načítám data...

Nový TopGear je tady. Je lepší, horší, nebo prostě jiný? Aktualizace 2

30. května 2016, 07:22 22 komentářů Vojta Dobeš Editorial

Nová sestava TopGearu se poprvé představuje. A výsledek je rozhodně zajímavý. Určitě je to dobrá show. Ale je to dobrý TopGear?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Varování: V zájmu aerodynamiky může být tento článek opatřen mírnými spoilery!

Jestli tento měsíc někomu nezávidím, jsou to Axl Rose a Chris Evans. Proč? Protože oba podnikají první krůčky v botách někoho jiného, někoho, kdo danou značku proslavil a koho fanoušci milují. A mám pocit, že ani fanoušky AC/DC ani fanoušky TopGearu nechcete naštvat nebo zklamat. Že AXL/DC vlastně docela funguje, už víme. Co Chris Evans a jeho nový TopGear? Včera jsme měli možnost první ochutnávky a tady jsou naše dojmy:

Poznámka: Protože se s vámi chceme o dojmy podělit co nejdříve, ale ne všichni členové redakce si mohli pustit TopGear hned v čase vysílání, budou názory ostatních v článku přibývat postupně. Že se tak stalo poznáte podle označení AKTUALIZACE X (kde X bude pořadové číslo) v nadpisu. Sledujte nás, ať vám nic neuteče!

Hned na začátku se vám musím k něčemu přiznat. Neviděl jsem posledních několik sérií TopGearu. Zkrátka to nestíhám a navíc jsem měl tak trošku pocit, že jsou epizody poslední dobou stále stejné a tak trošku ztratily jiskru. I když ta se prý opět vrátila. Každopádně můj pohled nebude přímým porovnáním posledních dílů ‚starého‘ (tedy spíše ‚středního‘) TopGearu a prvního dílu nového. Spíš to berte jako pohled člověka, který TopGear dříve sledoval zcela oddaně, ale teď se dívá tak trochu ‚zvenčí‘.

A pohledem zvenčí se budu zabývat hned ze začátku. Zkusme na chvíli zapomenout, že byl nějaký starý TopGear a podívejme se na show jako takovou. Už z trailerů jsme věděli, že dostaneme, na co jsme byli zvyklí, pokud jde o hezké pohyblivé obrázky hezkých pohybujících se aut. Obrázky jsou opravdu hezké, auta jsou vážně cool, pohybují se hodně rychle a občas i bokem. Zatím dobré, ale taky ne moc překvapivé.

Důležitější otázkou ovšem je, na co se to vlastně díváme. TopGear za svoji existenci prošel mnoha různými fázemi a představoval mnoho věcí. Od seriózního pořadu o autech přes méně seriózní pořad o autech a show pro petrolheady až po show, ve které se vyskytují auta. Kterou cestu si zvolí jeho nejnovější podoba?

Mnoho lidí očekávalo, že s příchodem lidí jako Sabine Schmitz, Eddie Jordan a zejména Chris Harris dojde k posunu TopGearu zpět k ‚autařině‘, dál od rodinné zábavy s auty. Pokud můžeme soudit dle prvního dílu, nestalo se tak. TopGear je pořád hlavně show. Ve dvou testech, které se v prvním díle objevily, jsme se dozvěděli, že Viper ACR má přítlak tunu, ale ani to občas nemusí stačit, že Sabine Schmitz není nadšená z podvozku Corvette a že Ariel Atom dělá přesně to, co jsme od něj čekali – tedy že je strašlivě rychlý a zábavný na silnici i v terénu. Informačního hodnota srovnání Corvette Z06 vs. Viper ACR? Nula. Informační hodnota testu Arielu Atom? Mizivá. Zábava? V obou případech přinejmenším ucházející, byť v prvním videu (Viper a Vette) možná až trochu strojená.

Takže o autech to vlastně moc není. Pořád jde o zábavný pořad s auty. A tudíž, než se dostaneme k nevyhnutelnému srovnání s originálem, se musíme podívat na moderátory. Zatím se z plánovaného houfu objevili tři – albinotický vůdce Chris Evans, Joey z Přátel a nejrychlejší žena na Ringu.

Chris Evans v posledních týdnech schytával palbu ze všech stran a na základě jeho výkonu na obrazovce nemám pocit, že by měl z těžkého Flaku tak snadno vylétnout. Pokud se nemá pod tíhou mnoha zásahů zřítit v plamenech, bude asi muset trochu přidat. Aniž bych ho chtěl srovnávat s kýmkoliv, je zkrátka poněkud protivný. Působí jako něco mezi přemotivovaným Jack Russel teriérem a šprtem s brejličkami, který neustále běhá za paní učitelkou. Moc poskakuje, je moc nadšený a moc křičí. Znáte ten typ pozitivních lidí, které máte chuť praštit poté, co jste se s příšernou kocovinou po třech hodinách spánku dobelhali do práce a oni se vás u kávovaru s nadšenou tváří ptají, jak jste se vyspali a jak se těšíte na poradu? To je on.

Opačným překvapením je  Matt LeBlanc. Za jediný díl se mi zatím nepodařilo odhalit, jestli o autech doopravdy něco ví, ale přinejmenším je umí řídit a je vtipný. Jeho role ‚Amíka, co přijel na návštěvu, nechápe Británii, moc v ní nechce být a má pocit, že mu místní házejí klacky pod nohy‘ je zábavná už na první dobrou a skýtá potenciál k zajímavému vývoji. Dokonce se projevují náznaky chemie s Evansem – velký Američan s chováním benevolentního medvěda a hlubokým hlasem a protivný poskakující, skřípající Brit (jak tenhle člověk může být jedním z nejpopulárnějších rozhlasových moderátorů v Británii?).

Sabine Schmitz není překvapením žádným. Řídit umí, to už jsme věděli. A jestli umí moderovat, se za její asi čtyři věty zatím nepozná.

Takže, je to dobrý pořad o autech? Nepochybně. Patří k nejlepším na světě, je hezky udělaný, jsou v něm zajímavá auta a často se i zasmějete.

Je to dobrý TopGear?

Srovnání s TopGearem, jak ho známe, je samozřejmě trochu ošidné. TopGear tria Clarkson – May – Hammond byl v mnoha ohledech jedinečný a těžko nahraditelný. Navíc ho mnoho z nás sledovalo po většinu našeho dospělého života a  byli jsme na něj zvyklí, takže je snadné odsoudit cokoliv, co se od něj bude lišit, jako nepovedenou kopii. Ale musí být jiné nutně špatné?

Abychom mohli odpovědět na otázku, jestli je nová verze pořád ‚správným TopGearem‘, musíme se nejdřív zeptat, co vlastně dělá TopGear TopGearem. Když se podíváte na napodobeniny, jako je český Autosalon, zjistíte, že podle mnoha lidí jsou klíčovými vlastnostmi TopGearu hezké obrázky, cool auta a expresivní projev moderátorů. Je to pochopitelné. Když se na originál podíváte jednou či dvakrát, zapamatujete si nejspíš kudrnatého orangutana, který se na krásně natočených záběrech řítí bokem ve Ferrari a řve POWAAAAAAAAAA!!

Pokročilejší napodobitelé si obvykle všimnou, že podstatou úspěchu je také vtip a to, že si ho jednotliví protagonisté dokáží tropit ze sebe navzájem, špičkovat se a rýpat do sebe. Pochopení tohoto principu obvykle přinese mnohem zábavnější pořad (bohužel, u nás to zatím nepochopil nikdo), ale ještě to nestačí k tomu, abyste měli druhý TopGear. I cizozemské odnože samotného TG s tím mívají problém.

Třetí úrovní je uvědomit si, že legrace se dá dělat i ze sebe sama. Tahle typicky britská vlastnost je jednou z klíčových ingrediencí, které stály za úspěchem Clarksonovy podoby TopGearu. Donedávna jsem si dokonce myslel, že to je právě ta zcela klíčová složka, která je primárním důvodem velkolepého úspěchu. Slovy kolegy Jeniika by se většina epizod TopGearu dala shrnout pod pojem ‚idioti na výletě‘. Bohužel jen málokdo si uvědomuje, že právě princip „nebereme se vážně, děláme pitomosti, víme to o sobě a máme z toho legraci” je na TG tím nejdůležitějším. Kdybyste trio C+M+H vybavili mobilním telefonem s kamerou a poslali je na výlet ve staré Toyotě Corolla, pořád z toho vznikne úžasně zábavné video. Nepotřebovali by Amazon, hypersporty ani nejlepší kameramany. Protože jsou vtipní sami o sobě.

Ale teprve při sledování včerejšího TopGearu jsem si uvědomil, že existuje i čtvrtá úroveň pochopení toho, co dělalo TopGear tak úspěšným. Sebeironie je naprosto kritická, ale poslední a zcela zásadní přísadou je zdravá dávka nihilismu. Lidé jsou totiž ve své podstatě škodolibí tvorové, kteří nemají rádi jiné lidi a dokáží si moc dobře užít, když se ostatním lidem děje něco špatného, popřípadě se o nich něco špatného alespoň říká.

To byl jeden z hlavních důvodů úspěchu Clarksonovy verze TG. Tři kamarádi, kteří si hrají s auty, nadávají si u toho do idiotů a imbecilů, případně se vzájemně přirovnávají k nacistickým pohlavárům. Pokud se někomu z nich rozbije auto, s posměchem ho nechají za sebou a pokud se nerozbije, pokusí se ho sabotovat. Ze země, jejímiž jsou hosty, si dělají legraci, i když tím riskují ukamenování nebo vyhoštění, na klání s německými protějšky po naléhání producentů, že nemají zmiňovat druhou světovou válku, přiletí ve trojici Spitfirů za melodie z filmu Bitva o Británii.

A při tom všem dokáží kráčet po té hranici, kdy je pošťuchování a rýpání ještě vtipné. Podívejte se na dvě videa výše. Způsob, jakým James May jemně naznačí, že Jezza je imbecil, následně ho přirovná k Hermannu Göeringovi a skvělým hydraulickým funkcím jeho Mercedesu se sarkasticky vysměje s tím, že praštit s víkem kufru mu nikdy nepřišlo nějak zvlášť těžké. To, jak si všichni tři dokáží v průběhu asi dvou minut udělat poněkud drsnou legraci z Němců, osočit je z kopírování vlastního pořadu, nabídnout jim souboj na nebi nad jižní Anglií, označit Belgii za zemi vzniklou proto, aby si v ní Němci a Britové řešili své spory, a nakonec si rýpnout i do svého zaměstnavatele.

Nový TopGear? V prvním bodě obstál na jedničku a i v bodě druhém se mu poměrně slušně daří, když odhlédneme od Evansova protivného hlasu a vystupování školáka na kokainu. Ve třetím bodě už to začíná skřípat. Objevují se náznaky pošťuchování mezi LeBlancem a Evansem, ale po typické topgearovské sebeironii tu není ani stopy.

Za definitivním zklamáním však stojí bod čtvrtý. Zvláště Chris Evans je totiž očividně pozitivní skautík, který má rád svět, lidi a ráno se probouzí s písní na rtech. Nebo to tak alespoň vypadá. První ‚challenge‘ zahrnuje hned dva případy, kdy si soupeři navzájem pomohou a do cíle dorazí s veselou myslí a svorným úsměvem, místo aby jeden druhého zanechal v zoufalé situaci s kousavým posměškem na rozloučenou, nebo ho v lepším případě nechal odjet v Morrisu Marina.

A když už jsme u onoho vozu, tohle není parta, která by házela piána na auta a urážela lidi. Vypadá to, že nový TopGear bude milý, slušný a politicky korektní. Tedy pokud se nerozhodnou gumovat s Mustangem u válečného památníku a urazit tak jednu z mála věcí, ke kterým měli Clarkson a spol. úctu.

Všechno ostatní je TopGear, jaký známe, jen občas až křečovitě vylepšený. Rallycrossové Mini místo nějaké příšerné piksly, díky které bylo sledovat „hvězdy v autě za rozumnou cenu” mnohem zábavnější. Dvě hvězdy místo jedné. Kostýmovaní panáci předávající ‚challenge‘ místo týpků v bílém plášti. Detaily, na kterých je vidět, že se Chris Evans snažil ‚jít dál‘, ale neměl příliš směr.

Verdikt? Je to dobrý zábavný pořad s auty. Možná i lepší než jeho předchůdce, pokud jste pozitivní, energií nabitý, přátelský a nekonfliktní člověk.

My ostatní, kteří jsme měli rádi milý negativismus a věčný hejt původního tria, si budeme muset počkat na The Grand Tour…

P.S.:
A ještě poznámka na závěr – Relianty Rialto? To jako fakt? Příště nový TopGear v rámci “originality” hodí piáno na Morris, jen to nebude Marina ale Ital?

Dominikův pohled:

Tak se to konečně stalo. Odbilo (našich) devět hodin večer dne 29.5, samozvaní intelektuálové nažhavili Twitter, obyvatelé britských ostrovů nažhavili televizní přijímače a my, co jsme mimo dosah Královny, jsme žhavili F5 při refreshování stránky streamovacích služeb. Na televizních obrazovkách se vůbec poprvé objevil Chris Evans tam, kde se až dosud objevoval Jezza. Ano, Chris Evans právě uvedl svůj vůbec první díl motoristického pořadu Top Gear. Hurá? No, ne tak docela.

V první řadě by se hodilo říci, že hodnotit Top Gear, u kterého jsme byli dosud pevně zvyklí na konkrétní trojici moderátorů, není vůbec jednoduché. Náhle je totiž všechno jinak a působí to přinejmenším divně. A kdyby navíc nebyl Evans tak neskutečně protivný, hlučný a rozjařený blb (jehož vystupování coby aktivního blba z kanclu popsal Vojta výše), bylo by překlenutí tohoto nezvyku o hodně jednodušší.

Jenže nezvyk a Evans nejsou jedinými problémy. Pokud jsem z prvního dílu správně pochopil, bude ústřední dvojicí nového formátu Top Gearu Evans s Mattem LeBlancem. A ano, Matt je sice lepší než Evans, ale proč působí tak strašně namistrovaně? To je nějaké nové pravidlo, že když přijede Amík do Británie, musí se tvářit, jako kdyby jí celou vymyslel? A proč se k sobě s Evansem tak hrozně mají? Proč se během výletu v Reliantech (ano, jak již bylo řečeno, v Reliantech se akorát vyměnila posádka) oslovují „kámo“ a „brácho“ a proč si pomáhají? Kde je ksakru ta štvavá rivalita, kdy se kolega s umřetým autem nechá prostě na pospas supům. Navíc proč jsou jenom dva, když jich mělo být šest. Kromě zmíněné dvojice se v prvním díle objevila ještě Sabine Schmitz, která působí v roli druhého Stiga a liší se od něj prakticky jenom tím, že umí říct pár anglických vět se silně německým přízvukem.

Kdybyste se ptali, kam zmizel zbytek nové osádky, tak odpovědí je Extra Gear, běžící po Top Gearu na BBC3. Zde se objevuje Chris Harris spolu s Rorym Reidem, kteří představí poměrně zajímavé informace ze stavby nové rallyekrosové trati a další zákulisní věci. Celkově se mi Extra Gear zdál ve výsledku lepší než hlavní pořad, jen si nějak nejsem jist, co jím chtěli tvůrci vlastně říct. A to celý nový Top Gear vlastně tak nějak spojuje. Nikdo neví, co tím kdo chtěl říct…

Pohled věčně nespokojeného Matěje

Po celodenní mediální masáži ohledně nového Top Gearu jsem si i já splnil domácí úkol. Ženě jsem oznámil, že máme na večer program a podíváme se na nový díl jednoho seriálu. Původně se tvářila nedůvěřivě, ale po ujištění, že se jedná o TG, nadšeně svolila. Neměla však tušení, oč se jedná. Krátké zasvěcení, TG už není s triem CHM, ale novými moderátory, a už běžela úvodní znělka. Nebudu to protahovat, tady jsou moje poznatky.

Možná by někteří čekali, že Top Gear v novém hávu podrobím přísné kritice jsa člověkem konzervativním a veskrze zapšklým. Opak je pravdou. Mně se to velice líbilo. Jistě, pár věcí bylo trochu zbytečných, ale jedná se o první díl s novým týmem a není důvod nedat jim šanci znova. Hodí se podotknout, že ‚starý‘ TG jsem sledoval cca od třetí série jako student střední školy, hlavně abych si poslechl nějakou angličtinu, a přítomnost aut jsem bral jako příjemný bonus. Měl jsem jej nakonec nade vše rád. Pak jsem přestal být pravidelným divákem, protože jej začali běžně citovat ostatní, a pro mě ztratil část kouzla. Ne však vtip a zážitek z epické podívané.

Přítomnost Matta LeBlanca ve mě vyvolávala větší rozpaky, než osoba Chrise Evanse. Ukázalo se, že zcela zbytečně. Nemám rád jeho postavu Joeyho z Přátel, stejně jako onen navazující seriál Joey. V TG mě mile překvapil a nemyslím si, že by působil namistrovaně. Ve své opravdové práci se denně stýkám s američany, jsem na ně zvyklý a přišel jsem jim na chuť. Jeho část s Nomadem ve mě vzbudila nutkavou potřebu jeden Nomad vlastnit. Vyloženě mě pak potešil Gordon Ramsey v roli hosta (kdo byl vlastně ten druhý chlápek, ten cyklista?). Ano, doma často sledujeme jeho kuchařské pořady, není tedy div, že pro tohoto sympatického chlapíka mám slabost. Navíc umí řídit. Výměna běžného auta za obahněné rallycrossové Mini je příjemným osvěžením.

Duel USA vs UK. Čekali jste snad něco jiného? Pomáhání mi nevadilo, stejně jako chlápek ve fialovém hábitu, a to fialovou vpravdě nenávidím (pokud se nejedná o Daytona Violet nebo Plum Crazy). Další pěkná podávaná.

Celkový dojem tedy zatím dosahuje nečekaných výšin, zklamání bylo pomálu. Nový Top Gear se mi zkrátka líbil, budu možná jeden z mála, ale stojím si za tím. Zábavná primetime show pro rodiny, ve které jsou auta, nějaký ten humor a důstojný kus filmařiny, můžete vlastně chtít ještě něco víc? Haló! Jde o pořad vysílaný na BBC, v hlavním vysílacím čase!

Jenomže.

Kdo doprdele vymyslel, že hlavní hvězdou bude zrzavý jantar, co se stále kření jako pitomec a bez ustání u toho kvičí? Já z něj měl po 10 minutách regulérní bolehlav. Ok, říkám si, je to jeho stage persona, časem se to zlepší, bude míň kvičet, míň hopsat, míň vypadat jako desetiletý kluk. Nebude. Nebude, říkám vám, a to se klidně vsaďte. Pustil jsem si jeho záznam z rozhlasové show, v naději, že coby moderátor rádia bude působit o něco méně jásavě. Chyba lávky, ten člověk piští, kvičí a křepčí pořád. I když ho přitom nikdo nevidí. Znáte film Blbý a blbější, s nejotravnějším zvukem na světě? To je proti Evansovi pohlazení. Já chápu, že si to užívá, a je to na něm vidět, ostatně, kdo z nás by si podobnou roli neužíval? Problém není stage persona, problém je on sám. Tenhle druh lidí snáším velice těžko. Už jsem říkal, že jsem zapšklý?

A Sabine Schmitz? Tak to je zoufalství na celé čáře. Možná umí řidit, ale nepřijde mi ani za mák vtipná, spíš teatrálně trapná. A proč proboha prohlásila, že Corvette má stejně úděsný podvozek, jako Ferrari? Chce mi někdo namluvit, že Ferrari má špatný podvozek? A oceňovaná Corvette C7 taky? Nevěřím.

Takže, Evanse a Němku ven, a byl bych celkem spokojen. 7/10 

Dal bych 8, ale furt mě ještě bolí hlava.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

PeterLuk
30. května 2016, 07:54
0

Tak som to včera videl (áno, už je to online - kto hľadá, nájde). Nieje to až také zlé, ako som sa obýával, dá sa nato pozerať. Test Nomada bol fajn a potešili aj terénne klasiky. Ale... Je to Top Gear, ale nieje to už Top Gear. Kamera, strih, ozvučenie, autá, to všetko je vpodstate viac menej rovnaké, môžem tu skritizovať len veci, ktoré som kritizoval aj predtým (občas zbytočne veľa prestrihov, niekedy hudba navyše, "umelí" diváci v štúdiu). Ináč, kamera, strih, celková kvalita záberov je na profesionálnej úrovni. ALE: ono je to celé vpodstate rovnaké ako starý dobrý Top Gear, scenár, zadania, autá, všetko viac menej podobné. ALe niečo tomu chýba. Každú chvíľu som čakal, kedy sa to začne, kedy príde zlom, ale on neprišiel. Niečo, prečo som tak rád pozeral Top Gear prezentovaný Clarksonom, niečo, prečo si tak rád vždy pozriem Roadkill či MCM. Atmosféra, charakter, neviem ako to pomenovať. To mi tu chýbalo... Až príliš sa snažili robiť Top Gear, ale nepriniesli doň nič nové - až nato, že niečo odtiaľ ubudlo. Evans, ktorý tvrdil ako ich Top Gear bude iný, vlastný, ako ho Clarskon nezaujíma a podobne sa až príliš okato snažil správať ako on, nahradiť ho. Jeho ale nenahradí, on nieje Clarkson. TIe vtípky, postoje, to sa proste k Evansovi nehodí a pôsobí pritom akurát trápne... Potvrdilo sa mi to, čo som vravel už dávno - buď mali Top Gear zrušiť úplne, alebo ho prerobiť. Vymeniť moderátorov a čakať že všetko bude ako predtým nestačí. Presne to ale spravili. Ak chcú robiť naozaj zaujímavú show, musia si určiť čo chcú robiť, mali by do nej priniesť niečo kreatívne, vlastné. Takto to na mňa totiž pôsobili iba ako recyklát - recykláť, ktorému ale chýba to, prečo som ho predtým mal tak rád. Nieje to zlé, dá sa nato pozerať - ja si radšej ale nabudúce pozriem Roadkill či Mighty Car Mods, tie majú niečo do seba. Top Gear zatiaľ nie. Buď dozrie, alebo... Už nech je tu jeseň, teším sa, čo si na nás Clarkson s Hammondom a Mayom pripravujú! :)

reagovat
PeterLuk
30. května 2016, 08:06
0

Ešte doplním - mne to práveže zatiaľ ani zaujímavý a dobrý program o autách nepríde. A nieje, nieje to ona kvôli absencii veľkej trojky. Tomu seriálu niečo chýba. Niečo, čo mal nielen starý Top Gear - a dávala mu to práve veľká trojka - ale niečo, čo ma aj Roadkill či MCM. Zábavnosť, originalitu, charakter, vtiahnutie "do deja". Niečo, čo človeka núti za nato pozerať. Mne to práve prišlilo IBA ako Top Gear s vymenenými moderátormi - len že ten už pomaly začínal byť ohratý s tými starými, s novými je to potom absolútna nuda, pretože hoc sa snažia, robia niečo, do čoho sa absolútne nehodia a nepriniesli do toho nič vlastné ani nezachytili podstatu toho starého Top Gearu. Neviem ako presne to pomenovať, ale ja som celý čas čakal na zlom a ten neprišiel. Majú super kameru, strih, dobré ozvučenie, drahé autá - ale z nejakého dôvodu mi tie autá na obrazovke boli absolútne ukradnuté - a to tam bola moja obľúbená Corvette - a keď dokončili v MCM ich Beetla, tak som skákal s Martym a Moogom (to keby zas niekto vravel, že ide len o Clarksona)....

Ev
Evlo
30. května 2016, 09:16
0

Snazil jsem se na to divat nezuajate a tak nejak pozitivne a rekneme neovlivnene, ale proste pro me to nefunguje, mozna kdyby se tak nesnazili, coz se pak asi snazili nesnazit :D

reagovat
Ev
Evlo
30. května 2016, 09:25
0

BTW co extragear? Ja to odlozil na dnesek :)

reagovat
Snowman000
30. května 2016, 09:48
1

Tiez to mam zasebou (ide to pozerat v priamom prenose cez BBC iplayer, s jednou malou fintou) a taktiez som videl aj Extra Gear...

Po dopozerani mi proste vytrnula an mysle len jedna veta: Ambitious but rubbish!

Ta veta platila aj pre povodny TG ale aj pre ten novy...no zatial co pre povodny si to uvedomoval a vybudoval a to bola pointa vsetkeho a na tom nieco genialne, zabavne, osobite, nieco co ma charakter...ten novy dopadol presne opacne, chce byt zabavny, osobity, ambiciozny ale presne v tom totalne zlyhava a vysledok mal byt ambiciozny ale nie je...
Jo a pana Evansa som viacmenej nepoznal ale lepsie ako Vojta bych ho nevystihol ;)
Vo vysledku je to ako by varili nie podla receptu, ale podla zlozenia na obale...mam predsa vsetky ingrediencie ale ta babovka nie a nie sa podarit :/

Jedinymi svetlymi momentami bol VT Nomadu...Joeymu to fakt ze slo a aj samotna nejaka zapletka bola a mala akusi pointu (az na tu trapnu smrt dronu). A nakoniec aj ten Extra Gear mi prisiel viac pozeratelny (samozrejme najlepsi moment bol CH v Nomade) ale chybal mu nejaky koncept...ten sa ale mozno casom utrasie.

Mozno som hnusny, ale aj pritulka ktora TG videla asi 5x aj to z donutenia, uznala, ze ten novy je nejaky moc naprd...

reagovat
PeterLuk
30. května 2016, 14:48
0

Lepšie by som to nepovedal. Chýba tomu šťava,

Ke
Kenmeri
30. května 2016, 11:45
0

Také jsem to shlédl a vidím to podobně jako všichni tady. Není to špatné, auta jsou tam pořád hezká a hezky natočená... ale je moc vidět snaha "překonat" a "tak moc se odlišit" od starého TG - je to moc viditelné a neosobité.
Ale Matt v Nomadu lehce připomenul staré časy, vtipné poznámky a všechno řeší/komentuje s klidem, zatímco Evans je ze všeho "happy jak dva grepy" a všechno je "awesome, cool" a strašně při všem řve.

Ale po první epizodě je brzy vše hodnotit, doufejme, že se to vše usadí a bude to vedle Grand Tour (které už jen z fotek na Twitteru od CMH vypadá velice zajímavě) další koukatelný pořad o autech.

Have a nice day!

reagovat
David Marek
30. května 2016, 12:43
0

V tomhle dílu jsem si uvědomil, jak mi vlastně chybí James May. May je unikátní člověk (jako clarkson a hammond), ale tady mi prostě chyběl. Evans mě silně nebavil, ale Blanc byl super. Co se týče náplně dílů... tak na to, že to byl první a měli teda ukázat něco jako fakt pecka, aby trumfli předchozí top gear. Nejsem přesvědčen. Přišlo mi to jako všechno, co už v topgearu bylo a ně nijak lépe... vlastně i hůř - viz to pomáhání si.

reagovat
Chosé
30. května 2016, 14:57
0

Nebudu se opakovat, souhlasím defakto se všemi, jen vypíchnu to, co mě nejvíce zaujalo. Taky jsem si našel čas a podíval se live na BBC, už to jak to bylo nudné přispělo k tomu, že jsem se nedíval na celý díl.

Evans - je mi silně nepříjemný, furt takový vysmátý, vykonstruovaný, neustále se dívá, aby něco nebylo špatně...

Matt - super, kvůli němu bych se i díval, přináší do pořadu takového amerického balíka, který je na sice na špatným místě, ale umí udělat srandu

Závod reliantů - za mě tragédie, na první díl - bombu - by se dalo vymyslet určitě něco lepšího

Nomad - fajn test, ačkoliv v podání Jezzy by byl ještě lepší, ale zasmál jsem se

Závod teréňáků - vypadalo to sice ze začátku dobře, každý si přibral na pomoc někoho ze své země, průběh taky pohoda vcelku - chybělo mi více zápletek a komplikací, které jsou u TG zvykem, ale ten konec. Hrůza! Jak může Evans jen tak přiznat, že podváděl a pak ještě přijet pomoci druhému týmu do cíle... Ano, na jednu stranu to je fair-play, skvělé sportovní chování, ale do TG to nepatří!

TG si pamatuju ještě od prvopočátků, kdy byl hodně zaměřen i na pomoc motoristům. Rozdávali se rady jak ušetřit, co koupit tam a onam. Pak to pomalu přešlo v show, kde jsou auta. Nechyběla parta moderátorů, co se "nemají rádi", jistá nevraživost v plnění úkolů, neustálé pošťuchování, koupě nadměrných dárků, které mají zkomplikovat cestu za cílem. Mělo to koule! Člověk vydržel sedět přilepený před monitor celý pořad a hned po skončení hledal další epizodu. Stejně jako další pořady s auty jako MCM, důležité je zaujmout, pobavit a přinést do toho něco svého. To něco navíc novému britskému TG chybí. A docela se obávám, že se to postupem času nezmění.

Už se nemůžu dočkat The Grand Tour. :)

reagovat
Trinom
30. května 2016, 21:30
1

To pomáhání mě až tak neštve, vem si, že i v Roadkillu si pomáhaj a táhnou za jeden provaz. A přitom to může bejt dobrá sranda. Pointa je v tom, že si ze sebe neustále dělají srandu. To mi tady prostě chybělo ze všeho nejvíc. Stejně tak MCM. Jeden se druhýmu vysměje, ale v zápětí si pomůžou.
A co se týče podvádění, asi by nebylo od věci připomenout tenhle díl RK -

- mimochodem IMHO jeden z nejlepších.

Chosé
31. května 2016, 14:32
0

Na Roadkill se popravdě nedívám, nějak není čas. Ano, jde to i s pomocí, ale člověk je tvor, kterému se líbí cizí neštěstí. V tom TG vedl, nechat člena uprostřed noci s nepojízdným autem uprostřed ničeho vypadá prostě super. :D (ano, vím, že je okolo štáb a není tam sám, ale pointa je snad jasná) :)

