načítám data...

Kterak Krab vybíral auto, které nutně (ne)potřebuje

07. listopadu 2021, 19:54 67 komentářů krab

Přátelé, kamarádi, už jsem dlouho na Autíčkáři zůstal věrný heslu „mlčeti zlato“, čili čtu pravidelně články, ale přiznám se, že komentuji už jen sporadicky. Sleduji však místní dění a s potěšením oznamuji, že se nemusíte bát, má autíčkářská duše se pořád nemění. O elektromobilu stále neuvažuji...

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Kterak Krab vybíral auto, které nutně (ne)potřebuje

Pravda je taková, že po příchodu malého Kraba se událo hned víc věcí najednou. Zjistil jsem, že autíčkář tatínek má tak zhruba o (ani snad nelze spočítat kolik procent) méně času než autíčkář netatínek. Ale ani to současně nevylučuje, že v časech, kdy výskající a batolící se nemluvně (vlastně toto je nepřesný výraz, protože těch zvuků vydává víc než dost) konečně spí může se tatínek věnovat bazarovému snílkovství na internetu.

Maminka autíčkářka již toho času částečně pracuje a okupovala náš rodinný automobil, který jsem předtím používal přesně v těch situacích, kdy jsem byl (slovy kamaráda) „z hoven“ a bylo mi líto používat mé sporťáky. A tak mne nenapadlo nic jiného, než že vidím nutnou potřebu dalšího auta, už – a klidně to přiznám – šestého v pořadí.

Zadání bylo jasné: nesmí stát v ideálním případě víc než dvě stě tisíc korun, nesmí být nudné, musí se velice dobře řídit, musí se do něj vlézt i ratolest a přiznávám si to, protože jsem přeci jen taky člověk trochu ješitný, mělo by udělat fajn dojem na kamarády autíčkáře, protože sdílená radost i virtuální poplácání po ramenou zkrátka potěší. Holky už na auto balit asi nebudu…

Výběr byl pěkně schizofrenní protože obsahoval následující vozy, vezmu to abecedně v pořadí:

Alfu Romeo GTV 3.0 V6 24V jsem chtěl úplně nejvíc a asi bych z jejích jízdních vlastností byl taky úplně nejvíc zklamaný, minimálně podle toho co o ní dřív psal Vavris. Ale design studia Pininfarina je zkrátka úžasný. Možná, kdybych mohl objezdit Itálii, tak by se nějaká nakonec pěkná našla. Ale to se opravdu mezi prací, obědovou pauzou a procházkou s kočárem stíhat nedá. A v české inzerci nic co by stálo za řeč už dlouho nebylo. A jedno stříbrné auto, které se prodávalo za asi čtvrt milionu někdy vloni, už dávno z inzerce zmizelo. A vůbec, kdybych býval vybral pěknou AR GTV, těžko bych jí už vzal v zimě i do sněhu a soli. Takže to bych si vážně nepomohl…

BMW E36 325i/328i (2dv) Tohle auto je velice nedostatkové zboží a najít zachovalý originální kousek ještě ve vkusné barevné kombinaci není takřka možné. Anebo je, ale už stojí klidně i přes deset tisíc euro, protože E36tky se najednou dostávají do oblasti čistě fanouškovských aut. Koroze je nepřítel a opravdu hezké a zachovalé auto, kterých je jako šafránu už bych zase moc celoročně používat nechtěl. Bylo by mi ho líto.

BMW E46 330i M paket (klidně i 4dv) Je to podle všeho fantastické auto, kvalitativně jen krůček pod kdysi nepřekonatelnou pětkou E39 a dobře udržované exempláře dodnes skvěle jezdí. Motory M54 sice rády žerou olej, ale třeba ten náš v rodinném X3 2.5i nespotřebovává skoro ani deci. Asi mám jen velké štěstí. Pár zajímavých aut se k mání v české inzerci aktuálně objevuje, ale i tak tuším, že sehnat v našem prostředí opravdu pěknou 330i bude hledání jehly v kupce sena.

Lexus IS200: Tohle auto se už dneska v inzerci nevyskytuje, protože jich bylo málo prodaných už tehdy, natožpak dochovaných dodnes. Jednou jsem se v IS200 svezl a musím říct, že na mě působilo nesmírně pozitivně. Hebký řadový šestiválec se skvěle vytáčel, grafika přístrojové desky měla nápad a auto bylo postaveno velmi kvalitně. Fanoušci bavoráku prominou, ale tohle byla ta „lepší trojka“. Ale abych nějaké tohle auto ještě dnes sehnal, musel bych hodně dlouho hledat.

Mazda RX8 – tento nápad jsem si sám sobě rychle rozmluvil, v reálu totiž musíte být fakt fanoušek a chtít přesně tohle auto, abyste si koupi Wankelova motoru nějak dokázali před sebou obhájit. Ale pravdou taky je, že jsem nikdy žádnou zatím neřídil a možná udělal chybu…

Mini Cooper S R53 JCW kit – s tímhle autem jsem se byl nakonec svézt, čirou náhodou se objevil v inzerci kousek, který vypadal nadějně. Zachovalých aut bez koroze je v téhle generaci Mini fakt pomálu a když jsem si do něj po vysednutí z Elise vlezl a viděl, že zatáčky kolem Mnichovic a Střuhařova na benešovsku, kam jsem si udělal výlet, sluplo auto jako malinu, s řízením vyváženým přesně tak akorát, tak bylo vymalováno. Staré (nové) Mini s motorem s kompresorem, samosvorným diferenciálem vpředu a příjemně nakrátko poskládanou převodovkou s přesným chodem mě baví. Řídil jsem ho už minimálně jednou předtím a vždycky se mi líbilo. Už se na nějaké první pořádné kilometry a výlety těším. Děti mají Mini rádi a já nakonec také!

A která auta se už nestihla probojovat do finále?

Popravdě jsem měl původně velký zálusk na jistého Saaba 9-3 Aero ve třídvéřovém provedení. Je to úplná klasika a moc pěkných kousků už se tak jen tak v inzercích neválí. Jenže lehkost a mrštnost Mini mé plány změnila. Pak jsem se nebyl podívat ani se svézt v žádném Renaultu Clio R.S. 197 ani ve starší 172/182. To jsou auta, která fakt umí a vždycky jsem se za jejich volantem usmíval jako blbeček. Ale nic kloudného poslední dobou v inzerci nebylo a sehnat Clio v dobrém stavu a nezničené, to je taky velké umění.

A poslední auto na které jsem se byl podívat a určitě o něm rád do médií ještě napíšu podrobně bylo Subaru Legacy 3.0 R Spec B. Vím, je to velký posun od nákupních tašek směrem ke střední třídě, k pohodlnému sedanu, který umí zatáčet a jehož motor krásně zní. Spec B má navíc nakrátko poskládanou šestistupňovou převodovku a je radost ho řídit. Jistý stříbrný sedan je tedy ještě stále v inzerci a čeká na nového Subaristu co se ho ujme. Myslím, že rozhodně stojí za to, už proto jak je dnes tohle auto vzácné. A kolik sedanů s horizontálním šestiválcem vpředu s pohonem všech kol a manuální převodovkou znáte? Vím, žádný jiný takový není…

PS: každopádně Krab bude Miníkář, takže uvítám určitě další kontakty s miníkáři a vymyslíme s nimi určitě nějaký pěkný výlet až bude pěkné počasí.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

C70C
07. listopadu 2021, 22:12
1

Foto interieru mně jen ujišťuje o tom, že auto se vybira zevnitř. Sebehezci kara s nudnym vnitrkem je o ničem. Ale to, kde a na cen sedim, co vidim, ceho se dotykam.. To nakonec rozhodne. Najit BRG Mini Cooper a v neobvykly kombinaci vnitrku je jasna volba. A jak jsem psal v clanku o SLK, kompresor a jeho zvuk je nenapodobitelna a tezce navykova kulisa.. Gratuluju

reagovat
krab
07. listopadu 2021, 22:33
0

Děkuju, byla to teda hodně rychlá akce, v sobotu u snídaně jsem našel inzerát, volal tam, dneska ráno na to jel mrknout a teď už se jen těším až si auto v týdnu převezmu, zaplatím, přepíšu atd... fotky jsou bohužel jen takový mizerný mobilem, dám sem pak schválně do blogu víc. To víš, trocha práce/péče na něm ještě bude, ale rýsuje se, že bude pak opravdu pěkný. BRG + ten interiér světlá/tmavá to fakt rozhodlo, protože new Mini přeci jen je stylovka, už s tím to určitě tehdy vyvíjeli a evidentně první majitel z Regensburgu, když to kupoval před skoro 17 lety nové nešetřil a objednal to v parádní konfiguraci

beastar
07. listopadu 2021, 22:49
7

Přesně takovým autem jsem jezdil kdysi, jen červeným. Vím, že sem ti to psal i před lety tuším pod blog o jcw. Otravnější auto pro běžné cestování na ČR okreskách neznám, zdatně v jistých věcech konkuruje trojce Superbu. Hlučné, nepohodlné, frenetické, maličké a uvnitř nepřehledný guláš. Na blbnutí asi dobrý. Jet v tom jakože cestovat. Tak to po cestě zapálím. A to sem s tím jel jen Prg, Tábor zpět. Pak už mě do toho nikdo nedostal. Miník voe, děkuji pěkně. Je mi jasný že se tu objeví spousta fans, co budou psát že tomu nerozumím.

A budou mít recht. To vážně nechápu popularitu téhle krabice na železných tyčích s vnitřkem z plastelíny a spolehlivostí ryze britskou. Takže za mě good luck ještě že máš Kdyžtak pohodlné 911 až budeš mít skoliozu. Hluchotu a tak. Bude se hodit. Jinak šest vozů to nemám ani já. Kurva Krabs je millionaire... :))

reagovat
krab
07. listopadu 2021, 22:59
0

No, jo to byla R56tka tehdy... ta byla taky pěkná, navíc s Recaro pole position sedačkama. Ale s churavým motorem, ten žral oleje jak RX8čka :-D Tohle je ten starší, kompresorový typ, to je ještě lepší, protože kvílení kompresoru tu připomíná kvílení převodovky v původních Mini, takže víš jak, je to autentičtější.

Je fakt, že já mám vnímání toho co je komfortní auto posunutý. A umím ocenit pohodlný auto, vždyť v esku jsem jezdil několikrát, v sedmičce, teď nedávno mi nechali otestovat fungl nové X5 , no to jsou auta co jedou v podstatě úplně sama.

Ale když to by mě právě nebavilo ... Možná až budu jednou starší. Miníka dostane kluk a já budu jezdit něčím páprdovským

beastar
07. listopadu 2021, 23:50
0

Jasně ono obecně je to trochu jiný. Tenhle konkrétní kus vypadá dobře. Věřím že špatný auto by si nekoupil. Jen část věcí, co jsem napsal je pro mě prostě no go. Jasný že když tam dorazíš v Elise a vlezeš sem do toho. Je to vlastně pohodlný auto. Já to prostě vnímám jen jako hračku. Jako plnohodnotný auto moc ne. Máš pravdu teď sem měl týden nový eSko pracovně. A jo to je obývák co se sám řídí. A mě se to líbí. Když se ty dvě tuny plus rozhybou a ty tam sedíš má to svoje kouzlo. V tvé situaci bych si koupil Clio nebo Mega R.S.

krab
08. listopadu 2021, 00:07
0

Clio bylo hodně v žebříčku toho co jsem chtěl a to už delší dobu. Ale jako objev Clio, ostatně i Mégane RS co se s tím jezdilo a udržovalo tak, aby bylo pořád ještě po letech dobrý. Těch nedojetejch je fakt málo. A taky jsou samozřejmě patřičně drahý ty pěkný kusy, nebo limitky... já chtěl ideálně tu R27 F1 team

Víš, co mě se líbí na Mini ještě taková ta věc, že je tu ta spojitost s tím Anglickým. A to je mi blízký. Těch aut je dost, udržovat se to dá za rozumný peníze, díly na ně jsou a kombinace zachovalýho stavu, nízkýho nájezdu a fakt pěkný konfigurace barev a výbavy znamená, že kdybych to čirou náhodou někdy v budoucnu chtěl měnit za něco jinýho, tak určitě kupce najdu. To je třeba problém když se bavíš s majitelem třeba Saabu co mě zajímal anebo toho vzácného Subaru Legacy Spec B, že není dost dobře možný sehnat reálnýho zájemce. Jak to jsou takový jednorožci už dneska, tak to nikdo nezná a neprodá se to. Tam bych si musel sakra rozmyslet jestli chci takový auto, protože bych věděl, že už mi vlastně navěky zůstane :-D Ale je pravda, že teď už dobře rok a půl jsem nic neprodal, nějak mě k těm autům pojí víc a víc nostalgie...

beastar
08. listopadu 2021, 13:35
0

Jasně já tvoje důvody chápu. A ano R.S. aut je bohužel málo. Já to dost tlačím abychom to skupovali. Často ale není co. U těch Meganu bývá velmi často tuning. Clia bývají dost ojetá. No jo to Mini je takový mainstream v rámci téhle kategorie. Je to ale šesté auto takže je to trochu jinak. Já svůj názor opírám o to, že s tím někdo chce jezdit daily a ještě si to chválí. Protože na to je to hrůza. Na blbnutí dobrý. Prodat se to dá samo lépe to podporuje to, co píšu nahoře. Je to vlastně docela oblíbený mainstream za mě nechápu proč. Blízko k Británii to určitě má. Bohužel nejen stylem, ale i zbytkem auta. Často v tom vídám holky, dámy což je ok, ale opět nechápu co na tom mají. Jezdit po městě v něčem takovém. A nenapadlo tě kouknout na Abarth Punto Evo? Těch je pět a půl je to vcelku pohodlný a zároveň velmi živý. Horší je akorát řazení.

Sa
Sato
08. listopadu 2021, 14:42
0

To je takt 3ka Sup tak strašné auto? Vraj mi o 12 mesiacov nejaké vyrobia tak to sa mám na čo teštit..

Or
Oris
08. listopadu 2021, 16:05
0

Mám na Supovi III Combi najeto 155 000 a mám ho pořád rád. Ano jsou pohodlnější auta, ale ne v jeho cenové kategorii. Určitě je to lepší svezení, než v Passatu. (měl jsem Superba I i II, jezdím je jako služební auto od roku 2003). Taky dost závisí na motorizaci a výbavě.

Sa
Sato
08. listopadu 2021, 16:59
0

1.5tsi.. :) ako ono fakt nebolo z coho vyberat... ja to nastastie neplatim

beastar
08. listopadu 2021, 19:08
0

Původní Superb 3 s klasickými tlumiči je vážně hodně tvrdé a prkenné auto. Jezdil jsem s několika kusy a vždy najeto do 40,000 km, žádné dojeté šunky. Čím širší kola, tím větší utrpení. S adaptivními tlumiči se to trochu zlepší. Dnešní verze Superbu je o trochu dál, ale pořád platí co píšu. První i druhou generaci mám samozřejmě odjetou též i jejich ekvivalent v Passatu. S tím že Passat B5 byl z této skupiny aut zároveň nejpohodlnější, neříkám nejlepší. Superb 2 je velmi povedený. S tím šestiválcem a jakoby 4x4 to jezdilo na auto téhle třídy obstojně. Bohužel fakt neplatí že jsou pohodlnější auta, než Sup 3 jen ta drážší. A když tak ve stavu koupě nového vozu, ty rozdíly nebyli tolik podstatné. Například MB E, Audi A4, Giulia, Mondeo, Talisman, Optima a tak podobně. Jinak je Superb i v poslední reinkarnaci pořád dobrý. Jen prostě tvrdý v té konfiguraci o které obecně píšu je. Ani to není subjektivní rozmazlenost. Říkávaji to i lidé které auta nebaví prostě to je cítit. A ano čím zakladnejsi provedení tím horší to bývá. Což je u škodovky, tak nějak norma.

Čekal sem hate od miníkářů a ono tady máme Superb diskusi. Zase pravda že trojka díky tomu nastavení podvozku je vážně dobrá ve vysokých rychlostech na rozdíl třeba od Talismanu, nebo toho éčka. A E klasse samozřejmě myslím cdi, Basic podvozek. Ne amg:)

Sa
Sato
08. listopadu 2021, 19:42
0

To neznie tak zle. Bude to socka výbava takže na 16kách, možno to pomože.
Inak ani som sa ani nebol previesť pred objednaním, teraz je ten trh tak, že sa ani nič nedá reálne kúpiť. VW nám zošrktal zlavy, takže za tie isté peniaze by bol socka golf. Ford je smutný príbeh, mondeo zarezali, focus čaká na cenník, smax už ani neviem akú mal výhovorku takže mi núkali Kugu... Mazda nemá dostatočné zlavy aby vyšla 6ka, a zvyšok produkcie meh, takže volba len octavia vs superb. Na otcaviu 4 som dobré slovo nepočul.

beastar
08. listopadu 2021, 20:45
1

Jasně proto to i píši v současné chvíli je Superb špička. Na tyhle účely v rámci firem. Jako kritizuju zejména horší podvozek, co do pohodlí a horší kvalitu zpracování. Obě věci se dají u služebního auta odpustit. A doufám že jako rodinný si to lidi koupí v lepším konfigu. Kuga není zlá ale na supa nemá v podstatě v ničem.

Or
Oris
07. listopadu 2021, 23:00
0

Krabe, jak to že jsi nehledal BMW 130i, E87? Miník je stylovka, ale asi bude mít potíže s rozvodovým řetízkem :-(

reagovat
krab
07. listopadu 2021, 23:10
0

Rozvodová sada toho řetezu s napínákem se může vyměnit, když by začal chrastit anebo mi to někdo s mechaniků nebo miníkářský komunity doporučí. Tohle auto toho moc za sebou ještě nemá, tak ještě by mohl bejt úplně v pohodě. Ale to je věc údržby, to je na všem něco. 130i E87 mě samozřejmě taky napadla, ale ceny jsou vysoký a N52 motor už taky není žádná úplně jednoduchá technika a vzhledově mě to nikdy neuchvacovalo. Ale naprosto uznávám, že to moc hezky funguje a jezdí. Zrovna tak mě nelákalo hledat nějakou trojku E90 řady , na mě asi už moc "nové" :-D

bkralik
07. listopadu 2021, 23:42
3

Co vím, tak rozvody na R53 problém opravdu nebývají - pokud náhodou začnou chrastit, tak se vymění, ale není to nic co by působilo potíže. Spíš je důležitá koukat na jiné věci a to
- olej v kompresoru - nejdůležitější věc, ty Eatony nemají úplně dobře udělaná gufera hřídělí a snadno to už při ~100kkm vysaje všechnu olejovou náplň. Následuje pak docela rychlá destrukce ozubených převodů kompresoru (což je vskutku mrzuté). Takže doporučení je jednou za rozumnou dobu rozhodit předek miníka, vytáhnout kompresor a vyměnit mu olej.
- zaseklá hydraulická zdvihátka - pokud na motoru něco divně cvaká (z hlavy), bývají to zaseklá/špatná zdvihátka. Je potřeba shodit vahadla (nevím jestli je potřeba na to vytahovat vačku) a vyměnit je.
- čerpadlo servořízení a jeho chladící větrák - Mini má elektrické hydraulické čerpadlo umístěné za motorem. Bohužel, nemá chladič oleje a celé místo je chlazené pouze přídavným elektrickým větrákem pod autem, který u většiny miníků už nefunguje (protože bordel, sůl a tak). Takže samotné servo se přehřívá a ráno odchází. Pokud odejde jen tak, že přestane fungovat, je to "ok". Ale občas se stane to, že se spálí vnitřní elektronika a servo se po chcípnutí auta nevypne. Pak se většinou přehřeje a zapálí celé auto. Takže důležité, jakmile člověk odchází od auta, zaposlouchat se jestli není slyšet vytí pumpy (obvykle je jasně slyšet). Není nutné klekat na kolena, jen "vnímat". Případně po chcípnutí zahýbat volantem...
- pojistky sahary - přiblblý pomocný větráček serva má ještě jeden blbý důsledek - je připojený na stejné relé a stejnou pojistku jako řídící relé velké sahary. Takže pokud se (v zimě) větráček zasekne bordelem a solí, auto (v létě) v koloně saharu zapne a přetížení spálí tu 5A pojistku, nefunguje sahara vůbec a začne to vařit. Tohle vyřešili asi v roce 2004 (větrák serva dostal vlastní pojistku a relé) a je docela dobré si to u těch starších modelů nechat dodělat taky.
- zadní silentbloky předních ramen - Mini má prakticky přední nápravu z E36, tzn dva kulové čepy a pouze jeden silenblok na zadním konci předního ramene. Origo silentbloky jsou dnes na téměř 100% KO, moje byly tak v háji že při krizovém brždění na dálnici jsem málem skončil ve svodidlech (bez legrace, fakt to bylo nepříjemné). Výměna za powerflexy není při použití přípravků tak složitá a jízdní vlastnosti to vylepší neskutečně moc. Po výměně ideálně nechat seřídit geo.
- hrnce tlumičů přední nápravy - Mini má velmi tvrdé odpružení a hodně měkké hrnce předních tlumičů (ten plech do kterého se přední tlumiče do auta šroubují). Dost často se ten plech vyhne nahoru až o půl centimetru, což není dobré pro jeho životnost a pro geometrii. Pokud se ti to stane, je optimální to gumovou palicí přibouchat zpátky a koupit na to takové vyztužovací vehementy (google "R53 Strut Tower Defender")

Jinak přeju hodně šťastných kilometrů, já už asi dva roky sedlám R53 s "pseudo JCW" úpravama (řemenice, vstřiky, SW, prahy, nerez výfuk) a jsem velmi spokojený :-)

beastar
07. listopadu 2021, 23:52
1

:D Tristní popis, ale pozitivní závěr.

krab
07. listopadu 2021, 23:55
0

Díky moc za informace, to je moc užitečný. Já si auto přeberu stejně v týdnu u mechanika pana majitele. Ten je sice autař a motorkář, ale mechanik není, takže toho zas tolik nevěděl, ale má někoho spolehlivého co se mu o auta staral. Já taky zatím nemám nastudováno o těchhle Minících všechno, jen nějaký základy. Já až bude doma, projdu všechny ty dokumentace k autu a co mi řekne i ten servis, tak pak připíšu něco konkrétního... Mě se tenhle konkrétní líbí hlavně, že není nikde ještě načatý rzí na těch jejich obvyklých místech a origo lakovaný, fakt si myslím, že vše ještě původní. Výroba je podle vin 8/2005 u tohoto kousku. Všechno fungovalo jak mělo, hezky zněl, hladce běží, motoru narůstá síla pěkně lineárně, zdá se mi jak by to mělo bejt. Řadí čistě, pěkně přesně, řízení taky nádherně přesný, trošku tužší, ten posilovač tolik neposiluje to řízení, což je vlastně dobře. Tvrdý to celkem je, má nějaké červené pružiny jsem koukal, ale není to přehnaný a vůle necítím v tom zavěšení teda při jízdě. Ten olej v kompresoru bych určitě rád vyměnil, jakmile zjistím jak a postupně si to naštuduju. Původní majitel auto koupil manželce, ale pak jsme se smáli, že mi přiznal, že to vybíral spíš taky pro sebe, protože věděl, že se tím hezky sveze a že to byl dárek byl jen trochu zastírací manévr :-D

Ju
Justdoit
08. listopadu 2021, 08:37
0

Takže jsi ho konečně pořídil jo? Jen 2 roky to trvalo. Až dám dohromady toho svého(pokud ho ještě budeš mít) tak musíme udělat nějaký sraz.

krab
08. listopadu 2021, 09:02
0

tenhle tejden si pro něj pojedu, tak už se moc těším... Mě se R53 fakt řídí dobře. Měl jsem jak jsem vylíčil v tom jakoby blogu různý auta, ale pak jsem se šel podívat na Mini a vlastně od první zatáčky už jsem věděl, že ho chci koupit. Někdy to tak prostě je, že po internetu čumíš na různé inzeráty, ale pak stejně víš co vlastně chceš :-D

Skoro je mi líto, že ho přes tu zimu budu muset používat. Nejradši bych ho nechal vyšperkovat od nějakýho detailera, doladit všechny nedokonalosti a jezdit jen když bude sucho. Ale to už jsem holt takovej ...

Zkusím ještě teď v listopadu než bude opravdu zima nějak zjistit jak co nejlíp by se dal vyvoskovat nebo jinak ošetřit komplet zespodu, aby mi to zbytečně někde časem nezačalo reznout.

Hele, teď už ty auta neměním, spíš (a to je horší) jen přikupuju. Ten už se mnou vydrží určitě dlouhodobě.

BigBen
08. listopadu 2021, 09:18
1

Já jsem si na začátku článku říkal, že jsi úplnej blázen, když si nejsi schopen vybrat z pěti domácích aut jedno aby jsi někam dojel a musíš si koupit šestý. Nicméně musím souhlasit, že MINI prostě potřebuješ :-D

Ju
Justdoit
08. listopadu 2021, 10:40
0

Naprosto to chápu. První věc když jsem si ho přivezl byla že jsem prodal zimní pneu a nasadil semislicky aby mě to v zimě nelákalo. Teď mi 2 roky stojí ve větrané garáži a i přes to se na něm objevili kousky rzi, takže celoročnímu používání moc nefandím. První co udělej tak upgraduj brzdy z R56 jinak to nebrzdí.(na mém co jsi projížděl už byl ten kit hotový).

bkralik
08. listopadu 2021, 15:43
0

Já bych to korozivně vůbec špatně neviděl - už dva roky jsem s ním projezdil zimu a zatím (musím zaťukat) jsem tam nikde rez nenašel. Samozřejmě, udělat dutiny to chce...
Brzdy - brzdiče z R56 jsou jedna možnost, ale myslím si že bohatě stačí dát lepší destičky. Já jsem nahodil DS2500 a jakmile se ohřejou, tak to brzdí naprosto dostatečně. Pokud bych měnil brzdiče, tak bych spíš dal čtyřpístky z Meganů RS - adaptéry na to stojej pár kaček a je to pak úplně jiný kafe než stock R53 nebo R56 brzdy. Stejně tak můžeš vyměnit i zadní ocelová ramena za hliníková za R56... Ale jak říkám - za mě oboje zbytečnost :-)

krab
08. listopadu 2021, 22:48
0

Budu se to snažit udržovat co nejvíc pěkný, ať to auto pořád vypadá a dělá radost a jinak jako asi moc úprav nevím, nechystám, uvídím až se v tom rozjezdím trošku... z toho prvního dojmu se to nedá úplně říct zatím. Každopádně jak to má works kit, tak jsou JCW i ty brzdiče, pokud to není jen optická záležitost, ta červená barva a loga works a brzdí to dobře. Dobré destičky a udělá to určitě velký pokrok. Tak je jasný, že když pojedu na vyjížďku spolu s kamarádem co má Yaris GR, tak nemůžu čekat, že nedostanu bídu ... je to jiná generace auta a má to jistě svoje limity. Ale taková ta okresková zábava v těch ještě nekriminálních rychlostech tu bude veliká. Sice už neplatí, že to prd váží ( klasický Mini bylo hmotností úplně jinde) tady už jsme prakticky s plnou nádrží a řidičem přes 1200 kg, ale zas to není úplně papírový auto a má výbornou tuhost karoserie.

Já s tím někde úplně okruhový dny vymetat nebudu, spíš takovej "fun driving" po okolí :-D Letní pneu má obutý skoro nový GY Eagle F1 , to jsou fajn pneu, ale můžu časem zjistit že dám něco sportovnějšího, je to rozměr 205/45/17, takže v tom se dělají různé pneumatiky, výběr je...

BigBen
09. listopadu 2021, 11:15
0

Works brzdy jsou lepší než u standartního S-ka co mám já. Takže to není jen optická záležitost. Jediný co jsem si všiml u známých co mají Workse a kupovali ho z druhý ruky. Záleží zda mu dával první majitel za uši nebo to měl jen jako kosmetiku. Lidi co si kupovali Works z fabriky většinou chtěji jezdit co to dá. Pak je většina Worksů uhoněných a začnou se objevovat problémy. Tak doufej, že to měli jako 5-6 auto v rodině :-) Kolik má najeto?

krab
09. listopadu 2021, 11:30
0

No jo, tak bude to příští rok 17 let starý, výroba srpen 2005, takže nějaký věk auto má. Ale najeto má málo, 97 tisíc teprv. Jestli to někdo někdy stočil, to je otázka kterou se na 100% stejně nedozvím. Ale v ČR má auto jen jednoho majitele, už takřka 5 let, nechal si Mini dovézt na zakázku a dlouho se hledalo. Při dovozový TK mělo najeto teprv 72 tisíc tenkrát. Ale k autu jsou protokoly od Tüv jak šel čas a ty kilometry docela logicky sedí. Takže by si někdo musel tenkrát dát záležet to nějak stočit v mezidobí třeba, ale nejspíš to tak nebude. Tady v ČR s tím jezdila nejvíc žena a podle toho jací majitelé jsou, tak asi po těch letech první kdo s tím autem pojede blíž k jeho limitům budu já. V tom Německu nevím, můj odhad je, že to auto měl první majitel ze stejnýho důvodu jako ten český - stylovka v top výbavě a konfiguraci, prostě aby to vypadalo zajímavě. To víte, že mě nějaká údržba a jak se říká "láska a péče" čeká. Třeba poměrně záhy bych chtěl vyměnit olej v tom eaton kompresoru, kdoví jestli to někdo někdy udělal, no prostě se to přeběhne všechno a co si to zaslouží, tak se vymění.

beastar
09. listopadu 2021, 11:49
0

Mini odborník nejsem ani trochu to se ví. Jen k těm kilometrům já už z toho mám v ČR psotník. Nevím jak to auto vypadá mechanicky a tak. Pokud nejeví známky velkého opotřebení, tak je ok. Znám těch stáčečů několik. A nikdo by nedělal Mini. Proč? Protože se to nevyplatí. Vyplatí se dělat věci který všichni víme že se dělají. Protože lidi chtějí svých 150 000 km po patnácti letech provozu. I to už se ale děje minimálně. Samozřejmě se můžu mýlit ale logiku by to nemělo. Tak se neboj:))

krab
09. listopadu 2021, 12:29
0

Ne, jak píšeš, tohoto se taky nebojím, protože celkem kupodivu je tu dost záznamů, který indikujou, že se s tím nemanipulovalo. Ty problémy se stočenejma km bejvaj u těch mainstreamovějších aut, kde se jim vyplatí prostě z pětiletýho služebáku na naftu udělat auto se 120 tis km najeto. Ale jak píšeš, je pozitivní, že pozoruješ úbytek těchhle věcí...

Tady bude spíš údržba a opravy spojený ne s nájezdem, ten je malý, ale prostě má to svoje roky. Jenže to je právě to, že když tě zajímají auta z určitýho staršího období, tak to je holt ta daň za to.

Jinak jak jsi někde psal nahoře, že máme úplně odlišnej pohled na auta, tak já bych řekl, že nemáme, jenom ty máš od auta úplně jiný potřeby, tak si v reálu nekupuješ takovýhle blbosti na kolech, ale něco praktičtějšího. A jestli jak jsi někde zmiňoval už ani moc nejezdíš s Méganem Trophy, tak to je škoda, to je prakticky nový auto z mýho pohledu vlastně úplně komfortní i na dálkovou cestu. Já pozoruju tu věc, že hodně lidí už si zkrátka zvyklo na komfort moderních aut a kolikrát už i hothatch jim přijde moc spartánský

Or
Oris
09. listopadu 2021, 23:25
0

Krabe potvrzuju, zrovna dneska jsem vyjel se 130i a přišlo mi, že nějak víc vnímám všechny nerovnosti na silnici. Pak se konečně zahřál motor, krásně to zavrčelo a svět byl zase v pořádku. Určitý auta jsou vhodný na určitý typ zacházení :-D
Mám pocit, že jsi stejný případ jako já, najdu si spoustu důvodů, proč potřebuju další auto, třeba na zimu, a pak si koupím něco, co je mi líto v zimě jezdit :-(

beastar
10. listopadu 2021, 08:27
0

Krab: Je pravda, že v určitých věcech jsme se vždy shodli. V hodně věcech ne. Já tyhle malá auta obecně moc rád nemám. Ani malé sportovní roadstery typu mx5. To se ale dlouho ví a netajil sem se tím od začátku nejen tady. Určitě očekávám od auta trochu jiné věci a asi i zážitky.

To stáčení a podobně opravdu už moc nefunguje. Lidi se dost naučili rozlišovat, co je možné a co už ne. Dnes běžný naftový auto klidně prodáváš s 300 000km a když to má servisní knihu, historii a odpovídající cenu, stav. Je to okamžitě pryč. Dokonce i na těch Maserati je to znát. U těch novějších aut už to taky nikdo moc neřeší. Jestli to má 80, nebo 180.

Já ti závidím tu uživatelskou část, kdy ty auto nepotřebuješ. Tak můžeš trochu vymyslet i blbost občas. A být s tím v pohodě. Tu hobby část to sice chápu akorát to vidím jinak. Trophy právě už moc na běžný ježdění vhodný není. Teda jasně jde to v pohodě. Místy mě to ale už vadí. Trochu tam je ten efekt z čeho přesedneš. Z Lotusu do Mini to je takový vtipný a Mini asi může působit milé. Z QP do Trophy si přijdeš, jak když z jachty skočíš do pramice. Takže ten Renault mi nejvíc sedí v módu někam dojet mimo dálnice, tam blbnout a dělat zvuky. Pak se odvalit zpět. Na to abych tím tady jezdil průměrnou rychlostí 28 kmh, co mi vyšlo včera a podobně. To prostě ne. V tom je skvělý paradoxně to starší Maserati, kde sem se v tom ježděnym kuse fakt našel. Vyšlo mě to levně, je to pohodlné a funguje to. Akorát ten servis prostě v začátku byl cenově blbost no. To mě ale zrovna ty pochopíš, že sem to do toho dal i když je to starší pekáč.

Zrovna třeba u Ferrari se shodneme dost. A naše tehdejší pocity z 348 tuším byli dost podobné. Prostě je to skvělé auto= hračka. Věkový průměr aut u mě bude asi 2012 kde to hodně snižují ty IT klenoty. U tebe asi hodně pod tím. V tom je ten rozdíl.

Nicméně jo. U tebe Mini chápu. Jen to neznamená že na něj začnu mít pozitivní názor:)) Samozřejmě ti nepřeji nic špatnýho. A jak píše tady kolega nahoře. Uvědomuji si že každý auto má svůj speciální styl, kde je třeba ho tak řídit. Jen cesty jsou nevyzpytatelné a občas nám přípraví právě ty situace, které v tom konkrétním autě nechceš. A mě se to na cestě 700 km stane spíš, než jinýmu na cestě 5 km do práce. Na rovinu jezdit do kanclu 5 km a pak na srazy k Bakeshopu. Koupím si supersport a machruju daily a pak budu psát jak jste všichni zhýčkaný dobou a luxusem:)

krab
10. listopadu 2021, 18:10
0

Dík za zprávu Beastare, já jsem to stihnul ráno sice přečíst, ale vlastně nezvládl na to reagovat. No, máš pravdu, že na těch malejch sportovních autech jsme se neshodli, ale na dojmech z těch cestovních, luxusnějších atd. celkem panuje až zázračná shoda. A to jistě i ve vnímání nových/zánovních aut a co bychom jeden nebo druhej doporučovali.

Je to přesně o tom nájezdu, charakteru nutných jízd a pak asi i na preferencích toho co od řízení chceš. Já nakonec vždycky upřednostním ovladatelnost před výkonem motoru a de-fakto neumím ani řídit ty nejvýkonnější auta tak, abych si mohl říct - jo, tak teď jsi tomu dal kolik se do něj vešlo. A 200 + na rovinkách mezi zatáčkama jezdit nechci, to mě nebaví, protože se na rovinu už pak bojím, že se může něco fakt stát. Takže si vlastně vybírám auta tak, aby byla dobrá na takový to dynamický svezení v rychlostech 50-150 a dalo se tomu šlápnout pořádně na plyn aniž by se dělo něco divokýho. Miník by měl mít s tím works sáním a úpravama z toho kitu 155 kW cca , v TP je teda jen 125 kW ale otázka je jak to je... asi bych to musel někdy prozkoumat pořádně co v tom bude a nechat změřit na brzdě. No budu vědět víc zejtra, to už si auto přebírám a proštuduju vše pořádně co k němu je.. No prostě je to takový to auto z ranku "ani ne pomalý, ani ne nebezpečně rychlý".

No a ten luxus nepotřebuju, vždyť já ani ten blbej tempomat nepoužívám a to bych ho třeba v X3jce ženy jistě někde našel :-D Stačí mi fajn rádio, pustím si Beat anebo nějaký svoje CDčka a jsem happy.

Ale chápu tě, protože jednu dobu jsem taky dojížděl 70 kiláků jedna cesta a 5x týdně , to stálo za prd. A s dnešní dopravou už vůbec ... zlatej homeoffice :-D

beastar
11. listopadu 2021, 09:05
1

To je v pohodě já už taky zdaleka nenacházím tolik chuti tady diskutovat. Když si vytvořil po dlouhé době něco o normálním autě je to lepší. Já chápu to, že tu výbavu třeba tolik neřešíš. Znám spoustu lidí, kteří mají rádio, okna v El. Občas klimu. A to jim stačí. Mě taky, ale ne v autě na cestování. Pro představu když jsme teď přes léto dovolenkovali. Měl jsem den, kdy jsme udělali 1300km. V nějakých plus 35. U krajnice se žlutá odtahovka nezastavila. Mimo jiné k mé radosti na ni skončil i Opel Ampera s Norskou značkou, haha. No a prostě klima, ticho a pořádná sedačka, ale třeba i TV je najednou k nezaplacení. A pokud máš děti platí to x 3. To mám teda z doslechu.

To víš že když tady jedu na wapku a zpět 20 km po okresce. Nemám nic z toho tak jsem ok. Užívám si hlučný mód a smyky a bum bum prask výfuk. 155kw na takové malé auto je skvělá hodnota s tím podvozkem. Za mě je to jakoby právě auto na blbnutí. Když nemáš na ten velký sporťák. Jasně hodně lidí semnou nesouhlasí. Jen prostě sorry, ale na cestování to není. A když tak opravdu v nouzi nejvyšší jakože S klasse mám v servisu tak sem přijel. Mimochodem těch pár lidí včetně mě, co jezdíme pracovně. Tak my si ty velký auta nekupujeme abychom byli frajeři:)) Ono to má důvod.

Pravdou je že 200 plus málo kdy jedu i já. Když je ale prostor mám rád těch 150. Když krotíš váhu. Jasně taky se bojím hlavně když potkám jiné auto. To asi každý minimálně je dobré mít respekt. Každopádně mě to Mini obecně vždy přišlo tvrdé a právě takové moc umělé a cingrlátkové. Myslím že proto třeba nekritizuju Lotus. Ani ten tvůj. Tam je to jasné tvrdá jednostrannost. To Mini je dost kompromis. V takovém zvláštním stylu. Někomu to může imponovat.

Já bych mnohem víc pochopil kdyby si koupil k té plejádě starších sport aut třeba to enkový Hyundai, nebo GTI Polo, případně tu trojku nějakou. To jsou auta kde dáš v klidu sedačku ale sám se akčně svezeš... Mě tak napadá... Cestuješ vůbec někdy? Dovolená a tak. Nebo jen lítáš? Nebo jak to řešíš. Třeba Francie, moře... Jasně máš tu x3 to byl rozumný nákup:))

krab
11. listopadu 2021, 11:23
0

No ono než bude klukovi trošku víc, aby se dalo cestovat, tak zatím žádný extra dlouhý cesty nepodnikáme. Takový spíš vejlety do 100 kiláků kolem baráku. Na letní dovču se fakt dřív lítalo a příští léto uvidíme. Klukovi buse rok a půl, tak to už by možná letět do Řecka někam do fajn resortu, kde je to pro děti fajn šlo, rozhodně nemysli, že bych zabalalil X3 anebo Mini (to by bylo srandovní teda) a jel s tím o prázdninách do Chorvatska. To ne, jestli někam autem vyrazíme, tak to bude třeba do Rakouska do Alp, nějaký vejlety pěšky + třeba to spojit, když zas bude nějaká alpská veterán rally. A na to si buď půjčím nějaký auto z novinářských flotil když to vyjde zrovna takhle šikovně anebo pojedu X3 nebo si vezmu od táty X5, která se musí taky občas projet. Je fakt, že proti normálně běžnejm lidem bych se v tom měl skoro asi až stydět, protože ten přístup k různým autům je a dá se využívat.

Fakt uznávám ten tvůj argument, že si soukromě kupuju nakonec jen samý zvláštní auta a de-fakto jen kvůli tomu, že ne nemusím používat jako klasický dopravní prostředky. Ráno jsem si Mini konečně přivezl a jsem nadšenej, to auto jezdí pocitově jako nové, tuhé, neopotřebované, přesný řazení, řízení, všechno tam jde perfektně.

No a proč nekoupit i30N? (např) Přemejšlel jsem nad tím, ale to auto by mě nestálo 170 tisíc, ale spíš 700 tisíc, nebo 600 minimálně za 3 roky používané (takhle ty ceny teď vysoko jsou) no a to je rozdíl. Už v tom máš o dost víc peněz. A nemá to ani ten roztomilej vzhled, chybí k tomu taková ta nostalgie, že je to už auto ze starší doby. A na nějakých cca 5 tis km ročně, to se nevyplatí mít nový auto, u kterýho můžeš ročně odepsat jakoby dost peněz jen v poklesu hodnoty. Tenhle miník mě třeba bude postupně pár desítek tisíc stát ve věcech údržby a kosmetickýho doladění do skutečně perfektního stavu, bude to už furt auto s nižším než běžným nájezdem, kdybych ho za pár let potřeboval kvůli něčemu prodat, tutově najdu miníkáře, kterej za něj bude moc rád a dá mi za něj zas cca co to stálo. Je to takový bez rizik.

Horší je to s místem ... budu muset na jaře zainvestovat do vylepšenýho krytýho stání doma tak, aby se mi toho vešlo aspoň pod tu střechu víc. Potřeboval bych ideálně v docházkový vzdálenosti od domu nějakou suchou pěknou halu, kde bysme se s kámoši podělili o náklady a dalo se tam parkovat hodně aut a využívat to jako společný parkování a na pokec někdy večer třeba u kafe .. To holt nemám a nikde tady v okolí nic není.

beastar
11. listopadu 2021, 13:39
0

Víš jak mě tvůj přístup vůbec nevadí. Je dobré že takový lidi kolem aut jsou. Tak se zachovají i divný auta pro naše děti. Každý jako já to nakonec ujezdí do spotřeby. A to by taky nebylo nejlepší. Takže tohle je spíš taková výměna rozdílných pohledů na věc. Než že bych tě chtěl přesvědčit. Ano ta i30n třeba by byla dražší jenže bude mít hodnotu i za X let a prostě bude. Prodat by to šlo taktéž. Argument s penězi chápu. Proto sem si koupil to Maserati pěkně za hotový. Žádný leasing. Máš v tom sice prachy, ale tak nějak bezpečně, že víš že kdyby něco dáš to.

Jako úplně sem neměl na mysli Chorvatsko, ale obecně cesty po Evropě. Pravda že díky Covid byla teď v HR celá Evropa. Jasně no pokud to vyřešíš občas x5, 3 a žurnál fleetem je to v podstatě jasný. Akorát to mini je prostě další kára spíš pro radost. Jestli ty něco neumíš kolem aut. Je to nákup klasických, praktických vozidel pro daily life. To je ok jen mě to vždy pobaví. Ještě že v tom jedete celá rodina. Jinak samozřejmě ti přeji ať to jezdí není tam žádná zrada a tak podobně. Aby sis to užíval a až bude ten mladej větší aby to po tobě přebral.

Hala. No kolem Prahy to je náročný. Občas bývají volné starší areály. Kdysi byla parádní hala k pronájmu v Dobřichovici tam jakoby na P5. Nevím zda to ještě mají, ale bylo to rok volné. A nebylo to úplně drahé. Hned vedle je pumpa, myčka apod.

krab
11. listopadu 2021, 14:40
0

Dík za fajn pokec opět na Autíčkáři. Čtu a v duchu se směju protože je to tak. Kdybych auta bral veskrze pragmaticky, tak typicky rodina jako jsme my, by si koupila mírně jetý MB GLC jako primární rodinný auto, protože si myslím na rovinu, že je to v těch středně velkých SUV opravdu špičková volba a jako druhý auto na pojížďky po okolí , v naší situaci se samostatným bydlením, kde můžu nainstalovat nejspíš walbox s nabíječkou a s nějakou dotací nechat vybudovat na střeše solární panely, tak bych pak mohl vzít třeba pětiletou i3 s tou lepší baterkou a měli bychom vystaráno. Dokonce na krátký pojížďky už i do toho budoucna vlastně krásně soběstačně využívat vlastní elektřinu. Když bych teda přesně přijal v tom znění jak se to dneska prezentuje ta budoucnost kam to směřuje. Byť teda tomu jak víme oba nevěříme tak jak se to maluje...

Ale holt jsme taková autařská rodina a starý auta mám rád. Na to aby přesně jak říkáš to člověk nejen používal ale zkusil i udržet dál do budoucna až to bude starší a vzácnější, tak to bude dělat radost nejen mě ale třeba i synovi a tak..

Uvidíme co vůbec bude... zatím je to super, že v naší zemi pořád můžu koupit auto a s velice laciným povinným ručením (neměl bych to radši takhle veřejně psát) je můžu provozovat a nestojí to moc. A myslím že do budoucna to u nás takhle bude, takový ty daně jako v beneluxu třeba co mají neočekávám. To by se mi flotila "křápů" pak šeredně prodražila...

beastar
11. listopadu 2021, 14:57
0

Taky myslím, že daně jako v Beneluxu se na nás nechystají. Když už něco tak zvyšování eko daně, co už je teď. A možná nějaké emisní poplatky př i přihlášení dle objemu motoru. Takže udržet si starší auta by nemělo být horší. Jinak ty auta typicky pro rodinnu budoucnosti. To sedí no. I si vybral obě auta, co mám odzkoušené. A jsou na ty účely dobrá. Glc se opravdu povedlo a je to dobře po té záplavě oblud, co nám MB servíroval. Mimochodem je docela schopná i mimo asfalt. I3 je typický ev když to chceš jako druhé auto. Funguje a moc si neřekne.

Jenže tak to není. A člověk má raději originální přístup. Já taky nemám ideální vozový park stran ekologie a ani praktičnosti. Jen to jsou spíš racionálněji volená auta a podstatně novější. Tobě to Mini do toho konceptu asi docela zapadá. Protože co máš ty britský veterány to už vlastně úplně není auto na to vyjet ráno do Prahy případně okolí. A už vůbec ne jet s tím do Amsteru na snídani.

Pořád teda osobně razim teorii že 3 auta jsou akorát. Velký suv, sportovní auto, zvláštní youngtimer. A to by mělo stačit. Jenže často nestačí. Já mám kliku že úplně autarska rodina nejsme.

Pólin
08. listopadu 2021, 10:47
0

Gratuluju ke krásné barevné kombinaci. Fakt nádhera...takhle bych si to taky asi navolil...snad jen namísto toho carbonu kdyby byl pravý ořech, tak už je to dokonalost...:D Jinak ten diskomfort je strašně relativní...věřím, že oproti mé Barchettě je Mini pohodlný a nehlučný kočár...:D

reagovat
PB
08. listopadu 2021, 11:06
4

Jsem jedinej, komu prijde ten interier naprosto prisernej? Takovy cely opuchly a asi z patnacti materialu?

reagovat
Opelfahrt
08. listopadu 2021, 11:20
1

Mně se taky vůbec nelíbí, ale asi by mě přesvědčila jízda a na interiér bych vzal na milost. Ale hlavní je, že se líbí Krabovi.

Díval jsem se na ale na ten inzerát na Subaru Spec. B a to je fakt jízda, jak tam má majitel zdokumentovanou a vyfocenou každou opravu včetně dílů. Opravdu něco. Určitě by to měl inzerovat v zahraničí, aspoň na mobile, autoscout24 a tak, protože jenom přes českou inzerci to neprodá.

krab
08. listopadu 2021, 11:25
0

Přesně to jsme si s majitelem toho Legacy říkali taky... Je to rarita, má svou hodnotu, bylo o ní postaráno, ale samozřejmě má auto už taky něco odjeto. Škoda fakt, že dneska nejde jít k Subaru a koupit něco co by se tomu autu charakterově aspoň trochu podobalo.. Taky jsem koukal na dobový test Spec B a v roce 2004 za něj u Subaru chtěli 1,450 tisíc. To bylo fakt tehdy hromada peněz..

Interiér : hele ono je to blbě vyfocený, jen fofrem během prohlídky auta. Až bude doma, pořádně to všechno vyčistím, doladím, budete vidět, že je to pěkný. Ale úplně chápu, že se to někomu třeba až i hnusí. Jenže k veselému autu nudný tmavý interiér nepatří. Je tam víc materiálů, spousta různých detailů, kombinace tmavá, světlá, mě se to líbí ...

Jimi
08. listopadu 2021, 11:28
0

PB ... ne, nejsi jediný...

bkralik
08. listopadu 2021, 15:34
0

PB: Ono to takhle vyfocené zvenku vypadá divně, ale z místa řidiče to dává "smysl". Ale jasně, je to auto z roku 2000 a design je subjektivní, neberu to že se to nemusí líbit, spíš jen že v reálu to působí o trošku lépe :-).
A jinak ty karbonové doplňky jsou jen v JCW packetu a ještě za příplatek, normálně tam je plast a nebo plastově-vypadající kov...

beastar
09. listopadu 2021, 07:37
0

Tak já to zcela upřímně napsal nahoře hned. Nelíbí se mi to a ani ergonomicky mě to nebavilo. Chápu zase to, že když už takový auto chceš to minimálně v zajímavé kombinaci. Navíc já v tom jezdit nemusím. Vzhledem k tomu, že můj a Krabův pohled na auta je odlišný opravdu dost.

Tak snad co bych jediný chtěl aby to Pietro vyvezl vše někam na plácek na Jaře a udělal fotky. I s tímhle opuchlim žáboidem. Je to tak nesourodá kombinace až oči přechází.

PB
09. listopadu 2021, 09:26
1

Krab ma potencial rozvinout zajimavou diskusi. Predevsim na tema kde je hranice mezi “collector” a “hoarder”:)

krab
09. listopadu 2021, 10:23
1

To by klidně stálo za to ... :-D No jako to je právě ono, collector nebo hoarder , to je přesný. Myslím, že jako úplně krámy nesbírám, minimálně věci obecně. Nerad kupuju zbytečnosti. S autama je to jiný, myslím, že tak poslední 2 roky pociťuju problém neschopnosti se s autem rozloučit, zatímco ta chuť si koupit a vyzkoušet jiné pořád zůstává. No a tím se to pak začne hromadit...

Teď už si třeba říkám, že toto bude na dlouhé roky finito a poslední kus. Ale věřte tomu, že? Když ani já sám moc ne.. Mám kolem sebe lidi, co jsou na tom v tomhle ohledu ještě daleko hůř než já, což mě aspoň utvrzuje v tom, že vlastnit několik starších sportovních aut není zas až taková deviace.

Reálně jsem schopný všechna občas projet, typicky se na každým autě najede ročně 2-5 tis km. Na některým dokonce třeba až k 10 tis. Můj reálnej roční provoz je určitě do 30 tis ročně, z toho fakt jenom tak 15 (odhadem) budou nutný jízdy, zbytek je spíš pálení benzinu pro radost a taky aby se auto projelo...

af
afro-r1
14. listopadu 2021, 08:04
0

Je pravda, ze BMW zareagovalo a komu se nelibi "MickeyMouse" design, ma dnes na vyber i 135i, nebo jak se ten Golf od BMW jmenuje...

HeavySmoker
08. listopadu 2021, 12:18
3

Mini je pekné auto a želám aby robilo len radosť. Nikdy ale nepochopím ako sa dá ujazdiť 6 áut, mám tri a na Vianoce som si objednal udržiavač autobatérie, pretože to nestíham a dostať sa do 911tky k vybitej baterke je za trest.

reagovat
Mechanik
08. listopadu 2021, 21:31
0

Hele mám 8 aut a ujezdit se to dá, podle nálady do něčeho sedneš a užíváš si tu jinakost, každý auto má svůj charakter, stojí to za to.

Irwinek
09. listopadu 2021, 07:23
0

Sakra, to by mne zajímalo, co máš zrovna Ty za auta. Člověk, který jezdí s carevnou, prostě musí mít zajímavá auta, poděl se, prosíííím :-D

beastar
09. listopadu 2021, 07:31
0

My v současnosti pěti jezdíme dva. A v Renaultu sem neseděl od června. Když se do toho často zamicha ještě něco pracovně. Suma sumárum nestíhám, není kdy. Takže to taky trochu nechápu. Asi je to tím, že Krab to má vyloženě a primárně jako hobby. A jak sám rád tvrdí. Jezdit vlastně nepotřebuje kdežto já třeba jo.

Vavris Vavrisovic
10. listopadu 2021, 13:46
0

Taky nechápu... Jakože kdyby nebyly zimy, tak bych ty 3 asi ujezdil... Ale teď budu ve stavu, kdy budu primárně jezdit Primerou, sem tam Miatou a Vette prostě půjde do depozitu...

Sa
Sato
08. listopadu 2021, 14:36
0

Super blog. Gratulace k dalšiemu zaujímavému autu do zbierky. Ja osobne by som mal chuť kúpiť niečo čo bude viac kompromisné v zatáčaní ale zato mať iné prednosti, z ohladom na tie tvoje ostatné autá, napr 500 abarth, AR 147/GT 3.2 alebo ten spomínaný saab aero.

reagovat
krab
08. listopadu 2021, 17:22
0

Moc dík... no vlastně se teď těším na pořádné první svezení, ale vím, že to bude dobrý. AR je taková pro mě snad zakletá značka. Vždycky nějak nakonec zvolím něco jinýho. Jen MiTo jsme měli a to vlastně našla moje žena a ukázala mi tenkrát inzerát... A to bylo dobrý auto, ale zázrak to taky nebyl. Pro mě by bylo úplně ideální prostě to GTV anebo nakonec i GT s Bussem (Bertone) to je prostě design...

Jenže já dám nejvíc na ty jízdní vlastnosti a Miník je hodně dobrej, byť si myslím, že Clio R.S. ještě o kus dál, jen nemá vůbec ten styl, kór když je Miník v JCW paketu a v BRG barvě... Clio Sport je uvnitř hnusná plejáda obyčejných bezbarevných tmavošedých plastů. Jenže když řídíš, neřešíš to... To je asi jako když se leckdo divil, proč vychvaluju i30N, když to má ten hnusný Hyundai interiér i zevnějšek... prostě když řídíš, tak to nevnímáš. A u Mini je všechno tak nějak perfektně dohromady

Sa
Sato
08. listopadu 2021, 17:36
0

Plne chápu, nech to robí len radosť.
Inak niekde si spomínal, že si to servisuješ čiastočne doma, máš normálne velký zvedák? alebo nejaké viac priestoro úsporné riešenie? Tento rok sme vyriešili pozemok pod garáž (300m2) tak plánujem ako veľkú obludu tam postaviť :)

Vavris Vavrisovic
10. listopadu 2021, 13:43
2

Ty jo. Krásné Mini... Akorát moc nechápu, k čemu ho máš - protože tohle vypadá na první pohled v moc hezkém stavu a dávat do toho sedačku a mrcasit se s věcma bude strašný opruz, tak by mě zajímalo, s čím budeš jezdit v té zimě...

reagovat
krab
10. listopadu 2021, 21:07
0

Dík, no jako úplně to nechápu ani já, ale kdybych nezačal čumět po těch inzerátech, tak se to nestalo. Ráno pro něj konečně jedu, tak doufám, že jsem při prohlídce a projížďce nic zásadního nepřehlédl. To totiž bylo takový až megarychlý - myslím rozhodovací proces. Mě se prostě hned líbilo a bylo hotovo.

Dítě teď stejně bude primárně jezdit v ženy bavoráku, do Mini jen občas, tak se mrcasit s věcma v Mini nebudem. Takže to je spíš, když pojedu někam sám anebo pak pozdějš taky, až nám kluk trošku dál povyroste, ono to jde fofrem nějak .. tak si to užijem. Budeme jezdit miníkem, to se mu bude líbit.

Na autě bude nějaká práce, je to skoro 17 starý Mini, ale nic hroznýho, spíš nějaký věci jako rozleštit drobnější škrábance, nechat někoho kdo ví jak na to rozleštit přední světlomety , interiér vyčistit, kůži ošetřit, koberce vytepovat atd... no a technicky jak mi tu psal B-králík, ono se tam taky můžou objevit věci k vyvztekání, teď záleží jestli budu mít spíš smůlu nebo štěstí. Každopádně nějakou údržbu budu muset udělat, třeba nějaký ten mobil jet oil vyměnit v kompresoru a co už jsem viděl instruktážní videa tak týpek tam kvůli tomu rozebírá celej předek. Ale jde to celkem rychle teda ..

No prostě v podstatě dělám ptákovinu, ale Mini jsem nikdy neměl, vždycky mě to bavilo když jsem řídil, tahle kompresorová varianta, je to prostě o tom si občas udělat něčím radost. Samozřejmě si tím zase přiděláš starost, ale uvidíme ... těším se na to nějak až podezřele moc možná :-D

Ondřej
10. listopadu 2021, 20:50
1

Jako hrdý otec a částečný autičkář jsem si logicky myslel,že v rámci občasného svezení s dětmi půjdeš do něčeho 4DV. Ale zase jsi nezklamal a koupil nepraktický nesmysl. I tak potěšil po dlouhé době článek od tebe. Snad ti I začnu odpouštět tu X3... :-D

reagovat
krab
10. listopadu 2021, 21:07
1

Děkuju! :)

Calif
11. listopadu 2021, 11:53
1

Pěkné, gratulace.
E36 325i kupé jsem měl 7 let.....v zelené s béžovou koží a s manuálem.... Škoda ho....dnes už je to ale auto do garáže a na letní projížďky pro radost. Rád na něho vzpomínám.....

reagovat
Mechanik
13. listopadu 2021, 12:09
0

Tak gratuluji k dalšímu nesmyslu :-D
Jak psal Beastar hore, zaujalo mě ta zmínka o věkovém průměru našich aut, nikdy jsem si to nepočítal a tak jsem učinil teď. No když jsem vzal stroje s kterými opravdu jezdím jsem na průměru 54 let stáří, hmm, to jsem pěkně pod tabulkou, a to jsem nepočítal projekty které ještě nejezdí.
Vím že jsem mimoň, ale zajímalo by mě jak to mají ostatní, tady na Autíčkáři?

reagovat
Or
Oris
13. listopadu 2021, 16:11
0

Moje auta mají průměrný věk 20 roků :-)

Mechanik
14. listopadu 2021, 18:38
0

Tak to je ale taky slušný

Co
Coufi
15. listopadu 2021, 13:05
0

Gratuluji ke koupi kapesní rakety :-) . Kdyby jsi cokoliv potřeboval, mám s Mini celkem dost zkušeností - vlastním R52S a už jsem na něm dělal vše možné i nemožné :-), tedy rád poradím co bude v mých silách. Děti si auto zamilují, uvidíš. Můj syn vždycky protestuje když přesedáme do daily car-u :-)

reagovat
krab
15. listopadu 2021, 15:54
0

Díky moc, to je super. Já se pak určitě rád ozvu i přes soukromou zprávu a třeba někdy dáme i projížďku. Moc pěkný kabrio. Zatím to vypadá dobře, čeká mě klasická údržba s tím, že vymýšlím co všechno by chtělo udělat, ale zatím v pohodě. Určitě ten jetoil v kompresoru by chtělo vyměnit a při tý příležitosti novej klíňák, vodní pumpu a uvidíme. Brzdy jsou JCW a jsou v parádním stavu, tak maximálně brzdovku novou, olej v převodovce (mám verzi se samosvorem, tak budu muset zjistit kterej olej použít) a na podvozku se mi zdá všechno perfektní, tak jedině jestli mechanik najde pak na zvedáku nějaký vůle. To uvidíme.

Jinak jsem fakt z Miniho nadšenej, jezdí skvěle.

Nad čím špekuluju je jestli dávat 15% menší upravenou řemenici kompresoru anebo nechat být jak je. Auto má JCW brzdy, podvozek, bodykit a sání taky origo JCW. Ale nemá motor s úpravou na 155kW, ale standartních 125 kW. Ovšem lítá to s tím hodně slušně :)

bkralik
15. listopadu 2021, 22:30
1

Jseš si jistý, že nemáš JCW hlavu / řemenici / vstřiky? Dá se to poznat podle hlavy (tečka na předku), vstřiků (barva) a nebo nálepky na jednotce - pěkně sepsané je to tu https://www.thejcwregister.com/r53jcw

Pokud máš jen standardních 125 kW, tak upgrade velmi, ale velmi doporučuju! Seriová R53 totiž lehce přivírá škrtící klapku ve vyšších otáčkách (nebo nějak jinak omezuje krouťák, alespoň pokud vím, samotné mapy jsem neměl šanci prostudovat), díky čemuž to před omezovačem už nemá takovou jiskru. S 15% řemenicí, většíma vstřikama (k JCW softu nutnost, origo JCW stojej nesmysl ale pasujou tam z Volva 0280158315 za pár kaček) a JCW softem nejen že ten motor získá o těch cca 20 kW víc (pravé JCW má ještě portovanou hlavu), ale zároveň to až do omezovače táhne jak pominutý...

krab
16. listopadu 2021, 15:44
0

Dík za ty stránky, aspoň jsem si to zkontroloval. A je to jak jsem si myslel, klasicky "S" a ty JCW doplňky fakt jen podle toho k čemu mám tu origo dokumentaci. Takže jen sání JCW, body kit JCW, brzdy JCW, odpružení JCW a nemám upravený motor a nemám JCW výfuk. Řemenici jsem si schválně změřil ten průměr a bude to ta sériová, 60mm.

I tak to ale jede moc pěkně, v celým spektru otáček, ale je fakt, že nejvíc to auto ožije kolem 4 tis otáček a pak postupně výkon roste až ke konci, ale pravděpodobně jak popisuješ, tak JCW úprava anebo auta s menší řemenicí + těmi vstřiky a ECU úpravou budou nahoře ještě o poznání lepší. Na druhou stranu když dám menší průměr řemenice bude se mi tím pádem i rychleji točit vodní pumpa a celkově to bude větší zátěž pro motor. No uvidíme co provedu... teď bude následovat hlavně klasická údržba a a pak se uvidí. Každopádně jízdní vlastnosti jsou boží a mám z toho auta fakt radost

12MM
18. listopadu 2021, 09:22
0

Ahoj Petře, gratuluju k nové motokáře. Ta kombinace je opravdu uhrančivá. Přitom z komentů je vidět, že máš i dostatek prostoru a relativně snadných a bezpečných možností pro individuální přístup. Takže vlastně naprostý ideál...
Pokud by byla nějaká Touge session, rád se zase přidám.

reagovat