reklama
načítám data...

Autíčkář na lovu: Zábava za 100 tisíc

Hon na ojetá auta má na Autíčkáři nezdravě dlouhou pauzu. Pojďme to honem rychle napravit a podívat se, co se zrovna vystavuje na prodej, pokud hledáte zábavné auto, které nebude stát balík...

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu: Zábava za 100 tisíc

Sezona je v plném proudu, alergici se dusí, auta jsou zasypána pylem z řepky…  teda smrku…  a my se ještě letos nevydali na pořádný lov v internetové inzerci. Tak tedy, pojďme na něj. Předesílám, že dneska nepůjde o žádné obskurní rarity, ale spíše směsku vozidel, která jsou na zdejších stránkách dá se říci jako doma a pravidelní čtenáři už o nich na Autíčkáři jistě něco přečetli. Snad až na jednu výjimku.

Renault Clio RS172 Ph.1

Hned úvodní inzerát plní výše proklamovaná prohlášení. První Clio RS je naše velmi oblíbené auto. Psali jsme třeba, že je vynikající volbou jako okruhové náčiní pro řidiče s napjatým rozpočtem a na podzim se svezli v jeho vypiplané verzi nesoucí podpis jistého pána se jménem Jean Ragnotti, kdy jsme si opět připomněli, jak skvěle tohle auto jezdí a jak jeho poddajný podvozek umí harmonicky souznit se zvlněnou okreskou. Ceny tohoto splašeného Francouze už začínají klesat do těch nejnižších pater, takže suma uvedená v nadpisu článku nám poskytne i slušnou finanční rezervu.

Ze současné nabídky mne zaujal stříbrný kousek z Prostějova. Je to úplně první ročník Clia RS, na první pohled nevypadá zničeně a registrační značky ještě ve starém formátu dávají jistou naději, že tenhle kousek neputoval každý rok po jiném šílenci, který se z něj snažil vyjezdit duši. Takhle na dálku z fotek však beztak nelze nic proklamovat a ideální stav zřejmě očekávat nelze. Takže si pojďme připomenout hlavní bolesti rychlého Clia. Převodovka mívá mrtvé synchrony na třetím a pátém stupni. Houbovité reakce na otočení volantu mohou značit nejen vymlácené čepy, ale také zničené uložení řízení. Častou závadou je také nefunkční přesuvník proměnného časování. I za nízkou cenu 70 tisíc by však pořád mělo být nechutně rychlé.

reklama

Honda Civic 1.6 VTI EG9

Po autě familiérně známém přichází ona výjimka. Pokud mne paměť neklame, Civic EG9 se na Autíčkáři objevuje nejspíš poprvé. A rovnou v raritní variantě nejsilnějšího motoru a karoserie sedan. Hlavním lákadlem na stříbrném Civicu 1.6 VTI je určitě jeho sériový stav. Hondy (a Civicy obzvlášť) se stávají cílem nejrůznějších úprav velmi často a s přibývajícím věkem jich jen málo unikne snaze některého z majitelů o vylepšení (což v tomto případě nemyslím jen hanlivě). Tím spíš, pokud se jedná o vrcholnou variantu VTI s motorem B16 o výkonu 160 koní dosahovaných při 7.600 otáčkách za minutu. Ostrému motoru sekunduje precizní převodovka a samozřejmě konstrukčně pokročilý podvozek s dvojitými lichoběžníky – tak typický pro Hondy 90.let minulého století. Bohužel měl Civic 5.generace až příliš pomalé řízení s více než třemi otáčkami mezi dorazy a ani jeho brzdy nepatřily v sériové podobě zrovna k nejsilnějším. Na některých trzích pak dokonce chyběly příčné stabilizátory, takže ostrý motor byl překvapivě doplněn poměrně výletnicky naladěným podvozkem. 

VTI je přesto pojem a jízda v něm bude na dnešní poměry zcela jistě divoká – už jen kvůli mizerné pasivní bezpečnosti.
Stříbrný exemplář v inzerátu krom sériového stavu láká také na absolutní čistotu a pokud mohu soudit z fotek, ani koroze u něj nejspíš nebude přítomna v takové míře, jak je u tohoto automobilu běžné. Zadní pohled a nesedící linka světlometu však naznačuje, že auto v minulosti utrpělo nějakou nehodu.

Toyota MR2 W30

Dalším tipem z aktuální inzerce je poslední generace Toyoty MR2, kterou někteří dobře znáte díky blogům věrného čtenáře Raspbyho a také jeho kolegy Goldiese, který však svou MR2 již značně upravil. Pokud byste snad přicestovali z jiné planety, vězte, že MR2 je skvělý lehkonohý roadster s exotickou supersportovní koncepcí, jehož většímu rozšíření a oblíbenosti bránilo jediné – až chorobná obliba Mazdy MX-5, která si v kategorii malých sportovních roadsterů vytvořila s nadsázkou monopol.

Toyota MR2 je upečena z velmi podobných ingrediencí, výsledný produkt je však trochu jiný. V sériové podobě je rozhodně sportovnější než Miata. Je také lehčí (váží jen 970 kg), o chlup rychlejší v přímce a v neposlední řadě nabízí majiteli mnohem větší exkluzivitu. Nevýhody plynou z koncepce – úložných prostor není mnoho a delší výlet si tedy žádá kus improvizace. K motoru není úplně ideální přístup a strašákem největším jsou problémy s ovalitou válců – tato konstrukční vada znamenala smrt už pro mnoho pohonných jednotek a je otázkou, zda  červený exemplář, který jsme našli v inzerci, už motor zadřený měl anebo jej nehezký úděl teprve čeká. Velmi nízký deklarovaný nájezd by mohl značit spíš druhou variantu.

Tak jako tak vypadá MRška na první pohled velmi hezky a zachovale a v kontextu cen posledních měsíců se prodává za velmi hezkou sumu. Ta tedy sice překonává metu zmíněnou v nadpisu, ale je jí stále na dohled a pokud je malý roadster v pořádku, jde o velmi pěknou nabídku, jak si užít krásnou sezonu za mrzký peníz.

BMW 325ti Compact

Také poslední dnešní úlovek překonává metu 100 tisíc Korun, při pohledu na něj mu to však určitě odpustíte. Compact řady E46 nikdy nebyl žádný krasavec. Vlastně je to spíše obludka, které moc lidí nemůže přijít na chuť. Auto, které je na prodej v Praze však dokazuje, jak skvělou službu dokáže odvést sytá červená barva a hlavně tovární M-paket. V této kombinaci už kompakt vypadá o kus přitažlivěji. Zvláště, když se vevnitř nalézá bohatá výbava a sportovní sedadla oděná do příplatkové alcantary. 

reklama

Compact E46 už byl plnohodnotným členem své generace a využíval veškerou techniku ostatních karosářských variant – není to tedy žádný dvougenerační kříženec jako předchůdce E36, využívající mnoho komponent generace E30. Největším lákadlem 325ti Compact jsou jízdní vlastnosti. Mnoho lidí tvrdí, že jízdně jde o tu nejlepší E46 vůbec (nepočítáme-li samozřejmě M3). Šestiválec M54B25 má sice výkon jen 190 koní – tedy o 41 méně, než poskytuje 330i – pere se ale s nižší hmotou, ochotněji se vytáčí a hlavně má mnohem menší tendence konzumovat olej, než větší třílitr. Nechcete někdo moji Corsu OPC? Mám dojem, že tenhle Compact by se mi náramně hodil. A myslím to vážně. 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

[email protected]
08. května 2018, 11:37
0

O vikendu mi zdechne milovaný iSo e36 se špérou (rozvody)... a vy na me hned takhlen. Compakt peknej obcas nekde clovek na razí i na svor na prodej. Jenze když clovek tusi moznost sluzebaku a zrovna finance vycákal na nákup první motorky, racionalně se asi rozhodne koupit Renault Twingo :-(

reagovat
Vojta Nekvapil
08. května 2018, 14:04
0

Mno ja se taky peru s E36 compactem. Svor by se mi rozhodne hodil. E36 compact je tail happy. E46 compact je uz klidnejsi.

