načítám data...

Autíčkářův týden: Elektromobily za deset milionů, konec německé legendy a smutná přehlídka

18. října 2022, 22:57 73 komentářů Daniel Borský Novinky

Dva výjimečné elektromobily, konec legendy a show, která raději neměla být

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nejvyšší liga elektromobilů

Cadillac byl již od nepaměti brán za jakousi technologickou vitrínu amerických automobilek. Prostě když jste v Americe chtěli to nejlepší, koupili jste si Cadillac. Byl to symbol pohodlí a především úspěchu. Jejich velké sedany musí do jisté míry obdivovat snad každý automobilový nadšenec. Jenže v posledních letech to zas tak slavné nebylo. Poslední vlajkový full size sedan CT6 vydržel pro nezájem zákazníků ve výrobě pouhé čtyři roky. A ani před ním to nebylo zrovna ke chlubení. Když se dneska řekne Cadillac, většina běžných lidí si vzpomene nejspíš na Escalade. Nic proti tomu, ale já osobně mám tuhle značku prostě a jednoduše spojenou s trochu jinými vozy. Nicméně dnešní doba je poněkud turbulentní a žádá si změny. Cadillac se tedy v poměrně blízké době chystá plně elektrifikovat celou svou modelovou řadu (ani k tomu nepotřebuje EU). První a o to důležitější vlaštovkou je zbrusu nový sedan Celestiq.

Bude se jednat o vlajkovou loď značky, která by měla ukázat, čeho všeho jsou u GM schopni. Po vcelku povedeném konceptu tu máme konečně finální vůz se všemi důležitými parametry. Bude se nač těšit? To si tedy pište, že jo. Již na první pohled se jedná o Cadillac, jak se sluší a patří. Opulentní karoserie dává tušit, že tady máme co dočinění s něčím výjimečným. Celestiq se jednotlivými prvky designu odkazuje na úspěšné modely historie. Pozorní fanoušci tam objeví odkazy na Aerodynamic Coupé V16 či Eldorado Brougham. Celkový motiv se však naštěstí netočí jen na pohledu do minulosti, díky čemuž se Američanům povedlo nesklouznout k lacinému retru, což se občas stává. Celestiq je zcela moderní, svébytný a hledící do budoucnosti. Uvidíme, jak to bude fungovat v reálu, ale na fotkách to vůbec není zlé. Ještě zajímavější než samotný design je fakt, že Celestiq nebude vznikat jako obyčejné sériové auto, nýbrž jako individuální zakázka pro každého jednotlivého zájemce. Díky tomu můžeme předpokládat, že bude skoro až nemožné narazit na dva stejné kusy.

Tohle je auto pro maximální individualisty. O pohon se stará dvojice elektromotorů o celkovém výkonu zhruba 600 koní. Velký Cadillac udělá stovku pod čtyři sekundy. Akumulátor má kapacitu 111 kWh, což by mělo vystačit na nějakých 480 kilometrů jízdy. Na jednu stranu by leckdo čekal od Cadillacu zajímavější čísla, na tu druhou však pro cílovou skupinu budou patrně dostatečná. Chybí nám ještě poslední číslovka a tou je cena. Ta se má pohybovat někde okolo 300 tisíc dolarů, což vůbec není málo. Sám jsem zvědavý, kolik tenhle desetimilionový Cadillac přesvědčí lidí.

Asi není náhoda, že v den, kdy představí Američané velký, opulentní a velmi drahý elektrický křížník, ukáže svůj vůbec první elektromobil také jedna z nejtradičnějších evropských automobilek. Ano, právě se díváte na oficiálně první elektromobil značky Rolls-Royce. Model Spectre je vysochán přesně dle zvyklostí značky. Tady žádnou revoluci nečekejme, i když se jedná o zcela nový typ vozu. Stejně jako výše uvedený Cadillac i Spectre údajně odstartuje transformaci, která by měla vést ke kompletní elektrifikaci portfolia zhruba do roku 2030. A zde to patrně nebude tak složité jako jinde. Přeci jen u Rolls-Royce nikdy nešlo o motor, naopak se jej většinou snažili co možná nejvíce utlumit, aby o něm nebylo ani vidu, ani slechu (to především). A v tom elektromotory mohou jen pomoci.

Bližší technické údaje zatím automobilka nesdělila, víme jen, že výkon vozu by měl činit nějakých 585 koní a točivý moment 900 Nm. To by při třech tunách hmotnosti mělo stačit k akceleraci na stovku zhruba okolo 4,5 sekundy. Zájemci se pak mohou těšit na pokročilý podvozek Planar nebo třeba speciální osvětlení interiéru pomocí Starlight Doors. Netřeba pochybovat, že by tento Rolls nebyl skvělý. Zcela jistě půjde o výjimečný automobil, stejně jako to platí u ostatních modelů značky. Který z těchto dvou impozantních elektromobilů byste si vybrali vy? Cadillac nebo Rolls-Royce?

Konec legendy

Volkswagen Sharan si mezi automobilovými fanoušky vydobyl poměrně kultovní status. Tohle velké MPV se stalo synonymem pro rodinné auto početnějších či prostorově náročnějších uživatelů. Mnozí z nich se teď nemohou smířit s jeho odchodem a naříkají, že za něj neexistuje náhrada. Bohužel se nedá svítit, o osudu Sharanu bylo rozhodnuto už dávno. Navzdory všemožným proklamacím o tom, jak je Sharan žádaný, se nikdy nejednalo o velký prodejní hit. V Evropě se během 25 let prodalo asi 830 tisíc kusů tohoto MPV. Nejlepší čísla přitom vykazoval hned ten vůbec první rok, tedy 1997. To se na starém kontinentu prodalo asi 55 tisíc kusů. To není zrovna ohromující číslo, že? V posledních letech pak Sharan na trhu vysloveně paběrkoval a bylo jen otázkou času, kdy se s ním rozloučíme definitivně. To se děje právě nyní. Pokud máte stále zájem o nový kus, může být váš. České zastoupení má aktuálně k dispozici ještě asi 10 kusů, takže když si pospíšíte… A pokud to nestihnete, nezoufejte. S tím, že neexistuje žádná náhrada, to není tak žhavé. On totiž nový Multivan T7 je reálně spíš nástupce Sharanu než starší T6. Každopádně tak či onak, jméno Sharan mizí alespoň pro teď ze scény. Bylo nám ctí a zase třeba někdy v budoucnu na viděnou.

Pařížský autosalon

Mám na vás jednu otázku. Věděli jste, že se právě koná pařížský autosalon? Já to třeba do včerejška vůbec netušil a zjistil to víceméně omylem. Ano, řeč je o akci, která se svého času řadila mezi nejvýznamnější automobilové podniky na světě. Dodnes si pamatuji, jak jsme asi před deseti lety vzali náš malý francouzský, třídvéřový hatchback a ve čtyřech lidech dojeli přes noc právě do Paříže, abychom mohli navštívit tuhle skvělou autoshow. Trochu se tedy stydím, že mi konání automobilové přehlídky poněkud uniklo a jako omluvu jsem vám chtěl ukázat aspoň to nejzajímavější, co tam můžete vidět. Nažhavil jsem tedy internety a zjistil, že se tam neprezentuje naprosto nic zajímavého. Ne, vážně, já neobjevil snad nic, co by stálo za zmínku. Inu, vítejte v nové době. Pro automobilového fanouška ve smutné době.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ch
Chochin
19. října 2022, 07:42
4

K tomu autosalonu... este aj ten obrazok evokuje koniec automobilizmu v Europe, kedy duhovy duch auta opusta svoje telo a naznacuje ze je koniec...

reagovat
beastar
19. října 2022, 08:44
2

V Paříži se hledají zajímavé věci opravdu těžko s tím souhlasím. Za zmínku stojí pár aut na vodík. Lego Lambo:D Navíc je akce oproti minulosti malá. A v zásadě slouží jako prezentace Čínským značkám a startupum. Může to být zajímavé možná tak pro fanoušky EVs.

Každopádně hodnocení není moc fair. Z klasických značek se neúčastní téměř nikdo... So..

reagovat
af
afro-r1
19. října 2022, 10:40
-2

Asi pochopitelne. Sharan je jako Multivan, kde se majitel predem vzda moznosti prevazet vetsi / tezsi veci a pri manipulaci s nimi nechce mit prostor do vysky a sirky a zadne upevnovaci body na podlaze.
A jizdnimi vlastnosti jsou obe kategorie (bohuzel) take hodne podobne.

reagovat
fortress
19. října 2022, 10:43
0

Autosalony nebo spíš "salony udržitelné mobility" je levičácká eko ostuda už pár let. Nevim co je na tom za překvapení.

reagovat
VK
VK
19. října 2022, 11:34
1

Automobilky se právě nachází v jakési přechodové fázi. Do elektromobility se už investovalo a to hodně, ze strany samotných výrobců, takže prostě přijde. Nyní se jedná o to, prodat spalováků, co to ještě dá. Než přijde definitivně konec. Takže se auta se spalovacím motorem prodávají sama, každý ví, že se čas krátí. Zároveň, pocitově a přinejmenším na podvědomé úrovni, platí za víceméně výběhovou skupinu. Nic, co by bylo moc k vystavování. Na druhou stranu, s propagací elektro se to rovněž nesmí přehnat, vůbec pomlčet o něčem jako modelové ofenzívě, to by škodilo protažení doprodeje spalováků. Takže ani v elektru není moc co vystavovat. K čemu pak autosalony?

reagovat
ro
rock
19. října 2022, 12:55
3

Autosalony se trápily už delší dobu a COVID jim teda zlomil vaz definitivně. Marketéři u jednotlivých značek vykoumali, že individuální novinářská prezentace má větší mediální dopad než postávání na stáncích v (drahé) výstavní hale a že obyčejné lidi lze informovat a obsloužit online (a těch pár vážných zájemců si pozvat osobně na prodejnu).

Jimi
19. října 2022, 14:22
0

S tou přechodovou fázi bych to viděl stejně, ale elektro je jenom 1.krok. Pokud se mezi proletáře nepustí nová převratná technologie, tak bych to ještě tipnul na comeback spalováků ve nějaké vylepšené verzi např. s jiným palivem. Ta infrastruktura paliv je dost vyladěná, ale klidně může do toho někdo hodit vidle.

Trinom
19. října 2022, 14:56
-2

Spalovák to má bohužel spočítané už definitivně. Žádné palivo nevyřeší, že při své funkci spaluje (byť v naprosto minimální míře) olej, kterým je mazán. Bohužel, díky tomu nelze dosáhnout čisté nuly u CO2 a prakticky s jakýmkoliv palivem nepůjde dosáhnout nuly u NOx a aromatických uhlovodíků.

beastar
19. října 2022, 15:06
6

Trinom: Hm dobrý. Tebe už koukám taky ta Eurorétorika těch pomatenců type Timmermas úplně zdeformovala. Na to co píšeš bych ti napsal. No a co? Mě se líbí jak berete prostě ty žvásty a směr EU za hotovou věc. Tak to ale není a nikdo vlastně neví co bude. K dnešnímu dni už těm EV opravdu zůstává málo výhod snad krom prozatím dotací. A ano rádoby palivo z obnovitelných zdrojů. Globálně spalovací motory rozhodně mrtvé nejsou a zdaleka neřekli poslední slovo.

Trinom
19. října 2022, 15:21
3

Ale houby. Já si jsem vědom toho, že to je stále děravé, jak řešeto, ale věřím, že za těch 13 let se to dokáže vyléčit. Upřímně v to docela věřím.
Že na jiných trzích bude o spalováky i nadále zájem, to nepopírám. Nic to nemění na tom, že mi absolutně nedává smysl, proč řešíme relativně neškodné CO2 a ne ostatní skutečně skodlivé splodiny. Minimálně ne tak, aby o tom bylo slyšet.

HeavySmoker
19. října 2022, 15:25
3

Trinom: EV s malou baterkou musí najazdiť 30 tisíc KM aby vôbec v dopade na CO2 dohnalo spaľovák. Ak sa dobíja len zo slnka alebo vetra. Pri EÚ mixe je to 2,5x viac. Veľké EV ako ten Rolls niekde v Poľsku sa toho okamihu asi ani nedožije. Ale ukrižujeme každého kto si do starého Porsche naleje full-syn palivo na svojich 5 tisíc Km ročne. Tak určite :D Nič proti EV, ale zase sa trochu upokojíme.

Trinom
19. října 2022, 15:47
1

Ale to je v naprostém pořádku. V tomhle absolutně nejsme ve při. Stávající vehikly, pokud jsou v dobrém stavu, nechť slouží, co to jde.

VK
VK
19. října 2022, 18:40
-1

Doporučuji láskám vašim všimnout si dvou věcí:
- na elektro přecházejí i americké automobilky. Zrovna svrchu zmíněný Cadillac třeba. Současně uváděný Mustang, Charger a další budou poslední spalovací. A tak dále a tak podobně. Aniž by je k tomu na domácí půdě kdo nutil, stanovoval zákaz po roku 30,35 a podobně. Takže se jedná patrně o nevratný proces.
- palivová infrastruktura...jo palivovou infrastrukturu už má dobře polovina lidí k dispozici jaksi defaultně. Ta půlka, jež bydlí v rodinných barácích, minimálně 230V zásuvku má doma každý. Kdo vlastní třífázovou zásuvku, s prstem v nose. Benzínová pumpa doma, kdo z vás to má?

HeavySmoker
19. října 2022, 20:22
2

VK: "On Aug. 25, California regulators adopted rules that would ban the sale of new gasoline-powered cars and light trucks by 2035."

Toľko k dobrovoľnosti, pokiaľ ide o emisné štandardy v USA, je to vždy Kalifornia ktorá určuje smer už od prijatia prvej verzie Clean Air Act z roku 1963. Netvrdím že elektro je na nič, ale dobrovoľný tento prechod nie je ani náhodou. Peniaze sú už nainvestované, veci majú zotrvačnosť a nepochybujem o tom že sa to stane lebo už nejde cúvnuť. Prvotný impulz ale dala legislatíva, nie potreby zákazníka.

VK
VK
19. října 2022, 21:01
1

Jako že lokální zákon jednoho federálního státu z padesáti určuje, co se bude dít v celých USA? Ale běž.

A jestli přece jen ano, tak je nesmyslné žehrat na EU, jak je socialistická, ekoteroristická a co já vím co ještě - Státy v tom případě jsou to samé.

beastar
19. října 2022, 21:11
3

VK: Prosím vygooglíš si to sám. Nebo to musím udělat za tebe. Jediný co se v USA teď jakoby prolomilo je jejich způsob "green dealu". Biden podepsal zákon o investicích do ochrany klimatu a zdravotnictví. Plus kongres pozměnil pár detailů v tom jejich environmental law. Celé se to táhlo ale roky. A taky to bude jeden z hřebíčku do Bidenovy politické rakve. A ano samozřejmě automobilky na to reagují. Mimochodem EU trh není nezajímavý už jenom proto, že tu máme Stellantis že;) A představa že o EV nebude zájem třeba i v Austrálii, Číně atd... Je samozřejmě lichá. Celý problém v Evropě je právě ten postup kolem toho. Dotace a nátlak. V US je tohle vskutku úplně jinak.

Pólin
20. října 2022, 06:34
0

Já mám za to, že by do tohoto tématu (EV/ICEV) a energetiky celkově, mělo být vneseno a zohledňováno více faktů a méně ideologie.
Realita je aktuálně taková, že ačkoli EVs je v celé EU jen do 2% z celého objemu všech osobních aut, elektřiny je už teď málo a podle odborníků jsou procesy vedoucí k masivním blackoutům na úrovni celých států nastartovány už teď a podle některých černých scénářů jsou už teď nezvratné. Jak do toho zapadají plány na elektrifikaci osobní přepravy? No, nezapadají. A teď, s tou divočinou na Ukrajině, jsou zase ještě více na vodě...
Nemám absolutně šajn, jak to celé dopadne, ale teď nedávno jsme se se známým bavili o nedávné době, kdy diesel byl proklamován, coby nejekologičtější druh pohonu a cpal se i do supermini atd...vzpomínáte na to? a co za tím bylo? ideologie a politické tlaky. Pak prdl Dieselgate a najednou se paradigma mění. Jistá paralela tam možná do budoucna bude...

Trinom
25. října 2022, 08:51
0

VK: Budeš se divit, ale je to tak. Kalifornie je, jakožto nejbohatší stát, tahounem v takových regulacích. A asi se budeš divit i tomu, když ti prozradím, že k téhle regulaci se přidalo několik dalších států, konkrétně Colorado, Connecticut, Delaware, Maine, Maryland, Massachusetts, New Jersey, New Mexico, New York, Oregon, Pennsylvania, Rhode Island, Vermont, Washington a Washington D.C.

VK
VK
25. října 2022, 09:40
0

Trinom: tak to je pro mě skutečně nová informace.

Což na druhou stranu ještě víc podtrhuje nesmyslnost nadávání na ten zlý zlý zlý Brusel.

Trinom
25. října 2022, 09:51
2

Přesně tak. Tohle je globální trend. Jen ten rok 2035 si většina zvolila tak nějak skoro stejně.

ro
rock
19. října 2022, 12:50
0

Ty luxusní elektromobily, to bude celkem problém pro jejich výrobce, ne?
Chci říct, dřív vám u Rollsu mohli nabídnout ten jejich tradiční 6,75 l (no vlastně nemohli, objem zůstal, ale motory jsou, jestli se nepletu- od BMW. Ale to zase zákazníkovu předhazovat nemuseli) a mohli se rozpovídat o tom, jak mají víc než stoletou tradici ve výrobě kultivovaných automobilů.
Jenže teď budou pohonné řetězce víceméně prefabrikáty, že? Akumulátory jsou všechny stejné, na motoru není moc co vymýšlet, převodovka tam není... Jak obhájí u Rollsu cenovku, když zákazníkovi může docvaknout, že pohonný řetězec je vlastně srovnatelný s tím, co má každá KIA a Hyundai za mega a čtvrt? Když budíky nejsou hodinářská práce, ale tvoří ji jen zabudovaný displej(e) za aliexpressu za 50 USD/kus a infotainment tak klidně může mít lepší třeba i Dacia? A že připlácí vlastně jenom za kvalitnější kůži a dřevo v interiéru?

reagovat
VK
VK
19. října 2022, 13:57
2

Tak čalounická práce, tam by se dal rozdíl udělat. A pak jak se na sedadlech sedí, hlučnost v interiéru. A samozřejmě, podvozek, zde se iniciativě meze nekladou. Nasmál bych se, kdyby se přesně kvůli přidané hodnotě někde vrátili k hydropneumatice.

sheogh
19. října 2022, 13:58
1

Zaroven je to konec starsich luxusnich ojetin za "par korun", protoze to za par let kvuli baterkam bez kapacity bude k hovnu...

Pólin
19. října 2022, 14:16
2

To mě hlava nebere, jak si to někdo může koupit, když, jak píše Sheogh, to bude, za maximálně 10 let užívání, mít dojezd 50km. To má být ta udržitelnost? To je výsměch nějakým trvalým hodnotám a tradicím, kterými se Rolls vždycky, nutno říci, po právu, kasal.

Be
Beran
19. října 2022, 14:47
2

Rock: auto se kupuje i jako spolecensky status. A obvykly kupec RR si nepujde koupit korejce nebo dacii.
Pak jsou tu blbosti jako odhlucneni, interier, podvozek, kvalita zpracovani nebo zakaznicky servis.

Trinom
19. října 2022, 15:02
6

Póline, tady asi není potřeba sklouzávat na úroveň autofóra, kde nás každý den straší, jak ty baterky všechny pochcípají v horizontu několika málo let. Však koukni na Teslu a ostatní. Těch mrtvých baterek jsou jednotky kusů za celou dobu produkce, většina aut, která není dobíjená výhradně na superchargerech trpí naprosto minimálním poklesem kapacity (zatím to vypadá na jednotky procent za 10 let provozu). Bohužel těch pár mrtvolek stačilo médiím k tomu, aby rozvířili divokou debatu o životnosti a o tom, jak je to celé na hovno.

S.
S.h.I.t.
19. října 2022, 19:10
2

Nemusime sklouzavat na uroven autofora, ale faktem proste je, ze ekologicka navratnost beznyho elektromobilu je sakra dlouha a u nejakyho podobne luxusniho nesmyslu je totalne v riti. Takze pokud se ma elektromobil tvarit jako evoluce smerem k ekologii, logicky tahle cesta je uplne totalne mimo, protoze to ve svem zivote nikdy ekologicky nebude.

Michal88
19. října 2022, 19:51
0

Trinom: Na rovinu, to ale beru jako velký mínus, když rychlý dobíjení ničí součástku za půl mega... Protože to pak majitele staví před Sofiinu volbu ušetřit čas nebo šetřit na baterky... A druhý/třetí majitel utře už tuplem...

MB
MBMB
19. října 2022, 21:00
2

Rychlé nabíjení nevadí až tolik. Dominantní vliv na stárnutí má teplota a způsob cyklování. Tím se dá nejvíc získat/zkazit.
Spalovací motor, který úplně nový stojí stovky tisíc, se taky používáním ničí, klesá mu výkon, musí se u něj průběžně měnit součástky a olej, případně po delší době se musí repasovat, občas i zcela vyměnit. Čili ono to v principu není moc odlišné.

beastar
19. října 2022, 21:04
0

Stovky tisíc nový spalovací motor rozhodně nestojí. Vím to ty čísla znám z první ruky. Používáním se logicky ničí vše...

MB
MBMB
19. října 2022, 21:19
0

Trochu vágní popis z mé strany, zkratka je to taky drahá součástka. Záleží samozřejmě, jaký motor. Když si budu chtít jako koncový zákazník koupit jako náhradní díl celý nový kompletní motor, tak to bude dle informací, co mám, cca od sto tisíc nahoru až po nějaké nižší stovky tisíc, pokud stále zůstaneme u konfekčních aut. Nebavím se o motoru do Bugatti Chiron. Budu pochopitelně rád za nějaké konkrétní příklady, které to upřesní.
U opotřebování záleží na jeho rychlosti. Třeba u elektromotoru mě to v rámci životnosti auta vůbec nezajímá, na ten se nemusí sáhnout. U spalovacího motoru či baterie to je věc, kterou během používání řešit musím, respektive to opotřebení minimálně poznám.

sheogh
19. října 2022, 23:45
3

Bezny mainstream motor bude dost pod 100k, jelikoz volkswagni W12 stal novej (kompletni, info je z etky) jako nahradni dil necelych 160k

Pólin
20. října 2022, 07:13
-2

Trinom: jasně, autoforum.cz, protože mě toto téma frustruje, jako kdejakého boomera zdražené máslo v kauflandu..:D
Výrobci udávají, že baterie vydrží 1000- 1500 cyklů nabíjení. A to mi vychází tak, že, když budu hodně velký optimista a budu počítat s optimálními podmínkami, tak běžné EV ujede nějakých 500 000km a je s ním konec. Jasně, tolik najede málokteré auto i se spalovacím motorem, ale u EV se bavíme o hodnotách, které proklamují výrobci. Realita, kterou ale vidím ve svém okolí, je spíše taková, že v našich podmínkách je Tesla za 5 let na polovině kapacity a potom to jde ještě dolů (to jsou opravdu uživatelské zkušenosti několika málo lidí, kteří mají teslu a znám je). Kde čerpáš data, že se jedná pouze o jednotky kusů, které mají takový malý pokles? To mě vážně zajímá...

eLzyx
20. října 2022, 13:30
3

Pólin - divné ty tvoje zkušenosti. Mám pod palcem 2 Tesly model S a třetí má kamarád. Všechny jsou 6-7 let staré. Nájezdy 145t-226t km, opotřebení baterie je u nejhoršího kusu 7,2%, u nejlepšího 5%. Bavil jsem se i s jedním taxikářem, co má přes 400t km a je na 10% degradaci. Když odhlédnu od modelu S, tak vím i o TM3 s 300t km a tam je na 12% dole. Holt menší baterka = vyšší opotřebení.
Co se týče cen motorů - u Volva to začínalo na 160t kč, co jsem se díval do ceníku.

eLzyx
20. října 2022, 13:33
2

a ještě jedna poznámka Póline. Kdybys měl pravdu, tak 5let a 50% degradace - to už by majitel dávno řešil na záruku, která je 8 let a 160 resp. až 240tkm vs. 70% zůstávající kapacity.

Pólin
20. října 2022, 21:20
0

Ok, žádne z těch aut neznám tak do detailu, jako Ty tech několik, co zminujes. Obě ty tesly co jsem měl v okolí já byly Ska prvních modelových rocniku. Jedna má teď dojezd asi 100km a majitel ji stále vlastní na popojíždění na kratší trasy a ta druhá byla nahrazena novým xkem. S těmi zárukami:...je možné, že došlo k tak výraznému poklesu kapacity až po záruce...fakt nevím.

eLzyx
20. října 2022, 23:18
1

zcela upřímně, TMS s dojezdem 100km by muselo být auto, co má 75% degradaci, když uvážíme, že mělo dojezd 400km. Nesmysl. Spíše si myslím, že než o šílenou degradaci, tak jde o závadu baterie. Dala by se neautorizovaně opravit, aby to mělo zase delší dojezd (jasně 400 to nebude)
Pokud uvážím, že baterie TMS se běžně dožívají 500tkm, tak se to auto dávno zaplatilo v rozdílu ceny PHM a servisu, takže žádná škoda. Dost možná by se i vyplatilo koupit repas baterii v Tesle. Obzvláště pokud tenhle první model má ještě free Supercharging a free premium connectivity

ro
rock
21. října 2022, 09:52
1

Jenom mne napadlo, že auto na hranici záruky nebo těsně po ní by byl S 60, takže dojezd 300 km jako nový. Jestli něco zdegradovalo a něco občas ovlivní zima, něco je potřeba odečíst, protože akumulátor se do nuly nevyjíždí, něco je třeba odečíst, pokud ta krátká pojížďka vede z poloviny po dálnici a najednou zjístíme, že dojezd třeba okolo 150 km -alespoň v zimě- tak daleko od pravdy nebude.

martin_100
22. října 2022, 20:12
-3

Tady to řešíte spatně. Neůžete srovnavat cenu spalovacíhp motoru a cenu batery jako nějakou úměru. Ta baterka je nádrž. Kolikrat se vam stalo že se vam u auta po xy kilometrech a xyz natankovaních zmenšila nádrž?
Mě se to u 33 let starýho auta jestě nestalo. Furt se do ní vejde 60 litrů. Bude baterka v EV za 33 let mít stejnou kapacitu jako nová?
Nadrž na .oje auto stojí 3500,- kolik stojí baterka do EV ?
A když tu propíráte opotřebení spalovacíhp motoru.... On se jako elektromotor neopotřebovává? Nesjíždí se mi uhlíky?
-
Komentář upraven 22. 10. 2022, 22:02:48

VK
VK
22. října 2022, 20:35
0

Ve srovnání se spalovacím je elektromotor prakticky věčný. Obsahuje cca desetinu součástek, nezatěžovaných vysokou teplotou, žhavými plyny, nedochází ke kontaktu žhavých plynů s olejem, není požadavek při vší té teplotní zátěži na uchování těsnosti na mikronové úrovni...

martin_100
22. října 2022, 22:05
-2

Při dobrý údržbě a používaní je spalovák taky věčnej. Vysvětli mi jednu věc. Kolik už mi shořelo úhlovych brusek a vrtaček Ano flexa i vrtačka je na elektriku. Zatim co benzinová sekačka mi ještě neodešla ani jednou....

Michal88
23. října 2022, 02:27
3

martin_100: Elektromotor nemusí mít uhlíky.

ALE i tak, elektromotory mají problémy zase jinde. Co ložiska, přepálený vinutí, mezizávitový zkraty, posrání výkonového managementu (a netvrďte mi, že je všechno dostatečně nadimenzovaný, když se na BEV prosírá a dohání se to maržema na spalovákách).

Pravda, baterky jsou nejvíc na ráně a nejdražší součástka, ale o to hůř, že podléhá počtu nabíjecích cyklů a nezanedbatelné pomalosti/rychlosti nabíjení vzhledem k dojezdu.

PepaSFI
23. října 2022, 11:06
6

elektromotory ve vozidlech s uhlíkama jsou dnes už spíš okrajovou a historickou záležitostí, viz například youtuber Amperák a jeho vozový park, který zcela otevřeně ukazuje trable s uhlíkovým motorem díky nevhodné konstrukci jeho francouzského stroje. U těch drobných spotřebičů, brusek a podobně, jejichž údržbou se částečně živím, takže o tom něco vím, jsou ty havárie způsobené souhrou uživatelského přístupu s vlastnostmi elektromotoru. Když přetížíš spalovací motor, nejdřív se prudce zhorší jeho chod a následně chcípne, když bude uživatel dost zarputilý. Elektromotor táhne pořád, jen se podle zátěže sníží otáčky, v extremním případě až na nulu a vytváří se víc tepla. Pokud to teplo nezvládne chlazení, které je obvykle přímo závislé na otáčkách, dostaneme hodně tepla. To se po nějakou dobu dokáže odvádět do materiálu motoru, odkud se po odlehčení odvede chazením. Jenže když je toho moc, může to narušit izolaci vinutí, plastové díly konstrukce. Ono se desetkrát nic nestane, stokrát se nic nestane, najednou máš pocit že se to víc hřeje i při malé zátěži, trošku smrádek, takzvaná Ampérova vůně, na těch uhlíkách to nějak prská a netáhne a najednou prsk bác a je po brusce. Typicky u brusek své udělá i kovový prach z broušení. Takže z tohoto pohledu jde hlavně o tepelné dimenzování konstrukce, chlazení a ovládacích a ochranných obvodů. Proto se dost nelibě dívám na to poněkud přehnané machrování se zrychlením elektromobilů.
Elektropohon má samozřejmě i mechanické části, které taky potřebují své. Motor má ložiska, je tam převodovka, obvykle jen se stálým převodem a diferenciálem, bez řadění ale pořád je to soustava ozubených kol a ložisek která se točí, přenáší značné síly při ne zrovna malých otáčkách. To všecko se musí mazat a občas servisovat. Kecy o doživotních náplních už známe dávno a obvykle znamenají životnost aby to nevypeklo prvního majitele.
Taky si myslím že argument s dlouhou životností EV, pokud nebudem brát v potaz diskutabilní životnost baterie, je tak trošku lhaní si do kapsy. Spalovací auto bez problémů bude jezdit 20 let při trošce údržby a i při velkém nájezdu se dá při jisté snaze udržovat velmi mnoho kilometrů. Jenže dnes už je desetileté auto považováno za fujfuj vrak co vůbec nesplňuje vůbec nic a společensky je to zoufalá socka. Chce mi snad někdo tvrdit že 15 let starý EV bude hujajá hvězda silnic?

martin_100
23. října 2022, 19:44
-3

15 let stary EV bude hlavně nepoužitelnej krám s výdrží baterky na pár jednotek kilometrů.

VK
VK
23. října 2022, 22:17
0

Patnáctiletému bych věřil spíš EV. Pořídí se za zbytkovou cenu, dokoupí nová baterka anebo zrepasuje, vymění olej a bude jezdit. Do patnáctiletého spalováku spadne hodně moc oprav a peněz, aby to nebyl vrak a nejezdilo jako vrak.

ro
rock
24. října 2022, 09:51
2

V patnáctiletým spalováku vyměníš olej v motoru, preventivně i v převodovce, necháš udělat nový rozvody a jezdíš...
Podvozek nepočítám, ten si u bude chtít větší investici než u spalováku. Kastle je stejná, elektronika je v obou.

Aspoň v takovým stavu byly všechny +- patnáctileté auta, které jsem v posledních letech řídil.

martin_100
24. října 2022, 16:24
1

Vk a to se vyplatí. U 15 letyho spalovaku udělás na motoru servis za cca 10 litrů a jezdíš. U EV koupíš za několik set tisíc baterku..... Aha. Nezapoměl.jsi kdo většinou kupuje 15 lety auta?
No milionáři to nejsou ;-)

PepaSFI
24. října 2022, 18:32
3

no to si musíš přehodnotit měřítka. Například "zbytková cena". Já si pod tím představím auto co by při troše snahy mohlo přelézt další technickou prohlídkou a nebude ho škoda když to mladej někde opře o popelnice nebo se v tom budou tahat cihly. Lehce otřískaný, podvozek už moc radosti neudělá ale tak jo, ty čepy vyměníme, plasty rachtají, nárazník očividně není původní a rezavý to je jen trošku. Cena dejme tomu, dle kategorie vozu někde mezi 40 a 100 tisícema. Investice aby to fungovalo někde mezi 0 až 20 tis.A u električky to bude technicky totéž, podvozek kdoví, holt to má nejmíň o půl tuhy víc. Plasty, šrámy, koroze, proč by to mělo být lepší? Zbytková cena, no schválně se mrkněte kolik stojí třeba Citigo, jo dobře, to ještě nemá 15 let ale ten trend je znát. Nebo si prohlídněte videa výše zmíněného Amperáka, za kolik koupil vpodstatě nepojízdnýho dvacetiletýho pažouta na baterky. Zatím to jaksi vypadá tak že zbytková cena plus nová baterie rovnáse skoro nový auto akorát pozor změna! Bude to letitá, vytřískaná, ošuntělá, ušmudlaná huška.

VK
VK
24. října 2022, 20:52
-4

No právě, no právě. Jako dá se skutečně koupi auto s patnácti jary na krku za pár desítek tisíc, dát do toho další desítku v českých a jezdit. Akorát to bude vrak a jezdit to bude jako vrak. Anebo popelnice a jezdit jako popelnice. OK, někomu to stačí, proč ne. Fór je v tom, že patnáctileté EV na tom ve výsledku nebude hůř. A že bude mít dojezd 100 km? Patnáctiletý spalovák pořizovaný jako popelnice provozovaný v režimu popelnice - delší jízdy tak jak tak většinou točit nebude.

beastar
24. října 2022, 22:00
2

VK: Promiň. Píšeš hrozný blbosti. Jemně řečeno. Podle jednoho tvého špatného kupu soudíš a generalizuješ. To že si koupil nějakou zrakvenou s klasse neznamená nic. Tvoje vyjádření dělá s většiny majitelů aut v ČR idioty, co jezdí totálními krámy. Protože průměrné stáří vozového parku v ČR je víc jak těch patnáct let. Problémy EV bagatelizuješ. A baterie budou velký a drahý problém. Dražší než nějaký rozvody a tlumiče na patnáct let starý Mercedes. Vůbec nechápu proč si kupoval prémiovou ojetinu. Když si nečekal investice. To jsem s tebou tady už řešil.
Takže fór to rozhodně není.

Bude to jezdit jako popelnice, možná ale dojezd 100 už teď mají některé první Leafy. A je to za ty prachy fakt na hovno koupě. A kdejaká jedničková oktávka s 1.6mpi odvede lepší službu. Benzín pořád nestojí ani šede. A elektřina akorát podražila. Tak se probuď zpět do reality. A hlavně reality českých silnic.

A ostatním. Miluju jak přispěchají do těchto debat idioti, co se zmohli na Teslu. A začnou kolem sebe šířit ty své bludy. A kolik že stojí teď ty skvělé Tesly? Který je dnes patnáct let? Každý vidí jen ty svoje jednotlivé kusy. Bohužel v globálu ani ta Tesla není žádný zázrak. A fakt to není jen o životnosti baterie. Taky se to sype a premium dobíjení zdarma atd... Pomalu končí proč asi:)) A mimochodem EV dnes už opravdu není jen Tesla. Která si mimochodem hraje jakoby na prémiový segment. Můžeme se o tom bavit objektivně za deset let. I když celá elektromobilita je více méně postavená na lži, polopravdě a nedostatku praxe.

martin_100
25. října 2022, 08:09
1

Vidíš VK a ja blbec si koupil 15 lety auto a za první rok vlastnictví jsem s tim projel kus evropy. Celkem asi 30tkm. A koupiljsem si ho proto abych měl auto s polovičním věkem než bylo to předchozí. Kdybych tehdy koupil tu ojetou batetkovou paštiku s dojezdem 100km tak bych moh jezdit leda do řiti.

Trinom
25. října 2022, 08:45
1

Beastar - 15 let starý moderní elektromobil/PHEV neseženeš, protože se jim ještě není 15 let. Ten zlomový rok, kdy se s nimi roztrhl pytel byl, pokud se nemýlím, 2012. Na druhou stranu, tahle desetiletá auta povětšinou fungují bez větších problémů a baterky drží.

VK
VK
25. října 2022, 09:37
-1

Ale beaste, přece nejsme ve při. Vycházím přesně z toho, cos vždycky psal. Že do starého auta, aby se dostalo do slušného stavu a dobře jezdilo, se musí nasypat. Tak cca ekvivalent pořizovací ceny. Zní to logicky, navíc se to kryje i s mými vlastními skutečnostmi, takže se ale musí uvažovat zase trochu konsekventně. Což tedy znamená, že pokud někdo tvrdí "do 15 let starého vozu pár desítek v českých stačí dát další desítku a jezdíš", má ten dotyčný:
a) velké štěstí (stává se, rovněž jsem s jiným autem měl, někdy se třeba rozepíšu)
b) hodně nízko položené požadavky na kulturu bezpečnost et cetera jízdy a provozu. Jinými slovy, jezdí s popelnicí. A vůbec mu to neberu a nic ve zlým, věci se akorát mohou nazývat pravými jmény. To je celé.

No a konečně, jsou zde lidi, již přímo zkušenosti s provozem EV, dokonce starších mají. Apokalyptické vize totálně hin baterek nepotvrzují.

beastar
25. října 2022, 09:43
1

Trinom; Patnáct let je samozřejmě moc. Z pohledu toho jak se trh s EV vyvíjí. Bohužel deset let plus používaná auta s normálním nájezdem kolem kila. Typický Leaf, f500, eUP, nějaký Smarty, Zoe... Je to blbý ale rozumný dojezd to často prostě už nemá. Mívá to problémy s dobíjením atd. A to ti píšu pořád o autech ta 300 000 plus CZK. Což když odečteme firemní auta ... Za tuhle cenu ani většina lidí v ČR auto nemá.

Btw ať nedělám pořád z Čechů chudáky. On pořádně nefunguje trh s EV ani v tom Norsku, kde to dotují z peněz z eee ropy a plynu. Plus spalováky jsou zatíženy daní navíc a tak u Golfu spalovací verze vychází o 10ptc dráž. Ojetý to nikdo nekupuje. A čistě EV bez druhého, třetího spalováku v garáži vlastní jen 13 procent Norů. V té chudší skupině obyvatel jen cca 7.

Celý to odpovídá tomu, co vidím na cestách. Když už něco nejde jede je to Tesla, nebo luxusní auto od D3. A ani zdaleka to nejsou ojetiny. Prostě ev starou mrdkou k moři nebo na služební cestu nechceš. Zatímco benzínový starý BMW nebo Golf potkávám po Evropě všude stejně...moc... Co v tom asi bude. Ti lidi jsou tak hloupý neví co je pro ně skvělý a výhodný že;D

beastar
25. října 2022, 09:55
1

VK: Samozřejmě. To já nic proti tomu nemám. Je nutné investovat i do ojetého auta se spalovacím motorem. Je rozdíl zda to je Fabia HTP, nebo S8. Proto píšu že ojetá SKlasse skutečně i kdyby stála kilo v nákupu. Za deset tisíc investic jezdit nebude. To snad tady chápe každý. A jak tady lidi píšou ono když koupíš Logan a dáš do něj skutečně brzdy, olej, náplně, filtry tak si v tom za pár korun a máš pojízdný, spolehlivý auto pro domácnost. Jde pak o použití a nároky. Úplně mrtvý baterky jsou trochu přehnané tvrzení. Jenže my tady ještě bohužel nevíme, co bude za dalších třeba 5 let.

Osvětlení problémů...Už dnes eGolf starý třeba 8 let udělá dojezd tak 130 po městě a okresce v zimě spíš míň. S dálnicí se pro tebe každá cesta stane terorem. Zrovna ty jezdíš do práce tuším daleko... Dovedeš si to představit? A takový auto řádově 350 000 spíš víc. To je skoro lepší nový low cost na benzín. Na který pět let nesahnes.. Respektive jaký ojetý auto klidně v naftě koupíš za 350 až 400 tisíc? Když nebudeš debil tak auto kde skutečně dáš drobný a první pade jen jezdíš.

To je ten point. Nízká použitelnost Ev ojetin, většiny. Auto má dopravovat a fungovat. Jako skvělý že nemusím měnit olej v motoru no. Když zatím všechny statistiky ukazují že EV končí v servisu stejně často jako běžná auta dnešních dnů. Akorát závady se mění.

Takže ano. Zjednodušené pojmy jako mrtvá baterka vem čert. Zabalíme to jinak. Nízká použitelnost a nízký komfort používání.

Trinom
25. října 2022, 10:07
1

Že je 20 let starý spalovák z 99% použitelnější, než 10 let starý EV se nepřu, to je prostě fakt. Zejména pokud vyjmenuješ ta městká hopsadla ála Zoe, C-zero, Fiat 500e, Leaf a podobně. S těmi jsi to město nechtěl opustit ani když byly nové.
Pokud se podívám mezi luxusní EV z té doby, které měly aspoň trochu rozumný dojezd, tak zbude v podstatě jen Tesla a s tou šlo a stále jde jezdit dálky. Nicméně to nemění nic na faktu, že používat EV na ježdění dálek je stále do dnešních dní docela oser.

PepaSFI
25. října 2022, 18:49
0

pak je tady další problém který se objevuje u zboží nejrůznějšího druhu včetně automobilů a to je, hezky česky řečeno "katování kostů". Snižování nákladů a z toho vznikající vlna šmejdů a zmetků. Byly tady úsporné žárovky, ty s trubicí. První stály tři stovky a svítily 10 let. Pak stály padesát korun, svítily půl roku a hnusně. LED nápodobně, ovšem s efektami špecyjalnymi. Teď na klávesnici mi svítí ledka z Jablonce stará možná 10 let. A před pár lety nám v práci postupně vychcípaly LED trubice v zářivkových svítidlech. Všecky se upekly do hněda, ve dvou případech dokonce s pyrotechnickými efekty, protože výrobce ušetřil pár halířů na poddimenzovaných součástkách. Bylo období kdy bouchaly baterie v telefonech. Někdo už tvrdí, že u vozidel to právě nastává, zatím u koloběžek a podobných vozítek a na auta určitě taky dojde. Otázka je kdy a v jaké míře. Možná ty starší ojetiny budou prostě umírat stářím a ty novější na grilovačku, kdo ví? A pak budou mudrcové říkat jó milej pane, dyť je to 15 let, to už mělo být dávno ve šrotu, takovej vrak.

martin_100
25. října 2022, 21:42
1

Vk ty jsi buď snob nebo (odpust) vůl.
Nemyslím si že bych tehdy jezdil popelnicí. Byl to 15 let starej citroen c2 v době koupě s poctivyma 140 tisícema. S pravidelnym servisem (doloženym) a bez tečky rzi a jedinyho škrabance. To auto prochazelo stk bez znamých s nulou vad několikrát po sobě. Jestli je to podle tebe popelnice tak jsi asi mimozemšťan.
Ted jezdim 20 let starou fabií po dědovi. Auto každej rok servisovaný v autorizáku až do loňska. Korozi to nezná, v zimě to do lonska v podstatě nejezdilo a když tak jen za sucha. Najeto 125 tisíc. Letos jsem nasypal trochu peněz do podvozku, silenty, čepy a ještě dam ložiska. Zase se ptam: je to popelnice? Sotva.
Ano koupit si odlítanou s classe za pár drobných a divit se že to má milion na hrbu pod rukama 20 volantokrutů to by se asi dalo mluvit o popelnici. Jenže to se člověku s rozumnym pohledem na věc nemůže přihodit.
-
Komentář upraven 25. 10. 2022, 21:45:01

Trinom
26. října 2022, 09:23
1

Pepo, pyrotechnické efekty si může dovolit nanejvýš no-name značka vyrábějící koloběžky z Číny, po které se za rok slehne zem, ne renomovaná automobilka. Ořezávání nákladů v automotive je běžný jev, nicméně i cenově optimalizovaný produkt musí projít náročnými testy, což (na rozdíl od koloběžek) chrání spotřebitele před úplným šmejdem. Nemluvě o tom, že se už v prvotním výpočtu zjistí, že se cenová optimalizace nevyplatí, protože testy by stály víc peněz, než by byla následná úspora.

Pokud se budeme bavit o LED světlech, tak tam je trošku jiný problém. Většinou tam je poddimenzované chlazení, které spolu s tím, že Číňan LEDky zásadně používá na 100% povoleného výkonu, občas o víc. V okamžiku, kdy se jim trošku uleví, tak s životností nebývá problém. Elektronika samotná bývá většinou docela spolehlivá.

PepaSFI
26. října 2022, 18:39
0

no uvidíme, to ukáže čas. Ono to nemusí nutně končit katastrofou, stačí když ty baterie budou rychleji odcházet, bude se stávat víc závad, tak jak se to děje i u běžných aut, něco se vyřeší, něco ne...
Ještě k těm LED, v tomhle případě odcházela elektronika, nejspíš těžce poddimenzovaná. Postupně během pár měsíců odešly všecky, nějakých 30 trubic, všecky měly upečený zdroj. A když říkám upečený tak do hněda a dvě shořely plamenem i se svítidlem. Kdyby to chlapi nesfoukli hasičákem, kdoví jak by to dopadlo. Nevím jak to šéfové řešili, my tam prostě dali zpátky zářivky. Taky už nevím jestli tam byla záruka nebo co, holt tomu nešéfuju, jen to muzeum a vetešnictví co z dálky vypadá jako fabrika občas opravuju a udržuju.

VK
VK
27. října 2022, 08:35
1

martin_100: Felicie s dvaceti lety na hrbu. Zde jsou myslitelné dvě varianty.
a) jezdíš s tím 200 kilometrů ob den v kuse a co měsíc za hranice. K tomu jedině - punk 's not dead.
b) je to na popojíždění 20 kilometrů tam, dvacet zpátky. Proč ne, úplně dostačující. Zrovna tohle použití zvládne i patnáctileté EV taky i kdyby měl být zbytkový dojezd sto kilometrů. Aby se zůstalo u tématu.

martin_100
27. října 2022, 09:20
1

Felicii už nemam dobrých 15 let ;-) Mam fabii a do německa s ní občas jezdim.
Ev s dojezdem kilo by mi na většinu jízd stačilo. Ta fabie ma dneska hodnotu dejme tomu 20 litrů. Dá se za stejný dukáty koupit EV s dojezdem 100 km? A fabii bych si stejně musel nechat na cesty 100km a delší. A věř že jezdit s ní denně 200 kilaků by mi nikterak nevadilo.

Ale tak nějak si mi neodpověděl jestli jezdim popelnicí ;-)


-
Komentář upraven 28. 10. 2022, 21:45:08

MB
MBMB
28. října 2022, 08:52
0

sheogh: Nevím, co je za ceny v ETKA a kdy to bylo, každopádně jak jsem psal, mé zdroje hovoří o jiných cenách. Představa, že přijedu do servisu, řeknu si jako koncový zákazník o kompletní nový motor W12 a naúčtují si jen 160 000 Kč vč. DPH plus práce, mi přijde jen těžko uvěřitelná. To by pak běžné motory byly tak levné, že by se běžně v praxi kupovaly nové motory místo oprav za desítky tisíc a to se neděje. A zřejmě mimo jiné proto, aby si lidi kupovali právě ty drahé náhradní díly s velkou marží (složit si kompletní motor jen z jednotlivých náhradních dílů za koncové ceny by nejspíš stálo ještě o řád výš), tak ta koncová cena nového motoru musí být dostatečně odrazující.
Doporučuji se na zkoušku zeptat v servisu (o takové informace se mimo jiné taky opírám) a vsadím se, že dost pod sto tisíc to rozhodně nebude.

StreetPro
28. října 2022, 10:36
0

Ad výdrž baterií a elektromotoru - chvili jsem sledoval ojete Tesly S, kde se objevují první kusy (většinou fleet/taxi/share z NL) s nájezdy přes 300-400k km... většinou na druhé baterii, leckdy i s novým zadním motorem a modulem dobíjení. Hodně majitelů zmiňovalo nový tablet a modul pro konektivitu.
Jestli dává smysl si takové auto pořídit za min. 20k Euro, přičemž ty s rozumným nájezdem do 150k km, výbavou a lepším interiérem jsou přes 35k Euro, si musí každý zodpovědět sám.
Mne to smysl nedávalo, protože lze koupit lepší auto za míň peněz, žít bez obav z failu nějaké zásadní komponenty a rozdíl v PHM to během vlastnictví nedorovná. A v blízkém budoucnu tyhle první Tesly nikdo (s adekvátní kupní silou) chtít nebude, protože mezitím spadnou nyní nastupující EV.
Pro info od taxi z DE: https://insideevs.com/news/559261/tesla-models-p85-1500000-kilometers/
As far as we know, the original battery pack had an issue after 290,000 km (180,000 miles) and was replaced under warranty. However, Tesla was initially figuring out the issue and installed a loaner battery, which was used for half a year or 150,000 km (93,000 miles). Then, Tesla installed a new, final battery. We don't have any info about any further replacements, so it might be the first 1 million km battery?

In terms of drive units. The Tesla Model S P85 is a single-motor, rear-wheel-drive car. High power and torque was an issue in the early Teslas, which caused a few motor replacements. Three units were replaced by 680,000 km and the fourth one was running up to 1,000,000 km. We don't have any info on whether anything happened after that.

VK
VK
20. října 2022, 09:45
0

Ono ani s koupí starého luxusního auta za pár peněz to není až tak růžové už dnes. V roce 17 jsem koupil S Klasse s dvanácti lety za sebou, za pár, přesněji řečeno 150 tisíc našich peněz. Aby to jezdilo, musel jsem do toho vrazit obratem to samé. Aby to jezdilo k mé spokojenosti, byl bych tomu musel dát ještě jednou tolik. S elektrem to bude dost podobné. Koupí se za pár peněz a vrazí se do toho nízkých pár stovek tisíc za novou baterku. A bude jezdit jak zamlada. S tou výhodou ještě, že se jedná o jasně definovaný díl, odpadne mordování se s automechaniky, aby provedli to co člověk chce a jak člověk chce. No anebo se to do toho nedá, se zbytkovým dojezdem na polovině, třeba kolem 150 kilometrů, se pořád dá luxusně jezdit kolem komína. Včetně pravidelně do přilehlého okresního města 30-50 kilometrů daleko a podobně.

reagovat
VK
VK
20. října 2022, 09:47
0

... patřilo zavěsit za Pólinův komentář, v principu reakce na sheogha.

Trinom
20. října 2022, 16:08
2

Dovedu si představit, že po těch 12 letech u EV bude potřeba udělat částečná repase, ale to se pořád bavíme o řádově nízkých desítkách tisíc korun (viz repase u Tesly a dalších EV / PHEV). Důvod pro úplnou výměnu by neměl nastat, leda by to někdo zanedbal do takového stavu. Ale to se zase dostáváme do stejné situace, jako když někdo 100k nevymění olej, jen jezdí a jezdí.

ransom
22. října 2022, 08:06
0

Zajímavý je, že dosud nikdo neodpověděl na otázku položenou v článku.

Takže za mě jednoznačně Cadillac. Líbí.

reagovat
martin_100
22. října 2022, 20:14
0

Obojí hezký ale vez motoru to ztrací veškerý kouzlo.

ro
rock
22. října 2022, 22:20
1

To proto, že
1. nevím, jak moc je otázka na místě, když nastoluje volbu mezi 4d fastbackem a GT kupé
2. jak zmínil kolega martin_100, obojí je do značné míry zbaveno kouzla, tudíž je to spíš voba menšího zla.

ransom
23. října 2022, 12:45
0

Bez motoru... Podobně koukali piloti na první tryskáče. Nevrčely a chyběla jim vrtule.

beastar
23. října 2022, 13:53
0

fandím: Tak to asi těžko:D Srovnáváš nesrovnatelné. A hlavně tak to vůbec nebylo. Navíc tryskáč nikdy nebyl a nikdy nebude věc veřejná. Jakože přístupná masám, což auta přirozeně jsou desítky let. A ta transformace se odehrává trochu jinak. Navíc elektromobily už se kdysi vyráběli. Moc úspěch to nebylo. Takže je to jako kdyby si ty tryskáče vyráběl bylo to na hovno. Dělal si vrtule a po x letech začal znova s turbínou... která teda rozhodně vrčí. Takový tyhle rádoby světácký hemzy úplně miluju. Ještě si zapomněl zmínit jak skvělý bývaly vzducholodě. A jak na to piloti koukali. Hlavně když to začalo krásně hořet ta ekologická a super bezpečná věc;D

ransom
23. října 2022, 17:58
0

Co je na srandě světáckýho?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem