít…

V životě existuje spousta důležitějších věcí, než jsou auta

Možná trochu kontroverzní zjištění, zejména když se o auta zajímáte celý život (a ještě o nich ve finále píšete). Ale je to tak. Vždycky budou existovat lidé, kteří auta mají radši, než vy. Jsou schopni se o nich bavit celé hodiny, dokonce mají přehled o historii, modelech, výbavách, motorizacích apod. To já nemám a, upřímně, ani nechci. Zjistil jsem například, že raději, než nějaké auto vlastnit a trápit se, když nefunguje jak má, platit všechny výdaje, řešit rozmary techniky a další, raději si auto jen půjčím, svezu se, užiju a vrátím. Ačkoli nemám rád přirovnávání aut k ženám, zde se to velmi hodí. Auta zkrátka beru jako někdo bere milenky, jednorázové záležitosti k povyražení. Užijete si to hezké, aniž byste museli řešit všechny trable, ty ať řeší někdo, koho to baví. Ráno vrátíte. 

To ale neznamená, že bych se k nim nechoval hezky, naopak. A vždy se s nimi dobře pobavím. Ale je spousta vozů, které prostě dlouhodobě doma mít nechcete, takže je jejich vracení vlastně velmi osvobozující.


Objevil jsem nové rozměry automobilismu

Víte, vždycky jsem se viděl za volantem nějakého sporťáku, nebo klasického limuzíny s velkým motorem. Jenže reálný život je plný kompromisů, upřednostňujete jiné záliby, máte jiné potřeby, a nakonec skončíte za volantem nějaké průměrné, zaměnitelné, nezapamatovatelné krabičky. Prostě místo ježdění Porsche budete jezdit radši každý den Yarisem, třeba. 

Tím, že si neplním své automobilové sny, až na jednu nešťastnou epizodu s vínovým sedanem bavorského původu, mám možnost zkoumat nové cesty, nad kterými jsem dříve vůbec neuvažoval. Co třeba velké luxusní naftové SUV? To mě upřímně nikdy nelákalo. A vidíte, nakonec třeba takový Velar byl jedním z aut, která mě oslovila úplně nejvíc. Co na tom, že měl pod kapotou čtyřválec. Mohl bych pokračovat… tříválcový supersport? No proč ne, BMW i8 bych bral hned, všemi deseti. Ostrý hatchback od Peugeuotu? Ale jistě, oni to přece jen stále umí. A takové BRZ mě třeba nezaujalo vůbec. Zvláštní? Nemyslím si, jen nedám na klišé a předsudky a chci zkoušet nové věci.

Začínám si říkat, že bych vlastně docela rád provozoval nějaký elektromobil. Ukřižujte mě!

reklama

Přestal jsem rozumět petrolheadům…

Petrolheadi. Označení, které vzniklo původně jako odznak řádu automobilových nerdů, nadšenců, milovníků a odborníků. Až se z toho stalo časem označení poněkud hanlivé. Pro mě petrolhead není každý, kdo má olítané hnusné BMW, nebo vytuněný Golf GTI, pro mě je to někdo, kdo má velmi specifický vkus, široký rozsah znalostí, auta miluje a dokáže se o ně postarat, a současně respektuje, že vás auta až tolik neberou. Nicméně bude rád, když se s vámi bude moci o svou radost podělit. Nemám rád fanatiky a poslední dobou je okolo aut fanatismu až až. 

Nemáte rádi Miatu? Zemřete! Uhořte, pokud se svým autem pravidelně nemazlíte pomocí vysokogramážní utěrky a nějaké fajnové autokosmetiky. Takové a podobné věci vám budou cpát všemožní fanatici, a pak z nich vyleze, že do práce raději MHD, než aby svoje auto ošoupali někde v provozu. Proboha, auto má jezdit! Není to zasrané umění, aby se schovávalo někde v uzavřených prostorách. A nebo jsou tihle podivíni vlastně spíš smělináři? To víte, hlídají si kilometry, aby auto neztratilo na hodnotě a tak… nevím.

… současně jsem ale začal nadšence obdivovat

Každá mince má dvě strany. Přiznám se, že opravdu obdivuju lidi, kteří mají své vysněné auto, užívají si jej a dokážou se o něj perfektně postarat. Sledujete Skipperův blog? Vidíte, co dělá se svými auty? To je totální blázen, ovšem v tom nejlepším slova smyslu. A pak jej potkám v koloně ve městě, protože svoje auta používá i pro cesty do práce. Tak to má být. Nebo pamatujete ty šílence se swapnutou RX7 s osmiválcem? Ty taky nekriticky uctívám.

Co třeba náš František? Koupil levnou Miatu, cpe do ní všechny peníze, co má (a které nepropije), vylepšuje ji po technické stránce a přitom se vysmívá všem těm ošetřovatelům, kteří svoje auto nevytáhnou už tehdy, je-li zamračeno. Co kdyby pršelo? Zkrátka a dobře, můj obdiv patří všem, kteří obětují svůj volný čas a peníze svému koníčku, protože já tohle neumím. 

Zjistil jsem, že neumím řídit

Znáte to, jste mladí, máte rádi auta, dostanete řidičák, a zábava může začít. S autem děláte samé psí kusy, jste mladí a nesmrtelní, navíc přece řídit dávno umíte. V autoškole se po třetí jízdě začnete nudit a jen čekáte, až bude hotovo. Pak skoro propadnete u zkoušek.

Nastane ale ten den, kdy si poprvé berete sami klíče, v kapse máte papíry od auta vaší drahé maminky a ve vzduchu najednou cítíte opojný závan svobody. Pak jedné takové noci pokoříte rychlost 200 km/h v autě, které sotva drží směr a jehož záď neustále vlaje všemi směry, protože zadní tlumiče to nemají za sebou, ale už tam možná ani nejsou. V zimě málem nabouráte kamion stojící na zasněženém parkovišti, protože v zápalu boje s ruční brzdou ji prostě utrhnete. Téměř utopíte svůj milovaný Forman vybledlé červené barvy, protože si cestu mezi vesnicemi zkracujete po poli. Za deště. Stovkou. Ta třicet centrimetrů hluboká louže fakt nebyla vidět. Motor byl tenkrát hnědý od bahna snad ještě půl roku. Totéž fáčko pak ještě v zimě málem skončilo na střeše v poli, když jsem svému drahému bratrovi chtěl ukázat průjezd zatáčkou po skandinávsku…

Mohl bych vzpomínat dál, ale spokojím se s konstatováním, že jsem přežil, a krom jedné sražené srnky a rozbitého nárazníku Fordu Mondeo jsem nic nerozbil. Tyhle zážitky vám možná dají trochu poučení do budoucna a budete si dávat větší pozor, ale bez soustavného tréninku a nejlépe nějakého vedení se moc nenaučíte. Takže ve výsledku jsem průměrný řidič. Ale stále žiju a to dokonce bez nehod. Když však vidím, jak si někteří moji známí vodí auta za různých okolností, jak je mistrně ovládají, nemohu být se svým uměním spokojen. 


Také jsem zjistil, že se bůhvíproč nebojím rychlosti 

Okolí Kalrštejna. Leden blíže neurčeného roku. Teplota 3 stupně nad nulou. Hustě prší a na silnicích stojí centimetry vody. Liduprázdnou a provozuprostou krajinou se řítí hnědé kombi. Jeho LED světlomety se prořezávají provazci vody padající ze zlověstně olověného nebe. Ve voze sedí dva mladí muži, z nichž ten obvykle otrlejší sedí na místě spolujezdce a k všeobecnému překvapení si před zatáčkami "přibržďuje", pevně svírá stropní madlo a dávno rezignoval na jakýkoli komentář. 

Výkonné kombi předvádí show spíše hodnou nějakého WRX nebo hothatche. Stabilita je i přes děsivé podmínky naprosto příkladná, vůz se proplétá silnicí a nezadržitelně se dere kupředu. Snad jen stěrače mají s tou všudypřítomnou studenou vodou trochu problém. A přitom za volantem to vypadalo tak klidně. Bohužel asi jen tam, neb mi od té doby Dan velice rád připomíná, že jezdím jako šílenec, a to zejména v situacích, kdy prohlásím, že přece řídím jako důchodce. 

Někdy tou dobou jsem se přestal bát rychlosti, leč naštěstí si uvědomuju, že právě tohle je situace, kdy je potřeba si přiznat, že potenciální průser je velmi blízko a je záhodno trochu zvolnit. Kdo by se přece staral o mé milované kočky. Takže se snažím být klidnější a nehrotit to tolik. K mé obhajobě snad může sloužit fakt, že v provozu jezdím velmi obezřetně a vždy tak, abych nikoho neomezoval, natož ohrožoval.

A raději se vyblbnu na trackdayi…

Mimochodem, Trackdaye jsou další věc

Ano, miluju trackdaye. Jistě, člověk celý den šaškuje venku bez ohledu na počasí, poslouchá řev vašich splašených vozů, je unavený, tu a tam řeší nějaký průser nebo organizační neshody, ale tohle nejde nemilovat. Když vidíme tu spoustu spokojených řidičů, postupné zlepšování jejich dovedností, boj s technikou i čirou radost mísící se s únavou na konci dne, nemůžete říct, že vás to nebaví.

Pravda, nikdy nebudou spokojeni všichni, to máme pořád něco… Plechcup trvá moc dlouho, pouštíme na trať málo aut, fronty na čekání jsou moc dlouhé, na okruhu se nesmí driftovat. Věřte, že děláme co můžeme, a myslím, že se nám to daří. Nezapomínejte, že Autíčkář je chaotická směsice nejrůznějších individuií a je úspěch, že vůbec dokážeme zorganizovat aspoň něco. Třeba Kafe & Káry.

Kafe&Káry, vyjížďky, komunita a lidé obecně

Na tomto místě musím poděkovat všem našim čtenářům, kteří se s námi setkávají i mimo online prostor. Víte, je úžasný zjistit, že si váš článek přečetlo asi tolik lidí, jako bydlí ve vašem rodném městě, potěší to. Někdy je to mnohem víc, a to potěší násobně. Ale nic se nevyrovná tomu, potkávat se s vámi osobně. Jistě, občas si vyslechnu, že píšu hrozné věci, nebo že směřování Autíčkáře se mění a podobně. Ale to je dobře, rád si poslechnu, co se nám nedaří. A pak se vymluvím na to, že Autíčkář je punk. Nebo na Dobeše, nebo na cokoli jinýho…

Vím, že to říkáme pořád dokola, ale je to pravda. Autíčkář má kolem sebe tu nejlepší komunitu mezi weby o autech. Děkujeme vám za to! Jste skvělí a doufám, že nám zachováte přízeň i nadále.

Naučil jsem se, že slušnost a skromnost otevírá dveře, ale taky se nesmíte bát se zeptat

Víte, někdy je těžké přiznat si, že ačkoli nejsme úplně nejmenší web a vlastně si vedeme docela slušně, ne všude máme dveře otevřené. Jenomže, o Autíčkáři už se docela ví a neskromně snad mohu říct, že je docela oblíbený i mezi profesionály českého automobilového prostředí. Jak na to? Stačí být prostě skromný, slušný a na nic si nehrát.

Uděláte průser? Přihlaste se k němu a nabídněte řešení. Chcete jet na nějakou akci? Slušně se zeptejte. Líná huba, holý neštěstí. Nefunguje to jen mezi auty, funguje to všude. Proste a děkujte. Víte, to jsou na první pohled samozřejmosti, ale dneska se docela ztrácí a mně to přijde moc smutný. Jo a důležitá věc na konec: i kdybyste byli tím nejlepším novinářem v branži, skvělým řidičem a závodníkem všudybylem, nechovejte se jako kretén. A buďte slušní i ke konkurentům z branže. Tohle bohužel v českém prostředí také není samozřejmost, ale jmenovat nebudu.

O lidech ještě jednou aneb přátelství nade vše

Říká se, že opravdové přátele potkáváte zejména v mladém věku. Mám to také tak. Můj nejlepší kamarád, je stejně starý a známe se od tří let, a jsme spolu defacto pořád. Pak jsem potkal spoustu dalších lidí, postupně přicházeli a odcházeli, to je život. A popravdě, moc opravdových přátel nemám, ale zase jsem rád, že okolo sebe mám lidi, na které se mohu spolehnout.

No a právě v redakci Autíčkáře jsem zase narazil na lidi, které můžu nazývat přáteli. Dotyční to vědí. A je fajn zjistit, že má o vás někdo starost a v případě potřeby se na ně můžete obrátit. Jsem za to neskonale vděčný.

A co bude dál? Nikdo netuší, a je to jedině dobře…

To takhle člověk vystupuje z Jaguaru F-Type SVR v boxové uličce na Redbull Ringu, a stále ještě plný dojmů z těch několika rychlých kol, si říká, že by jej tohle nenapadlo ani ve snu, když poprvé odevzdal svůj článek do redakčního systému. No a vidíte, podařilo se. Jasně, nějaké opravdu velké akce a představení Ferrari, Bentley, Porsche a dalších podobných, to mě asi jen tak nečeká, ale buďme skromní a kdo ví, třeba i to jednou přijde. 

A co čeká Autíčkáře? Sám nevím, ale pokud můžu, tak si přeju stále stejně skvělou komunitu, kultivované diskuze (což je na českém internetu opravdu ojedinělé), mnoho nových čtenářů a světlé zítřky obecně. Jo a taky ten výborný redakční kolektiv, bez kterého by Autíčkář dávno nebyl Autíčkářem. 

Děkuju, že jste s námi, vážím si toho a přeju vám hezkou neděli!


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
07. října 2018, 12:09
19

Nejsem nějakej velkej fanda povídání o novinařině jakýhokoliv typu a zaměření. Musím ale přiznat, že číst se to tu dlouhodobě dá. I když prostě testy některých věcí nechceš. Petrolhead ach ano taky jím raději nejsem. Leštit Fábii Rs na Onu mě nikdy nebavilo. Určitě jsou lidi, co rozumí autům skvěle a líp jak ostatní. Jenže debaty že v roce 1956 byl motor an67D-4 posílen o 6kW a zván an67D-4.5 málokoho baví:))

Autofanatismus je jako mor. Jediný kde ho toleruju je když se sejdem se Zondama v servisu po 10.000km na repas. Jinak je potřeba majitelům Brz i miat občas vysvětlit, že opravdu 6 dětí, psa, ledničku a starou do voe sporťáku nenandáš. Svět aut je pestrý a obskurní jako impérium našeho imperátora jeho císařské milosti Babyshe I.

Osobně též nechápu lidi, co to doma garážují. Jezdí jen za slunce. Ok pokud koupim auto za milióny jako investici lze to pochopit. Abych jezdil jenom za sluníčka s nějakym cabriem třeba vod Volva. Tak to moc nechápu. Jen snad kdyby měl ten dotyčný děravou střechu. Mít doma 911 a do práce jezdit busem to je ukázka nejhustšího masochismu.

Trackday i KK&K jsou fajn akce na cz poměry. Samotná myšlenka je obstojná. A každej kdo má mozek se raději vyblbne na tom okruhu. Osobně sem rád že to táhne tolik lidí. A bourá staré báje o tom jak okruh je drahej a jenom pro bohatý. Sám nemám davové akce s auty rád. Lidi mě serou a cizí auta dneska už moc nezajímaj. To je když jednoho dne zahořknete a jezdíte sedanem v naftě.

Novinařina brigádě neni prdel stejně jako třeba patlat burgry v mekáči. A svezení autama jim fakt nezávidim. Nuda když o tom musíš pak psát:)) K tomu chování. Já sem nevěděl že Červ je tak nerudnej. A jestli si potkal někoho z Autofóra měl si mu roztrhat občanský průkaz.

Diskuse i komunita tady je dobrá. Však my si to v těch 10 až 15 lidech ohlídáme aby jsme si nadávali jenom občas. Stejně už víš co čekat...

Krab: starý hujdy z vostrovů a Porsche, veterány, yaris a auta ktery nechceš. Cortiba, Lotusy, emdží atp.

Bittner: Lpg, dachny a všechno na lpg s nákladama na provoz do 0.54kč za km.

Mggr: tojky, tojky a lexus. Všechny luxusní auta a sporťáky jsou na hovno. Toyota je ve všem 7x překoná a ještě ... Viděl si někdy porouchanou Corollu?

Breakthru: Ford nejlepší, vw sráče. Všechno se sere ležíš pod tim a lidi jsou hovada. Občas si ho pletu s Bavorczechem kvůli nicku. Na Bé.

Skipper: Jaguár voe... Do Lidlu jedině jaguárem. Velká kočka, malá kočka i střední jedině vod její výsosti. A kolonizaci určitě taky schvaluje rudokabátník jeden okupantskej.

rock: Všichni vyrobci to dělal dneska fakt špatně. Auta jsou na hovno a drahý. Všechno je to spotřebák.

Kuře: Ford kámo to je kára. Hlavně ty jejich mustangy a st. Ostatní auta ujdou ale neni to Ford.

Knightrider: Ty evropský auta jsou hnusný. Lidi tomu nerozumí. Pod kapotu jedině v8 a víc jinak to je slabý. Debilové co si myslej že emeriky nezatáčí jsou mimo. Zmije to je kára snů a vůbec nemám rád Evropu.

Sumy: Jedině offroad. Do práce offroadem, domů taky. Bydler v offu. Dovolená offroadem. #offroad Škodovka je sráč co se po 40000 rozpadne... Joooo to offroadový Mitsu.

Rcnp: brz...... A teda Jawa no kucí:)))
Ronoath: Jako auta dobrý no. Já mám Tipo a vyhovuje mi to. Nic jinýho nepotřebuješ.

----

A to vlastně tvoří i tu komunitu kolem toho. Tak snad i nadále bude. Redakce a její složení se nemění tak snad dobrý. Jen škoda toho korýše že emigroval do garáže. A snas se v tom ultrasilným džegu Matěj dost vyřádí aby byl ready na zajímavý test něčeho fajn jako je nová Fábia:))

Peace

reagovat
krab
07. října 2018, 12:43
0

Bíste, ty ses teda rozepsal :) Korýš je furt s váma, dneska jsem teda zase na kole mezi pumpičkářema namísto na kafé a kárách, ale sleduju to tu furt...

A máš recht, nás všech 20 diskutujících se vždycky shodnem a cizáka patřičně vyštípáme, případně přijde Bříza a jednou z rok jako blanický rytíř se objeví Komín :-D

A Matějovi přeju ať ho to psaní furt baví

Skipper
07. října 2018, 14:01
3

beastar mě zase dostal, zaskočilo mi až nedělní kafe :D A jasný, kolonizace byla OK. Jaký v té Africe a Indii byl pořádek! Kéž by ČR vstoupila do Commonwealthu a Alžběta by byla důstojnou hlavou státu!

ma
martinw
07. října 2018, 14:25
0

je to jak znameni horoskopu, ja sem ve znameni MGRR :D
-
Komentář upraven 8. 10. 2018, 08:34:19

Knightrider
07. října 2018, 19:39
2

Beastar: Nebýt nás divnolidí (kam patříš taky), tak bys ani neměl o čem psát. O autech je to většinou mnohem větší nuda. ;-)
P.S. Evropský auta mi nevadí. Teda, když to není italský, francouzský, ostrovně-komunistický, německý nebo tříválec. :-D
Ale ne, dělám si srandu. Evropský auta mi vůbec nevadí, spíš ten směr, kam se posouvá evropská legislativa. Co jde úplně mimo mně, to je rejže. Tomu jsem na chuť nepřišel.

Breakthru
07. října 2018, 19:39
0

Skipper:staletí mlátili Skoty a negry, tak se jim důsledkem toho začal v 70. letech rozpadat automobilovej průmysl.Ale na druhou stranu sitcomy maj dobrý....l

MGRR
07. října 2018, 19:41
3

Prius pojezdí všechny :)

Breakthru
07. října 2018, 19:48
0

Ale jinak to Beastar napsal vcelku hezky.Dokonce i vystihnul některý jedince.Taková vhozená rukavice, trošku.....
Jen mi příjde, že ty diskuse pod článkama jsou relativně klidný.Žádný roztržky.Největší facka do ksichtu tu bejvá palec dolů....vzhledem ke zdejší směsce....

Matěj Podhorský
07. října 2018, 19:50
7

Beastar mi tady úplně ukradl show :D

MartinCoupe
07. října 2018, 20:13
0

Dobrý shrnutí ;-)

Skipper
07. října 2018, 20:15
3

Njn. Nechtěli by jste beastara přizvat do redakce?

beastar
07. října 2018, 21:17
2

Mě Matěj trochu napsal na smeč. Včera sem se z někým bavil o tom jaký jsou lidi. A on začal tvl Češi to je hrozný vole. Podívej se závistivci, zlý, nepřátelský. A já mu říkám jo i ne. Za každého režimu lidi spojujou nějaký zájmy. Je jedno jestli auta nebo hraní na vojáky.

Potom ty lidi společně budujou vlastní svět. Dnes teda už hlavně virtuálně. A ten nemá barvy pleti, bohatství, hranice, značky aut. Má vlastní pravidla a takový universum utvořil Autíčkář. A snad si to kluci uvědomují.

Tady jsou Češi i Slováci sem tam nějakej auslendr docela zábavný a inteligentní lidi. A ani si moc nezávidíme. Podobná atmosfera je tak možná na koncertech Abby a fórech wowka:))

A že občas rejpu, rejpeme. To k tomu patří kopnout si přátelsky do konkurence. K závodům, životu i autům.Přestože nikomu netřeba přát v reálu nic zlého.

saage
07. října 2018, 21:20
0

Tak to sem se taky zasmal. Hezky si to trefil. Na autickari me nejvic bavi ta barvita komunita ctenaru a komentatoru. :-)

Breakthru
07. října 2018, 21:21
2

a tak ono stačí nesouhlasit a často seš hned závistivej šulín...ale nějaký nebetyčný plácání po zádech je taky o hovně, to se pak člověk bojí zakašlat...

Inženýr
07. října 2018, 23:39
2

Skipper: Beastar už v redakci dávno je. Ti ostatní jsou jen bezmocné loutky.

Bavoraczech
08. října 2018, 10:02
0

Hej já doufam že si mě plaeteš fakt jen kvůli nicku, protože já Forda moc nemusim a o Škodovkách tvrdim, že jsou to dobrý auta pro lidi co je nezajímaj auta. Já jsem spíš na obskurnosti typu Jaguar, Alfa a veškerý jiný netypický krámy :D

Breakthru
08. října 2018, 18:19
0

to jsme si dost podobní, já zas nemám rád Jaguary, AR mi některý nevadijou (33,75, 155, 156) , ale nic mi to moc neříká....Škodovky jsou sice nuda, ale škodovkáři jsou kreténi....:)

beastar
08. října 2018, 19:41
0

Jo u vás dvou je to z mého pohledu pro mě jenom kvůli nicku. Ono to jenom takovym tím běžným pohledem působí podobně jak je tam to B. Dokazuje to že ty avatary maji svůj význam ať už si tam dá kdokoliv cokoliv. BR a BA se tolik neliší. Několikrát sem četl váš kometář jednoho nebo druhýho a řikám si... tvl co to mele vždyť psal minule jak se mu to nelíbí a najednou je z toho nadšenej. Jenže on to byl ten druhej.

Breakthru
08. října 2018, 19:50
0

Takže to pak můžeme svádět jeden na druhýho:D

Knightrider
07. října 2018, 19:48
3

Beastar to tady shrnul po svým, ale celkem trefně. Každej jsme pošahanej trochu jinak, ale tahle různorodá komunita funguje docela dobře. A co je pro mně zásadní, i když se v pohledu na věc neshodneme, tak se v drtivé většině případů dokážeme hádat slušně. Když si člověk přečte diskuze na garáži, auto.cz nebo třeba debaty na novinkách bez ohledu na témata, tak se nestačí divit, jaká lidská žumpa je tam. Ta slušnost tady, je tou největší devizou tohoto webu.

reagovat
Breakthru
07. října 2018, 20:02
0

donedavna největší hardcore byly diskuze na autoforum.Tam ale byla i žumpa mezi novinářema...Tady se možná víc dbá na dojem a podobný píčoviny z aut, kdežto u jinejch webů si pantátové tahaj pindíky nad litry vzduchu kufru a uspořený půldecky v nádrži.Maximálně, když jde do tuhý, tak si roztrhávaj občanky nad počtem PET flaší v tapecu....bohužel někde se ti kozomrdi musijou ventilovat.Třeba jendou objevijou i tadyten web a budou se rozvášňovat tady...pak nastoupí cenzúra....

Rien
07. října 2018, 20:02
6

Ja uz jinej web nez autickare nectu, tady uz je toho tolik, ze to stejne nestiham cist vsechno:)). Akorat na videa koukam na meziplyn a na garaz na yt. A ta diskuze tady je taky velkej duvod, proc sem chodim, jeji procteni je obcas zabavnejsi, nez ten clanek:D

krab
07. října 2018, 20:06
6

O tom žádná... tady navíc jsme ještě občas schopní se i potkat, občas si něco napsat do zpráv soukromě atd.. Ty velké weby tohle nemají ani blogy čtenářů - což mě osobně přišlo jako jeden z nejlepších nápadů co Autíčkář zrealizoval.

Já myslim, že ta slušnost tady má výbornou šanci zůstat. Potřebuješ registraci a to už tu žumpu samo o sobě částečně odradí. I když abych něco pozitivního i na moje nové působiště, kde si občas hraju na "novináře" , tak i tam se mi objevilo pod článkem mnoho příjemných komentářů. Ale i těch horších... Každopádně tam to není v tom rodinným formátu jako zady s princiálem Beastarem, kterej ti milerád okomentuje skoro všechno co se vydá. A já sem často přijdu večer a skoro víc než článek koukám na ty naše divný a legrační komentáře :)

Breakthru
07. října 2018, 20:11
0

krab:na garaži je diskuse?...

krab
07. října 2018, 20:15
0

Sporadicky ... můžou tam lidi přihlášený přes facebook nechávat komentáře. Typicky tam toho je víc u mainstreamově laděnejch článků, který často i visí v boxu na Seznamu. A takový většinou fakt číst nechceš :)
Když tam píšeme něco víc autíčkářskýho, buď tam není nic nebo jen méně komentářů, ale občas od fajn lidí. Matěj má pravdu, když nahoře v tom editorialu píše, že Autíčkář a komentáře jsou dost unikátní místo českého internetu

Skipper
07. října 2018, 20:19
0

A je to svatá pravda. Jestli existuje nějaké autíčkářské ,,doma,, tak tenhle web je přesné to místo. Všichni jsme tak trochu jetí, ale tím správným způsobem.

Breakthru
07. října 2018, 20:20
0

no jo, teď jsme si zpětně našel.Já stejně víceméně čtu jen články o Fordech, o technice a semtam o autech, co nejsou Ford, ale líbí se mi.Ty diskuze jsem si nevšim a te´d čumím, že je přes FB, což je mi platný jak mrtvýmu zimník.Já přihřátej FB nemám a mít nebudu.No, možná dobře, že tam nemusím psát....I tady občas svoje komentáře smažu a rozmyslím si je na poslední chvilu...

Knightrider
07. října 2018, 20:53
0

Ja Fb taky nepoužívám. A co se týče aut, moc dalších webů nečtu, protože na to nemám čas. Pro mně je základ US Motors, i když do diskuzí se tam nezapojuju vůbec, přestože registrovanej jsem tam už několik let. I tady už jsem se naučil číst jen o těch autech, který mně zajímají a mainstream vynechávám. Jednak není čas a taky mně zajímají i jiný věci, než jen auta.

beastar
07. října 2018, 21:22
0

Diskuse jsou tady zábavný. A hlavně se i něco dozvím. Sem, tam co sem třeba nevěděl. Protože x značek aut mě moc nezajímá. Pak přijde nějakej fanda a píše i zajímavě k věci. Čtu tady skoro všechno. Skoro. Čtu i ostatní magy plus něco na yt. Fb nemám 8 let a nehodlám to měnit. Spravuju firemní insta kde sleduju i konkurenci ve světě dává mi to větší smysl. Než řešit jestli je Blbinka Kundibárová ve vztahu...

Breakthru
07. října 2018, 21:31
0

ačkoliv jsem zarytej odpůrce FB a nikdy jsem ho neměl, tak jedinej smysl by dával v otázce stalkingu....a koukáš na youtube i na ty ze zahraničí?...

beastar
07. října 2018, 21:34
0

Jo, jo na yt zkousnu i některý ruský kluky ušatý. Naposledy sem koukal jak Vasil jezdil allroada a4 s offama v težším terénu a dost mě to bavilo.

Rien
07. října 2018, 20:06
0

Och, jsem pocten:)))

reagovat
David Marek
07. října 2018, 21:32
9

reagovat
C70C
07. října 2018, 21:45
4

Pln dojmu z Ostravskych Kafe a Kary.. Beastar zabil :-D ale fakt, rekl bych, ze dneska v Ove se zhmotnil duch Autickare.. McLaren MP412C Spider vedle Zigula presne vystihl co se tady pise.. Vlastne ani na svem ex-znackovem fan-foru nepisu. Ale mam rad auta, od malicka, dcery to musi trpet taky a jeden z prvnich zvuku co vydavala moje nejmensi je "brm brm"..co na tom, ze vse kolem je poprskane, ale je tim formovana od malinka.. ukazal bych ji clanky, nebo diskuze na jinych Ceskych autowebech? ne.. oproti tomu Autíčkář je unikatni pestrosti nahledu, rozhledu a pohledu obecne.. diky chlapci za to, ze z lokalniho, okrajoveho webu delate to, co kolem sebe nabaluje komunitu lidi, co bez dvesteprocentnich znalosti proste jen uzivaji radost z aut.. respekt a diky redakci i frekventovanym diskuterum.. jste jedna z mala mych zivotnich radosti, kdyz je zle.

reagovat
Pólin
08. října 2018, 08:28
0

To je v háji, v Ostravě na K&K jsem 2x byl a 2x nebyl. Když jsem tam byl, tak tam nic moc extra nebylo a když jsem tam nebyl, tak tam jednou byly ty parádní Poršáky a teď dokonce McLaren...no budu muset zlepšit docházku...:)

Pólin
08. října 2018, 08:51
1

Ta kavárna je, ERA v Brně, jest tak? Tam je to moc krásné... jinak ta komunita tady na autíčkáři je, skromně píši, vážně vynikající:) Ale je zajímavé, že, sem tam, se to snaží infiltrovat nějaký zbloudilec z autofóra, ale asi je to tady vždycky odradí. Jsou zvyklí na osobní útoky a nějaký ten adrenalin za monitorem:) Ale tady se nic takového nekoná...a jsem za to rád. Je fakt, že většinou diskuse pod články mnohdy mají stejně vysokou, ne li, vyšší úroveň, než články samotné, s respektem k redakci i diskutujícím. Ta prezentace Jaguaru vypadá fakt skvěle...už jen pro takové akce se tahle, časově určitě hodně náročná, "boční práce" vyplatí dělat. Už se těším na reportáž ;) To s tím novinářem a závodníkem všudybylem je fakt zajímavé...většinou právě lidi co něco opravdu umí a, jak jsi napsal, jsou nejlepší v branži, bývají často fajn a skromní... Jinak to s tím nechovat se jako kretén je v podstatě návod na celý život. Nechovat se jako kretén a ono se to všechno pěkně vrátí:)

reagovat
Bavoraczech
08. října 2018, 10:17
0

Když je to tu tak rozmanitý, jste tu taky někdo z Jižích Čech? Mně přijde, že tady je jen Škoda klub, "Koncern" klub a klub majitelů VW Transporter. Protože nemam a nepotřebuju Transportéra, tak tu prostě žádný velký akce kromě Mustangů v Tchořovicích pro mě prostě nejsou. Většina nadšenců do obskurní techniky je tedy asi z Brněnska a Ostravska???

Knightrider
08. října 2018, 10:37
0

Prachatice jsou trochu z ruky, no. Tam jsem se něco najezdil na Libínský Sedlo. Na kole. :-D

Bavoraczech
08. října 2018, 10:53
0

Tak pro mě jsou tedy už asi jen dvě možnosti. Čypnout si eReSovou Fáábiju abych na místních srazech zapadl do skupinky probírající komu to jak hulí a komu to žere 3,9 a komu už 4 litry... A nebo se vykašlat na auta a začít jezdit na kole. Těžká autíčkářova volba :-D.
PS.: Asi udělam něco pro zdraví

Bavoraczech
08. října 2018, 10:53
0

Srazové foto pro povšimnutí :D

Knightrider
08. října 2018, 10:59
3

Majitel týhle věci by měl vážně zauvažovat nad léčebnou.
Na kole se tam v těch kopcích sedřeš. To já už dobře znám. :-)
p.S. My se s paní Knightriderovou taky vždycky smějeme nad spotřebou u Taháka. Když je to pod 15L/100, tak je to super. Jen bysme přitom chtěli vidět ty protažený obličeje TDíčkářů. :-D

ToMyx
08. října 2018, 11:28
0

Já myslím, že šéfdesignér tohoto skvostu odvedl perfektní práci. Tahá to za voči dokonale :-D

-
Komentář upraven 17. 10. 2018, 10:46:07

Breakthru
08. října 2018, 18:21
0

Bavoraczech:a co Plzeň popř. Praha?Tam je dost divnejch lidí, co třeba maj rádi Alfy...a to nemyslím zle.Alfisti mně třeba příjdou ze všech fanatiků nejvíc na pohodu....

Breakthru
08. října 2018, 18:22
0

jo a ta Fabia je žrádlo....jednou jsem to někde viděl vyfocený.přemotorovaný MPI a kola zhulákaný na dráty...oujéééé

Nimrod
08. října 2018, 18:41
0

jsem z písku, kamarád volvař/krabicář skoro také. a další kamarád, který bydlí 15km od písku, je zas alfař, který jich má víc, než do kolika umím počítat :-) a v písku je přece jen víc postižených lidí, jen je neznám

Breakthru
08. října 2018, 18:47
0

kua vole, máte tam tak hezký cesty, že je všude kousek...já třeba do Plzně jezdím po starý, protože ta dálnice je fuj a ta cesta po těch kotěhulkách má svý kouzlo...

STANLI
16. října 2018, 20:30
0

Tabor se hlasi :D kdyz chces jizni cechy ;) sice skoro nepisu, ale ctu poctive skoro vsechno (komenty) :D

Knightrider
17. října 2018, 08:38
0

Breakthru: S tema Alfistama jsi mi pripomnel zkusenost z vikendu. Jedu si v klidu ve Vette a dojedu Alfu 156. Merenej usek na 50km/h, ale dement v Alfe jede 35. Po skonceni useku jsem ho chtel predjet, tak na to samozrejme slapnul, aby to tem mym osmi valcum nandal. Dvoulitrova Alfa kvičí jak pichla svine a leti do kopce, ja tesne za ni na 2.500 otacek, naprosto bez stresu. Jen si tukam na celo. Nemel by sanci, ale rikal jsem si, seru na nej, pres horizont predjizdet nebudu. Dalsi vesnicí uz letime 90, tak jsem se na to vysral a zpomalil na normalni rychlosti. Nepotrebuju prijit o papiry, obzvlast v mistech, kde se casto meri. Tak mi to dement nandal. :-)
Takze jo, Alfisti jsou uplne v poradku. ;-)

Pólin
17. října 2018, 08:58
0

Asi je nutno rozlišovat alfisty, kteří ta auta kupují, proto, že to "kurwa vypadá krutě a oproti té dýzlové oktávce to JTD ve 156 zrezlé na mraky stojí polovic" a těma druhýma, kteří mají nějakou zajímavou benzínovou alfu a třeba i znají historii atd... není alfista jako alfista.
Majítele těchhle dvou aut níže určitě budou založením "trochu jiní":D Ale historka dobrá a hlavně vypovídající... mám toho nejslabšího a nejméně sportovního roadstera, který se dá sehnat, ale člověk by nevěřil, kolik idiotů v dieselových kombíkách moje klidná jízda vyprovokuje k předjíždění v úplně neuvěřitelných situacích.

Bavoraczech
17. října 2018, 09:44
0

Debilové se najdou všude. Za některé "alfisty" bych se styděl. 1.9 fčipu a myslí si, že pokoří Porsche...
Z minulého týdne mám taky zkušenost. Jedu takhle z vesnice a za mnou Mondeo ST220 (zhruba stejná dynamika), tak jsem tomu dal do kopce co to jde a on na plno za mnou. No když mi tachometr ukazoval 110 tak jsem se na to vybodl, že víc nepotřebuju a milej Ford mě tedy pomalu a s úsměvem od ucha k uchu předjel.
Jinak v Písku bych se celkem sešel. Kdysi tam byl jeden sraz... No bylo nás asi 5 a od tý doby nic.

Knightrider
17. října 2018, 10:13
0

Já byl v Písku nedávno, ale jen na otočku. Jasně, idiot se najde za volantem každýho vehiklu, bez ohledu na značku. Tohle byl čerstvej zážitek z neděle, tak mi ho ten Breakthru připomněl při tom zmínění se o Alfistech. Byl to nějakej tuningář. Od pohledu auto totálně opelíchaný a hnusný, ale snížený, s rourou místo vejfuku a barevnýma fosforovýma kolama. Prostě krása, že bys blil.

Nimrod
17. října 2018, 14:32
0

dobrý, tak to už budeme tři, když bude mít knightrider čas a chuť :-)

beastar
17. října 2018, 14:49
0

Jenom k těm kretenum. To by jste nevěřili kolik lidi vyprovokuje k demenci bílej sedan jenom proto, že tam je značek Maserati a víc koncovek vejfuku. Minule mě na dlouhý rovince ve 160 začala předjíždět dvojková okyna v kombíku! Asi v naftě nevim. Každopádně sem jel na půl plynu na spotřebu:)) On asi tlačil nohu už do asfaltu... Idiot no tak sem ho pustil... Tohle nepochopim nikdy...

ToMyx
17. října 2018, 15:25
1

Ale to je přece běžnej sport kolenovrtů a malopéráků. Jak to jednou rozjel, nesmí odlepit plyn od podklady jinak by čekal zase dva tejdy než to rozkmitá... Tys mu tam strašně vadil, sice jel asi o 3-5 km rychleji, ale prostě tě vzít musel, aby zachoval tu kinetickou energii, kterou na kopci nabral :-D Pokud to bylo na okresce, měl ten řidič asi opravdu problém s mozkem. Běda, kdyby sis ho nevšiml a trochu zrychlil, protože za chvíli zavíraj v sámošce :-)

GanGreen
17. října 2018, 15:36
2

Beastar po okreskách nejezdí :D

Bavoraczech
17. října 2018, 21:10
0

Beastar: Mně tohle dělají jedničkový oktávky a Fabie. Mně tam vzadu chybí značení motorizace, tak asi hádaj 1.5ku...
Jinak v pondělí jsem taky potkal takovej bílej sedan. Tedy on byl vlastně modrej. Nějak mě to vyprovokovalo k tomu jet ty asi 3 m domů za ním. Ale asi měl nějakej comfort režim, protože zvuk motoru byl trochu slyšet aorát tak na výjezdu z kruháče :/

Bavoraczech
17. října 2018, 21:11
0

Oprava - 3km

GanGreen
17. října 2018, 21:19
0

Mě přijde že Alfy provokujou snad všechny koncernysty... Nebo mám jen smůlu :)

beastar
17. října 2018, 21:26
0

Po okreskách jezdim občas. Tohle bylo na takový městský spojce neni to typická okreska. Jinak v nižších otáčkách to moc nehlučí ale já mám naftu ty benzíny mi přijdou že docela hlučí. Některý lidi na to i nadávaj:))

Ono spíš jinak. Italský a odlišný auta provokujou fauvéčkáře. Zajímavý že když sem jezdil pár dnů tou rs6 tak byl klid. Každej okynář dojel za mě... A pak si držel 7m jak od prezidenta... Páč eresová šestka pyčo...

ma
martinw
17. října 2018, 22:44
0

jo jakykoli odlisny auta - me v hybridni rav4 neustale dojizdi octavie ktere byly predjety a musi na to hned slapnout... asi maji zazitou predstavu ze toyoty neumi akcelerovat a je to potupa kdyz je predjedu nebo nevim... Rano se jezdi v klidu, ale jak se jede odpoledne na D4 domu tak tam je spoustu zavodniku.
-
Komentář upraven 18. 10. 2018, 07:13:19

beastar
17. října 2018, 23:07
0

Na oktávie už sme asi zvyklí. Mmohem horší bývaj superbáři. Dvoulitr nafta ve čtyřkolce tak musí předvést všem jakože jim to kurva jede mocně. Nejlepší dálnice levej.. Předjíždiš 160 tacho.. Příletí tlustý prase v bílý košily ve dvou kilech dojede ti na kufr a blikne.

To mi vždycky stoupne tepová frekvence k nevídaným hodnotám a musim se hodně držet abych mu to natvrdo nezadupnul jak ten Řepka. Tak je většinou pustím a tak 10 km mu jedu v kufru dokud mu někde kdy musí akcelerovat z 90 na 130 a víc nezavřu jeho 3 brady a hubu.

Já vim nedělá se to ale podobný kreténi si o to říkaj. Naposled d1 evidentně služební passat problik asi 10 aut tak ve 190 tak sem uhnul a v pravým sem mu ujížděl. Kousek jenom sem ho podusil a on se ještě rozčiloval. No nejelo mu to kreténovy. A pak tě má to řízení bavit...

Breakthru
18. října 2018, 00:26
0

já nemám rád škatulkování, ale mezi největší kretény patřijou zákonitě škodovkáři a koncernisti , co se chování na silnici týče.Na jednu stranu jsou ty verky v převaze oproti jinejm značkám, ale že by v republice bylo až takový množství čuráků?
Za mě nejvíc kreténů jezdí ve Fabiích....buďto to překáží nebo to chce závodit....

Jimi
18. října 2018, 06:57
0

taky mám pocit, že všichni loudalové teď přesedly z felin do jedničkových fabek, dnes za 10km min. 3kousky...

Stanley
18. října 2018, 07:49
0

No jo, fábie jsou mor. Kamarád mi to nechtěl věřit, prý jsem si na ně zasedl. Tak jsem ho začal denně bombardovat fotkama fábií, co před náma jedou urputně 40/80 max, případně vůbec nesvítí v dešti. Po dvou týdnech to uznal :-D

Bavoraczech
18. října 2018, 08:02
0

Debilové co i bez výkonu předjíždějí za každou cenu jsou u všech značek. Myslím si ale, že je fakt nejvíc kreténů ve Škodovkách a v Golfech / Passatech protože jsou to prostě nejrozšířenější auta u nás. Oni si ale vážně myslí, že jim to dost jede. Jednoho takovýho jsem znal. A4 1.9 TDI 77 kW PD a myslel si kdo ví jak mu to nejede... a ve skutečnosti moc nejelo :-D. On ten skokový nárůst krouťáku při záběru turba asi dává těm lidem pocit... Ale u Fábií to fakt nepochopíš

ma
martinw
18. října 2018, 08:09
0

Ale abych fábiím jen nekřivdil, když nespěchám, provoz je mírný abych nezdržoval, tak hodím na fabku před sebou tempomat na 3 vteřiny rozestup a šetřím palivo - někde ty zázračné hybridní pruměry spotřeby paliva nahnat musím... :D

Nimrod
18. října 2018, 12:51
0

40/80 mi přijde v podstatě v normě... v německu také mnozí jedou na krásný široký a skoro rovný okresce 80 a nikomu to nepřijde divný, většina se přizpůsobí. u nás je to jiný. jak někdo jede míň jak kilo, tak je automaticky brzda provozu, a to ještě ten za dotyčným nemusí mít něco od vagu...

beastar
18. října 2018, 13:00
0

Srovnávat Německo a Česko a okresky fakt nejde. Jiná mentalita, jiná kvalita silnic i vozového parku. Dlouhé otrávné přesuny lidé tráví na dálnici. U nás mnohdy na ucpané okresce.

My nejsme dobrý řídiči ani slušný. Mužem se srovnávat tak s polákama a možná italama. Posledně mi přišli i ti Rumuni na silnicích větší džentlmeni, než my tady.

Jinak k tomu vw ono to vypadá že většina kreténů má škodovku či vw ale tak je to nejzastoupenější značka u nás. Z většího koláče narekrutuješ vždy víc dementů. K těm přesedlání z Feldy do Fabky tomu věřím. Tihle piloti by si nic jinýho nekoupili. A je fakt že těžko vzpomínám kdy mě nasral, nebo ohrozil někdo v Toyotě či Porsche.

Stanley
18. října 2018, 13:22
0

Nimrod: ono tachometrových 40/80 je reálně ještě níž. Otázka zní, proč by držet se za takovým řidičem na rovné suché přehledné cestě mělo být dobře? Okresky mezi městy s populací nad 20 tisíc jsou v pracovní dny dost vytížené a fábiista se svou tacho osmdesátkou vytváří solidní špunt a následný štrůdl, který ucpe všechno za ním. Přičemž před sebou má kilometr volno.

Teď už bydlím ve volnějších oblastech, ale když jsem býval já na konci takového ucpaného štrůdlu, bylo krásně vidět stoupající nervozitu celého šinoucího se uskupení. A přitom úplně zbytečně. Při devadesátce totiž podstatná většina řidičů už nemá zapotřebí předjíždět.

Nimrod
18. října 2018, 14:52
0

bíst: italové jsou hodně daleko. v itálii nikdy nevím, kdy potkám protijedoucí auto v zatáčce v mém pruhu. to se mi tady nikdy moc naštěstí nestalo, tam mnohokrát a nejen auto. a to tam zas tolik kilometrů naježděno nemám
stanley: moje zkušenost mluví jinak, 90 většině řidičů nestačí. a pak tu jsou takový, jako kolega v práci, který než aby jel za někým, byť jede stejně rychle jako on, tak ho raději předjede. přece nebude koukat na zadek nějakýho blbýho auta. a jsme u tý mentality, jak naznačil bíst... prostě tady je jiná, všichni jsou nervózní, nikdo si nedrží odstup a pak ten, kdo jede fous pod 90, tak vytváří špunt a nervózní štrůdl... a pak se už jen čeká, se stane průser
každý tachometr kecá jinak, některý jsou i poměrně dost přesný. ono i hodně záleží na pneu atd. beru tedy ne tachometrovou rychlost, ale absolutní. konec konců ty také nevíš, kolik tam ten před tebou ve fabce má...

Stanley
18. října 2018, 19:14
0

Teď nevím, ve které zemi to bylo, Rakousko, DE nebo Švýcarsko, jezdí se tam na okreskách 80. A jezdí se plynule a s odstupy. A jak jsem tak vysledoval, je to proto, že oni tam tu osmdesátku dodržují. Žádná pseudobezpečná 70 některých jedinců, ale opravdu 80. Výsledkem byla naprosto plynulá a klidná jízda všech.
Co se týká tachometru ve fábii, to je spíš jen takové vytlačené zdůvodnění, abych byl jakože tolerantní. Moje auto při reálné 50 ukazuje 55, naše Polo HTP 53, firemní oktávka 54, BMW E46 přesně 50. Ano, je možné, že právě jedničková/dvojková fábie ukazuje z různých důvodů při reálné 36/77kmh na tachometru okolo 50/90, ale tomu se mi úplně nechce věřit. Ale třeba to tak fakt je, nějakou fabkou se zkusím projet.
Ale to platí tady "u nás". U vás, jak píšeš, se většinou předjíždí, i když jedeš reálných 90, a tam je pak každá rada drahá. U nás reálnou 90 předjíždí vesměs jen supersportovní oktávky, superby a passaty. Je zajímavé, že např. Golfy ne.

ma
martinw
18. října 2018, 20:01
0

me vzdycky uklidni kdyz se podivam na youtube na kompilaci Polske Drogi - vzdycky si pak rikam jak luxusne bezpecne tady v CR jezdime :))

Nimrod
18. října 2018, 20:28
0

stanley: právě že je problém ten, že se nedodržují odstupy. pak ten štrůdl nemůže nikdy jet plynule. a když si ve štrůdlu nechám místo před sebou a štrůdl je relativně krátký, tak si piš, že se mi do tý mojí mezery, která tam je pro mou plynulou jízdu, někdo vecpe, protože evidentně brzdim provoz. fakt ta mentalita u nás je šílená
ale jo, máš pravdu, občas se nějakej hlemýžď objeví, který doopravdy vysloveně brzdí, ale ty zas tak často nepotkávám. to už spíš mám štěstí na takový ty jedince, kteří jedou po rovině 80, do kopce, protože si neuvědomili, že musí dát trošku víc plynu, 60, a z kopce 110, protože ho pro změnu zapomněli trošku pustit. takový se snažím předjet, protože ti jsou doopravdy nebezpeční svému okolí, protože těm se přizpůsobit nedá a netušíš, co udělaj následující zlomek sekundy
naprosto úchvatná je silnice písek - budějovice. už se to teda trošku lepší, protože tu dost často chytaj policajti, ale furt jak tam nemáš kilo, tak máš za sebou za chvilku štrůdl...
martinw: jo, poláci dle toho také řídí jak prasata, ale nikdy jsem v polsku nebyl, tak nevím, jak moc je to objektivní. oni ti italové totiž také jsou neskutečná prasata, do toho ty jejich uzoučké křivolaké a neskutečně rozbité silničky...

GanGreen
18. října 2018, 20:43
2

Já do Polska jezdím s dodávkou a nemůžu si na ně nějak stěžovat, občas špatný silnice, občas dost úzký ale řídíči v pohodě, kdyz videj že se motám a moc nevím kudy kam, tak mávnou a dají přednost i když by nemuseli apod. V podstatě z Polska nemám špatnou zkušenost...
Mi přijde že jako dobytek se chovají jejich kamionaci u nás...

Jinak k těm rychlostem 40/80 je píčovina, už v autoškole nám říkali že na 50 se jezdí 50 a na 90 se jezdí 90... Když tam někdo jezdí bezduvodne o 10 min tak je to picus! Že rychloměr ukazuje jinak je alibismus, po 2dnech v autě vím o kolik to kecá a zařídím se podle toho ne?

beastar
18. října 2018, 21:26
0

Česi jsou za volantem hovada za tim si stojím. Po Eu sem už něco najel. A opravdu na západ od nás takhle jezdí občas opravdu jen jistí imigranti... Jako celek je tam víc respektu nevim. Možná na tom východě je to horší:)) že se i bijou jak v Rusku.

I když u nás sem měl již také několik pěkných historek. Jednu i za účasti policie kterou si přivolal původní agresor, kterému sem se teda férově pomstil. Plechovka plná pitíčka udělá ve dveřích škodofky pěkný otisk.

To už byl ale extrém kdy mě nasral školitel a mistr světa ve škofffce. Zatímco v dojčlandu sem za x let neměl jediný problém. A jezdím tam stejně jak u nás. A správně na 80 jedeš 80 a ne 50! Bezdůvodně pomalá jízda je přestupek stejně jako rychlá.

Knightrider
19. října 2018, 08:31
0

Německo, Rakousko, Švýcarsko, to jsou kultivovaný způsoby řízení, kam my se nikdy neposuneme. A nejen v tom řízení. My budeme proti nim vždycky divokej východ, kam patří i zbytek našich slovanských bratří z okolních zemí. Polsko je ještě horší. Řídí dobitci, silnice dál na severovýchodě připomínají tankodrom a občas prostě končí v poli. Dojel jsem až do Litvy a vlastně až do Tallinu do Estonska, takže si o polských silnicích myslím svoje. Viděl jsem toho dost. Ale ono na jih je to podobný. Rumuni, Italové nebo třeba Francouzi a Belgičani jsou podobný individua. Člověk by nevěřil, kolik rozmlácených aut uvidí v Bruselu, v tom slavným sídle EU. Jak se řídí na jihu Francie nebo Itálie, netřeba popisovat. Je to pro duševně silný jedince, jinak vám tam zákonitě musí rupnout nervy. U nás je podle mně nejzásadnějším problémem totální netolerance a pocit absolutní moci za volantem, kterou si naši řidiči dost často vynucují silou. Rozhodl jsem se předjíždět? Tak prostě předjedu. A že proti jede auto? Tak snad se uhne, ne? A když ne, tak ho na tu krajnici vytlačím. Asi taková je u nás situace.

beastar
19. října 2018, 12:55
4

Knightrider: Přesně tak Polsko neznám. To Rumunsko jak kde. To co pišeš sem si zažil v Bukurešti tam to je džungle. Itálie je relativně špatná a chaotická zbytek na jihu též. Jenže jecyo jiný chaos jak u nás.

U nás vládne disrespekt k ostatním. Taková ta skoro až afro mentalita. Mám větší káru tak jedu kamkoliv, kdykoliv. Agrese a touha být všude první. Plus drobné porušování předpisů. Blinkry, nezastaveni na stopce, projeti červené ve stylu to ještě dám. V kombinaci s východně Ruským uvažováním stylu mám suv za dvojku pozor všichni. Jedu. Sem hrózně mocný bojte se. O něčem vypovídá i obliba spz jako boss, king, drak, gold a podobný hovna. A to píšu jako člověk kterej těch 10 za to dal taky. A vše korunuje policie totálně bez respektu. Která si myslí že respekt přirozený se buduje rozdáváním pokut za lekárnicky z rychlýho superba.

Častá ignorance a potřeba ostatní učit jak se jezdí. Neúcta k životu a majetku druhých. Pozůstatky malosti. Samozřejmě se to přece jen zlepšilo. S tim blízkým germánským a skandinávdkym světem se pořád nemůžeme rovnat.

Knightrider
19. října 2018, 13:08
1

Beastar: Je to naprosto přesně takhle.

Bavoraczech
19. října 2018, 14:54
0

Přiznám se, že si někdy taky nedržím odstup. Je to proto, že když si ho držím, tak se vždycky za mnou najde nějaký hovado, který mě musí předjet ve chvíli, kdy jede naproti kamion a tedy se musí zákonitě vecpat do mezery mezi autem přede mnou a mnou, což dost často vyústí v nutnost přibrždění, pokud nechci aby mi skončil v předním blatníku. A další věc, která mě štve je to předjíždění. Jedu po cestě, kterou znám. Vím, že se blíží zatáčky a chci si je užít naplno, bez brždění a jedu řekněme takových tachometrových 100. Za mnou se přiřítí stará Oktávie nebo něco podobnýho co zatáčky moc nemusí a nutně mě vezme. Už v tuhle chvíli vím, že před první zatáčkou přibrzdí cca na 60 a celou tu pasáž kde předjet moc nejde mi znechutí pomalým plížením se za ním. Když je to nějaký BMW nebo tak něco, tak je mi to fuk protože vím, že mě moc zpomalovat nebude, ale blondýna s rodinným Peugeotem mě dokáže docela dobře vytočit.

Bavoraczech
19. října 2018, 14:58
0

bí stár: Jo Stopka, supr věc. To si takhel jedeš po vedlejší, zastavíš na STOPce a najednou rána. Tak jako vylezu, koukam na něj jak vylejzá z ofce a povídá... Sorry, já vás přehlíd, já myslel že to auto na hlavní je ještě daleko, že bych to stihl.
Blinkry mě taky se*ou. Jakože vyjíždim z kruháče a neukazuju. Proč jako? Teď přece jedu já a to že ostatní musí zastavit protože si myslí že jedu dál je mi fuk. Teď jedu já, po ostatních mi nic neni...

Nimrod
19. října 2018, 15:58
0

já bych řekl, že blinkry na kruháči dáváme velice pěkně, jak ti němci a rakušani, né-li lépe. ital s francouzem blikaj na kruháči doleva, jakože ten první výjezd ještě nejedou, ale pravej blinkr na kruháči zásadně nepoužívaj. člověk jen čeká, až se dotyčný začne k nějakému výjezdu stáčet
jinak mi francouz přijde lepší jak ital. oba sice jezdí jak prasata, ale francouz se alespoň drží většinou ve svym pruhu

beastar
19. října 2018, 16:13
1

Těch malých bolestí je celá řada. Horší je to, že spousta těch co takhle jezdí nevidí problém. Nevidí ho u sebe, ale v ostatních. Poslední věc kterou bych zmínil. A to si opravdu většina Italů a už vůbec třeba germánů nedovolí. Usednout za volant pod vlivem. S x pivama že nepoznam svoje auto. Případně na peří atd. Jistou toleranci mám. Ne že vychlastam 10piv a 5 zelenejch a jedu.

Kruháče jsou chaoticky všude. To nebliknuti na výjezdu je ta typická ignorance. Stejně jako zavírání a brždění pruhu na dálnici aby tam ten za vama skoro nemohl. A tak dále. Možná frantíci i třeba Belgičané jezdí trochu bezstarostně a lehkomyslně. Občas udělají maneuver na facku. Jenže nejsou furt tak agresivní. A hlavně u nás prostě panuje to vzájemný pohrdání. Majetkem, práci i životem druhých. Typicky hmm nestihla to kráva s tou slabou paštikou tak ať třeba zhebne.. Vidim dnes a denně a jezdím fakt dost:) Jsme zlý jako národ k sobě navzájem. Za hranicema v Rakousku když někdo jede jak posranej přesně podle značek tak je to Čech na dovolené. Najednou je samej respekt.

ToMyx
08. října 2018, 11:20
3

Klobouk dolů před každým, kdo má svou hlavní práci a k tomu zvládá ještě takovouhle autoplátek-bokovku. Jednou to podepsaný autíčkářský tričko stejně vydražím za miloše:-D
Autíčkáře naplno sleduju někdy od 2014. Za tu dobu jsem zjistil, že mi vyhovuje zdejší jazyk redaktorů i výhrady křiklounů pod články, protože to má hlavu a patu a nejedná se jen o hysterii kšiltovek, hokejek, kopaček a holohlavů :-)
Zdejší prostředí je taková moje domácí zašívárna, když je čas.

Matěji, díky za tenhle článek. Dnes moc nefrčí články o malých radostech, že něco někoho baví, že práce může i posunout. V moři ubrečených hejtů je tenhle web a tvůj článek jako perla v moři. O to vzácnější!

Beastare, ty jsi borec a označení principál sedí perfektně :-) Co se týče popisu osob trefeno pěkně. Jojo i ten popis "autofanatismu" sedí. Já tychle věci úplně nemusím, nepotřebuju si nechat cpát něčí pravdu silou, pokud o ní nestojím. Raději si udělám obrázek sám.

Před nějakou dobou pro mě Autičkář přišel o jeden důležitý kousek, styl psaní pana Keke mi hodně sedl. Tak jasně, recenzí mýho starýho modrýho plechu si mě získal úplně:-D Ale ty jsi Bíste důstojným nástupcem a když je ouvej, stačí jakýkoli tvůj text a je hned zase trochu líp. Škoda jen, že tento rok flákám K&K, chybí bohužel čas a někdy i kára. Srdnatě se to snažím dohánět a drtit na trackdayiích :-)

reagovat
krab
08. října 2018, 20:28
0

Tomyxi - dík za pochvalu, teď myslím asi za všechny. :) A jen malá poznámečka - furt jsem neumřel, stále jsem naživu, ale jo máš recht - na ty vaše komentáře jsem se vždycky těšil. A věděl jsem , že když budou blbý a negativní tak jsem to taky pěkně pohnojil, když ne, tak se to asi povedlo :)

ToMyx
09. října 2018, 14:06
0

Krabe, to je jasný, že tvá přítomnost alespoň v komentářích tu cítit je a to je fajn. Jen ty články plné nadšení ze starých a méně starých střepů už tu od tebe nepřibývají. Vývoj hold nezastavíš a důležitý jsou vždycky jen dvě věci: ta první a ta druhá :-D
Hlavně, že děláš to co tě baví. Až posunu káru + 50 koní, zase se ozvu a sjedeme pro rohlíky a mlíko:-D

BubaaCZek
09. října 2018, 13:58
2

Omg, ajm gona pjuk a rejnbou! :D

reagovat
Matěj Podhorský
09. října 2018, 14:26
0

.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio Sport RS 172 ph1 2000
Renault Clio Sport RS 172 ph1

2000 rok výroby
172 koní výkon
1 998 ccm objem

Citroën Xsara 1.9D 1999
Citroën Xsara 1.9D

1999 rok výroby
1 koní výkon
74 ccm objem

Jaguar XF SV8 2008
Jaguar XF SV8

2008 rok výroby
410 koní výkon
4 196 ccm objem

Volkswagen Golf 3 TD Variant 1996
Volkswagen Golf 3 TD Variant

1996 rok výroby
74 koní výkon
1 820 ccm objem

Citroën C3  2008
Citroën C3

2008 rok výroby
50 koní výkon
1 398 ccm objem