načítám data...

BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

První generace BMW X5 způsobila ve světě malou revoluci. Vyzařovala z ní síla moci a patřičný luxus. I přesto zůstala zapomenuta po dlouhá léta v garáži. Testovaný automobil z roku 2000 je vlastně úplně nový.

zobrazit celou galeriiHistorie, Recenze & testy: BMW X5 4.4i: Sen manželky vlivného kmotra

Pojďme na to popořádku. BMW X5 je nejzbytečnější auto světa. Jestli jste někdy někam cestovali v pětkovém kombíku či sedanu asi budete souhlasně kývat hlavou, že pohodlnější auto ani nepotřebujete. Je to tak. Pětka generace interně onzačované kódem „E39“ mi sloužila jako věrný služebníček po několik let. Byl to můj „Gin z láhve“. To auto umělo být sporťákem na počkání a zvládlo současně sloužit i jako malý stěhovák. A to vše za doprovodu kulturního šestiválcového soundtracku. Dnešní test mě i přiměl k řečnické otázce, která zní asi takto. Existuje i jiné dokonale všestranné auto, než je prémiový kombík?

Tušíte, co se vám snažím podprahově podsunout. Jenže zákazníci to viděli jinak. Nejen pětka kódového označení E39 byla perfektním autem. V uvozovkách, nejzbytečnější auto světa, čili BMW X5 totiž tak trochu zachránilo značku před krachem. No dobrá, BMW nebylo v roce 1999 úplně švorc jako Porsche. Spíš naopak. Ale kdybych mu šéfoval já a všem těm marketingovým stratégům tehdy šktrnul ty barvité výjevy všehoschopného BMW na pozadí červených skal velkého kaňonu v Arizoně, do červených čísel bych ho brzy poslal. To je jistota. Vždyť víme jak dopadlo TVR, značka, která vyráběla jen auta pro nás nadšence do syrových vozů nasáklých benzínem. Kde se ta móda SUV vzala nevím, neptejte se mě. BMW v devadesátých letech akvizovalo britský Rover, čili i značku Range Rover. Mnichovští inženýři tedy rozebrali do prvočinitelů aktuální model Range Roveru P38A a začali zkoumat jak postavit vlastní majestátní automobil stejné prestižní třídy, tentokrát s modrobílou vrtulí ve znáčku. Na oplátku získal Range Rover transplantaci bavoráckého turbodieselu. Společný vývoj pak vedl k vzniku rovnou dvou majestátních automobilů. Range Roveru L322 v roce 2002 a právě BMW X5. BMW přišlo na trh první, již v roce 1999. A tak se stalo, že v Jižní Karolíně přibyla jedna zbrusu nová výrobní linka.

Naše BMW je vyrobeno z těch ušlechtilých ingrediencí. Má osmiválec, stálý pohon všech kol a mahagonovou metalízu. Ve své době stálo tři miliony korun. To bylo v roce 2000, kdy dnešní „investiční máslo“ stálo pouhých 22 korun za tradiční čtvrtkilové balení. Tři miliony byl vážně balík peněz. Průměrný plat byl 13.219 kč (to mám z Wikipedie) a i pokud jste si tehdy někde řediteloval, měl jste plat natolik nuzný, že jste mohl za „vlastní“ koupit leda tak Octavii TDI, tu s tím červeným „i“. Na auto formátu BMW X5 to chtělo vážně tehdy mít dobrého kmotra. Anebo jím přímo být. A teď si vážení představte, že tohle auto skutečně objednáte u místního pražského zastoupení BMW, zakliknete v seznamu příplatkové výbavy pár věcí v hodnotě tehdejší Škody Fabia 1.4 16V Comfort a pak ho zavřete do garáže a nejezdíte s ním. Někdy se však vážně dějí věci mezi nebem a zemí.

Jak poznáte, že to není habaďůra?

