reklama
načítám data...

Stádo divokých Mustangů

27. října 2016, 14:33 43 komentářů Knightrider

Příběh o nákaze virem V8 pokračuje, aneb jak Ohnivého Ptáka splašený kůň nahradil.

zobrazit celou galeriiMr. Knightrider: Stádo divokých Mustangů

V minulém blogu jsem se rozepsal o tom, jak jsem byl nakažen virem V8 a jak tahle nákaza vedla k pořízení mé první Ameriky v podobě Ohnivého Ptáka, tj. Pontiacu Firebird. Odkaz na tenhle článek můžete najít zde:

https://www.autickar.cz/blog/clanek/nakaza-americkym-virem-v8/42/

A protože svět se mění a auta taky, po čtyřech letech vlastnictví Firebirda jsem se rozhodnul, že je čas na omlazení vozového parku sportovních Amerik. Volba samozřejmě padla na mojí milovanou Corvette, jenže po několikaměsíčním hledání a pozvolnému propadání v zoufalství, že na ní pořád nemám, jsem se začal rozhlížet i jinde. Dvojčata Camaro/Firebird už byla pasé, protože nová generace ještě neexistovala. V tu chvíli se mi ale naskytla možnost v podobě koupě rok starého Mustanga GT, který sice stál tam kdesi v San Franciscu v Kalifornii, ale byl v plné výbavě. Auto sice nebylo bourané, ale bylo poškozené od vandalů, takže na začátku bylo třeba trochu opravovat, ale na druhou stranu, v roce 2008 jsem si koupil rok staré auto se sedmi tisíci km na tachometru. Že to i tak nebylo auto za hubičku, asi nemusím říkat, ale já si v tu chvíli dál plnil svoje sny, i když to nebyla Corvette a měl jsem z něj obrovskou radost. :-) 

Mustang je údajně podle statistik nejvíce upravované auto na světě a tak bylo jasné, že ani ten můj nezůstane dlouho v sériové podobě. No vlastně v ní nikdy nebyl, od chvíle, kdy mi ho dovezli z USA. Na začátku to bylo na první pohled běžné coupé GT 4,6L V8, 305HP s manuální převodovkou, stříbrným lakem s černými pruhy a černým koženým interiérem a na konci moderní inkarnace filmové Eleanor v černé s bílými pruhy a dvojbarevným červenočerným interiérem. Už od začátku jsem si říkal, že bude potřeba s tím vzhledem něco udělat, aby tomu úžasnému zvuku motoru sekundoval i dostatečně agresivní vnější a vnitřní vzhled.  A tak se počáteční opravy rovnou změnily v rok a půl trvající konverzi na Eleanor, která spočívala v osazení auta body kitem Eleanor od firmy z New Jersey, který obsahoval přední a zadní nárazníky, kapotu motoru s hranatou boulí ve stylu Eleanor, prahy s vyústěním bočních výfuků, zadní křídlo, horní i spodní hliníkovou masku chladiče, přídavné mlhovky v nárazníku, kompletně nové výfukové potrubí s vedením do prahů a samozřejmě nesměla chybět nová kola a pneu o rozměrech 20 palců. Kola byla nejprve chromovaná, ale po cca dvou letech jsem je nahradil novými, přímo od Carolla Shelbyho, rovněž 20", ale širšími vpředu i vzadu, kvůli upgrade motoru a podvozku, o kterém budu psát níže. :-) K tomu všemu pak přibyly drobnosti v podobě nových zpětných zrcátek v barvě karoserie s integrovanými blinkry, kryty bočních zadních okýnek, loga Cobry na blatníky a na falešném víčku nádrže na víku kufru, nová světla s halo kroužky, čiré kryty předních blinkrů, atd. No bylo toho dost. :-) Nakonec ještě bylo celé auto kompletně přestříkané do černé a na něm udělané v laku nové rychlé pruhy, tentokrát v bílé barvě.