briza
30. května 2016, 17:04
0

Právě jsem dokoukal, resp. se proklikal. Zrzavej chlup u mě skončil takřka okamžitě. A nebudu řešit to, že vypadá a sedí jako buzík nebo to, že se mi zrzci/ky moc nepáčí a že Heuís vypadá jak kusy nejhnusnějších zrzků slepený dohromay. Ale, začalo to hláškou o vylepšeném publiku, pokračovalo u indů a hlášce o cateringu, abych ho definitivně odepsal ve chvíli, kdy šlápnul na plyn Viperu. Pak už jsem jen přeskakoval. Přes nijakou a dle mě totálně přeceňovanou Sábu, nudný Relianty a závod celebrit jsem doskákal až k Mattovi s Nomádem. A světe div se, tohle jsem nejenom zkouknul komplet, ale dokonce mě to i bavilo.Že umí řídit, to už předvedl v opravdickým Top Gearu, ale že to zvládne i takhle odprezentovat? Pro mě jednoznačně nejpříjemnější překvapení. Navíc se dá čekat, že dál poroste. Otázkou je, jak to bude dávat ve chvíli, kdy ho zrzavej skřet začne sr*t, přičemž to není o tom jestli začne, ale kdy začne. Zbytek už jsem opět proskákal.
Abych to shrnul. Zrzavec je ještě větší tragédie než jsem čekal, byť nesouhlasím s tím, že by kopíroval Jezzu. Připadá mi spíš jako kopie Vrtala a to ještě hodně špatná. Kdyby v každým druhým záběru ukazoval, že má iPhone a testoval s dcerunkou, bylo by to dokonalý. Přemýšlím, že bych do BBC poslal mail a expoše Pepu jim doporučil. Efekt by byl stejný, jen oni by výrazně ušetřili a mohli mi vyplácet provize. Oproti tomu Matt velice pozitivní překvapení. Technická úroveň si jede pořád stejnou lajnu. Ty zkušenosti jsou tam prostě znát, byť občas je trochu "přeprostřihováno". Co se mi hodně líbilo, to byla změna celebrití trati z okruhu na rallycross. To je super. Ovšem uvádění Stiga stylem "some say..." mohli klidně vynechat.
Celkově to dopadlo asi zhruba tak, jak jsem čekal. Je to Top Gear, ale zároveň není. To co ho dělalo a co popsal v bodech Vojta by se dalo shrnout do výrazu "mít koule". Starý Top Gear je měl, nový nemá. Možná je má Matt, ale zrzavec mu je drží pěkně zmáčknutý, aby náhodou nepůsobili nevhodně. Na další díly asi mrknu, ale už to nebude o tom, že budu netrpělivě hlídat torrenty, abych měl nový díl co nejdřív. To přijde až ve chvíli, kdy se rozjede origo trojka na Amazonu :)
A zrzka samozřejmě vždycky přeskáču.

reagovat
el
elchefe
30. května 2016, 22:03
0

Nechtěl jsem nový TOP GEAR škatulkovat. Díval jsem se na to s pozitivním očekáváním, že to všichni moc kritizují a bude to nakonec dobrý, i když jiný. Není to dobrý a není to bohužel ani jiný. Už publikum je jako na nějaké dámské TV show v poledne - samé ženské v růžových šatičkách a košilkách a k tomu zrzek na steroidech, který o autech neřekne zhola nic a jeho humor je dětinský a potom Joey, který má sice smysl pro humor a bude v TG myslím růst, ale je na to sám. Dnes jsem se podíval na dva díly 6. série starého Top Gearu a umírám smíchy z těch tří bambusů. To je prostě klasika, která nezklame a baví mě to neskutečně. A ať si říká kdo chce, co chce, že starý TG není hlavně o autech, ale spíš show a asi to tak i je, ale oni tam také popisují chování aut, co jim chybí, co je na nich skvělé, popisují jejich vlastnosti, charakteristiku a to tak, že zábavně a když se na to člověk dívá s nadhledem, mají skutečně pravdu. Sice občas některé auto v testu "potopí", ale nakonec řeknou, že je to vlastně dobré auto na to, k čemu je stvořeno. A k tomu to jsou tři magoři a jejich humor je můj šálek kávy, takže nový Tg je pro mě celkem špatná náhrada. LeBlanc a spol. to mohli udělat podle svého a nenavazovat na starý formát, i když velké slovo má jistě i produkce, ale tohle mě fakt moc nebavilo. Škoda. Těším se na GRAND TOUR. Ohromně. Už jen kvůli tomu, že jsem si jistý, že se fakt od srdce zasměju.
Ale na nový TG se dívat i tak budu, jsem zvědavý, miluju auta a třeba mě něčím překvapí a postupně vyrostou. Záběry jsou skvělé, peníze mají, jen tomu prostě hodně chybí. Uvidíme.

reagovat
Do
Dodo
30. května 2016, 22:11
0

Top Gear teda nic moc, uřvaného Evanse jsem měl chuť proklikat, ale nějak jsem to vydržel. Za mě je to hodně slabé... Vůbec nesrovnávám s předchozím, vůbec to nemělo jiskru, 2 lidi jsou na zábavu málo, když nedokážou házet gagy z rukávu. 2.5 / 5

Naopak ExtraGear mě hodně hodně překvapil velmi slušnou profesionalitou, všechno bylo plynulé a na nic si nehrálo, je tam potenciál vyrůst a s přehledem TG přerůst. Za mě 4 / 5

reagovat
Lo
Londoner
31. května 2016, 18:20
0

Veelmi souhlasim s Vojtou a 3ti ale hlavne 4ty rozmer TG je tim spravnym korenim, coz se proste u noveho nekona a konat nebude ponevadz BBC, bohuzel.

