Libor „nebel“ Bláha
| Bydliště | Znojmo |
|---|---|
| Registrace | před 5.0 rok. |
| Poslední aktivita | před 18.5 měs. |
| Komentářů u článků | 15 |
| Pozitivních komentářů u článků | 7 |
| Negativních komentářů u článků | 0 |
Posledních 50 komentářů
Ano, je to Volvo 360 a majitel s ním i čas od času zajede na některý z pravidelných Volvosrazů v Brně.
„Když před léty přišla na trh nová generace vozů Volvo, tradicionalisté z ní neměli velkou radost. Tradiční pětiválce, ale i šestiválce či dokonce osmiválce automobilka nahradila vlastně jen jedním jediným motorem. Dvoulitrovým čtyřválcem. Mohli jste ho sice mít v rozličných verzích, mohl být zážehový i vznětový, byly tu hybridy, mildhybridy i plug-in hybridy, přeplňování turbodmychadlem nebo i kompresorem, zkrátka výběr byl docela velký, ale stále to byl dvoulitrový čtyřválec nebo nic.“
Vypustím kacířskou myšlenku, že čtyřvál dvoulitr je ten nejtradičnější motor Volva. :D Všechny ty redblocky atd. vždy hrály prim, PRV je jen výstřelek pro podivíny, sebemrskače a nadšence, řadové šestiválce taky vždy hrály druhé housle, pětiválce byly v podstatě jen ve dvou a půl generacích Volv, seriová V8 byla jen jedna, ta od Yamahy a rozhodně to není motor pro normální lidi (svým způsobem je to takový moderní PRV, viz Chasovo trápení popsané v jeho blogu) a jinak byla V8 už jen jedna, jako prototyp B35 a ta v ničem nejezdila - než z ní vznikl uříznutím dvou válců B27 a PRV už navždy zůstalo šestiválcem.
A to píšu jako člověk, co nad čtyřválcovými redblocky ohrnuje nos a má tři šestiválcová PRV v různém stavu nepojízdnosti. B)
-
Komentář upraven 29. 1. 2022, 20:24:17
Já odmala vždy víc fandil Liazům, Lízy jsou moje srdcovka :) ale Lopraisovu Tatru jsem měl spolu s Liazy taky, od Monti systemu. Když se mi jako maléhu dostala do ruk knížka Peklo zvané Paříž - Alžír - Dakar od pana Králíka, znal jsem ji téměř nazpaměť.
Pana Lopraise jsem znal jen z knih a článků, ale byl to jeden z idolů mého dětství.
V tom opravdovém Dakaru, Africa Eco Race, takového závodníka máme. Jede v Africe, jede na klasické 815, je skvělý jezdec, pravidelně je na bedně, je to slušný člověk. Tomáš Tomeček.
Tu soutěž v Arábii za pravý Dakar nepovažuju, je to čím dál větší show o tom kdo má víc prachů, lepší speciál, výkonější auto a případně kdo to nejvíc rozfláká.
Zajímavá je tam jen kategorie Classic, ale když tam jede "stodvacítka", která s původní rally škodovkou moc společného nemá, která (vyjma loňska) nikdy žádný Dakar nejela a narozdíl od loňska už letos nejvíc připomíná projekt jakési GumBalkanové potvory na steroidech, tak to jen moje domněnky o efektní show jen potvrzuje. Jasně, je to zajímavý auto, ale v dakarské kategorii Classic nemá co dělat.
Já mám Vraníky na zadku Volva 940 a jsem s nimi zcela spokojen, záběr na sněhu, ledu a blátě je famozní, na suchém taky dobrý... A hluk neslyším, protože vepředu tluče komůrková turbonafta, kterou má ve vyšších obrátkách problém přeřvat i rádio. :D
Táta měl 311/1000 (a doteď má, čeká na renovaci) a byl s ním velmi spokojen. Byl prý dobře udělaný, na rozdíl od škodovek spolehlivý, jezdili s ním rok co rok k Balatonu, po revoluci byli i ve Francii. Dokonce ani moc nehnije. A tak teď čeká ve stodole až bude táta v důcodu, aby si ho zrenovoval a zas spolu vyjeli.
Jenže "on už je takový" fakt není omluvenka, zvlášť když už na to povícero lidí upozorňuje opakovaně.
Jako jednou se stát může, ale když už se stane opakovaně že bych mohl jít a jediný co tomu brání je pozdní nahlášení akce, tak to prostě nakrkne. Kolega by i byl ochotný jeho noční a mou denní prohodit, ale dozvědět se o akci dvě hodiny potom co onen kolega nastoupil na noční to sabotuje. A úplně zbytečně.
To je hezký že dáváte vědět, nicméně já bych se rád zúčastnil - už po několikáté - a nedáváte mi sebemenší šanci. Věta "hele za 18 hodin je kafé a káry, tak určo dojeďte" je fajn, ale vylučuje všechny kdo o víkendu mají směnu. Bo směnu s nástupem za 12hod fakt s nikým neprohodím. >:-(
Nešlo by to dávat vědět aspoň 4 dny dopředu, ideálně tak týden?
Díky přesně jak píšeš, postupně to vychytám. Je prostě třeba to rozjezdit.
Krásně řečeno :) ježdění youngtimerem/veteránem.má své kouzlo. :)
Mně se z pohřebáků líbily klasická Volva 740 a 940. Dokonce jsem na jedno volal i do Itálie, ale už bylo pryč. Tak jsem nakonec skončil u "obyčejných" 760 s motory PRV.
Ale staré volví pohřebáky se mi líbí pořád. Třeba jednou... :)
Ano, to je ten sedan. Je v pěkném stavu, víceméně občasné potíže plynou ze staří hadic/kabelů které postupně měním a z toho, že toho předtím dvojka najela minimum. A tak se teď rozjíždí a ozývají se tyto drobné potíže.
"Mechanik" jsem já a jako vnadná slečna v bikinách nevypadám ani náhodou, holt se musíte spokojit s pupkatým strejdou. :D
Tohle PRV bude taky jednou spolehlivé, až mu vychytám mouchy. Spíš jsem chtěl ukázat jak to začíná. Koupil jsem ho v únoru, největší věci vyřešil mechanik a teď nastává ta fáze rozjíždění a vychytávání much. Není to jak poslední roky kdy to auto jelo 5x do roka, z toho 3x na srazy a 2x na výlet, teď jezdí pravidelně a objevují se různé drobné potíže, které je třeba řešit. Jednou nejde sytič, jindy praskne hadička nebo je třeba pořešit kabel/konektor... Věřím tomu že ho letos řádně rozjezdím, tyhle potíže vychytám a též se pak už nebudu bát s ním jezdit i za hranice.
Myslím že začátek denního dojíždění s amerikou by vypadal úplně stejně, jako můj začátek dojíždění do práce s touto dvojkou.
-
Komentář upraven 10. 5. 2021, 13:28:07
Chtěl bych varovat dotazujícího se, že musí počítat s tím že občas dopadne takto a po konci směny hned domů neodjede. Střídám na ježdění na směnu daily auto s veteránem (podle nálady a počasí, ale řekněme že průměrně každou třetí směnu jedu starým autem) a stará technika si holt občas postaví hlavu nebo na ní už něco odejde.
Nicméně stačí mít základní nářadí a vybavení v kufru a zatím se nestalo nic, kvůli čemu bych nakonec, po hodince či dvou "majstrování" pod kapotou, odjet nedokázal.
Mám štěstí na kolegy, nevadí jim když zůstanu po své směně dál na pracovišti, uvařím si čaj a jdu to nějak poladit. Vadí jim jen kdybych přijel pozdě na začátek své směny. Respektive, jednou či dvakrát se stát může, ale pozdní příjezd měsíc co měsíc by mi opravdu netolerovali. :)
S amerikami zkušenost nemám, ale předpokládám že co se týče spolehlivosti, budou na tom podobně - technika je na obojím ještě vcelku jednoduchá (mám ročník 1980).
-
Komentář upraven 10. 5. 2021, 07:14:45

Zmínku by si zasloužila i Elisabeth Jacinto, nejen za působení v Africa Eco Race. S Manem ji to opravdu šlo a i Tomáš Tomeček ji opakovaně chválil.