načítám data...

Auto na operativní leasing nemusí znamenat nutně problém.

04. července 2018, 13:57 58 komentářů beastar

O tom, že není nutné auto vlastnit aby vás těšilo. Pár poznatků na pokračování, když se rozhodnete pronajímat si něco jiného, než pětistovku od Fiatu.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Auto na operativní leasing nemusí znamenat nutně problém.

V dnešním světě, kde není v módě na nákup čehokoliv čekat, se setkal s nějakou formou leasingu či úvěru asi každý. Dnes lze financovat touto formou nákup téměř čehokoliv od toasteru po automobil. Když žijeme jako za starých časů, tyto produkty nepotřebujeme, ale hypotéka většinu z nás stejně jednou potká. Mě osobně se celá řada běžných finančních leasingů a úvěrů kvůli podnikání dotýká již asi patnáct let. Ještě před zhruba pěti lety jsem považoval operativní leasing na auto pro soukromou osobu nebo malou firmu za naprostý nesmyl. Dost dlouhou dobu v našich končinách kraloval leasing finanční a později úvěry. Našinec míval a často má potřebu produkt vlastnit. A u věcí hodnotnějších jako je auto to platí povětšinou dvojnásob. Tehdejší nabídka vozidel na operativní leasing byla poměrně nezáživná a nejdostupnější auto byla pravděpodobně nějaká Škoda. Zajímavé, nebo jinak vyčnívající vozy, nešlo pořídit prakticky vůbec. A když tak podmínky ve smlouvě bývali tak drakonické, že ani ten nejhloupější blázen by takovou blamáž nepodepsal. Ano platilo to, co někteří píšou jako kolovrátek v diskuzích dodnes. Za vše budeš krvavě platit. Škrábance na karoserii a poškozené disky to vše mohlo být příčinou tučného doplatku při vrácení vozu pronajímateli. A alespoň snesitelný kilometrový průběh na rok dostali jen velké korporace.

Dnešní situace je ale jiná. Na našem trhu se konkurence přiostřila. Nejsou zde již jen velcí hráči, které známe z podložek pod espézetky jimi provozovaných automobilů (škodovek). Nakonec výhody operativního leasingu objevuje čím dál více lidí. Malé podniky, živnostníci ale i soukromé osoby již nejsou zcela mimo hru. A poskytovatelé operáků jim jdou naproti. Chtějí. Dokonce i některé automobilky jdou tomuto trendu naproti. Domácí Škoda začala poskytovat operativní leasingy bez akontace pro fyzické osoby v rámci akcí již před několika lety. Mnohdy vše bývá na dohodě. A hlavně do tohoto specifického typu pořízení automobilu jdete v případě, že víte proč. Nechcete na konci auto vlastnit. Mimochodem auto není dům, který přežije generace. Jediné auto, které bych chtěl na konci leasingu s nějakým nájezdem vlastnit, bude pravděpodobně něco jako 911 GT2 RS. Tam by totiž asi nebyl problém takové auto zhodnotit. Existují situace kdy se samozřejmě vzít si operák nemůže vyplatit. Zejména když na něj prostě v rozpočtu nejsou peníze. Vaše nájezdy jsou minimální a nové auto vám vydrží roky. Každopádně dnes není problém pořídit touto formou opravdu téměř jakékoliv auto. Vyjma opravdu vzácných a supersportovních aut, která kupují lidé kteří opravdu nic, jako leasing na auto nepotřebují. A operativní leasing na soukromá letadla rozebírat nebudu.

Já jsem dlouhou dobu šel cestou zdánlivě nejsnazší. Šetřil jsem hotovost, a když bylo v prasátku dost, tak se něco pořídilo a byl klid. Bohužel vždy jen chvíli. V momentě kdy dojdete do situace, že kolem domu se nějak povaluje pět kusů běžných aut. Jak někteří vzletně říkají spotřebákových aut. A k tomu máte ještě jedno takzvaně hodobóžové. Situace začne být mnohdy kritická. Váš dobrý mechanik už nemá tolik času a vlastně už také není tak dobrý. Na některá auta se sežene určitý typ dílů jen velmi obtížně. Garáž je plná zahrádek, pneumatik a dalšího harampádí. Sousedi už si myslí, jestli se nejedná o úschovnu kradených aut a dílů. Navíc auto potřebujete. Nutně alespoň jedno vždy musí dojet. Mimochodem jediné auto, které mě někde nechalo, byl Peugeot 406. Na okruhu Drážďan ve tři odpoledne v Pátek kdy teploměr ukazuje asi 30 stupňů ve stínu, to byl fantastický zážitek. Na omluvu nebohého frantíka je třeba napsat, že závada byla naprosto triviální a oprava stála celých 20 Euro. Když už se vám podaří dostat na dílnu a váš Mercedes se vrátí. Zjišťujete, že kluci v servisu asi potřebovali velkým autem převést tunu hlíny. Nebo jako vedlejšák mají ještě zahradnictví. A tak se sice auto opravilo, ale byl v něm prostě bordel. To nemluvím o tom, jak kvalitně opravená se auta mnohdy vrátí. Na malém městě to bude asi jinak, ale stejně. V Praze platí, že na dobrý servis se prostě stojí fronta a to mluvím o běžném servise. Nikoliv o nutnosti odstranit velké závady.

Nehledě na to že u některých starších vozidel se mě osobně mnohdy nechce investovat cenu celého auta do toho, aby tento skvost zůstal provozuschopný. A abych se o víkendu hrabal v autech, na to vážně nemám kapacitu, čas a ani náladu. Auto máme zejména proto, abychom s ním jezdili a sloužilo a ne naopak. Respektive běžná auta. Spoustu starostí a strastí řeší právě operativní leasing. Jak to bylo u mě? Poslední kapka byla poloosa na Infiniti Q50. Toho času vozítko denní potřeby. Nejen že nikdo neměl čas, ale nikdo neměl potřebný díl rychleji jak za týden. Výsledná cena zarazila i mě. Tento stejný problém teď trápí starý S-Type jehož provoz zastavila závada na motoru. Neznámá. U něj je to však jedno a je to auto kupované za účelem rituálního rozstřelení o sloup veřejného osvětlení. Být to však moje auto číslo jedna opět bych musel přesedlat do něčeho dalšího. Potřeba spolehlivého vozu, kde problémy přehrajete na někoho jiného, vás tlačí k tomu hledat řešení. Navíc po většinu času bez auta být nechcete a nemůžete. A když jeden starý krám je v servisu tak ojíždíte jiný, aby se do toho servisu podíval záhy. Měl sem opravdu desítky aut a s klidem mohu prohlásit, že hrubé zacházení denního těžkého provozu bez újmy nevydrží nic. Německou precizností počínaje, Japonskou kvalitou konče. Potom vám v tom udělá guláš vaše drahá polovička, která prostě některé škopky řídit nechce. Nejsou dost cool, nebo nemají tu správnou barvu. A potom opravdu nevím, koho baví si doma hrát na fleetového manažera. Tohle bude mnohdy otravné i u klasického modelu v České Republice. My máme dvě auta. Jedno auto (většinou to staré, protože jedno takové bývá) se porouchá a potom čtrnáct dní vozíte manželku do práce a z ní. Přece jí nenecháte jezdit z práce s taškami busem ne? Co když ale musíte zrovna do Německa? Kamkoliv jinam daleko od domova. Opět netýká se to všech, ale jsou prostě takové situace.

Jednoho dne se rozhodnete prostě zkusit malou změnu. A ten produkt, který jste předtím už nesčetněkrát zařizovali pro druhé, zkusíte také. S tím že spočítáte předešlé náklady na provoz celé té parády a skončíte s otevřenými ústy a bulvami na vrch makovice. U mě dělal provoz celého cirkusu 600 000 Korun Českých ročně bez paliva. Započítáno šest aut takříkajíc v rodině. Jestli to jde napsat o dvou lidech a psech. Není to báječné, Horste co ty na to? Né to vážně není. Složení a důvody celé garáže snů nebudu popisovat, ale výdaje byli tristní. Vyřešil to malý výprodej a krátké zamyšlení. Jednoho dne sedíte v přítmí své skoro celoprosklené kopule které říkáte familiérně kancelář. Otevřou se dveře a v nich stojí váš známý Bříza (čistě ilustračně a neosobně). Jakákoliv podobnost se skutečnými postavami čistě náhodná. Rozesmutněle začne vyprávět, jak ho nedávno opustilo jeho Bmw pětkové řady. Po pěti společně prožitých letech plných skotačení na trase Dortmund-Praha a někdy i zpět přišla ona. Zlá fatální závada. Oprava za pěkných 8,000 € byla s díky odmítnuta. A tak milá pětka putovala do zapomnění a samozřejmě ve vyprávěních to bude vždycky to nejlepší auto, co kdy měl. Velký nepřítel uniformity a hlavně škodovek tenhle Bříza. Ba ani VW by nechtěl. Jaké bylo moje překvapení, když jsem spatřil, v čem tento dobře rostlý mládenec přijel. Modrá Kia Optima v kombíku se novotou ve své spotřební kráse skvěla na parkplatzu. Tak se ptám, ty si koupil Kiu?! Bříza se na mě podívá a praví “Ty v**e, bíste (to on mi tak někdy familiérně říká) neblbni já a Korejskou rejži to si se úplně zbláznil!“ To je přece na operák v tom jejich CRDi. Další otázky mířili na jeho spokojenost právě s Kiou. Přece jen po BMW a Jaguaru by mohla tato změna být šokující. Bříza se zabořil do koženého křesla ještě hlouběji než předtím:“To víš, vlastně na to nemůžu říct nic špatnýho, kamaráde.“  Prostě to bere pět litrů nafty, je v tom ticho na dálnici to v klidu jede rovně těch svých 100 až 200 podle potřeby. A víc neřeší. Není to potřeba.

Ty dva roky to auto bude vypadat poměrně hezky. A po ukončení operativního leasingu se uvidí co dál. Jenže jak někteří občas píšou, tak beastar je duchem malý (zdravím kolego MGRR). A tak mi přišla škoda brát si něco jako je Kia Optima. Jinak mě Břízovo dojemné vyprávění uchvátilo. Myslel jsem, že sehnat něco zvláštnějšího, než je Superb Sportline nepůjde. Tedy nepůjde to za rozumných podmínek. Ukázal se však pravý opak. Pravda sehnat Ghibli nebylo úplně jednoduché. Největší problém byl kapánek vyšší nájezd za rok, ale nakonec se vše povedlo. Měsíční platba se vtěsnala do rozpočtu, a přestože hodně lidem přijde ta částka nesmyslná, já ještě šetřím kapsu. A zejména potom vlastní nervy a čas. Plný servis a další služby v ceně jsou příjemným bonusem pro staré i mladé. Ok, nemůžu v autě rozlít kafe a propálit sedačky jako kdyby bylo mé, ale ruku na srdce snažíte se o to ve svém vlastním autě? Uznávám, že je fajn věci vlastnit, ale když víte, že je opotřebujete natolik, že vám zůstane jen harampádí, má to smysl? Takže jak jsem nastínil v osidlech beastárovo uvízlo Maserati Ghibli neurčité bílé barvy. Pod kapotou je naftový šestiválec opatřený dle poslední módy turbem. O tom jak skutečně vypadá taková smlouva operativního leasingu a jaké jsou náklady na provoz, zkusím sepsat něco příště. A dodat skutečná čísla. Cílem je ukázat, že to může celkem v klidu být výhodné, když se sejdou vhodné podmínky a člověk ví, že takový produkt využije. Rozhodně mám více času a méně starostí, než když se neustále řešil servis a údržba vozového parku jak někde ve firmě. Mimochodem na nutnost pravidelného servisu mě upozorní smska. Náhradní kára je v případě potřeby samozřejmost a i to kafe vám donese dobře vyvinutá asistentka. A co vy pořád čekáte, až bude mít Pepa na návsi konečně volný zvedák?                        

 

 

                           

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
04. července 2018, 14:30
-1

Já chápu že je 'svět aut' zárověň koníček (a možná i práce) ale bez ohledu na to kolik ušetříš oproti původně popisovanému stavu tu prostě peníze lítaj z oken nazdařbůh... jako zajímavý výlet do jiného světa.

reagovat
BigBen
04. července 2018, 14:39
1

No jasně, chceš házet penize z okna? Tak si kup auto :-)

BigBen
04. července 2018, 14:37
3

Výborný článek ! Už několikrát jsem se zabýval myšlenkou, že provozní daily auto může být na operák. Jsem hračička, takže u všech aut co jsem měl, mám podrobně zmapované všechny náklady. Není problém je ted vzít, sečíst a vydělit počtem měsícu co jsem to auto vlastnil nebo vlastním a uvidí se, zda by byl operák za mešíční paušál výhodnější nebo ne. Asi by to vydalo na sepsání článku, ale nevim jestli by někoho zajímaly provozní náklady rodinných kombi Henryho Forda... :-)

reagovat
Kuře
04. července 2018, 22:03
0

Jo!

ma
martinw
04. července 2018, 22:11
0

Jsou situace, ktery do excelu proste nenarves - operak kde (samozrejme) nesmis ponicit interiér je napriklad pro rodinu s malyma detma nerealny diky riziku doplatku za vsechno co deti vylili a okopali. Takze jak tu dole pise krab system jedne nebo dvou ojetin - to je klasika u ktere rodina opravdu 'penize z okna nevyhodi' a funguje to.

A az prijde nejaka ta krize stredniho veku, taky hrabnu do kategorie luxusnich vozu a zdůvodnim si to :)

BigBen
04. července 2018, 22:29
0

Do Excelu nacpeš cokoliv. Když ti na konci operáku naúčtují nějaký extra poplatky, tak pak po rozpočítání zjistíš, že měsíční náklady vyšly víc než ti slibovali na začátku. To samozřejmě jde porovnat s variantou kdy auto vlastníš.

beastar
05. července 2018, 12:50
0

K tomu interiéru. Ono já mám Highendový auto v kůži za cenu malýho ojetýho auta:)) Když budeš mít Rapida v základu před koncem smlouvy dáš 400 kč za čištění sedadel a interiéru a je vše ok. To do excelu dáš. A navíc s opotřebením auta se počítá. Zcela logicky. Akorát to děti nesmí denně poblít a nesmíš v tom vozit cement. Což bych nedělal případně nechtěl ani ve svém ojetém autě.

Skipper
04. července 2018, 15:30
0

Jo, hezky sepsáno a tak nějak mi to mluví z duše. Sranda je, že na operák se dá sehnat i zajímavé a zábavné auto. Když jsem tohleto řešil já, tak první volbou byl VW Golf. Jenže za nějakých 6700 by to byla 1,2 ve výbavě Trendline, no nic moc. A za 7300 to bylo Mini1,5l, 5 dveří, výbava za cca 50k dle vlastního výběru k tomu. Oželel jsem vnitřní prostor a rozhodl se, že daily bude zábavné. Pak ale pŕišla potřeba dalšího auta a tam to pro změnu vyhrál jezevčík Clubman. Teď jsme někde v polovině OL, za dva roky se budu rozhodovat, co dál. Zatím mé láká myšlenka Clubmana nahradit starším Range Roverem a nechat jedno auto na OL jako zálohu.

reagovat
Za
Zazaa
04. července 2018, 15:53
0

Uff ... jestli si v tech "spotrebakach" utopil za rok takovou raketu tak se nedivim tomu znechuceni a touze nic neresit ;-)
Sem zvedavej na pokracovani a cisla ....

reagovat
Jimi
04. července 2018, 16:07
0

Zajímavý posun v nabídkách. Ale jak bylo napsáno, některé auta mají svoje opravdu drahé potřeby a ne každý má na to možnosti a náladu to vůbec řešit. To potom operák zní jako vysvobození. Ale opravdu to chce vzít kalkulačku a reálně si to spočítat. Zatim pro moje potřeby je operák mrhání peněz. Ale klidně se to může změnit. .jenom potom už nesmím autu dávat jméno :D (samozřejmě nadsázka)...

reagovat
krab
04. července 2018, 18:51
3

Na tomhle je krásně vidět, jak jsou naše motoristické potřeby jiné. U každýho to tak je. Produktů je spousta, což je skvělé a chce to jen počítat a uvažovat. Nenechat se zviklat okolím...

Pro mě a moje potřeby vždycky fungovala ojetina vybíraná srdcem + nějaká praktičtější ojetina, když byla potřeba. On se taky svět aut mění v tom, že nové běžné auto je fakt už spotřební věcí, kterou míň lidí opravdu touží vlastnit a mít radost, že si jí fyzicky koupil a má jí. A na různý finanční produkty se ve světě dá fakt koupit leccos. Občas mrknu na nějakýho toho youtubera z UK a ti pořád nakupují nějaké supersporty na které cash nemají ani náhodou.

Já teda asi na 90% zase někdy jako auto denní potřeby vyberu nějak šikovně ojetinu za cash. Ale možná už by mi leckdo přesvědčivě dovedl vysvětlit, že pronajmout si nové na operák je vlastně lepší nápad.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
05. července 2018, 11:38
0

Ja jsem zvedavej na ty cisla. Za chvili mne ceka dojizdeni do Prahy, takze taky premyslim, co by bylo nejoptimalnejsi.

reagovat
Ronoath
05. července 2018, 11:43
0

Jsem na tu kalkulaci velmi zvědavý.

Jen mě napadá prostá otázka - co operák, když najedu cca 15t ročně? Tam mě má kalkulace dovedla k novému autu.

reagovat
beastar
05. července 2018, 12:06
1

Jsem rád že je o tématiku zájem. Tak do dalšího pokračování s číselným vyjádřením celé věci půjdu, pokud možno brzo. Jenom teda u mě je to dost specifická smlouva i platba. Přece jen neni to Citigo v Cng:)) Jinak na dojíždění do práce (Knightrider) a ježdění 15.000 rok (Ronoath) bych si Ol naprosto v pohodě vzal. Nějaký úplně obyčejný auto s malým max nájezdem a eko pohonem. Jde tam velmi přesně dopředu připravit nájezd km atp. Ideál pro tohle financování.

reagovat
liška
05. července 2018, 22:52
0

Taky sem tůdle projížděl pár webů nabízejících operáky, protože denně jezdím 100km, ale zkrátka mě to vůbec neoslovilo. To je samá škodovka a hjondé f holobytu za ceny kolem 5-6t + musí člověk připočíst kolik projezdí a věci jako zmíněné škrábance při vracení apod. To se pak též podívám do svýho pečlivě vyplňovanýho excelu a zjistím, že daily auto koupený před lety za 40tkč stálo na údržbě 1km na každej ujetej kilák (40tkm) a jezdí za 1,60, takže sme pod 3 kč za kilometr a ještě by šlo tak za dvacku prodat. Co excel už nesnese a nevyhodnotí je čas strávenej hledáním případný závady, správnýho servisu apod, to je zase na druhou stranu taky pravda. No, třeba k tomu operáku někdy dorostu...

reagovat
beastar
05. července 2018, 23:57
0

Tak určitě to nevychází dobře všem. Výběr aut je nekonečný ovšem ne na zprostredkovatelských www. Nebo nejen. V podstatě můžeš mít na ol i M3 pokud na ni máš rozpočet. A ve finále ona ani ta Optima toho kámoše neni na 2 roky skoro fplný a combi nějak špatný daily. Přešel z bavoráku a nadával jak ho štve že těžko hledá objektivní důvod proč je to auto špatný. Prostě místo mhd funguje znamenitě. Teď je s tim na dovolené v Makedonii. S vědomím že cokoliv se stane s autem řeší pronajímatel. Včetně následků nehody. A když tam je 1% v té smlouvě, tak je ti vše jedno. A nová Kia vždy bude mít nižší spotřebu jak 6 let stará 5er:) Potom už jde jen o splátku a její výše. U mě je to průměrná mzda v Čr a přesto se mi to pořád vyplatí.

liška
06. července 2018, 11:15
0

A vychazi to nekde "podpultove" nez na webech opravdu lip? Precejen to ghibli za tricitku sem tak rok-dva zpet nekde videl. Onehda sem si rikal ze pro koho to je. No a ted vidim, pro beastara aby moc neojizdel zondu :)

beastar
06. července 2018, 12:14
0

Tak určitě se dá domluvit. Bývalo to i v nabídkách asi za 25 bez dph. Hodně záleží co je potom součástí smlouvy. A velký společnosti umí cokoliv jen chtít. Ty weby budou fajn na Rapida v základu s 20000 km ročně. Jako asi takhle je to pro lidi co se nechtěj s ničím zaobírat a nepotřebujou řešit prodej, špatně prodejné naftové obskurnosti:)

ma
martinw
12. července 2018, 06:57
0

nejen naftové obskurnosti - čtyřletého Rapida 1.2 TSI mi ve dvou bazarech po Praze odmítli jen proto, že tam má TSI O_O

VK
VK
06. července 2018, 13:12
0

Velmi se obávám, že na 50-60 tisíc kilometrů ročně mi OL nikdo nedá. Čímž to jde mimo mě.

reagovat
beastar
06. července 2018, 14:12
0

Najedu podobně i více. Asi ne na jednom autě. Jinak ol na 50000 dostaneš běžně a na 60000 u většiny normálních aut taky. Jen to logicky není za 3.900 kč měsíčně.

VK
VK
06. července 2018, 14:44
0

Člověče, i kdyby to stálo 12-15 tyček, pořád by se to vyplatilo. Už jenom nemuset se imrvére dohadovat se servisem, doprošovat se opravy a když už konečně bude.

beastar
06. července 2018, 15:14
0

Tak to si i realista docela. Mimochodem ty servisy to je jeden z důvodu proč sem do toho šel já. A s takovým rozumným rozpočtem už se lze dostat na 2 i 3 roky někam k rozumným autům. Ne třída mini a kompakt.

VK
VK
06. července 2018, 18:56
0

Vím kolik mě stojí provoz starých krámů teď.

Nebo dva leasingy po 25 tisících, dobrá myšlenka.

Adam
08. července 2018, 10:38
0

Já si nechávám 535i E39 doma a k tomu od října beru za 8500,- Kodiaq v eleganci s 2,0TDi. Studuju na Škoda Auto Vysoká Škola, a tak mám super podmínky. Navíc jezdím každý den MB a zpět do Prahy, kde bych za cestu s V8 nechal 600 :D

reagovat
beastar
08. července 2018, 11:50
1

To zní rozumně a hlavně proč ojíždět e39 v8. To už je auto taky spíš na ježdění rekreačně a pro zábavu. Ta dvoulitrová nafta na dálnici jede a kodiaq je módní. Pokud máš na škole podmínky podobné jako zaměstnanci, tak opravdu není o čem.

VK
VK
08. července 2018, 11:52
1

Hmmm a k čemu potom bude ta pětka?

krab
09. července 2018, 09:40
0

Jako tohle zní sice zdánlivě rozumně, ale když si rozpočteš 8500 měsíčně na to kolik teda tě to stojí na tu jízdu Pha - Boleslav ve všední dny, tak vlastně zaplatíš s naftou pomalu těch 600 taky :) Na druhou stranu proč si výhodně Kokodáka nevypůjčit , když je ta možnost.

btw.. 535i E39 je ještě jedno z aut, který bych se nebál používat skoro denně a najížděl na něm kiláky. Ale jestli je echt mazlík tak do zimy už bych to taky netahal ..

Adam
10. července 2018, 12:39
0

Je důležitý brát v potaz to, že nejezdim jenom čistě Praha-MB. Pak už to dává větší fin. smysl. E39 si navíc pořád něco vymýšlí, a od toho si i takový úchyl jako já občas rád odpočine. A při cestách v zimě mi přijde použití E39 přijde vysloveně nehumánní.

ma
martinw
10. července 2018, 13:02
0

Za 8500 s 1% havarijkem ?

beastar
10. července 2018, 15:35
0

A kdyby tam bylo 5% tak co? Ty si bereš auta aby si je rozstřelil v první zatáčce o strom?,D

ma
martinw
10. července 2018, 15:53
0

Jen me zajimaji aktualni podminky, sam sem mel od 2014 - 2015 OL na Rapida na zamestnanecky 'tarif' skodovky (pres pribuzneho).
V pripade kodiaqa tam samozrejme je damokluv mec kdyz je to milijónový vůz - tam bezneho smrtelnika 5% a vys asi zaboli.

Jinak divocakum a srnkam samozrejme zakazuji aby mi skakaly do cesty kdyz jedu s autem na OL...
-
Komentář upraven 10. 7. 2018, 15:58:09

beastar
10. července 2018, 15:58
0

Jo to zabolí. Zase když si rozstřelíš Kodijaka na běžněj FL, tak je to úplně to stejný. Když si rozstřelíš tohle auto za cash, tak většina lakomejch Czechů ani nebude havárku mít:) Jinak nevim jak na tuhle škodárnu, ale na Supa se dá 1% v pohodě doladit a taky je to kára za nějakých 700-900.

Adam
12. července 2018, 01:47
0

Procentuální podíl je zatím předmětem debat mezi školou a Škoda finance (nebo jak se jmenují :) ). Jde totiž v případě žáků o novinku.
Každopádně hned, jak budu tuto “drobnost” vědět, to sem přihodím ;)

ma
martinw
12. července 2018, 06:53
0

Takže podepsal ale nečetl podmínky, bacha na to.
-
Komentář upraven 12. 7. 2018, 06:54:09

Adam
13. července 2018, 13:40
0

Kde jsi vzal, že podepsal? :) Mám před podpisem ještě.

ma
martinw
13. července 2018, 13:43
1

"k tomu od října beru za 8500" ..to zni jako hotova vec, ne ? Ja mel OL podepsany nekolik mesicu predem aby mi auto nevyfoukl nekdo jiny. Pak dej vedet co Vam tam dali za podminky.

martin_100
09. července 2018, 01:24
0

Nu zajímavý..... 600 tisíc za rok za auta nikdy neutratim bo je za rok ani nevydělam...
Nový auto bych si stejně nekoupil a to co stojí samotnej operák bez paliva mě měsíčně nestojí ani palivo poměrná část pojistky a případný opravy spíš údržba když se to rozpočítá na rok.
Takže pohádky o operáku jsou pro běžnýho smrtelníka nesmysly.
Nevim jak vy ale já kolem sebe moc lidí co by denně lítali na druhej konec evropy a zpátky nemam......

reagovat
martin_100
09. července 2018, 01:32
0

Jo a servis? Co to je? Tam nikdy žádný moje auto nebylo....opravovalo/udržovalo se vždy když jsem měl čas :-) A když auto nejede tak je času dost když se nikam nejezdí a může se opravovat :-D

beastar
09. července 2018, 02:44
1

Teď píšu pokračování zrovna abych těch 600 co tě tak popudili rozepsal trochu.:D Lidí co lítaj denně hromadu km mám kolem sebe opravdu hodně. To je zase o tom, kde žiješ a co tě baví a hlavně živí. Nemusíš lítat ani Evropu aby si najel to pade ročně. A teda promiň nemyslim to špatně, ale 600,000 ročně to je pade měsíčně. Neni to samozřejmě úplně běžný, ale taky mi to nepřijde jako nějaká nedosažitelná meta. Má to každej schopnější řemeslník v hrubým i víc.

Jinak v tom to bude. Já čas nemám a když tak rozhodně nemám čas a náladu opravovat to tam nakonec tak nějak je napsaný. A nikam nejezdí u nás neexistuje. Jezdit se musí taková je doba... pokud teda máš takhle nastavenej život a práci. Jinak pohádky že operák neni pro běžnýho smrtelníka dostupnej/zajímabej jsou taky jenom povídačky někoho kdo (dle toho co píšeš) nic takovýho nikdy nezkoušel. Jak už sem tady někomu v dobrým psal. Pokud žiješ v Horní Polomy a dojíždíš do traktorky do Dolní Polomy na osmičky od pondělka do pátku taky bych o novým autě natož operáku nepřemýšlel. Jenže to co nepotřebuje jeden druhej potřebovat může. Hádám že taky nechodíš ke kadeřníkovy jako já, nemáš dva mobily a tvoje oblíbená značka oblečení asi nebude Hugo Boss... takže potom je jesný že si můžem dobře pokecat o transpiku a možná starejch autech, ale nejlepší kamarádi by z nás asi nikdy nebyli¨. Jak píšou tady všade ty fanoušci různejch mainstremovejch značek. Stol iidí sto chutí,D

martin_100
09. července 2018, 13:50
1

Hele mě těch 600 nepopudilo ani to tak nemělo vyznít. jen jsem psal fakt že 6 kil za rok není můj příjem tim pádem nemůže bejt ani vádaj nic víc v tom nehledej. ;-) Taky v tom nehledej nějakou závist nebo tak něco.
Když si spočítam že nejlevnějsí operák třeba na citigo bude do 4 litrů měsíčně plus dejme tomu projezdim litr až dva v palivu tak jsem s vlastnictvím auta (citroen c2) na polovině i s palivem. Počítam co auto stálo co stojí údržba, pojistka atd a to do toho taky rozpouštim.
Busíka nechme stranou to je víkendová záležitost. Psa, kolo, kecky na běhání, sbírku motýlů si taky na operák nevezmeš.
Že se nikam nejezdí neexistuje? proč by nemohlo? Kousek od baráku jezdí každách 7 minut tramvaj, z okna vidim na trať kde dvakrát do hodiny projede vlak, cestou k vlaku je stanice kudy dvakrát do hodiny jede autobus. V kolárně je kolo, předsíni dvě koloběžky..... že auto nikam nejede je tu poměrně častej jev.... né že by nemohlo ale prostě nemusí. ;-)
Jestli by znás byli či nebyli nejlepší kamarádi těžko soudit, to neni moc o majetku a způsobu života ale to nechme stranou.

Napsal si hezkej rozumnej článek o operáku. Já ti napsal názor. Bohužel nejsem z těch co nad operákem budou hýkat blahem ale i takový reakce jsou pro vyváženost diskuze potřeba. ;-)

A v poslední řadě jestě jedna věc..... nechci měnit auto po 2 letech, nerad si zvykam na další auta, nerad vystěhovávavam věco ze zabydlenýho auta a zabydluju další. Prostě když nějaký mam tak si ho rád nechávam dokud mě baví a je pro mě ekonomicky udržitelný ho vlastnit. Prostě dokud mě auto nesere tak ho neměnim. A busíka mam teprve 10 let třeba ;-)

beastar
09. července 2018, 18:16
0

600 mě taky překvapilo. Chápu, že to neni úplně standartní částka. Taky bylo pro mě lepší trochu změnit přístup. Mimochodem netvrdím, že operák je pro každého. Pokud máš nastavený soukromý a pracovní život, tak že se bez auta obejdeš je to v pohodě. Já to tak nemám daily je pro mě i služební auto. Autobus mám kousek a tramvaj taky jenže to mě osobně nic neřeší. Nesedím celou pracovní dobu někde na jednom místě. A občas si ráno v Praze a druhej den musíš být úplně jinde. Raději trávím čas v autě, než ve vlaku či letadle a tak podobně.

Způsob života a majetek je každého věc. Nezpochybňuju že někde je operák dokonce nevhodný. Trochu na to navazuje blog bubáka nové vs staré. Ono dneska kupovat typické spotřební auto za cash je neobvyklá věc. Nikdo to nedělá, protože ty auta vlastně nechceš mít 10, 15 let. Lidi kupují hodně často ojetiny trochu síla zvyku a to na úvěry a k tomu platí servis. Vlastně neřeší, že si auto platí to ztrácí na hodnotě ještě řeší servis jako na svém. A když by jim sedl operák přijde jim drahé platit plácnu 6,000.

martin_100
10. července 2018, 06:35
1

To je to.... kdybych auto nechtěl tak ho nekupuju ani neoperuju. Na druhou stranu když auto chci tak si ho koupim. Nepůjčim si ho. Stejně jako si nepůjčim trenýrky, šprcku nebo zubní kartáček. :-)
Já taky neaedim v práci na jednom místě. Začnu v Plzni, přesunu se třeba do Prahy nebo Brna a skončím zase v Plzni. Ale na to mi dá auto zaměstnavatel..... ostatně platit si byť na operák vlastní 19ti tunu a ještě řešit kde to parkovat by nebylo úplně easy :-)
Mě přijde ale že se tu poslední dobou až moc nepetrolheadsky řeší nesmyslnost vynakládání peněz za auta nedej bože ještě starýho.
Přijde mi že Autíčkář klesá na dno žumpy vystlanyt Světem motorů.
Chybí mi tu ono počáteční nadšení ze starých nesmyslných krámů. Poslední dobou se tu vychvalujou operáky a nový bezpohlavní nudný mrdky co možná poslouží ale unudí xmrti a veškerý řidičský umění i nadšení zadupou do země.

beastar
10. července 2018, 15:33
1

A tak víš co auto není kartáček takže ironie dobrý to jako chápu, ale jinak přirovnání nic moc. Jestli jezdíš, tak je to úplně něco jinýho a když si v práci tak pravděpodobně vlastní osobák nepotřebuješ. Jinak ne že by nešlo mít vlastní 19ti tunu na operák a že jich bude jezdit. U těch užitkáčů je to úplně jiná písnička. Samozřejmě komfortní je bejt zaměstnanej, než si na to všechno řešit sám včetně zakázek,) O tom žádná.

Já bych nebyl zase tak tvrdej na Autíčkář. Vem si že operák řešim v rámci blogu. Nový auta se chválej vždycky s dodatkem "ale nečekejte zážitky za volantem". A vskutku operativní leasing na nové auto má prostě své výhody a nemusí to nutně být na auto typu Dacia Logan. A jako nový auta nezabaví? Jasně no Superb v naftě neni úplně sen nadšenýho řidiče. Jsou desítky novejch aut který excelujou a být za volantem je super a víc než zábavný. Jako jo na mejn pejdž máš hodně obyčejných aut, ale to je jiný téma který už se rozebíralo x krát. Neni jednoduchý psát pořád dokola o tom jak je skvělý si koupit starýho džega a narvat do něj kilo měsíčně, nebo poslat do shnilý miáty kompresor. Takže logicky je třeba překousnout i lexus anebo novou Nivu,D

martin_100
13. července 2018, 16:11
0

Novou nivu ... ale Plho to se furt bavíme o 40 let starým verglu co nějakym nedopatřenim zůstal ve výrobě :-D.... něco jako def ale bez aury ikony :-)

briza
09. července 2018, 23:04
0

Vole Bíste, korejce fdechtu mi domu netahej :D Mimochodem docela sranda je to, že Bříza momentálně provozuje džítekovou Ofci, která sice není na operák, ale je z půjčovny. Původně jsem jí chtěl jen na dobu, dokud si něco neseženu. Jenže minulej týden jsem vzal kalkulačku a začal počítat. Auto si dokážu sehnat za dobře, ale obvykle je to nafta. Za tohle dávám 14,5/měsíc s tím, že mám neomezenej nájezd a když to auto nebudu chtít, prostě ho vrátím a nazdar. Když jsem spočítal, kolik mi udělá rozdíl cng/nafta, kolik ušetřím na pojistce, kolik ušetřím na servisu a kolik mi udělá rozdíl nákupní - prodejní hodnota, dospěl jsem k tomu, že mě to auto reálně stojí přesně litr měsíčně. A to jsem do toho nepočítal to, že pokud by nastala situace, kdy to auto bude muset auto strávit v servisu víc dní, nemusím řešit náhradní auto(který navíc bude stát další prachy), ale prostě jen dostanu jiný. Pokud bych do toho zahrnul i tohle, vyjde mě to auto měsíčně na dvacet plzní, 2/1000 Fábie nebo 0,5/1000 fotbalovýho hřiště.

reagovat
beastar
10. července 2018, 15:25
0

Sem čekal jestli si toho povšimne jmenovaný.:D Mimochodem to co píšeš je přesně jeden příklad za všechny kdy se může vyplatit někam měsíčně dávat jakoby "raketu" za auto. Nic neřešíš je to takovej operák vlastně. A ještě má plus v tom, že to kdykoliv vrátíš. Pokud lítáš hodně, tak je dobrý právě i náhradní auto a tak dále. Ten Gtec je sice v okyně takovej docela letargickej s poměrně nulovým pohodlím, ale zase náklady na provoz v podobě phm jsou někde u 0,9,-/km. Takže potom máš auto co má kufra 500l, je průměrně průměrný a ještě jezdí ve srovnání s naftou na vzduch. Jako pracovní a soukromá mula je to dobrý a o to jde. Asi lepší, než každou neděli ležet pod rozsekanou ojetou pětkou v ropě a nebo během tejde řešit jesli nemaj náhodou v Auto Pupik volno aby se na to jakože "odbornícky" podívali.

Vajtek
10. července 2018, 16:56
0

Dělal jsem analýzu na téma "firemní vozový park", pak jsem z toho psal i bakalářku. OL se vyplatí pouze v případě, že firma má problémy s cashflow a nemá peníze na pořízení majetku, resp. je tlačena (nadnárodní korporace) do vykazování zisků. Tak či tak z dat zhruba 60 aut (především Partneři, Boxeři, Octávie, Superby, Yeti, BMW) obecně vyšlo, že operativní leasing se nevyplatí. Průměrně se auto používalo 6 let, pak se prodalo a koupilo nový. I se všema nehodama, poruchama, servisem, uskladněním gum, pojištěním (asistence, havarijka) je vlastnění auta výrazně levnější, a to i přes to, že firma měla velmi výhodný nabídky na operáky. Vyplatí se to pouze pro menší auta s nízkým nájezdem a pro LUV už vůbec ne, jsou tam pak brutální pokuty za stav. Při nájezdu 20 tis. a víc ročně to přestává obecně dávat smysl.

reagovat
beastar
10. července 2018, 17:25
1

Ok. Může bejt. Já osobně nejsem velká firma. A přesto se to celkově vyplatí. Ono analýza a bakalářka je sice fajn, ale realita je prostě mnohdy jiná. Mimochodem když si se tím zabejval na takovým odborným základě tak proč sakra velký korporace pořád dělají tu stejnou chybu? Správně napsáno obecně vyšlo, že se to nevyplatí. Obecně nikdy neplatí konkrétně. A že by firmy typu O2 neměli cashflow to mi moc nesedí. Spravovat vozový park a zabývat se následným prodejem těch aut která už nevyhovují to si v té rešerši řešil taky?

Vajtek
11. července 2018, 01:22
1

Jednoduše proto, že do tabulek sedí daleko líp měsíční taxa, než "investice". Ve zkostnatělých velkých firmách jsou investice obecně problematická věc (zkonstnatělá firma rozuměj např. koncern VW proti Toyotě, prakticky dvojnásobek zaměstnanců a poloviční marže a můžeme jít dál O2, ČEZ apod.). Příklad domácí firmu koupí korporát a ten tlačí, aby každé účetní období bylo x % zisku, jinak tě vyrazej (akcionář chce dividendu pravidelně a chce zpátky svoji investici). Aby to firma/manager dodržela, tak zkrouhnou "investice" do majetku a berou leasingy (u aut operáky, u jinýho majetku finanční). A už se neřeší, že by zisk za x let byl větší, byť normální soukromník takhle uvažuje. Výhoda leasingu je, že ho lze proti úvěru nákladovat. A firmy další úvěry už nechtějí protože už tak jsou nezdravě zadlužený a sotva splácej. Budeš se divit, ale ve velkejch firmách se neřeší nic jiného než cash flow (jakmile nezaplatíš dodavatele, všechno je v řiti) a zisk. Nikoho nezajíma budoucnost, všichni manageři jsou motivovaný tím, že udělaj % zisku. Ne, že vytvoří finančně zdravou společnost. Druhou věcí je jednoduše korupce, mimo další aspekty samozřejmě. Nahradím slovo obecně "ve většině případů". Pokud se z 30 operáků docela vyplatili dva (rozuměj rozdíl v jednotkách procent), a to pro ty nejmenší auta, tak nevím komu se to může vyplatit. A to neberu v potaz, že firma má lepší nabídku, než obyčejnej občan. A ano řešil, dokonce jsem si i zpracoval situaci, že by se vyplatlo zaměstnat člověka, který by se staral o správu/nákup/prodej aut.

beastar
11. července 2018, 02:06
0

Ok. Moc odborná a velká debata na zdejší podmínky. Vím o dalších aspektech který je potřeba zvážit. Dále nesouhlasim s tím že se to vyplatí jen na malý auta. Jinak věřím že v hodně případech to bude jak popisuješ. Chce to konkrétní věci a střední no name firmy. S tim Čezem je to těžký, co je polostátní nikdy neni úplně v pohodě. Každopádně mám pár zkušeností z praxe a například nákladní auta případně věci jako bus se rozhodně dnes nevyplatí vlastnit. To co se rychle opotřebuje. Ale to sme stejně už úplně někde mimo původní téma.

BubaaCZek
11. července 2018, 09:37
1

Link na tu bakalarku?

Franz Kafka
11. července 2018, 13:31
1

Mě teď pomalu dobíhá ol. na Alfě v dieselu a rozhodně necítím, že bych na tom něco prodělával ba naopak. Pravdou je že pracovní auta ve firmě typu Duster zásadně beru na úvěry. A raději si potom děláme ty vrásky s tím prodejem dále. Je to z důvodů podmínek v Čr úvěr na auto versus operativní leasing. Podmínky u některých operativních leasingů na pracovní auta a vůbec nějaká obyčejná auta typu Fabia jsou mnohdy nastavené nesmyslně. A vzhledem k tomu že my u nás ty auta prostě docela aktivně ničíme, protože prostě jezdí i mimo zpevněný povrch a tak podobně je nezbytné aby se příliš neřešilo opotřebení. Jinak takové věci opravdu nejde zpochybňovat a výsledky některých prací na VŠ sice respektuji, ale povětšinou se s realitou provozu příliš nepotkávají a je jedno jestli jde o chování včel, nebo provoz autoparků. Každá společnost má jiné priority a vozidla se využívají jinak. Když budu mít reprezentativní limuzíny na převoz klientů u hotelu nebudu je kupovat do majetku společnosti, když ideálně potřebuji mít co nejnovější model a vzhledově skvělý stav. Pokud mám zásahovou dodávku zámečnické pohotovosti je naprosto jedno jestli má někde nějaký škrábanec a nemusí to být poslední móda. Takže napsat že se to obecně nevyplatí řešit přes operativní leasingy sice lze, ale je tam vždy to kdy obecně nelze uplatnit.

Takže kus pravdy má tady každý. Každopádně u firem je rozhodování složitější, než li u fyzických osob. A živnostník si dnes podle mě sjedná na operativní leasing obyčejné auto také celkem výhodně otázkou zůstává jak často potřebuje auta měnit. Pro pracovní nasazení jsou pronajatá auta prostě mnohdy dobrou volbou. Samozřejmě Porsche na víkendy si nebudu brát na ol. asi stejně jako se snažím auta na zábavu kupovat za hotové a ne si na ně brát fl. s nulovou akontací. I když samozřejmě také to lze pokud to finance dovolují. A ve firmách napsat, že nákup aut na ol. ovlivňuje korupce to už chce docela odvahu. Však ten dealer má odběr, tak jako tak ne? A jestli budou brát auta po dvou letech na ol. či jinak třeba po čtyřech to už nehraje prim.

Ev
Evlo
10. července 2018, 18:53
-6

Je to furt dokola, fetish vlastnictvi, radeji bych taky jen pouzival at je to starost nekoho jinyho.

Co tu ale argumentuje bestar, to je mimochodem ten kokot, co pod kazdym clankem doted psal, jak je lepsi si koupit olitanou plecku, myslim, ze ma asi bazar, proste pokrytecky idiot, s 5% a rozstrelenim, tak o to fakt nejde, ale jde o parkovaci skrance tam to 1% za klid fakt stoji. No vsak uvidis, doufam, ze ti za ty sracky co blijes na web do komentaru pri vraceni pekne vyleze a priste si rozmyslis jak psat :D

reagovat
Štěpán
10. července 2018, 20:27
4

kámo, spíš se mi zdá, že ten kdo se tady chce vyblejt z nějakých svých frustrací jsi Ty....

beastar
11. července 2018, 02:00
1

Evlo ty si opravdicky dement že?:)) Bazar tak jak si ho představuje tvá narušená mysl nemám. Nevim co kdo spočítá mě, ale jestli se někdy potkáme tak ti garantuju že takový kopačky na ksicht si ještě nedostal. Podle toho co píšeš typuju že si retardovaný, tak bych tě možná spíš politoval paciente:))

GanGreen
11. července 2018, 23:40
0

Když muže psát na web, tak zas tolik retardovanej nebude, tak kopačka na xicht by byla adekvátnější řešení...

Da
Daniela
24. března 2019, 11:44
0

Asi tak, poslední dva roky trávim co 3 měsíce v servisu s nějakou jobovkou. Za poslední půlrok 2* odtahovka, naštěstí v ČR zadarmo v rámci premium kreditky. Ale jezdím furt dálky, i s detmi, jsem na ne sama a mám náročnou práci. Do které se potřebuji dostat autem. Takže za mě operák se servisem v ceně. Chuť vlastnit auto mě fakt přešla, radši ty peníze za opravy, Uber apod. vrazím do cestování.

reagovat