načítám data...

Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Kupovat si nové elektromobily je práce pro bohaté. Co když vám ale nevadí nebýt první a chcete elektromobil?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Bazarový snílek: Elektromobilistou z druhé ruky

Všechny postavy v tomto článku jsou smyšlené. Pokud náhodou znáte někoho, kdo je perspektivním zaměstnancem nadnárodní společnosti a chce si koupit auto s osmiválcem nebo elektromobil, pak jde o naprostou náhodu. A ta částka taky nesedí.

Představte si, že jste perspektivní muž, zaměstnaný v nadnárodní korporaci, poohlížíte se po šanci na manažerskou pozici a chcete si koupit auto. To sice nutně nepotřebujete, ale pro svoji potěchu ho rádi máte, usnadňuje vám život a doplňuje vaše starší auto, které si většinu roku hýčkáte a nejezdíte s ním až tak moc. A protože jste uvědomělý člověk, který myslí na svou uhlíkovou stopu, nemůžete mít jen tak ledajaké auto, takže je na čase zavřít všechny inzeráty s osmiválcovými vozy a začít koukat po elektromobilech. Třeba si vaší uvědomělosti všimne i vedení v práci a náležitě ji ocení. Jenže rozpočet nemáte nafukovací, musíte si vystačit s 350 tisíci korun. Co teď?

Už když se podíváme na nastolený rozpočet, je jasné, že na žádné frajeření s Teslou to nebude. Navíc, nebudeme si nic nalhávat, někdo z vyššího managementu už ji určitě má. Je sice možné, že někdo další z vyššího managementu se mu již vysmál, že za ty peníze mohl být pěkný Jaguár, ale to není důležité. Ve vyšším managementu totiž zatím nejsme. K tomu by nám ale mohl pomoci rozumný a střízlivý přístup spojený s nákupem…

Citroenu C-zero

C-zero je jeden z prvních elektromobilů, který se v našich končinách rozšířil ve více než pár kusech. Pomohla tomu velká obliba tohoto vozítka u jedné z energetických společností, která jej používala nejenom k propagačním jízdám.

Co je na takovém autě vlastně zajímavé? Inu, mnoho toho rozhodně není. Jde sice o světově první masově vyráběný elektromobil, který nemá problém s dálničním provozem ( to znamená, že dosáhne rychlosti 130 km/h, což někoho určitě ohromí… nebo to možná použijete v pubquizu…), ale jinak asi nějak… Vlastně jedna věc mě napadá. Stavělo se to stejným způsobem jako první Mini. Do načrtnutého obdélníku se v každém rohu umístilo jedno kolo a mezi ně se naskládal zbytek auta. To by vás nikdy nenapadlo, co? 

O moc víc se toho o malé krabičce založené na kei caru s motorem uprostřed a pohonem zadní nápravy vážně říci nedá. Design je nepřítomen, výbava víceméně také. Pod  kapotou zadními sedačkami najdeme synchronní elektromotor o výkonu 47 kW, který na uzoučká zadní kolečka dokáže poslat až 180 Nm kroutícího momentu. Takže, milý Jeníku, teoreticky dokáže udělat i burnout. Ale to je fakt všechno.

Tento kousek v tuzemské inzerci se do našeho rozpočtu vejde a ponechává ještě více než sto tisíc korun na oblek na míru. Je možná ve standardní bílé, ale jako bonus má topení Webasto, které je sice trochu v rozporu s ježděním bez použití fosilního paliva, ale aspoň v něm bude teplíčko. A taky to nikdo v kanceláři nemusí vědět, že jo.

Otázkou ale je, co dojezd takového klenotu? Vzhledem k tomu, že reálný stav akumulátoru z inzerátu nezjistíme a ani nedopočítáme, budeme muset, jak říkala moje oblíbená paní inženýrka na vysoké škole, provést kvalifikovaný odhad. Bude to asi tak 80 kilometrů.

Ale co když vás automobil se šípovým ozubením ve znaku neláká? Pak můžete zkusit třeba…

Peugeot iOn

No dobře, trochu vás tahám za fusekli. Jo, je to to samé co výše. A dokonce existuje ještě jeden klon, respektive původní automobil, který se přeznačkoval na Citroen a Peugeot, Mitsubishi i-MiEV. Jenže jsem tu našel jeden, který je jen o málo dražší, má najeto mnohem méně a není bílý!

Navíc s Peugeotem iOn můžete říkat, že máte auto, které jako první používala španělská královna! (Vážně, fakt. Žádný fusekle.)  Minimálně do kuchyňky ke kafi dobrý. Pokud ovšem chcete víc ‚stylu‘, pak potřebujete…

Smart ForTwo

V některých ‚dobových‘ testech zaznělo, že je to kolibřík tak akorát pro dva, zpracování je ‚celkem dobré‘ a dojezd byl 120 kilometrů. Údajně je Smart i stylový, ale já vám nevím, nikdy jsem nebyl zrovna fanoušek. Sice musím uznat, že to vypadá, že u rýsovacího prkna byl i nějaký designer (jak jinak by se tam objevily ty prolisy a křivky?), ale že by Smart pobral velkou dávku krásy, to si nemyslím. Stejně tak musím uznat, že na interiér se kouká trochu lépe než u C-zera nebo iOnu. Ale už nemůžete říkat, že jste spartánský elektromobilista…

Na druhou stranu, elektrický Smart by mohl být i o hodně horší. Třeba novější. Ten totiž dostal do vínku buldočí čumáček, kvůli kterému se na něj nedá dívat, a co hůř, už se s ním nedá parkovat do podélného stání příčně. Je moc dlouhý.

Pokud vám ale stačí dvě místa a rádi parkujete v neobvyklých dírách, pak si určitě můžete za 275 tisíc zakoupit tento kousek. Je bílý, má paprsková kola a zbude vám 75 tisícovek. Za to se nějaké pěkné hedvábné košile určitě seženou, že? 

Ale nebylo by lepší si koupit auto, které vážně aspoň trochu designu pobralo? Nemůžu mluvit o ničem jiném, než o…

Fiatu 500e

Ano, tento Fiat je nejspíš jediným typem pětistovky, na kterém kdy Fiat mohl prodělat. Vznikl totiž vlastně jen kvůli snížení flotilových emisí automobilky a přiznám se, že ani nevím, jestli se vůbec prodával v Evropě. Ale myslím, že ne. Vysvětlovalo by to, proč jsou v inzerci jen kusy očividně přitažené přes moře.

Představovat pětistovku je zbytečné. Všichni jsme ji někdy viděli, někteří si ji i pronajmuli, či dokonce zakoupili. Elektrická varianta se kromě odlišného voliče liší pouze synchronním elektromotorem od firmy Bosch, který můžeme najít i ve Smartu, vodou chlazenými bateriemi, mírně obskurním tlačítkovým voličem rychlosti a spoustou záslepek a dalších vylepšení, které sníží odpor vzduchu.

Zmíněný elektromotor má v 500e výkon 83 kW, což je trochu více než předchozí kandidáti a v kombinaci s bateriemi o kapacitě 24 kWh vám papírově poskytne dojezd až 180 kilometrů. A v reálném světě? Odečtěte tak padesát.

Pokud tedy toužíte po kapce stylu, ale nejste do Smartů, pak šup do Ostravy. Tam si můžete zakoupit jeden oranžový s bílými doplňky, po kterém vám v peněžence či stohu na kuchyňském stole zbyde ještě 22 tisíc korun, za které si můžete zakoupit komplementární polobotky.

A že vám nestačí dvě plnohodnotná místa a někdy chcete i dále než na periferii Prahy? No, tak zkusíme něco dospělejšího…

Nissan Leaf

Údajně nejrozšířenějším elektromobilem na světě je právě Nissan Leaf. Zdroje, které to tvrdí, sice neupřesňují, jestli jde o generaci první, druhou, či obě dohromady, ale osobně bych tipoval zrovna tu poslední možnost. Tímto faktem nejspíš asistentku neohromíte, ale určitě budete působit jako správný pragmatik. Tolik lidí se přece nemůže mýlit, že? 

I když, nedokonalé chlazení baterií, které si zachovala i druhá generace Leafu (a k tomu výrobní vada, která problém s přehříváním ještě zhoršila, o čemž bychom vám s Danem mohli něco málo popovídat), by naznačovalo, že by se mýlit mohli. V praxi se ale přehřívání baterií projevovalo více u druhé generace než u první, takže v našem případě jste v suchu. Na jinou než první generaci s 24 kWh baterií se totiž nezmůžete.

Také těžko říct, jak velkou parádu s Leafem naděláte u kanceláří. Nevypadá si vysloveně ošklivě, ale nerozpakoval bych se říct, že připomíná rybu. (Hej, kdo tady zaparkoval toho sumce?) Rozhodně bude v davu trochu vyčuhovat. Uvnitř ale ve srovnání s ostatními zmíněnými vozy vypadá skoro až obyčejně.

Co se parametrů týká, Leaf je poháněn synchronním elektromotorem o výkonu 80 kW a jeho teoretický dojezd je v závislosti na tom, kde hledáte, až 200 km. Zkušenosti z praxe ale mluví o dojezdu spíše 130 až 140 kilometrů.

Mimochodem, víte o tom, že v roce 2017 se jeden Nissan Leaf účastnil i Mongol Rally? Ano, toho ‚závodu‘, který je dlouhý asi 16 tisíc kilometrů. Měl moc pěkná kola Speedline.

Pokud už jste teď přesvědčeni, že Leaf je pro vás ten pravý, pak neváhejte, v limitu se dá koupit hned několik kusů. Například jeden bílý, s elektrickou SPZ, po kterém vám v kapse zbyde jeden tisíc korun. Stačí to alespoň na večer v baru? Poprosím o odpověď do komentářů, mně by to stačilo i na víc večerů v hospodě. Ale já jsem nenáročný…

Tím by se dal náš výběr zakončit. Ale je tu ještě něco.

Lunární debilita na konec

Pokud neradi dostáváte pokuty za rychlost, jezdíte pouze po městě a namísto nadnárodní korporace pracujete jako finanční poradce při střední škole, pak je přesně tato záležitost váš mokrý sen. Netuším, proč to existuje, jak to jezdí a k čemu to je, takže to vezmeme zkrátka.

Výkon šest koní, maximální rychlost 45 km/h, výdrž na baterie přibližně dvě hodiny, teda pardon, 100 kilometrů. Cena nového? Půl milionu korun. Cena ojetého? 349 tisíc korun.

Aixam e-Coupé. Zakoupit můžete zde. Proč? To už nechám na vás.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

wdave_t
14. ledna 2020, 08:07
7

Ne, díky, radši se projdu.

reagovat
ma
martinw
14. ledna 2020, 08:33
-13

Tohle beru jako nenávistný článek proti elektromobilitě, jako fakt.

1) Koukat na sauto.cz a hledat elektromobil je jako hledat v emirátech něco jinýho než pickup, prostě není kde brát !
2) Výběr modelů napovídá že spíš hledáte městské miniautíčko (které čirou náhodou jezdí na elektřinu)

Raději se podívám sem : https://www.finn.no/car/used/search.html?engine_fuel=0%2F4 kde je z fleku 4500 tisice elektromobiů na prodej z celého Norska (obdoba našeho aukra nebo sbazaru...). Veškeré daně z elektroaut jsou tam nulové. Hodím ročníky 2014 - 2016, limit do 140 000 SEK (=330tis kc) vypadnou mi tam desítky eGolfů, Mercedesu B, elektrický Focus apod... prostě auta který vypadají normálně a člověk se nemusí stydět v tom jezdit :) a ano je tam i Leaf apod... Otázka je dovoz buď si připlatíte nebo pojedete na roadtrip :)

reagovat
Qv
Qviko
14. ledna 2020, 09:59
4

A muzu se zeptat kdo si muze koupit 6 lete mini auticko s dojezdem 100 km a jeste s peripetiema s dovozem za 330 tis??? Kdyz nove akorat benzinove se spotrebou 5l/100 km = 1.6 kc na kilometr je za 270 000Kc., Tenhle ekoterorismus opravdu nechapu. Viz. cena noveho Oplu Corsa s elektromotorem 729000 a benzin 270000. Kdy se elektro vyplati?

František Čáslavský
14. ledna 2020, 10:08
9

Připočítejme cenu za dovoz a bum! Limit 350 tisíc je najednou málo... Brát to jako nenávist proti elektromobilům, když je mám z redakce asi nejradši... Jak je libo, já bych to spíš bral tak, že ojeté elektromobily jsou stále spíš pro nadšence...

ma
martinw
14. ledna 2020, 10:13
-2

Já to nerozporuji, jen říkám že kdo si chce koupit elektromobil tak má koukat do zahraničí že to tam asi bude levnější a větší výběr. Ty auta mají specifické použití a pokud to někomu dáva smysl tak si to koupí. Drtivé většině lidí takové vozítko nepomůže a nebude jim vyhovovat.

Wanix
14. ledna 2020, 12:00
8

"Drtivé většině lidí takové vozítko nepomůže a nebude jim vyhovovat." PŘESNĚ!! A stejně se nás EU snaží buzeracemi za CO2, daněma na staré auta atd. donutit takový kám koupit. Moderní trend že auto se spalovacím motorem je největší zlo na světě, vymývání palicí všude...

sheogh
14. ledna 2020, 12:39
0

No tak do zahranici bych se dival i pro konvencni spalovaci auto, uz jen kvuli tomu, po cem u nas ty auta musi jezdit...

Prijde me nesmysl, aby auto na baterky stalo vyrazne vic, nez to stejny se spalovakem. Vzdyt je ten vyrobek mnohem jednodussi. Jo, je tam draha baterka, ale zase odpada drahej motor, prevodovka, nadrz, pollution control bizuterie, odpada nastavovani ve vyrobe.... Umele predrazena vec, kde se neplati ani za znacku, ani za kvalitu, ale za "nic"

Vojta Nekvapil
16. ledna 2020, 10:35
3

martinw: Ty auta jsou v zahraničí levnejší díky poměrně brutálnim dotacím. A ejhle stejně je spousta lidí nechce. Proto je prodávaji a raději si vezmou "ojete" auto z německa (výrazně menší zdanění než u noveho auta). Můj odpor k porizeni auta pramení z toho, že kdybych ho chtěl použít jinak něž na cestu do práce a zpět, tak pro mě představuje opravdu velké omezení. Ukaž mi elektromobil, za kterým můžeš třeba táhnout podval s autem. Co mi vadí dále, že nám to je nuceno jako dokonalé ekologické řešení. Reálně se ale jen jezdí na jiná fosilní paliva. Převážně uhlí. A díky vysoké hmotnosti je spotřeba energie i přes vyšší efektivitu pohonu prakticky stejná. Prostě mi jejich masivní prosazování nedává žádný smysl. Ekologicky spíše škodí, než pomáhají. Mají spoustu omezení. A nemáme dostatek zdrojů energie a ani surovin na baterie. Vzdyt jen o dostavbe temelinu se bavime desitky let. Takze jedinne realne reseni by bylo probudit stare uhelné elektrárny. Smysl mi dávají jiná řešení. Nejjednodušší by asi byla synteticka paliva . (V F1 třeba plánují palivo ze vzdušného CO2). V případě elektro aut se mi líbí elektrolyt místo baterii. Současnej ekofanatismus, který spíše škodí a neřeší nastalé problémy mi dost vadí.

Testeuros
14. ledna 2020, 08:36
0

Tyhle elektrické pětistovky byly právě pouze pro americký trh. Bavil jsem se o tom s člověkem, co jednu takovou (mrdku) má a s náklady na servis to opravdu není jen tak. Kvůli tomu, že to je podvozkově 500/Panda, tak to má s tím "výkonem" problém a nedivím se, že skončila se servisem přední nápravy za dvacet tisíc (no jo, když s tím jezdí ještě jako prase.. :D).
Upřímně? Když už ekoterorismus, tak si koupit Leaf, nebo Prius a ne tyhle malé krámy. Na druhou stranu se s tím dá ujet i delší vzdálenost, jen za tu dobu dokážu tu cestu sjet se svým Cabriem tam i zpátky... :D

reagovat
Vojta Nekvapil
14. ledna 2020, 11:19
0

Prodavaji se tu i jako nove. Tak mesic nazpet me posadili za volant kousku pujceneho od dealera. Male auto podle me ma byt lehke a agilni. Sedi sice pekne, dobre i zrychluje ale rozhodne to nebude moje volba.

Sedrik
14. ledna 2020, 12:11
0

Já jich v centru Prahy potkávám docela dost, takže by mě překvapilo, kdyby se tu neprodávaly. Je to celkem šmrncovní vozítko a na ježdění po centru města dobrá volba :)

PeterLuk
14. ledna 2020, 16:22
0

Tiež som ich tu už pár videl.

eLzyx
14. ledna 2020, 16:28
1

Fiat 500e je opravdu jen reimport z US, obvykle z nějakých leasingovek, co na to dostali od vlády dostaci. Existují i evropské přestavby, ale ty mají s Fiatem ještě méně společného než ta 500e.

Ven cos
15. ledna 2020, 00:04
0

Jezdi jich tolik, protoze je to nejlevnejsi elektromobil, kterej neni taková ostuda. Jsou docela nový, mozna i uplne, ojetý jsou v usa bezcenný a nový, jako cokoliv od FCA, prodavaj dealeři pod cenou (nikdo to nechce). Vsechno je to kazdopadne grey import, v IMOFě ani nevi, ze to existuje.

Vojta
15. ledna 2020, 10:09
0

Tak tak, 500e se tu nové neprodávají, všechno to jsou importy z USA. Ono se to vyrábělo pouze v Mexiku. Každopádně za mě je to spíše horší verze normální pětistovky. Za ty prachy bych si radši koupil Abartha, protože jede líp a má tak o 400kg méně. Ta 500e (ale i všechny tady ty krámy v článku) jsou taková ta auta na courání okolo komína. V zimě a s topením počítejte dojezd do 100km a někdy ani to ne. Stát to okolo 150kkč ojeté, pak by to bylo super - dá se tomu strašně moc odpustit, topí to hned a jako auto čistě na město a okolí se to užije. Za těch 350kkč? To si radši 100k připlatit a koupit si i3, která je ve všech ohledech značně lepší. A ideálně s REXem, protože pak i ten dojezd přestane být problém a dá se s tím vyrazit klidně do jugošky...

Sedrik
15. ledna 2020, 15:26
0

Tak to díky za info - to jsem nevěděl, že jsou to všechno importy (dneska jsem zrovna za jedním stál v koloně a koukal jsem, že má vzadu "americkou" velikost SPZ.

BubaaCZek
16. ledna 2020, 10:29
0

Nekde jsem cetl, ze potiz s tema z USA je, ze nemaji vyresene ohrivani baterii kdyz je velku zima. Pro Mexico/USA to neresili.

Sedrik
16. ledna 2020, 10:30
0

Tak to v centru Prahy taky není úplně problém - největší zimu jsme tady letos měli -2 :)

an
andy
14. ledna 2020, 09:18
1

Ještě se dá pořídit Renault ZOE. Ve správné výbavě umí mít i tu nejrychlejší palubní nabíječku 43kw (takže nabíjíte rychleji než např. nová Škoda Citigo E, která sice umí rychlé DC nabíjení, ale kvůli tlaku na cenu ve výsledku nabíjíte průměrně cca 24kw/h v celém rozsahu nabíjení). Podobně se šetří u většiny elektromobilů/automobilek. Fiat 500E je jeden z mála neošizených elektromobilů, stačí se nezabývat povrchními informacemi, ale nastudovat si detaily. Sám jezdím v jednom více než rok, více než 20 000 najetých km. První auto, kde jsem od nákupu vyměnil jen stěrače a koupil nové pneu - přední dostávají zabrat :-)

reagovat
Qv
Qviko
14. ledna 2020, 10:01
0

A da se Renault Zoe nazývat Autem? Popripadne ty Citroeny a Pezoty?

František Čáslavský
14. ledna 2020, 10:06
1

A co z toho se prosím pěkně dá pořídit za 350 tisíc? :)

ro
rock
14. ledna 2020, 10:34
0

Ty Citroeny a Peugeoty podle mne ani ne :-), ale Zoe, to je 4m hatchback, takže ekvivalent Clia. To už se snad za auto považovat dá.
A na tipcars.cz je aktuálně jeden údajně pojízdný s 22 kWh akumulátorem a v cenovém limitu.

ma
martinw
14. ledna 2020, 10:43
-2

Však jsem napsal do komentáře co lze do 350tis pořídit, jen nesmíš koukat v ČR ale severní evropě - tam je normální výběr tj. ojetý elektro auto za 350tis. nemusí být hnusný miniauto...

krab
14. ledna 2020, 11:31
0

Martine, ale jak to potom má ten kupující ojetiny z Norska řešit se zárukou, třeba na baterie. Nejspíš by ti měl reklamaci případně uznat dealer té značky co koupíš i v ČR, ale tohle by stálo za to vědět, než to obecně doporučovat.

Andy: Fiat 500E ( taky mi to redakce doporučovala trošku loni, když jsem hledal malé městské autíčko) Ceny skutečně byly někde pod 400 tisíc za mírně ojetý kus. Jenže my místo toho za ani ne polovinu koupili malou benzinovou Alfu Romeo, která za ten skoro půlrok potřebovala jen běžný roční servis, výměnu oleje, filtrů a svíček a jinak nic. Během 20 tis km si benzinové malé auto řekne oproti elektroautu navíc vážně jen o ten olej. A to nestojí moc.

A když koupíš roční malé auto, třeba příklad (co jsem zrovna vyfasoval aktuálně pro recenzi, tak s ním pár dní budu jezdit) Peugeot 208 1.2 60kw. Auto v tovární záruce, najeto 20 tis km a vyjde např. lehce pod 200 tisíc. Spotřebu bude mít do 6 l benzinu, dojezd 500 km , dotankování proběhne během 5 minut. Roční servis na takové auto vyjde do 5 tisíc. Je to obyčejný auto, žádný zázrak, dokonce se mi vlastně ani nelíbí, ale je to ekonomická a praktická varianta jak na levný, úsporný a svým způsobem i ekologický provoz po městě. Ekvivalent elektromobilu vyjde na dvoj, klidně i trojnásobek. Jiným příkladem by bylo třeba Citigo 1.0, které se přestane vyrábět, protože se levné auto na malý atmosferický benzin nevejde do eurotabulek, takže se automobilce už nevyplatí prodávat. A s europokutou by bylo moc drahé a nikdo by ho nekupoval.

Nic proti F500E ale důvod, proč takové auto někdo má je zejména A) parkování a modrých zónách B) fanouškovství do elektromobility, C) selfpromo pro svoji firmu, která se chce přes eletromobilitu prezentovat.

Jako jak jsem někde psal včera, věřím, že to bude lepší s elektroauty, ale teď jsou ty dostupné ojetiny ty první a nejméně dokonalé elektrostroje, jsou pořád drahé a myslím si, že se prostě spíš nevyplatí a bude lepší si pár let počkat.

Vojta Nekvapil
14. ledna 2020, 11:46
0

Frantik je hlavne na lehke ma roadstery s platenou strechou. Ideal pro nej by byl CityEL. :D Ale jo na Mobile .de je nabidka trosku pestrejsi.

an
andy
14. ledna 2020, 12:01
-1

já jsem F500E pořídil před rokem a půl za 320....teď klidně koupíš i za 250 https://auto.bazos.cz/inzerat/112629215/prodam-elektromobil-fiat-500e.php
ZOE pořídíš za 300 tis.
Daily auta u mě vydrží několik let, netočím je každý rok....a proto, čím déle a čím více najezdím, tím v podstatě více ušetřím, protože mé náklady na provoz jsou 500kč měsíčně (neomezené nabíjení na nabíječkách ČEZ). Nikomu nechci nic nutit, ale neřešit brzdy (brzdí rekuperace), oleje, rozvody, filtry, je pro mě docela zásadní info a zkušenost. Ať si jezdí každý čím chce, ale některé nesmysly se tu fakt nedají číst :-)

ro
rock
14. ledna 2020, 12:19
1

"...klidně koupíš..."
Moc klidně ne, to je docela ojedinělá nabídka. Pětistovky pod 300 se dají na CZ inzertních serverech spočítat na prstech zasloužilýho truhláře a nákup auta z úplného dna cenové nabídky je vždycky docela ruská ruleta.

Ale každý ať si pořídí, co uzná za vhodný.

krab
14. ledna 2020, 12:37
0

Já doufám, že nepíšu úplný nesmysly. Dokonce si letos pokud se nabídne možnost nějaký takový levnější elektromobil jako ojetinu rád půjčím, pozeptám se těch kdo zkušenosti profesně s tím mají ( s prodejem, servisem atd) a jsem na to zvědavej. F500E mě zkrátka a dobře přišel nakonec v té úvaze příliš drahý. Běžný servis si na konvenčním autě, které není v záruce zvládnu doma udělat sám, spotřební díly jako brzdy, oleje atd. mi přijdou jako drobné položky. Jasně, za benzin se něco utratí, ale těch 200 tisíc třeba rozdílu mezi konvenčním malým autem a malým elektroautem se mi nevrátí. To spíš, když bych si koupil auto na CNG, to si myslím smysl dává.

Ale to základní, proč jsem třeba konkrétně od nápadu s F500E upustil je ten rozsah dojezdu. To auto nejde používat jako plnohodnotné, čímž myslím, že ráno vstanu a jedu kamkoli chci bez omezení vzdálenosti. A to je proč bych elektromobil zatím jednoznačně nechtěl, ani ten nejvyspělejší na trhu.

Vojta Nekvapil
14. ledna 2020, 13:06
2

Andy: Brzdy řešit budeš ale trochu jiným způsobem. Sice budeš méně měnit spotřební díly ale na druhou stranu jsou pak náchylnější k zatuhnutí když se nepoužívají. tedy aspoň takové jsou zkušenosti majitelů Priusu. Prakticky nula od nuly pojde o se týče servisu. Jen ty problémy jsou jiné.

Caddy
14. ledna 2020, 10:33
1

Dobrý článek :) Tam se fakt dá koukat leda na tu pětistovku :) Hlavně ten Citroen a Peugeot, než koupit toto, to raději Favorita a než se nechat vidět něčím takovým jet, či dokonce z toho někde vystoupit, tak raději vlakem. Fakt.
Na slušná elektroauta za méně peněz se halt musí ještě počkat (bez milionu peněz, do elektromobiloobchodu nelez), no. Honda e (jak promyšlený název) bude nová stát 900k, což je dost za nákupní tašku, ale aspoň není ošklivá a má styl i naprosto dokonalou palubku, otázka je, jak rychle bude cena padat, obávám se, že moc ne...

reagovat
Caddy
14. ledna 2020, 10:34
0

jo a zajimave zjisteni – když Leaf dostane dvouton, je hnusny o neco mene :-D

Tomáš Trýska
14. ledna 2020, 11:14
0

Two tonem myslíš černou střechu a barevný zbytek, nebo něco jiného?

Caddy
14. ledna 2020, 11:36
0

mylsim tu cervenobilou, samozrejme bez dalsich napisu a picovin a netahl bych tu cervenou vepredu az na naraznik, ale skoncil nekde u svetel :)

bitner
14. ledna 2020, 11:25
1

Kdyz tak nekdy ctu nejaky clanek o elektrocistote, tak si bez vyjimky pokazde rikam: Jezismarja, to je tak strasne na hovno!
Plugin hybrid, az to bude stat normalni penize super, ale toto fakt ne.

reagovat
Ven cos
15. ledna 2020, 00:11
0

Nulová zárika, riziko velké investice... To zní jako potencionální rizika JAKÉKOLIV koupě automobilu????
Turbo, vstřiky, dvouhmoty, garančky, koroze, vojebávky, lži, neuznaný záruky... VŠUDE JE RIZIKO. Asi by ses měl zabit.

Ven cos
15. ledna 2020, 00:12
-1

Hell, to byla reakce na eLzyxe o prispevek níž...

eLzyx
14. ledna 2020, 16:31
0

z těchto návrhů bych si nevybral ani jedno. Proč? Nulová záruka, riziko velké investice do nové baterie. A že v těchto evropských hokuspokusech odcházejí. To není jako Tesla.
Raději bych pošetřil další pade a vzal předvádecí Citigo iV

reagovat
an
andy
14. ledna 2020, 20:30
0

Citigo IV není špatné...uvažoval jsem nad ním, když jej prvním zájemcům nabízeli za cca 429. Teď je bohužel o dalších 50 dražší.

eLzyx
15. ledna 2020, 11:07
0

jsem koukal na tipcars a předváděčky nabízí za 409 ...

ransom
14. ledna 2020, 18:57
2

Stavím zesilovače, stavím reprobedny. A až budu chtít elektromobil, taky si ho asi radši postavím.

reagovat
sumy
15. ledna 2020, 12:46
2

Tak mě napadá. Pryč je doba, kdy se chlapi v hospodě hecovali, za kolik mu ten jeho bourak dělá z 0 na 100. Nyní přichází doba, kdy otázka bude v podstatě stejná, jen tech 100 nebude km/h, ale % stav baterie :-D

reagovat
an
andy
15. ledna 2020, 16:40
0

:-) jojo, pokrok nezastavíš..přece nebudeme pořád přešlapovat na místě? :-) Naštěstí v mém světě si můžu užívat obojí..jak elektriku, tak staré petrolheadské náčiní :-)

Vojta Nekvapil
16. ledna 2020, 10:12
1

Ted se budou pretahovat kdo ma delsi nabijeci snuru.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem

Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG 2005
Jeep Grand Cherokee WK 3,7 V6 2WD LPG

2005 rok výroby
215 koní výkon
3 700 ccm objem