načítám data...

Suzuki Kizashi – auto, které (skoro) nikdo nechtěl.

24. března 2020, 21:05 47 komentářů Bageta

A já si ho pořídil. Co je to zač, jak se s ním jezdí a žije? To se dozvíte v následujícím textu.

zobrazit celou galeriiPavel Pilar: Suzuki Kizashi – auto, které (skoro) nikdo nechtěl.

Jsou to dva týdny co jsem si pořídil nové auto. O tom jaké jsem na něj měl požadavky a z čeho jsem vybíral jsem psal minule. V rychlosti to shrnu. Chtěl jsem něco co pohodlně odveze čtyry lidi, bude mít benzínový motor s výkonem alespoň 90 kW a bude pro mě něčím zajímavé. Nakonec si moje srdce získalo Suzuki Kizashi.

Kizashi byl pokus Suzuki o to prosadit se ve střední třídě. Nedopadlo to úplně podle představ automobilky a o auto nebyl nijak velký zájem. V Evropě se jich prodalo necelých pět tisíc. Důvodů k neúspěchu bylo hned několik. Kizasi se nabízelo pouze v jedné výbavě, takže žádná cena již od. V nabídce byl pouze jeden motor, atmosféra o objemu 2.4 litru a to v době, kdy ještě byla v oblibě nafta a u ostatních značek se už začínal prosazovat downsizing. Dalo se vybrat mezi pohonem předních a všech kol. Předních pouze v kombinaci s manuální převodovkou a všech pouze s automatem CVT. Jo a dělalo se pouze s karoserií sedan. Myslím, že tímhle vším se Suzuki úspěšně vyřadilo z výběru všech firemních zákazníků. Takže prodeje byly víceméně soukromé. Jenže i pro ty co by chtěli japonskou čtyřkolku za ne zrovna málo pěněz tady už bylo Subaru s širšími možnostmi výběru. Naštěstí pro mě se pár zákazníků našlo a já si ho tak mohl pořídit jako ojetinu.

Další obecné informace o modelu se dají najít všude na internetu, takže teď už k mému kousku. Hned na začátku jsem z výběru vyřadil všechny auta s převodovkou CVT, kde jsem se bál jak projevu, tak spolehlivosti. Tím jsem ještě víc zúžil už tak skromnou nabídku vozů na prodej. V době, kdy jsem auto koupil jsem věděl pouze o třech dalších kouscích s manuálem v celé ČR. A co jsem si dovezl domů? Bílé Kizashi uvedené z roku 2012. Pod kapotou je čtyřválec o objemu 2.4 litru a výkonu 131 kW. Poháněna jsou přední kola. V době kdy jsem auto koupil mělo najeto necelých 65 tisíc kilometrů. Bílá barva na fotkách nevypadá nijak zajímavě, ale je perleťová, takže na sluníčku se rozzáří a autu podle mě sluší. První majitel provedl na autě dvě úpravy. Tou prvni jsou LED světla pro denní svícení a tou druhou chromová lišta na víku kufru. Za světla jsem nakonec docela rád, lišty se časem asi zbavím.

 

Za ty dva týdny jsem toho moc nenajezdil, ale i tak se pokusím popsat svoje první dojmy. Ty jsou následující. To auto je naprostá pecka. Zkusím se, ale trochu rozepsat a auto vám přiblížit.

První co mě na autě zaujalo je vzhled. Jasně je to hodně idividuální. Předek mi trochu připomíná Swift nebo SX4 a nepůsobí nijak zvlášť agresivně. Zadek auta je naopak hodně výrazný a je tady vidět snaha o sportovní vzhled. Auto jako celek pak působí docela svalnatě. Naživo to asi vynikne trochu víc než na fotkách, ale boky jsou oproti kabině rozšířené. Celé je to podtržené výraznými blatníky a mě se to prostě líbí. Pak jsou tu i drobné fajn detaily jako malinký spoiler na víku kufru, nebo široké kryty prahů. Úplně nadšený nejsem z falešných koncovek výfuku, ale chápu, že tu hmotu na zadku bylo potřeba nějak rozbít. Navíc do obou koncovek výfuk alespoň reálně vede, ne jako u některých jiných aut, kde je to často opravdu jenom díra do nárazníku.

