načítám data...

Auto mojí mámy, aneb mamma mia

13. dubna 2020, 01:28 58 komentářů beastar

A tím nemyslím ten filmový muzikál. Jako spíše zvolání. Vybírat pro jakoukoliv ženu cokoliv, může být pro nás muže velmi frustrující zážitek. Zvlášť když jde o vlastní matku. A jedná se o tak drahou věc, jakou je osobní automobil.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Auto mojí mámy, aneb mamma mia

Víte, že úplně nejhorší je vybírat auto pro někoho blízkého. Kamarádi jsou ještě poměrně malá výzva, protože je lze snadno odkázat do patřičných mezí. Větší výzvu představuje družka, přítelkyně, nebo dokonce manželka. Tedy pokud s nimi máte navíc ještě společnou domácnost, což myslím většina lidí třeba s manželkou má. Dnešní ženy se dělí do třech kategorií, co se týká názoru na auta. Největší skupina auto prostě jen užívá jako třeba mobilní telefon. Stačí vystihnout jejich statut a finanční možnosti a auto jim vyberete snadno. Prostě by mělo dělat všechno pokud možno samo a dobře. Ještě u toho dostatečně dobře, nebo alespoň zajímavě vypadat. Potom je tady skupina žen, které už vědí, co nechtějí a taky dobře vědí co přesně chtít. Taková ta skupinka BMW a Audi je dobré, protože je drahé a luxusní. Zde už je nutné zapojit trochu toho umu a využít znalosti. Ze zkušenosti mohu potvrdit, že u této skupiny žen má Mercedes, BMW a Audi velmi solidní úspěchy. I pokud se jedná o postarší modely. Teď myslím auta ne ty ženy. Takže nakonec prostě vyberete nějakou tu ojetou trojku a je zase na pár let vystaráno. Přestože zrovna ojetá trojka je poslední dobou spíše postrach.

A potom je tady malá skupina žen, které ví. Ony fandí autům a nás chlapy to děsí. Třeba jedna moje kamarádka hraje Forzu. Já to nikdy ani neviděl natož, abych to hrál. Olej a další menší opravy si na autě dělá sama a ještě u toho stíhá více než dobře vypadat. Je to přesně ten typ člověka, kde máte pocit, že její hobby bude něco jako zahrádka a nákupy u Vuittona. A ono ne. Ona je pravým opakem a díky tomu měla problém si sehnat svou první práci. Chtěla totiž job u aut, ale kdekoliv jí viděli, vlastně nedostala ani šanci. Dnes dělá v jedné poměrně známé firmě, kterou určitě téměř všichni dobře znáte, a proto ji nebudeme jmenovat. Jisté je že prodávají trochu té exotiky. Obecně tahle skupina žen si nechá poradit asi jako my tady na Autíčkáři. Většina z nás chce posvětit prostě tu svou vysněnou volbu. Vy, chcete slyšet od těch kamarádů, jo Vlasto, vybral si to fakticky dobře. Tak přesně tahle skupina holek nechce váš skutečný názor ani rady. Ony chtějí prostě jenom poplácat po ramínku. Jakože velmi dobře si to vybrala si dobrá.

Tak a proč dneska tak zeširoka na takové téma. Úplně největší challange je totiž vybrat auto vlastní mámě. Samozřejmě záleží na financích, jejím věku a taky kolik toho najezdí. Prostě tak nějak jako u každého. V neposlední řadě do jaké skupiny žen za volantem patří. Pokud patří do té největší uživatelské skupinky nějaká červená Fabia, nebo stříbrné Clio to jistí. Navíc když najede, třeba 10,000 km za rok není moc o čem, ať už je rozpočet jakýkoliv. Jenže, mě se to sešlo tak nějak docela složitě. Nejen že je docela vybíravá už je těsně na hraně střední skupiny kdy ví co chtít a má našlápnuto k fanouškovství do určitých koncepcí a značek. Navíc a to se mnohým zde bude líbit, nesnáší téměř fanaticky škodovku. Potažmo mateřský koncern VW. Škodovku zejména proto, že jí připomíná období socialismu a příšerný odér co museli dýchat cestující na zadních lavicích Š100 a dalších. Potom má spoustu předsudků k autům, které nevlastnila, ale kdosi řekl, že jsou špatná. Moje máti toho dost pamatuje, ale celý život auta řídí a nebojí se toho. Jako důkaz budiž průkaz. Hezká to rýmovačka na zadní straně má vyznačenu i skupinu “C“. To když v devadesátých letech dělala v jednom vydavatelství a úplně náhodou dostala propagační vůz značky  Hummer. To bylo v době, kdy tahle značka ještě něco znamenala a existovala. Máma na tohle auto dodnes vzpomíná jako na něco skvělého, ale za vlastní peníze příliš extravagantního a zbytečného. V její paměti je nejlépe zapsána značka BMW. A právě jeden starší trojkový sedan v dieselu teď dosluhuje. Starší bavorák řady e91 se základní variantou dieselového dvoulitru ze začátku roku 2010. Ročně urazili v průměru skoro třicet tisíc kilometrů. Běžný nájezd zvyšuje častější cestování po dálnici za sluníčkem do Itálie. Samozřejmě pendlování tam a zase zpátky.

Jenže za život máti vystřídala auta dalších značek Renaulty, Fiaty a dokonce i Alfu jako správný petrolhead měla. Vzpomíná i na hranaté Mondeo.  Mondeo mark3 ročník tuším 2002, se pořizovalo v době, kdy Ford dokázal mondeem poprvé porazit Passat v podstatě na plné čáře. Kdo četl pozorně řádky výše, chápe, proč Mondeo byla jasná volba. Protože prostě porazilo Německý VW. Šestiválcový Duratec fungoval bez poskvrny. Tady někde začíná asi zvyk mít tak trochu výkonnější auto. Pravda z tohoto obláčku trochu spadla v momentě, kdy přesedla do naftového BMW s pouhými čtyřmi válci. Všichni ale víme, že až taková katastrofa to není a trojka to dožene svými jízdními vlastnostmi a typickým DNA BMW. Pro tyhle všechny věci, ale nejen pro ně. Má první nabídka koupit si poslední Clio s něčím rozumným pod kapotou skončila naprostým výsměchem. Vždyť to na dálnici vůbec nepojede. Je to malé. Protiargument, že jezdí sama, vyvolal ráznou odpověď, že ne pořád! Přitom reálně poslední pátá generace Renaultu Clio není malé auto. Dokonce bych řekl, že starším BMW 3er může vnitřním prostorem možná i konkurovat. Chápu ale, že nabídka motorů někoho uvyklého tak trochu na starou školu obsahem ani výkony moc neohromí. Člověk by řekl, že se zalíbí takové auto alespoň designem. Bohužel tato domněnka, poradit městské dospělé auto, a že to bude stačit, vzala velmi brzo za své.        

Musel jsem teda k mé nelibosti uspořádat meeting a trochu toho brainstormingu bylo. Akorát na telecall se Stevem do kanceláře v Houstonu nedošlo. Už vám taky chybí ty ranní porady v kanceláři? No nic tohle byla schůzka u mě doma za asistence mé tématem lehce znuděné drahé polovičky. Ta celý náš hovor o autech trávila lakováním nehtů s občasnou poznámkou. Ve smyslu kup si Audi. Což to úplně nevadilo, Audi se tady nabízelo, nebo BMW. Jenže na povrch vyplula další do té doby neznámá. Musí to být maximálně rok staré. Ideálně spíše nové. Protože ve svém věku už nebude řešit nějaký servis a shánění dílů po nějakých vesnických mechanicích. V podstatě to docela chápu, jen mi bylo jasné, že najít auto, které dokáže nahradit jedno z nejlepších novodobých BMW, nebude jen tak. Rozpočet v podstatě není malý. Naopak. Peníze za současný bavorák plus vlastní zdroje. A jeden milion se dohromady dá. Mě přijde jako nesmysl takovou sumu dnes investovat do vozu. Samozřejmě ne pokud je vám třicet a perfektně se vám daří. Spíše v pokročilém věku kdy vám je dvakrát a něco víc než zrovna třicet. Moje peníze to ale nejsou, takže k této věci jsem se raději nevyjadřoval. Zase je dobré že není nutné se zadlužit jakkoliv kdekoli. Určitě to taky občas slýcháte a znáte. Tohle je už moje poslední auto, tak ať je to nové a super. Nesmí se to často porouchat, aby to taky mělo nízkou spotřebu jako ten bavorák. Zase to ale přece musí jet, já na dálnici nebudu jezdit v pravém pruhu stovkou. Podobné úvahy. Těžko se vysvětluje, že dnes je doba naprosto jinde a motory s velkým obsahem se v tomhle rozpočtovém stropu moc nevyskytují. Výkony jsou díky turbomotorům a moderním technologiím dostupné i tak. Prostě podobná moudra nemají smysl. Protože vždy na ně slyším stejný argument. Přece peněz mám dost a skoro nic nechci. Klimatizace, elektrická okýnka, posilovač a solidní výkon motoru. Spotřebu nějak do deseti litrů. Ideálně manuální převodovku.

Ano máma je naprostý purista. U její generace se to dá pochopit, přece jen když poprvé viděla palubní počítač v něčem jako je Fiat Tipo. Samozřejmě to původní Tipo ne to dnešní stejného názvu, ale vlastně úplně jiné. Jde té věci vůbec říkat palubní počítač? Bystřejší z vás už určitě během čtení přemýšlí, jaká auta jsou dnes na trhu a co by tak mohlo zaujmout. Celou situaci nezlehčuje nutnost vyřadit oktávku i pašíka, Polo, Golf a tak dále. Co nabízí ostatní. Věřte, že portfolio mainstreamových značek máme projeté tam a zase zpátky. Kromě opravdu nechutných věcí jako je Dacia Duster jsem nabídl téměř vše, co jen trochu znám, nebo co nejen tady bereme za povedená obyčejná auta. Nakonec přes velké zasedání u mě a ještě další zasedání i s otcem u nich. To celé má otevřený ale relativně šťastný konec. Samozřejmě proběhla hádka s otcem na téma Audi špatný a všechno hrozně drahý navíc je to taky vlastně VW a to máma přece nechce. Zatímco Alfa skvělá všechno hrozně levný a lidi to nekupují, protože to tady přece neznají.

Ano domníváte se správně. Přes mou nelibost se do výběru dostala i ona. Italská kvalita, pět let záruko to je motto, které mě vždycky tak trochu rozesměje. O té kvalitě by se dali napsat nekonečné odstavce. Fakt že roční Giulia s dvěma sty koňmi jde koupit třeba za “osmpade“ v hodně dobré výbavě je neměnný. Určitě to ale není auto, za které bych já osobně nějak hodně horoval. Pravdou však zůstává, že i podle mě je svou filozofií a technikou E91 nejblíže. Což je smutné pro Alfu, ale velmi dobré pro BMW. Ono taky rok staré BMW 3 s nějakým z menších motorů a nájezdem třeba do 30,000 km seženete klidně pod cenou té nějaké Giulie. Jasně není tam těch koní tolik a nebude to tak efektní, ale to si nemyslím, že by bylo třeba. Já jsem tak trochu po “krabovsku“ podle toho co zrovna mám, doporučil Mégane. Renault kdysi měla a žádné negativní konotace se s ním nepojí. Snad kromě toho, že kdysi se jí u R5 blbě řadila jednička. Tam byl tuším takový ten kroužek na řazení zpátečky. Pamětníci budou vědět. Můžete si poměrně snadno koupit manuál a ještě si auto nakonfigurovat v opravdu plné.  Tce140 příplatková kola a barva několik dalších balíčků výbavy a účet je na půl milionu. To vše naprosto nové. Jenže už to není takové to pravé auto. Nevím jak to popsat jinak, než že to prostě není prémie. Ona to neřekne naplno, jen prostě zmíní pár negativ. Po nějaké hodince družného hovoru mi většinou dochází trpělivost.

A tak jsem si vzpomněl na jednoho zdejšího čtenáře, který vytrvale snad i sebe přesvědčuje, že Toyota dělá TOP auta. Povídám tobě nejde o logo, ale chceš trochu prestiž a tak trochu blízkost s BMW. S tou starou Mnichovskou školou ne s těmi moderními škatulemi. A tak jsem chtě nechtě musel doporučit do užšího výběru i Lexus IS určitě roční. Jeden moc pěkný hybrid mají teď na Stodůlkách a velmi by se vešel do rozpočtu. Výkonem je to více než dostačující adept, obsahem motoru vlastně taky. Spotřeba je taky vynikající. Respektive hluboko pod požadovaný limit. Musím říct, když vybíráte skutečně auto. V reálném světě a ne na monitoru počítače v nějakém snílkovy Lexus se jeví jako zajímavá nabídka. Samozřejmě za předpokladu, že se vám to vše sejde a zapadne to do sebe. Samozřejmě, protože máme skvělé známé, se nám do toho ještě zamotal Jaguar XE. To je zase auto, které okouzlilo matku svým vzhledem. Naštěstí je velmi málo aut na výběr a tu co mají v Brně za solidní cenu určitě někdo koupí a já tam nebudu muset jet. Asi je vidět, že v takové společnosti nemá můj návrh pořídit nový Renault moc velkou šanci. Dobré je, že suv a podobně velké věci jsou ze hry. Kombíky jsou pro dělníky a rodiny. Ono nakonec zjistíte, že zase takový velký prostor nemáte. Úplně nakonec jsem zcela vážně nadhodil ať si koupí Mustanga. Sice by asi nebyl roční, ale spíše dvouletý. Většina kusů má ale poměrně málo najeto. Auto je to prostorné a pro šetřílky je tady EcoBoost. Jen mě právě přijde, že to auto nabízí od všeho tak nějak trochu je dost prostorné. Jde s ním jezdit úplně normálně. Jde sehnat v manuálu. Jenomže zároveň chápu, že takhle silné auto pro důchodce je trochu úlet. Ne ani já nejsem takový maniakální psychopat. Takže celý problém by mohla vyřešit roční Kia Stinger.

Prostě mám toho plné zuby. V tomto směru koronová krize přišla na čas. Protože tím se počet telefonátů a různých vyprávění smrsknul na minimum. Jelikož není možné se hnout dál. Celý poslední odstavec vypadá jako takový tok myšlenek, který nedává moc smysl. A ono nedává. Úplně stejně by to celé mohlo vyřešit velmi povedené Volvo S60, které se tak nějak i dobře hodí ke starším lidem. Předváděcí dvoulitry v benzínu s pár kilometry, nebo nová auta jdou pořídit hladce. Za podobné ceny jako Giulia. Což je perfektní vizitka pro Volvo a poměrně velký špatný pro Alfu. Jak to tedy řešit? Napadá vás nějaká další zajímavá varianta?         

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
13. dubna 2020, 07:40
0

Bíste, viděl bych tu reálně dvě možnosti co tvoji máti potěší. Giulia 2.2D 180 s 8AT anebo BMW 420d GranCoupe. Obě mi k popisu zapadnou a obě ze zkušenosti znám. Ať si vyzkouší nejprv Alfu a když bude nadšená, ať jí koupí neni co řešit. Když se jí Alfa úplně líbit nakonec nebude, bude 4ka gc jasná volba. Když hraje roli spotřeba, neexperimentoval bych a bral zas diesel.

PS: to s mojí mámou to je snadný. Má 5 let dvojkovýho Superba 4x4 a časem by ráda Kodiaq, na vožení vnučky a velkýho psa asi ideál, ani nebudu rozvíjet debatu doma, proč koupit i cokoli jinýho. Taky zrovna jako ten Superb se to koupí roční nebo dvouletý.

reagovat
beastar
13. dubna 2020, 12:03
0

Giulua se jí líbí vzhledově. Alfu vůbec nezná. Jako ví že existuje ale neví co delali a kdy. Nezajima ji to. A ta 4GC to je slusny napad. To by se dalo vazne navrhovat stejne jako S60 a céčko. Pravda je takova ze diesel ok, ale ze servisem si ted uzila svoje. Jenze dnes uz je to jedno servisne narocny bude vse.

esmo
16. dubna 2020, 10:16
0

Měli jsme teď půjčenou 4GC a musím zvolat halelujah. To auto je vynikající. Člověk se v tom cítí dobře, smrdí z toho prémiovost víc jak z trojky. Je to tak akorát velký. Delší cesty v tom nejsou vůbec problém, ikdyž pravda, ČR - Itálie jsem nezkoušel :)
Myslím, že s tímto autem by byla mamka fakt spoko..

Csaba
13. dubna 2020, 09:46
0

Když byl zmíněn Mégane s tím že by půlka rozpočtu zbyla - což nikdy není na škodu - napadlo mě že by se přece klidně dalo zamířit do vyšších sfér, zvolit Talisman a nacpat ho výbavou tak, že by druhý podobný v ČR nebyl :)
Ale krachlo to na té "potřebě/touze" mít vůz působící luxusněji, na které taky není nic špatného, obzvláště když peníze na to jsou. Asi málokdo z nás by chtěl bydlet v 1+1 když si může dovolit 3+1, že? :)

Ještě předtím mě napadla i Kia Optima, ale koukal jsem překvapeně že nová už není v nabídce vůbec a u ojetin to jsou z 5 aut 4 kombíky... A zase ten luxus... - teda, jeho absence...

Smutné je že ve vyhledávačích je to samá koktávka RS (jako Rychlá Smrt nebo Rozum Schází?) a/nebo Kia X-Ceed a ProCeed etc... :(
A nový Peugeot 508 asi taky není "dostatečně noblesní" i když dle mého to více než dostatečně vynahrazuje atraktivitou...

Giulia, S60, BMW... - to už bude jen otázka co se líbí víc/v čem se sedí líp/ co jede příjemněji...

Nebo je tu taky možnost "nevaž se odvaž se" a: https://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/charger/17668891?goFrom=list
Aha, není, automat :(

Sauto nabídlo ještě tohle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/17789450?goFrom=list
ale to je něco tak otřesně ohyzdného, cingrlátkovitě kolotočářského a nepochopitelně přeplácaného že bych to nechtěl ani zadarmo ;-)

Ať si kolega krab půjčí alfu, bmw i volvo najednou, na víkend, postaví ty 3 herky vedle sebe, maminka může přijet a udělat si srovnávací den :-)


reagovat
Csaba
13. dubna 2020, 10:19
0

Koukám co doporučili kolegové, nevím proč (teda vím, asi jsem podvědomě neodolal a uvažoval jako že to má být pro mě : -) ) ale měl jsem za to že to má být striktně manuál a na benzín a ono nemusí...
Na naftu je toho k dispozici mnohem víc, hotová všehochuť...

https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s90/18691193?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-c/18644159?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/opel/insignia/18495620?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/tridy-e/18616667?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/rada-3/18518743?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xe/18682504?goFrom=list

beastar
13. dubna 2020, 11:52
0

Diky za vycerpavajici rozbor. V podatate navazujici na blog. Ono je to tezky. Presne Talisman, Optima, 508 to je velmi zajimava trojka. V tomhle rozpoctu jenze to jsou prave varianty. Kde minimalne do Taliho a Optimy se ti z duvodu asi predsudku nechce. V 508 je problem interier a celkovy nastaveni na hightech feeling. Kazdopadne céčko tj dost dobry napad stejne tak Insignia. Opel ma v jeji hlave furt kredit, protoze puvodni Omega ze jo:)) Jako realně manual by byl moc fajn. Benzin vs diesel prý hlavně aby to jelo a žralo do 10 litru. A jako ty ameriky, co tu padaji. Charger, Challanger u me trochu s nadsazkou Mustang. Ja bych ji to pral Fakt se ji to libi, protoze to socialismus fakt nepripomina. Akorat ja ji na rovinu rekl, ze je na to podle me stara. Resime to skoro pul roku jako auto. Tak ona ma cas ze. Libi se mi ta S90 to by se ji mohlo libit vzhledem i cenama jen aby to nebylo velky. Pricemz velky je pouze pocit ne realny rozmery vozu.

Kazdopadne VW/Skoda to proste nebude. P.S.: Na Civica jsme spolu koukali kdesi jakoze ve smyslu koukni.. Na to mi rekla. To je tak pro kluka:D

yaoming
13. dubna 2020, 16:05
0

Na jakou verzi civica stě koukali? Minulej týden sem jel v roční predvdecce sedanu s 1.5t v černé a soc. výbavě co comfort. Jede jak z praku, přitom pohodlné, má manuál, spotřeba do 7 a výbavu doladite dle potřeb...

beastar
13. dubna 2020, 18:28
0

https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/18625602?goFrom=list

Tato verze. Akorát auto bylo červený. Z auta byli celkově pocity dobrý. Jenže jí to přišlo takový moc no.. Ten design není špatnej hale jí do hlavy nevidíš. Ona ti jeden den řekne, že Civic je pro kluky mladý. A druhej ti volá, že jako ten Mustang poslední je krásný auto a jestli by to pro ní mělo smysl... od zdi ke zdi. Proto sem napsal i ten blog. Přestože sem zmiňoval, že s ní něco vybírám už dřív. Ta diskuse tady kolem toho je takový vybití energie, srovnání názorů a nejednou se mi potvrdilo, že to funguje dobře. Prostě jakoby má to efekt a je i dobrý, že ty lidi tady jsou díky tomu, že nemají osobní vazbu nezávislý a každý píše to jak by to nejspíš řešil on. Takže tak den, dva to tu nechám plynout pak jí pošlu link ať si to pročte.

yaoming
14. dubna 2020, 12:50
1

tj. právě to, že ste koukali na liftback ve sportu - ten je pouťouvej, asi napul cesty k type-r :D myslel sem konzervativní sedan. Já jel v tomto holobyt comfortu https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/18619738?goFrom=list co nemá ani mlhovky :D ale v té černé... to celkem ušlo. Pro vaše potřeby spíše verze https://www.sauto.cz/osobni/detail/honda/civic/18633772?goFrom=list

Skipper
13. dubna 2020, 10:07
3

Asi se mi nejvíc pozdává ta S60. Je to tsková racionální volba, která ale zárovrň svým vzhledem útočí i na srdce. Ale nejel jsem v tom, takže to je jediná neznámá.

reagovat
Ju
Junior
13. dubna 2020, 11:07
0

Impreza STI, ne? :-)

reagovat
beastar
13. dubna 2020, 11:54
0

Já ti nevím jako je jasny ze po takovych vecech neprahne. Jenze je dost pravdepodobny ze by se ji to libilo. Napriklad v S5 kterou mela pujcenou prezeme kdyz bylo Bmw v servise rok zpatky ji problem nedelala. Akorat to bylo Audi... a to je prémiovej VW a to ne.

Ju
Junior
13. dubna 2020, 19:02
0

já vim, si dělám prdel :-)
btw nepsal si, že tvoje máma ani neví co Alfa je? A ona ji dokonce měla. Petrolhead!

beastar
13. dubna 2020, 19:38
0

Jo psal. Napsáno v nadsázce ve smyslu, že v podstatě nechápe tu značku. A nebyla si jistá jestli to dneska vůbec existuje. Prostě něco jako jsme tady probírali nedávno. U ní je to 50/50 že by si nevzpomněla ani třeba na Lancii. Saab ale zná... :D Já nevím tvoje rodiče budou možná o něco mladší, ale znáš to sám... Jiná doba...

Ju
Junior
13. dubna 2020, 20:07
0

Náhodou tatík je příznivce různých obskurností. Alfu by si nekoupil, ale třeba Kaďáka (toho z USA, ne tu SUV mrdku) teď reálně zvažuje.
Saab a Lancii nevím, akademický debaty moc nevedem a koupit se to už nedá.
Jako hračku má Jawu, ne nějakou takovou tu za milion do sbírky na honění ega, ale reálnou 350 co si koupil ještě před revolucí. A Avii :-D

beastar
14. dubna 2020, 11:54
0

Jako Alfa nemá x let v podstatě propagaci. V Itálii to potkává ty starší auta. Ale jako oni to neumí na tuhle generaci působit. To znamená ze jak reknes to je Giulie... Tak rekne a tj co. Kdezto Mercedes pozna kazde male dite:)

Perníček
13. dubna 2020, 11:27
2

Během čtení mě napadla alternativa, která se podle mě přímo nabízí a nakonec si ji sám řekl, Volvo S60. Zatím jsem neslyšel/ nečetl v recenzích na tohle auto pořádně křivého slova, je to pohodlné, bezpečné a designově moc povedené, navíc ten tzv. street credit to rozhodně má. Další možnost, v čem jsem dokonce (na nový auto výjmečně) i jel (seč jako spolujezdec) a líbí se mi - Mercedes CLA, co si pořídila kamarádova maminka.

reagovat
beastar
13. dubna 2020, 11:59
0

Ta S60 me mile prekvapila i cenove. Ty auta jsou vazne pekny a jak rikas. Vlastne to i ma uz ten street credit a furt to ma logicke ovladani a takovou tu volvackou primocarost. CLA ja osobne mam moc rad.Bohuzel tu je v nasem pripade nepruchozi design. A obyc áčko je prý krabička pro barbínky z předměstí. V tomhle závidím Krabovy:) Mama ma dvojku supa a je klid. U nas byl taky kdyby si nevymyslela ze je to posledni auto a ze chce taky jeste neco zazit... Je fakt ze na svuj vek vypada a zije furt aktivne a jezdi hodne. To Volvo se nabizi i jako ze je pro to snad ona i cilovka.

Jakub Pospíšil
13. dubna 2020, 13:06
3

Jakkoli mě v poslední době Volvo jako automobilka pije některými svými excesy krev, tak ta S60 v nějaké pěkné barvě na menších kolech je fakt ideální. Určitě to chce dřevo v interiéru, ten hliníkový mesh je naprd, když do něj napadá bordel, tak ho prostě nedostaneš ven, nedokážu si představit, jak to bude vypadat po pár letech, když to třeba ještě schytá nějaké vylité kafe. Pilot Assist je sice drahý příplatek, ale docela příjemná věc, rychle se na to zvyká a umí to odjet celou zacpanou magistrálu samo a člověk si může třeba číst nebo něco. A pak tu je samozřejmě Bowers a Wilkins audio za sto táců. To ve skladovkách bývá málokdy, ale kdyby tam snad někde bylo, tak bych po tom skočil, protože to je taková ta věc, co chci aby to mělo, až to budu za deset let od maminky kupovat za těch obligátních čtyřicet :)

Anebo je tu možnost trochu navýšit rozpočet a mít asi nejrychlejší mamku na českých silnicích. https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s60/18589181?goFrom=list
-
Komentář upraven 13. 4. 2020, 13:11:08

beastar
13. dubna 2020, 13:28
0

Vzhledem k tomu, že se nám tady tohle auto objevuje poměrně často. Asi to prostě špatná volba nebude. Respektive splňuje to to co se od toho čeká. Nehledě na to že Volvo bude za pár let asi rozhodně lépe prodejné, než třeba Alfa, nebo Kia. A určitě tu bude. Jako pro sebe bych si to fakt nekoupil. Nicméně v jejím věku a typu ježdění se to zdá pomalu jako ideál. Otázka je jak by S60 obstála face to face například té krabem zmiňované 4er GC. Protože zvyk je železná košile a ty bavoráky to dělají furt vše takové podvědomé. A nakonec roční céčko zmiňované taky někým. To je poměrně zajímavá koupě.

krab
13. dubna 2020, 14:11
0

Právě že si to musí nějak aspoň trošku vyzkoušet a uvidí. 4er GC jsem navrhnul protože ho má švagrová, i jsem s tím párkrát někam jel a řídí se mi příjemně, má ten sportovnější tradiční šmrnc i rozměry tak nějak celkově mi to aspiruje jako nastupce e91. Má k němu nejblíž. Osobně bych hledal silnější motor než 420d, ale záleží na nabídkách. Šestiválec bohužel asi bude příliš drahý.

Volvo nevim, snad kvůli jistý eleganci uvnitř i zvenčí tu oblibu Volva tady chápu. Mě by zajímalo každopádně pokračování blogu v situaci poté co si tvoje mamka vyzkoušela Giulii a co na to doopravdy řekla. Fakt jsem na to zvědavej.

beastar
13. dubna 2020, 18:38
0

Ale jo samozřejmě ona teď ta doba tomu zkoušení nepřeje. Jinak to je u většiny aut to nejmenší vidět to, projet to, dokonce si to klidně půjčit třeba na pár dní. K tomu BMW ono jako silnější motor v tomto případě. Jako těžko říct já samozřejmě taky protože prostě výkon. Já mám spíš trochu z ní pocit, že asi ta nafta už teď nebude to pravý. Hale já nevím to se pozná. Každopádně obecně 4er je rozhodně ve hře. Jako nástupce e91 ideologicky bych to klidně viděl. Jenže teda opravdu nejblíž k tomu jejímu BMW má fakt ta Giulie:) Otázka je zda je to dobře.. ... Volvo S60 to auto se líbí i mě od té doby, co jsem viděl testy první. Sebe si v tom neumím představit. Pro ní v nějaké té červené metle, nějaká prostřední výbava úplně Kubův 405PS AWD nee, ale normální konfigurace. Tak si myslím, že s tím nadělá parády. Navíc v jejich světě ještě převažuje taková ta premisa, že Volvo= super bezpečné Volvo= znamená že si tak trochu intelektuál Volvo= že si člověk kterej si potrpí na konzervativní luxus. Tohle dřív znamenal i Mercedes ale ten z toho utekl do FREE COOL tendencí pro mladé.

VK
VK
13. dubna 2020, 12:55
1

Mohu jen doporučit Stinger. Je ve výbavě "fplný" za to, co 3-er nebo 4GC prakticky v holobytu, jezdí a vypadá pěkně. Za to samé by bylo to ISko, akorát to je čistý zadohrab. Zato by Lexus asi sežral o litr dva míň, to jo.

reagovat
beastar
13. dubna 2020, 13:24
1

Jo jo na obě auta jsme koukali. A obě se líbí. S tím že Stinger přišel zbytečně velký protože jezdí 80% času úplně sama. Zbytek ve dvou, ale nákupní tašku nechce. Jako u Stingeru se mi líbí to (ale i u ISka) že tam se snažili do těch aut natlačit i takovou tu "starosvětskou" sportovnost, která spočívá v ovladatelnosti a takovém tom příjemném pocitu, ze svižnější jízdy. Vtipný je stejně to, že poměrně nedávno byli důchodci takový ti divní lidé co jezdili škodou 120 na hřbitov a dneska se čím dál častěji řeší tohle:) Prostě i sem došla nová generace.

VK
VK
13. dubna 2020, 19:38
0

Ono to nakonec tak moc velké nepůsobítakový ten pocit prostorné, ale pocitově malé. Zejména při jízdě. Co by mohlo být problém, Stinger je hodně nízký. Mně to nevadí, ale pozná se to.

Sa
Sato
13. dubna 2020, 14:40
2

Ešte aj Bístarova mama vie že Ačko nie je pravý mercedes a Audi nie je pravá prémia :D:D ja tvoju mamu žeriem :D Predpokladám, že technicky vôbec netuší, že Audi a Ačko ako nemajú klasickú koncepciu, ale má na to taký ten inštinkt že :) Ak chodí len vo dvoch a je to priechodzie tak by som ju smeroval do toho mustangu. Jasné cez tú kapotu až tak dobre nevidno ale píšeš že "a ze chce taky jeste neco zazit.." tak nie je o čom :) Bude najvac badass dôchodca široko daleko. Tipol by som si, že paradoxne ten mustang bude na tom lepšie čo sa týka straty hodnoty než BMW a pod. Prípadné vnúčence sa možno napchajú aj na tie malé "sedačky" do zadu.

reagovat
beastar
13. dubna 2020, 18:21
0

Jo je to tak jak píšeš. Technicky tomu moc nerozumí jakože ví co je šestiválec, nafta, benzín, výkon a tak. Určitě má svoje nějaké oblíbenější značky. Dost aut na ženskou za život i měla. Jak tam píšu má i céčko. Jezdila fakt Hummerem tím původním. Mustang vypadá hrozivě jakoby tady v ČR, ale nemyslím si že v USA by se nad tím někdo podivoval nějak výrazněji. Tak snad i starý lidi mají právo na to jezdit rychlím autem se sportovním vzhledem... Já mám jako synek, ale prostě nějaký neopodstatněný obavy jí do toho natlačit. Přece jen jako společensky tady u nás je to braný jako hustej sporťák pro hustý týpky. Pravdou teda je že sám už sem zažil paní tak 55 let Mustang cabrio v bílé a bylo na ní poznat, že je to její auto... Prostě takhle není jí rozhodně jedno čím jezdí.

Sa
Sato
13. dubna 2020, 21:38
0

Z hodou okolností som mal asi s ročným odstupom po sebe bmw trojku a musgana z avisu. F30 316d(?) (proste najslabši dvojliter) a ecoboosta, obe v kondicii ako nové, musang mal snáď 11tis mil najazdených. Dokonca rental na den bol skoro rovnaký. To bolo tak jediné čo sa bolo rovnaké, musang bol úplne super, trojka proste ok auto. Keby boli zaparkované vedla seba tak nikto "normálny" si nezoberie bmwčko :) Ale samorejme treba to aj nejako živiť a servisovat a tak, a o tom zase až tak vela neviem. S Mustangom som mal priemerku tuším 9,5l asi za 3000km rôznorodého používania. A ropa je lacnejšia ako barel. Samozrejme je tu isté riziko, že ekofasos naberu po korone druhý dych a autá nad 300koní budú nové dezertné vidličky, majitelnia pekne poputujú na štadióny na činsky spôsob :D

beastar
14. dubna 2020, 11:37
0

No jasný jako ten Eco Mustang mi prijde jako fér normální auto. Ono je to tak, že v podstatě máti je v tomhle svá. A vůbec má kolem sebe i ty ostatní babičky docela progresivní. Čili Mustang se jí líbí jen to nikdy neřídila a já nevim no. Mám trochu obavy o to aby s tim byla ok. Přece jen trojka báwo a koník tj fakt jiná liga už. V celkové filozofii atd. Tady by se to muselo fakt zkusit...

Opelfahrt
14. dubna 2020, 00:46
0

Šedý dovoz z USA přes nějakého „denkera“, kde by snad měla být i záruka, pokud je to nové (nevím):
- buď Camry 3.5 V6 (dělá se i dvoubarevné lakování, k tomu světlý interiér a pak je to moc pěkná věc,
- nebo Accord 10G – ten, co se v Evropě už neprodává. Ten mají i jako 2.0 turbo (250 HP) s manuálem. Pravda, nejsou to prémiovky a byl by to nákup na blind jen podle obrázků.

reagovat
Tejira
14. dubna 2020, 01:40
0

Za mě osobně bych šel cestou Lexusu. Vzhledem k prolezenosti všech částí autotéky... Od ugh.. Škodovky přes prémiový VW jménem Audi napřeskok u Toyoty přehazovačku u Mazdy nějaké šudlání u BMW hopsnutí do španěla jménem Seat a aktuální blbosti jménem E46 Touring jsem stejně vždycky prahnul po Lexusu. Korektně po GS300 jelikož jsem ho znal díky známému co je magor s auty a měl třeba oturbenou Felicii 1.9D... To GSo mě vždycky lákalo právě kvůli 2JZ v atmo verzi. Dnešní Lexusy mě hodně nadchly designem a když se mě kamarád zeptal co má pořídit místo obřího GL500 dle jeho nároků se mi jevila jako perfektní volba právě IS F... To ale nějak odmítl, protože to není Mercedes... A to sakra Mercedes nechtěl. Blbec měl původně Passat pak MB E 2012 a teď jezdí v 3 roky staré S kládě... Do toho má GL500, Chrysler Crossfire a ještě Lincoln TownCar Limo... Zkrátka a dobře cokoliv jsem mu doporučil jako racionálně vhodnou věc tak ji zavrhl a šel po věci co si zamanul... Zkrátka ztracený medvěd. Další kamarád... Kdykoliv chtěl pomoct tak stejně jen chtěl posvětit něco co už si stejně vybral... Což byla nejčastěji kombiné 2.5TDI a Multitronic... Pak měl 2.4 V6 benzín zase Multi... Pak zas iracionální volba... 2.5TDI naštěstí už Tiptronic... No a pak další podobná věc, ale 1.9TDI akorát zas Multi... Ta mu teď chcipla tak jsem mu vnutil jeho nenáviděné BMW aby konečně měl na chvíli něco spolehlivé co už od něj stejně beru já :D protože on si chce pořídit stejně něco jiného. Plus pro mě, že...
Holt i když lidi ví o autech prd... Stejně ti vnutí na schválení to co si našli...

reagovat
CZmisak
14. dubna 2020, 09:20
0

Mazda 6?

reagovat
Pochtli
14. dubna 2020, 12:49
2

Klasická ženská - neví co chce, ale ví, co nechce :oD

reagovat
beastar
14. dubna 2020, 20:08
0

Jo v tom bych řekl máš naprostou pravdu!:)

krab
14. dubna 2020, 20:47
0

Mě hlavně přijde ( a taky mě to trvalo), že je ideální tomu nechat volnej průběh a nechat ženským ať si typ auta vyberou vážně sami. A poradit maximálně okolo toho stavu (což tady bude de-facto nový, tak to odpadá) anebo jakej motor bude nejspíš pro ni dobrej. A hlavně to nevybírat jakoby pro sebe... To nefunguje :)

Pochtli
14. dubna 2020, 21:43
0

Přesně tak, ať si ženská vybere, co konkrétního se jí líbí nejvíc a kolik na to hodlá pustit peněz. Na chlapovi pak je za dané peníze ulovit co nejlepší kus s co nejlepší výbavou.

beastar
15. dubna 2020, 10:29
0

To je samozřejmě pravda. Jenže ono je to těžký když s tebou chce volbu diskutovat. Včera po hodinovém telefonním hovoru a zvážení možností z toho vypadlo, že by to snad teda mohlo být něco asi z šesti různých aut. Co tady i jmenujeme, tak čekám, co z toho vyhraje nějaký to nejužší kolo, ale asi počkáme až se konečně otevře u dealerů atd.

krab
15. dubna 2020, 10:41
0

To je jasná věc... když to s tebou ráda diskutuje, tak se přímo sluší a patří tu hru hrát poctivě.
No, mě ti vlastně napadla i legrační myšlenka a to nekupovat zbytečně nic novýho, ale dát jí její oblíbené BMW do pucu. Ona výměna tlumičů, podvozkových dílů, velký servis všeho co už si to zaslouží + nějaké to profesionální vyčištění, renovace na laku od detailera udělá z ošklivky zase princeznu. Dáš do té E91 několik desítek tisíc. v nejhorším případě kilo a bude mít zas krásný spolehlivý auto. A nemusí kupovat nic novýho za milion.... :-D

beastar
15. dubna 2020, 10:47
0

Tak tahle varianta tady přesně taky proběhla. Protože to auto je jinak pořád docela pěkný. Motor jede pořád dobře a nic na něm není tragicky špatné. Je to prostě v docela dobrém stavu. Nacenit se to bylo v servisu a nakonec by to dopadlo někde kolem 60 000 a vcelku by tam nebylo o čem. Jako to auto má fakt ráda. Jenže je prostě starý a ve starý naftě. Jak ale píšeš detailing, renovace laku plus mechanika a drobnosti a si někde na kiliánu. Což jako má a dovolit by si to mohla. Je to taky jedna z variant jenže já už sem to na začátku spíš zavrhoval... Takže s tim musí přijít znova jedině sama :D

Pochtli
15. dubna 2020, 12:41
0

Už to, že se výběr zúžil na 6 aut, je velkým úspěchem. Teď už bych jen počkal, až se otevřou autosalony a až si je vyzkouší naživo. Pak to stejně dopadne jako u nás - "to má nějaký malý zrcátka", "vadí mi ten přední sloupek ve výhledu" apod.

beastar
15. dubna 2020, 13:04
0

Přesně tak a ta červená je moc červená. A vůbec se v tom dobře nesedí i když si to můžu nastavit ve 12 směrech. Jako podle mě a to tady nechci nic podsouvat, tak to nakonec bude souboj tří titánů. A to Volva S60 (protože Volvo a pěkný) Jaguaru XE (protože JAGUAR) a full servisu stávajicí trojky (protože miláček)

krab
15. dubna 2020, 13:20
0

Já byl docela překvapenej, že ten můj nápad s "full servisem" trojky je něco co se doopravdy diskutovalo. Ale je to dobře, tenhle přístup mám rád, se prostě vždycky i nad tímhle zamyslet. Škoda, že je to diesel. Ale zase to je možná takovej ten můj přístup. Bych si představil o kolik radostněji pustím 60 nebo kilo do E91 330i se šestiválcem a jak nerad do čtyřválcovýho nafťáku.

Každopádně pak napiš rozuzlení + přesně jak bude brblat, že jsi jí vlastně poradil úplně špatně, protože tady tohle se moc vyhrát nedá. U mojí mámy by to bylo vážně jednoduchý. Sedne do toho a buď se jí to zdá moc velký, jako, že se jí z toho špatně kouká anebo to bude naopak sympatický. Nikdy nevíš dopředu který auto to bude. Třeba toho Superba před lety přivezl táta jako hotovou věc. Vynadala mu, ale dneska s ním vesele jezdí a je spokojená, že to nebylo úplně nový už tehdy a relativně starý už dneska, takže když to náhodou někde odře, tak jí to tolik nemrzí. Taky už jsme na tom nějakou tu kosmetiku ladili. Logicky je dalším autem středně velké SUV, přesně ta kategorie aut kde je Volvo XC40, Audi Q5, VW Tiguan, Škoda Karoq nebo Kodiaq (ten je teda zbytečně velkej si myslím) , M-B GLC, BMW X3, Mazda CX5 atd... Těch aut je tolik, že je z čeho vybírat. Vzhledem k tomu, že utrácet za to příliš je v jejich případě naprosto zbytečný a škoda peněz ( na nájezd do 15 tis ročně na tom autě) tak se asi může s klidem vyloučit z výběru jakákoli prémie a zůstane to nejspíš jako rozstřel mezi VW, Škodovkou, Mazdou a možná tím Volvem, i když ono bude asi drahý. O existenci korejských aut máma nemá příliš potuchy, táta je taky nijak zvlášť v oblibě nemá, takže ty asi necháme stranou.

Už se mi taky o velikonocích na to ptali, že by ten Superb asi během roku vyměnili za přesně takový to "poslední auto" což zní debilně, něco jako, když si v důchodu koupíš posledního psa, ale ve skutečnosti víš, že ho nejspíš přežiješ a přijde přeci jen ještě jedno štěně....

Takže po tom "lock downu" taky asi požádám známé ze známého autobazaru a pár těch SUV otestujeme a uvidíme. Když bude chtít Škodu nebudu nad tím brblat, kdyby nakonec chtěla Mazdu asi bych měl pocit, že to bude ideál. Ale těch dobrých aut je dost... třeba i taková Subaru XV nebo větší Forester, to jsou taky parádní auta. Možností je ...

Zrovna jako to máte vy... Akorát u nás se neřeší taková ta "brand" prestiž, snad jen lehký bojkot znáčků Kia a Hyundai ....

briza
14. dubna 2020, 13:41
2

Dal bych se cestou místního, čechoněmeckého, propagátora japek a poslal bych jí pro toho Lexaurina.

reagovat
beastar
14. dubna 2020, 14:02
0

Jo jo zatim to tak vypada Lexus vs Jaguar treti pozice 4er. Jenze kolega tady nahore taky nahlodal s tim Civicem. On ten sedan vypada dobre a jeste se da koupit za dobre. A Honda vis jak. Power of dreams:D

Zajda
14. dubna 2020, 16:39
0

Ano, Type-R se do mega vleze a budete jak hothatch klan :-) Trochu smutné je že tak 200 tisíc z ceny je pokuta za CO2.

beastar
14. dubna 2020, 20:07
0

Type R. Dobrej vtip:)) To zase jako úplně do sportovna to jít nemusí.

fortress
17. dubna 2020, 18:41
0

Audi TT RS 2.5 TFSI

reagovat
ToMyx
24. května 2020, 22:58
0

Tak co, jak to dopadlo? Vše bylo v době sepsání blogu už vyřčeno a já se ptám, co to vyhrálo?

reagovat
krab
24. května 2020, 23:10
0

Já to vim, ale nevím jestli to můžu prozradit, i když nic extrémně překvapivýho to není. Ale vybrala si pěkně. Kandidáta, kterýho bych já měl hned jako druhýho v pořadí po Alfě Romeo... Ale až Beastar půjde kolem, on to prozradí :)

Fa
Fandatik
24. května 2020, 23:47
0

Tak si tipnu, že to 4er GC. Ale pro takovouhle maminku bych zařídil testovací jízdu v C coupe. Třeba ta moje byla z AR GT úplně nadšená. Coupe je vlastně nejideálnější verze pro důchodce.

ToMyx
24. května 2020, 23:59
0

Takže to bylo jasný, 4GC to jistí. Tak díky ;-)