Kdysi jsem pod článkem 5 důvodů proč nechtít Mazdu MX-5 v nadsázce zmínil, že určitě vydám i článek 99 důvodů, proč chtít MX-5. A od té doby to mám pravidelně na talíři… Takže brace yourself! Budou lítat gayové, píchat jednorožčí rohy a taky se bude blít duha. A protože odmítám trávit nad tímto veledílem příliš času, možná si budete muset pár důvodů do 99 přimyslet sami… JEDEM!
- Je to roztomilé a mávají na vás děti
- Žere to stejně jako sousedova Fabia
- Můžete hoblovat gumy jak debil, protože stojí jak pytel psích granulí.
- Nikdo vám tu věc nezávidí, protože i kdyby byla nová a stála stovky tisíc, vypadá jako napodobenina auta za 20 papírů.
- Převodovka je rychlá natolik, že můžete soutěžit s DSG…
- …a stejně tak přesná…
- Když vyklopíte mrkačky, zlepší to všem den.
- Zaparkujete v mezerách, kam se jiní nevejdou…
- …a následně můžete při návratu prožívat nadšení, že Miata stále stojí na parkovišti, přestože jste si před chvíli byli jistí, že ji někdo ukradl – zastínila ji totiž Toyota Yaris stojící vedle…
- Je opravdová radost ji řídit… i po 10 letech…
- Můžete si libovolně nastavovat odklony i záklony, což krom pár supersportů a extrémních verzí sporťáků neumí nikdo jiný.
- Změnit Miatu z kochací lodičky na velmi schopný sporťáček lze pomoci třiceti tisíc a během jednoho dne.
- Je maximálně spolehlivá
- Nejmenovaný redakční kolega potvrdil, že v autě lze provádět sex… …s nataženou střechou… nebo hardtopem…
- Na technických tratích můžete týrat mnohem sportovnější a výkonnější konkurenci
- Při rozpočtu 200 tisíc, je to jedno z mála aut, které dokáže dát Most pod 2 minuty.
- Dá se používat denně
- Dá se v ní bez bolesti zad překonat až překvapivě velká vzdálenost
- Koupí se zařadíte mezi milou komunitu převážně pohodových lidí
- Umí to opravit i polodementí neandrtálec
- Dá se stáhout střecha, nasávat alergie, pokřikovat na ženy, být mladý…
- …a pak se dá i natáhnout, přičemž je v zimě vevnitř teplo za 5 minut
- Umí udělat drift, obzlvášť když je mokro
- Umí udělat drift i za sucha
- Umí jet čistě a být přitom v zatáčce rychlá jako debil
- Náhradní díly stojí suché z nosu a flašku rumu
- Když ji rozbijete, nebude vás to vzhledem k ceně srát
- Můžete si vychutnat mačkání plynu na doraz, aniž byste se po několika desítkách sekund dostali do sousedního státu a páchali trestný čin
- Pokud si koupíte ND G184, můžete mačkat plyn na doraz a dokonce při tom předjíždět auta
- Profil NA a NB je tak placatý, štíhlý a elegantní, že když se uvidíte ve výloze nebo zrcadle, budete sami sobě závidět to krásné auto
- Integrovaný ducktail na víku kufru NB je prostě ňuňu
- Brzdy jsou bez přehánění fantastické – stačí sportovní destičky a nejslabším článkem brzdové soustavy se hravě stanou i semislicky.
- Díly se válejí v příkopách
- Pročítáním katalogů performance dílů můžete strávit zbytek života
- Pakliže se rozhodnete, že pod kapotou chcete kompresor, turbo, VTEC, wankel, V6 nebo V8, stačí otevřít internet a koupit existující konverzní kit.
- Chcete-li, aby pod kapotou klusal jednorožec, z kufru rostl ohon a z výfuku šla duha, určitě se najde někdo, kdo to vymyslí a vyrobí.
- Pokud zaparkujete před prací a necháte otevřenou střechu, můžete se smát, jak vám kolegové zasypali vnitřek polystyrénovými kroupami až po volant…
- …a následně odjet domů a vypadat jako pojízdná trouba na popcorn…
- Do kufru se vleze basa piv
- Díky rozšířené rozteči kol a nejmenší středové díře si můžete vybírat spoustu ráfků různých designů, výrobců i kvality
- Ve volantu je přesnost i cit
- Udělá z vás lepšího řidiče. Mnohokrát prokázáno!
- Na STK vás pochválí, že máte hezké auto
- Přestože je obvyklá, nebudete mít tuctové auto
- Partner(ka) si vás bude víc vážit, protože jste “štramák s kabriem”
- Směje se… …i když hoří
- Při přeplňování nemusíte sériový motor nijak upravovat
- V ručních myčkách vždy ukecáte slevu – protože plocha plechů je asi 1/5 Octavie
- Má vyvážený posilovač řízení
- Dají se v ní dávat meziplyny
- Ve 6 chlapech ji v případě nouze odnesete z parkovacího místa
- Vlezou se do ní věci na týdenní dovolenou ve dvou
- Narozdíl od kombíku dokáže převézt 4 metry vysoký vánoční stromek
- Originální podvozkové komponenty vydrží minimálně 200 tisíc kilometrů
- Přinutí vás poznávat nové cesty a nová místa
- Na křižovatce se budete smát, když každá Fabie bude vypadat jako SUV
- V Drive-in občerstvení se budete smát, že vám budou burger a hranolky podávat zeshora
- Můžete podjíždět závory
- V případě, že vás honí policie, se můžete schovat pod některé kamionové návěsy
- Střecha se dá natahovat i stahovat aniž byste opustili sedadlo…
- …a je to asi 4x-10x rychlejší než u těch nejlepších střech na elektriku…
zde přebírá štafetu nejmenovaný spřízněný redaktor… 99 důvodů je na jednoho přece jen moc.
- Tankuje se jako závoďák, tedy hezky shora.
- Ovládání otevírání kufru a palivové nádrže má velmi uspokojivý chod.
- Vůbec, víko kufru, které nepřesahuje do zadní části, je cool.
- Na celém autě je vidět upřímná snaha navrhnout vše maximálně kompaktní a přitom robustní.
- Bez střechy se dá jezdit i v zimě, protože auto topí jak vzteklé
- A pokud to budete dělat ve sněhu, budete zanedlouho populární na internetech
- Pokud máte trochu chuť, můžete si ji opravovat sami
- Rozvody nemusíte měnit, dokud se nerozletí, motor BP a B6 se nikdy nepotká
- Existují stovky, možná tisíce způsobů, jak si auto upravit (a zničit) po svém
- Díky absenci kabinového filtru si dosyta užijete okolní pachy a vůně i při nasazené střeše
- Velmi pravděpodobně se rychle naučíte mnoho o způsobech antikorozní ochrany, tedy se budete vzdělávat
- I když budete jezdit jako kokot, většinou vám to každý odpustí
a protože jsem si naivně myslel, že už to dotáhne až k číslu 99, ale nedotáh, tak přebírám štafetu zase já… :D
- V seriálu Most! vyhrála závod
- Je to nejprodávanější dvoumístný vůz planety a blízkého vesmíru
- O řidíčích Miaty se říká, že jsou gayové, a být gay je nejlepší způsob, jak se dostat do těsné blízkosti těch nejkrásnějších holek
- Když posloucháte hudbu s otevřenou střechou, můžete zpívat společně s lidmi na přechodech a tramvajových zastávkách
- Může mít samosvor
- Je hodná. I když všecko poserete, bude se vám do poslední chvíle snažit nechat prostor pro korekci
- Mívá relativně slušné audio, ať už zvolíte jakoukoli generaci
- Když nemáte doma kde zaparkovat, vleze se do pergoly
- Plátěná střecha z vás udělá samaritány – je to nejlepší pelech pro kočky vaše i přitoulané
- Pokud ji rozbijete, prodáte ji po dílech za víc a rychleji, než kdybyste to zkoušeli v celku
- Je to pořád jen Miata, takže můžete snít o lepších, rychlejších a dražších autech
- Když potkáte jinou Miatu, zpravidla vám posádka zamává… a to je milé :-)
- Když jedet ve štrůdlu jiných Miat, je to super
- Dá se z ní udělat off-road
- Dá se s ní jezdit rally
- Když ji máte rádi, můžete si založit web a zmiňovat ji v každém článku
- Můžete ostatní prudit k nepříčetnosti vyjmenováváním věcí, proč je skvělá
- Má dvě místa – nikdo po vás nikdy nebude chtít, ať s ní rozvážíte zmrtvené svatebčany nebo poblité hovada z hospody
- Miata je pod boží ochranou – i když ji převrátíte, většinou to přežijete
- Octavie před vámi budou strachem bourat do příkopy
- Jste-li krásní, můžete sundat střechu a nechat okolí kochat se vaší krásou
- Jste li ohavní, můžete jezdit děsit město
- Můžete jako jedni z mála tvrdit, že “CHRIS HARRIS TO AUTO VŮBEC NEPOCHOPIL, DOPRDELE!”
- Se sundanou střechou a hlasitým výfukem to ještě pořád stačí na sbalení každé 15lky na vesnické diskotéce.
- Je prostě skvělá a pozitivní
- Miata Is Always The Answer!
27. ledna 2019, 22:15
1
Tak přece se povedlo...veliká gratulace všem majitelům Miat :D
27. ledna 2019, 22:19
2
Dvě basy! MInimálně do NB...
27. ledna 2019, 22:20
1
Jooooo! Diky Vavrisi a Frantisku :-)
27. ledna 2019, 22:52
1
Tak to je hustý! :) Úplně mě napadlo, že těch 99 důvodů proč chtít Miatu se dá aplikovat i na Lotus Elise.... asi protože je Miata vlastně tak trochu okopírovaný Elan. ( no... to jsem si zapřeháněl) :-D
Ovšem na Lotus nelze aplikovat body : 4) bohuže, občas to někdo závidí, 7) mrkačky není čím vyklopit, prostě je nemá, 12 a 16: zde úprav netřeba, stačí pořádné gumy, 27) když Elise rozbijete, srát vás to bude a hodně..., 29) předjíždět auta můžete i když tam máte nejslabší K-Series , 33. díly se neválejí v příkopách, naopak se na ně čeká kolikrát celé léto, než zatraceně přijdou z té Anglie. No a pak je tam mraky věcí s tím tuningem, to jsem přeskočil a nakonci je nejlepší bod č. 89. : Ano, i Lotus Elise můžu zmiňovat v každém článku - i když teda přátelé, zatím to úplně ten stejný miatí efekt nepřináší. Chce to vytrvat.
No a když MIATA = Miata Is Always The Answer , tak ELISE = Elise Lives In Supercars Eden ( ha, to jsem fakt teď vymyslel, žádnej google, je to sice debilní, ale funguje to. Elise žije v ráji superaut, proč ne :-D
27. ledna 2019, 22:56
0
kombo 94+95 je stejně nejlepší :D
27. ledna 2019, 23:12
0
Na té 29. něco bude :D
28. ledna 2019, 07:08
0
50 - Ne pokud člověk měří dva metry.
60 - Ne pokud je na ní rollbar
43 - Z STK mám strach. :-)
93 - Nechybělo moc a bylo to potvrzeno. :-D
28. ledna 2019, 09:00
0
93. to je TOP! :-D
29. ledna 2019, 20:42
0
50 - chce to jiný volant, pak to není problém
60 - i s rollbarem to není problém...
30. ledna 2019, 07:04
0
Mám 330mm volant se zploštěním dole, dokonce skořepinu hozenou přímo na podlahu a pořád ne. Střecha se skořepinou už ani náhodou, se standartní sedačkou taky problém, Cybul "X" s harness barem.
28. ledna 2019, 08:27
0
pro mě zásadní je důvod 63...Pokud bych měl chtít Miatu, tak rozhodně proto, že ovládání kufru a palivové nádrže má uspokojivý chod :-DDDDDD
28. ledna 2019, 10:00
0
Dokud nezkusíš, tak nepoznáš, jak je to skvělé.
28. ledna 2019, 10:03
0
Já si Miatu zkusil...ale pravda ovládání kufru a nádrže jsem nezkoušel :-D
28. ledna 2019, 10:08
3
Jsou tam takový dvě páčky ovládající bovdeny pro jednotlivé zámky. Zejména to otevírání kufru je takové hezky mechanické a ten zvuk cvaknutí deklu, když se otevírá, to je prostě slast. Ano, jsem trochu úchyl na podobné věci :)
Si říkám, jen jestli ty nezávidíš miatistům, že mají použitelný zavazadelník :D
28. ledna 2019, 10:10
0
Ano, já moc použitelný zavazadelník nemám...koneckonců, dle toho seznamu bych měl miatistům závidět minimálně 99 věcí :-D
28. ledna 2019, 10:19
0
MR2 má zas výkon :)
28. ledna 2019, 10:23
0
A motor za zády :)
28. ledna 2019, 09:20
0
:)
Preco s tym nejazdi Chuck Norris?
28. ledna 2019, 18:14
0
Chuck Norris nejezdí v Miatě, protože Miata jezdí v Chuck Norrisovi ;-)
28. ledna 2019, 21:33
12
Kolik koní má Miata? Všechny.
29. ledna 2019, 18:53
1
Všechny dva? :-D
28. ledna 2019, 18:12
1
:-) akorát 4/ musím bohužel rozporovat - lidi jsou tragédi a když jsou i laici, tak vystupujíc z nového Supa závidí a jsou schopní řidiče MX5-NB označit jako namyšleného zbohatlíka :-/ A to jsem zažil několikrát (o ND ani nemluvě) ...
28. ledna 2019, 22:29
0
bolo vám toto treba, majstri?
takto spísané sú tie dôvody velice lákavé a nejde tomu povedať nie. už mi vyskakujú upozornenia 'new MX-5 for sale' z autoscoutu. :-D
ešte k tomu som v uplynulých týždňoch čítal nové spovede dvoch nadšených majiteľov Miaty, jeden na ďalšej stránke plnej bývalých, súčasných či budúcich majiteľov. a to mi dodáva odvahu aspoň raz to skúsiť.
ešte raz chválim, dôvody sú veľmi presvedčivé.
29. ledna 2019, 06:12
-1
- Při rozpočtu 200 tisíc, je to jedno z mála aut, které dokáže dát Most pod 2 minuty.
Sorry, ale tohle neberu. Alfa 166 v automatu za pajdu dá Most za 1:54. A to je velkej sedan. S automatem, čtyřstupňovym a pomalym :D
29. ledna 2019, 07:00
0
Za 1:54 to dá Cayman GT4, tak buď to byla kastle Alfy přišroubovaná k formuli Renault nebo to je čas z toho tréninkového polygonu :D
-
Komentář upraven 29. 1. 2019, 07:00:56
29. ledna 2019, 08:27
0
Jo, tak to bych taky chtěl vidět :-D
29. ledna 2019, 10:10
1
to jo, teda :) Tenhle čas neodpovídá ani skvěle řízenýmu Caterhamu v C3 skupině. Ti jezdí kvalifikaci kolem 1:56 v nejlepším případě. A to je 550kg závoďák , 125 hp a na Avon ZZR semislick. Čas 1:54 je krásnej i na sportovní motorce za pěknýho, suchýho počasí...
U Alfy s automatem za pajdu přidej tak minutu :-D
29. ledna 2019, 13:38
0
Teď sem se kucnul:)) To bude čas z toho tréninkového okroužku. 1:48 Porsche GT3. Jestli to dá tahle Alfa za 50 pod 1:5xx cokoliv tak ji kupuju. Jak píše Krab přidej minutu a něco a si ba svém. I nový slušný HH typu Leon, Golf, Megáne jsou tam většinou 2 a hodně přes 2 minuty.
29. ledna 2019, 14:11
0
Nové slušné HH to většinou dají kolem 1:56-57 s adekvátním řidičem.
29. ledna 2019, 14:37
3
Jako ty Leony bývají záhadně rychlé, to je pravda. Můžou to být i kombíky a fakt překvapivý časy zajíždějí. Jenže řidič Miaty se za volantem na rozdíl od řidiče HH opravdu baví. Nad Mostem září duha a klucííí z mijáta klubu se na tribuně drží láskyplně za ruce. :-D
29. ledna 2019, 16:40
0
Vždyť sem to psal akorát teda ne moc pochopitelně. Prostě nový HH 1:57 s dobrým driverem s někým kdo to nežere nebo se mu to nepovede kolem 2:05 atp. Jinak krabe až budeš mít možnost tak se tím projeď ono je to vážně tak blbuvzdorně nastavený a dotažený do detailu, že i průměrný chlápek s tim dovede zajet neskutečný věci. Kdybych se jako chtěl dostat do řečí tak bych napsal, že je to teďka nejlepší HH na trhu. Jenže jooo jsou tady i další varianty Focus je dobrej, Hjondej je dobrej, Golf ujde, Megáne je skvělej (:-))
Jenže co. No neni to přesně ta pravá zábavička jako když na to jde Miata:D Každopádně nemyslim si že prvotní úděl miat je jezdit po okruhu dobrý časy. Pokud teda zůstane v nějaký sérii či polosérii. Je to pro mě pořád vejletnický auto. Pro okreskáře a auto-bohémy. Protože po masivnim tuningu je na okruhu kára potom kde co. Dokonce i pitomá Audi S4 dovede dělat potom dělat velký věci.
30. ledna 2019, 08:12
1
Krab: Nad Mostem září duha a klucííí z mijáta klubu se na tribuně drží láskyplně za ruce....made my day....Zabil :-DDDDDD
-
Komentář upraven 30. 1. 2019, 08:13:05
01. února 2019, 11:54
1
Dycky Most!
01. února 2019, 21:43
0
Čo by na to povedala Dáša a jej strieborná MX-5?
31. ledna 2019, 20:22
5
Je prostě praktická - bez bordelu v autě (pravda, pětina objemu balíků se za jízdy vypařila :oD)
31. ledna 2019, 23:09
0
Parádní výkon kucí! Kolik při tom padlo lattéček? :)))
01. února 2019, 10:14
1
Tohle bylo vysmrknuto velmi rychle.... 2x20 minut? :-)
01. února 2019, 11:51
0
Máš u mě pivo, Matěji.
01. února 2019, 11:56
0
Houby Matěj. Vavris má u mě pivo. :o)
Jako - nevěřil jsem - dnešek má barvu všeobjímající duhy. Všude vidím jednorožce.
01. února 2019, 12:11
0
:D A na to jsi přišel prosím jak?
01. února 2019, 15:52
0
Na co, Matěji? Na to, komu dlužím pivo? :o)
No přece autorovi/autorům tohoto textu. Podcenil jsem vás, pánové. Nevěřil jsem, že se do tohoto textu pustíte a už vůbec, že dáte dohromady fakt 99 (a mimochodom vtipných) důvodů...
Tedy ještě jednou - klobouček, pánové. ;o)
01. února 2019, 17:17
0
Nemám s tím nic společného :D
01. února 2019, 17:57
0
Teď už jo. Máš pivo....
01. února 2019, 21:49
0
:o)))
02. února 2019, 08:38
0
Dobrý!
05. února 2019, 14:30
1
Jste borci! Nečekal jsem, že chlapozpěv na 99 vět klapne :-D
06. února 2019, 23:46
0
Rozvody nemusíte měnit, dokud se nerozletí, motor se nikdy nepotká - to je technicky mozne? ????
06. února 2019, 23:51
0
nejen možné, ale docela běžné
28. dubna 2019, 11:45
0
ad. 87: sa asi miata komunite pacit nemusi... :)