Dvacetiletých aut po důchodcích s nájezdem pouhých stodvacet tisíc kilometrů jsou plné bazary. Tahle kilometráž je taková důvěryhodná. Není to ani podezřele málo a ani to není víc aby působilo příliš ojetě. Lidové moudro říká, že dvěstě tisíc ujetých kilometrů na “budících” znamená, že auto se brzy rozpadne na prvočinitele. Jenže jak prodat auto, kterému na displeji digitálního tachometru svítí pouhých třicet pět tisíc? A navíc když to auto je bezmála dvacet let staré? Jde to stáčet i opačně? V jednom díle seriálu Monte Karlo přeci náš hrdina a obětavý mechanik Bóďa předvádí, že to jde. Jenže u naší mahagonové X5tky by to byla škoda. Je na ní totiž seriozně vidět, že nejezdila. Když jsem se usadil v tmavočervených sedačkách velmi přesně korespondujících k mahagonovému vnějšímu laku karosérie, připadal jsem si jako v lunárním roveru, který je nový, skvělý, ale k měsíci ho zatím žádná raketa nevynesla. A přitom on na ten okamžik čekal celou dlouhou řadu let. Zkrátka je to nevyužité užitkové auto. Představte si, že pneumatiky jsou zcela původní. Jsou to Michelin Diamaris, které se montovaly v továrně a kupodivu se dají ještě na trhu sehnat. Ne stejné, ale podobné. Pak otevřete kapotu a vidíte neopálené výfukové svody a kovová víka ventilů osmiválce, které ještě vůbec nestihly charakteristicky zežloutnout. A na výrobních kódech brzdových kotoučů taky najdete jasnou známku toho, že pochází právě z roku 2000.

Jak ten přeživší stroj času tedy jezdí?

Nejlepší by bylo, kdyby šlo do papíru, tedy toho virtuálního zkrze náš webový magazín poslat i nějaké ty automobilové vůně. Protože to nejde, zbývá na spisovateli, aby pocity zprostředkoval. Do hnědočervena zbarvená kůže Nappa má svou neopakovatelnou vůni. Bavorák je jí přímo nasáklý a v kombinaci s pachem tehdejších nejpokrokovějších plastů, vytváří atmosféru jaká dokáže panovat vážně jen ve vozech BMW z přelomu tisíciletí. Sedadla jsou vážně pohodlná. Volant je kulatý a stejný jsem našel například i v létě ve famózní M3 generace E46. Takový měla i úžasná M5 generace E39, která měla rovněž osmiválec, ovšem ještě daleko víc nasupený. Paradoxně tehdy stál stejně jako tato X5. Jak je možné, že si někdo za ty peníze vybral ono SUV? Na zodpovězení této otázky bych se musel asi vrátit na začátek a stejně to pořádně nepochopím. Být naším autem dnes ona M5, šílel bych radostí. Ovšem taky by nestála podobně jako nové auto nižší střední třídy v základní výbavě. Stála by opravdu plnotučné peníze. Proč vůbec trochu plísním na tuto starou X5? Jízdní vlastnosti jsou zkrátka takové, jaké jsou. Je to totiž trochu příliš vysoká krabice, což vám více než napoví.

Jenže se v ní cítím stále vyjímečně. Otočím klíčkem a osmiválec zaburácí, aby se uklidnil na téměř neslyšném volnoběhu. A pak zařadím „D“ a neohroženě vyrážím vstříc velkoměstu jako „Pražskej Démon“. Ten pocit nadřazenosti tu je stále zřejmý. A představte si to v reáliích roku 2000. V té době si tohle BMW dávalo Fáčka jako jednohubky a k hlavnímu chodu povečeřelo všechno prestižnější, co tehdy v ulicích metropole jezdilo. Taxikáři v Peugeotech 405 GLD se klidili do pravého pruhu už preventivně a podnikatelé v Mazdách 626 se měli taky na pozoru. Přijíždí kmotr ve velkém BMW a je to prostě „von, ten  Pražskej démon“.