reklama

Po čase jsem začal experimentovat také s interiérem. Já byl vždycky ujetý na červené interiéry a chtěl jsem ho i tady, takže černou kůži jsem napřed vyměnil za celočervenou, ale nějak to nebylo ono, takže časem jsem sedačky opět celé předělal. Nakonec dostaly kompletně nové čalounění včetně nových pěnových výplní s lepším bočním vedením od firmy Roush Performance z Michiganu. K tomu jsem si sám navrhl nová loga Cobry a Eleanor podle vzoru starých Shelby Mustangů ze 60. let a nechal tyhle vzory vyšít do opěradel. Obecně mám rád kůži v celém autě, takže bez povšimnutí brzy nezůstal ani zbytek interiéru. Prachovka řadící páky dostala novou kůži s obšitím červenou nití, do dveří přibyl decentní červený proužek, lemující perforování a nakonec jsem se rozhodnul kompletně zabalit do kůže celou přístrojovku. Horní díl dostal černou kůži s obšitím červenou kontrastní nití a spodní díl byl zabalený do červené kůže, aby tak i palubovka ladila se sedadly. Poměrně levné plasty na středové konzole jsem nechal potáhnout karbonem a na zem pak přibyly koberečky s vyšitými Cobrami a dveřní prahy dostaly nové lišty s nápisem Eleanor. Poslední, co se mi v tomhle interiéru nelíbilo, byl původní volant, takže jsem si v USA koupil od firmy Grant Products nový, který se mi líbil tvarově, jenže barevně ani rozmístěním barev po obvodu neodpovídal mým představám. Tak jsem si navrhl vlastní řešení a pak poslal celý volant i s tímhle návrhem do polské firmy Carlex Design, aby moje nápady realizovali. Doporučuji se podívat na stránky téhle čalounické firmy. Jejich výtvory jsou naprosto úchvatné. Na nový volant jsem si rovnou navrhl nové logo a nechal vyrobit. :-) Volant byl původně určený pro modelové ročníky 2010-2014, takže měl sice identický otvor na airbag, ale odlišné ovladače rádia a tempomatu a jiná hliníková ramena, takže bylo potřeba všechny tyhle věci z novějších ročníků nakoupit a předělat elektroinstalaci k novým ovladačům. Ale nakonec se podařilo. Ještě teď si pamatuji, jak si můj kamarád elektrikář ťukal na čelo, když jsem mu řekl, že budeme vyndavat airbag a pak celý volant a přepojovat dráty ve volantu, protože do nových ovladačů nesedí. :-) Jen ten volant mně stál 20 tisíc, ale co, za hovadský nápady se prostě platí. :-D Když usadil nový volant a airbag, tak mi řekl, ať si auto nastartuji sám, ať mně ten airbag rovnou propleskne. Naštěstí, dopadlo to dobře. :-D 
Poměrně vtipnou anabází byla zadní LED sekvenční světla ve stylu starých Shelby Mustangů od firmy z New Jersey. Na vývoj jsem čekal skoro tři roky. S firmou jsme byli dohodnutí na koupi, už byl známý i termín realizace a když se blížil, naskytla se mi možnost prodeje těch sériových. Jenže pak mi výrobce oznámil, že nová světla jim v USA neschválilo ministerstvo dopravy a bude nutné je kompletně předělat. Takže mi v garáži najednou stálo auto bez zadních světel a já musel z USA koupit zpátky ta originální. Holt stane se. Ale po dalším roce jsem se dočkal i těch Shelby Eleanor světel. :-) 

Auto teď  vypadalo podle mých představ, jenže časem jsem si začal říkat, že by bylo fajn trochu zvednout výkon. Ne, že by těch 300 koní bylo málo, ale auto už na pohled vypadalo, že po nastartování žere malý děti, tak to chtělo výkon adekvátně vzhledu upravit. Říkal jsem si, že se nebudu pouštět do žádných větších akcí a vyměnil jsem jen kladky řemenic za odlehčené hliníkové a s jiným převodem, sací trakt se sportovním otevřeným filtrem sání a přeprogramoval řídící jednotku pomocí programátoru, který jsem si koupil v USA. Nový software řídící jednotky přímo na míru mi vytvořili ve firmě American Muscle z Pensylvánie. V koutku duše jsem ale stále toužil po mnohem rozsáhlejších výkonových úpravách a tak někdy po dvou letech vlastnictví Mustanga jsem si řekl, že je ten správný čas na montáž kompresoru. :-D Po mnoha a mnoha hodinách strávených na netu a probdělých nocích chatováním s Američany jsem se rozhodl pro zavedenou firmu Brenspeed z Indiany, kde jsem koupil celý kompresorový kit značky Edelbrock, model  E-force. Edelbrock je pojmem mezi úpravci amerických aut. Tahle firma byla založená na začátku 30. let a dodnes má skvělé renomé. Od Brenspeedu jsem zakoupil výkonový balíček s označením Stage 1, který měl obsahovat kit na zvýšení výkonu na výsledných 560HP. Podle prodejce by auto s tímhle kitem mělo zrychlovat z 0-100 za 4 sec. a Vmax. by měla být přes 300km/h. Nikdy jsem žádné z těchhle hodnot neměřil, ale pravda je, že po montáži se z auta stalo naprosté monstrum, které nemělo absolutně žádný problém pálit gumy i v 60-ti kilometrové rychlosti. :-) Kit samozřejmě neobsahoval jen samotný kompresor Edelbrock, který měl mimochodem objem 2,3L. Dále byl v sadě kompletně nový chladící okruh s přídavným chladičem pod přední nárazník, větší vstřiky, větší škrtící klapka s novým sacím traktem s větším průměrem a s novým filtrem sání, nové kladky řemenic, přídavná řídící jednotka palivového systému, opět nové přeprogramování řídící jednotky motoru a kdo ví, co ještě. Už si to všechno ani nepamatuju. Byla toho plná paleta věcí. :-) 

Aby auto dokázalo letět nejen v přímce, ale i do zatáček, upravil jsem poměrně radikálně i podvozek. Od firmy Roush Performance z Michiganu jsem koupil okruhový podvozek Roush Trak Pak, který obsahoval coilovery s nastavitelnou tuhostí pérování, světlé výšky a odklonu kol, k tomu silnější stabilizátory Roush Stage 3 vpředu i vzadu, přední náprava dostala novou nápravnici s novým uložením a na ní převrtané uložení předních ramen, kvůli lepší geometrii, vzadu potom kompletně všechna ramena, horní i spodní, byla nahrazená za stavitelná. Lepší kotouče a destičky byly samozřejmostí. Už jsem měl v plánu i zásadní upgrade brzd, ale nakonec na něj nedošlo.

Jsem trochu pošuk, já vím, ale americká auta miluju a baví mně upravovat si je podle svých představ. Nedělám to pro peníze, proto, abych je pak dobře zpeněžil, ale čistě pro svoje vlastní potěšení. Ne každému se musí líbit moje výtvory, ale já hledám individualitu a možnost realizovat vlastní invenci právě v individualizaci svých aut. Před třemi lety jsem si řekl, že pořád nemám tu Corvettu a nastal čas, abych si nějakou pořídil. Jenže doba se opět posunula a já už mám i jiné priority, než jen auta, a také jiné závazky a tak jsem si tentokrát řekl, že nebudu dávat miliony za další auto, ale koupím naopak něco levného, jen tak pro zábavu k tomu šílenému monstru od Forda, které mi stojí v garáži. A tak se vedle Mustanga objevila Corvette C4, o které si povíme třeba zase někdy příště. :-) 
Bohužel, časem jsem zjistil, že vlastně na Mustanga nemám vůbec čas. Pracovně jsem hodně vytížený.  Navíc jsem tenkrát potřeboval investovat peníze jinde a tak to, podle mého soudu moje nejhezčí auto, muselo jít z domu. Přiznám se, že mi nebylo vůbec do smíchu, když jsem naposledy viděl zablikat ta zadní sekvenční světla ve tmě a auto nadobro odjelo k novému majiteli do slunného Španělska. Na druhou stranu, nový majitel mojí invenci na autě náležitě ocenil a sám se o něj stará velmi dobře, takže se o něj nemusím bát. :-) Je fajn, když vím, že to moje "dítě" pořád žije a je o něj dobře postaráno. :-) A tak nakonec tenhle příběh nekončí tak špatně. :-) 

 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Polar Bear
27. října 2016, 15:59
0

Tak k tomuto článku jen stručně: Ty vole to je nádhera! Wow!

Já se z nedostatku normálních motorů v evropské produkci taky nakazil smrtícím V8 :) A po pořízení si svého pohřebáku jsem pochopil, že můj zájem o oturbené vysavače poklesl rázem z nuly do záporných hodnot. V8 motor spolu s automatem je pro mě zkrátka ideálním městským přibližovadlem (a ne, nebudu to nikdy prznit přestavbou na LPG). Ne, že by evropa neuměla civilizované motory, ale takové BMW, medvědy či nedej bůh něco z Británie v benzínu a plnotučné stojí strašnou raketu i mírně jeté.

Ale ještě jednou, ten Mustang spolu s úpravami... já bych to do světa prostě neposlal, i kdybych měl žrát kořínky :D Krása.

reagovat
Knightrider
27. října 2016, 16:29
0

Diky, no neni svet jen o autech. :-) Ale casem treba zase prijde neco podobneho. :-)
Cim to jezdis ty? Tipoval bych Caprice, ale treba se pletu. ;-)

Polar Bear
27. října 2016, 16:43
0

Jaj, jsem to zapomněl při slintání na fotky Eleanor zmínit :)
Ne, nemám Chevy. Je to černočerná 300C Touring, předposlední model (líbi se mi hlavně ten veskrze britsky vypadající předek, narozdíl od novějšího modelu).

Knightrider
27. října 2016, 16:50
0

300C se mi taky libi. To bych si taky umel doma predstavit. :-)

krab
27. října 2016, 16:33
0

To čumim taky ! Obdivuju to tvrdohlavý úsilí upravovat a vlastně vyvíjet takovýhle auto!
To mě nikdy nepostihlo, nikdy jsem na autě nic neupravoval, když teda pominu pár funkčních změn k lepšímu na Triumphu.... Ale "vyrobit" takovejhle Mustang, to smekám!

reagovat
Knightrider
27. října 2016, 16:51
1

Diky, no ja beru auta jako polotovar, kterej si dodelej sam. Tak jsem si ho dodelal. :-D

RCNP
27. října 2016, 17:22
1

Supr, těšil jsem se na další díl! Jak můj vztah k úpravám je spíš ve formě dotahování nedokonalostí, než extenzivních úprav, tak musím dát palec nahoru za přístup. Objednat kopec katalogových dílů na netu a naplácat je na auto úplně stejně jako tísíc předešlých a tisíc následujících lidí mě úplně nebaví. Tohle je ale super.

reagovat
Knightrider
27. října 2016, 17:36
1

Diky. :-)

Goldies
27. října 2016, 21:21
0

Boze, to je nadhera! Uzasny napady ktery se povedlo zrealizovat!
Tady je videt, ze kdyz jsou prostredky i vkus, nemuze to dopadnout spatne :-)

reagovat
Knightrider
28. října 2016, 07:16
0

Diky. :-) On je nejvetsi problem ten vkus. Penize lidi kupodivu maji, ale dost casto to konci "benzinka tuningem", jak ja rikam. :-D

PeterLuk
27. října 2016, 23:39
0

Well done!

reagovat
whitenight
28. října 2016, 10:54
0

Krásnej a citlivej tuning jak vnějšku, tak vnitřku, muselo to dát práci a fakt smekám.

reagovat
Knightrider
28. října 2016, 14:26
0

Diky. :-)

beastar
28. října 2016, 19:17
0

Pěkné v Čechách málo vídané včetně pro přístupu hádám že us auta tě i živí jestli ne tak teda ještě větší obdiv. Říct mi to celý někdo v hospodě tak to beru jako "ten příběh". Si borec utratim taky opravdu dost za hodně nepochopitelných věcí ale proti tobě sem pořád žabař takže hadám že je to u tebe láska:)) jak to snáší manželka?

reagovat
Knightrider
28. října 2016, 19:29
0

Kdepak, auta mne vubec nezivi. Je to ciste jen konicek. No je pravda, ze v tomhle konkretnim pripade tam zahucelo hodne penez. Moje draha polovicka je nastesti stejne prastena, takze zrovna v tomhle jsem mel docela stesti a mam jeji podporu. Ostatne jeji auto je 1966 Ford Mustang. :-) Nekdy tady o nem treba taky neco napisu. :-)

beastar
29. října 2016, 00:48
0

Tak ne že bych záviděl ale tak nějak podle informací z článku jsem jen tak pro radost počítal a samozřejmě pro každého je hodně někde jinde ale prostě obecně to muselo být "hodně":) Tak to je škoda myslím že s takovým přístupem by tě to uživilo dobře jo a jinak o 1966 si taky rád počtu a nejezdí s tím denně že ne ? :D

Knightrider
29. října 2016, 07:54
0

Nene, s jejim Mustangem i s moji Corvettou se jezdi jen na srazy nebo na vylety za hezkyho pocasi. Jinak stoji v garazi. Dest ty auta moc neznaji.
No, jen ty upravy, o kterych jsem tu psal, staly zhruba tolik, co fungl nove Subaru BRZ, o kterem se tu hodne pise v jinem blogu. Uplne lidova zabava to neni, to se priznam. Plus porizovaci cena auta k tomu, samozrejme.

beastar
29. října 2016, 14:12
0

No tak to se moc neliší od toho co sem spočítal a tak zase na druhou stranu upravovat cokoliv co má smysl prostě stojí prachy. To sem si myslel i když jezdit denně tady v čr takovým autem by byla asi legrace hlavně když v usa tak nějak nechápou naši cenu benzínu a dílů to je to proč pořád nemám Rama.

Knightrider
29. října 2016, 15:22
0

Uz jsem si sam overil, ze levny reseni ve vetsine pripadu nefungujou a na tom aute to potom i levne vypada.
Ram je uzasnej. To jsou auta, za kteryma se vzdycky otocim. Pickup pro mne uplne vyuzitelnej neni, spis SUV, proto mame Chevy Tahoe, ale ten Ram bych taky mohl. A spotrebu resi LPG. V SUV a pickupech ho nijak neodsuzuju. Naklady na provoz jsou pak polovicni a to je u takovychhle aut hodne znat.

Ronin
29. října 2016, 16:46
0

Hmm,to auto sa mi zdá nejaké povedomé,nebol si náhodou pre pár rokmi na sraze Mustangov na letisku v Trenčíne? Ono bolo ich tam veľa ale ani jedno s týmito zadnými svetlami,tak preto sa pýtam či si tam nebol.My sme tam boli na Dodge Durango 5,7 2004.Eleanor fakt parádička,hlavne ten interiér.Aká lahoda.

reagovat
Ronin
29. října 2016, 16:52
0

Tak som ťa predsalen našiel.

Knightrider
29. října 2016, 17:42
0

No jasne, je to ono, byli jsme tam. Koukam, ze se vidim i za volantem. :-D Tenkrat tam byly jeste ty prvni, chromovany kola a seriovy zadni svetla. V ty dobe se ty Shelby/Eleanor svetla jeste nevyrabely. To auto bylo s timhle body kitem nekolik let jediny v CR, takze se nedalo s nicim splest.
To byla tenkrat dobra akce. Jeden vikend sraz Mustangu v tom Trencine, pak jsme si dali tydenni dovolenou na Slovensku a dalsi vikend jsme pokracovali na sraz Amerik do Madarska. :-)

Knightrider
29. října 2016, 18:26
0

Nad tim Durangem 5,7L HEMI uvazoval nejakou dobu i jeden muj kamarad, ale nakonec si poridil GMC Yukon Denali 6,0L V8.

beastar
29. října 2016, 19:05
0

Tak já se docela často pohybuji kolem koní (máme sami 3) a tam se využití pro takový auta najde celkem snadno teď nedávno jsem dával pryč A6, přívěs to moc neutáhlo a jezdit po nezpevněných cestách na nízkoprofilových gumách moc nešlo:) Jenže jak už to tak bývá vždycky první volba padne na RAM nebo případně něco příbuzného potom vždycky zvítězí ten "rozum" a raději se koupí něco úspornějšího už to takhle mám asi 8 let pořád dokola. Durango sem měl taky v hledáčku a nakonec sem skončil v tomhle segmentu zase u Japonce tentokrát ale bohužel.

beastar
29. října 2016, 19:07
0

Proto vždycky obdivuji lidi jako ty co to prostě neřeší a koupí to a investují do toho i když vědí že to třeba není ta nejlepší investice já takový bohužel nejsem ale někdy mě to vážně s**e:D

Knightrider
29. října 2016, 19:39
0

On ten Ram nebo Chevy Silverado s LPG by te ve finale nejspis stalo na provozu a servisu min, nez nejakej ten Japonec se silnym dieselem. Nejvetsi problem je prekrocit vlastni stin a nebat se do toho jit. Na tom skonci vetsina lidi. Jeden muj kamarad kdysi hrozne chtel taky Mustanga. Bylo to jeho auto snu. Jenze misto toho, aby resil, jak si ten sen splnit, tak mel vzdycky jen tisice vymluv na to, proc to nejde. Takze mezitim koupil dalsi ctyri auta, ktery ho ve finale staly dohromady mnohem vic, nez by byl ten Mustang. Ja mam ameriky jako konicka, po srazech jezdim 15 let a tam obcas vidim opravdovy silenosti, takze tohle uz mi ani neprijde. Navic svoje auto nepotrebuju na kazdodenni jezdeni, na to mam sluzebni, takze to je taky o necem jinym.
S nasim Tahoe 5,3L V8 se dalo pri klidny jizde mimo mesto na delsi trasy jezdit i pod 15L LPG, ve meste za 22, na benzin totez. LPG dneska stoji nejakych 13,-Kc, tj. min nez polovinu ceny benzinu. Takze jezdit s tritunovym "Tahákem", jak doma rikame, za v prepoctu cca 7-11L mi prijde k smichu.
Ta Alpina, co mas ve znaku, je jedno z tvych aut? Jsem zvedavy. :-) Tyhle Baworaky se ani po Praze moc nevidi.

beastar
29. října 2016, 21:03
0

Jasně no ono mě by snad ani nešlo o tu spotřebu ale spíše co mám kontakty u lidí co mají něco z USA tak mají strašné problémy se servisem i když jde třeba jen o Jeep někteří došli tak daleko že třeba i na olej vozí auto z Prahy někam do Brna jeden dokonce do Německa a to mě vždycky trochu odradí nemám na takové věci moc čas ale uznávám čestně že tentokrát sem si toho Rama prostě koupit mohl a zalekl jsem se v poslední chvíli. Jinak zcela určitě spotřeba na LPG je u těchto motorizací úplná pohoda a není problém s tím jezdit denně kdykoliv.

K těm autům měl jsem donedávna opravdu pěknou Alpinku i když jen z e36 takže B3 dělal sem to nějakou dobu z vcelku bídně vypadajícího auta ale jelikož auta jsou i moje živobytí tak před pár měsíci odjela statečně do Finska za neodolatelnou cenu. Momentálně mi zůstalo:

MB ML 320 na tahání přívěsů a bordelu všeho druhu, naftová Navarra 2.3dci ( jak si správně odhadl s tou naftou a japoncem ) kterou tahám hlavně přívěsy pro koně, Nissan Murano 3,5 V6 je spíše crossover než SUV mimochodem v Čr taky docela exot ( jezdí s tím ale hlavně manželka ) No a potom mám ještě Audi A4 2.5 tdi 99 ta mi tak trochu zůstala protože motor hrůza ale spotřeba dobrá jezdím s tim hlavně Prahu protože je to paštika a spotřeba ujde, Audi A4 1.8 super slavná konfigurace od koncernu a finálně Porsche 944 tam teď přes zimu budeme řešit motor jako komplet rozborka, sborka a hlavně mi nepiš že to neni Porsche :)

No takže RAM zase nějakou dobu šel k ledu teď bych spíše rád něco normálního protože ty Audiny půjdou z baráku asi na Jaře a to obě. A to normální nevím co bude ale chci něco originálního buď zase Alpinu nebo třeba nějakou méně obvyklou "menší" ameriku mělo by to být auto co bude jezdit jen svátečně tzn. nebudu řešit spotřebu, servisy a tak...Chtěl sem to zkrátit ale moc se to nepovedlo.

Knightrider
29. října 2016, 21:18
0

Ja uz hromady let jezdim jen v Amerikach a nikdy jsem problem se servisem nemel. Po Praze je hromada firem, ktera se zivi jen temahle autama. Dokonce i vylozene primo na Corvetty je jeden specializovanej servis ve Vestci, kam jezdim ja a druhej kousek od Berouna. Kdyz potrebuju nejakej dil, tak uz spis resim, kdo je nejlevnejsi nebo si ho rovnou sam objednam primo v USA. U mne uz je tohle presne naopak. Mit Evropu nebo Japonce, tak nevim, kde schanet dily a servis.
To mas taky peknej vozovej park. Slusna hromadka aut. To musi mit manzelka taky radost. :-D
P.S. 944 se mi taky libi. A 924/928 jakbysmet. Nic proti nim nemam. :-)

beastar
29. října 2016, 23:54
0

Upřímně máme kvůli tomu občas něco málo názorových výměn ale je už asi zvyklá. Já čas od času mám něco na prodej z US provenience ale to jsou tuctovky jako Explorer, 300M, Nitro a podobně rád se tím svezu mám rád takovou tu "výjimečnost" a atmosféru kolem těch amerik tady v Evropě ale zatím sem si vyloženě žádnou nepořídil ale doufám že se snad konečně jednou zadaří. Hale oni vždy mluví nejvíc o kvalitě servisu jako že je to všude mizerný tak nevím ale tak stejně je to i z normálníma autama jak máš něco co není úplně mainstream může být problém na to Murano taky díly objednávám jen z Německa v Čr nejsou. Tak Porsche je u mě trochu úlet mám rád Alpinu a M-Bmw věci pro sportovní svezení a jediný Porsche který vlastně doslova hltám je 911 ale ono se to semlelo kolem té 944 tak že v podstatě za odvoz pán povídá je to takhle chce to trochu neumachen tuhle a tajdle ale pak bude pěkná no a tak sem neodolal a nakonec sem zjistil že je to vlastně neprávem opomíjené auto stejně jako 924/8.

Vojta Dobeš
30. října 2016, 01:31
0

Co se týče servisu, tak bych dost rozlišoval mezi Cháčkem a normálníma amerikama. Cokoliv od Chrysleru co není stará dodávka, pickup nebo něco vyrobenýho před rokem cca 1980, je téměř s jistotou nespolehlivá příšernost.

GM a Ford na tom bývají o dost jinak a líp. A zvlášť pickupy jsou dost nezničitelný, takže servis není takovej problém.

Knightrider
30. října 2016, 06:53
0

No je fakt, ze o naseho Tahoe se moc nestarame, tam se ta péce dost zanedbava a presto je celkem bez problemu. Potrebuje novy cepy, tycky rizeni a stabilizatoru a tak, ale to je spotrebak. Najeto ma 382.000 km a automat je taky furt uplne v pohode.

Vojta Dobeš
30. října 2016, 14:37
0

Jo, znám pár lidí s různě starejma fullsize SUV od General Motors a všechny byly neuvěřitelně odolný a spolehlivý.

fr
fred
30. října 2016, 08:30
0

Mám takovej obecnej dotaz...

Koupil jsi pěkný zánovní auto, který se ti líbilo.
Pak jsi ho s velkým úsilím a určitě velkýma nákladama totálně překopal k obrazu svýmu.
Na a jak to bylo hotový, tak jsi ho prodal...
To prostě nepochopím.
Čekal bych naopak, že si takový auto budeš chtít nechat dlouho nebo napořád.

Všiml jsem si, ale že to je úplná klasika nejen u fanoušků amerik.

PS: Sorry, nechtěl jsem tě nějak urazit. Prostě mě to jen zajímá.

reagovat
Knightrider
30. října 2016, 09:48
0

Neprodal jsem ho, jakmile bylo hotovy. Jezdil jsem s nim nekolik let. Jestli jsi to docetl do konce, tak tam pisu, ze uz jsem na nej nemel cas a navic jsem potreboval penize jinde. Po letech se zmenily priority i zavazky. Co je na tom nepochopitelnyho?

beastar
30. října 2016, 14:07
0

Myslím že tohle je taky otázka věku ono jinak se to chápe řekněme ve 20 letech a jinak ve 30. Člověk není živ jen auty. Koupil sem tu Alpinu jako skoro šrot v Německu dalo se do toho celkem dost práce a další hromada dílů a prostě sem to taky nakonec prodal nebyl čas s tím někam jezdit a na denní ježdění to už dnes moc není a když ti v tom leží třeba i dost peněz (v mém případě) a máš rodinu tak auto najednou není priorita je to pořád jenom koníček takže chápu proč to prodat:)

beastar
30. října 2016, 14:08
0

A potom jsou taky lidi co ty auta staví protože je to živí je v tom byznys a ne srdce a to je potřeba rozlišovat.

Knightrider
30. října 2016, 17:42
0

S tim vekem mas naprostou pravdu. Tyhle otazky skoro vzdycky pokladaji 20-ti leti kluci. Jenze mne je skoro dvakrat tolik a muj zivot se netoci jen kolem aut. Pro mladyho kluka prodej takovyho auta nepochopitelnej, pro dospelyho cloveka normalni vec.

Matěj Podhorský
30. října 2016, 19:50
1

Obecně je prodávání aut běžná činnost, ale často se najde někdo kdo ti vmete do ksichtu, že to je věčná škoda atd... Jestli ono to pak nesouvisí s tím, že se u nás považuje za vzácný a perspektivní youngtimer/veterán/cokoli kdejaká plečka a podle toho vypadají ceny. Myslím, že by lidi kolem aut měli občas víc zůstávat nohama na zemi:)

Ad Mustang: mně se teda ani trochu nelíbí, ale oceňuji snahu o individualizaci. Tak si říkám, že jsi měl docela kliku, žes ho prodal za dobrou cenu, protože každý má jiný vkus. Jak dlouho jsi ho prodával?

Knightrider
30. října 2016, 20:32
0

Zajemce se ozval po 14-ti dnech od zverejneni inzeratu. Za dalsi tyden si pro nej poslal cloveka z Nemecka.
S tim perspektivnim youngtimerem/veteranem a spol. mas naprostou pravdu. Prijde mi dost usmevny, o cem si tady lidi mysli, ze ma nejakou hodnotu.

fr
fred
30. října 2016, 20:40
0

Knightrider: Ok, jestli jsi potřeboval peníze pro rodinu tak to samozřejmě chápu. To se hold nedá nic dělat.

Myslel jsem to spíš obecně.
Koupit si něco, po čem toužíš, investovat do toho spoustu peněz, času a úsilí a pak to po chvíli prodat.
To by třeba mě dost vadilo, protože by mi připadalo, že to vlastně všechno bylo k ničemu, protože už je to pryč.
Ale dost bylo filozofování :-)

beastar
30. října 2016, 20:59
0

Na jednu stranu máš pravdu ale mě třeba přijde že auto pokud to není vyloženě rarita prostě není na celý život a jak by řekl klasik i cesta může být cíl mě třeba hotové auto přestane bavit samozřejmě ne za týden a tady se s tím dost dlouho jezdilo aby si to stihl užít.

Jak píše Matěj prodej a nákup aut je vcelku běžná činnost akorát český trh je zdeformován za kdejakou zrezlou kastli ze stodoly která má sotva 30 let lítají cifry mnohdy v pravdě nesmyslné a naproti tomu etalonem trhu ojetin je nafta v kombíku co má odo pod 200 když přivezu ze Švýcarska top kus auta co ma má ale opravdu nad 200 stav krásný tak první jouda poví že to je drahé a jde si pro svoji 3x zborenou stocenou vraždu do velkopodvodny.

Takový vztah tady mají lidé obecně k autům proto čest výjimkám jako jsou tady vesměs všichni ti blogaři co tady mám chuť číst. A 30 už mi taky bylo bohužel:)

fr
fred
30. října 2016, 21:22
0

beastar: Ok, každej to má jinak a je to v pořádku. Já mám radši ty cíle :-)

Jinak ohledně těch ojetin. To je asi hodně dané tím, že náš trh je malý a relativně chudý.
Naštěstí jsem z áček a spol zatím nikdy nic kupovat nemusel a doufám, že ani nebudu muset...

Knightrider
30. října 2016, 22:57
0

Ja myslim, ze nad timhle opravdu nema smysl filozofovat. Auto jsem mel nekolik let a pak slo proste do sveta.