V interiéru se sedí v pohodlných kožených sedačkách, které v zatáčkách příjemně drží. Obě přední sedačky se nastavují elektricky. Co mě docela překvapilo je u řidiče možnost nastavit si i sklon sedáku a tuhost bederní opěrky. Místa je tu dost a to i v zadu. Se svými 180 cm se za sebe posadím naprosto pohodlně. Materiály jsou za mě v pohodě. Vetšina ploch se kterými přijdete do styku je kožená. Jinak je tady plast, který sice vypadá jako klasický tvrdý, ale s vyjímkou středové konzole a vršku palubní desky je měkčený. Některé ovládací prvku jsou sdílené s ostatními modely značky, ale není to nic co by mě uráželo. Díky světlé stropnici a střešnímu oknu působí vnitřek i dostatečně vzdušně. Není tady sice radiomapa, jenom pouhé rádio, ale vzhledem k tomu, že umí Bluetooth víc nepotřebuju. Když už jsem u rádia tak zvuk je podle mě víc než solidní.

Při běžné jízdě je Kizashi pohodlnější než jsem čekal. I na velkých kolech zvládá dobře filtrovat rozbité cesty. Motor po zahřátí skoro není slyšet a zároveň má už od nízkých otáček dost síly na to, aby se dalo reagovat na situaci okolo sebe. Vlastně to celé dost láká k pohodovému stylu řízení. Na dálnici jsem se velice rychle naučil jezdit následujícím způsobem: rozjet se na 140 km/h, zařadit šestu, zapnout tempomat a klídek. Auto má ale i druhou tvář, kterou nastaví když řidič trochu přitlačí. Ve volantu je spousta zpětné vazby. Auto působí obratně a nechá se krásně vodit. Reakce na plyn je okamžitá, jak by člověk od autosféry čekal. Zatím jsem toho po okreskách a ve vyšším tempu moc nenajezdil, ale už teď můžu říct, že přilnavosti je opravdu hodně. Limity podvozku jsou aktuálně rozhodně dál než můj pud sebezáchovy. V tempu se začne ozývat i motor. Zvuk je za mě v pohodě. Trochu nakřáplý, ale jinak docela normální čtyřválec. Prostě neurazí ani nenadchne. Motor výrazně ožije ve 4000 ot/min a pak táhne až do omezovače v 6500 ot/min. Výkonová špička by sice mohla být ještě výraznější, ale i takhle je to hodně solidní. Jo a ještě řazení. Řadící páka je fajn, dráhy krátké. Pocit z řazení je příjemně mechanický, ale už jsem zažil i lepší.

Je něco co mě na autě štve? Za ty dva týdny jsem našel jen jednu věc. Když si nastavím sedačku a volant tak jak mi to vyhovuje, tak přes věnec volantu nevidím na horní řadu kontrolek. A taky mi tu chybí nějaká nádobka na odpadky.

 

Závěrem bych ještě zmínil nějaké vychytávky a prvky výbavy, ze kterých jsem nadšený. Pro spoustu z vás to asi budou staré známé věci, ale já je v autě nikdy neměl a až do teď jsem nevěděl, že jsem je potřeboval. Pamět nastavení sedačky, super věc, když auto neřídí pouze jeden člověk. Bezklíčkové odemykání a startování. Je neskutečná pohoda mít klíček v kapse a nemuset ho vyndavat. K tomu se váže ještě jedna věc. Už jsem stihl nabýt přesvědčení, že mám rozbitý zámek kufru, protože i když jsem auto zamkl, kufr šel otevřít. Auto se totiž odemyká a zamyká tlařítky na předních dveřích, ale kufr se odemkne automaticky pokud jeklíč v blízkosti, což je nakonec docela praktická věc.

 

Když to shrnu, tak zatím si auto opravdu užívám. Až s autem budu fungovat delší dobu, tak určitě napíšu další postřehy a zkušenosti. Závěrem se ještě omlouvám za počet a kvalitu fotek, ale lepší bohužel aktuálně nemám.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Beny
24. března 2020, 21:35
1

Super, gratuluju. Už u předchozího blogu jsem doufal že to takhle dopadne, asi hlavně pro to, že bych stejně volil sám. Ať slouží! :-)

reagovat
Bageta
24. března 2020, 21:39
0

Díky :) Zatím jsem nadšenej, tak jen doufám, že to tak dlouho zůstane.

beastar
24. března 2020, 21:49
1

Tohle auto se mi vždycky líbilo. Jen být to na mě tak bych prostě chtěl mít v Suzi čtyřkolku podle mě do ní patří stejně jako do Audi. To je ale věc osobních preferencí. CVT není vůbec špatné, ale pro občasné sportovní výkyvy se nehodí. Zámek v kufru máš v pořádku. 97% aut s přístupem keyless a se start buttonem ti umí otevřít kufr a nechat zbytek auta pod zámkem. A zároveň pokud sedíš v nastartovaném autě a nikdo neleze ven kufr otevřít nepůjde (zvenčí). Je to tak udělané aby nebylo nutné odemykat celé auto když jdeš jen do kufru. A naopak tak když vykládáš větší náklad aby si mohl mít kabinu uzamčenou. U sedanů to dává obvzlášť smysl:) Prostě si to supluje funkci klasické volby na DO klíčku, ikonka kufříku.

Tohle auto mě vždycky zajímalo protože mám rád sedany. A obvzlášť a zejména zajímavé sedany neamerického střihu. Trochu mě u toho auta a nejen u toho obecně u Suzuki zklamává interiér. Přijde mi to prostě udělané na hovno. To je ale samozřejmě věc názoru a dosavadních zkušeností. Neříkám nekvalitně, nebo bez výdrže. Jen prostě no to by bylo na dlouhou debatu. Desing se mi taky líbí jako tobě. A barva? Chápu že vybírat ještě tu tak by si nekoupil nic. Perleť je super. Nakonec z toho co si představil minule nejhezčí volba.

reagovat
Tomino
24. března 2020, 22:04
0

Gratulace k neotřelé volbě, to je super. No, já mám pro značku Suzuki trošku slabost, protože pořád rád vzpomínám na mého Swifta Sport. Když Kizashi přišlo někdy v té době do autosalónů, tak jsem na něho zálibně koukal a štvalo mě, že si ho nemůžu dovolit :-) Líbilo se mi tehdy a líbí se mi i teď. Už si nevzpomínám na soudobé recenze, ale myslím, že se vyjadřovaly celkem pozitivně. Přeji ti, ať ti hezky k tvé spokojenosti slouží.

reagovat
krab
24. března 2020, 22:45
0

Taky gratuluju k zajímavýmu autu! Upřímně jsem čekal toho Miniho Clubmana, že to nakonec byl a koukám jsem byl pěkně vedle...
Nikdy jsem Kizashi neřídil, tak vůbec nevím, ale je mi to taky sympatický. A je to hodně neobvyklý auto, technika bude asi extra spolehlivá, tak ať máš z toho radost a hezky to jezdí.

reagovat
beastar
25. března 2020, 00:07
3

Hlavně v tom má snad nejlepší motor který kdy dokázali namontovat do auta v Suzuki. Jediná vada snad je že to trošku víc žere. Za mě to je super volba a i daleko hezčí auto, než přifouklej miník. A kdo může říct, že má auto kterých se prodalo 5,000 ks.... (EU) to je skoro exluzivní sérka už.

Fa
Fandatik
01. dubna 2020, 11:31
0

Mimochodem, nespolupracovalo Porsche na tom motoru? Mám pocit, že jsem kdysi podobnou informací zaznamenal.

tomyks
24. března 2020, 23:11
2

Je to opeavdu zajimave auticko. Prvne v zivote jsem jej videl v cerne barve a hned jsem se zakoukal. Urcite by se objevilo i mezi mymi kandidaty pri nakupu sedana. Sedany mam rad. Ty koncovky vyfuku prave vubec nepovazuju za falesne. Je to docela rozumne reseni. Vyfuk v narazniku potom za vsech okolnosti kouka na spravnem miste. Na to ja jsem pedant a nesnesu pohled na sveho Accorda po vymene vyfuku. Kazda z koncovek je ted v trochu odlisne pozici a chce se mi blejt. Musim to resit.

reagovat
PeterLuk
25. března 2020, 00:25
0

Zaujímavý výber, nech to jazdí. ;) Nie som nejakým veľkým fanúšikom Suzuki, ale Kizashi sa mi vždy páčilo. Kto by to bol čakal, že sa dá v strednej triede prísť s niečim originálnym? A predsa, Japoncom sa to podarilo. A výsledok vyzerá veľmi dobre!

reagovat
liška
25. března 2020, 08:35
0

Gratulace k zajímavýmu autu. Též jsem myslel, žes vybral toho Clubmana ale tajně jsem si přál, abych si mohl přečíst něco o Kizash :). Svýho času se mi taky dost líbilo.

reagovat
GanGreen
25. března 2020, 11:37
0

Paráda, normálně ti zavidim :D tak at slouzi ku spokojejosti, a budu se tesit na dalsi report ze soužití.
CVT bych se osobně asi nebál, a za cenu 4x4 bych ji asi zkousnul i jako zarytej zastánce manuálu.
Kolik to auto cca váží? V testech sem snad našel právě jen cvt a 4x4, tak by mě zajímal rozdíl :)

reagovat
Bageta
25. března 2020, 12:22
0

V papírech jsem našel provozní hmotnost: 1495 kg. Kdyby to CVT u Kizashi nebylo problémové, tak bych ho už kvůli 4x4 taky vzal. Být tam místo CVT klasický automat, tak asi vůbec neváhám.

Ronoath
25. března 2020, 15:20
1

Přesně. Sedan, 2.4 atmosféra, to jsou super předpoklady pro mě jakožto milovníka sedanů. Velká škoda, že tam nějaký ten Aisin s šesti stupni nedali...

Jinak super pohled na neotřelý vůz! Už se těším na další zprávy z provozu.

GanGreen
25. března 2020, 15:27
0

Hmm čekal bych to o fous lehčí :)
Že jsou s cvt trable jsem netušil, četl jsem jen dobový recenze novejch aut...je to teda škoda :/

GanGreen
25. března 2020, 15:42
0

Bageto: ještě jeden dotaz ;) má to v papírech nějaký jiný kola? Nebo to může stát jen na 18"?

Bageta
25. března 2020, 15:49
0

Má to ještě 16" a 17". Dokonce jsem k tomu dostal zimní 16" na plecháčích.

GanGreen
25. března 2020, 20:31
0

Dík za info, zatím jsem právě snad všechny viděl na těch origo 18", tak už mi to přišlo skoro divný :))

custom1
26. března 2020, 08:10
0

Bageta: Hezké auto, gratuluji! Kizashi se mi vždycky líbilo, působí svalnatě a na japonské auto je zajímavé použití tak velkého motoru.
Mě by zajímala verze s CVT. Píšeš, že je problémové, mohl bys k tomu říct víc? Případně obecně něco k CVT, má-li někdo zkušenosti...

Ma
MatejJ
26. března 2020, 09:32
3

Kizashi mám tiež zahrnuté medzi kandidátov - viď môj slint na miestnom fóre - takže som sa pokúšal hľadať informácie. K CVT som sa dopracoval k tomuto:
Jedná sa o Jatco J1011 dávaná do rôznych Nissanov. Prevod je riešený oceľovým remaňom, ktorý po nejakom čase praskne. Samotný princíp CVT je postavený na trení segmentov remeňa (reťaze) o kužele a teda životnosť nie je nekonečná. Problém môže nastať aj pri extrémne častom používaní SW rýchlostí, kedy sa v kuželoch vyderú ryhy a tým dochádza k väčšiemu oteru. Podľa istého US fóra je životnosť CVT prevodovky v Kizashi cca 100k míľ.
Jazda s CVT:
mám najazdených pár tisíc km v Outbacku, ktorý mal CVT. Jazda to bola vždy super a z pohľadu technika je CVT ideálna prevodovka - žiadne trhanie pri radení, lebo radenie v podstate neexistuje. Prevodovka poskytuje kontinuálne spojenie na kolesá. Pri rozbiehaní ale nie je vhodné hneď dupnúť plyn na podlahu ale stláčať postupne - výsledok v čase zrýchlenia bude rovnaký ale v druhom prípade komfortnejší z hľadiska hluku.
Bageta píš ďalej. Až sa aktuálna situácia vyrieši, bude moje hľadanie nástupcu súčasného povozu intenzívnejšie a rád sa dozviem k Kizashi viac.

Bageta
26. března 2020, 14:00
1

Přesně jak píše MatejJ. Taky jsem hledal informace na amerických fórech a FB skupinách. Už to, že 90% problémů, co tam lidi řeší se týká CVT mě odradilo. Údajně je tam i nějaký problém s přehříváním té převodovky a ta životnost je okolo těch 100 tisíc mil. Prý se dá životnost zlepšit častější výměnou náplně převodovky, ale těžko říct kolik je na tom pravdy a u ojetého auta je otázka jak často se to měnilo v minulosti.

Opelfahrt
26. března 2020, 19:59
3

custom1: Jenom bych připomněl, že hodně japonských aut střední třídy mělo pro evropský trh v době představení Kizashi (2009) takhle velký benzínový motor: Accord 2.4, Avensis 2.4, Mazda 6 2.5 atmo, předtím 2.3 atmo nebo turbo v MPS a CX-7. Takže standard.

custom1
27. března 2020, 07:43
0

Opelfahrt: Překvapilo mě to hlavně proto, že to auto nepůsobí, že je tak velké. Mně to prostě přijde, něco jako Swift s dvoulitrem. :)

Opelfahrt
27. března 2020, 11:27
0

Rozumím. Ono je to v provozu vidět málo. Když jsem to viděl poprvé, tak mě příjemně překvapilo, že je to auto normální velikosti a se slušnou šířkou. Má to myslím rozvor 2700 mm a délku cca 4650. Jen ten kufr má divné vybouleniny uvnitř a ty nešťastné držáky víka nezajíždějí do pouzder, ale přímo mezi zavazadla. To by mně vadilo, ale jinak jsem to auto taky chtěl.
-
Komentář upraven 27. 3. 2020, 11:29:51

lu
lumix
25. března 2020, 15:55
0

Gratuluji, bezva auto, jednou jsem se v něm svezl. Nedoceněné auto. Škoda, první velké auto Suzuki se povedlo, zákazníci Suzuki na něco takového nebyli připraveni.

reagovat
Csaba
25. března 2020, 17:41
0

Dvě "technické": kufr má víko, ne výko a sedačky se nastavují elektricky, ne elektronicky ;-)
Jinak, pochopitelně, gratulace k málokdy vídanému modelu, ta bílá tomu moc sluší.
Piš o něm dál, asi nejsem sám koho bude zajímat spolehlivost a náklady na provoz/ servis.
Hodně šťastných kilometrů! :)

reagovat
Bageta
25. března 2020, 18:06
0

Opraveno, díky za postřehy. Určitě budu psát dál, až bude o čem :) Podle faktur ze servisu co jsem k autu dostal to vypadá, že náklady by nemuseli být nijak extrémní. Tak uvidím, jaká bude realita.

Csaba
25. března 2020, 18:20
0

No, předokolka a manuál jsou z tohoto úhlu pohledu ideální kombinace, jinak je to jen "obyčejné auto". Ale je pravda že i "nezávislí mechanici" ať ve městech či na venkově raději pracují na "das konzern" nebo euroauech obecně než právě na suzuki.

martin_100
25. března 2020, 19:01
0

Teda ta bílá tomu sluší. Moc sem jich zatim nepotkal ale když už tak vždycky černý. To auto se mi dost líbí. Recenzi za nějakej ten pátek soužití si rád přečtu.

reagovat
Bagett'o'mobile
30. března 2020, 21:42
0

Trochu jsem doufal po minulém blogu, že to bude Kizashi. Jednak proto, že jsem snad na silnici žádné ještě nepotkal, a taky kvůli jeho (pro mě jen vizuálnímu, nejel jsem v něm) kouzlu, které mi málem uhranulo a svedlo od hot hatchů k malým sedanům. Ať dělá radost :-)

reagovat
ToMyx
02. dubna 2020, 20:02
1

Je jich málo, design pěkný, Kizashi je přesně ten kandidát, pokud bych vybíral sedana. Motor, manuál a podvozek příjemné, až na zajíždějící vzpěry kufru není co řešit. Osobně bych bral spíše tmavou, ale ta bílá perleť je parádní. Tak ať slouží!

reagovat
go
gogo
14. února 2021, 16:59
1

Je to ako píšeš,super stroj, je naozaj fajn pocit s tým jazdiť. Ty máš biele Kizashi, ja mám čierne,ale ja mám to 4x4 s automatom.
O tom trochu.Ten automat CVT je super, treba sa s ním naučiť pracovať.Ono ja mu veľa razy dám riadne zabrať- mám 155000 km,akurát včera som menil v motore olej tiež v diferáku a v prídavnej prevodovke alebo v haldexe?Ako to nazvať? V CVT prevodovke budem meniť na jar.V motore každých 8-10000 km,Tú GL5-ku 50000 a green2 v CVT každých 40000 km.Olej v CVT mením v servise spolu s napojením na preplach potrubia aj chladiča ...Vždy nový filter. To je odpoveď na nezmysly že vydrží tá prevodovka 100 tisíc míľ a roztrhne sa remeň.Nikdy ak meníš olej .V USA v prevodovke olej nemenia a nikdy meniť nebudú.Sú zvyknutí na ich štvorstupňové aut.prevodovky s doživotnou náplňou.
Je radosť lietať s týmto autom jazdiť. Keď občas potrebujem sa vyblázniť, zapnem si ručné radenie na volante-je to ako mech.prevodovka.Je tu prednastavených 6 rýchl.stupňov, a dal som tam koľko krát 6000 otáčok a samé si to nepreradí.Som z Banskej Bystrice a máme tu hory a aj teraz pomerne dosť snehu.Dáš si 4x4, ručné radenie- asi si idem zajazdiť okamžite.
Všimol som si, keď v daždi,na mokrej ceste zapnem 4x4 môžem robiť v zákrutách neskutočné veci a ESP je ticho.
Asi toľko na 4x4 a CVT prevodovku.Je pravda jedna vec. Na plný plyn-200-dlho ísť nemôžeš,hreje sa olej v CVT-má to svoj teplomer.Na jar idem montovať dopredu prídavný chladič oleja prevodovky. Na zimu ho potom vypnem.
Drž sa a teš sa z fajného autíčka,škoda že si počúval tie odborné reči,mech.prevodovka je o ničom,toto je luxus a krásna divočina. Maj sa krásne a niekedy čauko. Ozaj daj si centimetrové rozširovacie podlozky pod disky-potom vieš ako to auto vypadá?Budeš sa aj v noci naň chodiť pozerať.Stabilita ide za hranice možností a na reči ako trpia čapy atď kašli,sú to voloviny.

reagovat
Opelfahrt
28. září 2021, 01:45
1

Bageto, nemáš nějaké nové postřehy o provozu, spolehlivosti, servisu? Právě plánuju nákup téhle krásné káry s manuálem. Ceny jsou teď docela slušné, tak dokud ještě jsou nějaké na prodej (myslím zahraničí, protože v CZ a SK samozřejmě není nic).
Můžeš aspoň pár slov? Dík

Tak už jsem koupil. Uvidím sám :-)
-
Jel jsem se letos 13. října zrovna podívat na inzerát na to (teď už moje) Kizashi, když jsem u Milevska takovéto bílé potkal. Mělo středočeskou značku, myslím 4S... Tak možná jsi to byl Ty?
-
Komentář upraven 11. 11. 2021, 20:41:46

reagovat
Bageta
15. ledna 2022, 21:14
1

Sorry dlouho jsem teď jenom pasivně četl a nevšiml si upozornění na nový koment. Každopádně gratuluju k nákupu, jak si zatím spokojený?

U mě stále přetrvává naprostá spokojenost s autem. Co se provozních nákladů týče, tak zatím řeším akorát spotřebák jako olej, filtry a naposledy i brzdové desky. Jezdím s autem do autorizaku Suzuki a i tak jsou ty ceny naprosto v pohodě.

Jinak já mám na značce Ecko, takže to byl nějaký další kolega.

Opelfahrt
18. ledna 2022, 23:47
3

Koupil jsem koncem října tmavošedou předokolku = manuál, uvedení do provozu 5/2011, najeto 121.000 km. Bylo to v autorizáku Suzuki u Norimberka, to auto tam jezdilo jako předváděčka, pak se prodalo chlapovi a jeho syn ho tam zase vrátil na protiúčet. Servis byl jenom tam a zjevně se o to starali, protože mně přišlo, že tam všechno funguje jak má. Můj první dojem při nastartování a rozjezdu sice byl, že je to taková plně funkční zvětšená dětská hračka, ale to je možná tím, že máme Suzuki zafixované jako výrobce Swiftu a SX4. Ale hned mě překvapila dokonalá reakce na plyn a taková opravdu robustnost, přitom to není nemotorné.
Aby všechno nebylo tak růžové, auto mělo kosmetické vady, ale to mně napsali předem, než jsem tam jel, že to má šrám na zadním nárazníku a PP blatníku a odřená kola, ze kterých se navíc loupe lak. Přední černá dvojitá mřížka na masce by taky potřebovala přelakovat. Trochu to má i odřené kapsy na dveřích, ale kůže na sedadlech a všechno ostatní jinak dobrý.
Opsali si občanku, nacvakli mně červené značky a nechali mě samotného jet do prčic. Potom to na zvedáku zvedli do výšky postavy, dali mně servisáckou lampu a nechali o samotě. Spodek byl teda čerstvě navoskovaný, ale tak podle všeho to nějak nerezne. Motor čistý, po povodni to nebylo, serviska k tomu je a hlavně tam neměli co skrývat. Prostě takový ten maloměstský seriózní (bavorský) prodejce, co má zjevně dobré jméno.
Rozhodl jsem se, že tu kosmetiku si pořeším doma, tak jsme sepsali smlouvu a já jsem odjel domů na Moravu, zaplatil jsem převodem na účet a o týden později přijel vlakem a Flixem pro auto. Slečna kolegyně se mnou samozřejmě všechno sfoukla na úřadě. Dostal jsem k tomu sadu neoriginálních hliníkových 16palcových kol se zimníma, co se týče výbavy, tak pokud to bude číst někdo, kdo to nezná, v evropské verzi je jenom jedna nejvyšší, mám tam k tomu tu originál příplatkovou navigaci, ale jinak Bluetooth má i to základní rádio, takže o nic nejde.

Nemůžu si stěžovat, má to suverénní jízdní vlastnosti a výkon 180 koní dostačuje. Vevnitř je to prostorná střední třída klasických rozměrů a to mně stačí. Líbí se mně i větší auta, ale na takový ten každodenní provoz je lepší, když to nemá 5 metrů, ale jen 4,65. Menší auta mě nelákají, měřím 190 cm a toto je minimum. Slečna z bavorského servisu mě vezla v té poslední Vitaře a to je na mě fakt malinké auto.
Kupoval jsem s čerstvým servisem, takže zatím jsem po 3,5 tisících neřešil nic. Ano, taky mám rád volant níž, takže na kontrolky nevidím, ale tak co se dá dělat. To tikání blinkrů v kabině je nějak potichu, to občas neslyším. Kufr jsem zatím nenaplnil na max, takže jsem si ještě nemohl zanadávat, že ty tyče víka nezajíždějí dovnitř, ale skřípají zavazadla.
Čekám, jak dlouho vydrží xenony, protože to nemá tovární denní svícení, což je škoda. Viděl jsem nějaké polské denní lampy, co nahrazují mlhovky, teda přesněji jsou to mlhovky a denní v jednom a výhoda je, že se nic nepřidává a vypadá to továrně. I to má snad veškerá schválení, ale musím se o tom s někým poradit. Nejbližší autorizák Suzuki mám v Bystřici nad Pernštejnem nebo v Brně, zatím nevím, jestli tam s něčím pojedu a kdy. Zatím spíš renovace kol a autolakovna :-)

Snad rok jsem žádné Kizashi nepotkal, v Brně tutově něco jezdí, ale je to vždycky otázka náhody. Jezdím různě po Jihomoravském kraji, ale i Pardubický, Praha, Olomouc, Frýdek Místek a ty auta fakt skoro nejezdí. Sám mám jihomoravskou značku. Ten Wolfgang ze servisu mi říkal, že prodali celkem 3 kusy Kizashi (což mě nepřekvapuje – v celé Evropě prý jen 4.667 ks) a jeden z nich prý má na hrbu bez problémů 400.000 km. Tak je to možný, ale úplně přesně jsem mu nerozuměl, takže validnost tohoto tvrzení neřeším :-)
Tak zatím si užívám radost z fungujícího auta, co se netřepe jak stará ludra před rozpadnutím, dokáže důstojně zrychlit i sebejistě zabrzdit, a nemyslím na to, že jednou zjistím, že už na to nedostanu některé díly :-) Třeba. No uvidíme.
-
Komentář upraven 19. 1. 2022, 00:09:06

Oh!Gust
19. ledna 2022, 19:11
0

Dnes som v Brne na Kounicovej okolo 16-17h videl prejsť takéto tmavošedé Kizashi, značka tuším 1B. Mohlo to byť toto auto z fotiek? :D
Aby som nezabudol, veľmi pekne rozpísaná skúsenosť a dojmy, hneď som si otvoril mobile.de a autoscout, aké kusy majú v ponuke.

Opelfahrt
19. ledna 2022, 20:37
0

Jo, po Kounicově jsem dneska jel, značka 2BU, před čtvrtou hodinou jsem projel Kounicovu od Rozmarýnu po botanickou zahradu a pak někdy po 16.30 kolem kolejí Družba a kolem Šelepky. Akorát na fotce jsou originál 18palcový kola a já mám teď zimní 16palcový.
Tak výborně, kupuj, ať jich jezdí víc!

Ještě bych dodal jednu věc, která mně vadí, hlavně teď v zimě, kdy slunko svítí nízko: horní plocha palubní desky se neskutečně odráží ve skle. Když vyloženě svítí zepředu. Ale fakt extrémně. Řeším to polarizačníma slunečníma brýlema. Dávám odkaz na video z volant.tv, kde to majitel řeší nějakou dečkou na palubní desku:


-
Komentář upraven 19. 1. 2022, 22:26:49

Oh!Gust
20. ledna 2022, 10:05
0

Značka a kolesá súhlasia, minuli sme sa medzi kolejemi a Šelepkou :D prajem príjemné užívanie, aby ti Kizashi dlho a spoľahlivo fachčilo.
Ja som sa dlho sústredil skôr na rovesníka Swifta Sport. Minulý rok rodičia vyberali auto, pomáhal som im s tým a mali sme v blízkosti aj veľmi pekného podobne šedého SSS (2017, ~20 tisíc km). Zhodnotili ale, že na ich používanie to asi nie je vhodný výber a našla sa jedna z posledných Fabií 1.2 TSI. Paradoxne tiež tmavošedá, rovnakého roku, kilometrov a inzerovanej ceny :D takto skončili nádeje na neskoršie odkúpenie zachovalého SSS po rodičoch. Kizashi sa mi pozdáva aj preto, že vyzerá trochu ako prerastený Swift (v dobrom). A rovnako aj opis jeho vlastností je lákavý, ako tvoj, tak aj od autora blogu a tu hore ešte od jedného komentujúceho.
Keď príde na lámanie chleba a budem si vyberať ja, rád by som vyskúšal aj Kizashi. Viem si predstaviť, že by sa mi s ním veľmi uspokojivo fungovalo.

František Čáslavský
08. března 2022, 15:32
0

Opelfahrt: Hele, neparkuješ s tím v pracovní dny na Podnikatelský? Budova B3? :D

Opelfahrt
08. března 2022, 19:13
0

Jel jsem tam teď jednou koncem února koupit si knížku do nakladatelství VUT a parkoval jsem na nějaké té bezejmenné spojce mezi Kolejní a smyčkou šaliny.
Jinak tam vůbec nejezdím, tak možná kolega, kterýho teda neznám...

Oh!Gust
08. března 2022, 21:31
0

František: ja som tam také Kizashi tiež pred pár týždňami videl, aj som k nemu zašiel, či to nie je Opelfahrt. Nebol, bolo s automatom a malo značku iného kraja.

František Čáslavský
09. března 2022, 11:39
0

Stava tady casteji, mi prijde. Priste se taky podivam zblizka, dnes tam neni. :D

František Čáslavský
23. března 2022, 08:31
0

Oh!Gust: Dneska tu je, je to AWD. Pěkně to vypadá.

Oh!Gust
23. března 2022, 09:25
0

Ak tam vydrží do obeda, pôjdem ho poobdivovať. Na Kpt. Jaroša som v pondelok jedno tmavošedé zastihol, ale s neorigo kolesami a polepom na boku.
Je ich zrazu okolo mňa viac, či je to len Baader-Meinhof fenomén, alebo mi tým vesmír chce niečo naznačiť? Ale podobne, len pochopiteľne vo väčších počtoch, sa mi to od jesene v Brne deje i s Giuliettami...

František Čáslavský
23. března 2022, 10:56
0

Jeste pred chvili tam byl, tak si myslim, ze vydrzi. P.S.: Potvoru najdes na tom samem parkovisti vice vzadu. :D

Opelfahrt
23. března 2022, 11:12
1

To je na té Podnikatelské, že? A má slovenskou značku? Až budu mít spravený a nasazený tyhle originální letní 18ky kola, přijedu tam zaparkovat hned vedle a udělat si fotku :-)
-
Komentář upraven 23. 3. 2022, 11:18:05

František Čáslavský
23. března 2022, 11:16
2

Jojo, na Podnikatelské. Značku má českou. 5SD myslím?

Opelfahrt
23. března 2022, 11:27
0

Značku 5SD a šedou čtyřkolku má člověk, co účinkuje v tom videu na volant.tv, jak jsem dával odkaz výš. Je to takové slovenské Ukaž káru... Tak to je asi on.