[email protected]
08. května 2018, 14:09
0

Kdyby sis chtěl přihodit motor nebo pro někoho na projekt :-) cena se dá domluvit. https://auto.bazos.cz/inzerat/89200119/BMW-e36-318iS-coupe-samosvor.php

Vojta Nekvapil
08. května 2018, 16:58
0

Svor z coupe bohuzel nepasuje do Compacta. Jinak kvuli vymene rozvodoveho retezu prodavat cele auto mi neprijde jako dobry napad.

[email protected]
08. května 2018, 21:23
0

Investice i s práci za 15-20k (rozvody/jiný motor) u auta s cenou 50 je bohužel už moc.

Raspby
08. května 2018, 12:39
0

Díky...MRka je popsána v podstatě velmi přesně..ještě bych dodal, že jako jedna z nevýhod může být vzhled. Někteří to vnímají jako auto pro holky. Mě se ale líbí :). Jinak svezení je to opravdu pěkné a ceny začínají pomalu stoupat co jsem si všiml...za 100 už asi nikdy nebude, pokud to nebude nějaká chuděra...

reagovat
Zdeny
08. května 2018, 12:52
0

Já dal na autíčkáře, koupil kompakt a byl moc spokojenej jaká je to legrace, pak jsem ho vzal do Brna a trochu mě zklamal. Drifty sice epický, ale i při slušné jízdě byl o vteřinu pomalejší než 328i kombík.

reagovat
[email protected]
08. května 2018, 14:10
0

Lítáš bokem s openem a nebo jsi někde sehnal svor?

sk
skretik
08. května 2018, 15:24
0

99.99% open ... se svorem to je pekne napi ... pytel .... u e46 , protoze z eMka nesedi (musis dat celou napravu + rezat do kastle + prijdes o rezervu) , nikam jinam se nedaval. Leda vložka od Quaife, apod. za 30 hadříků :(

Zdeny
08. května 2018, 20:39
0

Je to origo, já s tím zatím nic nedělal. Bokům v Brně dost pomohla moje blbost - že přece nebudu ufukovat pneu, dopadlo to tak, že kloudně držely 3 kola a pak to moc rovně jezdit nechtělo..

[email protected]
08. května 2018, 21:24
0

Sem tam nějaký svor na bazoši vyplave :-)

Ju
Junior
08. května 2018, 13:04
0

Já si myslim, že je léto. A na léto má bejt roadster. Takže Miata :)

reagovat
beastar
08. května 2018, 15:24
1

Na léto 911 s targou, ale to nebude asi do kila. A sakra... Tak potom jedině tu mijátu no. Z toho výběru bych si koupil Clio.

Ča
Ča Snač Aj
08. května 2018, 22:28
0

Z4? ...

BubaaCZek
08. května 2018, 16:16
1
reagovat
beastar
08. května 2018, 17:18
0

To je dobrá oférta.

GanGreen
08. května 2018, 23:40
0

To vypadá slušně :)

Kuře
08. května 2018, 18:44
0

Mě ty bavorský zadokolky motaj hlavu čím dál víc... Snad se mi do toho září povede odolat mámení.. .:)

reagovat
Jimi
08. května 2018, 21:21
0

Kdo jednou zkusí, nechce jinak. Ty jízdní vlastnosti jsou prudce návykové. Když ti výkon netahá volantem a řídíš zadkem...chce to pár krát vyzkoušet...

Kuře
08. května 2018, 22:03
0

Výbornej kamarád má kupé E36 s tím jsem se najezdil až až... Je pravda, že by mě to bejvavalo bylo chytlo možná o něco víc, kdyby měl něco většího než jen 318...

beastar
08. května 2018, 22:05
0

Is je dobrý;)

Inženýr
08. května 2018, 20:40
0

Všichni nadávají na Compact jakožto na ošklivku mezi BMW. Jak já BMW vůbec nemusím, E46 Compact se mi vždycky líbil pro svůj mládežnický vzhled, a vůbec - je to vysoké kupé s krátkou zádí, a klidně mohlo vypadat o několik stupňů hůř. Možná ho mám rád i kvůli tomu, že Bavoráky té doby vlastně rád mám, a velmi.

reagovat
beastar
08. května 2018, 22:05
0

Nadávají. Protože je fakt hnusnej. Jezdí ale dobře a klidně bych si jeden v m paketu pořídil. Vrazil bych na to kola Alpina. Udělal pár úprav a jezdil bych s tim furt. Jinak e46tko potažmo e9x končí pořádný bavci, bohužel.

Inženýr
08. května 2018, 23:07
0

Není nejhezčí, ale mohlo být i hůř. :) Mně se právě líbí ta přední světla. Ono M-paket taky udělá hodně. Své o tom ví třeba pětka E60, která bez M-ka podle mně vypadá jako nefalšovaná "asie".

Snowman000
09. května 2018, 09:10
0

A co tak lehce tukle Clio III RS? Je to sice trosku nad budget, ale bez DPH sa do 100ky zmesti ;)
http://autohandelalka.at/?action=detail&adid=261773140

reagovat
sheogh
09. května 2018, 21:09
0

A ja se budu opakovat, ale MG ZR je proste fajn auto :-))

A klidne tento: https://www.sauto.cz/osobni/detail/mg/zr/17776355?goFrom=list

reagovat
beastar
09. května 2018, 21:23
0

A já se přidám. Je!

La
Laďuna Vettel
15. června 2018, 00:52
1

Ahojte, všechny zdravím! Prvně mě zaujal článek hlavně kvůli fotce přesně mého Clia Sport Ph1 (z Prostějova). A jelikož už ho mám pár dní doma, tak můžu poreferovat...Auto je technicky v neuveřitelně dobrém stavu (motor, podvozek,brzdy, řazení), až mě stav na 18ti leté auto tak překvapil, že jsem ani neměl sílu si říct o slevu...Co se vzhledu týče, měl promáčklou levou stranu (dveře a blatník), ale opravené je to solidně...No, kupoval jsem ho hlavně kvůli zábavě a nehledal jsem přitom Miss...Lidi, to auto je prostě úžasné...Pochopitelně máme doma novější auta a jezdím firemním BMW E90 320d - a to jsem si myslel, že je relativně zábavné auto, ale oproti ,,prckovi´´ je to nuda jak hrom...
Clio Sport je jako vzteklý a velmi talentovaný puberťák, který to chce natřít starším, ale ostatní ho ještě tolik neberou...Je naprosto skvělé v zatáčkách. Projel jsem s ním snad 10x Buchlovské hory (u Uh. Hradiště) a zatáčky mu sedí. Na rovinkách odpočívám, není si tam co dokazovat...Jezdit s ním 200km v hodině mě ani nijak nebaví a to je podle mě to úžasné...To auto Vás baví v relativně nízkých rychlostech.Nemusíte řídit Audi S8 s V10 (má osobní zkušenost) ,abyste na ní našli něco zábavného, Clio Sport Vás baví, aniž byste se měli zabít v astronomických rychlostech...Lidi, kupte si jej...Je levné, hezké, jezdí fantasticky, na ceně už asi ani ztrácet nebude, díly jsou na něj za suché z nosu a když s ním jezdíte normal tempem, jezdíte za 7,5 litru...Ale na to Clio není:-) sorry, byl jsem toho plný:-)

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
06. srpna 2018, 21:36
0

Díky za reakci, je fajn vědět, že se při lovení trefíme do hezkého auta.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem

Cadillac Eldorado  1981
Cadillac Eldorado

1981 rok výroby
138 koní výkon
6 035 ccm objem