načítám data...

Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Dnes vám neukážeme žádné oku lahodící sporťáky, super rychlé sedany ani mrštné hot hatche. Dnes vás zavedeme to temných hlubin mysli jednoho praštěného autíčkáře.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Podivnosti z temných zákoutí inzerce

Mysl každého správného autíčkáře je pozoruhodné místo, ve kterém se odehrávají vskutku zvláštní věci. Myšlenky se tam ubírají od čistě racionálních úvah o automobilech pro každý den, přes vcelku ospravedlnitelné hračky až po úplné nesmysly, které každému normálnímu člověku, který není postižený nemocí zvanou automobilitida, připadají zcela ulítlé. Každá taková mysl má však také své temné stránky. A právě do těchto temných místeček své mysli vás dnes zavedu a ukáži vám, co se tam v posledních dnech děje. Vítejte u bazarového snílka, který nedává vůbec žádný smysl a je plný ne zrovna obvyklých vozů.

Mercedes-Benz S500 W220

Prvním zástupcem tohoto divného výběru je starý Mercedes třídy S. Na tom by asi nebylo zas tak nic špatného. Sonderklasse bývá vcelku logickou volbou pro někoho, kdo prostě touží po tom nejlepším. W126 je legendou 80.let. W140 formovala pro změnu léta devadesátá. W221 byla natolik pokrokovým vozem, že by snad obstála i v dnešní době. A někde mezi těmito velikány se krčí generace označovaná jako W220, patrně nejméně oblíbené esko vůbec. Dvěstědvacítka alias motýl provedl značku Mercedes do nového milénia. Vznikal tak v době, kdy Mercedes tak trochu hledal svou identitu a to se na vlajkové lodi samozřejmě projevilo. Opulentní, až poněkud arogantní W140 nahradilo auto, které designově bylo mnohem střídmější a zároveň takové těžko uchopitelné. Tahle změna se nelíbila každému a musím přiznat, že ani já dlouho nebyl z W220 nadšený. Postupem času to však ve mně uzrálo a dnes mohu prohlásit, že se mi vlastně i docela líbí. Dokonce i na ta zvláštní přední světla jsem si zvyknul.

Co se výbavy týče, tady nebylo o čem. Motýl opět přepisoval pravidla hry v nejvyšší (ostatně jako každá nová třída S) lize. Vzduchový podvozek Airmatic, ventilované sedačky, bezklíčový vstup, adaptivní tempomat Distronic, to vše a mnohem víc se mohlo nacházet na palubě tohoto křižníku. Stále to však nevysvětuje otázku, proč se občas přehrabuji v inzerci mezi těmito vozy. Že by to byl onen všeobecný názor veřejnosti, že to není povedená generace a já se tak snažil jen jít proti proudu? Těžko říct, možná to tak bude. Každopádně pokaždé, když vidím v inzerci osmiválcovou pětistovku, pálí mě kapsa. Vé osmička s označením M113 patří mezi ty nejodolnější motory posledních dvaceti let a i velkému sedanu poskytuje naprosto důstojnou dynamiku. Za rozumný kousek se dnes platí okolo 150 tisíc, což nezní jako přehnaná částka za bývalý vrchol automobilového průmyslu. Tak třeba někdy…

Volkswagen EOS 2.0 TDI

Čas od času si pohrávám s myšlenkou, že bych si pořídil nějaký ten dekapitovaný vůz. Však to znáte, jízda s větrem ve vlasech evokuje svobodu a je to úplně jiný druh zážitku, než v uzavřeném autě. Vzhledem k tomu, že mám doma dva malé pasažéry, kteří mají jízdu autem v oblibě, musím rázně zahnat všechny myšlenky na puristické sportovní roadstery. Naopak takový obyčejný výletní kabriolet se čtveřicí míst, se zdá jako přitažlivá volba pro mé potřeby víkendového cestování za krásami naší matičky země. Jenže mezi kabriolety není zase tolik na výběr, tím spíš, pokud si stanovím relativně nízkou hranici rozpočtu, většinou tak okolo 150 tisíc. Nalézají se tam nějaká stará BMW s lehce pochybnou image. Našlo by se jistě i postarší Audi a Mercedes. Mám však trochu strach, nechat napospas kabriolet s prémiovou značkou a plátěnou střechou venkovnímu stání na sídlišti. Pak tu samozřejmě máme Volvo, ale na to máme v redakci jiné experty. Chrysler Stratus/Sebring v inzerci ani neotvírám, protože mi vždycky zní v uších Adamovo klení, když se ten vehikl snaží opravit. Ne ne, tudy cesta nepovede. Já bych potřeboval něco s pevnou skládací střechou a zároveň něco, co absolutně nebude budit žádnou nežádoucí pozornost.

Těmto požadavkům dokonale vyhovuje jedno konkrétní auto. Je to takový Golf světa kabrioletů. No, on je to vlastně Golf. Volkswagen EOS stojí na základech pětkového Golfu a byl to takový pokus, jak naskočit na tehdy módní vlnu kupé-kabrioletů, které tehdy docela letěly. A pokus to byl asi úspěšný, neb EOS vydržel ve výrobě dlouhých devět let. Z čistě racionálního hlediska je tohle vlastně dokonalé auto. Ale proč sakra diesel v kabrioletu? Já vám říkal, že tohle jsou temná zákoutí mysli, která nedávají smysl. EOS dostal do vínku docela dost motorů, ovšem jen málo z nich je použitelných. Základní 1.6 FSI je zdechlý, přeplňované 1.4 TSI jsou vyhlášené svou nespolehlivostí. 2.0 TSI je zase už příliš drahé a než najdete šestiválec, to spíš uvidíte jednorožce (a když už, tak stojí naprostý nesmysl). Zbývají tak dvě možnosti. Benzínový dvoulitr FSI a naftový dvoulitr. A v naftě je kupodivu větší výběr a tudíž šance na lepší kus, proto bych hledal tam.

Peugeot 407 Coupé

Francouzská auta mají šarm, kterému často nedokážu odolat. To jistě může potvrdit má drahá polovička, která minulý víkend byla u scénky, kdy jsem se snažil vypnout alarm u našeho záložního postaršího kombíku, přičemž jsem na celé okolí křičel něco o zas..ném francouzském krámu, co zaslouží zapálit. S francouzskými vozy mě prostě pojí magická přitažlivost. Zvláštní slabost mám především pro jejich okouzlující kupé. Takový Peugeot 406 Coupé je hotové umělecké dílo. Šarm Renaultu Laguna Coupé mě též dostává do kolen. Z nějakého neznámého důvodu však poslední dobou koukám v inzerci po Peugeotu 407 Coupé. A vlastně ani sám nevím proč. Možná za to může ta dlouhá kapota. Nebo snad ten ladný profil. Fakt nevím. Ale mám tyhle dvoudvéřové lvíčky v záložkách svého prohlížeče až nezdravě často.

407 Coupé je cestovní GT jak se sluší a patří, sportovního na něm není prakticky vůbec nic. Stačí se jen tak uvelebit v prostorné kabině a lehce konzumovat ubíhající kilometry. 407 si svou posádku hýčká pohodlím, klidem a působí vlastně jako poměrně slušný relaxační prostředek. Každý zájemce by se měl zaměřit především na zážehové motory, ať už základní čtyřválec či vrcholný šestiválcový třílitr budou spolehlivější volbou, než naftové šestiválce, které jsou pověstné svými sebevražednými sklony. Z dieselových motorů snad jedině dvoulitr, ale těch překvapivě na trhu ojetin moc není.

Hyundai Grandeur

Pokud jste našimi věrnými čtenáři, možná jste si již všimli, že mám slabost pro klasické sedany. Ideálně pokud mají nějaký větší a charakterní motor. Dává tak logiku, že se nějaký ten větší sedan (krom Mercedesu) bude objevovat i tomto seznamu. Hrozně rád bych vám osvětlil, proč občas koukám právě po Hyundai Grandeur, ale sám to netuším. Možná mě na něm láká ten sametový šestiválec, nebo pohodlný podvozek, přesně to však nevím. Je to takové mé guilty pleasure. Na druhou stranu, za nějakých 100 tisíc máte zachovalý sedan, který má pod kapotou 240 koní, je spolehlivý a nijak zvlášť náročný na provoz. To není úplně blbá nabídka, ne? Musíte však přežít interiér z dob, kdy Korejci nebyli zdaleka na takové úrovni, jako jsou dnes. Hyundai Grandeur je auto, za které se sice trochu stydím, že mě oslovuje, ale nemohu si pomoct. A vůbec, mohlo by to být i hůř. Třeba by se mi mohl líbit Hyundai Coupé, což je po všech stránkách nedobrá věc. Takže svým způsobem buďte rádi, že vás obtěžuji „pouze“  Grandeurem.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
26. února 2021, 01:15
0

Tak jednou Dan zveřejní článek v půl desáté, já už si myslel že se hecnul a začal fungovat spíš přes den, a hnedka den na to je vše zase ve starých kolejích:))))

Ale hezky výběr:)
Teda vlastně... No, radši nic:D teda jako, ten Mercedes se mi taky fakt líbí, vždycky se mi líbil. Pak už to jde ale od desíti k pěti:D

reagovat
Daniel Borský
26. února 2021, 06:29
0

Přece byste po mne nechtěli dva články po sobě v ranních hodinách :,D vždyť ta noc už je takový můj trademark :)

lu
lumix
26. února 2021, 05:50
6

Kabriolet v naftě od VW, no nevím nevím. To jsem proste nikdy nějak nepochopil.

reagovat
Daniel Borský
26. února 2021, 06:31
0

To já taky ne, však taky píšu, že to nedává smysl :)

lu
lumix
26. února 2021, 08:38
0

Jj, jsem to rano nějak přehlédl. Kolikrát vidím v nabídce i pěknou Audi 80 ale pak kouknu a je to 1,9tdi, co vedlo lidi k nákupu takové kombinace, tomu nerozumím.

HeavySmoker
26. února 2021, 09:49
0

Ako bývalý majiteľ kabrioletu s prídomkom HDI - musel som jazdiť hore dole po diaľnici, mať len jedno auto a chcel som kabriolet. Rozpočet nebol veľký a rozdiel v prevádzkových nákladoch znamenal vtedy veľa. Na západe k tomu ľudí určite motivujú dane za CO2 a nezabúdajme že ešte pred dekádou bol diesel silne propagovaná ekologická alternatíva s veľkými úľavami od štátu (napr. vo Francúzku).

Va
Vasek7
26. února 2021, 11:01
0

Smysl mi to dava kdyz se dodela tazny a koupi obytny prives. Pak na jedno auto trefite tri kategorie soucasne: daily, fun, dovolenka.
Jinak dekuji za predchozi clanek o EOSu ktery me privedl k zjisteni ze strecha je unikatni a delalo se to i s 3.2 FSI

Lo
Lokystar
26. února 2021, 11:17
0

Nemáte odkaz? Nedaří se mi ten článek najít :-(

Daniel Borský
26. února 2021, 11:32
0

Tipuju, že se jednalo o tento článek od Honzy:
https://www.autickar.cz/clanek/kdyz-chci-golfa-co-neni-golf/
Jinak nejenom 3.2, ale po faceliftu tam mohla být ta 3.6 FSI co se dávala do Superbů. Nicméně hádám, že těch moc nevzniklo. Aktuálně ani v celém Německu není žádný na prodej.

Lo
Lokystar
26. února 2021, 12:18
0

jee další čtení, super, děkuju :-)

Sa
Sato
26. února 2021, 07:35
10

Ten mercedes vyzerá, že pri prepise po vás budú chciet doložit vlastníctvo kolotoču alebo inej pouťovej atrakcie :)

reagovat
vojtacz
26. února 2021, 08:27
0

Zrovna tuhle generaci u nás na severu vídám celkem často a většinou s tím nikdo jinej než osoba ze skupiny "tepláky, řetězy, na zahradě kolotoč" nejezdí. Nechtěl bych to.

Pólin
26. února 2021, 08:34
0

Je to fakt legrace, jaké typy s těma starýma limuzínama jezdí...:D Teď jsem byl u kamaráda - servisáka a měl tam na place stát BMW 740d, tak 15 let staré a oblepené samolepkama Monster Energy. Prý mu to tam dovezli nějací Bulhaři, že to má prasklou zadní nápravu...ale že na náhradní díl nemají, tak ať to prý zkusí zavařit :D

lu
lumix
26. února 2021, 08:35
1

Bohužel tahle sorta uživatelů sráží vícero značek a modelů, s tím jak se “luxusní ojetiny” dostávají na cenové dno a dělají ostudu těm co ta auta mají v dobrém stavu a bez tuzingu.

ransom
26. února 2021, 12:10
0

VW určitě nebyl jedinej, co dělal kabrio v naftě. Šéfová měla sexy Focus CC v naftě a v automatu. Z baráku šel jenom proto, že šéfovic zjistili, že dvě auta k ničemu nepotřebujou. Hned nato ho nový majitel pěkně rozvěsil po švestkách u cesty, takže je na světě o jednoho smraďocha míň.

ransom
26. února 2021, 12:11
0

Sakryš, to měl bejt samostatnej příspěvěk.

eLzyx
26. února 2021, 14:20
-1

kabrio v naftě dělalo i Volvo. Převážná většina C70 II. gen je ve 2.0D, což je PSA. Hnus na druhou. Diesel a ještě plebejský motor. Poměrně dost jich je i v D5, což je fajn motor, ale pořád diesel. Volví benzinové pětiválce aby člověk hledal po celé Evropě, aby vůbec něco našel.

beastar
26. února 2021, 09:36
3

Tak zrovna Grandeur se mě líbí taky. Má to tady kousek jouda v ulici. Bílou perleť, pěkná kola a tmavá okna a to auto vypadá tak o 500 000 dražší než opravdu je. Navíc to má fakt dlouho. Vždycky si říkám počkej masírku až se ti ta popelnice vysype a on jezdí a jezdí a jezdí to auto tam denně je a není takže furt:) Interiér je hnus, ale zbytek auta není špatný.

reagovat
Jenda_K
26. února 2021, 11:44
0

Jestli tam má motor Lambda 3.3 V6 tak ta se začne srát tak ve 250 000 km a to na regulaci vaček a začnou odcházet lambdy. Moc příjemný motor, pěkný zvuk, lineární zátah od 1000 ot do omezovače ve 6500. V Sorentu mi bral kolem 11 litrů. Automat pokud mění olej po 60 t bude věčný.

sheogh
26. února 2021, 14:10
1

Lambda sondy a dalsi senzory maji vetsinou vyrobcem udavanou zivotnost prave 250kkm, takze to dava smysl… no tak se koupi 4 novy sondy a jezdi se dal :-)

Sa
Sato
26. února 2021, 10:18
0

Pozrite, ja chápem že každý kto bude chciet 159ku prevádzkovať to odtial vykuchá, že to je logické atď atď. Ale to vyvezenie pevných častíc za mesto má zmysel, keď sa to vyflusá niekde medzi repokovými poliami alebo 30cm vedľa chodníka je z pohladu lokálneho ekologického dopadu rozdiel. Samozrjeme keď to auto vypaluje pdf v meste tak je to celé v prdeli.
Ja mám tiež jedno auto dízel aj ked som fakt nechcel no ekonomická stránka veci nepustila. Ani nie je tak spotreba ale ponuka ojetín v mojom vtedajšom výbere v benzíne bola mizerná. Bol som akurát vo fáze, že som si ekonomicky nemohol moc vyskakovať a ani tráviť čas po servisoch. Takže som skončil tiež s naftou, naštastie už s pdf. Ako aj tá spotreba je fajn, včera som za doobedie otočil Brno Praha za menej ako pol nádrže a to som šiel som hoodne neekonomicky.
Len som chcel povedať, že celé toto naše používanie dízlov v osobákoch je deformácia s negativnými dopadnmi na lokáne prostredie, globálne to z pohladu co2 je fajn, ale sviníme si pod nosom. PDF sa to snaží obmedziť, ale je to hasenie problému, ktorý ani nemusel vzniknúť.

reagovat
Sa
Sato
26. února 2021, 10:24
0

toto patrilo k inej diskusi...

Bavoraczech
26. února 2021, 11:02
0

Tu W220 má teď jeden známý a hrozně si to chválí, jak je to papalášské pohodlné auto a zřejmě se mu tam doteď ani nic drahého nevysypalo. Já za sebe musím říct, že jsem prostě okolo toho roku 2000 byl školáček, který si začal kupovat časopis Speed a koukat víc po autech než po holkách. A tak se mi prostě tyhle mileniální káry jako W220, E38 apod hrozně líbí. Líbila se mi v té době i Audi A8 a Peugeot 607, avšak postupem času jsem k celému koncernu získal lehký odpor (těžiště motoru je na předohrab prostě moc vepředu a vysoko). Tím se dostáváme k EOSu s naftou... V tu dobu byl takový nešvar... nejen teda u VW a Audi, rvát do kabrioletu naftu. Dost překvapila i Alfa Spider (Brera) v naftě, takže tu bych nominoval jako dalšího kandidáta na nesmysl :-).
Peugeot 607 jsem měl nějakou dobu možnost vyzkoušet. K Peugeotku bych tedy napsal, že je to skutečně nesmysl ještě větší než ta 607, protože to je alespoň pohodlný koráb, ale ta 407 Coupé je něco hodně podobně nudného jakože ve sportovním kabátu. Sportovního ale na něm není skutečně nic... Možná ten třílitr.
Do výběru bych přidal třeba Hyundai Coupe Tiburon - nemám s ním zkušenosti, ale dneska už se o něm skoro nemluví :)

reagovat
Ka
Karda
26. února 2021, 11:24
5

Jako dítě školou povinné jsem si koupil W220 model 1:18. Vtipný je, že i ten začal reznout jako jeho předlohy. Tomu říkám cit pro detail. Ale ani to mě neodradí se sem tam podívat do inzerce, co se prodává.

sheogh
26. února 2021, 14:15
1

Doporucuju tu starou A8 vyzkouset - motor sice vpredu ma, ale je to 4x4, ne predohrab a podle me naprosto splnuje “sportovni sedan” :-) Space frame je dalsi bonus, tak tuhou kastli ma maloco…

beastar
26. února 2021, 14:43
2

Njn vždycky je fajn když Audi hodnotí lidi, co jezdí Alfou. A koupili takovej proradnej werk jako je 607. Dávali do toho motor co se nestal? Nebo funkční elektriku.

Jak je tu psáno za A Quattro, pohodlí docela spolehlivý a hlavně to jede a jelo. 2.0 TDI a4/6 není Audi a predokolka taky ne. To je verze pro firmy..

sheogh
28. února 2021, 14:13
0

No asi tak

Bavoraczech
01. března 2021, 11:43
0

Beastar: Jo, 607 byla chyba. Mel to byt superspolehlivy 2.2i, ale byl to spis supernudny 2.2i. Mozna kdybych koupil 3.0... ale furt by tam zbyl ten nudnej podvozek. Elektronika stála za nic. Jak říkal známej... Peugeot je sice narvanej výbavou, ale ta výbava funguje oproti koncernu tak nějak... Moje zkušenost - funguje proti všemu tak nějak. Prémiové audio JBL šumí, samozatmívací zrcátka si dělají co chtějí, nebyla cesta aby některý TMPS senzor neukazoval chybu atd. Výhoda je, že jsou na to levný díly, nevýhoda že jich potřebuješ hodně.
A8 bych se bál, pokud se nemýlím, je tam hliníková kastle. V podstatě machrovinka... Dokud nepřijdou kroupy, neopatrný soused nebo košík u Kauflandu. V tomhle je mi, když už Audina, asi sympatičtější A6.

eLzyx
26. února 2021, 14:00
0

prazvláštní výběr bazarového snílka, jen co je pravda. Je to takové ode zdi ke zdi. V8 benzin, R4 nafta, Pežot a Kundaj. Ale proti gustu ...
Pokud bych měl sáhnout do hloubi své mozkovny do šuplíků "chtěl bych", tak by to bylo Porsche 911/Cayman/Boxster (oscilující od aut za 250 po aircooled 911 za 1,2M podle momentálního rozpoložení. Jeden den bych klidně dal do zástavy barák, druhý den bych si nekoupil ani model za 50kč), Volvo V70R II. Gen (nejsou a asi už nebudou), Jaguar F-type/XK (dle financí), elektrovehykl Fiat 500e/Tesla S/3 (opět dle financí).

reagovat
sheogh
26. února 2021, 14:12
0

Ten peugeot 407 je peknej, ale 406 me prijde takova vyvazenejsi a elegantnejsi… jen skoda toho pohonu, zaslouzilo by to neco trosku dravejsiho :-)

reagovat
St
Staromil
26. února 2021, 17:14
0

Soused to měl s třílitrovou V6...nemohu moc soudit, nikdy jsem s tím a ani s ním nejel, ale to je/bylo málo? Tedy na elegantní coupé, neměl to asi být zrovna sporťák. Předlo to jak ten lvíček na kapotě...:-)))...

Frankie
26. února 2021, 14:22
0

Čtu ten článek. Ze srandy kouknu na inzerci na ty Mercedesy. Pošlu jen inzerát partnerce a tě hned, že nějakého chce, co nejdřív, ať o víkendu pro nějaký jedeme..., sranda. Budu muset o nich něco načíst. Případně i o menších motorech a s ohledem na spotřebu i o naftových.

reagovat
Adam
27. února 2021, 22:21
-1

Doporučuju najít kus bez airmaticu a ideálně jako S320. V takovýhle specifikaci je to pak nezničitelný. Ta R6 tomu dává stále solidní dynamiku a plavné je to i bez vzduchu až až :)

Jan Machač
26. února 2021, 16:07
1

406 bych vzal na milost, pohazuje prdelí, ale 407 je neštěstí. Budu si muset u Dana ověřit počet dioptrií ;-)

reagovat
St
Staromil
26. února 2021, 17:04
1

Mám to v otázce 406/407 nastavené úplně stejně...pro mne je 406c zcela jasně esteticky výše. Vůbec u řady P xx7 a zejména u těch novějších, to byl u Peugeota krok velmi špatným směrem ( tehdy velmi módní trend předního "úsměvu"...však tenhle debilní trend vyzkoušela na počátku i Fabia II). A to ta 407 dopadla ještě dobře. Však ho (ten čumák), sice ne dost rychle, ale přeci jen, opustili. Korunovali to pak ještě verzí 208SW, což u mne v kombinaci se zadkem téhož aspiruje na jeden z nejošklivějších, nevyvážených vozů, co se dají potkat. Ale to sem už nepatří.
Jinak všechna auta v článku jsou fajn, svým způsobem nestárnou...a našlo by se jich z dob nedávno minulých dost dalších, něčím zajímavých, nečím nadčasových...já se někdy zakoukal směrem Xedos 9, Nissan Maxima QX...ještě, že byly za dané peníze hned prodané...

Ad
Adlok
26. února 2021, 19:30
0

A co třeba taková Audi A8 4.2 TDI? :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Imperial Le Baron 1975
Chrysler Imperial Le Baron

1975 rok výroby
218 koní výkon
7 206 ccm objem

Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP 1973
Buick Electra 225 CUSTOM 4 DR.HARDTOP

1973 rok výroby
211 koní výkon
7 456 ccm objem

Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V 1995
Chrysler Vision EAGLE ESI 3.3 6V

1995 rok výroby
121 koní výkon
3 299 ccm objem

Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw  2013
Chevrolet Camaro Chevrolet CAMARO 3.6 V6 241kw

2013 rok výroby
328 koní výkon
3 600 ccm objem

Mercedes-Benz Třídy C c280 1995
Mercedes-Benz Třídy C c280

1995 rok výroby
193 koní výkon
2 799 ccm objem