V reálu to auto nejezdí líp než 540i v M paketu. Co vám budu povídat. A už vůbec nejezdí stejně jako BMW M5 či ikonická M3, kterou v tom roce značka rovněž představila. Je malinko udrncané a cítím ten potencál, který by měl motor, nebýt uzavřený v té krabici. Jenže já nechápu dost dobře americkou mentalitu a není mi jasné, proč ukazovat svou sílu ve městě prostřednictvím svého automobilu. A taky jsem nikdy nevlastnil nevěstinec. Jenže pojďme všechno uvést na pravou míru. Proč se tohle auto natolik zalíbilo tátovi, že si ho koupil ve společnosti AAA Auto a nyní na jeho stále bezchybný lak aplikuje bohaté vrstvy vosků s nanotechnologiemi? Cestování v něm je zkrátka neuvěřitelný relax. Kabina zůstala i po letech luxusní a dřevěná dýha na středovém panelu vypadá stále hodnotně. Vůz velmi dobře plyne krajinou a to zejména po dálnici. Umí kupodivu velmi dobře projíždět i zatáčkami, ale vše v kontextu vysokého vozu o hmotnosti přes dvě tuny. Ve své době to byla zkrátka špičková technika. Někdy tohle auto rád srovnám s jeho novým bratříčkem a uvidíme. Můj dojem je, že BMW X5 první generace je unikátní i v tomto odvážném srovnání. Auta byla tehdy taková lepší, poctivější. Asi ty pocity znáte. Někteří se nám to snaží vymluvit, ale pravda je ta, že ona kůže na sedadlech je opravdu bytelná a z dobře živené krávy.

Verdikt

Zní to asi divně, ale každému bych přál zažít ten pocit sednout do dvacet let starého auta, které nemá vážně nic najeto. Stojí to vážení za to, si za takový stav připlatit. Klidně i dvojnásobek obvyklé ceny za průměrný ojetý stav. Za své peníze získáte koncentrovanou nostalgii na kolech. A to je přesně i důvod proč jsme si toto BMW domů pořídili. Někdy se zasním a říkám si, jaké by to asi bylo, najít na trhu Porsche 911 řady 996, které někdo posledních osmnáct let de-fakto zapomněl v garáži. Nebo BMW E46 M3. Ó, to by byla nirvána. Vážně, za podobně zachovalé auto by fanoušek mého formátu měl tendenci seriozně zaplatit pomalu stejně jako za to nové auto, které je sice ve všem lepší, ale nemám na něj žádné nostalgické vzpomínky. Každopádně mahagonové BMW nezůstane uzavřené ve vzduchové kapsuli, ale bude běžně jezdit. Na jaře dostane nové moderní pneumatiky a budeme ho používat tak jak jeho tvůrci zamýšleli. Vždyť je to auto a ne ztracený obraz od Picassa.

Technické údaje a cena na trhu:

BMW X5 4.4i

Motor: zážehový vidlicový osmiválec (M62)
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec , proměnné časování ventilů
Zdvihový objem 4398 cm3 
Kompresní poměr 10.5:1
Maximální výkon: 286k/210kw při 5400 otáčkách/min
Točivý moment 440N.m při 3600 otáčkách/min
Převodovka automatická, 5st. 
Pohon všech kol,
Brzdy: ventilované, kotoučové, čtyř kanálové ABS
Pneumatiky: 255/50 R19
Rozměry: 4.667 x 1.872 x 1.707 mm 
rozvor: 2820 mm
provozní hmotnost 2095kg
Maximální rychlost 207 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7.5 sekund
Spotřeba 18.8/11.1/13.9 l/100 km

Cena v roce 2000: 2.532.500 kč základní cena / odhadem 3.000.000kč celková

příplatky našeho vozu: Metalíza (30.100kč), Kožené čalounění (89.500kč), vyhřívání předních sedadel (16.700kč), el. ovládaná sedadla v rámci M paketu (78.200kč), Xenonová světla vč. ostřikovačů (36.300kč), PDC (31.800kč) , barva čalounění a vozu : mahagonová z programu BMW individual (upřímně nevím, ale min. 50.000kč si připočtěte) , “M” sportovní podvozek, stropnice v barvě antracit a “M” 19” kola (100.000kč odhad) tovární, integrované tažné zařízení ( 25.000kč odhad)  

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bavoraczech
21. února 2018, 08:10
0

Moc pěkně napsáno. V tomhle Mastodontovi, ale se subtilnějším motorem 3.0D něco přes 200 koní jsem jel na zadních sedadlech. Auto je mimořádně tiché a samozřejmě se do něj dobře nastupuje. nemile mě ale překvapil hodně tvrdě nastavený podvozek. Holt nějak se ty jízdní vlastnosti dohnat musí :(. Mám asi 6-7 let starou zkušenost s jednou z prvních Alf 156, která měla v tehdejší době najeto okolo 70t km a byla po majiteli rakouského autosalonu Alfa-Lancia. Na podvozkových dílech byla sice rakouská sůl nezpochybnitelná, ale co se týká mechanického stavu a chodu motoru, nebylo o najetých kilometrech pochyb. A co teprve interiér? Ten byl mimořádně tichý a zachovalý. Neošoupaný a nepopraskaný rřevěný volant a řadicí páka a semišové sedačky vypadaly také jako nové. Byl to pro svého původního majitele zřejmě opravdu mazlík :)

reagovat
OndrasI
21. února 2018, 09:11
0

Gratuluju ke koupi a díky za záchranu.
Tohle konkrétní auto se objevilo přesně ve chvíli, kdy jsem složil zálohu na nový, mnohem přízemnější auto - stálo mě to pár úplně bezesnejch nocí a když jsem se rozhodl, že radši starou X5 než čtyřletý GT220, tak už byl Bavorák pryč.. Správná barva, správnej motor, správná výbava, původní značky, málo najeto, prostě sen.

reagovat
krab
21. února 2018, 10:39
1

Tak to děkuji pěkně za gratulaci a tu "záchranu" chápu :) No tátovi se tento Bavorák neuvěřitelně zalíbil. Stačilo si ho přivézt domů na takový ten "test ojetiny" Pak jsem mu půjčil klíče a celé odpoledne jsem ho neviděl. Musel si i v mezičase jít dotankovat. Myslel, že se sveze jen tak "za humny" a málem dojel po dálnici až do Rozvadova :)

X5 a vůbec velká SUV nejsou můj šálek kávy, zatím bych si podobné auto nepořídil, ovšem jízda v tom je svým způsobem návyková. Akorát maličko "žere", což ovšem není nic, co by nás překvapovalo. Musí se počítat s nějakými 13 l /100 a když se trošku víc využívá dynamika stroje, je to pochopitelně horší.
-
Komentář upraven 21. 2. 2018, 10:41:07

beastar
21. února 2018, 12:18
2

13 je ještě poměrně střízlivy odhad. Když využiješ plynový pedál těžší nohou snadno se lze dostat na 18 litránků. Tyhle auta jsou všechny stejný ekonomický. Každopádně nedivim se že dojel až k Plzni po dálnici to je krásný. A 35000 najeto... Nový auto.

zd
zddan01
21. února 2018, 18:05
0

auto si užije, to věřím :) V8 v jako nové E53 s těmito km je extrémně naklažlivá, to bez pochyby

s tou spotřebou, no :) záleží kde se bude jezdit, mám E64, s novějším N62 motorem, která je o metrák lehčí (je plná výztuh), normální jízda lehce nad limity 10, víc nad limity 12, což jde, bláznění max k 15, peklo je ale město, krátké trasy se studeným motorem k 20ti, tady to všechno kvůli vyšší hmotnosti, 4x4 a 5st automatu (je to tak?) bude o ty 2-3 víc
na LPG se ptát nebudu, i když tady by dávalo smysl, nicméně auto s těmito km to člověk nemůže udělat ;)

zd
zddan01
21. února 2018, 18:09
0

a ještě pro zajímavost, jak naskakovaly km?

krab
21. února 2018, 19:23
0

To bylo vůbec zajímavý. Auto bylo opravdu takto konfigurované a objednané u Bychla BMW ( pokud jsem nepoletl) a celou dobu v jedné rodině ve středních Čechách. Jediné co víme je, že paní majitelka v TP měla cukrárnu. Což není typické auto pro majitele cukrárny na přelomu tisíciletí :) Nejezdilo se s tím moc už od začátku. První 3 roky možná ani ne 10 tis km , pak střídavě tu a tam něco, pak to přelezlo přes 20 a pak bylo auto občas i v depozitu. Naštěstí to bylo pořád v suché garáži někde a lak a interiér i stav podvozku prostě odpovídá novému autu. Myslím, že teď kilometry přibudou, ale tak 5 tis za rok bych tipoval ( není to jediné auto), takže pořád zůstane s pozoruhodně nízkým nájezdem. PS: asi vůbec poprvé to byl táta, kdo použil originální zabalené tažné zařízení složené pod podlahou kufru :)

Candy
21. února 2018, 10:46
3

Neobvyklá barevná kombinace, připisuji plusové body! Vzpomínám si na tu dobu, když tohle auto vyjelo. Mercedes strhnul lavinu zájmu o prémiová SUV svým ML, ale až BMW dokázalo vyrobit SUV se skvělými jízdními vlastnostmi na silnici (v kontextu tehdejší doby). Byl jsem na premiéře X5 v ČR, vozili nás po nějakém sranda terénu a všichni jsme z toho byli paf. Úplně jiné BMW, velké, majestátné a ve čtyřkole (byť BMW dělalo 4X4 od 80. let). A na zvuk V8 si vzpomínám dodnes. Každej, kdo měl tehdy prachy tohle auto chtěl vč. těch co měli sedmičky! Krásná doba. Taková, kdy takové to povrchní předvádění se mělo nějakou úroveň :-)

reagovat
beastar
21. února 2018, 12:19
0

Svatá pravda:D

Jimi
21. února 2018, 11:50
0

taky jsem o ní chvilku uvažoval, vyhrálo pohodlí a jízdní vlastnosti stejně staré sedmy taky s V8. Spotřeba je v porovnání tak o 2l nižší a servisně je to míň komplikované- holt daň za pohled ze shora. Tenhle kousek se už dá klidně považovat za investici- levné to určitě nebylo. pěkné...

reagovat
beastar
21. února 2018, 12:14
0

Dobrá koupě. Nejlepší motor pro tuhle těžkou kovadlinu. Neobvyklá barva, původní spz jak na youngtimeru. Souhlasim i s tím, že jede dobře hlavně rovně. V zatáčkách to jde ale mě to připomínalo trochu dodávky:) 996 s podobným nájezdem najdeš ale ta cena potom. Každopádně zázrak že to je aut z Čr trhu v takovém stavu. Mimochodem kdo to teda konzervoval? To zůstalo někde zabavený z trestný činnosti? A taková věčná taxikáři už měli Passaty a oktávky a řekl bych že podnikatele oscilovali mezi feldou, oktávkou a dovozem z reichu.

reagovat
BubaaCZek
21. února 2018, 12:39
0

A kolik Vas teda stalo ted?

reagovat
beastar
21. února 2018, 13:17
0

Taky me to zajima ja typuju 300

krab
21. února 2018, 14:37
0

Trošku víc Beastare, prostě asi jako za dvě X5 v lehce podprůměrným stavu z těchto let.
Fakt to ale jezdí a "smrdí" tou novotou a ono když si takový auto přivezeš domů, v klídku si prohlídneš, pak přijde tatík celý rozzářený jako sluníčko jak moc se mu to líbí, tak to nejde v tom "monte karlo" bazaru přece nechat :-D

beastar
21. února 2018, 14:47
0

Já chápu důvod koupě. O tom žádná. Myslel jsem že herr Krab nakupuje jen dobře a za ceny běžným smrtelníkům nedostupné;) Jo i tak je to parádní cena za takovej extra kus. V tyhle barvě a specifikaci jich muselo u nás bejt.... Tak 1...

Bavoraczech
21. února 2018, 15:00
2

Aby si v Monte Karlu teď nemnuli ruce, jak se chytil, makovec :-D

beastar
21. února 2018, 18:11
2

Jo,jo stočený o 500,000 vyleštěný okenou a M3 pastou:))

peca
21. února 2018, 12:58
0

Taky se mi libi stare-nove auta, je to takovy zvlastni pocit. Mati ma 15 let starou Fabii jen se 40kkm. Vzdycky se smeju, kdyz do toho sednu z mojich aut, ktere jsou stare obdobne, ale maji na tachometru i sestkrat tolik :-)

reagovat
Skipper
21. února 2018, 13:20
2

Vypadá hezky, tátovi moc dobře rozumím. Přeji hodné šťastných kilometrů!

reagovat
beastar
21. února 2018, 13:36
2

No a tady jedno OT, TraumPOWERcabrio... ,) JEN 21,000 Km. JEN Milion a tři čtvrtě... Za automat bez střechy si myslim velmi lákavá nabídka. Jak nový no.

reagovat
BubaaCZek
21. února 2018, 13:56
4

Skoro bych rekl, ze takoveto prilezitosti by si zaslouzily vlastni vlakno!

beastar
21. února 2018, 14:03
1

Na tyhle x5 mi vadí jen jediná věc.. A to že sem jí nekoupil:))

reagovat
reagovat
beastar
21. února 2018, 14:51
0

Je to reál:) V kontextu naší běžné nabídky je to k neuvěření . Je to tak... Člověk občas něco prodá ale v Čr je dobrý sídlit... A to je tak celý. Takže chápu že to někdo dela touhle formou "zastoupení".

krab
21. února 2018, 15:03
0

Toho já znám dokonce osobně. To zprostředkovává Jirka Hladík. Jeho táta i on jsou velcí veteránisti :)
Ten obchodník v Holandsku se prý fakt zaměřuje a specificky vyhledává jen extra zachovalé a něčím zajímavé kousky. Netuším, jestli se nějaké auto prodalo od něj i k nám do ČR, možná bychom se divili, že i několik, ale obecně na takový druh businessu jako má ten Holanďan tu dle toho co jsem tu a tam slyšel není trh. Ono to i dává logiku.

Takže auta jsou to ovšem ultra pěkná. Musí se to ale vždycky vidět, takže úplně zobecnit to nechci.

beastar
21. února 2018, 15:39
0

No trh tu je:) Zájemců je málo. Zase rok od roku se to zlepšuje a dokážeš prodat i zajímavý věci. Co mám takovou zkušenost nesmí to bejt x5 a nebo třeba Laguna:)) Oplati se auta co můžeš prodat do světa jako raritu Porsche, Maserati, Audi s/rs, emka, Zonda no a jiny vobycejny věci. Jooo a abych nezapomněl chce to k tomu prodávat jeste Infinity na to se klioši úplně hrnou, že občas musíš na dveře dát mříž.
-
Komentář upraven 21. 2. 2018, 15:41:00

sheogh
21. února 2018, 17:02
0

@Anorex: A proc to sem davas? Komu tim prospejes? :-))))) Akorat si clovek poslinta klavesnici :-)))

Nimrod
21. února 2018, 15:59
0

kamarád má volvo 740 z '84 s najetýma necelýma 80tkm, takže si to umím celkem dobře představit :-) také má w116 s podobným nájezdem, ale na něm se hodně podepsalo to, že asi pár desetiletí jen stálo a je z něho moc hezký základ na renovaci... to volvo je jak po renovaci :-)

reagovat
je
jerry
21. února 2018, 18:47
1

Ty první 3 věty v závěru článku podepíšu na 100%. Je to zážitek koupit auto, co už se nevyrábí, ve stavu jako nové. A ani nemusí být tak starý, člověk si to stejně užije. Na podzim jsem koupil MX-5 NCFL 2.0 z roku 2012 s nájezdem 5.500 km. Auto jezdilo pravidelně každé léto 1 tis km. Nikdy ani nevidělo déšť, pouze výlety za sluníčka. K tomu prováděna pravidelná inspekce v autorizáku. Samozřejmě od 1.majitele. Stav podvozku i motoru jako při předávce nového auta v autosalonu. A cena byla jako u stejně starých aut s nájezdem 50-100 tis.

Calif
22. února 2018, 09:03
0

Gratulace, krásné auto. Ale miluju tu zelenou e39 z těch odkazů dole!

reagovat
Fr
FraHor
22. února 2018, 09:48
1

Já bych k X5 nebyl tak tvrdý. Za sebe bych titul nejzbytečnějšího auta udělil BMW X6.

reagovat
krab
22. února 2018, 10:39
1

Je to nadsázka, že... :) Ten kontext je, že BMW v té době mělo opravdu technicky špičkovou pětkovou řadu (E39) a postavit terénní velké auto, které ovšem na dálnici dosáhne hladce přes 200km/h byla výzva. Ve své době se jim opět povedlo vyrobit skvělé auto v té třídě, po které každý, kdo měl tehdy peníze toužil.

Přitom legrační je, že v takové 540iA Touring bylo minimálně stejně místa a dokázala hladce plachtit po Autobahnu klidně i tachometrových 250 km/h.

S titulem X6 souhlas :)

zd
zddan01
24. února 2018, 21:15
-1

s tím nejzbytečnějším autem, viděl bych to na Z3 coupe :D auto k ničemu, nic málo místa, volant nenastavíš, zabouchneš dveře a jseš tam nacpanej jako japonec v mitsubishi zero, dopředu nevidiš přes zpětný zrcátko, venkovní jsou zase někde u loktů, blatníky široký, že je oboucháš, při akcelaraci se auto tak podivně zvedá, jak kdyby mělo motor vzadu, sofistikovanej podvozek, zvuk prdítka, stabilizace žádná, zavazadlovej prostor rovnou se síťkou ke stropu, protože je mělkej a nic se tam pod rolo nevejde, no fakt komedie...
a pak že X6 je zbytečná :P kdyby tam ještě stihli dát N62 motor a ne už ten pekelnej stroj N63, tak bych o tom autě 100pro uvažoval... jako dopněk z té E36/7C ;)

krab
24. února 2018, 21:55
0

No jo, to je vlastně pravda :-D Taky se mi jedno "zbytečné" válí doma ...

zd
zddan01
25. února 2018, 11:45
-1

nápodobně... ale nechám si ho :)
takže tvoje se ještě neprodalo, jak to vypadá se zájemci? je to přeci jen hodně úzkoprofilové zboží (když tak přes sz, jestli to tu jde...)

obecně myslím, že to u nás moc řešíme s tou užitkovostí aut, proč si třeba kluk ve 20 nekoupí jako daily auto starou e36 kabrio, v zimě hardtop a hotovo. nebo když má víc peněz, Z4 s hardtopem. na co potřebuje, nevím, e46, e39 kombi?
měli bychom se inspirovat u Švýcarů, ty si to umí užít :) a teď neberu v potaz jejich kupní sílu, ta je totálně jinde, ale když se dát po letech koupit kupé, nebo kabrio za desetinu ceny, tak co řešit...

krab
25. února 2018, 13:54
0

Neprodalo zatím. Jednoho vážnějšího zájemce mám. No, moc mě to radost ve výsledku neudělá, nabízím ještě k prodeji GT86 a uvidíme jak to dopadne.

Motivace je mít místo těch dvou jen jedno zase trochu jiný sportovní auto. Tak uvidíme.

beastar
25. února 2018, 14:34
1

Krabe děláš dobře. Porsche je Porsche. A místo těch dvou hádám Caterham bude? Protože co jinýho. Prodávat tohle Bmw v Cz je velká dřina.

Jimi
25. února 2018, 18:26
0

to Krab: Klidně bych si nechal obě, ale nejdříve musím postavit hangár... :-)

krab
25. února 2018, 19:12
0

Jo, kluci, prodat tady specifické auto není vždycky snadná práce. Člověk se nesmí nechat ovšem zahnat do kouta :) Ono to Z3 Coupe navíc je skvělé auto a má dokonce i do budoucna "renovační" potenciál, když už bych se rozhodl do toho sáhnout. Díly nejsou drahé a dá se udělat podvozek lepší než originální, lze udělat leccos. Toyota je to samé, ale pojezdil jsem si a zas jí rád přenechám dalšímu podobnýmu nadšenci. Vyjde brzo takový editorial ... Ono přeci jen upřednostním zase něco dalšího zajímavého, jedno auto v hodnotě těch dvou. Tím pádem nebude problém s místem a časem to vše ujezdit.

Jako může to být Caterham, ale nemusí. Uvidíme. Jako na 100% nejsem rozhodnutý. Na klasické vzduchem chlazené Porsche mám stále málo peněz, na opravdu zajímavou klasiku typu Hondy NSX nebo E30 M3 taky. To bych si musel holt "přišetřit" a doufat, že to dál nebude strmě vzrůstat na hodnotě. Toužím ale spíš o něčem ne tak brutálně drahém a "výstavním" , autě které bude primárně řidičské, ale současně i s potenciálem už příliš neztrácet na hodnotě ( když si ho nerozbiju ...) Nějaké možnosti naštěstí na trhu jsou, aspoň budete mít co sledovat, když se moje stávající 2 auta prodají :)

PS : To Porsche 911 je takový řidičský "mor". Jak tím načichneš a máš to opravdu v pěkném stavu, tak už se na mnoho jiných aut začneš dívat jinak ... bohužel a to nejsem skalní Porsche fanoušek ( zatím, snad ...)

Jimi
25. února 2018, 19:32
0

Chápu to, je potřeba to posunout na další úroveň. U mě to buď samo umře, nebo to někomu radši "daruji" za symbolickou cenu, pokud si to nechci nechat do sbírky.

krab
07. února 2021, 12:55
-1

Jee, to už jsem dlouho neviděl tohle video.. Vaculda je machr. Co tam říká fakt tak je... i ten motorek centrálu, klasika u bmw jsme menili přesně jak radil. Ale spotřeba se dá kolem 12 ti kupodivu na delší trase v pohodě. Auto jezdí, v zimě ale ne, to už by ho byla škoda a má teď asi 45 tisíc najeto. Původní gumy sice paráda, ale ty jsme vyhodili, jsou tan nový a auto dostalo pochopitelně nový filtry a oleje i v prevodovce, rozvodovce a difu.

ar
aries
23. února 2018, 19:39
0

Nam sa minuly rok postastilo Mazdu 6 GH po facelifte dvojlite dvojliter benzin s 42 tis najazdenymi km. Komplet servisna historia, auto ako nove, pritom malo 7 rokov. Cena porovnatelna s inymi podobnymi, mali sme stastie, byvaly majitel kupoval nove a toto im nechal za protihodnotu, zrovna ju doniesli do bazaru a mne tam kamos zrovna tuto konfiguraciu zhanal. Doniesli sme s nemecka. Odmena za 3 mesiace patrania po poriadnom aute za dobru cenu

reagovat
MartinCoupe
12. března 2018, 23:03
0

Krasavec!

reagovat
beastar
13. března 2018, 00:59
0

Hahah já sem si nevšimnul toho novýho obrátzku. No tak konečně změna k "lepšímu". Ale teda měl si to vzít v naftě, benzín moc žere doufám že instaluješ lpg ...

MartinCoupe
13. března 2018, 10:25
0

Dám tam LPG i CNG... :-)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem