načítám data...

Za co vyměnit Miatu? Anebo k ní něco přikoupit?

31. října 2018, 22:32 51 komentářů wdave_t

Jako kdejaký bazarový snílek neustále přemýšlím, co bych si pořídil za "novou" starou káru. Nedávno jsem si udělal seznam, ale žádná z možností nedává smysl.

zobrazit celou galeriiDavid Watzke: Za co vyměnit Miatu? Anebo k ní něco přikoupit?

Nejdřív jsem si říkal, že nebudu utrácet jako blázen za další auto, když stěží vytáhnu svou Mazdu MX-5 NC 2.0 na projížďku, a koupím si prostě nějakou paštiku za pade, která uspokojí potřeby, které Miata prostě nemůže. Jako třeba že pojede rychle.

Z “pade” se rychle stalo “do kila”, protože 250+ koní neseženeš zadarmo, pokud nechceš koupit úplnou vraždu.

Navíc nejsem kutil, nemám prostor a hlavně ani zkušenosti, dělat si na autě cokoliv (a myslím fakt cokoliv) sám. Jsem dost dobrej s počítačema, ale v autě umim akorát kroutit volantem a mačkat pedály a baví mě, když řve jak kráva a jede jak debil.

Začal sem si teda dělat seznam. Podmínka byla, aby to pokud možno aspoň nouzově odvezlo 4 lidi, narozdíl od mýho matně černýho transformera s elektricky ovládanou sklápěcí střechou, která občas docela otáčí hlavy, když ji díky bezva aftermarket doplňku stahuju za jízdy. Budete se smát, ale přišel jsem s tímhle:

  • Opel Calibra V6 – tahle kára se mi vždycky moc líbila, jen škoda, že to je předokolka
  • Opel Omega MV6 (manuál) – měl jsem 2.5 V6 jako první zadohrab a byla to lahoda pane Jahoda (než shořela)
  • Volvo S60 T5 – měl jsem S80 2.9 než mi ho nějakej mamrd sešrotoval – kompaktnější verze s větším výkonem by mě bavila víc… beztak S80 T6 má debilní 4-stupňovej automat z pravěku
  • Volvo C70 T5 nebo 2.0 Turbo HPT – anebo v kupé?!
  • ​Fiat Coupé 20VT – nikdy jsem v tom nejel, ale ve vrcholný motorizaci prej jede jak debil a jak sem psal výše, mám rád krávy a debily
  • Saab 9-5/9-3/900NG Aero – asi nejlevnější způsob jak se dostat k fůře koňí a smát se za jízdy jak mentální pacient. Víťa mi jednou půjčil svoje 900NG Aero v zimě a ta mrcha hrabala od rozjezdu na semaforu před Jiráskovo mostem až na jeho konec když už jsem tam měl trojku :D 
  • Peugeot 406 Coupé 3.0 V6 – další co neznám osobně, jedinej pežot, co se mi líbí v motorizaci, co by mohla stát za to
  • Alfa Romeo 159 3.2 V6 – seděl jsem na zadním sedadle Alfy 156 GTA s tímhle motorem a dodnes si pamatuju, jak jsem trojčil z toho, jak KUREVSKY může předokolka táhnout… tady by to bylo v levnějším balení
  • Honda Accord Coupé V6 
  • Honda Prelude Coupé – tyhle dvě potvory prostě vypadaj hrozně cool
  • Mazda MX-6 V6 – tohle je asi ptákovina, ale když oni jsou tak levný a já bych chtěl nejradši všechny auta

No jo, jenže na můj seznam pekáčů se začaly dostávat dražší auta, nejdřív 120, 150 a šlo to dál a pak si říkám “no fajn, ale to bych musel prodat Miatu” a v tom mi došlo “no a?”, stejně nemám garáž a hlavně by mi dvě auta byly úplně k prdu, když stěží jezdím jedním (kancl mám 750 metrů od domova). Co říct jiného než… vznikl další seznam!

  • Mustang GT 4.6 V8 (2005-2009) – už jsem se v jeden moment rozhod, že příští rok půjdu do Mustanga, jenže pak jsem si začal zjišťovat jak to je se servisovatelností a von to tu nikdo nezná a když jo, tak si za práce účtuje nehorázný sumy a díly, byť ne moc drahý, je potřeba objednávat z USA a celkově mi to přišlo jako moc velkej ojeb – škoda, kdybych trochu hrabal v autech a uměl si něco pošéfovat, tak by to i šlo, ale takhle z toho mám hrůzu
  • ​BMW 130i coupé – na druhou stranu tohle by byl možná větší problém uservisovat i s v Evropě lépe dostupnýma dílama
  • Nissan 350Z – jenže to je zase dvoumístný a najít kus, kterej nevlastnil nějakej mamrd bude těžký… navíc si nejsem jistej na kolik by mě to auto po Miatě bavilo
  • ​Volvo S80 V8 – tohle kombinuje sílu V8 a každodenní použitelnost, ale to není zrovna auto na zábavné projížďky – možná za pár let… ale stejně mi nějakým způsobem přijde lákavý, i když by 
  • BMW Z4 3.0si – zase dvě místa, ale v tomhle by BYLA prdel… jen sebrat odvahu něco takovýho provozovat
  • ​Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6 – zase mi z toho všeho začíná vycházet jako aktuálně nejvhodnější volba – přes 300 koní, manuál, zadohrab, 4 místa (byť nouzově), cenově dostupnější… akorát to není zas tak krásný (hlavně předek) a “je to hjondé” … ale no a?

A co z toho plyne? Nemám ponětí!

Co byste mi nabídli výměnou za Miatu (s oboustranným 100k doplatkem)? Co byste mi doporučili pořídit místo Miaty? Chci něco zábavnýho, ideálně sub-6 sekund na 100, 4 místa (klidně nouzově) a co největší motor, klidně turbo či kompresor ať táhne. Ale ať se to dá rozumně servisovat - nechci do toho vysypat (o moc víc než) 100 tisíc ročně, aby to ujelo 15 tisíc kilometrů.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
01. listopadu 2018, 06:06
0

3.2 ve 159 je úplně jinej motor než ve 156 GTA .. takže 159 s tímhle se obloukem vyhni...
Víc nemám co říct neb sem nejel v ničem ze seznamu :D

A v životě sem neslyšel o Prelude V6...
-
Komentář upraven 1. 11. 2018, 06:09:37

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 08:01
0

Díky za vyvedení z omylu. Oba jsme se dnes něco přiučili :)

GanGreen
01. listopadu 2018, 13:28
0

oba? :D

wdave_t
01. listopadu 2018, 13:40
0

Nevěděl jsi, že existuje Prelude V6

GanGreen
01. listopadu 2018, 14:16
0

To je fakt, a stále mi její výrobu nikdo nepotvrdil, když nepočítám nějakej bláznivej swap ;)

wdave_t
01. listopadu 2018, 14:24
0

Máš pravdu, kecám nesmysly. V6 opravdu neexistuje, spletl jsem se :D Tak jsem se přiučil jen já, dvojnásobně. Díky

GanGreen
01. listopadu 2018, 17:38
1

Snad to nebereš, že tady do tebe něják reju ;) přeju šťastnou ruku při výběru nový hračky!

Pólin
01. listopadu 2018, 06:12
2

Já bych se toho Mustanga vůbec nebál... najdi dobrého mechanika, který se toho nebude bát... já mám třeba mechanika, který mi servisuje všechno- od motorek, přes auta až po traktor:) nevím, co by na tom mustangu, zvláště na té páte generaci mělo být takového, že by to neuservisoval každý... tuhou zadní nápravu ti opraví v každé zemědělské dílně :D. Jinak kromě Mustanga by nebylo špatné i toto https://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/charger/18013163?goFrom=list jinak s těmito parametry a malou náročností na servis jsi stejně asi odkázán jen na ameriky...

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 09:13
0

Ano, najít toho správného mechanika je vždycky problém :( Není to prý složité auto na servis.
Ten Charger je taky něco po čem jsem pokukoval, ale tam bych se bál, že by servis vyšel o dost dráž než na Mustanga.

Nejradši bych vzal Challengera, ale ty jsou furt dost drahý :(

Pólin
01. listopadu 2018, 14:41
0

Challenger je hodně pěkný...taky se mě líbí... a prý se to dá používat i jako rodinné auto:D Jak psal níže Knight- ty ameriky, pokud to není něco úplně speciálního, jako Vette, nebo viper budou všechny napodobno myslím si...

Jimi
01. listopadu 2018, 07:31
0

zajímavý seznam, taky hledám něco schopné nízké, primárně v zadokolce, nejlépe 2+2, 200-250+ koní, možná by se tam vešlo i nějaké MPS od Mazdy, 6 byla i 4x4. Škoda, že to tolik rezne... ale obecně je nabídka v zadokolkách dosti žalostná... pořád mi z toho vychází jenom Toyobaru... které je zatím nad rozpočtem...

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 11:53
0

Pokud zatím nemáš na Toyobaru, zvaž to co mám já, NC 2.0 (dělá se i s pevnou sklápěcí střechou, což mám) - vím, má pouze 160 koní, ale celkem snadno z toho uděláš 180-190 a třeba moje 170koňová nejede závratně pomaleji než BRZ. A vždycky se tam dá jebnout turbo nebo kompresor.

Důvod proč sám netoužím pro Toyobaru je, že si myslím, že by to bylo moc podobný jako moje současná kára a to nechci.

wdave_t
01. listopadu 2018, 11:54
0

Jo ale tys psal 2+2, tak to pak nic :) Pardón

Letis
01. listopadu 2018, 08:07
0

Proč nezazněla Honda S2000? Pak se nabízí ještě Mazda 3 (nebo 6) MPS.

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 09:11
0

Protože jsem chtěl, když už bych prodal Miatu a přihodil další keš, něco většího a výkonnějšího.

MPS se vskutku nabízí. Mazda 3 v téhle generaci se mi ale moc nelíbí a je to předohrabka. Šestka sice má AWD, ale prej se zadek připojí až když předek (skoro) začne klouzat. To je blbý.

beastar
01. listopadu 2018, 11:00
0

Pár věcí. 159 rozhodně nebrat. A jak už je psáno fakt 156 je celkově úplně jiný auto. Vůbec nechápu jak můžeš mít Miatu:) Tvé názory tomu neodpovídají.

Vychází mi z toho:
Mustang
350z
a z těch levnějších Omega. Případně by pro tebe mohl bejt fajn starej bavorák s pořádnou věcí pod kapotou. A dokonce i e500 by asi udělala svoje.

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 11:18
0

Tady na Miatu držkuju, ale ona je zase za ty prachy epická v ostatních parametrech. Ale nebudu ji vychvalovat, když si v hlavě potřebuju obhájit náhradu :D Starý bavory jsem taky zvažoval, ty se mi narozdíl od Audin a většiny Mercedesů i líběj, ale bojím se, že starej V8 bavor bude kasička jak svině. A E500 asi taky, ne? Ale asi holt no pain, no gain.

beastar
01. listopadu 2018, 11:27
2

Kasička ani ne. Platí klasicky čím líp a dráž to koupíš tím míň problémů. My si z toho tady děláme věčně prdel, ale e500 fakt jede jak debil. A v rámci třídy je to i celkem agilní kára. Street credit +1000 za černou. To stejný asi 5er. Kámoš dak dohromady 550 s tou 4.8 stálo to rok práce, ale koupil vraždu. Dneska je z toho v podstatě bez údržbový auto.

wdave_t
01. listopadu 2018, 11:43
0

Aha, to zní dobře, to teda ještě zvážím znova. Bavora i Medvěda. Myslíš W211, že?
Přemejšlel jsem i o E90/E92 335i, kámoš mě totiž jednou vezl v E93 s touhle motorizací a to byla taky dobrá řežba.

krab
01. listopadu 2018, 13:18
2

Nejdřív se zkus nějakým větším silným autem projet, abys pak nebyl zklamaný z diametrálně horší agility a odezvy na řízení oproti NC. Protože NC je opravdu skvělá v tom poměru cena / zážitek za volantem. A to nemyslím rychlost, ale ovladatelnost a použitelnost pro jak to říct.. prostě sportovní jízdu.

V dobách, kdy jsem jezdil v NC mě nechal jeden kámoš řídit takovou 350Z ( měl teda KO zadní gumy..) a mě to auto tehdy děsně nadchnulo fakt snadnou a čitelnou ochotou vyjíždět ze zatáček lehce i víc bokem, záleží jak to člověk zvládne a naučí se to. Zas bych si po letech 350Z rád vyzkoušel a recenzoval. Zajímalo by mě jestli mě bude tak moc bavit zase stejně jak si to z těch starších let pamatuju. Myslím, že po roce ježdění s GT86 budu už míň nadšenej, protože ovladatelností a ergonomií je GT86 naprosto perfektní a mě osobně velmi seděla. A nejsem v tom sám... Ale je to stejné jako s NC - v sériovém stavu to prostě nejede.

Vyzkoušel jsem pár starších silných aut. Dám ti pár poznatků jenom v rychlosti:
1. SLK55AMG : motor jako hovado se zvukem i docela použitelnou převodovkou 7G tronic. Nemá samosvor a řízení toho auta a odezva na něj je bohužel tragicky špatná. Není to prostě pro nadšené řidiče, podle mě
2. BMW Z4 Coupe 3.0Si : bavorák jak má být, krásný, pevný, příjemný. Motor točivý, krásně graduje kolem 7000 otáček, ale zabíjí to narposto mrtvé řízení a mdlé řazení ( fanoušci prominou...)
3. Mercedes E 55 AMG / Jaguar XJR : rychlé konejšivé limuzíny co jednou když chceš a krásně plynou krajinou když nechceš. Ale hbitost i nějaký cit v řízení takovým autům chybí ..
4. BMW 335i E92 : velmi dobrý cesťák, hutný projev motoru, ale ke sportovnímu zážitku z jízdy tomu prostě chybí nějaký to lepší řízení, navíc to auto je těžké
5. Mercedes CLS 500 : to je aktuálně povoz, kterým zrovna teď dočasně / chvíli jezdím a mám půjčený. Hodně mile mě překvapilo jak je první generace CLS řidičská oproti jiným podobně starým Mercedesům. Splňuje rozhodně co popisuješ, že očekáváš. Nicméně včera jsem jí protáhnul úzkýma okreskama a to auto se statečně drželo, zadkem občas i čitelně hodilo do strany a plyn šel i přes nesportovní typ automatický převodovky v manuálním režimu docela dávkovat. Airmatic v nejsportovnějším nastavení drží auto na silnici velice dobře. Ale řízení, jak bys i tušil je dost mrtvé. A auto váží 1.8 tuny. Je skvělé jako cestovatel, ne zas tak skvělé jako sporťák. Ale ani si na něj moc nehraje.

Vybral jsem jen něco, ať to není moc dlouhý....

Suma sumárum: 300 tisíc na nějakou opravdu dobrou náhradu NC stačit nebude. To vím na 99% :)

Osobně bych si koupil BMW Z4 3.0 Si Coupe a mimo jiné to auto neztrácí vůbec na své hodnotě, spíš naopak. Zachovalý kus a to platí pro všechna tahle auta - vybírat pořádně a hlavou bude relativně levný na údržbu, nemá žádný ultraspeciální komponenty.

Když by to přání znělo : pořádný motor jaký už se teď moc nedělá a hlavně eleganci + styl, aktuálně je můj tip na černého koně Mercedes Benz CLS 500.

wdave_t
01. listopadu 2018, 13:44
0

Moc děkuju, to je skvělý! Přesně takový komentáře potřebuju.

Matěj Podhorský
01. listopadu 2018, 13:54
2

Jo, jen si počkej ještě týden, až bude krab jezdit nečím jiným, a doporučí ti právě to...

krab
01. listopadu 2018, 14:26
1

Matěji, já sice často vyhrožuju, ale občas i konám a kupuju :-D ... no je to srandovní se mnou. taky jako asi tady Dejv nevím a každej den bych kupoval něco jinýho...

Dejve není zač, to bylo tak co mě k tématu napadlo. Není to lehký si vybrat fakt.. Ale pak se v jednom autě svezeš a najednou to klikne a řekneš si to je ono a už je to jasný a jsi chycenej ...

beastar
01. listopadu 2018, 15:31
1

No tak asi takhle. O mě je známo, že ideálně upřednostnim výkon před nějakou odezvou řízení. A hromadu koncovek před shrnovací střechou. A kufr před ničim. A čtyřkolku před tou jakože zábavnou zadokolkou se kterou se nemusíš bavit jenom na ledu;))

Takže jo klidně w211. Měl sem amg a stalo mě to hodně páč sem koupil kepl a srala se elektrika. Jinak ta e500 je motoricky fajnová. Prostě starý dobrý časy. A s jizdou na tom fakt není hůř jak pětkovej Mustang. Kterej je taky fajn na blbnutí je lepší. 335i nezní špatně a je i dost obratná. Je třeba si uvědomit že nic z těchto aut nebude tak dobrý na blbnutí jako miata.

Ta 350z by ti možná stála taky za vyzkoušení. E39 v8 je pěkný solidní svezení. Zase ničit to na driftech už je škoda.

Pe
PepaJ
01. listopadu 2018, 16:16
1

a zkusil jsi jiz Mazdu RX-8? i s tim wankelem se da normalne zit, kdyz vis jak s motorem zachazet a jak se o nej starat. Za sto koupis pekny a 150 super kus z UK. A dal i kdyby motor odesel na kompresich..mas dalsich 150 na servis.

Moznosti je dost, chce to neuspechat a vsim moznym se svezt, pak zvazit ekonomiku projektu a racionalne ci emocinalne se rozhodnout..good luck.

wdave_t
02. listopadu 2018, 19:29
0

beastar: tak mě napadá... ty prodáváš auta, měl bys něco co by mě mohlo zajímat? Ani ne hned, ale spíš v horizontu několika měsíců. Nebo se zabýváš spíš novějšími auty?

wdave_t
04. listopadu 2018, 16:46
0

PepaJ: nezkoušel jsem RX-8 a narovinu se přiznám, že z toho mám strach. Má toho hodně společného s NC a kdybych chtěl něco jako NC, co ale jede jak debil, tak tenhle keš investuju do své NC a nechám si tam namontovat kompresor nebo turbo.

SEMRY
06. listopadu 2018, 12:11
0

Mercedes nenabizi zadny sportovni auto. Vsechno je to koncipovany tak aby se to dalo pouzivat denne v tom je AMG neprekonatelny.

beastar
06. listopadu 2018, 13:57
0

Semry: Všechno? Vážně? To ona m5 se dá taky používat denně. Málokdo to dělá. Taková legranda to totiž fakt není. Ok ojetý C. Amg možná můžeš jezdit denně se spotřebou tanku a nákladana o řád výš jak běžnější Mercedes.

wdave... No více méně asi novější a hlavně pozérský věci:)) Jediný kde si byl blízko. Tak občas mám Mustanga případně Camaro, Firebird atp. Potom už je všechno o něco dražší. Jako něco by se asi vymyslelo ale musel by si vědět co.

SEMRY
06. listopadu 2018, 16:43
0

Jak pisu vsechno jenom to proste zere. Zadnej kompromis v tom neni. E55 AMG je normalni auto pro kazdy den, nevypadnou ti zuby, funguje to vsude, jede to azaz. Je to zasadni rozdil oproti bmw ktere ma objektivne lepsi rizeni a nabidne sportovni zazitek z jizdy jak pise krab. Medak to rizeni neumi, nebo spis ani nechce umet. Stejne tak tam nemontujou manual. Cistokrevny sportovni auto nabidne Porsche a je treba to zaplatit.
Mx5 ani komentovat nebudu pac je to regulérní blbost, ale pokud si chce nekdo saltrovat na okresce a pripadat si ze jede rychle necht si to koupi. Jak to vypada vsichni vime. :)))

wdave_t
06. listopadu 2018, 20:13
1

beastar: To zní nadějně. Máš nějaký web s aktuální nabídkou nebo řešíš individuální dovoz (když píšeš, že musím vědět co), nebo jak to vlastně funguje? :)

SEMRY: To se zase musim MX-5 zastat. V těch silnějších motorizacích (NB 1.8, ale hlavně NC/ND 2.0) s rozumným podvozkem v tom fakt můžeš lítat do zatáček jak dement, rychlostma ve kterých bys s běžnym autě byl dávno na střeše. Jen ten odpich v sérii není tak dramatickej. Není to blbost, je to super entry-level auto pro radost. Ale nevím proč se snažím otvírat mysl a odpovídat na komentář někomu, kdo zakončí stereotypem "jak to vypadá" :)

bkralik
06. listopadu 2018, 21:21
1

No, RX-8 bych asi úplně nedoporučil :-). Není to sub-6-sec auto (spíš tak 6.5 sec) a kvůli točivýmu motoru s nedostatkem krouťáku v nízkejch otáčkách to nepůsobí ani tak moc rychle jak by člověk čekal. Navíc mi přijde, že to je spíš auto pro nadšence, co si na tom i něco udělá...

skretik
01. listopadu 2018, 11:24
0

No jestli jde hlavne o to , aby to (narozdil od miaty) trhalo ruce, tak treba tohle. Motor to moc velkej nema, jenom 1,0 , ale zas akceleraci 100-200 to zvladne po zadnim - to moc aut neumi

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 11:38
0

Když já na ty motorky nejsem. Což je dobře, páč bych se na tom zabil.

skretik
01. listopadu 2018, 12:04
0

To jsem si myslel taky, a hodne lidi mi reklo to co ty. Tak jsem to zkusil, koupil jsem si docela levnou "zacatecnickou" moto ... a nezabil jsem se (zatim)! Prijde mi, ze u moto musis docela dost premyslet - kdyz se chces bavit a nezabit - ale taky to jde. Je to uplne jinej zazitek, me se celkem libil (akorat furt nevim jestli vic nez auto :D )

Beny
01. listopadu 2018, 19:11
0

Jo, někdy lituju že jsem jí pustil...

Knightrider
01. listopadu 2018, 12:44
1

Uservisovat Mustanga je problém? Tak to slyším poprvé. Ale co já vím. Měli jsme v garáži teprve dva. To auto bude fungovat ještě v době, kdy ty už tady nebudeš.
Charger/Challenger na tom bude cenově podobně.

reagovat
wdave_t
01. listopadu 2018, 13:46
0

A kde v Praze Mustangy necháváš servisovat? Nebo to děláš sám? Já bych chtěl prostě servis kam ho odvezu, vrátěj mi ho opravenej a nebudou si účtovat 2000 Kč/hod a dvojnásobek ceny každýho dílu. Ne s ním jezdit na diagnostiku, potom "sežeňte si tyhle a tyhle díly", já budu hledat něco čemu nerozumím online, časem to přijde, zase to povezu do servisu, atd. Asi si to představuju jako hurvínek válku, ale tohodle se bojím a nechtěl bych to.

Knightrider
01. listopadu 2018, 14:14
1

Nedelam. Mam obe ruce kevy a ani na to nemam cas
j ezdim do firmy Lukamotorsport. Jsou to profici, zadna banda lopat, co videla Mustanga nebo Corvettu poprve v zivote. Pripravujou auta na profi zavody. Jen nevim, co bys na tom chtel opravovat. Za 4 roky jsem na 2007 Mustangu krome spotrebaku neresil nic.

Knightrider
01. listopadu 2018, 14:25
1

Ad ty ceny servisu. Kdyz chces opici, musis mit na banany. To tak proste je. Ze ceny dilu a hodinova sazba prace u profi servisu jako je tenhle, budou jinde, nez jako u Franty z vedlejsi vesnice, co vedle Miaty dela hlavne Octavky a Golfy, je asi jasny. Jenze ono rychle zjistis, ze to auto nechces ani dokurvit, ani ho davat nekomu, kdo bude zkouset, jak to pekne hrabe a driftuje, ale nekomu, pro koho jsou tyhle auta denni chleba.

wdave_t
01. listopadu 2018, 14:27
0

Děkuju za info. No já právě myslel běžný věci, prostě cokoliv se může vyskytnout, od pravidelné výměny oleje až po případný silentbloky, brzdy, něco na zavěšení a nápravách. Co já vím, co se posere :) Máš představu, kolik jsi za ty 4 roky nechal za servis?

wdave_t
01. listopadu 2018, 14:46
0

Tys mi odepsal rychleji, než jsem napsal odpověď na první komentář. Chápu, že to nebude zadarmo, jsem OK s tím platit "premium" za poněkud speciální auto. Šlo mi jen o to, aby to nebyl úplnej nesmysl.

Knightrider
01. listopadu 2018, 15:08
1

Zrovna Mustang 5. gen je naprosto bezproblémový auto s cenama dílů jak na Superba. Tam nic dramatickýho nečekej. Mustang je levnej. Moje stará Vette C4 stojí oproti němu na servisu tak 3 až 5-ti násobek. Díly budeš měnit spíš z toho důvodu, že to budeš chtít tunit, než že by se to sypalo. Ale samozřejmě nejvíc bude záležet, v jakým stavu to koupíš. Tohle auto svádí k blbnutí, takže když koupíš olítanou vránu, se kterou se pravidelně sprintovalo nebo dělaly ptákoviny, tak zapláčeš. Na těchhle autech fakt není nic, čeho by se člověk měl bát. V dílech, ať už originálních nebo aftermarket, se budeš moct přehrabovat hráběma, kolik toho je, takže spíš budeš řešit, kdo to má levnější a co všechno bys tam chtěl. Mustang je podle statistik nejupravovanější auto na světě a podle toho vypadá i nabídka dílů na něj.
Však se stačí podívat i na to moje auto:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/stado-divokych-mustangu/55/

Riccardo Martora
01. listopadu 2018, 19:28
0

159 3.2 v6 nebrat!!! Není to italské busso, ale jen předělaný blok holdenu s hlavou alfy. Tyto JTS mají krásnou tendenci přidírat se i s olejem při jízdě v rychlých zatáčkách (páč motor tam narozdíl od australských bratrů není podélně ale přičně). Když už, tak přímo tu 156 GTA (ale tu servisovat bude celkem už dražší sranda), 166 3.2 (tady je to ještě busso, až 159 a brery jsou ty 3.2 JTS) anebo nejideálnější volba - Alfa GT 3.2 V6 - busso z verze GTA (lehce podkoňované), jízdně též na úrovní GTA, ceny ještě jakžtakž rozumné (dá se sehnat levněji i než starší GTV se stejným motorem) a dobře servisovatelné (hodně hlavně mechanických částí je tam společně se 156, z jehož platformy vychází). A i ty 4 lidi to odveze :)

reagovat
Bavoraczech
02. listopadu 2018, 08:40
1

Vím o pěkné 166 3.2 na prodej. Má drobnější mouchy (stahovačka, tlumič výfuku... tak něco asi), ale je na prodej pod 100k. 2 předchozí majitelé Alfisti.

Breakthru
01. listopadu 2018, 19:44
4

Co to je za pitomost s tím Mustangem?V čem je jinej oproti EU nebo Japan autům?...S dílama to podle mě tak horký dnes už nebude, spousta dílen se na to specializuje, ale proč zdražovat práci, protože je někdo kopyto a nedovede opravit obyčejnýho Forda?Zrovna tahle generace je primitivní žebřiňák....
Jestli je mechanik slušnej, tak je mu jedno jestli má na zvedáku Felicii, A6 nebo Mustanga...vergl jako vergl...

reagovat
Jo
José Jiménez
03. listopadu 2018, 17:57
0

Jestli si užíváš Miatu tak si na Saaba budeš těžko zvykat. Zvlášť 900ng/9-3 jsou sice silná auta(a můžou být při pár úpravách až absurdně silná) ,ale taky jsou vzpurný a pokud chceš jet rychle po okresce je to boj. To auto prostě vlaje za motorem. Na výjezdu ze zatáčky zadupneš plyn do podlahy,přetahuješ se volantem o přední kola a cítíš jak se celá přední naprava pod náporem motoru kroutí. Sice nejsem nejrychlejší,ale když na čtyřku v zatáčce hrabe vnitřní kolo je to kopec srandy.

reagovat
wdave_t
04. listopadu 2018, 16:41
0

Je to pravda, ty Aerovky jsou takový "namířit a vystřelit" :D

Mr
Mrkef
04. listopadu 2018, 08:43
1

Opel Astra H OPC z Německa splašíš v pěkném stavu okolo 150k-180k a 240hp ti vykouzlí mentální smích, jak na okreskách, tak na dálnici. 4 lidi do toho s bídou dostaneš, spotřeba při normálním provozu do 10l a servis žádný drama. Další ekvivalent (přemýšlím o něm) od Opelu místo Miaty je Opel GT (stejný jako Saturn Sky) zadohrab, 260hp, ceny od 200k z Německa, ale jen pro 2 a nemá vůbec žádný kufr.

reagovat
Romus
04. listopadu 2018, 11:06
1

Hezky napsáno a hodně podobný myšlení jako mám já. Za sebe doufám že až mě přestane bavit RX-8, tak už bude aktuální generace mustangu dostupnější :-)

reagovat
[email protected]
05. listopadu 2018, 15:52
0

Mám to tak nějak jako ty ... Jen s tím, že nemám co / nechci nic co mám prodávat :D ... Rozpočet do 100k; na daily i roadtrip, aby to trochu jelo... Výsledkem je, že v tuto chvíli plánuju e46 2.5-3.0 z Anglie.. nic jiného, více originálního mě nezaujalo :( ... francii ani itálii nechci, nezrezlýho japonce proč ne, jenže jakýho? a furt to nebude RWD :)

reagovat