načítám data...

Marketérova automobilová aura...

03. května 2018, 15:02 52 komentářů beastar

Proč dnes musí být všechno sportovní a cool? A chceme to opravdu?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Marketérova automobilová aura...

Poslední dobou jezdím po městě a sleduji reklamní poutače s automobilovou tématikou. Respektive obecně reklamu automobilových výrobců. Přijde mi že je jí v různých podobách mnohem více, než kdysi. To bude ale zřejmě jen pocit a je to způsobeno tím, že ještě pamatuji dobu, kdy největší majstrštyk bylo mít reklamu na Nově Vládi Železného. Dnes na nás výrobci kde čeho utočí sofistikovaně pomalu i na veřejných záchodcích. Ne jinak je tomu u automobilek. Když vynechám malé billboardy, tak si vybavím na své denní cestě obrovskou Kiu Stinger tyčící se nad bývalím palácem kultury. Těsně před ním přes celý činžák pana Peška vysela rovněž obrovská Giulia. BMW se mě každý den snaží přesvědčit, že mám svůj zlatý řetěz hodit do bahna a raději jezdit jejich xkovou příšerkou. Prý budu mít styl a ukážu vlastní cestu. Mercedes nezůstává pozadu a propaguje svou třídu Á mimochodem novou, také jako něco, co vám prostě od základu změní váš šedivý život. Pro účel propagace bylo použito auto bílé barvy. To Bmw alespoň volí zlatou, nebo žloutkovou to jak kdo chce. Hesla jako změň svůj život a užij si se svým novým vozem konečně života střídají slogany o sportovnosti a dravosti snad i u pickupů.

 

Chápu dnešní doba je taková. Vše musí být cool a kdo nesleduje trendy je out. Automobilky sotva vydají nový model už se píše o faceliftech. Mimochodem dříve jednodušše označovaných modernizace. Když to tehdy ještě modernizace byla a nešlo jen o nalepení nových světel na starý předek. Ti jen o něco málo starší z vás si budou pamatovat tisíc malých změn na nové Škodě Favorit. Stejně tak Toyotu to jó. A já nikdy přestože jsem vůz téhle značky neměl nezapomenu na auta s rytmem života. Prostě u obyčejných aut bylo připomínáno že jsou v podstatě obyčejná tak aby to vyhovovalo jejich účelu. Reklama vám ukázala proč si prostě to fávo máte koupit. Nedělala z něj Ferrari F40 v karoserii rodinného hatchbacku. A ani do vás nemusela tlačit, že potom budete stejný boss jako starej Kočka. Já pochopím když je psáno a dáno, že budete borec například v novém Porsche. Pravděpodobně takové auto v očích okolí udělá frajera i z vítěze Super Star. Taková upoutávka a reklama nepřekvapí. Že by mi ale kvanta stylu dodalo zaručeně nové Clio to si nemyslím. Takové auto má x tisíc výhod které skutečně má, ale to se potencionální zákazník nedoví.

 

Naopak dostana svou denní dávku dynamiky a sportovnosti teda alespoň na plakátě. Může být pak takový člověk zasažený marketingovou kampaní podobného ražení s vozem spokojený? Zřejmě ano ale nedává to celé valného smyslu. Potom vznikají příběhy. Co příběhy ba o legendy se jedná. Jako je sportovní oktávka RS. A nebo jak se projevilo i tady mezi námi domněnky o tom, že ve zkratce SUV někdo hledá sportovní a přisuzuje tuto vlastnost dvoutunovým mamutům v téhle kategorii aut. Většina dnešních výrobců vám klidně řekne, že ten jejich pickup je sportovní a nedej bože zábavný. Já jen přemýšlím co se s námi stalo. Proč byjen táta od rodiny měl chtít v nějakém autě jako je Fiat Tipo závodit na okreskách. Budiž ke cti Fiatu, že zrovna tenhle model propaguje poměrně citlivě. Jak tak pozoruji ve svém okolí nejvíc rozrušeni v poslední době jsme všichni z kampaně zaručeně Českého kvalitního kombíku v Nošovicích. Korejci nasadili poměrně ostré tempo a tvrdě se obuli do leadera trhu. Paradoxně to mnoho zákazníků štve. Mě se to naopak líbí. Ano je to trapné někdy až pouťově. Jenže tahle jejich strategie neříká kup si náš kombík budeš frikulín a schumi v jednom. Ona v podstatě poukazuje na setrvalý stav na domácím trhu. Teď poslední fragment kampaně ukazuje na praktiky a praxi v obchodě s auty v rámci flotil. Zelený kravaťák se diví proč ve fiktivní firmě přechází na jinou značku vozidel. Trochu to poukazuje na taktiku škodováků dávat slevy tam kde se to hodí. A retailového klienta pěkně oholit za každou pitomost. Dodnes nechápu proč trojková oktávka nemá sledování mrtého úhlu v zrcátkách jako základní výbavu. Když už profíci v zeleném městě dodávají se svou perlou tak malá zrcátka s rovným vnitřním sklem.

 

Ať nezůstanu jen u kritiky škodovek. Fauvé a jejich styl a kvalita. Arteon na reklamních letákách sice vypadá přesně jako stylové auto pro ty pány co jim je krabicoidní Passat lhostejný. Bohužel realita je celému klišé kolem tohoto auta na hony vzdálená. Člověku se chce se říct ať se do takových projektů snad raději ani nepouštějí. A nebo ať vynechají raději reklamní kampaně. Poměrně zajímavý je přitom střízlivý přístup v propagaci Audi snad až na USA. Kde každoročně Audi v reklamách řeže zatáčky lépe jak McLaren F1 a samozřejmě uveze přitom osm pytlů brambor, tři sudy budvajzru a pět dobře klenutých amíků stravovaných v Pizza Hut. Ok je to efektní a pompézní. Je to ale nutné? Mimochodem ještě několik zpět tito výrobci takvou reklamu neměli. Vtip je v tom, že nebyla potřeba. Majitelé aut ta auta tak chválili že bylo téměř nemyslitelné kritizovat BMW. Když v roce 1993 můj otec koupil úplně novou e36 s obyčejnou osmnáctkou žádná reklama ho ovlivňovat nemusela. On si do toho auta v Opavě sednul a na první pohled věděl, že tohle bude fungovat roky. Prostě to bylo hned vidět, slyšet i cítít. Na takové smysli hraje teď v poslední reklamě Mazda. Jakožto příznivec koní se u toho vždycky trochu pousměju. No což souznění koně a jezdce si každý umí představit jinak. Pochybuju že podobný zážitek mi nabídne něco jako šestka v naftě, ale to je věc názoru a zkušeností. Zpátky k tomu bavoráku. Mezi auty jako Favorit, Trabant a dokonce tehdy ještě Škoda 105 v balakrylové bílé sousedů působila třišestka jako auto z vesmíru, nebo z budoucnosti. Černá mezalíza to prostě bylo něco. Jezdilo se s ní hodně skoro 10 let! Táta neptřeboval reklamu aby věděl, co bude další jeho auto. Bohužel ze svého dalšího trojkového zázraku už tak nadšený nebyl. A takhle je to snad se všemi modelovými řadami posledních let.

 

Abych jenom nehaněl. Velmi mě potěšila reklama Fordu, kde hlavní úlohu hraje starý Ford Focus. Rychle nás vtáhne do děje a ukazuje co takové auto skutečně zažívá. Prostě takovou nahuštěnou realitu. Nikdo nám nechce tvrdit, že obyčejné auto je sporťák i když si to někdy za jeho volantem myslíme. Možná jsem trochu staromódní, ale já si nechci kupovat auto každé tři roky jen abych měl tu nejnovější masku a dva prvky výbavy navíc. A už vůbec se nepotřebuju cítit v běžném rodinném autě jako zavodní pilot. Proč mi sakra škodovka neřekne, že ta oktávie má prostě velký kufr a odveze vás bezpečně do Chorvatska? Alfa Romeo zvolila propagaci Giulie, ale i Stelvia na bázi emocí. Ve stylu kup si mě a semnou dostaneš svou dávku testosteronu a taky ten Italský design. Kde kolem toho vznikla divná báje o tom, že taliáni dělají jenom hezké věci které se musí všem líbit. Jenže obyčejný běžný řidič chce jet právě do toho Chorvatska a víc ho zajímá právě ten objem zavazadlového prostoru, než nějaký design. Takže se stane to, že skvělé auto mimochodem vyhrávající porovnávací testy a skvěle hodnocené odborníky nedosahuje ani předpokládaných prodejů. Jak to? Možná by se mělo vedení zamylet nad tím jestli prostě není na čase změnit vnímání hada s křížem mezi běžným automobilovým lidem. To stejné škodí Stelviu v kategorii SUV. Jen málo lidi tady hledá styl. Vyjma Porsche Macan to je auto, které je svým způsobem specifické a reklamní plky nepotřebuje. Ono vůbec Porsche je prostě značka která je ve svém vlastním světě. A lidi to tak vnímají. Když si dají do reklamy jedoucí libovolný model a na konec reklamy nám tklivým hlasem řekne Saša Hemala …. prostě Porsche. Všichni to stejně budou brát jako super spot. Alfa je dnes ale v běžném světě. Světě automobilek jako je Kia. Alespoň v našich reáliích. A to se dostávám ke Stingeru. Auto se povedlo a je na něm vidět obrovský pokrok a i práce Evropanů. Podle mě však nedokáže naplnit očekáváni klientů. A to i kvůli přepálené reklamní kampani. Člověk by skoro čekal že si koupí Aventador křížený s Panamerou a bude sekat okresky jak katana. Všichni víme že nebude. Takže potom se mezi majiteli šíří naprosto jiný typ historek. A to jak jsou auta vlastně docela špatná a pořád v servisu. Ona totiž možná dnešní auta opravdu taková jsou. Nespolehlivá, jalová a uniformní. Historky jak některé nejmenované vozy navštíví servis ještě v záruce jsou poměrně časté a je jich hodně. Neříkám že v době, kdy jezdila auta s rytmem života a poslouchali jsem, jestli už jsme někdy viděli porouchanou Corollu se to nědělo. Dělo jenže skutečně asi v menším měřítku.

 

Ve skutečnosti to vypadá že bombastická propagace a pompézní hesla musí zakrýt šetření a snižování kvality. Není nad to že je v autě hodně asistentů a má skvělou konektivitu. Zajímalo by mě jak by auta jako taková vypadala kdyby ostatní vývoj nešel tolik dopředu. Ta obrovská změna k horšímu by byla vidět ještě více. Já nepotřebuju aby mi hybridní kombík odskakoval na tvrdém podvozku v každé zatáčce a s falešných reproduktorů simuloval sportovní zvuk. Chci v něm bezpečně dojet z bodu A do B. Propagovat auta jako předmět vhodný pro přepravu se dnes ale nenosí. A tak jsou silnice plné sportovně nesportovních krabic v unisexových barvách. Jak příznačne pro dnešní dobu.

Omlouvám se  za obsažené chyby. Nový dynamický notebook je dynamičtější a sportovnější, než jeho majitel. Tahle móda asi zasáhla asi dalši odvětví průmyslu.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
03. května 2018, 15:42
2

Velice dobře jsi to vystihl. Domnívám se, že v rámci směřování života k pouhé konzumaci zážitků všude se prostě stírá reklama na všechno v jeden - hnus.

Ať je to auto, telefon či hajzlpapír, vždy je o zážitek, emoce a sport, neboť tyhle věci musí mít k pokrytí výše uvedené potřeby každý. A je lhostejno u jaké věci.

reagovat
Beny
03. května 2018, 16:26
1

Bravo, skvěle napsáno a souhlasím do posledního puntíku. Musím si ale povzdechnout nad "ovčanama" který ty reklamy tak žerou až ty hesla berou za svoje.

reagovat
Marek Brunner
03. května 2018, 16:27
0

Další skvělý beastarův článek, jako vždy jsem hltal každé slovo :D parádně vystiženo!

reagovat
BigBen
03. května 2018, 17:18
4

Výborně popsáno. Vystihuje to současnou konzumní společnost. Aktuálně se začíná prznit trh s automobily. V minulosti už jsme si zprznili nabídku mobilů takže ted už na nich jen konzumujeme obsah. Přitom kdysi byly užitečné na volání a posílání SMS a byly každej jinej. Dnes běžný uživatel nepozná rozdíly mezi jednotlivými modely a výrobci telefonů, všechny jsou stejné oplatky a předhánějí se jen kdo nabídne lepší zážitek. Podle tohoto vzoru se ted kurví automobilismus. Už to není o užitné hodnotě vozu, o tom jaký má motor a kolik utáhne, kolik do něj naložíme. Už je to o stylu o tom koho ohromíme novým autem. Jenže spousta lidí si nechce kupovat kazdej rok novej mobil, pardon vlastně auto. Takže je to potřeba do lidí reklamou hustit na všech frontách aby si kupovali auta čím dál častěji a tak je potřeba jim to vysvětlit proč. Hodně lidí už na to skočilo, auto se stává konzumní věcí. Začínáme konzumovat obsah v autě, ideálně kdybychom řízení mohli věnovat minimum času. Máme automaty, nemusíme řadit. Máme asistenty, takže to samo jede v pruhu, samo zabrzdí, udržuje vzdálenost od toho před námi, samo popojíždí v koloně a my se můžeme věnovat čumění do navigace nebo do mobilu. V autě už nemáme motor, ale pohonou jednotku. Je nám šumafuk na co to jede, vždyt to jede samo tak je nám jedno jestli tam je nafta, benzín nebo elektrika, klidně ať to pohání křečkové v drátěném kolotoči. Za pár let nás to doveze samo kamkoliv a my se zatím podíváme po ceste na Facebook a zkonzumujeme nějaký obsah...
Pánové važme si těch našich aut co mají duši, až se za pár let auta zkurví podle vzoru mobilů tak už to nebude taková zábava...

reagovat
Jimi
03. května 2018, 19:20
0

Reklamy na auta jsou jako první stránky běžného časopisu. Asi to má hned zaujmout a hned se to prodat. Je to lesklý, načančaný, ale prakticky to nikdo nečte, jen to tak rychle prolistuje. Taky mi připadalo, že začátkem 90tek se už konečně naučili vyrábět auta, které startovali, dobře a rychle jezdili, prostě fungovali. S tou 36kou to úplně sedí. Osobně to pro mě bylo jako zjevení po E30. Trefa do černého. Taky jsem nepotřeboval žádnou reklamu a věděl jsem hned, že tohle jednou bude doma. Čím dál víc mi chybějí za tou naleštěnou první stránkou časopisu články, které se čtou samy a jedním dechem. A nová témata jsou pořád ve sféře sci-fi a pohádek...

reagovat
Ju
Junior
03. května 2018, 20:10
1

Arteon, není pro každého.
Jj, je pro toho, komu corporate policy nedovolí mít A5, kterou by ale strašlivě chtěl.
T-Roc je divoký a chvíli neposedí.
Manžel vydělává prd prd nic a na Q7 to nebude? Chtěj T-Roc, zní to tvrdě a SUV je to taky. Teda, kámošky říkaly.
X2, postav si hlavu.
Postav si hlavu, až budeš šéfovi v reklamce vysvětlovat, že potřebuješ proplácet faktury rychlejc, protože leasingovka se neptá.

A mnohé další :))

reagovat
beastar
04. května 2018, 12:30
0

Jo, jo já vím itz rýli tačtd mí tů. Prostě na něčem to stavět musí není náhoda, že 2x zmiňuješ kočkopsy jako eXzwei a tý-rok. Arteon s tou napravou pod předním světlem vypadá jak trambus ale je fakt, že teď se v tom začíná jezdit se stazenym oknem za rytmů Cascady a Dj Cocksakra.

Ju
Junior
04. května 2018, 12:40
0

Nejradši jsem měl ty reklamy na Mergl, běželo to po netu a byly tam žvásty jakože "Mercedes není jen pro milionáře, můžete ho mít i vy" a pak tam ukazovali nějaký skladovky E220d s látkovýma sedačkama :D

beastar
04. května 2018, 12:53
0

Jo to si bohužel pamatuju. A taky mě bavilo je čas dospět a u toho fotka nějakýho toho plastovyho křížence Renaultu.

Ju
Junior
04. května 2018, 13:13
0

Oktáfku už mám za sebou, teď je čas na třicítku!

Ne, z Hnůjdaje bych si srandu nedělal. Ti jsou tak debilní, že to ani nemůžou myslet vážně :D

beastar
04. května 2018, 13:23
0

Mě ta korejská trapná kampaň nějak nevadi. Teď naposledy poukázali v podstatě i na reálnou vlastnost trhu. :D


Ju
Junior
04. května 2018, 16:54
0

By mě reálně zajímalo, kolik stojí v korporátních cenách i30 a kolik srovnatelná O3. Protože to, že Škoda slevy pro fleet umí je jasný. Ale flotilu Korejců nikdo nemá...Teda kromě PČR, ale to nešlo ze soukromých peněz, takže vypovídací hodnota nulová

beastar
04. května 2018, 17:10
0

No těžko se VW bere. Umí dát slevy a je to pružný. Od referentsky oktávky až po manažerský A6. Mimochodem většinu příček pravidelně okupuje ve fleetech VW následuje MB, Ford, Opel a hodně za nim Kia a pak Hyundai. Pravdou ale je že tou ix35 dokazali najit flotilovy suvko. A tak překvapivě vedou prodeje. Jinak městská má taky henten i30tka. U soukromých firem vídám jenom mini fleety do 5 aut takže o ničem. Co se bavím takhle občas s klukama, tak největší slabina je zůstatková hodnota, rychlejší opotřebení a dražší servis. Plus nižší ochota slevit. Takže v praxi možná jim zbejva fakt jen ta státní správa, kde dodají dostatek aut který jsou vidět a umí na to udělat cenu. Mimochodem v tomhle je větší borec i Renault...tam se s meganama dostaneš na tak směšný ceny že i Astra se skoro třese:)

Ju
Junior
05. května 2018, 00:41
0

Já tím fleetem myslel nějakej vopravdovej hardcore těch nejnižších pater. Třeba ty modrý ofce 1.6TDI obchoďáků O2. Protože to je asi tak nejvejš, na co si Hyundai se současným portfoliem může troufnout, protože tam jde jenom o náklady a navíc je ta ofce sama dost tragická. A obchoďáci držkovat nebudou, respektive to nikoho nezajímá.

Jakmile se z auta začíná stávat spíš benefit než opravdu nástroj k práci, Hyundai ztrácí dech. Kdyby někdo chtěl nějakýmu middle level šéfíkovi vyměnit jeho 2.0TDI Supa za tu nepěknou udejchanou 1.7CRDi v i40, asi poletí hodně rychle oknem :D

Skipper
03. května 2018, 20:28
1

Hezky napsáno. Připoměl jsi mi moji oblíbenou reklamu :

reagovat
Jimi
03. května 2018, 21:08
1

Klasické bazarové a inzerátové klišé, dost povedené. Jinak to samé v GTI-nostalgie- první kára...
jinak taky dobrý...

beastar
04. května 2018, 12:18
1

Oba tyhle spoty jsou povedený. Dokonce i ten vw cílil místo emocí vpodstatě na rodinnost a pohodu. Což si myslím, že od toho normální VW je.... Nechci sportovnímu a dynamickou hovadinu.

Stanley
03. května 2018, 21:57
4

Ony jsou ty auta vlastně odrazem našich vlastních postojů, společenských masek a každodenních rutinních životů. Z každé strany se sype přehršel životních zážitků, že tam jsem dělal to, tam ono, tahle akce a tenhle sport a tuhle támhle. Ale každodenní realita? Ráno vstát. Projet se na okresce? Na to teď nemám náladu. Spěchám a navíc to přece žere. Pak práce, potom rozvézt děti do každodenních kroužků (Uf, aspoň chvíli klid), přivézt je, večeře, vyvalit se u televize (No a co? Měl jsem toho přece v práci tolik...) a spát. A pak znova. Kdo chce o tomhle poslouchat? Nikdo :-)
A auta jsou toho přesným odrazem - samý agresivní design, klopené linie, ostré průsečíky, sportovně velkohubé reklamní slogany. A o kterých sportovních vozech to tu teď mluvím? No přece o těch mezi námi - bílých a stříbrných naftových kombících a SUV. Žere to pod šest, odvezu tím nákup ze supermarketu (koncipovaný jako rodinně víkendový výlet samozřejmě) a zábava za volantem? Na tu nemám čas.
...takže jako ty naše životy. Na venek samá zábava a akce, ale pod tím nakonec stejně všichni táhneme ten systémový rutinní provaz. Až na výjimky :-)

reagovat
C70C
03. května 2018, 22:12
1

A víš ty co? Nějak podezřele často s tebou musím souhlasit. Ať už s cabriem jako racionální volbou, s univerzalitou zondy nebo s tím, že dneska na nýrburkrinku testujou i tramvaje, jestli šířej ten správnej fýlink. I díky tomu jsem přestal rozumět tomu, proč v obyč, relativně nudným autě je problém, že má 'jen' 1.7 crdi, když na normální použití je úplně pecka. Co za charakter chci jako hledat na kombíku střevní křídy? Z bodu A do bodu B. Nechci po autě co duši ani mít nemůže nic víc, než ať mně odveze, nežere, zapomenu na něj, nezlikviduje mi záda. To reklama fakt nedožene a ne, ani 9-5 ani C70 nejsou dynamický auta, ale pochop co od nich chtít a užiješ si je a stejně je to u všeho, ať giga kufr, ticho v autě, nebo cokoliv co definuje konkrétní auto

reagovat
GanGreen
03. května 2018, 23:17
1

pěkný zamyšlení :)

reagovat
krab
03. května 2018, 23:23
1

Moc hezký blog. Fakt. Beastar má díky svojí práci možnost porovnávat různá auta. To je velká výhoda. Když jsem začal psát o autech, nikdy mě nenapadlo, že se to rozroste a že kromě "hrdinů minulosti" a veteránů budu tu a tam mít možnost vyzkoušet fungl nová auta. Máte pravdu, že u drtivé většiny nových aut, mě spíš "děsí", co bych o nich napsal. Snažím se tedy vybírat témata tak, abych se vyhnul něčemu jako srovnávák Arteonu se Superbem, nebo Fiesty s Fábií atd...

Taky se mi hůř daří identifikovat, čím se jednotlivé značky liší a dívám se, že ty tradiční atributy značek trochu mizí, nebo je neumím nalézt. Zkrátka taky se radši uzavírám do ulity těch starších aut.

Na druhou stranu, furt se to posouvá kupředu. Nějaký pokrok je vidět, zákazníky taky už zajímají jiné věci než čistě jízdní vlastnosti a pocit trvanlivosti u BMW, nebo záruka překvapivě agilních jízdních vlastností u Fordu.

Reklamy moc nesleduju, ale ta na Golfa s důchodkyní a na Porsche s tím traktorem, ta je perfektní. Se mi líbí, když se místo emocí a sportu vytáhnou spíš nějaké tradice značky.

reagovat
beastar
04. května 2018, 15:18
1

Krabe ty kolibříku jeden. Ty už si stejně jednou nohou ve světě Mclarenů a testovaček ve Spá frankóšámpzs. Pak taky budeš srovnávat a taky zahořkneš jak starý dub:) Páč velký prachy jsou velký možnosti a psát o Hyundai a Kia už ti přijde jako ztráta času.

Reklamní sdělení dneska je obecně. Kup si mě budeš cool sportovec, nadsamec a v bezpečí. Realita budeš cool do prvního fl a 80000 km. Potom máš starý auto a fck off. Takový je dnešní bí em dabljů a daimler. A další rádoby tradiční hráči.

Safa
03. května 2018, 23:30
3

Může se mi někdo divit, že jsem si na prahu čtyřicítky pořídil Miatu? Byla cool, je cool a bude cool. Forever. Prcat hejtry... :o)

reagovat
beastar
09. května 2018, 21:19
0

Nemůže ale je z toho poznat že sis nenakrad na porsche;)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
04. května 2018, 08:33
8

Neco je na tom dnešním světě opravdu špatně. :-)

reagovat
BigBen
04. května 2018, 10:02
1

Knightrider boduje! Díky té fotce jsem měl 10 minut záchvat smíchu.
Je to tak, něco je špatně. První spalovací motory byly jednoválce, dvouválce, dělaly duc-duc-duc. Pak se to vyvinulo a luxusní limuzíny dnes již neexistujících značek měly 16-ti a více válce a dnes máme skoro všude tříválce. že bychom se zase vraceli k tomu duc-duc-duc jednoválci? :-)

Irwinek
04. května 2018, 09:22
0



reagovat
sumy
04. května 2018, 10:40
1

Tak něják mi vytanula na mysli


Jinak beastar to vystihnul a napsal krásně. A páč nemám rád věci co jsou "jen jako" tak funguju s nesportovníma, neikonickejma a vůbec úplně necool vehiklama, které jsou však dobré ve všem co od nich požaduji (dobře, bezpečnost u 20 let starých aut nemůžu požadovat na současné úrovni). A společenský kredit? Ten opravdu neřeším. Teď mě dostal můj bratranec, kterého jsem viděl po 20 letech. Ptal se mě, proč mám tolik pajer na náhradní díly. Tak jsem mu jen vysvětlil, že na díly je pouze jedno z těch 3. A že zvenku vypadají obouchaně a odřeně? To se tak už stává, když se věci používají, hlavně že slouží a nemusím se kácet pokaždé když někde trefim šutr/strom/mez atd. Je to vcelku osvobozující pocit, neřešit, jestli jsem v očích ostatních ten správnej king v novym RSu. A ačkoli bych si to i mohl dovolit. Nechci.

reagovat
BigBen
04. května 2018, 11:57
0

Tak tohle už by dneska nikdo v televizi neodvysílal...a kdyby náhodou jo, tak by to skončilo žalobou u soudu :-D

sumy
04. května 2018, 12:37
3

A co terpve tahle :-)

BigBen
04. května 2018, 13:39
0

Tak to je ovšem peklo :-D

bitner
04. května 2018, 11:56
1

reagovat
BigBen
04. května 2018, 12:01
0

reagovat
beastar
04. května 2018, 12:16
0

Jo, jo tohle je jedna z těch lepších. Ne překvapivě Porsche kde si na ty tradice vzpomenou aniž by to balili do hávu trendů a keců. Btw za ten traktor by si děda určitě pěknou 911 odvezl;)

po
pospis1
04. května 2018, 21:24
0

V tomhle je Porsche dost výjimečné, oni opravdu mají startér i na tu 111. Snad ještě mercedes drží díly skladem.....

Franz Kafka
05. května 2018, 15:53
0

Je to tak u Porsche jde udržet v originálním stavu téměř všechny modelové řady. Mercedes nevím jestli jde až takhle do minulosti. Každopádně reklama co cílí na tradiční hodnoty už se moc nevidí. A pravdou taky je, že Porsche se nespojuje vyloženě se sportovním dováděním a rychlostí.

beastar
04. května 2018, 12:13
3

Sem fakt rád, že to nevidím jen já. Nechtěl sem tím říct že by se to všechno dělalo dobře tehdá a dneska na nic. Spíš mě právě štve jak se snaží dolovat zážitek i tam, kde být vážně nemusí. Není potřeba aby ereso mělo sportovní feel a omáčku kolem jak Ferrari. Však je to rodinný auto.

Jak píše Krab lidi čekají od bmw dnes něco jinýho. Tomu ja nevěřím hodně zákazníků tradičních řad čeká stejný věci jako v roce 93. Jen už si zvykli že je nedostanou. Tak jim kampaně předhodí vlastní cestu a sportovní zážitky. Jinými slovy kup a budeš king.

Za starých časů by si v MB nafackovali za reklamu na něco jako je áčko. Tradiční klientela by chodila a pálila obřadně billboardy. Jenže s áčkem a béčkem a brzo i celou abecedou přišel i jiný typ klientů. Musím ale propagovat takovej sajrajt jako něco hrozně kůl n frý.

Reklama je tady století, ale nikdy tolik nestavěla pouze na pocitech. Často zákazníkům ukázala skutečnou value toho výrobku. Ať už jsou to Volvo reklamy, nebo třeba klasicky hemzy o 45 litrů větší kufr, o 6% vyšší dojezd a nově rezerva:))

Páč ty si u kombíku se sto koněma chtěl praktičnost a né styl a podobný plky.Nakonec zajímavý názor vyjevil Stanley. Buď cool i za volantem transitu aby si zapomněl na to, že dneska je to boj o život za šedou záclonou všednosti. Tak potom sorry jako, ale já sem v tom děsně sportovním Opelu Astra poslední generace zazival spíš záchvaty vzteku a smíchu.

Ano mám možnost srovnávat jako x dalších pankáčů. A ono v konečné podstatě, když povzneses svou duši vynecháš Zondu, kultovní auta a předražený malosérie co zbude? Jen auto a za jeho volantem zjistiš, že je konec není co vymyslet a je to všechno stejný. Proto do toho cpeš konektivitu a asistenty, čidlo únavy a stresu. Jak sem kdysi psal jednou ti auto připomene i manzelsky povinnosti. A ruku na srdce a fanouškovský plky stranou neni dneska už pomalu jedno jestli jedu v éčku, pětce, nebo nějakým stingeru.

Když vezmete stejnou cenovou je to jako katalog Quelle. Smícháme sportovní vzhled a nekvalitní plasty vrazime tam trochu keců o dynamice a mladí a máme průměrný hatchback. Já nedávno byl omylem na srazu majitelů starých aut. Teda starých jak pro koho 70 až 96 asi tak. A tam to byla nádhera je prostě rozdíl vidět různé platformy a přístupy značek. A dobová reklama kup si prostě......doplň svou hártbrejking značku. A lidi kupovali protože Saabem si vyjádřil jiný potřeby než Renaultem. A co vyjádřil...vyřešil. A taky byl mnohem menší důraz na design a komfortní prvky...Což je taky nemoc dneska.

reagovat
bitner
04. května 2018, 13:08
2

Cidlo stresu :-D

beastar
04. května 2018, 13:19
1

Jj za chvíli auto vyhodnotí i riziko manželský hádky a vypne a zastaví ti samo u krajnice a vypne motor. Čidlo vyhodnotí wórning bičing inkaming a smůla.

Inženýr
04. května 2018, 12:51
0

Opět dobrý blog, pane kapitalisto Beastare. Jen tak dál a vidím to na zlatou sošku Dobeše, jak mu z Miaty čumí jen hlava. Ale vážně, nějaká cena za blogy by se vymyslet mohla, jako tehdy ten železný klacek za největší chujovinu na Trackdayi co dostali ti kluci se Sierrou. Tady by to ovšem bylo za zajímavé blogy, se kterými se poslední dobou roztrhl pytel.

Ale k tématu. Tohle se tady myslím řešilo před nějakou dobou a jmenovalo se to "proč dnes musí být všechno sportovní" nebo nějak podobně. Dobrým příkladem byl tehdy Citroen C6 jakožto komfortní vůz bez těch rádoby hustých sportovních sra...blbostí okolo. Ani nevím čím tato doba smyšlené auto-sportovnosti začala. Nejvíc mně však sere né nedostatek ryze komfortně pojatých aut, ale fakt že na koupi podobného povozu dnes potřebuješ majlant - Rolls-Royce, Bentley, případně některé komfortní verze jako Volvo XC90 Excellence nebo "Maybach" od Mercedesu. V opačném případě buď dostaneš chudého příbuzného, a nebo rádoby sportovní hustokáru pokud chceš silnější motor. Jsou i výjimky, ale v porovnání s dekádou (a nejlépe dvěma) dozadu je ten výběr fakt těžce omezen. Myslím, že je to teď taková debilní móda, která má co dělat s dnešním eko-fanatismem. Vím, že dynamika a spálené gumy (na autě) se s ekologií nějak neslučují, ale na mysli mám ten jakože moderní zdravý životní styl a tak.

Jednoduše, i prsatý pán, říkejme mu Evžen si chce dát v autě deset hambáčů s dietní kolou (potřebuje v autě spoustu chytrých dír - praktičnost), ale taky se na internetu dočetl o zdravém životním stylu a sportu, takže nutně potřebuje sportovně pojatý vůz, aby mu jeho Okyna s malolitrážním dehtem pod kapotou rozhoupala ty jeho trojky a on před kolegama a okolním plebsem nevypadal jako starý páprda v nudném MPV. Řešit to musí jediným autem, a takových Evženů je u nás plno.

Jinak k té E36. Ta byla v té době opravdu skvělá, když prémie ještě byla prémií i mimo nejvyšších řad. Jakou trojku měl táta po ní? Nějak se mi nechce věřit, že to byla E46..

reagovat
beastar
04. května 2018, 13:03
0

Je to bohužel tak. A zrovna autům jako okyna ti Evženi strašně škodí. Nebo ne oni, ale představa lidí z reklamní branže. Samozřejmě sehnat něco užitečného a komfortního je boj. Mimochodem eM doplňky k sedmičce a eskáda v ejemdží paketu ne:D

E36 jako nová v té době to bylo něco jako dneska fungl nový Ferrari. V reáliích tehdejší Čsr. To auto bylo tak dobré, že ho táta nevyměnil a to samozřejmě velmi snadno mohl.

Další trojka byla e90 s mezipristanim u krutoprisny okyny v benzínu. Ta mu moc nesedla tak se vratil k Bmw aby zjistil že je už všechno jinak. V jeho očích. A tak se na starý kolena vrátil ke Škodovce a Maserati:))

Inženýr
04. května 2018, 14:49
0

Mně se zdá, že BMW jde s každou generací trojky od deseti k pěti. Někteří tvrdí, že to tak vidíme z nostalgie, ale s tím já nesouhlasím. Příkladem budiž E36 v době, kdy si ji pořídil tvůj táta. To nebylo jen o tom, že okolo byly většinou plečky, ale vůbec BMW vypadalo líp (podle mně), jezdilo líp a vůbec bylo lepším autem i v porovnání s novými produkty západních automobilek. Tehdy jsi dostal s každou generací lepší - rychlejší, líp vybavené auto s dobrými pomocníky jako ABS nebo nebo palubní počítač (to aby někdo netvrdil, že stejně jsem musel hejtovat nové technologie i tehdy, jako to dělám dnes - blbost). Ale to už odbíhám od tématu..

beastar
04. května 2018, 15:07
0

Je to tak s tím že za komfortní výbavy se priplacelo taky krvavě. Třeba si vzpomínám jaká sláva byla že sme měli šíbedach v elektrice. E36 totiž byla lepší, než většina aut. V té době o autech za výrazně míň peněz nemluvě. Je dnešní trojka výrazně lepší? Než většina aut. Na to si musí každý odpovědět sám. Nicméně reklama už nám tlačí styl a frajeřinu. Jakoby neměli už co jiného nabídnout.

Jimi
04. května 2018, 20:59
2

Ten rozdíl, co nabízelo BMW (nemyslím výbavu) byl v porovnání s některými propastný (ten příměr k Ferrari je výborný, jak to tehdy působilo). Pamatuji si dobové testy, jak byli novináři nadšení a vysmátí. Dnes žijí jenom z minulosti vyjma pár povedených extrémních modelů, které si nechají tučně zaplatit. V Anglii se jeden čas prodávalo víc dražších E46 než soudobých levnějších mondeí. A možno to byl vrchol a konec klasických bmw. Potom už jen kvantita, rozšiřování portfolia a hlavně nový typ sportovního zákazníka v 3-hrnku.

Inženýr
04. května 2018, 22:00
0

Jimi: Přesně tohle jsem chtěl říct.

Franz Kafka
05. května 2018, 15:59
2

To je pravda v té době sednout do e36 například z dobového Renaultu či nedej bože Škody to bylo jako jiný svět. Přesně jako když dnes sednete ze Superba do Bentley.

E36 byla poctivější, vybavenější a skvěle ovladatelná a taky zatraceně rychlá i se čtyřválcem. Byla to jiná doba. Paradoxně nebylo potřeba na žádné z těch pozitiv upozorňovat výraznou reklamou. Dodnes ve Švýcarsku má e36, e39 a původní Audi 100 pověst aut za bezkonkurenční peníze v porovnání cena/výkon/výdrž.

Inženýr
05. května 2018, 20:12
0

Franz Kafka: To je taky fakt, že ta auta na sebe nemusela upozorňovat jako je tomu dnes. Podle mně to bylo v té době jednou z částí jejich kouzla.

Mimochodem, rád tě tady vidím, Franzi. Kam ses poděl? :)

Nimrod
05. května 2018, 08:37
0

já moc nerozumím tomu, proč emoce se musí nutně rovnat jen sportovnost, dynamika, adrenalin a podobně. to už jsme na tom tak bídně, že při ničem jiném nic (asi teda pozitivního) necítíme? myslím si, že kdybych po celodenní šichtě seděl v mercedesu třídy s a zapnul si masážní funkci, tak budu zahlcen emocemi i přesto, že jsem se posledních 20 minut nehnul z místa kvuli zácpě ( a naopak v jedničkový oktávce v té samé situaci díky kvalitě sedaček budu také zahlcen emocemi :-))
nikdy jsem sportovní jízdě nepropadl a asi nikdy ani nepropadnu. naopak mám rád auta, která jsou pohodlná, příjemně se mi řídí, mají dobré sedačky a celkově jsou naladěná tak, že nemám nejmenší chuť se někam hnát, jen tak proplouvat krajinou a kochat se, pokud to situace dovolí. to mi vytváří ty emoce, které hledám já, a které pravděpodobně již zcela vymřely

reagovat
Ronoath
05. května 2018, 17:39
0

Nevymřely, mám to podobné, ale zkrátka to není komerčně tak dobře využitelné jako sport.

briza
09. května 2018, 20:30
0

Už se vidím, jak balim bábofky na 600L v základu, nízkou nakládací hranu nebo škrabku ve víčku nádrže...

reagovat
briza
09. května 2018, 20:31
1

Teda ne že bych to nedokázal :)

beastar
09. května 2018, 21:17
0

Ahoj borce cim ses tady.... Čus ja sem přijel šestkou...