načítám data...

Full-size luxury car

23. ledna 2022, 05:21 51 komentářů El Gringo

Vzhledem ke skutečnosti, že jsem nikdy neměl v plánu rezignovat na život a jezdit v nudném autě, byl jsem donucen hledal adekvátní náhradu za Forda Expeditiona.

zobrazit celou galeriisaddassa asdsdasda: Full-size luxury car

Hledal jsem něco jiného, než je klasický EU mainstream. Kandidátem byl například Chevrolet Tahoe/Suburban, Toyota Sequoia, Camaro, Charger, Toyota Tacoma/Tundra, Challenger, RAM 1500 Sport, Jeep Wrangler, Alfa Romeo Giulietta Veloce či Giulia, Infinity QX80, Ford Explorer, Lincoln Mark IV z roku 1974, Chevrolet Silverado, Ford F-150, Durango, Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300 + další výčet zajímavých aut.

Z výčtu všech výše uvedených aut jsem chtěl nejvíce Chargera/Challengera či Durango. Celá značka Dodge má pro mě style + se dá rozumně financovat provoz jejich aut, pokud to není zrovna SRT/Demon. Problémem bohužel bylo, že se Challenger v Mexiku prodává výhradně s Pentastarem a do SRT jsem nechtěl narvat všechny prachy. Charger R/T či Daytona je zde bohužel nedostatkovým zbožím a obecně zde sehnat takové auto s čistými papíry je prakticky nemožné. Durango se zde prodává pouze v RWD a do USA se mi nechtělo. Často mě cukalo a mé nelogické já koukalo po ojetém Hellcatu s 717 HP – ale strach ze smrti a ze ztráty finanční gramotnosti nakonec vyhrál. Stejně jsem se u koupě nevyhnul riskování, ale to později… Nový Charger se zde přestal prodávat před rokem (krom SRT a policejní verze). Nové Jeepy, Alfy, Dodge, RAMy, Chryslery, celý Stellantis se potýká jako všude s nedostatkem čipů a v autosalónech nedostanete slevu ani jedno peso + čekáte měsíce na dodání auta. Byl to velmi zvláštní pocit, kdy chcete utratit prachy a prodejce vám řekne – smůla – nejsou chipy – nedám slevu – tenhle Wrangler ve žluté je jediný. Na nové auto jsem se tedy vykašlal. U jiných značek to bylo prakticky na chlup stejné + neskutečně zdražili (během půl roku klidně i přes 20pct za stejné auto..) Bohužel, divná doba.

Charger/Challenger je v podstatě stejný – jen v jiné kastle (a také vyjíždí ze stejné fabriky z Canady), jako prodejně neúspěšný bratr, prakticky mrtvý, Chrysler 300. Jednoho dne jsem si řekl, že vyzkouším jednu 300ku, kterou jsem našel na webu Mercadolibre. Nic moc jsem od toho neočekával. Proč taky. Luxusnější verze, ve které se vozí divná sorta lidí – nejen v Mexiku.

Ovšem při prvním osobním shledání jsem si byl jist, že tohle auto je přesně pro mě. Chrysler 300 na živo vypadá opravdu jinak, než na fotkách. V reálu je to obrovský full-size kousek o ploše 10m2, který už jen při obyčejném přiblížení budí respekt. Při detailní prohlídce a projíždce jsem si řekl, že s tímhle autem bude docela sranda. Full-size sedan, kterého skoro nikdo nemá a zároveň nezná. A také v něm bude jezdit další divný člověk. Kruh se uzavřel.

 

Koupě:

Když jsem zapojil svojí OBD II diagnostiku, ihned přišlo obvinění z toho, že nahrávám vadné kódy a budu chtít slevu… Těžko jsem vysvětloval, že to mám v mé EU palici trochu jinak nastavené. Vše v pohodě, až na pár drobných chyb – senzor tlaku v pneu atd. Drobnosti za pár peso. Před koupí nechybělo pozvání na tacos a obecná diskuze. Horší byla domluva na platbě. Převodem na účet nikdy, bo bych očekávál sdělení, že nic nepřišlo a zároveň bez šance na ověření. V hotovosti je to risk, jelikož cokoliv nad 10k Kč je zde zlatý poklad, za který lze objednat nájemnou vraždu.

 

Nakonec jsem zariskoval a vyřešil to tak, že jsem měl hotovost rozdělenou po částech a v jiném autě, které přijelo až po podepsání smlouvy, následném předání a odvezení originální faktury (zde originální faktura fakticky určuje vlastníka auta, nikoliv smlouva – obyčejný kus faktury zde stojí statisíce v případě drahého auta a je potřeba ověrovat její originalitu…).

Prodejce se mě ptal, kde mám svojí ochranku, kterou jsem uvedl jako podmínku koupě auta…

Blafoval jsem. Tak jako, že jsem Menonita ze severního Mexika, narodil jsem se ve městě Cuauhtémoc a miluji svůj stát Chihuahua – má rodina dělá samozřejmě v sýrech. Nepoznal, že jsem cizinec, bo wey, no mames, que padre, queso menonita, órale, chingón, tlapalería, Tlalnepantla de Baz, tianguis + jiné mexické fráze a místa, kterým sotva rozumí Španěl. Žádnou ochranku jsem neměl, ale ukázal jsem na zaparkovaného černého Forda-150, který stál zrovna opodál. Když bylo veškeré papírování vyřízené, přijelo mé druhé domluvené auto, ze kterého jsem vzal prachy v obálkách a doufal, že to nebude to poslední, co držím v ruce :) Větší adrenalin jsem u koupi auta ještě nezažil. Nějak jsem byl smířen s tím, že prostě vytáhne bouchačku, přijdu o prachy a v lepším případě mě nechá odejít. Vždy počítám s horším scénářem, abych se pak nedivil.. Ale to auto jsem prostě musel mít…

 

Gesta a úsměvy mexického prodejce v klobouku, nefunkční počítačka peněz, která rozhazovala bankovky po maringotce, prodejce sbírajíc kousky peněz po zemi a znova a znova počítajíc finální sumu v bankovkách o nominální hodnotě 500 a 200 peso + další Mexičané, kteří oblíčili celý autobazar a zavřeli bránu – ve mně zrovna nevzdudilo pocit štěstí. V duchu jsem si uvědomil, že se asi vyznačuji psychopatickým rysem, pakliže jsem tohle ochoten zažívat. V každém případě vše proběhlo bez větších problémů. Doklady a fakturu vezlo pro jistotu jiné auto a neustále jsme se hlídali, zda nás nesledují, následně nepřepadnou a auto si nevezmou zpět. To je jedna z dalších zdejších bazarových specialit :)

 

Proč 300ka?

 

Protože zadní dveře beru jako menší výhodu, jak tam naložit mojí novou šesti-měsíční genetickou informaci a nemusím se tak krčit do kupé – což by mi nevadilo. Také můj mexický adoptovaný pes, který je zvyklí létat Boeingem 747-8 Jumbo Jetem do Evropy na prázdiny, ocení více prostoru jako spolujezdec – bo rodina sedí vždycky vzadu. Btw, i do Mustangu lze instalovat dětskou sedačku, do Camara húř – prakticky vyzkoušeno. Jedinou mojí skromnou podmínkou bylo umístění dětské autosedačky do auta + místo pro přítelkyni a psa. Kočárek se dá vždy koupit takové velikosti, aby se vlezl i do Camara.

K samotnému autu:

 

Chrysler 300 je v podstatě mrtvé auto, tak samo jako celá značka, která ještě nabízí Pacifiku (V USA dosti oblíbenou). Mrakodrap Chrysler Building ve stylu Art deco na Manhattnu, který je opravdu nádherný, byl sice pár měsíců největším mrakodrapem na světě, ale dopadl jako celá značka. Byl rozprodán (protože byl postaven jako investice pro rodinu – což oceňuji) a Chrysler Corporation se jako nájemník vystěhoval. Nyní budovu vlastní Abu Dhabi Investment Council.

 

K prodejnímu "úspěchu" 300ky:

 

Níže můžete vidět tabulku prodeje 300ky. Viz tabulka ( , = tisíc u USA a CAN):

Zdroj: https://en.wikipedia.org/wiki/Chrysler_300

 

Můj kočár pochází ze 77 kusů, kterých se prodalo v Mexiku – kolik z toho bylo V8, jsem nezjistil – Pentastar ovšem vládne přibližně z 95pct dle inzerátů.

Pro Mexiko byly nabízeny dvě varianty bez možnosti příplatku a vždy s velmi bohatou výbavou.

V6 Pentastar a V8 HEMI. I Alfa-Romeo se zde nabízí vždy v nejvyšší a jediné výbavě, ovšem zde by stála více než v EU, což mi nedáválo smysl. Zde jsou paradoxně jediné Alfy dražší než v EU. Btw, v Mexiko City jezdí Alfou jen někteří zaměstnanci italské ambasády či nějací ultra podivíni :-)

Chrysler 300 se nabízel vždy s výbavou: vyhřívané a větrané sedačky, vyhřívaný volant, dvojtá panorama (Quemacoco – tedy pálí kokos – ofico výbava a název pro střešní okno), adapt. tempomat, hlídání pruhů, mrtvého úhlu, samostatné brždění při vyhodnocení kolize, asistent při rozjezdu v kopci, Uconnect s ApplePlay atd. atd. Naštěstí se dá vše trvale vypnout v nastavení Uconnect. Po nastartování si auto vše pamatuje a není potřeba znova vypínat různé asistenty. Start/Stop neexistuje.

Auto vlastnil významný politik a advokát z hlavního města Pachuca de Soto ze státu Hidalgo, odkud pochází nejlepší beranní vývar a tacos (fakt to je v Mexiku nejlepší jídlo – TexMex zde neexistuje, ani pseudo-mex-kuchyně, kterou naleznete v ČR). Bazarník byl přeprodejcem – komise. Tento politik a první majitel v jedné osobě najel za 4 roky 58 000Km. Auto pravidelně servisoval a každý rok najel přibližně 14 500 Km, což lze vidět v servisní knize. Klasický daily car, kdy jezdil furt stejné trasy do práce, na nákup, dovolenou či pro něco :-)

Auto je dovybaveno přední a zadní rozpěrnou tyčí. Dále novou výfukovou nerezovou soustavou Magma Flow Cat-Back za 1400 USD bez práce, která z auta udělala neskutečně hlučnou a zábavnou bestií. Za mě nejlepší investice do auta, pokud máte pod kapotou HEMI. Když vypnu ESP a vjedu do zatáčky na čtvrt plynu v režimu Sport, tak se vždy usměju za ohromného kraválu a ujíždějícího zadku. Neskutečně návyková věc, která ale něco stojí – pneu :)

 

Motor asi nemá cenu představovat. Klasické V8 5.7 HEMI.

Pro zajímavost: Motory HEMI se vyrábí v mexickém městě Saltillo ve státě Coahuila (sever Mexika). Tento závod vyrábí HEMI V8 5.7 litros, HEMI Hellcat V8 6.2 litros, HEMI Demon V8 6.2 litros, HEMI Hellcat Red-Eye V8 6.2 litros, HEMI Apache V8 6.4 litros a HEMI Big Gas V8 6.4 litros. Osmého května roku 1981 se fabrika rozjela a zatím vyrobila přes 15 miliónů motorů HEMI. Fabrika v roce 2021 oslavila 40 let výroby těchto legendárních motorů. Předpokládám, že pokud nezavedou 48V eTorque jako u Pentastaru či jinou alternativu e – fabrika dlouho nevydrží. Prý končí i s V8 Hell.. Obecně bude motor HEMI velmi blízkou budoucí minulostí.

Motor je vybaven systémem MDS (Multi-Displacement System) s vypínáním 4 válců v situaci, kdy auto není v zátěži. Žádný přímý vstřik, 2 svíčky na válec, tudíž výměna vždy 16 svíček. Výkon je 363 HP při 5.250 RPM a 536 N.m u 4.200 RPM. Za mě je výkon naprosto dostačující a nedovedu si zatím představit 717 HP. Myslím, že větší výkon asi nikdy potřebovat nebudu. Auto, které zrychluje za 5,3 sec na 100kmph docela postačí. Ale jen idiot nemění názory.

Chrysler 300 SRT 6.4L V8 se prodává jen na Blízkém východě (UAE) a v Austrálií. Nikdě jinde nelze sehnat.

 

Auto je vybaveno 8 st. převodovkou ZF 8HP70 (značka ZF , rychlostí, ydraulic Torque Converter, lanetary Gearsets a max 70  0 N.m), která se montovala do BMW 7 F01, X5, Maserati Quattroporte, Rolls-Royce Phantom, do různých Alpina B3, B4, Aston Martin či Jaguaru F-Type. Řadí naprosto hladce a rychle – shift time: 0,2sec, bo 200 milisekund si málokdo umí představit :D Klasický marketing, který vyřadí všechny, co si nepamatují fyziku ze 7 třídy a milisekundy už zní dost vědecky a především rychle. Díky existence tlačítka sport se změní v něco naprosto dokonalého a řadí rychleji, než na běžný drive režim. U režimu sport ztuhnou pedály, volant a auto se změní na "sportovní" sedan. Převodovka prý dokáže v extrémní situaci přejít z 8 na 2 rychlostní stupeň. Za mě dokonalost sama.

 

Klasickou otázkou je: "Kolik to žere..".

Osm až devět litrů na sto při cestě po dálnici při 130kmph nepovažuji za špatný údaj. Auto točí pod 2tis. otáček a jede na 4 válce. Město neřeším, protože Mexico City není město, ale život v kolonách. Benzín také neřeším, protože bydlím v práci a zároveň stojí cca 18 Kč/L. Za měsíc najedu sotva 200 Km a i to je dost. Když musím na nákup, tak místo 5 minutové jízdy do nejblížšího Costca jedu 40 minut, protože chci ať se motor a převodovka pořádně zahřeje.

Další klasikou je:

Spousta lidí automaticky negativně reaguje na interiér, aniž by auto viděli na živo. A neviděli, protože v ČR je prakticky nemožné tohle auto vidět na živo. Laciné plasty, ergonomie, bla bla bla. Furt dokola. Úpřímně mě to unavuje a zároveň chápu kritiku od lidí, co jezdí s Tsi, Tdi… "Odborníci", kteří někde možná někdy četli něco na fóru či u hodnocení amerického auta musí prostě začít tímto nesmyslem mě utvrzují v tezi, že boj s trollem nelze vyhrát. Nic nevrže, vše funguje. Jasně, není to Sonderklasse, kde člověk musí hladit a pusinkovat palubku už z principu. Americké auta již dokáží bez problémů konkurovat EU autům. Musím se takto razantně ohradit (a dvakrát nesouhlasnou klausovskou vlnovkou podtrhnou), protože názory lidí, kteří neznají svět – auta, je bohužel většina. Viz Gaussova křivka – Google… Jo a normálně to auto zatáčí .)

 

Interiér mi přijde naprosto funkční. Nemám výhrady. Pro mě jsou důležitá tlačítka klimatizace. Dále také tlačítko Sport, ESP, vyhřívání zadního okna (využiji až v ČR), odmlžení předního, výstražný trojúhelník, parkovací senzory a zapnutí vnitřního okruhu ventilace, když jede přede mnou diesel autobus.

Uconnect funguje perfektně, ale stejně jej používám jen při občasném nastavení různých senzorů a hraní si s nastavením auta. Vše funguje naprosto logicky a intuitivně. Zbytek vyřeší připojení telefonu a CarPlay (či Android). Tedy WhatsApp, Waze, Spotify či Amazon Music. Tlačítko Screen Off je geniální a často využívané. Také mám aplikaci SRT, která ukazuje okamžitý výkon, krouťák a přetížení g. Automatická klima funguje výborně, občas mi sama vyhřeje či vychladí záda v závislosti na nastavené teplotě. Dokonalost sama. V aplikaci Uconnect se dá nastavít vše – od automatického zamykání auta, rozvícení světel při zamčení/odemčení (včetně sekund), klakson při zamknutí, klakson při dálkovém nastartování a jiné funkce.

Na volantu existuje také pár tlačítek, které se chovají logicky a lze jim ovládat menší display mezi analogem. Jedná se o informace ohledně teploty oleje, převodovky, chladící kapaliny, tlaku v pneu, dobíjení baterky, aktuální či dlouhodobé spotřeby. Více informací není zapotřebí. Pádla za volantem jsem využil jen párkrát. Převodovka ví lépe než já, co tam mám zařadit. Dále jsou ještě za volantem, který je elektricky nastavitelný, šikovně umístěny dvě dvojtlačítka na volume a přepínaní skladeb/stanic. Přišel jsem na to úplnou náhodou a zatím jsem to u žadného jiného auta ještě neviděl.

Jelikož je auto postaveno na základu starého merglu, ovšem který prošel vývojem (z plataformy LX na LD), tak se stále objevuje nožní "ruční" brzda, která je fakt retro. Kvůli převodovce a parkování na nakloněné rovině bych preferoval magnetickou brzdu. Auto lze startovat na dálku, což patří mezi další hračky, které auto nabízí. Nemusí dvakrát houknout a poté nastartovat, jako ve všem youtube recenzích – lze to vypnout v nastavení, díky bohu :-)

Praktické věci, jako obyčejná výměna stěračů je rychlá, jelikož se dá stěrač normálně vykloubit a nemusím řešit otevření kapoty. Je to sice blbost, ale u novějších aut jsem nepochopil, proč musím otevřít kapotu a otravovat se s stěračem pod kapotou a tím mít menší manévrovací prostor..

Taky vás štve, že musíte mít další ovládácí zařízení na "klíčích" v podobě dalšího aparátu na ovládání brány (pokud nemáte appku v telefonu a "chytrou" bránu)? Chrysler, Ford a jiné USA automobilky to mají vyřešené (a již pěkně dlouho) jednoduše – HomeLink. Dá se spárovat až na tři spoty a nemusíte mít na to appku či ovladač brány. U ovládání střešního okna máte I. ,II. a III. spot na tři brány. Boží a přitom tak jednoduchá věc..

Závěr:

 

Kombinace HEMI s ZF převodovkou je naprosto dokonalá. Upřímně, tahle kombinace pro mě byla nejdůležitější při výběru. Auto se dá bez problému používat jako daily a ceny náhradních dílu jsou naprosto srandovní. Výkon motoru je famózní. Stále mám z auta přirozený respekt a nevyužívám jej naplno.

Velkou nevýhodou toho to auta je, že každý jen čumí. S výfuky Magma Flow a 20" chromovanými koly kamkoliv přijedete, tak se všichni jen otáčejí – i ti, jejíž auta stojí 2x či 4x tolik. V Mexiku jsem si tak prakticky snížil radius, kde se autem dostanu – nechci riskovat přepadení, jelikož to není obrněná verze. Na cestování do centra města jsem si pořídil druhé auto, které je trošku více nenápadnější, ale stejně všichni čumí, bo jsem koupit zrenovovanou verzi.. VW Vocho/Brouk. O Broukovi z Mexika napsal úžasný článek Don J. Soukup – https://www.autickar.cz/clanek/druhy-zivot-volkswagenu-brouk/ , doporučuji přečíst.

Chryslera 300 už bohužel běžně neuvidíte ani v Amerikách.. Mě to nevadí a počítám s tím, že mi ho nějaký zelený úchyl v ČR objede klíčem a poté heroicky odjede na elektro-kokotobězce. Dalším problémem bude určitě ranní startování v bytové zástavbě – výfuky se nedají utlumit, jak to umí novější Mustang či Camaro. Ale když jste autíčkář – musíte tyto nevýhody nějak přežít :-)

Jako nevýhodu jsem zatím spatřil archaickou "ruční" brzdu a né moc komfortní sedačku řidiče. Buď jí ten Mexičan divně proseděl na levou stranu či jsou od výroby né moc pohodlné. Sedačka má pamět, dá se mnoha směry posouvat, ale furt jsem nenašel ideální polohu. Oproti RT sedačkám v Chargeru docela zklamání. Ale to se dá taky jednoduše vyřešit :-)

Další nevýhodu spatřuji ve spotřebě ve městě. Jak jsem psal, Mexico City není město. Ale přes 25L/100 Km je smutné. Když naplním nádrž (70L) a ukáže se mi dojezd 210Km, tak mně to opravdu nepotěší, ovšem až do nastartování :-) Ale věřím, že v ČR to bude méně (díky menší nadmořské výšce) a především, že nepojedu 3 km hodinu. Do 15L/100 Km se snad dostanu a tím získám stejný dojezd jako u nejlevnější Tesly model 3 :)

Na závěr bych chtěl požádat ty nejpovolanější, zda pls neznají nějakého šikovného elektrikáře,/automechanika který by mi do zadních lamp hodil oranžové blinky a mlhovku. V Polsku to umí, ale preferoval bych někoho v ČR.

Již jsem zkoušel psát některým firmám, ale za pár diodek a přeprogramování fakt nedám 20k.. Auto má stále přípravu na EU verzi (symbol zadní mlhovky v analogu ukazatele rychlosti etc.).

Pakliže jste to dočetli až zde, určitě se zeptejte či mi najděte chybu, která se mohla vyskytnout. Odpovím na jakýkoliv dotaz/hate :-) Adios.

 

Technické údaje.

Rok výroby: 05/2017

Délka: 5044 mm

Šířka: 1902 mm

Rozvor: 3052 mm

Výška: 1485 mm

Váha: 2013Kg

Pneu: 245/45/R20

Spotřeba: Město 7.5Km/L, dálnice 13Km/L, mixto 9,2Km/L (ofiko, dálnice sedí)

Výkon: 363HP/5250rpm 267kW, 536Nm/4200rpm

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Initial C
23. ledna 2022, 07:40
1

Ja jsem kdysi videl Themu jak sluzebak v italske centralni bance, vuz pro vrchniho kapa, volbe zcela rozumim :)

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 16:03
2

Díky :) I s logem Lancia to auto vypadá skvěle :-)

M1
M1chal
26. ledna 2022, 11:11
2

Oj toto si mi veľmi oživil spomienky :)
Strašne som mal to auto rád, len mne osobne nesedí, ako to násilne menili faceliftami. Tie original budíky boli dokonalè

Ev
Evlo
23. ledna 2022, 11:25
-4

Jo ty plasty apod. kritiku ineriéru moc nechápu, si teď chci záměrně koupit nějakou novou konfekční jebku, protože už mě fakt nebaví dohady s pojišťovnama když mě někdo nabourá a nechápu nadávání na inerieéy usa vozidel a EU jakože super nebo co?
Já bych skončil u toho, že původně GM produkt (nejspíš) prodávaný v EU nemá ani středovou loketní opěrku, nějaký měkčený plast někde na okně nebo co ( což je je furt jen odměřený kýbl takových kuliček co se vysypou do formy,) je fakt jedno když si nemám kde opřít ruku.
Vrcholem je pak několik aut, která mají opěrku jen pro řidiče.

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 16:05
0

Wow, už máš koupené paštiky na letošní Chorvatsko?

Ev
Evlo
23. ledna 2022, 21:48
-4

Na chorvatsko asi rezignuji nejdřív za 3 roky, ale jestli znáš někoho kdo ty pojišťovny zvládá u exotických aut, tak se nemusíš stydět mě hodit kontakt do zpráv.

liška
23. ledna 2022, 11:51
3

Tak to vypraveni o koupe/prodeji je docela mazec :) Za me skvela volba a obcas na tohle taky pomrkavam v inzerci, jenze vsude je jen 3.0crdi. K te kvalite interieru, tohle je alespon z fotek neco jineho, ale verim, ze prvni generaci znas a tam to k placi opravdu bylo.

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 16:01
0

První generaci znám. Myslím, že to bylo více než k pláči :)) Naprostý hnus.. I Charger, Challenger do roku 2014 je uvnitř opravdu nic moc, více nic než moc.. Prakticky většina amerik má interiér do nějakého roku 2013-2015 v nic moc kvalitě :) Ale dneska to už vypadá dobře jak u GM, Fordu či Stellantisu.

krab
23. ledna 2022, 18:21
1

Skvělý! Důkladně si blog pročtu později večer a už se moc těším. 5,7 HEMI je suprovej motor a tu touhu mít ideálně Challenger naprosto chápu. V létě jsem si jeden R/T Hemi na dva dny půjčil a pozitivně mě překvapil. Je to sice kupátko, ale má 5 metrů do dýlky, 2 do šířky a kufr na hodně mrtvol. Takže by to mohlo za určitý příznivý konstelace hvězd fungovat jako rodinná kára :-D

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 19:54
0

Zkoušel jsem Challengera a jako rodinné auto se dá v pohodě používat, pokud máš v pohodě ženu :) S Pentastarem by to bylo rozumné ekonomické auto, ale Hemi vyhrálo :)

Slower
23. ledna 2022, 19:30
1

No gratuluju k autu!
A koukam, ze v Mexiku ma lepsi povest nez v USA. Preci jen narco barona respektuji o neco vice nez pimpa :)

Taky se mi na tom libi ty kola, za me trefili tu hranici mezi peknym show of a "auto pro rappera".

S tim vyfukem trochu zavidim, ty stock byvaji celkem utlumene. Ale zase si nejsem jisty, jestli bych chtel mit vyfuk porad v hlasitym modu.

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 20:04
1

Díky díky :)

Přesně, jak píšeš :-) Trochu mě štve, že když jede naproti policejní Charger, často začne houkat, řvát do megafonu, ať ihned zastavit, poté smykem to hodí do protisměru a s pistolí se ke mě blíží :) Pak uvidí značky, řekne perdón, todo bien? a nechá mě pokračovat v jízdě :) Tohle auto tu asi nemá dobré jméno..

Stocky jsou hrozné, fakt že jo... Magma flow jsou super. Když jedu slušně, nedělají kravál. Jen trochu :) Jakmile ale přidám, tak to stojí za ty prachy. Jde vidět, že to mají promakané a není to žádný laciný tuning. Akusticky dokonalá záležitost. Při 130kmph fakt neotravují.

martin_100
23. ledna 2022, 19:42
0

Zajímavá kára alenejzajímavějsíty reálie nákupu.
O broukoj by ses taky moh rozepsat ;-)

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 20:18
2

Reálie nákupu auta v Mexiku jsou vždy zajímavé. Za necelé 4 roky jsem tu koupil už 4 auto a tím končím. Adrenalinu bylo už dost :) Si nedovedeš představit, jaká byrokracie poté následuje s přihlášením...

Brouka jsem koupil náhodou. Chtěl jsem nějakého amerického veterána, ale nakonec jsem z nostalgie koupil brouka, protože tenhle se mi moc líbil a chci mít vzpomínku na Mexiko (vyroben v Puebla). Postupně ho budu opravovat, tak snad někdy něco sepíšu.

Btw, tady by se ti moc líbilo. Jsou tady speciální tržiště jen pro Brouky, T2, VW Safari, Brasilia, Atlantic, Caribe atd.. Ceny ND jsou neuvěřitelné- nové tlumiče stojí 340 Kč atd...

martin_100
24. ledna 2022, 08:56
1

Jo tam se se starym vw asi žije úplně jinak než v CZ...
Ono u jůesej je na starý vw bohatej kraj.

beastar
23. ledna 2022, 20:34
2

Hezký povídání. V TSI ani tdí fakt nejezdím a s několika věcmi nesouhlasím. Přisuzuju to k nadšení z nového vozu. To časem opadne. To VW je frajersky to bude v Evropě pecka. U té 300 si nejsem úplně jistý.

reagovat
El Gringo
23. ledna 2022, 21:15
1

Zatím ho mám půl roku a nadšení určitě opadne, jako u každého auta. Budu určitě chtít po čase velký kompresor na velkém motoru a tak dále :) 300ka je a bude fajn daily car, VW určitě bude vzbuzovat větší pozornost, ale především ho beru jako lepší variantu, než mít prachy na účte.

beastar
24. ledna 2022, 22:49
0

To se ti fakt povedlo. Ty brouci tam to je dost dobrý. Ve srovnání s eurorealitou. V precovid éra jsem pomáhal známé shánět a jako byl to masakr. Nakonec z toho má raději kachnu:D
Jinak jasný daily to bude super. Já zhruba necelý rok jezdím daily qp5. No a taky prvních pár měsíců hned eurotrip a tak. Byl sem z toho úplně nadšen. Teď už to beru tak nějak v normě. Hlavně sem rád že to jezdí.

El Gringo
25. ledna 2022, 03:34
0

Eurorealita je v mnoha věcech šílená... Každý rok vždy dostanu facku, když se vracím - už se nemůžu dočkat na přihlašování.... Qp5 jako daily je jiný style.. K Maserati se snad později taky dopracuji.. Je to jeden z dlouhodobých cílů. Btw, je pravda, že tam máš stejnou převodovku ZF či jsem čerpal z blbých zdrojů?






beastar
25. ledna 2022, 08:51
1

Je to pravda. Minimálně typ je stejný. Mapa a takový věci budou asi jiný. Ono Maserati bylo po průseru s mds, tak v háji. Že potřebovali vymyslet rychle kvalitní, dlouhověkou náhradu. A vyšlo to. Qp5 po fl je docela schopný auto. V zásadě je na to dražší spotřebák. Servis mě nevyšel nakonec zatím hůř jak na například e55amg, nebo Q50, případně s6.

FidoBlack
23. ledna 2022, 22:07
0

300C krásná kára, taky dlouho uvažuju o Americe,ale s českými platy a cenami všeho je to trošku nereálné... Taky bych chtěl, závidím.

reagovat
Sa
Sato
23. ledna 2022, 23:24
0

To by ma zaujumalo za co si dostal ten minus. Niekto si zije vo svojej bubline...

Mrkef
24. ledna 2022, 07:15
1

První generace 300C a jiných soudobých amerik stojí jako tvoje 159 i servis bude cenově podobný ;)

Sa
Sato
24. ledna 2022, 07:50
1

Úprimne o tom pochybujem. Fido má tu 159ku v nafte ak sa nemýlim. Mal som o obe značky, o generáciu staršie autá, tj. AR 156 a Ch 300M a fakt to nie je ten istý šport. 300C hemi má kamarát a nasypal do toho fakt hodne. Už len spotrebák, gumy na 300c hemi sú 275ky obludného priemeru. brzdy ako koleso na alfu atď :) No a potom spotreba že. Netvrdím že to je 10x drahšie auto na prevádzku ale 2x hocikedy. Necháp ma zle, nie že by to nestálo za to, ono to je 2x také auto, len nie každý má také možnosti.

Mrkef
24. ledna 2022, 08:20
0

S budgetem Alfy to je 300 v CRDI, pokud bude chtít HEMI za tuto cenu, tak to bude úplný dno a určitě spotřeba dost jinde, jak píšeš. Na druhou stranu v Alfě pokud se pamatuji, docela zahučel v servisu ne?

FidoBlack
24. ledna 2022, 10:23
0

Jen svojí chybou ale jo zahučel, bohužel jsem se nechal natáhnout na repasu turba, jinak se nic moc víc nepokazilo doteď... teď jen řeším hadici od serva do hřebenu, bohužel materiál nevydrří věčně takže povolila u holendru a teče. U alfy už se dá říct řeším taky jen spotřební věci..

Sa
Sato
23. ledna 2022, 23:26
2

Super blog, toto je uplne najlepsia cast: "Nějak jsem byl smířen s tím, že prostě vytáhne bouchačku, přijdu o prachy a v lepším případě mě nechá odejít."

reagovat
El Gringo
24. ledna 2022, 02:35
0

Díky. Btw, tady má skoro každý bazarník zbraň. Zatím jsem měl docela štěstí.. Znovu bych už do toho nešel :)

Sa
Sato
24. ledna 2022, 07:53
0

Ako fascinuje ma to, ale osobne by som to nedal :) Inak sú tam tie zbrane legálne? Možeš si ako nezločinec kúpiť zbraň ofiko ako u nás alebo usa, alebo to tam nikto vobec ani nerieši?

El Gringo
25. ledna 2022, 01:48
4

Zbraň je možno sehnat legálně. Ale jak začneš zjišťovat kolik to stoji úsilí a peněz, tak to většina raději koupí na černo (tak samo v Brazílii, stejný problém). Tenhle leták jsem měl v roce 2019 za stěračem od radnice.

"Ano odzbrojení, ano míru"

Někdo odevzdal do místního kostela v rámci amnestie 6 dynamitů, 243 granátů atd... :)

Le
LennyLeonard
24. ledna 2022, 12:49
1

Pekne napsano, krasne se to cetlo. Bylo by super napsat samostatny clanek jaky je nakup, registrace a vse okolo toho. At si kazdy muze udelat obrazek jak to funguje/nefunguje jinde.

reagovat
El Gringo
25. ledna 2022, 03:37
2

Tyjo, nevím, jestli mám nervy si vše znovu připomínat :D

Be
Beran
24. ledna 2022, 20:51
0

Tak tohle je uplne jiny svet. Dekuju za zprostredkovany pohled do nej.
Co se stane, ze cech zije v mexiku?

Btw: lepsi nez menit raminka steracu pri zvednute kapte je najit v navodu jak se davaji do servisni polohy.

reagovat
beastar
24. ledna 2022, 22:46
1

Je tam přidělen na Český zastupitelský úřad. Jako agent s povolením zabíjet.

Be
Beran
24. ledna 2022, 23:24
0

Agenti s povolenim zabijet nefasuji sluzebni auta dle vlastni volby?

beastar
24. ledna 2022, 23:52
1

V BIS fasují okynu f základu. Jak to funguje na ambasádě v Mexico City to nevím. Pravděpodobně služební auta pro zařazení autorovo není.

Skipper
25. ledna 2022, 22:11
2

Ahoj, elektrikáře mám v Brně. Přesně tohle nedávno dělal do Golfu GTI, který přijel z Mexika. Když tak víc ve zprávě.

reagovat
Pajinex
26. ledna 2022, 15:27
0

Skvělé počtení, díky za něj! p.s. Ta gumová tlačítka byla na mém už bývalém Tipu. Vpravo tuším volume a středovým se realizovalo vypnutí zvuku. Nalevo stanice a středovým přepínání médií. Asi značková unifikace, konečně mělo také Uconnect, tuším 5-ku. Za mě lepší řešení než válečky na dvojrameni v neue služební Ovci. Uconnect byl sice nabídkově o něco chudší, ale tři roky makal bez zaváhání..

reagovat
El Gringo
26. ledna 2022, 18:25
0

Jojo, je to stejné kolečko a tlačitko, má to i Dodge, Jeep, Fiat (měl v modelovém roce okolo 2017).. Maserati Ghibli mělo na modelech okolo 2018 stejné tlačítka na ovládaní oken atd.. FCA, dnes Stellantis - klasika - sdílení komponentů v rámci koncernu :) Kolečkem stejně netočím, bo volume nastavuji tlačítky za volantem a rádio jsem ladil jenom jednou a to, když jsem hledal jednu stanici, kde jsem daval předtočený rozhovor. Ale v každém případě to je lepší, než válečky :)

Uconnect je chudší, souhlas, ale funguje bez problému. Zatím nikdy nezamrzl a reaguje rychle. Škoda, že to nemá CD či DVD, jako např. nový Lexus RX :) Mám mraky CD s hudbou z různých tržišť.

Jenda_K
27. ledna 2022, 22:34
0

to nemá CD v loketce? já ho s 8.4 Uconnectem v Grand Cherokee mám.

El Gringo
28. ledna 2022, 06:25
0

Bohužel, od roku 2015 bez CD/DVD... jen SD, Aux a USB.

Wa
Wakantanka
28. ledna 2022, 20:48
0

No pokiaľ to má AUX vstup, tak by nejaký menič dobastliť hádam šlo či?

El Gringo
29. ledna 2022, 05:24
0

S AUXem určitě, jen to asi nepůjde ovládat přes Uconnect. Ale to je jen detail.

Bavoraczech
27. ledna 2022, 10:42
0

1) opravdu moc pěkně napsaný článek! Krásně čtivá hlavně ta kapitola o koupi vozu
2) s faceliftem padly prodeje v EU, protože tady se to prodávalo jako Lancia Thema a nejvíc bohužel jako 3.0 CRD :-(
3) původní verze měla vážně hnusnej interiér jako z Fabie, ale ta nová plně odpovídá EU standardu bych řekl. Seděl jsem v tom ale jednou a chvíli. V8 Hemi závidím :)

reagovat
El Gringo
28. ledna 2022, 06:51
0

Díky.

Ten italský diesel vůbec neznám, nemůžu hodnotit, jestli to je vůbec od VM Motori. Ale benzín se k tomu autu určitě více hodí. Výběr motoru u benzínu prakticky nelze zkazit :) Interiér je konečně v klidu, první generace byla příšerná.. Na tom se shodne asi každý.

Uvědomil jsem si menší chybu v článku, Hemi eTorque mild hybrid existuje u RAMu.. Sorry všem za nepřesnost.

ReVolte
28. ledna 2022, 21:24
0

Parádní souhrn pocitů a zážitků ze země vzdálené. Člověk musí tu mentalitu nasát, aby bral tak klidně co ty tam provádíš :D
Jen bych dodal k té obhajobě US výroby, speciálně toho interieru: Co jsem najezdil v US a v US spec autech tady v ČR, tak ty interiéry už opravdu ubraly na plastovosti, ale prostě to uspořádání, kombinace vzorů a hlavně tvary, obliny a nespojitost z toho vytváří pocit nižší kvality. Asi je to individuální, ale mě ty US interiéry připadají porstě celé postavené kolem držáku na nápoje :)
A jinak tlačítka na spodku volantu jsou oblíbené u US a Italských aut. Dokonce i na Citroenu je mám zespod volantu. A otevřít kapotu kvůli stěračům musíš proto, aby ti je nějaký hrdina nemohl snadno ukrást z auta :)

reagovat
El Gringo
28. ledna 2022, 22:29
0

Díky. Tady to je každodenní adrenalin. Každý den nějaké překvapení.. Třeba když začne pršet, tak nejde v nějakém obchodě platit kartou, protože zrovna prší.. Když projede popelářské vozidlo, tak potrhá všechny kabely, přestane fungovat elektřina, internet - furt dokola.. Za necelé 4 roky si na to zvykneš :)

US interiéry rozhodně neobhajuji. Jen, že už to není takový šmejd, jako v minulosti a pokud nejsi náročný, tak jsou naprosto v pohodě. Jasně, mohla by být palubka v kůži atd :) Ale za ty prachy/ročník/motor/převodovka/vzhled to je super auto. Klasický kompromis.

Co se týče tlačítek, tak jsem si toho všiml až teď. Stěrače mi ještě nikdo nikdy neukradl, tak možná proto jsem to nepobral :))

ReVolte
29. ledna 2022, 18:45
0

I tak mě bude zajímat ten vnitřní šok z návratu, kdy člověk nebude museet řešit hromadu věcí, ale nahradí je zase něco jiného. Nechceš se naučit ty Tacos a děla to tady. Hrozně mi to chybí :D
Ohledně stěračů, jsem se ptal u nováho auta, proč to tak je a bylo mi řečeno, že se schválně zapouští kvůli aerodynamice a pro sundání je potřeba je dát do servisní polohy, nebo kapota.

El Gringo
31. ledna 2022, 03:38
0

Věřím, že se v ČR delší dobu neohřeju :) Ty, mexickou kuchyni zvládám, ale tím bych se asi neuživil.. V ČR dělá spousta lidí Mex kuchyni, ale v Mexiku nikdy nebyli... Jako třeba někteří dělají i italskou :D V Praze umí Las Adelitas.. Tam pracují fakt Mexičané :)

StreetPro
03. února 2022, 15:51
1

Fajné počtení, jezdít po Mexiku je jiný level, vybírání peněz z banky pouze se změnou oblečení a jiná specifika nám přijdou zcela mimo tenhle vesmír... ale obyčejní lidé jsou v principu hodní a když mluvís esp, jsi jejich hned... kára cool, interiér je pořád US, ale věřím, že je to na daily naprosto cajk... sicny můžeš vždy vyměnit za jiné (Recaro Ergo apod s výhřevem a odvětráním) nebo opravit (čalouník by ti vyměnil zborcený molitan/pěnu)...

reagovat
El Gringo
04. února 2022, 17:08
0

Tady je spousta věcí mimo ČR vesmír :) Když tu před rokem a něco vykradli banku pár bloků od mého bydliště, tak to blbci točili z protějších balkónů na telefony. Videa se moc nepovedly, protože jak banditi vylezli z banky a uviděli je nahrávat na telefon, tak pokropili všechny balkóny :D Tady prostě není žádný den nudný..

99pct Mexičanů jsou perfektní. Jsou moc milí, vysmátí a ochotní. I žebrákovi když nedáš peso, bo třeba nemáš, tak ti poděkuje a popřeje pěkný den... Neuvěřitelné.. A fakt nežebrají na čůčo či perník..

Jak jsem psal, je to auto kompromisu a pokud nehledáš nudu, tak Chrysler 300 je pěkný zástupce "jiných" aut :)

Ty sedadla asi budou v pohodě, stěžuju si na ně jenom já, bo jsem přesedlal z křesla z Expeditionu