načítám data...

99 důvodů proč chtít Miatu

27. ledna 2019, 21:37 49 komentářů Vavris

Pořád mi to někdo připomínáte, tak to máte mít! Onanie začíná!!!

zobrazit celou galeriiTomáš Vavrečka: 99 důvodů proč chtít Miatu

Kdysi jsem pod článkem  5 důvodů proč nechtít Mazdu MX-5 v nadsázce zmínil, že určitě vydám i článek 99 důvodů, proč chtít MX-5. A od té doby to mám pravidelně na talíři…   Takže brace yourself! Budou lítat gayové, píchat jednorožčí rohy a taky se bude blít duha. A protože odmítám trávit nad tímto veledílem příliš času, možná si budete muset pár důvodů do 99 přimyslet sami… JEDEM!

  1. Je to roztomilé a mávají na vás děti
  2. Žere to stejně jako sousedova Fabia
  3. Můžete hoblovat gumy jak debil, protože stojí jak pytel psích granulí.
  4. Nikdo vám tu věc nezávidí, protože i kdyby byla nová a stála stovky tisíc, vypadá jako napodobenina auta za 20 papírů.
  5. Převodovka je rychlá natolik, že můžete soutěžit s DSG…
  6. …a stejně tak přesná…
  7. Když vyklopíte mrkačky, zlepší to všem den.
  8. Zaparkujete v mezerách, kam se jiní nevejdou…
  9. …a následně můžete při návratu prožívat nadšení, že Miata stále stojí na parkovišti, přestože jste si před chvíli byli jistí, že ji někdo ukradl – zastínila ji totiž Toyota Yaris stojící vedle…
  10. Je opravdová radost ji řídit…   i po 10 letech…
  11. Můžete si libovolně nastavovat odklony i záklony, což krom pár supersportů a extrémních verzí sporťáků neumí nikdo jiný.
  12. Změnit Miatu z kochací lodičky na velmi schopný sporťáček lze pomoci třiceti tisíc a během jednoho dne.
  13. Je maximálně spolehlivá
  14. Nejmenovaný redakční kolega potvrdil, že v autě lze provádět sex…  …s nataženou střechou…  nebo hardtopem…
  15. Na technických tratích můžete týrat mnohem sportovnější a výkonnější konkurenci
  16. Při rozpočtu 200 tisíc, je to jedno z mála aut, které dokáže dát Most pod 2 minuty.
  17. Dá se používat denně
  18. Dá se v ní bez bolesti zad překonat až překvapivě velká vzdálenost
  19. Koupí se zařadíte mezi milou komunitu převážně pohodových lidí
  20. Umí to opravit i polodementí neandrtálec
  21. Dá se stáhout střecha, nasávat alergie, pokřikovat na ženy, být mladý…
  22. …a pak se dá i natáhnout, přičemž je v zimě vevnitř teplo za 5 minut
  23. Umí udělat drift, obzlvášť když je mokro
  24. Umí udělat drift i za sucha
  25. Umí jet čistě a být přitom v zatáčce rychlá jako debil
  26. Náhradní díly stojí suché z nosu a flašku rumu
  27. Když ji rozbijete, nebude vás to vzhledem k ceně srát
  28. Můžete si vychutnat mačkání plynu na doraz, aniž byste se po několika desítkách sekund dostali do sousedního státu a páchali trestný čin
  29. Pokud si koupíte ND G184, můžete mačkat plyn na doraz a dokonce při tom předjíždět auta
  30. Profil NA a NB je tak placatý, štíhlý a elegantní, že když se uvidíte ve výloze nebo zrcadle, budete sami sobě závidět to krásné auto
  31. Integrovaný ducktail na víku kufru NB je prostě ňuňu
  32. Brzdy jsou bez přehánění fantastické – stačí sportovní destičky a nejslabším článkem brzdové soustavy se hravě stanou i semislicky.  
  33. Díly se válejí v příkopách
  34. Pročítáním katalogů úpravců můžete strávit zbytek života
  35. Pakliže se rozhodnete, že pod kapotou chcete kompresor, turbo, VTEC, wankel, V6 nebo V8, stačí otevřít internet a koupit konverzní kit
  36. Chcete-li, aby pod kapotou klusal jednorožec, z kufru rostl ohon a z výfuku šla duha, určitě se najde někdo, kdo to vymyslí a vyrobí
  37. Pokud zaparkujete před prací a necháte otevřenou střechu, můžete se smát, jak vám kolegové zasypali vnitřek polystyrénovými kroupami až po volant…
  38. …a následně odjet domů a vypadat jako pojízdná trouba na popcorn…
  39. Do kufru se vleze basa piv
  40. Díky rozšířené rozteči kol a nejmenší středové díře si můžete vybírat spoustu ráfků různých designů, výrobců i kvality
  41. Ve volantu je přesnost i cit
  42. Udělá z vás lepšího řidiče. Mnohokrát prokázáno!
  43. Na STK vás pochválí, že máte hezké auto
  44. Přestože je obvyklá, nebudete mít tuctové auto
  45. Partner(ka) si vás bude víc vážit, protože jste “štramák s kabriem”
  46. Směje se…    …i když hoří
  47. Při přeplňování nemusíte sériový motor nijak upravovat
  48. V ručních myčkách vždy ukecáte slevu – protože plocha plechů je asi 1/5 Octavie
  49. Má vyvážený posilovač řízení
  50. Dají se v ní dávat meziplyny
  51. Ve 6 chlapech ji v případě nouze odnesete z parkovacího místa
  52. Vlezou se do ní věci na týdenní dovolenou ve dvou
  53. Narozdíl od kombíku dokáže převézt 4 metry vysoký vánoční stromek
  54. Podvozkové komponenty vydrží minimálně 200 tisíc kilometrů
  55. Přinutí vás poznávat nové cesty a nová místa
  56. Na křižovatce se budete smát, když každá Fabie bude vypadat jako SUV
  57. V Drive-in občerstvení se budete smát, že vám budou burger a hranolky podávat zezhora
  58. Můžete podjíždět závory
  59. V případě, že vás honí policie, se můžete schovat pod některé kamionové návěsy
  60. Střecha se dá natahovat i stahovat aniž byste opustili sedadlo…
  61. …a je to asi 4x-10x rychlejší než u těch nejlepších střech na elektriku…

    zde přebírá štafetu nejmenovaný spřízněný redaktor…  99 důvodů je na jednoho přece jen moc.
     
  62. Tankuje se jako závoďák, tedy hezky shora.
  63. Ovládání otevírání kufru a palivové nádrže má velmi uspokojivý chod.
  64. Vůbec, víko kufru, které nepřesahuje do zadní části je cool.
  65. Na celém autě je vidět upřímná snaha navrhnout vše maximálně kompaktní a přitom robustní.
  66. Bez střechy se dá jezdit i v zimě, protože auto topí jak vzteklé
  67. A pokud to budete dělat ve sněhu, budete zanedlouho populární na internetech
  68. Pokud máte trochu chuť, můžete si ji opravovat sami
  69. Rozvody nemusíte měnit, dokud se nerozletí, motor se nikdy nepotká
  70. Existují stovky, možná tisíce způsobů, jak si auto upravit (a zničit) po svém
  71. Díky absenci kabinového filtru si dosyta užijete okolní pachy a vůně i při nasazené střeše
  72. Velmi pravděpodobně se rychle naučíte mnoho o způsobech antikorozní ochrany, tedy se budete vzdělávat
  73. I když budete jezdit jako kokot, většinou vám to každý odpustí

    a protože jsem si naivně myslel, že už to dotáhne až k číslu 99, ale nedotáh, tak přebírám štafetu zase já… :D

     
  74. V seriálu Most! vyhrála závod
  75. Je to nejprodávanější dvoumístný vůz planety a blízkého vesmíru
  76. O řidíčích Miaty se říká, že jsou gayové, a být gay je nejlepší způsob, jak se dostat do těsné blízkosti těch nejkrásnějších holek
  77. Když posloucháte hudbu s otevřenou střechou, můžete zpívat společně s lidmi na přechodech a tramvajových zastávkách
  78. Může mít samosvor
  79. Je hodná. I když všecko poserete, bude se vám do poslední chvíle snažit nechat prostor pro korekci
  80. Mívá relativně slušné audio, ať už zvolíte jakoukoli generaci
  81. Když nemáte doma kde zaparkovat, vleze se do pergoly
  82. Plátěná střecha z vás udělá samaritány – je to nejlepší pelech pro kočky vaše i přitoulané
  83. Pokud ji rozbijete, prodáte ji po dílech za víc a rychleji, než kdybyste to zkoušeli v celku
  84. Je to pořád jen Miata, takže můžete snít o lepších, rychlejších a dražších autech
  85. Když potkáte jinou Miatu, zpravidla vám posádka zamává… a to je milé :-)
  86. Když jedet ve štrůdlu jiných Miat, je to super
  87. Dá se z ní udělat off-road
  88. Dá se s ní jezdit rally
  89. Když ji máte rádi, můžete si založit web a zmiňovat ji v každém článku
  90. Můžete ostatní prudit k nepříčetnosti vyjmenováváním věcí, proč je skvělá
  91. Má dvě místa – nikdo po vás nikdy nebude chtít, ať s ní rozvážíte zmrtvené svatebčany nebo poblité hovada z hospody
  92. Miata je pod boží ochranou – i když ji převrátíte, většinou to přežijete
  93. Octavie před vámi budou strachem bourat do příkopy


     
  94. Jste-li krásní, můžete sundat střechu a nechat okolí kochat se vaší krásou
  95. Jste li ohavní, můžete jezdit děsit město
  96. Můžete jako jedni z mála tvrdit, že “CHRIS HARRIS TO AUTO VŮBEC NEPOCHOPIL, DOPRDELE!”
  97. Se sundanou střechou a  hlasitým výfukem to ještě pořád stačí na sbalení každé 15lky na vesnické diskotéce.
  98. Je prostě skvělá a pozitivní
  99. Miata Is Always The Answer!

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
27. ledna 2019, 22:15
1

Tak přece se povedlo...veliká gratulace všem majitelům Miat :D

reagovat
sp
spooon
27. ledna 2019, 22:19
2

Dvě basy! MInimálně do NB...

reagovat
Goldies
27. ledna 2019, 22:20
1

Jooooo! Diky Vavrisi a Frantisku :-)

reagovat
krab
27. ledna 2019, 22:52
1

Tak to je hustý! :) Úplně mě napadlo, že těch 99 důvodů proč chtít Miatu se dá aplikovat i na Lotus Elise.... asi protože je Miata vlastně tak trochu okopírovaný Elan. ( no... to jsem si zapřeháněl) :-D

Ovšem na Lotus nelze aplikovat body : 4) bohuže, občas to někdo závidí, 7) mrkačky není čím vyklopit, prostě je nemá, 12 a 16: zde úprav netřeba, stačí pořádné gumy, 27) když Elise rozbijete, srát vás to bude a hodně..., 29) předjíždět auta můžete i když tam máte nejslabší K-Series , 33. díly se neválejí v příkopách, naopak se na ně čeká kolikrát celé léto, než zatraceně přijdou z té Anglie. No a pak je tam mraky věcí s tím tuningem, to jsem přeskočil a nakonci je nejlepší bod č. 89. : Ano, i Lotus Elise můžu zmiňovat v každém článku - i když teda přátelé, zatím to úplně ten stejný miatí efekt nepřináší. Chce to vytrvat.

No a když MIATA = Miata Is Always The Answer , tak ELISE = Elise Lives In Supercars Eden ( ha, to jsem fakt teď vymyslel, žádnej google, je to sice debilní, ale funguje to. Elise žije v ráji superaut, proč ne :-D

reagovat
PachezZ
27. ledna 2019, 22:56
0

kombo 94+95 je stejně nejlepší :D

reagovat
froxic
27. ledna 2019, 23:12
0

Na té 29. něco bude :D

reagovat
Beny
28. ledna 2019, 07:08
0

50 - Ne pokud člověk měří dva metry.
60 - Ne pokud je na ní rollbar
43 - Z STK mám strach. :-)
93 - Nechybělo moc a bylo to potvrzeno. :-D

reagovat
BigBen
28. ledna 2019, 09:00
0

93. to je TOP! :-D

Zb
Zbyněk
29. ledna 2019, 20:42
0

50 - chce to jiný volant, pak to není problém
60 - i s rollbarem to není problém...

Beny
30. ledna 2019, 07:04
0

Mám 330mm volant se zploštěním dole, dokonce skořepinu hozenou přímo na podlahu a pořád ne. Střecha se skořepinou už ani náhodou, se standartní sedačkou taky problém, Cybul "X" s harness barem.

Raspby
28. ledna 2019, 08:27
0

pro mě zásadní je důvod 63...Pokud bych měl chtít Miatu, tak rozhodně proto, že ovládání kufru a palivové nádrže má uspokojivý chod :-DDDDDD

reagovat
Matěj Podhorský
28. ledna 2019, 10:00
0

Dokud nezkusíš, tak nepoznáš, jak je to skvělé.

Raspby
28. ledna 2019, 10:03
0

Já si Miatu zkusil...ale pravda ovládání kufru a nádrže jsem nezkoušel :-D

Matěj Podhorský
28. ledna 2019, 10:08
3

Jsou tam takový dvě páčky ovládající bovdeny pro jednotlivé zámky. Zejména to otevírání kufru je takové hezky mechanické a ten zvuk cvaknutí deklu, když se otevírá, to je prostě slast. Ano, jsem trochu úchyl na podobné věci :)

Si říkám, jen jestli ty nezávidíš miatistům, že mají použitelný zavazadelník :D

Raspby
28. ledna 2019, 10:10
0

Ano, já moc použitelný zavazadelník nemám...koneckonců, dle toho seznamu bych měl miatistům závidět minimálně 99 věcí :-D

Matěj Podhorský
28. ledna 2019, 10:19
0

MR2 má zas výkon :)

Raspby
28. ledna 2019, 10:23
0

A motor za zády :)

M
28. ledna 2019, 09:20
0

:)
Preco s tym nejazdi Chuck Norris?

reagovat
Martin Martin
28. ledna 2019, 18:14
0

Chuck Norris nejezdí v Miatě, protože Miata jezdí v Chuck Norrisovi ;-)

beastar
28. ledna 2019, 21:33
11

Kolik koní má Miata? Všechny.

Knightrider
29. ledna 2019, 18:53
0

Všechny dva? :-D

Martin Martin
28. ledna 2019, 18:12
1

:-) akorát 4/ musím bohužel rozporovat - lidi jsou tragédi a když jsou i laici, tak vystupujíc z nového Supa závidí a jsou schopní řidiče MX5-NB označit jako namyšleného zbohatlíka :-/ A to jsem zažil několikrát (o ND ani nemluvě) ...

reagovat
Oh!Gust
28. ledna 2019, 22:29
0

bolo vám toto treba, majstri?
takto spísané sú tie dôvody velice lákavé a nejde tomu povedať nie. už mi vyskakujú upozornenia 'new MX-5 for sale' z autoscoutu. :-D
ešte k tomu som v uplynulých týždňoch čítal nové spovede dvoch nadšených majiteľov Miaty, jeden na ďalšej stránke plnej bývalých, súčasných či budúcich majiteľov. a to mi dodáva odvahu aspoň raz to skúsiť.
ešte raz chválim, dôvody sú veľmi presvedčivé.

reagovat
Bavoraczech
29. ledna 2019, 06:12
-1

- Při rozpočtu 200 tisíc, je to jedno z mála aut, které dokáže dát Most pod 2 minuty.
Sorry, ale tohle neberu. Alfa 166 v automatu za pajdu dá Most za 1:54. A to je velkej sedan. S automatem, čtyřstupňovym a pomalym :D

reagovat
Tomáš Vavrečka
29. ledna 2019, 07:00
0

Za 1:54 to dá Cayman GT4, tak buď to byla kastle Alfy přišroubovaná k formuli Renault nebo to je čas z toho tréninkového polygonu :D
-
Komentář upraven 29. 1. 2019, 07:00:56

bkralik
29. ledna 2019, 08:27
0

Jo, tak to bych taky chtěl vidět :-D

krab
29. ledna 2019, 10:10
1

to jo, teda :) Tenhle čas neodpovídá ani skvěle řízenýmu Caterhamu v C3 skupině. Ti jezdí kvalifikaci kolem 1:56 v nejlepším případě. A to je 550kg závoďák , 125 hp a na Avon ZZR semislick. Čas 1:54 je krásnej i na sportovní motorce za pěknýho, suchýho počasí...
U Alfy s automatem za pajdu přidej tak minutu :-D

beastar
29. ledna 2019, 13:38
0

Teď sem se kucnul:)) To bude čas z toho tréninkového okroužku. 1:48 Porsche GT3. Jestli to dá tahle Alfa za 50 pod 1:5xx cokoliv tak ji kupuju. Jak píše Krab přidej minutu a něco a si ba svém. I nový slušný HH typu Leon, Golf, Megáne jsou tam většinou 2 a hodně přes 2 minuty.

Tomáš Vavrečka
29. ledna 2019, 14:11
0

Nové slušné HH to většinou dají kolem 1:56-57 s adekvátním řidičem.

krab
29. ledna 2019, 14:37
3

Jako ty Leony bývají záhadně rychlé, to je pravda. Můžou to být i kombíky a fakt překvapivý časy zajíždějí. Jenže řidič Miaty se za volantem na rozdíl od řidiče HH opravdu baví. Nad Mostem září duha a klucííí z mijáta klubu se na tribuně drží láskyplně za ruce. :-D

beastar
29. ledna 2019, 16:40
0

Vždyť sem to psal akorát teda ne moc pochopitelně. Prostě nový HH 1:57 s dobrým driverem s někým kdo to nežere nebo se mu to nepovede kolem 2:05 atp. Jinak krabe až budeš mít možnost tak se tím projeď ono je to vážně tak blbuvzdorně nastavený a dotažený do detailu, že i průměrný chlápek s tim dovede zajet neskutečný věci. Kdybych se jako chtěl dostat do řečí tak bych napsal, že je to teďka nejlepší HH na trhu. Jenže jooo jsou tady i další varianty Focus je dobrej, Hjondej je dobrej, Golf ujde, Megáne je skvělej (:-))

Jenže co. No neni to přesně ta pravá zábavička jako když na to jde Miata:D Každopádně nemyslim si že prvotní úděl miat je jezdit po okruhu dobrý časy. Pokud teda zůstane v nějaký sérii či polosérii. Je to pro mě pořád vejletnický auto. Pro okreskáře a auto-bohémy. Protože po masivnim tuningu je na okruhu kára potom kde co. Dokonce i pitomá Audi S4 dovede dělat potom dělat velký věci.

Raspby
30. ledna 2019, 08:12
1

Krab: Nad Mostem září duha a klucííí z mijáta klubu se na tribuně drží láskyplně za ruce....made my day....Zabil :-DDDDDD
-
Komentář upraven 30. 1. 2019, 08:13:05

Safa
01. února 2019, 11:54
1

Dycky Most!

Oh!Gust
01. února 2019, 21:43
0

Čo by na to povedala Dáša a jej strieborná MX-5?

Pochtli
31. ledna 2019, 20:22
4

Je prostě praktická - bez bordelu v autě (pravda, pětina objemu balíků se za jízdy vypařila :oD)

reagovat
Mo
Monte
31. ledna 2019, 23:09
0

Parádní výkon kucí! Kolik při tom padlo lattéček? :)))

reagovat
Tomáš Vavrečka
01. února 2019, 10:14
1

Tohle bylo vysmrknuto velmi rychle.... 2x20 minut? :-)

Safa
01. února 2019, 11:51
0

Máš u mě pivo, Matěji.

reagovat
Safa
01. února 2019, 11:56
0

Houby Matěj. Vavris má u mě pivo. :o)
Jako - nevěřil jsem - dnešek má barvu všeobjímající duhy. Všude vidím jednorožce.

Matěj Podhorský
01. února 2019, 12:11
0

:D A na to jsi přišel prosím jak?

Safa
01. února 2019, 15:52
0

Na co, Matěji? Na to, komu dlužím pivo? :o)
No přece autorovi/autorům tohoto textu. Podcenil jsem vás, pánové. Nevěřil jsem, že se do tohoto textu pustíte a už vůbec, že dáte dohromady fakt 99 (a mimochodom vtipných) důvodů...
Tedy ještě jednou - klobouček, pánové. ;o)

Matěj Podhorský
01. února 2019, 17:17
0

Nemám s tím nic společného :D

beastar
01. února 2019, 17:57
0

Teď už jo. Máš pivo....

Safa
01. února 2019, 21:49
0

:o)))

MartinCoupe
02. února 2019, 08:38
0

Dobrý!

reagovat
ToMyx
05. února 2019, 14:30
0

Jste borci! Nečekal jsem, že chlapozpěv na 99 vět klapne :-D

reagovat
Petroleaks
06. února 2019, 23:46
0

Rozvody nemusíte měnit, dokud se nerozletí, motor se nikdy nepotká - to je technicky mozne? ????

reagovat
Tomáš Vavrečka
06. února 2019, 23:51
0

nejen možné, ale docela běžné

M
28. dubna 2019, 11:45
0

ad. 87: sa asi miata komunite pacit nemusi... :)


reagovat