načítám data...

Autíčkář se ptá: Kdy a proč nesnášíte svoje auto?

11. března 2016, 07:22 47 komentářů M P Autíčkář se ptá

Můžete auta bezmezně milovat, ale občas se zkrátka přihodí, že vás auta zlobí a nemáte je rádi. Kdy se to stává vám?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pro velkou část automobilových nadšenců jsou auta vším. Jsou předmětem obdivu a touhy, jsou nám zdrojem radosti, mohou nám být domovem i únikem od starostí všedního dne, často jsou motivem společenských konverzací a přátelských setkání. Auta nám umožňují poznávat nová místa, nebo se vracet na místa stará známá a oblíbená. Díky autům se můžeme leccos naučit, když projevíme aspoň trochu snahy a zájmu. Auta mohou být člověku obživou, jako volnočasová aktivita zase mají moc obohatit život.

Na druhou stranu, auta jsou často zdrojem frustrací a zklamání. Někdy nám ukáží, že nejsme tak dobří řidiči, jak jsme si mysleli. Nebo vytrvale odolávají našim zarputilým snahám odhalit a odstranit závadu pomocí falešných příznaků. V extrémních případech se může stát, že láska k automobilům člověka přivede na mizinu. Nebo nás prostě štvou tím, jaká jsou.

auta jsou objektem touhy, ale často také zdrojem frustrací a zklamání. 

Já jsem ve svém automobilovém životě mnoho kousků nevlastnil, ale i tak jsem měl nemálo příležitostí auta nesnášet. Někdy si dokonce říkám, že je vlastně ani nemám rád. Rozhodně nejsem člověkem, kterému by dělalo dobře označení ‘petrolhead’. Nemám doma plakáty s klasikami okruhových závodů šedesátých let a tolik populární konferenční stolek z bloku motoru umístěný v obývacím pokoji považuji za mimořádnou ukázku nevkusu. Ve výsledku ale vždy dojdu k tomu, že mám auta rád. 

Jestli mě ale něco dokáže spolehlivě nasrat, je to stav, kdy auto nefunguje tak, jak má. Neplní svou základní funkci nebo ji neplní bez otravných vedlejších projevů. Co na tom, že za většinu problémů si můžeme sami, ať už tím, že jsme vědomě zanedbali údržbu, nebo na projevy poruchy kašlali tak dlouho, až nás auto někde nechalo. V momentě, kdy nefunguje, je hromosvodem veškerého hněvu právě nebohý stroj, jakkoli je v tom nevinně.

Jak už to tak bývá, nejvíc mě vytočí drobnosti. Stěrač nestírá pitomý kousíček okna zrovna tam, kde si toho všímám nejvíc. Ať nastavuji výdechy sebevíc, pořád mi fouká suchý vzduch z klimatizace do oka. Brzdy jsou zpočátku přecitilivělé, aby v případě nutnosti brzdily spíše vlažně (s láskou vzpomeneme starší vozy VW). Koleno mám otlačené od neustálého kontaktu se středovým tunelem.

Prkotiny, řeknete si. Možná. Ale jak jsem uvedl, drobnosti jsou to, čeho si všímám nejvíc. Konec konců, pozornost k detailům často prodává auta, takže není důvod, aby vás nemohla naopak obtěžovat.

Abych neuváděl jen malichernosti, přidám ještě pár věcí, které jsou zaručeným důvodem, proč mi jdou otáčky do červených čísel. 

Třeba když vám auto nenastartuje a vy tak musíte jet sockou. Malá nádrž, takže musíte furt tankovat. Velká nádrž, takže při každé návštěvě pumpy platíte vysoké částky. Vrzající interiér – to pravda moc neovlivníte ani sebevětší péčí o automobil. Malé vnitřní zpětné zrcátko. Špatně naladěná spojka a z toho plynoucí neplynulé nebo jinak obtížné rozjezdy. Nedostatečně výkonné světlomety. Nebo třeba moje oblíbená věc, nepohodlné sedačky, ze kterých bolí záda.

Asi bych dokázal vyjmenovat spousty dalších věcí, ale nechám to na vás, jedná se konec konců o článek z rubriky ‘Autíčkář se ptá’.

Tak co, vážení čtenáři, kdy a proč nesnášíte svá auta? Podělte se v diskuzi!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Irwinek
11. března 2016, 08:12
0

Tý jo, nikdy jsem nad tím nepřemýšlel, ale zatímco mazlíka bezmezně miluju a odpustím mu cokoli, skoro všechny služebáky proklínám za každou volovinu : nevýkonný motor, skříň je zbytečně vysoká, zato krátká, takže se nedají přepravovat dlouhé věci, mizerná viditelnost do stran, ještě horší dozadu, chybějící mlhovky, nemožnost výškového seřízení sedačky , vysoký topný výkon vepředu, vzadu zima jak v lednici.... a ano, je to způsobeno člověkem :-D ne vždy mnou, většinou tím, kdo mi k plnění úkolu přidělí auto nevhodné, a pak taky tím, kdo ty popelnice kupoval tak, že jediným hlediskem byla cena :-(

reagovat
Vo
VoFi
11. března 2016, 08:37
0

U Rovera je těch věcí tolik, že ani nevím kde začít. Možná u toho, že je přeplacený. Kdykoliv se na něj podívám a vzpomenu si kolik peněz do něj padlo a kolik ještě padne, chytá se mě vztek. No ale to není blbost auta, nýbrž moje potažmo zkušeného doprovodu který semnou u nákupu byl, dělal zkušební jízdu a vše se mu zdálo v pořádku.

S tím pak už jde jedno s druhým. Kdyby stál málo, nerozčilovalo by mě záhadné zatékání do prostoru pro rezervu (zřejmě přes zadní světla), vrzání interiéru na straně u spolujezdce nebo nemožnost dosáhnout optimální pozice pravého zrcátka. A když zamykám, skoro vždy otáčím klíčkem na druhou stranu. Jenže to je zas a jen moje blbost.
Blbostí předchozích majitelů pak můžu označit chybějící mřížky repro, šmouhy na výplních dveří. Pro něco ale nemám slov. Žárovky zajišťující osvětlení SPZ jsou pod plastovým krytem, no a někomu přišlo jako dobrý nápad je připevnit samořeznýmy šroubky. Zřejmě šlo o první, které našel jelikož jsou velikostí neodpovídající, závity jsou teď celé roztrhané a budu muset sehnat celý ten plastový díl.

Jiná věc byla ale daná konstrukčně. Je tu jedna "hezká" křižovatka, kdy jedete po vedlejší do kopce na jehož vrcholu vede hlavní. Doleva je vidět asi 500 metrů, ale doprava jen tak 100 a vzhledem k úhlu napojení silnice a tvaru zadních sloupků tam prostě není vůbec vidět. Sice prkotina kdy jde o špatnou konstelaci podmínek, ale otravné to je pořádně.

Spojka zabírá celkem hodně dole a je poměrně dost citlivá, takže po přesednutí z autoškolní Fábie to bylo o nervy..

Když to shrnu, štvou mě na něm jen drobnosti nebo věci za které si můžu sám, tak bych asi měl být šťastný..

reagovat
piwel
11. března 2016, 08:57
0

mě Rover naštval jednou...když mu fouklo těsnění pod hlavou...potom podruhé, když se na mě vysypalo řidičovo okno...pak potřetí, když nešla zařadit jednička (to se stávalo častěji)...potom počtvrté (taky průběžný problém) při prudším rozjezdu to nezvládala spojka (ne, u auta za 10.000,- se mi opravdu nechtělo řešit novou)...pak mě naštval ještě, nevím čím to bylo způsobené, ale měl "zborcené" dveřní tapecy, takže pořádně nedržely tam kde měly....ale jinak to bylo pohodové auto a divím se že vydrželo moje zacházení :D

VoFi
11. března 2016, 11:00
0

Nojo, zapomněl jsem na převodovku.. Občas vyskakuje zpátečka. Samozřejmě vždycky v tu nejblbější dobu.

Co se těsnění týče, mám pocit že brzy odejde. Nemám to nijak podložené,tak snad se pletu :)

Al
Alan
11. března 2016, 08:38
0

Takmer všetky drobnosti ktoré sú vymenované v texte trpí moje Coupéčko. Asi budem musieť kupovať autá na základe týchto "drobností".

reagovat
piwel
11. března 2016, 08:48
1

Jediná věc co mi vadí v MX5 a Concertu je, že nejsou vybaveny ani jedním cup holderem. V Mazdě sice něco na ten styl je, ale člověk si musí dávat pozor aby plechovku nerozlil a navíc to zavazí při řazení. Jinak jsem na výbavu celkem skromný, krom elektrických okýnek a zrcátek nevyžaduju nic extra. Co mě ale pekelně rozzuří, tak když auto přestane fungovat. Na Concertu mi odešlo servo, to mě rozezlilo, ale už několik měsíců jezdím bez posilovače, takže mi to ani nepříjde jako závada :D Nedávno jsem na MX5 urval kontakt z cívky startéru, to bylo lehkých děv a dámských rodidel - ale vyloženě moje chyba, já to urval. Naštěstí když už jsem se v tom vrtal, tak jsem si ten motor trochu přikrášlil a pročistil, takže "všechno zlé je k něčemu dobré". Chvilkové návaly hněvu k tomu "autíčkářství" asi patří. Kdyby to bylo všechno jednoduché, tak by to přece nebylo ono :)

reagovat
Le
LenaMicke
11. března 2016, 11:10
0

Přítel jako držák vozí mě :-D. Ale to je taky špatně, protože pak nadává, že kvůli mě nevidí na křižovatce, jestli něco nejede :-D.

JayK91
11. března 2016, 09:10
0

Tenhle super článek mi jde dneska zrovna do rány ... Swišť musí na STK a pán v servise mi dneska oznámil, že můj prcek nejspíše neprojde přes emise ... řikám si má cenu vysolit 4 tisíce za nový katalyzátor u 15 let starého auta, které má litrový tříhrnek o výkonu nějakých 39 kw, a které si po té, co jsem ho zdědil držím hlavně ze sentimentu? (a na nové stejně nemám, jakožto chudý student)

reagovat
PepaSFI
12. března 2016, 17:42
1

katalyzátor seženeš levněji, prodávají se univerzály rozlišené podle EURO a podle tvaru. Jen se musí starý uříznout a náhradu tam navařit. Buď to má hrdla na trubku, když je na potrubí, nebo jen válcová, neuzavřená plechovka když je to přímo na svody. To je trošku složitější, musí se ten starý uříznout nahoře a dole a nový tam přesně navařit aby to mělo co nejpřesněji původní tvar. Já to kdysi řešil, na litra s nejnižším EURO stál asi 1200 na www.primavyfuky.cz

JayK91
12. března 2016, 22:41
0

O.o díky ;-) :-)

Xa
Xander_Cage
11. března 2016, 09:19
0

Jo taky znám. U BMW E39 - malé zpětné zrcátko u řidiče s mrtvým úhlem, malá schránka u spolujezdce, nekvalitní a malé držáky na pití. No a pak servis když člověk zjistí že díl z druhovýroby neexistuje nebo koliduje a musí do BMW servisu koupit nový a peněženka se prohne.

reagovat
bobo23
11. března 2016, 09:50
0

Já mám pocit, že moje auto mi občas dělá naschvály. Většinou to vypadá tak, že se vrátí po větším servisním zásahu, aby se za týden vysypala nějaká prkotina a já tam musel znova.

reagovat
Ra
Rampa
11. března 2016, 19:47
0

Naskýtá se otázka, zda-li v tom daný servis nemá prsty :-D

bobo23
11. března 2016, 20:10
0

No, snad ne :-) Teď jde auto znova na větší servis, tak uvidíme. :-D

kv
kvakosh nocni
11. března 2016, 10:00
0

jednoduse. Kdyz to nejede ( a obvykle nevim proc). Kdyz se auto sere, a dava to postupne najevo, tak i kdyz servis pak stoji hodne penez, tak s tim pocitam. Ale kdyz me to necha stat na silnici tak bych to rozkopal. Jak to tak pocitam, tak za 20 let a radove 500tis km se mi to stalo petkrat
1) zamrzla nafta accord ctdi 2) zamrzla nafta accord ctdi 3) parazitni vybijeni baterky accord ctdi 4) baterka v riti LS400 5) dodneska neobjasneny nahly "check engine" kontrolka a zhasnuti LS400 v pripojovacim pruhu na D1. To posledni me vytocilo asi nejvic.

reagovat
kv
kvakosh nocni
11. března 2016, 10:04
0

...a z "fičur" nebo veci ktery souviseji s konstrukci auta, ne jeho (ne)spolehlivosti me vzdycky u aut rozcilovaly prilis velky volanty s prilis pomalym prevodem. A mlžící se okna a kvíkající, vrzající a prdící stěrače :)

Bubák2
11. března 2016, 10:04
0

Toho by se našlo tolik, že to ani vyjmenovat nejde. A proto mám aut víc a pořád je na ježdění prohazuju. Jezdit několik let pořád v jednom to bych se ze všech těch malicherností zbláznil. Naopak při střídání mě každý dokáže zase znovu ohromit tím v čem je dobrý.

reagovat
A.J.Michal
11. března 2016, 10:38
0

S tou fotkou Alfy Romeo 75 jste me dostali.

Osobne sve Alfy Romeo 75 nemam rad, kdyz je servisuji a totalne nadavam na italske inzenyry. Proc delat veci jednoduse, kdyz jdou i slozite, to je cela 75ka s transaxle ulozenim.

Jinak to auto mam rad :) , ale mam i ty sve slabe chvilky, kdy ho nenasim, proklinam a ze uz nikdy nekoupim starou italskou jebku. No co se nestalo. Koupil jsem si Giuliettu predchudce 75 :-D

Alfě zdar !!!

reagovat
PeterLuk
11. března 2016, 14:40
0

Krásna Alfa, kde si ju zohnal? V takomto stave :D Niečo také by som chcel, ale všetko čo som našiel je buď zničené tuzingom, alebo prežraté hrdzou :D

A.J.Michal
11. března 2016, 17:49
0

Alfička jezdila v Praze. Je nezhnilá ale má jen jednu vadu na kráse, nema pod kapotou norda, ale dieselovy motor vm motori 2.0 TD 60 kw.

Ja to auto mam na kazdodeni jezdeni do prace a do obchodu, v zime Giuliettku asi vytahovat nebudu. Na jízdu pro radost mam 75 3.0 V6 QV :-)

liška
11. března 2016, 18:11
0

koukám, že svět (internetový fóra) jsou malý :)

A.J.Michal
12. března 2016, 08:44
0

Jo jo, Giu se vratila zase na moravu, ale jeste vice vychodne smer Zlín :-)

Vavris Vavrisovic
11. března 2016, 10:47
1

Jsem docela překvapený, že Matěj v článku nezmínil "závady". Když upadne výfuk, píská sjetá brzdová destička nebo chcípne palivové čerpadlo, tak se to prostě vymění/opraví, nic co by člověk chtěl, ale prostě takové situace nastávají. Daleko horší pro mě jsou "závady", které jsou spíš subjektivní...

Mi třeba způsobuje největší deprese subjektivní vnímání krávovin. Třeba že motor subjektivně táhne trochu míň, než jindy, že při určitých otáčkách něco jemně a vzdáleně rezonuje, že od zadního kola možná něco píská, že to táhne na stranu, že se někde ozve nějaký zvuk... Vždycky nabydu dojmu, že auto je strašná mrdka a potřebovalo by celé rozebrat a vyměnit. Přitom reálně bývá na vině binec nalepený na kolech, křivá cesta a hlavně prostě jen chorý mozek.... ach jo... :D

reagovat
VoFi
11. března 2016, 11:07
0

Plně chápu! Nejhorší je,když se s tím člověk někomu svěří a dotyčný ten záhadný jev nepozoruje.. U Rovera je to vrčivo-klepání v motoru v rozpětí 2500-3000 ot/m

Libor
11. března 2016, 11:35
0

Vavris: S tím druhým odstavcem s tebou naprosto souhlasím :-D Nic mi nezkazí cestu jak takováhle paranoidní myšlenka, pak nad tím furt přemýšlím a dumám co je zas špatně.

Pak mi ještě dost vadí, když se závada projevuje hlasitě a celá ulice hned ví, že něco není v pořádku. Například před rokem mi z ničeho nic začalo nepravidelně a dost hlasitě "skřípat" v brzdách zrovna když jsem něco stěhoval v centru. V tu chvíli jsem to auto neměl vůbec rád :-D

M P
11. března 2016, 14:31
0

No jo, máš pravdu Vavrisi! Tohle jsem totiž zmínit chtěl. Tak třeba někdy příště

E3
E36
11. března 2016, 14:58
0

Naprosto souhlasím a plánuju repas celé zadní nápravy :-D Všechny zmíněné jevy pozoruju u své 328i E36 :-D Ale spíše to bude ten mozek no :-D

bobo23
11. března 2016, 20:11
0

Tak pod tohle se podepíšu. To zná asi každý. :-)

sp
spooon
11. března 2016, 22:46
0

už snad od koupě u "auto o kterém se tu nemluví" si myslím, že mi něco vrčí, hučí, drnčí někde na zadku. Střídavě přehazuju vinu mezi homokineťákama, diffem, kardanem. No nejlepší bylo, že v létě na cestě k černýmu moři se mi zdálo, že se to stupňuje :-D už sem najel 15000km a furt to jezdí a hlavně to nikdo krom mě neslyší, tak bude chyba ve mě.

BTW ještě mě potěšilo, když mě asi 150km před černým mořem začalo cukat na plný plyn auto. A ani "restart nepomohl. Po cestě domů to udělalo ještě několikrát (samozřejmě dvakrát při přejezdu transfagaras) a udělalo to asi i dvakrát na český benzín, takže benzínem to nebylo. A po jednom trackday se to už neobjevilo...no ale jeďte si s tím někam dál, že :-D

Ev
Evlo
12. března 2016, 14:46
0

Me zvuky u starych mrdek, levnych, neva, i kdyz kdyz me vrze strecha od verze hned u ucha ... tak vlastne taky ne, ale ze me neco jemne vzadu jemne cvaka (samo po navstreve servisu) , to me vylozene vytaci.

Ev
Evlo
11. března 2016, 10:58
0

Gene, pri parkovani, mx-5 bez klimy kdyz je venku 50 na slunicku.

reagovat
Ja
JakubHQV
11. března 2016, 11:50
0

Mě na mém historickém monumentu z kategorie Sleepers občas přivádí k šílenství aerodynamickej hluk od bezrámovejch oken, všemožný vrzání v interiéru, rázy od podvozku, světla který jsou "účinností" úplně k ničemu, pochybnej zvuk při zabouchnutí dveří, pazvuky od serva, brzdy který spíš zpomalujou než že by byly adekvátní k výkonu a hmotnosti, hlučnej výfuk (se sériovym ten turbenej boxer prostě zní trapně), na druhou stranu ale díky tomu výfuku většina těch dalších pazvuků není moc slyšet :-D. Jezdit s tim denně tak mi mrdne, ale když to jednou za čas vytáhnu tak je to auto i přes to všechno prostě boží a mám ho rád :-D

reagovat
martin_100
11. března 2016, 12:21
0

Nu když jsem měl posledního trabanta (měl jsme postupně 4) tak ten se dost sral..... sice prkotiny ale každouc hvíli něco malýho odešlo. To jsem u předchozích neznal ty prostě jely furt. Jednou za čas něco odešlo tak se to opravilo a jelo se dál. Ale tuten přes veškerou péči trucoval. Nebyl víkend abych nemusel řešit něco co v tejdnu odešlo.
I nahradil jsem jej fatem cinquecento. http://auta5p.eu/katalog/fiat/cinquecento_03.php to je on když jsem ho koupil. Veselá malá krabička. Moc mě bavil.... pak se začal vysírat. V podstatě jen elektrika ale prostě každou chvíli něco to mě točilo do vývrtky. Jedete si v noci z práce a začnou zhasínat vždy třeba na vteřinu světla i s motorem ... to je labůžo. Elektrodoktor ho měl na dílně nesčetněkrát a nic....jak sem vyjel tak hned druhej den zase zlobil.
A taky se samovolně utahovalo jedno přední kolo. Dotah jsem ho jen tak skoro rukou a za tejden sem musel na klíč nasadit metrovou trubku a ještě po ní skákat. To sem taky nenáviděl. Šrouby v kolech měly malý hlavy takže kláč rád sklouzával. Dát si pěkně silou pěstí do asfaltu to bylo taky labůžo. To pak fiat nejednou schytal kopanec div se nepřevrátil.... no a já pak vyklepával blatník či dveře :-)

Ale jinak si neuvědomuje že by mě auto nějak štvalo.Busík je supr (klep klep) a ty závady co zatim měl mě nikdy nějak nevytočily. Prostě jsem si tu a tam zanadával a šel to opravit. Ale nikdy to nebyla zlost nějak mířená na auto.
To samý škopek. Vypek mě jen jednou a to přímo na Kafe a káry v prahee. Taky jsem v tu chcíli k němu nějak nepociťoval vztek či naštvání. Spíš sem žačal přemejšlet co je špatně a jak se tim dostanu z5 do plzně.

A je to divný páč vim že jsem velkej nervák a kdejaká kravina mě točí do ruda..... ale asi mam tuty dvě auta natolik rád že se na ně prostě neumim zlobit.

reagovat
JP
11. března 2016, 13:57
0

Když mě auto začne štvát, tak ho prodám a koupim jiný. Klidně po pár měsících od koupě... Život je moc krátkej na to abych trávil čas s něčim, co mě štve, když někde za rohem čeká něco lepšího.

Svoje první auto jsem měl 6 let a měl bych ho asi doteď, kdybych s nim nesrazil prasata, resp. kdyby to pak šlo rozumně opravit tak, aby to nebylo poznat a nemusel jsem si při každym pohledu na něj vyčítat, co jsem mu to provedl. A8 jsem prodal proto, že přišly 2 měsíce kdy mě asi 10x nedovezla do cíle kvůli nesouvisejícím závadám elektroniky. E38 jsem prodal, protože mě štvalo že A8 byla skoro ve všem lepší. Fabii jsem prodal, protože to byla Fabie (bohužel jsem to při koupi přehlíd a prodávající mě nevaroval). Quattroporte mě štve proto, že jsem ho chtěl používat jako daily car a na to vůbec neni vhodný, takže jde z domu. S8 mě štve maximálně tim, jak mě na ní po 2 letech pořád neštve ani nejmenší detail - to auto nejspíš budu mít hrozně dlouho, dokud ho nezrušim nebo ho nezakážou. GTV mě překvapivě taky ničim neštve, snad jenom tim že s ní moc nejezdim (možná to s tím souvisí:D).

reagovat
Pochtli
11. března 2016, 14:04
0

Většinou má člověk sto chutí auto prodat, když platí na benzínce nebo dojde složenka na povinné ručení.
Ps: a za tuhle kontrolku bych taky vraždil, pokud člověk má autíčko přecitlivělé a stěžuje si na kvalitu papání..

reagovat
František Čáslavský
11. března 2016, 14:45
0

Dyť je benzín levnej :))

Ku
Kuba330i
11. března 2016, 16:28
0

Tak tuhle kontrolku mi věčně rozsvěcela prasklina na hadici za váhou vzduchu, pak byl špatnej AFR a řvala lambda :)

JP
11. března 2016, 20:47
0

Jo, to se mi rozsvěcí na Quattroporte když vezmu levnej benzín :D Konkrétně tuším 0172: Lambda: signal too lean

Skipper
11. března 2016, 17:18
0

Auto začínám nenávidět vždy ve chvíli, když už je na něm všechno top a vysere se nějaká volovina a já vím, že mě čekají další a další návštévy servisu... Nejde ani tak o peníze, jako o princip.

reagovat
Ne
Neo5
21. března 2016, 22:11
0

Jo a tak to mám taky a pořád.. Dáš vše do kupy a stejně se něco dalšího vysere :D

bobo23
11. března 2016, 20:13
0

A ještě sem si vzpomněl, že sem byl na mrtvici z auta docela nedávno. Když sem vyřešil všechny úniky oleje, tak se auto rozhodlo, že ho pro změnu začne rovnou papat, takže příští pondělí míří do servisu a o mě se už teď pokoušejí mdloby. :-D

reagovat
Ho
Hondzik
11. března 2016, 22:09
0

Ta 75 mi tu rozsekla stejně jako AJ je:-D

Italkám odpouštím vše, naprosto vše. Naučil jsem se s tím žít, přistupuju k nim jak živý bytosti a naprosto chápu když je venku 22,73 stupně, že prostě nejede. Vím že mi to jednou vrátí a to mi stačí. Vzhledem k tomu že jsou to tři italky- 75,155, Dedra- tak se dokonale sesynchronizovaly a maj ty krámy stejně. Naštěští existuje železná ( plastová) rezerva ve formě Espace, to je věrnej kamarád a nikdy nenechá ve štychu. Tam se dostávám k otázce co mi na mém autě sejří. Nějaký blb ( já) poslal espace na HRku o 7 k zemi, dal na něj 17" a vytvořil z vláčného rodinného MPV žiletku. Na hezkých silnicích je to úžasný, skvělý , ale na rozbitým, hrbolatým bych to zapálil. Tyčky stablu dělám s olejem, ale serii nevrátím. Když je pěkná vlásenka, jde vytvořit rohlík na xichtu i touhle krabicí

reagovat
martin_100
15. března 2016, 15:20
0

stejně si s tim plácnul k zemi jen proto aby nebylo na první pohled poznat žes to přetížil pytlema s cementem a cihlama :-D

sp
spooon
11. března 2016, 23:05
0

na focusu mki mě štve to debilní eko řízení motoru, kdy v serii se musí řadit stylem pustit plyn, potom sešlápnout spojku a přeřadit. Když se řadí jako v normálním autě (spojka a plyn téměř najednou), tak otáčky vyskočí nahoru. Tohle sem už vyřešil zůžením kanálku k volnoběžnýmu ventilu. Teď už mě tam štve jen posed jak na záchodě, nestírání části zadního okna, krátký pětky a to je snad všechno.

reagovat
Xc
Xcriss
12. března 2016, 07:41
0

Ja nevim, snazil jsem se premyslet, jestli sva auta nekdy nenavidim, ale zjistil jsem, ze spis ne, vetsinou, kdyz zlobi, je to spis nedostatkem lasky, nez jimi samotnymi... Kazdy by si asi mel vybrat auto podle toho, jak mu sedi/nesedi. Kdyz sednu do sve S13, vsechno je presne tam, kde to potrebuju a navic je kara tak uzasna, ze neni snad ani mozne se na ni zlobi, notabene kdyz po roce stani chytne pokazde na drc a bez okolku. Na S12 jsem se nezlobil ani tehdy, kdyz me po 12ce v praci nechala na pospas premierove repasi spojkoveho okruhu pri proslapne spojce... Pokud si clovek poridi ten pravy vuz, asi ho nedokaze nenavidet, ani jen na chvili. :) ...pokud ovsem neni mentalne naruseny a neni pro nej ten pravy vuz z Francie. :D Takoveto vozy me rozciluji uz jen svou existenci :D Minimalne vetsina z nich...

reagovat
PepaSFI
12. března 2016, 17:55
0

dnes už jsem si zvykl ale zezačátku mě děsně štvaly A- sloupky. Předchozí vozík je měl extrémně tenké a na současných autech se za tím schová náklaďák. A to na tom navíc mám ty ofuky, plexi lišty které ten výhled fakt nevylepší. Nejdřív jsem to chtěl zahodit ale zvykl jsem si a má to i pozitiva. Trošku to zlepšuje proudění vzduchu při větrání a hlavně, v létě můžu v práci na parkovišti kde to je trochu pod dohledem, nechat pootevřená okna na pár centimetrů. Auto větrá, není tolik rozpálené a přitom tam při náhlé bouřce nenaprší.
Loni mě štvala vadná škrtící klapka. než jsem sehnal jinou, musel jsem jezdit jen zlehka, šimrat plyn aby to neházelo chybu a ikdyž už to je dávno, pořád to mám někde v podvědomí a občas při ostřejším rozjezdu mívám takový pocit nejistoty. A taky mi odchází přední tlumiče ale za to může stav místních silnic. A má to úplně blbě udělané odkládací prostory, což u Fiatů nebývá zvykem, o to víc to štve.

reagovat
Ne
Neo5
21. března 2016, 22:08
0

Proč nesnáším svoje auto?
Je to poměrně jednoduché, když si uvědomím, že moje hračka je už od výroby odfláknutý Ford Escort Mk7... Nemohl jsem se smířit s tím, že to prostě nikdy nebude dobré auto a vždycky bude mít celou řádku nedostatků a věcí, kterýma mě bude prudit kdykoli když s ním pojedu. Ano, několikrát jsem ho chtěl prodat, ale pokaždé když jsem vypsal inzerát, objevil jsem důvody, proč si ho ještě chvíli nechat. Začal jsem s úpravami a postupně jsem z něj i přes jeho "vrozenou" nechopnost udělal slušnou okreskovou brusku.. Ovšem tyhle vlastnosti si vyžádaly tolik peněz, že bych za to měl ve výsledku mnohem schopnější Clio RS172 či jinou skvělou střelu..
Nemám rád jeho tvrdý podvozek, neustále vrzání a drnčení, neochotu za studena spolupracovat, občasné čistě náhodně chcípání motoru.. Řízení je sice příjemně rychlé, ale tuhé jako by posilovač trpěl na Alzheimera a zapomněl co vlastně má dělat, brzdový pedál má delší chod než bych si přál, řazení je jak z gumy a světla o svítivosti napůl mrtvé světlušky taky na výsledném dojmu nepřidají. Navíc ta KOROZE! Ano KOROZE! Ten mor kterého se nikdy nezbavím.. žere to snad odevšad a i když ji očistím a pečlivě si s tím vyhraju, opět se mrcha vrátí a můžu začít další boj s větrnými mlýny.. Ano, tohle všechno mě na něm prudí a další pytel argumentů bych si snadno našel..
Ale, když pak do něj sednu jen s tím aby mě opravdu pobavil a přestanu se soustředit na to, jaké to má nedostatky, nikdy mě nezklamal..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem