načítám data...

Autíčkář se ptá: Které auto byste si koupili znovu?

Jsou vozy, kterých se rádi zbavíte. Na další rádi vzpomínáte, ale jednou to stačilo. A některé chcete za každou cenu zpátky...

Zobrazit galerii

Někteří lidé si koupí první auto, zhlédnou se v něm, nebo se dokonce zamilují a do konce života jsou jeho oddanými fanoušky. Jiní, říkejme jim třeba… automobilové kurtizány, abychom nebyli neslušní, střídají své povozy jako na běžícím pásu a berou je, jak jednou řekl Chris Harris, jako políčka, která je třeba odškrtnout a už se k nim nevracet. Existují dokonce jedinci, kteří svá bývalá auta začnou téměř nenávidět (ne že bychom někoho takového měli v redakci).

Většina z nás je ale někde mezi. Auta přicházejí a odcházejí, většina z nich zanechá vzpomínky, tu pozitivní, jindy zase nepříjemné. Na některá nadáváme, o jiných vyprávíme trochu zasněně. A potom je tu poslední kategorie. Auta, která jsme měli, nechali jsme si je vyklouznout a teď máme pocit, že to byla chyba. Chyba, kterou jsme rozhodnutí napravit a koupit si je znovu.

U vzácně nepoučitelných jedinců se dokonce může stát, že se podobná situace opakuje vícekrát. Nadchnou se pro nějaký model, pořídí si ho jako svůj sen, potom se ho vzdají, ať už z nutnosti, nebo z touhy po něčem jiném a lepším, a nakonec zjistí, že jim chybí. Pořídí si ho znovu a celý proces se opakuje. Jako třeba u mě a Fordu Capri. Už jsem měl dva. Ani jednou jsem neměl dost vytrvalosti, důslednosti a odhodlání, abych je dotáhl do plně funkčního a provozuschopného stavu. A proto jsem pevně rozhodnutý, že si ho jednou pořídím potřetí. Vím, že je to vlastně krám. Evropský pokus o muscle car s příšernou zadní nápravou, ne moc povedenými šestiválci a záludnými jízdními vlastnostmi. Ale také s úžasným charakterem a designem. A také se vzpomínkami na Bodieho a Doyla, kteří mě provázeli dětstvím. Což stačí k tomu, abych po něm zcela iracionálně toužil dál.

Znáte něco podobného? Zažili jste situaci, kdy jste prodali auto, abyste toho potom litovali? Máte ‚jednorožce‘, kterého už jste jednou chytili, ale on vám uprchl? Litujete mladické nerozvážnosti a unáhleného prodeje? Svěřte se v komentářích!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pa
Pavel
03. dubna 2016, 08:58
1

Kdybych musel znovu pořizovat vlastní vůz, určitě bych znovu zvažoval Civic 8G s 1.8 i-VTEC, spolehlivé, dynamické, úsporné a krásné auto se kterým mi bylo fajn.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. dubna 2016, 09:20
0

V mem pripade to byla moje prvni amerika a tedy 1999 Pontiac Firebird Trans Am 5,7L V8 s manualnim sestikvaltem. To auto je podle mne krasny jeste dneska, targa byla naprosto uzasna vec, vesli se do toho ctyri lidi a motor mel obrovsky zatah v podstate v jakychkoliv otackach. Vymenil jsem ho za novejsiho Mustanga, ale klidne bych si ho poridil zpatky. Jenze dneska jsou ceny podstatne vyssi, nez pred osmi lety, kdyz jsem ho prodaval a sehnat ho znovu je docela problem. Jsou v Evrope vzacne a moc jich na prodej neni. http://www.arbybean.com/ar/images/FS1.jpg

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. dubna 2016, 09:24
0

Vcera jsem mel moznost se svest v jeho dvojceti, Chevroletu Camaro, ktery ve mne vylozene vzbudil nostalgicke vzpominky, kdyz jsem ukladal targu do dobre znamych uchytu v kufru a usedal do "svych" sedacek. ;-) Super pocit.

M P
03. dubna 2016, 09:52
0

Tohle auto se mi vždycky libilo. Poprvé jsem se s nim setkal virtuálně, ve hře Need For Speed 4. Akorát jak říkáš, sehnat v8 s manuálem není snadný, všude jen šestiválce a navíc s automatem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
03. dubna 2016, 12:34
0

Trans Am byl jen osmivalec, ale zakladni Firebird mel V6. Od Firebirdu V6 nebo verze Formula s V8 se lisil i designem, takze byl celkem snadno identifikovatelny. Ale ony jsou vzacny i ty V6. Tyhle posledni rocniky z let 1998 az 2002 se nikde po Evrope v podstate nevyskytuji.

PeterLuk
03. dubna 2016, 10:35
0

Ehm, vzhľadom nato že žiadne vlastné nemám a ani som nemal.... Tak žiadne. :D Ale dedova Škoda 1203 aj naše rodinné Škody 105 a 130 síce boli krámy, ale mali svoje čaro a niečo ma to k ním stále ťahá... Okrem toho máme plné podkrovie, pivnicu a garáž náhradných dielov a to predsa človek musí zúžitkovať... :D A ostatne, aj ten náš CItroen Evasion čo stále máme, ale žiaľ, nie v práve ukážkovom stave je doteraz pre mňa jendým z najlepších MPV, s ktorým sa mnohé nové ako trebárs Alhambra stále nemôžu po praktickej stránke porovnávať. Takže by som kusom v dobrom stave nepohrdol......

reagovat
VoFi
03. dubna 2016, 17:33
0

U nás doma se vystřídalo několik kusů "eMek stodvacítek" takže si chci jednu pořídit :D Důvod pro to mám asi stejný, sice možná krám, ale má svoje kouzlo.
Sice nedisponuji na rozdíl od tebe ND, ale snad se to povede.. Vlastně zkouším najít jednu konkrétní co jsme měli, jenže se moc nedaří.

PeterLuk
04. dubna 2016, 20:30
0

Držím palce, to už by v našom príapde asi bolo obtiažne... :D Tož ani taký Rapid by nebol zlý... ;) No a myslím že ND ešte stále niekde zoženieš, hoc je pravda, že cez obdobie šrotovného sa ich začali ľudia vo veľkom zbavovať a tak ich už ani nebdue toľko, ale nieje to nič "špeciálne".

Patricius81
03. dubna 2016, 10:39
0

Ja bych znovu bral MB 190E 2.6 ve Sportu. Pro me super svezeni. :-)

reagovat
fe
feci
03. dubna 2016, 10:42
0

Ford Focus I . Super, univerzalne auto. Je celkom prakticke aj je v nom zabava za rozumne peniaze.

reagovat
Tomb
03. dubna 2016, 10:50
1

Nic... Všechny auta co sem mel/mam rád, pořád vlastnim a nikdy neprodam!. :)

reagovat
Trinom
03. dubna 2016, 20:56
0

Taky jsem spokojenej s tím, co vlastním. Měl jsem se možnost projet kde čím, ale krom Tesly (na kterou bohužel jen tak mít nebudu) mi nic nepřirostlo k srdci tak, abych řekl "Jo, tohle fakt chci!"

Bufik
03. dubna 2016, 11:07
0

Desne se mi styskalo po e36 325i protocil jsem par predokolek jako kadett gsi atp. motorek ale pred rokem jsem si poridil naplast e30 do ktery jsem zastavel 2.8. Ale 36 coupe v estoril blau si stejne jednou poridim, nejlepe jako M3 :)

reagovat
Fo
Forester
03. dubna 2016, 11:28
0

1998 Nissan Primera 2.0 GT, ten podvozek byl geniální.

reagovat
Picklenose
03. dubna 2016, 11:31
0

Jednoznačně Cherokeeho XJ, to auto bylo super, dokaď se mu neposral motor a neshnila podlaha, rád na něj vzpomínám...

reagovat
Maverick
03. dubna 2016, 11:52
0

Ty nejlepší auta, který jsem měl pořád vlastnim, až na jedno a tím je PEUGEOT 205 GTi. Tuhle motokáru bych si s chutí pořídil znova, jen už je problém najít nezbastlenej a třikrát přes boudu nehozenej kousek za rozumný prachy :-/

reagovat
David Marek
03. dubna 2016, 13:38
0

Fiat Coupe :))

reagovat
Irwinek
03. dubna 2016, 18:25
0

No jednoznačně Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina A 86 - pohodlné , rychlé auto s minimálními nároky, pryč jsem ho dal protože nejsem vlastníkem garáže ani stodoly a než ho nechat stát na ulici a koukat, jak schází, to ať mu raději někdo prodlouží život , mimochodem, asi před 8 lety stál prý v jedné stodole se zančkami v depozitu, bohužel jsem se už na něj nedostal a teď o něm nevím :-(
A pak ještě 1100 MBX De Luxe :-D

reagovat
Irwinek
03. dubna 2016, 18:29
0

Obrázky mám taky :-D

To
Tonek Trósil
03. dubna 2016, 18:28
0

Jedině Octávku 1 s rotačkou 1.9 TDI, už mám třetí. Sice jsem ještě žádné jiné auto neměl, ale když mi borci v hospodě aj můj mechanik Fero říkají, že je to nejlepší auto s nejlepším motorem, tak není co řešit. Až doslouží, tak příští auto bude zase to samé. Soused si teď koupil jakousi novou Mazdu bez střechy - nechápu jak mohl udělat takovou blbost, je mi ho líto, já mu furt říkal, ať si koupí Octávku 1.9 TDI a stejně mě neposlechl. Šak až se mu to rozsype, tak si na mě vzpomene!

reagovat
Ma
Machy_CZ
03. dubna 2016, 18:40
1

Pravdu díš :D :D Kdyz mas tři, tak jedna do kostela, druha do obchodu a třetí k doktorovi?

Co
Cooper
03. dubna 2016, 22:03
0

1. Clio Sport 172 (s řádnými úpravami) .Nikdy jsem neřídil nic, co by mi vyvolalo větší rohlík na tváři. Chystam se na něj ...
2. E46 Coupé. Měl jsem 3 Báwa a tuhle 328Ci jsem měl nejradši. Daily car, kterej neurazil, měl společenskej kredit, charakter a navíc byla zábava. Jedno z posledních pravověrných BMW.
3. Saxo VTS 16v. Jestli jsem se v nějákym autě bál, tak v tomhle. Jedno jsem rozsekal o traktor (nechápu, jak jsem z něj vylezl bez vážnýho zranění). Další jsem si koupil po dvou letech, abych ho o měsíc později nabídl k prodeji. Strach a zodpovědnost zvítězily. Naštěstí. Ale ještě bych chtěl ty maniakální pocity zažít. Aspoň nachvíli....

reagovat
ra
rany1974
04. dubna 2016, 05:33
0

Keby som mohol vrátiť čas, nikdy by som nepredal svoje prvé auto - Škodu 110 R. Pri cenách, aké dnes pýtajú za zachovalé kusy, si ho už asi nikdy nekúpim ...

reagovat
kr
krum
04. dubna 2016, 08:37
0

Mám to stejně, moje úplně první auto byla Š 110 R s pětikvaltem, měl jsem jí 8 let a dodnes vzpomínám. Podruhé už to asi nevyjde...

Ha
Hansoff
04. dubna 2016, 10:43
0

Tuhle chybu se teď chystám udělat... eRko mám už 10 let, ale za posledních 7 ulelo tak 200 km. Rok a půl má propadlou technickou a v podstatě slouží jenom jako stojan pro haraburdí, co už není v garáži kam postavit. Vím, že je to špatnej nápad, ale budu ho muset prodat, protože až dodělám barák a přestěhuju se, nebudu ho mít kam zaparkovat.

Zo
Zoroastro
04. dubna 2016, 12:18
0

Hansoff: pokud budete prodavat, zavolejte mi na 777 033 tri nula nula. Prave se po erku zacinam rozhlizet. Diky.
...

custom1
04. dubna 2016, 07:25
0

Tryskomyš, tedy Chrysler ES Turbo. Měl jsem dva a kdybych měl možnost, tak bych si ho koupil znova.

reagovat
liška
04. dubna 2016, 09:52
0

E30 a Alfu 164

reagovat
briza
04. dubna 2016, 10:54
0

Pokud bych to bral, tak, jaký auto z těch, co mi prošlo rukama bych chtěl, ideálně tak, že bych švihnul kouzelnou devítiocasou kočkou a přistálo by mi úplně nový a neojetý, tak rozhodně 9000 Aero na nízké přelety, jako polykač dálek A6 C4 2.5 TDI R5 a jako univerzální pocket mini Justy MK1, na nějž vzpomínám snad nejradši. A samozřejmě Žigula aneb Lada 2102, což bylo první auto, co jsem řídil jako malej a zároveň auto, které mě neocenitelně školilo po získání řidičáku.

reagovat
Jo
Joska
04. dubna 2016, 15:43
0

Renault R5 GTE. Prodal jsem jej, protože se chci soustředit na vzduchem chlazený osmiválec, ale vím, že až doba uzraje, koupím si jej znovu. Bylo to milé a zábavné autíčko, které si majitel nespletl a řidiči načipovaných turbodieselů nezapomněli!

reagovat
martin_100
05. dubna 2016, 17:54
0

U mě je to škoda 100L jak rád na ní vzpomínam a jak mi mrzí že skončila jak skončila.... Já vim na první auto člověk kouká růžovýma brejlema ale vážení ona byla opravdu dobrá a spolehlivá. Věřim tomu že kdyby jí kamarádka nevomotala kolem stromu (naštěstí jen s modřinama) tak by to byl dneska pěkně zrenovovanej kus na slunečný neděle.
No a pak třeba škodovky 120 emka... ty sem měl dvě a nějaká extra zachovalá by mi nevadila. Jo nebo trabant... ty sem měl 4 a taky by mě furt bavil.
Nu ale na kilíčko vzpomínam asi nejvíc ze všech.

reagovat
martin_100
05. dubna 2016, 17:56
0

BTW co si myslíte že je ta číslovka v mym nickname co používam napříč internetem? ;-)

Xa
Xander_Cage
06. dubna 2016, 09:23
0

Za mě určitě Renaulta Lagunu první generace 2.0 benzín, měli už jsme BMW tak jsme Lagunu prodali za 10.000Kč a z dnešního pohledu to byla škoda, chtělo to sice pár oprav, ale to auto bylo super - nesmrtelný motor, odvezlo všechno, naprosté pohodlí i po těch letech - sedačky typu gauč. Auto mělo i své chyby, ale ještě se s tím dalo jezdit, no co už snad někomu slouží dodnes.

reagovat
Jindřich
06. dubna 2016, 13:41
0

Mam dva,
Ten první mě mrzí víc. Můj skoro dětský spleněný sen - Peugeot 205 GTI, kterého jsem nerozvážně rozstřelil.
Ten druhý druhý Golf II GTI, kterého jsem nerozvážně a příliš lacino prodal.
-
Komentář upraven 8. 12. 2017, 17:25:12
-
Komentář upraven 8. 12. 2017, 17:25:24

reagovat
kv
kvakosh nocni
06. dubna 2016, 15:57
0

Honda Accord 2.0ex-i 1989 CANDM. Bylo to cerny, placaty, melo to vyklapeci svetla, kremovej LATKOVEJ interier, klimu, vsechno v ele. Vyhled jak ve skleniku, sibr. Jezdilo to 200kmh a bezna spotreba 7-9l. V tom aute jsem poznal svoji pozdejsi zenu a spoustu jinych veci :)

reagovat
Bl
Blaazen
06. dubna 2016, 16:51
0

Určitě zase starýho Saaba 900 Aero/SPG

reagovat
Pa
Pavel
07. dubna 2016, 00:26
0

Hmmmm.... Lotus Esprit...

reagovat
Sw
SwissCabrio
08. dubna 2016, 13:55
0

Hmmm, tezka volba ... Auticek uz bylo vic, dve jsem si dokonce koupil po case podruhe (ale vzdy v faceliftove verzi). Ktere bych si ale koupil asi znova je toto - 1996 Ford Escort LX hatchback (3dv) v tmave-zelene barve. To auto bylo sice silene nudny jak z venku tak uvnitr (asi jako Toyoty z teze doby), ale jeho 1.9L "brumla" motor byl relativne usporny a hlavne - cely auto bylo velmi spolehlivy. Mel jsem ho dva roky a akorat jsem do nej lil benzin a olej. Nebylo moc podobnych "drzaku" ani pred ani po nem.

reagovat
Sw
SwissCabrio
08. dubna 2016, 13:56
0

Dal bych i obrazek, ale nevim jak ... :-(

Yatka
08. dubna 2016, 14:29
0

Nissan Sunny - nebyl sice z plechu, nýbrž z papíru, ale vynikající autohopsadlo.

reagovat
En
Enzo
08. dubna 2016, 20:57
0

Pustil jsem do světa 156SW v JTD, ale naštěstí zůstala 156 GTA3,2 V6 a tu už neprodám jen tak :)

reagovat
adam7c3
09. dubna 2016, 09:26
0

XK8 a Crown Victorii, ale vypadá to, že to dřív bude XK8, protože ameriky jdou děsne nahoru s cenou.

reagovat
Ji
Jiri
11. dubna 2016, 09:09
0

jednoznačně audi 80.to je prostě pořádne auto..

reagovat
co
coolibra
15. dubna 2016, 15:16
0

20 let jsem sedlal Opel Vectra A ale nyní už končí a jde do šrotu, proto bych si pokud by se dalo sehnal Vectru A turbo 4x4 ale už bych se asi nedoplatil ale je to krásný sen.

reagovat
Přemda Honda
16. dubna 2016, 01:17
0

Moje první auto,Ford Scorpio,bych si určitě znovu nekoupil..bylo sice pohodlné,ale s dvoulitrem EFI docela líné,zato hodně žravé a na to,že bylo první tak mi moc k srdci nepřirostlo.
Druhé auto,Mercedes 190 2,0D s novým bílým lakem na bílých litých kolech,bylo fajn,sice s dloouhým čtyřkvaltem a dieslem to nebyla žádná raketa,ale jezdilo se s tím dobře a líbilo se úplně každému..Bohužel asi po půl roce jsem ho ve 110-ti otočil třikrát přes boudu.Slavná zadní víceprvková náprava asi už měla nejlepší dny za sebou,možná byly i nevhodné gumy a málo zkušeností za volantem,protože onu osudnou zatáčku jsem později s každým jiným autem projel s prstem v nose..Ale vůbec nic se mi nestalo a auto dokonce zůstalo pojízdné,každopádně opravy by asi převýšily cenu auta,tak jsem ho dal pryč..Ale jako youngtimera bych ho dnes asi klidně bral znovu.
Po něm následovaly poměrně nezajímavé auta,Golf 2,Corsa B..Pak jsem si za pár peněz koupil Mazdu 323 sedan 1995,sice s nejslabším motorem 1,4 a bez otáčkoměru a elektriky,ale i tak jsem to auto měl velmi rád,naprosto mi vyhovovalo vzhledem,hbitostí i jízdními vlastnostmi,vše fungovalo jak má,jedinou investicí za tři roky (nejdéle ze všech aut) byly preventivní rozvody za 4000 a brzdy za 3000..Tu bych určitě chtěl znovu,ale to by musel být nějaký extrémně zachovalý kus bez koroze (Mazda :-( ) nebo nejlépe nejetý z muzea :-)
Ted jezdím druhý rok s Primerou P11 kombi 1,6 (v rodině ji máme už šest let) a ta je taky fajn,klidně bych koupil další..jsem prostě milovník japonských aut a motorek...A na sváteční jízdy,když není počasí na tu motorku jsem si před pár týdny vzal od bráchy Volvo S80 2,4 automat,rok 2001...tímto chci poděkovat mému nejhodnějšímu bráškovi,vůbec to auto nevyužíval (má ještě jedno auto a najezdí se dost v kamionu) a nechal mi ho za 20 tisíc se skoro plnou nádrží :-) A to zatím hodnotit moc nemůžu,ale snad mě jeho provoz nesežere,moc často ježděné nebude

reagovat
BigBang
26. dubna 2016, 20:47
0

Polo 86c2f :) První auto noo, ale bylo hoodně hnilý, tak po půl roce mého ježdění šlo z domu (doma bylo cca 2-3 roky). Ideálně G40...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem