načítám data...

Mamacar pro ženu převozníka

07. prosince 2021, 10:31 32 komentářů Cháron

Hledání mamacar pro větší rodinu.

Ahoj, 

tento blog mi má posloužit pro ventilaci mých zmatených myšlenek. Děkuji všem z Vás, kteří blog svědomitě přečtete a případně poradíte. Naopak se omlouvám všem, které blog umastí svou všedností, nepodstatností a podaným způsobem.

 

V našem životě se mění 2 podstatné věci. V blízké době přibude min. 3. potomek a stěhujeme se zpět z maloměsta do velkého.

Potřebuji tedy káru, která pojme vzadu 3 autosedačky aniž by mi praskla žilka. 

Paradoxně doteď jsem uvažoval striktně o benzínu, ale tím, že se budeme stěhovat budeme auto používat o něco méně a poměr jízd vzroste ve prospěch středně dlouhých cest. Proto otevírám dveře i naftě. Problém je v tom, že v naftových motorech se vůbec nevyznám.

Takže no go požadavky:

– 3 autosedačky vzadu

– kufr min 400 litrů

Bonusy:

– spolehlivost, servisní nenáročnost

– šoupačky (ale obejdu se)

– 3. řada (často vozíme další členy rodiny)

– automat (ale ne za každou cenu, buď kvalitu, nebo raději kvedlat sám)

Obecně se nebráním ničemu. 

Rozpočet: cca 200000. Strop asi 250, i kdybych měl víc, za ojetinu bych je asi nedal, raději to narvu jinam. To už pak raději třeba nový Rifter v holátku.

Věk vozu a nájezd: nezáleží mi, pokud to má perspektivu alespoň 5 let hodně nezreznout. 

Dosavadní kandidáti:

– Toyota Verso 1.8 – považuji za spolehlivé, taková sázka na jistotu

– VW Touran – odrazují mě motory, možná mi někdo poradíte. 

Dacia Dokker – líbí se mi šoupačky a 3 isofixy vzadu. Interiér je hnusný, ale to bych přešel, za zlo považuji řadící páku. Parádní kufr by potěšil kočárky postiženou manželku. 1.5 dci mě neuráží, párkrát jsem s tím jel, ale šel bych po 1.6 benzínu, 1.3 tce je mimo realitu :(

Fiat Dobló – vůbec bych nevěděl, který motor. Mám strach z elektriky našich jižanských přátel. Jinak se mi moc líbí. 

Fiat Freemont – opět strach z elektriky, popravdě nevím nakolik je smysluplná ta 3. řada

Renault Espace – praktičnost je jasná,perfektní sedačky vzadu. Opět strach z elektriky. Líbí se mi odolnost proti korozi.

Pekáče jako mitsubishi Grandis, Toyota Previa. Netuším jak je to servisovatelné a žena by mě možná poslala do hajzlu, že už je to moc retro. 

Líbí se mi  nesmysly jako Dodge Nitro, jakékoli americké mpv (jenže je mimo rozpočet, už bych to sobě těžko obhajoval). Kompenzace pindíka? 

8 místná dodávka, která mě za tenhle budget sežere, ale pořád bych ji úchylně chtěl (model dosaď dle libosti). Žiju romantickou představou o road tripu s dětma, ale přitom vím, že bych při jejich řevu dostal tik do oka a rozhodl o vyprazdňovací pauze… Třeba támhle v těch svodidlech, ty vypadají dobře… 

Jakýkoli silnější kombík/liftback, ale asi by mi praskla ta zmiňovaná žilka z autosedaček a docela bych o tu třetí řadu stál :(. Dost možná nás čeká i 4. outěžek. 

Jak vidno jsem ještě v příliš rané fázi vyhodnocovacího procesu. Děkuji za soucit. 

 

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ch
Chochin
07. prosince 2021, 11:16
2

Ako prve mi napadlo hned Ford S-max a kludne aj 2,5 benzin od Volva. alebo klasicky 2.0 diesel, okolo r.v. 2012 by mohli byt ok.
Pripadne Zafira by sa este dala s 2.0 dieslom za tu cenu dobra
Verso 1.8 sa mi zda ze boli problemy so spotrebou oleja
Touran je pre 3 deti podla mna maly
Dokker a Doblo su viac uzitkove ak osobne.
Espace je ruska ruleta..

reagovat
Ch
Cháron
07. prosince 2021, 11:32
0

Na s-max mám z okolí žalostné reference, opelům nevěřím už vůbec. Užitkovost mi až tak nevadí, každá mince má 2 strany, ale obecně jsme nenároční. Espace jsi asi pojmenoval přesně, i recenze majitelů jsou naprosto schizofrenní.
Ještě se mi docela líbí Sorento.
Ten S-max teda asi ještě zkusím zvážit... Děkuju.

Ha
Hansoff
07. prosince 2021, 14:25
1

3 děti (1,3,5) vozíme ve Focusu (2010). Když jsem vybíral, očekávali jsme druhý přírůstek a S-max tenkrát vypadl, protože za stejné peníze byl Focus v neporovnatelně lepším stavu. Dneska bych volil jinak, ale vzhledem k našemu ročnímu nájezdu nedává další výměna smysl.
Z vícedětného okolí můžu říct, ze Touran je vzadu užší než S-max a 3 kasický autosedačky se tam budou dostávat hůř. Při využití 7mi míst je kufr spíše symbolický v obou případech.
Dost mě překvapily Mazda 5 a Zafira B, že ty prostřední "sedačky" jsou spíše na ozdobu, ale Zafira C se tváří použitelně (praktickou zkušenost nemám). Pokud nafta není překážka, podíval bych se ještě na 5008. Kolega je s ní velice spokojený.

Bavoraczech
07. prosince 2021, 11:38
2

V Doblu neuděláš asi s žádným motorem vyloženě chybu. Benzíny jsou fajn, tyhle novější nafty jsou na tom relativně dobře vůči většině konkurence co se týká spolehlivosti. Trápí je klasické problémy jako každé diesely, tedy DPF, zanesený EGR, při nešetrném používání turba. Jinak jsou to v podstatě robustní motory.
Fiat Freemont má v podstatě mimo "raritního" šestiválce jen tu dvoulitrovou naftu, která patří jak jsme již psal k tomu lepšímu, ale problémy se po letech projevují. Moje volba z těchto dvou by byla asi Doblo 1.4 T-Jet
Po zkušenostech se starými Italy a Francouzi musím uznat, že zlatá elektronika v Italech. Když něco zlobí, je to většinou snadno opravitelná blbina.
Dál mě napadá taky ten S-Max nebo Galaxy...

reagovat
Ch
Cháron
07. prosince 2021, 11:44
0

Problém je i v aktuálním trhu. Je úzký výběr. Třeba 1.4 T-jet prakticky není.
Ty S-maxy jsou všechny stočené jak přes kopírák na 190 tisíc, někteří kreativci se toho nebáli ještě víc.

kotzitzaq
07. prosince 2021, 11:54
3

Doblo dobrý, jen v dieselu se dělala i verze s 1,3 JTD a té bych se vyhnul. Jinak asi OK....recenze jsou na něj celkem dobré (Rasťo Chvala a Vaculík):



Ch
Chochin
07. prosince 2021, 11:59
1

ak nevadi uzitkovost, tak doblo je super. Kocar sa do kufra zmesti cely, netreba ho ani skladat., siroke to je dost, len na tu 1.3 JTD byt asi opatrny. ked clovek nevie kto a ako s tym jazdil pred tebou... skor ten benzin. na rodinne pouzitie je v pohode

Bavoraczech
07. prosince 2021, 12:06
1

Počítal jsem, že od roku 2010, tuším, se 1.3 JTD už nedával... Zbytek je OK :)

kotzitzaq
07. prosince 2021, 13:20
0

U nás se už nenabízí, ale v zahraničí je tahle paráda v nabídce stále, ikdyž dnes snad už jen v celoplechové dodávce. Nicméně ještě v roce 2018 bylo osobní Doblo 1,3 JTD v Německu v nabídce.

beastar
07. prosince 2021, 11:52
0

Espace 110kw diesel

reagovat
Ch
Cháron
07. prosince 2021, 12:55
0

Tenhle vůz mě hodně zajímá. Víc mě zaujal benzín 2.0T, ale momentálně je stejně nesehnatelný, nebo zbytečně starý.
Mám strach z elektriky a vůbec nevím jak to může prakticky vypadat a kolik takový servis ročně může stát při nájezdu do 20000km ročně.

beastar
07. prosince 2021, 17:07
2

My se bavíme o čtvrté generaci. Takže technicky velmi povedené auto. Ne náhodou je v nabídce více dieselových motorů. V případě 110kw a 96kw varianty dvoulitru lze mluvit o nejlepším, co se pod kapotu dostalo. To jsou motory po předchozím fiasku Renaultu naprosto skvělé. Servisně nenáročné s velmi naddimenzováno v každém ohledu. Elektrika může občas zlobit častěji ale u aut po nehodě, nebo se špatným servisem. Určitě je dobré koukat spíše na auta z pokročilejší fáze výroby. Horší trvanlivost má podvozek a tlumiče. Tomu chce věnovat pozornost. Zase na obranu Renaultu je třeba zmínit že díky a celkově servis jsou relativně levné. Což si můžeš ověřit je toho všude plno. V zásadě je to vše o nájezdu a ročníku. Chce to auto s jasnou historií. Ve Francii jich jezdí a jezdilo plno a servisní katastrofa se nekoná. Navíc pořizovací cena casto odpovídá pověsti. Čili je za dobře. S tím rozpočetem, co máš bych si to nechal někým dovézt z Beneluxu, nebo Švýcarska.

Ju
Justdoit
08. prosince 2021, 11:34
3

Rozhodne 2.0dci a rozhodně ne 2,2dci. To samé ber poslední ročníky, začátek výroby se nesl v duchu odcházejících čteček karet, odcházejících displayů(pak si nenastartoval). Měli jsme 2,2dci a táta vždycky vozil náhradní display s sebou. Celkově eletrika na tom nebyla uplně dobře, stačilo na hodinu zapomenout vypnout světla a auto se vybilo a tak.

Ronoath
07. prosince 2021, 11:58
5

Známí tento problém nedávno řešili - odpovědí byla Honda FR-V. A jiní tento problém řešili už před časem, a odpovědí byla Honda Odyssey.

reagovat
Ch
Chochin
07. prosince 2021, 12:16
0

Ze mi to tiez nenapadlo... alebo aj Honda CR-V je dost siroka aby sa tam dali 3 sedacky. a motory to ma dobre aj dieslove aj benziny. len pri diesloch su tusim dost drahe DPF sa mi zda

kotzitzaq
07. prosince 2021, 13:24
1

Možná by stačil i dlouhý Scenic - ale kdysi jsem s ním prokřižoval Francii a není to auto, jen transportní prostředek (což ale bude většina povozů v této kategorii). Nebo (a to se beastarovi nebude asi líbit) je údajně vcelku odolná Kia Carens v poslední generaci. Jen tam ty dvě zadní sedačky budou bída.

krab
07. prosince 2021, 12:09
2

Jeden kamarád to vyřešil starým Suburbanem s Vortec 5.3 litru V8 a naprostá spokojenost.
Do 250 by se dalo něco možná časem sehnat. Děti se vejdou, všechno se vejde, co se nevejde se odtáhne na vleku

Vyšší roční nájezd by se pak musel vyřešit instalací LPG, abys neutratil tolik za palivo

reagovat
Sa
Sato
09. prosince 2021, 12:20
1

Ono to znie pekne ale osobne by som sa bal tipickej ceskej podzemnej garaze. A aj niektore nakupne centra maju sirku parkovacich miest a najazdove uhly robene skorej pre fiat 500 nez pre tranzit. Ale ked funguju bloncky s X7/GL a pod.. tak asi to nejako ide.

St
StepanB
07. prosince 2021, 16:51
0

S rozpočtem 250 jsme stejnou radost loni vyřešili Citroenem Grand Picasso. Akorát mám pocit, že ty auta od loňska snad zdražily. Známí též se třemi potomky přísahají na S-max. Co jsou zkoušel, tak Touran je hodně úzký. Každopádně pokud by to nakonec byly čtyři kusy, tak asi jedině dodávka nebo něco jako Grand Espace.

reagovat
StreetPro
13. prosince 2021, 16:10
0

Jj, S-max je jedno z mála MPV, kde se dá ještě bavit o pocitu z řízení… a prostornost/praktičnost je top… s rozumným nájezdem a historií bych to bral…

PB
08. prosince 2021, 07:02
5

Potrebujes MPV… potrebujes Hondu Odyssey:)

reagovat
Frankie
08. prosince 2021, 19:27
0

Zkoušel jsem najít něco jiného. Ale Chrysler či Lancia Voyager mají uspořádání 2+2+3, cenově se hlavně Chrysler vleze. Další mě napadla Toyota Siena, ale ta je finančně mimo rozpočet.
Asi by nejvíce zadání odpovídal Ford Galaxy. Známý ho má a nezatěžuje si. Jen nejsou soupacky. Ty mají poslední Sharan či Alhambra, ale tam nejsi spokojen s motory. Přesto bych je úplně nepodepisoval.

reagovat
Fr
Frodo
09. prosince 2021, 10:09
0

Záleží jaké máš preference. Já bych se podíval na Subaru Tribeca. Velké, prostorné, silné, podle zkušeností z okolí celkem spolehlivé, navíc s automatem. Jen je trochu ošklivé a bez LPG celkem papá.

reagovat
RTjohny
09. prosince 2021, 18:49
0

Podobnou otazku (3 ks radosti) resil i bracha a skoncil s Quashquaiem+2 (snad jsem to napsal dobre) i proto, ze potrebuje umet vyjet na chatu.
Jiny kamos volil Mazdu 5 a kolega zase neda dopustit na S-Maxe.
Nicmene, kamos s Mazdou 5 uz resi dalsi prirustek a tam uz se tedy kouka po necem typu Multivan.

Asi jsem moc neporadil, ale aspon zminil dalsi moznosti, ktere jsem v textu nenasel ;-) (nastesti mi postacuje kombik)

reagovat
martin_100
09. prosince 2021, 20:19
-1

Tak předně bych tě chtěl seznámit s možnostma moderních antikoncepčních prostředků.

Ale k tomu Doblu by ti řek něco Martin Vaculík :



Mám zkušenost s verzí na cng před fl. Servisně ti nepovim ale jako řidiče mě překvapily slušný jízdní vlastnosti a stabilita (je to dost široký). A líbilo se mi že to s tak malym motorem jelo fakt solidně. Myslim si že by to nemuselo bejt špatný auto.

reagovat
Tr
Trewis
09. prosince 2021, 20:34
3

Měl jsem stejné zadání a vyřešil jsem to s Toyota Sienna. Aut, které mají 3x isofix, moc není, když je třeba vytáhneš další 3 sedáky v třetí řadě (pozor, je tam další 2x isofix). S třetí řadou schovanou v podlaze, je kufr obrovský (skladoval jsem tam kočár pro dvojčata, teď standartně vozím 3 dětská kola a když sundám přední kolo, vejdou se i dospělé kola). Motor 3,5V6 je stejný jako v Lexusu RX350, takže třeba filtry není potřeba řešit z rockauto ale koupíš to tady. Na střední a dlouhé trasy ideální auto, po městě, pravda, úplně úsporný není. LPG jsem neuvažoval, nemám dostatečný nájezd. Ale u stropu bývá LCD na pohádky, takže se děti zabaví. Za mě ideální rodinné auto. Švagr to okoukal a nedá dopustit na Honda Odyssey, ta má trochu lepší brzdy. Fakt je, že Fordy ti opraví na každém rohu, ale s Toyotou prakticky servis neřešíš. Chce to asi projet, udělat si srovnání, co komu bude vyhovovat více. Já jsem lapen a neměnil bych.

https://auto.bazos.cz/inzerat/145278013/toyota-sienna-le-35-v6-8-mist-1majitel-odpocet-dph.php

reagovat
reagovat
Opelfahrt
15. prosince 2021, 14:04
0

Popraskaná kůže sedadla řidiče. Bude to mít najeto tak 400.000. V Severní Americe není problém najet 30 tisíc ročně.

Ch
Cháron
15. prosince 2021, 14:27
0

Neboj, nevzal bych to ani za zlaté prase. Jen jsem se smál, jak mi inzerent hezky vlezl do zadání, přitom reálně nesedí cena nebo stav.

Frankie
15. prosince 2021, 13:12
1

Poslední dobou často potkáváme KIA Carnival, 7 míst, soupaci dveře. Jen ta spolehlivost, nevím no...

reagovat
Ch
Cháron
15. prosince 2021, 13:41
0

Jo to mám v merku, kdybych se rozhodl ušetřit. Ta novější generace už je údajně celkem OK. Je to celkem hnusné auto, ale neuráží mě to.
Zajímají mě motory z s-maxu 2.5T a 2.0i. Ten první má údajně velké problémy po 200tkm, ten druhý je naopak prý velice spolehlivý. Tak jestli má někdo zkušenosti.

Janus
16. prosince 2021, 21:36
0

TopGear to kdysi ocenil jako “what the fuck”, jinde to dostalo “worst car of the year” titul. Proto se bude dobře smlouvat o ceně, kdybys do toho šel: SSangYong Rodius, ne ta aktuální ale starší verze, třeba toto: https://www.autoscout24.com/offers/ssangyong-rodius-2-7-xdi-4wd-premium-diesel-black-07ee489a-d04d-6c60-e053-e250040a77e1?utm_source=ios-share&utm_medium=copy_link&utm_campaign=share … to auto má plnohodnotných 7 míst, skvělý motor a automat licence MB (lepší automat jsem neměl, možnost podřadit naklopením páky nalevo je super, řadí rychle a hladce, sám od sebe tak nějak rozumně), uzávěrku diferenciálu, 4WD jakože defaultně zadek a předek se dopojuje… koupil jsem s najetými 70tis, teď najeto 200, za tu dobu jen běžná údržba a problém s korozí spodku - obecně je to korea, takže na materiály se nedá moc spoléhat a obecně jsou spíš hnusný, falešnej chrom se z plastu loupe… ale podstata pořád funguje. Spotřeba v převážně pražském režimu do 10l nafty (nechal jsem si to načipovat, pomohlo to s výkonem i spotřebou). Sedačky jsou demontovatelné - prostřední řada klíč 17, zadní řada klíč 19. Kupoval jsem českou edici, zahraniční to maj bez nutnosti klíče a sedačky otáčecí. Auto obsahuje spoustu divností (v palubní desce váza na květiny…) a vypadá divně, ale na přepravu rodiny je dobré a v poměru cena/výkon s přehledem nejlepší, co jsem kdy měl. Přesedl jsem do něj z V70 v max výbavě a ano, je to antiklimax, ale službu udělá.

reagovat