načítám data...

Nový Defender nedostane pevnou zadní nápravu. Poláci mají ale řešení.

Nejčernější obavy skalních příznivců "Defíku" se naplnily. Nová generace legendarního offroadu nebude mít mezi zadními koly pevnou nápravu.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Špionážní fotky z testování prototypu nenechají nikoho na pochybách. Mezi zadními koly nového Defenderu se žádná pevná tyč nenachází. Kola jsou zavěšena nezávisle, na fotografiích vidíme masivní spodní rameno a stabilizátor. V těžkém terénu ale klasická koncepce pevné nápravy zatím nenachází konkurenci. Znamená to snad, že nová generace nejpurističtějšího Land Roveru takříkajíc vyměkně?

Dost možná ho čeká podobný osud, jako jiný klasický hranatý off-road, totiž Mercedes třídy G. Z nekompromisního terénního náčiní se časem stal spíše lifestylový doplněk a i když ani současné generaci nelze upřít slušnou obratnost v terénu, trocha oné terénnosti padla za oběť snaze udělat z “géčka” použitelnější auto pro jízdu po silnicích. A vypadá to, že se tento krok Mercedesu vyplatil – nová generace se prodává jak teplé housky. 

Proslýchá se, že s Gelandewagenem bude mít nový Defender ještě jednu společnou nectnost a tou bude vysoká cena. Odhady mluví o částce kolem 1,3 milionu za nejzákladnější verze, s připlatkovou výbavou tak snadno vyjde pořízení Defenderu na půldruhého milionu. A tím se oklikou dostáváme k onomu “polskému řešení” z nadpisu.

Za stejnou cenu si totiž můžete už letos v létě koupit zbrusu nový starý Defender. Polská firma Land Serwis totiž s použitím originálních náhradních dílů a repasovaných součástek začala stavět původní model. Zatím se pochlubili prvním ukázkovým kouskem a vypadá to velmi dobře. Nutno říci, že mechanici z Land Serwisu nejsou v oboru žádnými nováčky. Britské vozy staví a opravují už pětadvacet let. 

Staronový vůz připomíná auta z “domácího” programu Heritage, oproti nim ale stojí podstatně méně peněz. Poláci ale svému výtvoru věří a garantují tříletou záruku (případně 100.000 km). Nakonec tak bude na kupujících, zda sáhnou po puristické klasice, nebo modernější stylovce. Jaký kousek byste brali vy?

 

Zdroj:
https://www.carscoops.com/2019/04/polish-company-will-build-you-a-land-rover-defender-from-scratch-for-e60k/#Echobox=1556143496
https://drivetribe.com/p/breaking-news-2020-land-rover-defender-MFR9jWZLQPiI0TgLx9Jjrg?iid=XH3l8ihiRle-iN72fIss9Q

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Skipper
25. dubna 2019, 16:46
4

Je to trochu klišé, als osobně si myslím, že v Polsku se z máhradních a ,,repasovaných,, dílů staví docela dost aut různých značek. Jen to nikdo takhle přímo neinzeruje ;) Řekl bych, že část těch ,,repasovaných,, dílů z různých aut má původ i v ČR.

reagovat
GanGreen
25. dubna 2019, 17:35
0

Je to hodně klišé a dost mimo téma :)

Skipper
25. dubna 2019, 17:56
0

Njn, prostě asociace.

GanGreen
25. dubna 2019, 18:19
0

chapu ;)

sheogh
26. dubna 2019, 10:01
1

Skipper: napadlo me presne to samy.... Pro me je Polsko taky synonymem pro "ojeb" - s nemalym poctem polaku jsem mel tu cest v praci, a neni to jen stereotyp... :-)

Tim nerikam, ze ten Land Serwis nemuze byt vyjimka...

ToMyx
26. dubna 2019, 10:14
0

Možná bych dodal..automatická asociace :-)

Nimrod
25. dubna 2019, 19:11
1

furt slýchám, jak je třeba mít na offroadu tuhý nápravy, ale proč pajero evolution mělo nezávislý zavěšení na všech kolech? fakt nejde udělat multilink s dostatečným křížením?

reagovat
Viola Procházková
25. dubna 2019, 19:35
0

Pevnost a odolnost multilinku bude vždycky úplně jinde.

M P
25. dubna 2019, 20:06
0

Ono právě nejde ani o kinematiku, ale o odolnost. Takže i auto na multilinku určitě může zvládnout leccos, ale opakované a systematické trápení v terénu snese nejlépe právě tuhá roura :) co na tom, že kdekoli jinde je to naprd

Nimrod
25. dubna 2019, 20:32
0

hmmm... že by byl dakar tak o hovně? :-)
úplně naprd všude jinde není. na dokonale rovný silnici je asi teoreticky lepší jak multilink, kola jsou stále dokonale svisle vůči vozovce
já mám tuhou rád díky servisní a finanční "náročnosti" :-)

sumy
25. dubna 2019, 20:34
0

Hlavně protoze evolution není auto na offroad, ale na dálkovou rally. Dle této logiky by totiž byl nejlepší off zadokolka. Multilink neumí tolik krizit, což je vzhledem k podstatě rozdílu tuhá vs multi logické. Přední nezávislá je OK, to se dá dohnat špérkou na zadku. Ale obě nezávislý, to do terénu fakt není to pravý ořechový.

sumy
25. dubna 2019, 20:40
0

Respektive, když se udělá multikino, co by vyřítil to co tuhá, tak by musel být řadové delší chod tlumičů a je pak problém udržet geometrií nápravy.
Jediný auto co znám, kde se s tím popřáli se ctí je Kores

sumy
25. dubna 2019, 20:41
0

Multilink , vykřížil... automatické opravy :-/

Nimrod
25. dubna 2019, 20:51
0

čekal jsem, kdy se ozveš :-) děkuji všem

sumy
26. dubna 2019, 07:35
0

:-) To víš, jakožto příznivec blátšlapů. Jinak Evo by se mi moc líbilo. I by šlo postavit z obyc 2 pajera s použitím nápravy z pajera 3. Ale motor... Mivec hlavy jsou nesehnatelny a nejlacinější eva jsou za 400...

Nimrod
26. dubna 2019, 16:33
0

stejně mi ta cena přijde víc než příznivá, když si vezmu to, kolik se jich vyrobilo a jaká je to legenda... porovnej třeba s lancerem, kde těch kusů je x krát víc a ceny x krát takový

sumy
26. dubna 2019, 21:44
0

Cena je to dobra, to jo, ale zas 1,5 miloše za defa v holotě... Lanceru se udělalo mraky. Ale pajero evolution jen 2500ks a s volantem na správný straně jen zlomek z nich... to s tou cenou zacvičí. Opravdu hezké kusy jsou pak nehorázně drahé.

PeterLuk
03. května 2019, 12:02
0

Úprimne: prekvapuje to niekoho?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem