načítám data...

Volvo S90: tři roky utrpení

10. března 2021, 17:12 59 komentářů blud

Volvo se tu na AUTÍČKÁŘI objevuje poměrně často a řekl bych, že s velmi pozitivními závěry. A jelikož Vás potajmu sleduji již nějakých pár let, nemohl jsem zůstat mlčet. HEJT na něj!

zobrazit celou galeriiJosef Parafín: Volvo S90: tři roky utrpení

Vždycky jsem chtěl velkou limuzínu, já jsem totiž jejich velký FANDA. A hledal jsem: A6 zvenku nuda, 5er uvnitř hnus a E-classe? Proč já vůl si vlastně nekoupil éčko? Netuším, ale objevil jsem Volvo S90 (v roce 2018). Design se opravdu povedl a marketingoví inženýři odvedli kus velmi dobré práce, kdy v prospektech vypadá S90 naprosto fantasticky. Tak fantasticky, až si začnete namlouvat, že dvoulitr stačí, a že to vlastně bude pecka.

A tak jsem si tu pecku z prospektu objednal: Volvo S90 Inscription v modré Denim, s bílou kůží, světlým dřevem a 20“ koly. Skladem samozřejmě nikde. Kdo by taky chtěl koupit to nejhezčí z prospektu, že? Takže devět měsíců čekání a pak rovnou na benzínku.

Musím znovu zopakovat, že ten bílý interiér působí neskutečně luxusně a obzvlášť dvoubarevný volant je nádhera. Kůže je téměř všude včetně celé přístrojovky, chrom, kam až oko dohlédne, a nakonec i ten tablet sem pěkně zapadl. Vyhřívané a ventilované masážní sedačky v příplatkové kůžičce nastavitelné snad v tisíci směrech, adaptivní podvozek se vzduchem na zadních kolech a pak všechny ty adaptivní a jiné chytré serepetičky. Tak tohle všechno mám.

Tři roky budou za chvíli pryč a „novinářské“ nadšení zůstalo někde v dáli za mnou. Dost možná u té první benzínky. Tankoval jsem naftu a za melodického zvuku čtyřválce ji pokradmu opustil. 235 koníků, turbo a kompresor prostě není víc, jak šest válců v benzínu. A občas mi přijde, že ten kompresor na té benzínce zůstal spolu s tím nadšením. Ne, že by to nejelo, ale buď tam kompresor není, nebo tu okamžitou reakci na plyn zabíjí převodovka. Takže i když jsem si říkal, že mi ty čtyři válce nebudou vadit, stejně mi vadí. Znáte takovéto píchání vzadu na hlavě? Tak to není pýcha, protože se čtyřválcovou velkou limuzínou nemáte být na co pyšní.

Znovu se musím vrátit v čase zpět k té benzínce. Víte, já si už tam uvědomil, že v tom Volvu jaksi nesedím sám. Spolu se mnou tam byla hromada asistentů. Nikdy mě nenapadlo, že budu tak důležitý, abych měl tolik asistentů nebo naopak neschopný bez nich řídit. Nejsem fanda všeho nového, pár těch křížků už na krku mám, ale nechci jako pitomec vše odmítat, aniž bych vyzkoušel a snažil se pochopit. Také je mi těch kluků líto, vždyť považte, co by jinak dělali? Ještě by se mohlo ukázat, že jsou zbyteční. A taky, doba jde neustále kupředu a já vážně NEJSEM dinosaurus. Od toho jsou tu jiní boxeři.

První asistent mě vyděsil záhy, když mi na dálnici zničehonic vyrval volant z ruky a snažil se mi zabránit v objetí překážky napůl v mém pruhu. Jistě, měl jsem volant pevně svírat oběma rukama, moje chyba. Ale mohl mi třeba poklepat na rameno a říct: „pán velkomožný, z pruhu do pruhu jen s blinkrem“. Málem jsem se tehdy posral a asistenta okamžitě vyhodil.

Další asistent normálně řídil za mě. Paráda. On řídí a Vy jako pitomec sedíte za volantem místo na zadaní sedačce. Sice by neměl řídit, páč nemá řidičák a navíc je to jen asistent a řídící jste tady Vy, ale i tak řídí. Dopravní značky mu ale nic neříkají. Tenhle totiž umí jen řídit, číst umí až ten druhý. A aby se nehádali, tak spolu pro jistotu nemluví. Nicméně mi tenhle asistent řízení po 20 tisících kilometrech zcela odrovnal zadní brzdy. Ne, že by řídil tak dlouho, ale tehdy jsem už pociťoval vibrace ve volantu. Na vině byly zvlněné zadní kotouče. Asistent řízení totiž nepoužívá ty přední, aby pan řídící (jako já) nepoznal, že vůbec brzdí. Dealer tedy v záruce dodal nové, asistent dostal padáka a já mohl / musel znovu řídit.

Po nějaké době jsem našel i asistenta dálkových světel. To je Vám normální DJ! Třeba v éčku si ani nevšimnete, že některý segment světlometu zhasl. Prostě to krásně vyřízne. DJ v S90 těch segmentů má asi tak 20 % a tak spustí takovou diskotéku, až oči přecházejí. Ale zase když se to rozbije, nebude to stát majlant. A na to mu sere pes, takže… dostal padáka.

Parkovacímu asistentu jsem ani nedal šanci něco předvést, na to bych neměl nervy, a ještě by mě to urazilo.

Jednou jsem se dočetl, že tohle Volvo má i jednu asistentku. A ta Vám, jako každá žena, prý naslouchá s porozuměním a plní Vaše přání. Tahle kráva neumí česky, takže vše v angličtině. A jak řeknete anglicky Jeřáb, když chcete zavolat kamarádovi? No „crane“ to nebude, mladý pane. Takže se s ní můžete hádat a rozčilovat se, ale stejně Vám to nepomůže. Při výběru hudby či místa určení je to stejné. Raději jezdím bez ní a mám klid.

A pak je tu ještě asistent, který se věnuje kolizím. Tedy, má jim předcházet samozřejmě. Jenže jeho představa, co už by mohla být kolize a co ještě v klidu projedeme, se dost liší od mé. Třeba když dojíždíte auto, které odbočuje a Vy jste si jisti, že to vyjde, tak si můžete být setsakra jisti, že ten idiot začne panikařit a přidupne brzdu. A tohoto dementa už nemůžete vyhodit.

A jak se žije v autě plným idiotů, když je interiér světlý a v bílé kůži? Každý mě odrazoval, ale já si nedal říct. A víte co? Tohle je boží! Tady je hned všechno vidět, takže dáváte pozor si to ušpinit. S tímhle přístupem jde v podstatě o bezúdržbový interiér. Jen sedačky je potřeba občas vzít čisticím ubrouskem kvůli riflím. A když už jsme u sedaček, v éčku mají lepší. Tyhle se sice přifukují a podsedák se dá prodloužit, ale je tvrdší, než by měl být a tlačí zboku do stehen. Taková hezká lavička.

Moje S90 má příplatková akustická skla, aby byl uvnitř božský klid. Skla opravdu hluk zvenku odruší, ale nikdo mi neřekl, že motor odhlučněný není a na dvacítkách slyšíte, po čem zrovna jedete. O nějaké díře ani nemluvě. Takže schválně, k čemu jsou mi akustická skla? Abychom si ale rozuměli, pořád je tam výrazně tišeji než v jiných autech. Ale tohle má být, sakra, prémiovka!

Když to tak shrnu, znovu se projedu a zamyslím se nad sebou, tak musím přiznat, že to vlastně vůbec není špatné. Ladný exteriér, luxusní interiér, asistenti v trapu, místo dvacítek osmnáctky, a i ten motor bych mohl tolerovat. Auto jede, zatáčí i brzdí, tak na co si vlastně stěžuji? Na všechno. Mám totiž pocit, že mě tenhle dopravní prostředek připravuje o koule. Místo alfa řidiče jsem nula pasažér a místo alfa káry sdílím MHD. Už jenom ta představa způsobuje impotenci. Takže co udělám zítra ráno? Vytáhnu z garáže tu velkoobjemovou bestii a Volvo nechám před barákem pro lidi. Aby se na tu nádheru podívali. Jako já.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Honza Hamster Křeček
10. března 2021, 20:18
4

Ano, zdání je správné, ten kompresor tam skutečně není.
D5 má dvojici turbodmychadel.

reagovat
blud
10. března 2021, 22:40
0

Takže jsem to trefil :-) ve finále je mi to celkem jedno, páč výsledek je stejně neuspokojivý

Honza Hamster Křeček
10. března 2021, 23:43
2

Příliš nechápu, jak může někdo koupit (a nakonfigurovat a zadat do výroby) auto a po třech letech stále nevědět, jaký je v něm vlastně motor. Holt nová doba, objednává se po internetu a první zkušební jízda přijde až po převzetí zaplaceného vozu. Už asi začínám být starý.... :-/

Kuře
11. března 2021, 01:35
3

To není stáří... Nemůže být, taky to nechápu...;)

blud
11. března 2021, 11:28
1

Je spousta věcí, co nechápeme. A obávám se, že lepší to nebude. Volvo si třeba představuje, že auta bude prodávat on-line. Já se ptám, jak? Už teď není možné se projet v kombinaci, kterou si chci koupit. Představa, že si v jedné S90 zkusím sedačky, ve druhé poslechnu audio, ve třetí adaptivní podvozek a ve čtvrté motor - jo tak to jsem udělal a dopadl jak dopadl. A když už za to nějaký ten míč dáte, tak Vás bude prudit cokoli :)

ne
nebel
13. března 2021, 05:33
0

Hodně mě pobavila stížnost na motor. Chtít benzinový šestiválec, koupit dvakrát foukaný naftový čtyřválec a pak si stěžovat že nafta na projev benziňáku nemá... mi přijde prostě divné.

Se zbytkem souhlas, taky mi moderní asistenti vadí.

CZmisak
16. března 2021, 07:16
1

This is wrong on soo many levels, že ten cirkus s volbou motoru je jeden z těch menších problémů.

C70C
10. března 2021, 21:48
0

A sakra. Ani jsem tím nejel a potvrdil si mi všechny předsudky. Doufal jsem aspoň v klid na palubě, ale očividně ne.. Co je velkoobjemová bestie? Svěř se, pomáhá to..

reagovat
blud
10. března 2021, 22:42
0

Bestie přijde. Jen naznačím, že miata to není

Kuře
10. března 2021, 23:41
4

Tak jestli někoho pod názvem velkoobjemová bestie napadla Miata, tak je s ním něco špatně.....;)

blud
11. března 2021, 11:21
0

souhlas, ALE: dnešní motory mají tak titěrný objem, že i miata může být vnímána jako monstrum :)

beastar
10. března 2021, 21:57
2

:D To jsem se pobavil. I když to je i trochu smutné. Nešlo by to vyléčit éčkem?

reagovat
blud
10. března 2021, 22:49
0

Také jsem posmutněl, ale co už, chybami se člověk učí. Snad to ale nebude ve stylu "opakování, matka moudrosti". Na podzim to za něco vyměním, ale jsem v bludném kruhu, takže mám v hlavě spoustu možností od hatche až po projekt s ojetinou.

beastar
10. března 2021, 23:01
0

Nj to znám. Problém se vyřešil doma celkově až třemi auty. Od gt po pickup. Snad mám na dva roky alespoň klid. Nejmíň.

Kuře
10. března 2021, 23:42
5

Nemáš....

krab
11. března 2021, 11:02
1

Léčba éčkem upřímně nevím... to si koupil v roce 2019 otec a řekl bych že smíšený pocity. Vlastně by byly asi spíš pozitivní, min. uvnitř je auto skutečně tichý a cestovatelsky hodně přívětivý, ale nejde přejít se zamhouřením oka fakt, že se loni rozbilo - z ničeho nic přestalo jet, ani na nouzový režim nikam nedojelo. Takže krajnice a odtahovka... vyjádření dealera bylo bohužel bez detailních informací, které by se daly sumarizovat maximálně na : chyba softwaru řídící jednotky , náprava - přehrání komplet nového softwaru řj. online až ze Stuttgartu. Asi 2 dny jim to trvalo. Jako může se to stát, ale nemělo by... a hlavně co s tím po záruce, že?

Volvo se mi právě taky líbí vzhledově, přesně tak jak v duchu toho článku, člověk by si to snad až měl chuť koupit, ale totálně to srazí určitý věci, který prostě nepochopím. Motory, omezení rychlosti, asistenti, proč? Pomalu by člověk řekl, kašlat na přetechnizovaný prémiový auta a vzít u Fordu navíc za podstatně míň peněz Mustang 5.0 GT a užívat si to, dokud se takový auto dá oficiálně ještě koupit.

Sa
Sato
11. března 2021, 12:03
0

krab: tiez si hovorim, teraz riesim refinancovanie hypo a ze ci to nevysponovat a nebezat do fordu kym je 5.0 este legana zalezitost. Ale asi som na to srab, netusim co bude s ekonomikou a ci budem mat rovnaky prijem atd atd... verim teda v inflaciu aspon 10% ale co ked sa mylim.

Bavoraczech
15. března 2021, 14:49
0

Co znamená vyšponovat si hypotéku na Mustanga? To si pozveš odhadce, kterej řekne, že za pár let se hodnota baráku zvedla o třeba 1M, takže banka je ochotná přidat 800 tis. k hypotéce a ty si běžíš pro Mustanga za levně půjčeno na dalších 20 let?

Sa
Sato
15. března 2021, 16:54
0

Ano, presne ako pises, len niekedy pri tom treba zmenit banku, zalezi.

blud
15. března 2021, 19:35
0

To je hustý. Auto na leasing znám, na operák taky i za hotové. Ale na hypotéku? To slyším prvně. Hlavně kup. Dneska jsem z bestie zdravil stejného pacoša v pětilitru. A taky měl úsměv od ucha k uchu.

Sa
Sato
15. března 2021, 19:47
0

Ono to nie je doslova auto na hypo, su to proste peniaze na ucte z refinancovania hypo. Ucel pouzitia sa nijako nedoklada. Ako fakt by som rad, ale bohuzial racionalita prevazila a uz to nie je na stole.

Ju
Junior
16. března 2021, 07:57
1

Nebuď měkkej, Něco si dosplácel o něco ti vyrosla cena baráku... Ber to tak, že sis na toho Stanga posledních pár let jednoduše spořil. A vzhledem k tomu jak všechno v poslední době zdražilo si spořil velmi šikovně. Úrokový sazby takhle nízký taky věčně nebudou...

Navíc nevim jestli žiješ CZ nebo SK, ale minimálně u nás je prakticky jistý, že od podzimu nám bude vládnout banda absolutně nevzdělaných lidí, ideově ukotvená v Das Kapital, takže "mít prachy" ti bude stejně k hovnu, protože ti je zdaněj do sraček nebo jinak seberou.
Bude hůř. Výrazně hůř. Imo kdo nekoupí teď, nekoupí minimálně další pětiletku.

Bavoraczech
16. března 2021, 08:09
0

To už sem pleteš politiku. Ale kdo ví jak bude. V nejhorším scénáři silně poroste inflace a pak bude platit "lepší Mustang v garáži, nežli prachy na účtě". Dokonce je šance, že za těch 20 let se ceny dnešního Mustanga začnou odrážet ode dna... Minimálně v tom, že 6 a 8 válec už bude velmi vzácné zboží i na bazaru.

Ju
Junior
16. března 2021, 08:22
0

Samozřejmě, že sem pletu politiku. Ona totiž dost ovlivňuje všechno. I to jaký budou auta, i to jestli na ně budeš mít. Nebo i to jestli má cenu hromadit nemovitý majetek v CZ :)

krab
16. března 2021, 08:52
1

Jako teď se dá kluci asi předpovídat blbě fakt cokoli... Takže si spíš kupte co vám udělá radost a na co reálně komfortně máte a neřešme co bude. A jestli je to novej GR Yaris jako koupil kamarád a je nadšenej anebo stará M3 nebo Mustang to už je asi jedno.

Politiku bych sem taky nemotal, ale dodám, že s Juniorem sdílím stejný obavy, ale na druhou stranu si říkám, že to nejspíš dopadne ještě jinak nebo kdo ví... můžu k tomu max. dodat, že změna je nutná, ale bohužel ne zrovna přímo ta, na kterou to trochu vypadá :-D

Ju
Junior
16. března 2021, 09:36
2

Sem tuhle říkal, že jak má dneska každá lopata v batikovanym svetru klimadepresi, tak já mám normálně pirátodepku. Při představě do jakých sraček nás ty paka dovedou je mi fyzicky špatně.

Sa
Sato
16. března 2021, 09:51
0

Díky za povzbudivé slová, ale makký som. Ako tuším, že si budem za 5 rokov mlátit hlavu do steny, ale mám kopec výhovoriek ako žena na materskej a už takto tú hypo navyšujem o 1/4. Inak žijem v ČR, obavy samozrejme spolu zdielame. Ako základ považujem byť aspoň trochu diverzifikovaný investične mimo región. Prebytočné prachy narvem časom do postavenia stodoly a k tomu nejaká huptie pre radosť. Túžba po mustangu je vlastne také to FOMO, strach z toho, že to je posledná šanca. Ako som to dopísal tak to vo mne hlodá a hlodá, za 500 sú prvé coyotí 5.0 a od 700tis sú 2015ky že :D sakra chlapi, nepomáhate :D

Chase
10. března 2021, 22:02
2

Turbo + kompresor má T6, tzn. Na dvakrát plněný dvoulitrový benzín, který opravdu špatně nejede. Srovnání naftového ctyrhrnku a benzínového šestihrnku je na jednu stranu úsměvné, na druhou lehce zcestné.
Zbytek beru, každý má jiné preference. Mě se třeba jezdilo s V90 nadmíru dobře.
-
Komentář upraven 10. 3. 2021, 22:03:23

reagovat
Ma
Mateo
10. března 2021, 23:59
4

No nevím... 1,5 roku jezdím v S60 T5 AWD, najeto zatím 30 K km. 90-ková a 60-ková řada spolu sdílí veškerou techniku, takže mám zkušenost se stejnými sedačky, asistenty, zkrátka až na vzduchový tlumiče na zadní nápravě úplně obdobná technika. Projetý mám všechny modely a o S90 jsem hodně uvažoval, ale když představili novou S60, tak bylo jasno co bude v garáži :). Celkově jsem jel tuším třemi kousky S90 a za mě velká spokojenost. Řekl bych, že jste si měl půjčit auto aspoň na víkend, abyste ho trochu nasál a celkově pochopil filosofii značky. Pokud někdo chce být ten největší alfa řidič v pořádné alfa káře a tím být pro své okolí pro smích, tak musí většinou sáhnout do německého rajónu pro nějakou hustokáru.

reagovat
blud
11. března 2021, 11:40
0

Jedna věc je projet se a druhá jezdit v tom. Tu první benzínku a vůbec celý blog je nutno brát se smyslem pro dramatičnost :) Vždyť i toho asistujícího pilota jsem odstavil až po 20 tisících km. Srovnávat se dá cokoli, ale tak, jako ofce není superb, tak i S60 není S90. A kdyby tehdy byla S60, asi bych jí dal přednost. Ale bylo co bylo, měl jsem velké nájezdy a nechtělo se mi tankovat každých 450 km, takže proto nafta.

beastar
11. března 2021, 14:36
2

Nemyslím že je nutný kupovat hustokáru stačí Mercedes. Případně sáhnout mimo Německo akorát jinam než do země socialismu a sluníčka pro všechny. Takový rok jetý Ghibli by myslím i v naftě mohlo stačit. Tam jsou asistenti a podobný věci dost primitivní a neotravní. Má to zvuk a ŠESTIVÁLEC. Plus nízká spotřeba a ve sportu to je gansta imidž strýT rejdin kchár jak sviň :))

Ma
Mateo
11. března 2021, 16:13
0

A pak si sedneš do interiéru a řekneš si, že jako vlastně tragikomedie, servisní ceny přepal, design outdated jako všechny technologie a pokud nejezdíš pořád po hezkých zakroucených okreskách, kde není velký provoz aby se člověk mohl svézt, tak to auto auto nedává oproti konkurenci vůbec žádný smysl. A řeči o historii automobilky a že je to přece Maserati tomu nestačí.

blud
11. března 2021, 20:04
0

Mateo dotaz: proč si dal přednost šedesátce před devadesátkou? Že by kvůli tomu, co píšu ve zbytku blogu, když už to nejsou asistenti?

beastar
11. března 2021, 21:43
1

No no ehm Maserati se s jakýmkoliv dnešním Volvem může v klidu co se týká materiálů měřit. Pravdou je že to není povahou pro lidi, co vzdali život v košily Marks and Spencer a v krámě koukají jenom na červený ceny:D Autor blogu bude evidentně mentalitou a náturou jinde. Naštěstí.

Btw. Už sem to tu psal jednou. Dost často když potkám fakt špatné a zmatkujicí řidiče řídí nové Volvo. Možná to dělají ty asistenti, nebo tak. Bohužel se mi to fakt potvrzuje. Nebo dle blogu možná mám pocit, že tam spí za těmi volanty.

Bavoraczech
16. března 2021, 06:43
1

Mateo: Maserati nebo třeba Jaguar právě proto, coostatní nemají. Pro to charisma, které Volvu chybí. Ty auta mají své objektivní nedostatky. No možná je to jako srovnávat supermodelku s pěknou holkou z vesnice. Objektivně "musí" být modelka dokonalá, ale nejspíš si s ní tolik zábavy neužiješ a o víkendu ti svíčkovou neuvaří.

blud
16. března 2021, 16:00
0

Bavoraczech: naprosto přesné. Nedokonalost přináší spoustu strastí = slastí, které je třeba řešit. Páč když člověk nic neřeší, tak si začne vymýšlet kokotiny jako naši mladí progresivičtí levičáci a ty vnucují všem. Problém, který nebyl - se tomu říká. Dnešní automobilky pak dělají vše proto, aby se zalíbily a blijou na trh takový sračky, jako je S90 :)

Bavoraczech
17. března 2021, 06:39
1

No já bych tedy viděl horší příklady. S90 je řekněme nudný manažerský sedan. Jako Opel Insignia, VW PAssat a plno dalších.
Automobilky aby se zalíbily dnes chrlí ta auta na zvýšeném podvozku, která už s robustností, terénními schopnostmi ani zvýšenou bezpečností nemají nic společného. Předokolka, litrový tříválec, cenovka jako auto střední třídy a uvnitř prostor asi jako miniauto. To jsou crossovery. A přes vyšší cenovku, horší jízdní vlastnosti, prostornost a aerodynamiku to prostě lidi kupujou :-/

speedfred
17. března 2021, 19:53
1

Tak ja som kúpil prvú Talianku a zatial zažívam iba slasti (ťuk,ťuk,ťuk).

jbigllesCZE
11. března 2021, 09:36
-2

boží článek, který tak trochu potvrzuje mojí teorii, že nová auta = EE (učíme zrovna syna :)), a to mám křížků pravděpodobně méně (soudím z toho, že na takovej vozejk nemám ani 10% částky), ale evidentně jsem dinosaurus....:) ale článek náramně pobavil.

reagovat
Ronoath
11. března 2021, 11:34
0

Nezapřáhne náhodou ta velkoobjemová bestie ty Easy na fotkách? Takový šestnáctiválec s výkonem 2000kW:-D

reagovat
HeavySmoker
11. března 2021, 11:42
1

Dosť som S90 zvažoval na služobné účely, nakoniec som nekúpil hlavne kvôli zostatkovej hodnote a mal som pochybnosti o predajnosti samotnej. Odhlučnenie, podvozok aj spracovanie mi prišlo trochu za nemeckou prémiou kde som nakoniec nakúpil, ale ten interiér alá obývačka ma dosť lákal. Mrzí ma že auto nepotešilo, veľa šťastia s výberom budúceho vehiklu!

reagovat
blud
11. března 2021, 12:00
0

Chtěl jsem asi něco jiného, než jezdilo všude kolem. S90 má fakt povedený design a uvnitř je to stylovka. Jenže soudruzi někde udělali chybu, která se projevila až v čase. Jak píšu výše, projetí není totéž jako ježdění.

HeavySmoker
11. března 2021, 13:53
0

Rozumiem, dodnes sa mi to auto veľmi páči. A ako je na tom so spoľahlivosťou ak sa môžem opýtať? Tej som sa tiež trochu obával :)

blud
11. března 2021, 14:39
1

Až na ty zadní kotouče jsem nic neřešil. Tady není o čem, je to nový auto - ó jak jsem asi naivní :) Ale párkrát (4x) se mi stalo, že všechno zdechlo a ticho a tma. Vždycky to bylo při nevypnutým START/STOP a zastavení na křižovatce za sjezdem z dálnice. Možná náhoda.

eLzyx
11. března 2021, 15:03
0

to je dobrá zpráva, že se to nesype. Pořád přemýšlím, čím nahradit svoji obstarožní S60 2001 a nějak jsem se rozhodl přeskočit celou tu Fordí generaci Volvo a vzít "číňana". Ale spíše V60, než V90. A rozhodně v benzinu. Ideálně s co nejméně asistenty, protože pokud nefungují 100%, tak hlídat ta nějaká zbylá % případů je mnohem náročnější než být jako řidič ve střehu celou cestu.

abc
18. března 2021, 21:21
0

"hlídat ta nějaká zbylá % případů je mnohem náročnější než být jako řidič ve střehu celou cestu"

Mám auto s asistenty a připadá mi daleko pohodlnější a méně únavné je používat než nepoužívat. O hodně.

blud
19. března 2021, 14:50
1

a jak poznáš ta "nějaká zbylá %", když se spoléháš na asistenty? Asistenti mají tendenci lidi ukolébat zdánlivou bezpečností a pak se stane průs*. Dokážeš si představit třeba asistenty na zbrani? Těžko. Zbraň musíš ovládat. S autem je to podle mě stejné, akorát ho používá mnohem víc lidí, kteří spoléhají na asistenty.

Ro
Rostek
19. března 2021, 16:51
-2

Hele ,koukam na ty tvoje komentare a recenze a začinam mit dojem že jsi volvo s90 mel možna vmaketė anglicaku ,už jen ten adaptivni temponat je neskutečna pomoc ,jako chapu že ty se v autė jezdiš kochat a mrskat ego ale až najezdiš 50000 km ročnė tak pochopiš o čem je ŕeč,už jen blbe popojiždėni v kolonė na D1 bože to je oraz.,



blud
19. března 2021, 22:19
0

Asistenti jsou boží, omlouvám se za vše. Chyba je ve mě, že to špatně vnímám. A 50tis. jako za rok? Páni!

Ro
Rostek
11. března 2021, 20:09
3

No nevim ,loni v Unoru jsem bral v Bratislave od dilera V60cc ,D4 plna vybava ,B&W,myslim že tam nemam jen odvetrana a masazni sedadla jinak vse tzn vsecky asistenty co mas ty a ac sam se nepovazuji za technicky typ musim rici ze po tydnu co jsem se s nimi skamaradil musim rict ze uz bych auto bez nich nechtel,adaptivni temponat s nastavenim odstupu parada,autopilot Bomba,za ten rok jsem najezdil cca 30000 bez jedine stresove situace zpusobene bezp prvky,,sedadla v pohode ,podvozek Ok,na 18 by to asi bylo lepsi,,Jinak jasne 4 valec je 4valec ale ja radsi misto motoru posloucham aparaturu B&W jjinak asi fakt nejlepsi ozvuceni auta co je k mani. Jinak ty motory se začaly montovat do S90 néjak konec 2016 ,dival jsem se na mobile.de a jsou tam auta k prodeji i s najezdem i 250000 a jezdi , tak to fakt az takova hruza nebude.....

reagovat
af
afish
12. března 2021, 08:21
1

Jak se projevovali ty vibrace do volantu? To bylo pouze pri brzdeni?

Souhlasím asi se vším...
Adaptivní LED matrix světlomety většinou nepřepnou včas, tak dostane protijedoucí řidič plnou dávku. Umí ale krásně vykreslit vůz před ve stejném pruhu. Tam vidím zlepšení.
Držení v pruzích je v nové generaci naopak až moc jemný a přejezd pruhu nerve volant z ruky.
Asistent jízdy s adaptivním tempomatem je skvělý. Snad jediná opravdu vyladěná věc. Co je na druhou stranu noční můra, tak vypnutí jízdního asisenta (samořízení) oznámí jemnou vybrací do volantu. Takže se mi stalo, že sem lehce přidržoval volant a nevšíml si, že už vlastně neřídí... nechápu. Ostatní akce mají hlasitou akustickou odezvu...

Nejslabší článek v autě je výkonově převodovka. (mám D5 177KW). Ani jízdní režím Polestar nedonutí řadit do zatáček a nezmenší prodlevu při akceleraci. Tady je BMW úplně jinde. Jediné řešení je manuální řazení, a pak to opravdu umí ten výkon dodat. Na druhou stranu, auto je težké a brzdy ne úplně silné. A pádla pod volantem jsou jen snad u benzínů.

reagovat
Ro
Rostek
12. března 2021, 10:08
0

hm zvláštní ,mě ten auto pilot pokad nedržím volant akusticky upozorní že nemám kontakt s volantem a on tudíž přestava řídit a brát to na sebe ale to je fakt kraval ale to tak po 10 sekundach co nedržím volant...

HeavySmoker
12. března 2021, 10:42
0

Myslím že reč je o situácií keď asistent nevidí čiary a vzdá to. Podobný problém mám aj v BMW 5, tam ani nič nevibruje, iba vidím na budíkoch že sa držanie v pruhu deaktivovalo a príjemnú cestu do pangejtu vám želá Mníchov.

Ro
Rostek
12. března 2021, 11:19
0

a tak ,to jo to máš pravdu .....

blud
12. března 2021, 13:05
-1

Vibrace šly do volantu při brždění. Ale bylo to takové jemné, takže ani technik si nebyl jist, jestli je to vůbec od brzd. Přední brzdy byly OK, ale zadní ne. A pak mi vysvětlil, jak vlastně ten asistent brzdí. Mě by to ani ve snu nenapadlo a nikde se o tom ani nepíše.

af
afish
13. března 2021, 08:09
1

Přesně tak, pokud to asistent vzda, i kdyz mam volant v rukou, tak je hodne tezky se to dozvedet. Jestli ma ikona volantu zelenou, nebo sedou barvu pri 130km/h fakt resit nechci :D

Mimo par malickosti resim obcasny vibrace do volantu a sedacek pri 130-145km/h. Co me stve, ze to nedela furt, jen jak se mu zachce. Kola sem menil, prevazoval, ale k nicemu. Obcas to dela, obcas ne. Musi to delat neco, co ma vakl a obcas se to vyosi a rozhazi auto... od auta za 2m bych cekal trosku jiny jizdni zazitky. Asi posledni moje volvo...

PB
12. března 2021, 19:43
0

Tohle presne shrnuje me dojmy z Volva: bezpohlavni, hyperkorektni svedska post-modernita...

reagovat
Bavoraczech
16. března 2021, 06:46
-4

Z mých krátkých zkušeností jsou to auta pro lidi, které moc nebaví řídit, ale chtějí se pohodlně vézt. No a samozřejmě nemají na RR a řidiče :)

Ro
Rostek
16. března 2021, 19:32
3

Hm ,tak ty jsi fakt matroš .....




blud

Stále se pohybuji v bludném kruhu chtivosti různých aut. Nikdy mi to nevydrží dlouho a to jim, prosím pěkně, vůbec nerozumím. Jen s nimi strašně rád jezdím.

Zobrazit autorovy blogy