reagovat
Jo
Joska
31. května 2016, 22:12
1

Nesledoval jsem první díl nové série. Ostatně jsem na Top Gear nikdy systematicky nekoukal, ale z různých epizod původní trojice, které se ke mně dostaly, případně videí, která jsem si ze zvědavosti našel sám, jsem odpozoroval přesně to, co je velmi přesně uvedeno ve článku výše. Zrovna srovnávací test mezi Grosserem a Rollsem je typický příklad. Přemýšlím proto nad tím, zda ta zjevná snaha za každou cenu překonat předchozí formát nebyla od začátku odsouzena k neúspěchu. Což kdyby se prostě vrátili k počátkům a udělali jednoduše solidní motoristický pořad? Zkrátka kvalitní revue připravenou schopnými lidmi a lehce okořeněnou zajímavými hosty, či stálým přispěvateli? Stalo by se moc, kdyby dali na srozuměnou svůj nadhled několika dobrými vtípky, namísto okázalého šaškování? Chce se mi říct, že ve spojení s kvalitním obrazovým materiálem a zajímavými lokacemi danými vysokým rozpočtem by to mohlo přinést hodnotný výsledek. Jistě, stále by scházeli původní moderátoři, ale jsou už pro jednou pryč. Hlavně by to však bylo jiné, tedy by odpadlo srovnání téhož, co není totéž, mělo by to úroveň a dalo by se na tom stavět. Například tím, že by autoři postupně, ale vlastním nalezeným stylem, přidávali na humoru, tvořili nové rubriky a tak dále. Takhle se to tváří jako dané, vymyšlené a nastavené, ale příliš to nepočítá s tím, že se to prostě a dobře nebude líbit. Teď jsem zvědav, jaké budou z ohlasů další epizody, se kterými se toho mnoho neudělá, a zda autoři budou nějak reagovat na kritiku a jak s ní naloží v těch, co přijdou po nich.

reagovat
Přemda Honda
01. června 2016, 18:53
0

Já jsem starý TG sledoval spíš okrajově,moc dílů jsem neviděl,ale celkem mě bavil...nový jsem zatím neviděl,ale moc mě neláká,hlavně mi není na první pohled sympatický Evans..osobně proti němu nic nemám,ale.... :-)

reagovat
Gulf91
02. června 2016, 09:24
0

Čekal sem nový Top Gear. Nová sestava, hromada lidí a navíc všichni rozumí autům. Ohromný potenciál který se hned po úvodní znělce rozpadl. Hned úvodní znělka mi dala facku. Tohle bude je trapná napodobenina. Z celkového počtu všech slibovaných lidí jsme viděli dva. Hrozného Evanse a překvapivě dobrého LeBlanca. Na pikosekundu se tam mihla Sabine. Test Nomadu nebyl špatný slabší ale ne špatný. Corvette proti Viperu, přehnané moc pompézní a do toho ten ječák, který nebyl od té ženy, ale od toho zrzka. Musím Evansovi přiznat že měl pravdu nový Top Gear může hodně ublížit jeho kariéře a nejspíš už ublížil. Dokonce i to v čem měl být dobrý a to je práce s hosty, tak dobré nebylo a spíš vynikal sám Gordon. Ovšem trať byl dobrý nápad, ta se mi líbila. To nejhorší na konec, naprosto zoufalý a příšerně nudný road trip, zakončený prapodivnými soutěžemi. Ne ne a ne, má to vypadat jako starý Top Gear ale kde jeta chemie mezi moderátory. Je tam silně vidět jak se nenávidí a přes zaťaté zuby cení úsměvy. Moment kdy Matt nabourá Evanse v závodě a on pak zastaví, následuje scéna kde dva skrečované obličeje rádoby vtipně hovoří o pravidlech závodu. Opravdu, jako vážně to jste neviděli žádný Top Gear před tím? To jak z karavanů dovezli jen cáry a nabourat Jamese byla povinnost. Celý to nějak nemá směr a nevědí co chtějí jen kopírují co bylo a nepřináší nové věci a takhle to fungovat nebude.

reagovat
CerVus
03. června 2016, 20:58
0

No mě se to i celkem líbí. Evants sice zaslouží padáka, ale za to Matt je úžasný a Sabine má také solidní potenciál. To, že si během tripu v relaientech pomáhali mě navadí, jsou dva, tak je hloupost ujíždět. Každopádně bych přidal jednoho nebo dva stále moderátory. Už za dob starého TG mi díly ve kterých byli jen dva přišli slabší.

reagovat
Snowman000
06. června 2016, 21:30
0

TG S23E02
- Evans bol otravny a ukricany este viac
- Najlepsi video test sirokodaleko spravil Jenson Button
- Eddie Jordan je tam uplne zbytocne a otravnostou nebol daleko od Evansa
- Trojtest SUV mal snad aj svoje svetle momenty ale nemal ziadnu pointu a hlavne absolutne netusim ake tie auta boli a ktore to vyhralo...ci ziadne ani vyhrat nemalo?!

EG S01E02
- Chris Harris sa na to radsej vy*ral a siel si zajazdit na N24, necudujem sa mu
- Zistili sme ze Evans vie plakat a mnou to absolutne nepohlo
- Test XC90, znovu som sa nejak nedozvedel ake to auto je (okrem toho ze sa to kyvalo jak trava vo vetre a znie ako rozureny vysavac), vlastne ano je to uplne najsamlepsie a spotrebu ma 135MPG...a teraz tu o tej karkulke...

Netvrdim, ze sa na to neda pozerat...vizualne je to stale pecka, ale to vsetko ostatne nejak nefunguje...ani na druhy pokus...

reagovat
custom1
05. října 2016, 09:31
0

Ačkoliv mě nový Top Gear nijak zvlášť nenadchl, rozhodně je koukatelnější, než jeho česká parodie "trapnosalon" s přeexponovaným Pepou a fiflavým Frantifkem...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem