reklama
načítám data...

6+1 Beastarova pozérská stylovka

07. srpna 2018, 17:38 49 komentářů beastar

Tahle auta nejsou sportovní v pravém slova smyslu. Pro většinu lidí však sportovní znamená vážně něco jiného.

zobrazit celou galeriiBorec Lang: 6+1 Beastarova pozérská stylovka

Nedávno jsem zahlídnul v diskusi o sportovních autech za pár korun zajímavý komentář. Bylo to něco ve smyslu, že oni nechtějí opravdové sportovní auto, oni chtějí zdání a pocity. Chtějí, aby to na semaforech uchvátilo okolí a dávalo na odiv majitelův životní styl. Ti oni jsou v podstatě všichni, protože společnost už od středověku ze samé radosti prostě nedělíme. Ba ne dělíme ale asi o něco méně. Zájemci o nějaký rádoby hodobožový automobil. Totiž ta pomyslná většina to tak chce. Mimochodem i podle mě je to ve většině případů prostě pravda. Vidím to sám a není to o penězích. Snad jen do té míry že takové stylové auto se samozřejmě shání líp za nějaký ten statisíc, nežli za tisíců padesát. A jak sám vím v těchto případech Miatou opravdu nepotěšíš v žádné její generaci. A nejde samozřejmě jen o malou Mazdu. Prostě jsem si ji vypůjčil jako takový etalon autíčka na blbnutí po okreskách jinde než u nás. V naší vlasti je těžké si užít jízdu v čemkoliv vzhledem ke stavu silnic kde je menší provoz.

Miata je moc malá a hlavně v prospektech je moc pomalá. Tito báječní pánové chtějí něco, co zabije. Nemusí to nutně být v reálu, stačí verbálně. Jde prostě o to říct, to má 400 koní kamaráde. To je plnokrevník ne nějaká lecjaká hujda. Další věc je pro většinu lidí alespoň pocit toho, že jsou výjimeční. To je opět druh emoce, kterou prostě malý lehký roadster, anebo kupátko fakt neumí poskytnout. Spíš se v provozu na semaforech vedle moderních SUV cítíte jako červ, který inhaluje bordel od rozpálených pneumatik. A to se dostávám k dalšímu bodu. Není žádoucí, aby auto bylo použitelné jen jednostranně. Lepší je vždycky aby se s tím dalo oslňovat denně. Před kanclem, školou, gymem či hospou. V tom tkví pro tuto vrstvu zájemců meritum věci. Tomu se říká všestranná použitelnost a univerzální použití kdekoliv. Ráno před školkou hodíte očko na lačnou maminku a odpoledne už školíte kolegu o výkonu.

Pod kapotou nemusí být rozhodně nic charakterního. Hlavní měřítko je papírový výkon. Jeho průběh a dávkování pedálem je důležité jen v jedné rovině. Totiž musí to letět. Opět se vrátím ke komentáři z diskuze. Bylo tam zmíněno, že to musí udržet levý pruh dálnice ideálně v nějaké absurdní rychlosti. Je to tak. Zrychlení v přímce z 0 na 200 musí být viditelně lepší než má většina produkce. Musíte to těm ostatním přece ukázat. Ti běžní řidiči (všichni ostatní kromě toho za volantem té posvátné věci) musí vidět, že jedete VY. A jak jim to ukážete? V levém párkrát bliknete a je to. Vzadu to chce alespoň čtveřici koncovek. Zatímco roadstery a podobná havěť působí povětšinou na dálnici spíše směšně a to oni nechtějí. Vzhledově se nehledá designová hříčka. Povětšinou se spíše hledá něco jako tank Panther. Ostře sekaná krabice, která neurazí, ale na první pohled zaujme svými tvary. Funkční design. Ono ani tak nejde o to, aby to bylo krásné, ale aby to na okolí křičelo. To je auto, které fakt jede a v něm je borec. To samozřejmě podpoří ještě nějaké logo. Pokud máte na kapotě logo prémiové automobilky, je to dvakrát tak potěšující. Proč? Prostě protože soused ví, že nejste nějací chudáčci a máte na to. Nějaká maličká Puma od Fordu ho neoslní. Je to Ford a vypadá jako milá prvačka z gymplu, kterou jste právě potkali na maturiťáku. Ne, ne to nechcete. Potřebujete pornstar v automobilové podobě. Nemusí být úplně hezká, ale okolí vám stejně závidí ta umělá vylepšení. Přestože manželce poví, to bych doma mít nechtěl.

Poslední snovou metou je samozřejmě nízká pořizovací cena, která už moc neklesá. To nechtějí jen oni, ale asi všichni. Samozřejmě všichni chtějí to bájné auto v top stavu skoro zadarmo. Bohužel pravda je taková že auta se ježděním ničí (WOW) A společně s neoriginálním servisem a garážovými úpravami jejich hodnota dále klesá. Oni potřebují něco, kde tohle není vůbec překážkou. Potřebují něco kde je společensky přijatelné takovou věc spotřebovávat. Okřídlená věta. Znáš to, nechám si to maximálně tři roky a potom to pošlu do světa. Jinými slovy potom už bude nutné do toho dát víc jak deset za brzdy tak se toho zbavím. Když se nad tím vším zamyslíme tak dojdeme k tomu, že automobilky už dvacet let cílí přesně na tyhle lidi. Chcete mistry v tomhle oboru? Továrna na sny chlapů s krizí středního věku? Zapomeňte na Porsche to je pro skutečně fajnšmekry. Ach ano je to Audi. V závěsu se drží ostatní s pachutí rádoby prémie.   

reklama

Proč to výrobci dělají je jasné. Těch zájemců je hodně a chtějí víc. Ti bohatší z nich si koupí krabici na iluze za nesmyslnou cenu novou. Řádně jí zajedou těm po nich. To aby se kasička plnila dalších pár let penízky tu za speciální kotouče a támhle za výfuk a kdoví co. Ono totiž doba kdy sportovní verze běžných aut, byly vážně sportovní, už nějakých asi 10 let opravdu není. A to nejsem žádný mijaťák, ale auto co má 2 tuny a 10 asistentů vážně nemá se sportovní jízdou co dočinění. Jenže máme novou dobu, a jak známo z lehkého auta se vzor bezpečnosti dělá velmi špatně. A armáda airbagů je dnes povinnost. Takže se jde cestou opačnou proti přírodě. Je to těžké? Nevadí, dáme tam těch 500 kobyl. Asistenty hlavně nikdo nesmí vypnout. Bože hlavně to né, protože 90% řidičů by jelo bokem do nejbližších svodidel. A to asi i na rovince. Není divu, že ten co má rád auta nad takovým pojetím sportovnosti ohrnuje nos.

Těm všem zájemcům o takové svezení dle moderních měřítek ani nejde o to, do jaké škatulky takové auto patří. Je jim to jednoduše jedno. Je to jako když jdou holky v pátek tancovat (ožrat se a sbalit taliána v centru) Vezmou si výstřih jako vjezd do pískovny, sukni nad zadek, protože pod ta už nezaujme a nějaký ty jehly. Ten hlavní účel to plní. A proto tady máme armádu aut s přídomkem RS, GT a tak dále. Jsou to kombíky, hatchbacky i obrovská suv. Takový etalon mezi těmito auty je podle mě X6M. Rychlé auto? Určitě. Výrazné auto, které okolí nepřehlídne? Splendid. A k dobru máme ještě naprosto omračující cenu. Proč jen to u BMW dopustili. Jednoduše protože i rapeři z druhý ligy chtějí svoje sportovní svezeníčko. U ojetých aut je samozřejmě taky nakonec důležitá cena nového protože okolí často neví, o jak moc ojetou káru jde. Znáte to. Oni si jezdí v bavoráku. Potom to vidíte a poznáte v tom sedmičku z bazaru za třeba sto papoušků s podložkami pod spz Auto Mustafa Mustafic, Dresden. Jenže kamarádka vaší manželky v tom vidí pořád to luxusní bávo za dvojku.

Auta zejména ta luxusní vůbec i po letech dovedou hodně klamat tělem. A týká se to i jejich sportovních derivátů. Nebo alespoň verzí, o kterých marketéři automobilek tvrdí že sportovní být mají. Mezi sportovní a rychlá se klade se samozřejmostí rovnítko. A jsme zase na začátku. Když nad tím přemýšlíte tak vám i v kategorii i poměrně hodně levných aut vyskočí hejno kandidátů. Výběr neohraničuje žádná skutečná kategorie ani cenový strop. Jde prostě jen o to, že by to mělo být sportovní a nabízet vrcholné zážitky. Anebo se tak alespoň tvářit. Respektive okolí by si to alespoň mělo myslet. To nutně neznamená, že auta v tom mém malém seznamu jsou špatná. Naopak. Všechny je mám také docela rád, ale nejsou to prostě pro fanoušky automobilismu sportovně nadaná auta. S tím se pojí teď nutně moderní označení takových vozů. Zaslechl sem to slovo nesčetněkrát i s úst lidí, kteří autům jakože fakticky holdují. To slovo je stylovka. Jak vypadá taková levná stylovka podle mě?

První co mě napadlo a tuhle kategorii aut to vlastně docela schopně vystihuje. Ano je to Jaguar. Jenže je to vlastně spíše Ford a tak vůbec. Jenže oni to vidí jinak. Jsou to rychlé stylovky chudého manekýna.

 

¨

Jaguar X-Type V6 

Jako čtyřkolka ve spojení s V6 jede docela obstojně. Vady, které trápí třílitrovou variantu, ponechme stranou. Co je hlavní. Ta věc vypadá jako Jaguar. Má to správné logo. Může mít na první pohled hodobožovou výbavu. V přímce dovede letět. Vypadá rozhodně dražší, než skutečně je. Jaguar zná každý i automobilový pohan. Spravedlnosti v podobě oslněného souseda od chromových doplňků bude učiněno zadost. Pro šetřivé pozéry je tady k dispozici i poměrně schopná fordí naftička. A ta jede no asi jako v Mondeu vzhledem k pohonu jen předních kol. A už sem psal tu největší výhodu? Je to Jaguar!

 

Audi TT 3.2 Quattro

Tohle auto je matkou všech stylovek. Ok bylo nadčasové. Modelky se po něm mohli utlouct. S třílitrem pod kapotou a v kvatru je dostatečně rychlé. Problém je, že zejména na rovinkách. Základ v Golfu mark IV dává znalým tušit, že nářadí na okruhy asi jezdí jinak. Co naplat, je to auto z roku 1998 které vypadá jako z roku 2005. Má dvoje dveře a to správné logo. Zejména roadster dokáže laika absolutně odzbrojit. A prostě 250 kW se nezapře. Holky do něj skáčou rovnou bez podprsenky a kamarádi na benzínce jen slastně vzdychnou. I v koloně na D1 a na světlech U Bulhara úspěch zaručen.

Alfa Romeo Brera

Tahle prdelatá italka naláká nejednoho kloučka na vzhled. Uznávám, že iluze taliánského sporťáku je dokonalá. Čtyřkolka a šestiválce nabídnou sportovní zvuk a solidní výkon. Podvozek však docela často nestíhá. K dispozici máme i skvělou úspornou naftu v několika provedeních. Okolí zaujmete na sto procent. I když design je tady poměrně rozdělující. Lidé ho buď milují, nebo nenávidí. Alfa nemá v našich zeměpisných šířkách úplně dobré jméno. Spousta lidí ji v podstatě vůbec nezná. I to může být nakonec docela plus. Originální budete úplně všude a to i na srazu alfistů. Každopádně Alfa tady vykřesala i u předokolek maximum a soused ten zbledne. Až tahle plechová Raffaella Modugno vyjede zrovna z vaší garáže.

Mercedes-Benz C Sportcoupé (CL203)

Nebyl by to seznam stylovek správného pozéra kdyby tady chyběl pořádnej mergl fplný. Auto, které vypadá zezadu jen o něco líp než totálně hnusná CLC. Pod jeho kapotou můžete najít až 200 koníků. Co naplat že většina aut na trhu disponuje jen nějakými 140. Krutopřísné označení kompressor budí tolik požadovaný respekt. Tohle auto nabídne v provedení se skleněnou střechou tolik pocitů jako jinde jen tak nenajdete. Po pravdě je docela příjemné. Zejména na delší štreky a poklidné vyjížďky. Sportovní je zejména v označení modelu a provedením karoserie. Máme tady ale správné logo a to jedno z těch nejpovolanějších. Běžný dělný lid zná Mercedes. A jak zpívá Janis Joplin a v coveru Krista Kat.

Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz? 
My friends all drive Porsches, I must make amends. 

Na semaforech prostě pořád budete king of the road. Navíc ceny už jsou příjemně nízko, a jak jistě víme z Albánie lepší auto, než od Mercedesu na světě není. Enver Hodža by mohl vyprávět. 

 

Hyundai Coupé

Moje milovaná značka průkopníků automobilismu s bělostnou pletí a skvělou pracovní docházkou nesmí chybět. Jsou tak dobří, protože si najímají Němce, ale to nakonec po druhé světové dělali i amíci ne? Ne skutečně se nejedná o špatné auto. Po druhém faceliftu a pár úpravách dostanete i auta s šestiválcem pod kapotou. Design verze RD je sice odporný, ale celkový tvar auta dává tušit, že to nebude rodinné kombi. Všechny generace a všechny motory kromě nejslabšího nabídnou v přímce slušnou dynamiku. Na okreskách je všechno samozřejmě jinak. Tohle auto ale není na žádné závodění. To je o tvarech a kupé. Přestože logo na kapotě není kdovíjaká výhra tak to u některých kusů můžete zachránit typovým označením Tiburon. To zní dostatečně exoticky. Holky před disco Bílý Kámen budou koukat. Doporučuji ještě neony a pořádný kola. Úspěch zaručen.

Chrysler Crossfire

A teď něco pro milovníky pořádnejch drsnejch nemytejch amerik. Křížová palba. Jestli je TT matka všech stylovek, tak tohle je otecko. Jak vzít R170 a nabalit na něj jiný design? Přesně takhle. K dispozici jsou kupátka i roadstery. A V6 pod kapotou ve vrcholné verzi SRT-6 dokáže s tímhle kouskem pěkně zamávat. 340 koní na to páni už potřebujete hodně rychlé ruce. Ale ani základní verze nejsou žádní loudové. Přestože manuály od Chrysleru jsou to nejhorší, co k tomuhle zjevení můžete dostat je jimi mnoho aut vybaveno. Jízdní vlastnosti jsou vlastně docela dobré. Na dálnici pořád budete za boha a na okresce se neztratíte. Okolí bude u vytržení, protože amerika. Jisté je že v tomhle autě vás fakt nikdo nepřehlídne.

 

Renault Laguna Coupé

Ani ve Francii nejsou úplně, mimo a dokážou jít naproti lidem jisté skupině kupců. Třetí generace Laguny obecně není zrovna nejlepší auto. A teď si představte tohle jako coupé narvané tou nejlepší výbavou. Francouzskou. Kupovat to nebude ten nejlepší nápad. Uservisovat horší kus bude asi jen pro silné žaludky a plné prkenice. Jenže ono to opravdu vypadá, že se jedná o 500 koňovou mašinu. Navíc luxusní. Dokonce i dvoulitrový základ umí tohle auto rozpohybovat více než dostatečně. Jak dojedete k první zatáčce, bude nutné sundat agilně nohu z plynového pedálu. A prošlápnout rozhodně nesportovně nastavené brzdy. Jinak navštívíte blízký lesík a dost pravděpodobně přes boudu. Ano vypadá jako drsná sportovkyně ale není. Zaručeně ale budete středem pozornosti. Při pohledu do nabitého interiéru kdekomu ještě dnes spadne čelist. Skutečnost že auto je i poměrně velké zajistí respekt v levém pruhu. A výrobce sice není nic extra, ale zase je to kára l'Aston français jak nám kdysi osvětlil pan Žák z odborného periodika Autorevue.

Tak a to je tak nějak všechno. Doufám, že si to přečtou hlavně ti, kterých se to týká. A takových bude na Autíčkáři jistě jako šafránu. My přece vyznáváme kombinaci 700 Kg/ 500 kW a jedině s pohonem vzadu. Ba ne, sportu zdar. Samozřejmě do tohoto seznamu by šlo zahrnout mnoho dalších plechovek automobilové současnosti i minulosti. V konečném důsledku jde vždy tak trochu o vkus a osobní preference. 


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Skipper
07. srpna 2018, 19:18
0

Super článek, jako ostatně vždy ;)

reagovat
Skipper
07. srpna 2018, 22:41
9

Akorát tam chybí to nejpodstatnéjší - Octavia RS.

beastar
08. srpna 2018, 15:16
4

Octavia RS měla být původně jako +1 jenže během psaní mi došlo, že to prostě není stylovka. Stylovku definuje podle těchto myslitelů mimo jiné i relativně komplikovaný design a horší dostupnost karosářských dílů:)

Lu
LukasGTi
07. srpna 2018, 19:33
0

E39 528i / 530i ? To umi taky dobrej WOW efekt.

reagovat
Ronoath
07. srpna 2018, 19:49
2

To je velmi přesné. Jen tam chybí pětka E60 - na Ostravsku jakožto hustokrutopřísežných kár mladých a úspěšných jezdí dost.

reagovat
Perníček
07. srpna 2018, 20:24
0

Jak výstižné, tohoto chování určité sorty lidí si občas všímám u nás na servise, když přijde někdo pro radu ohledně koupě auta, nebo se s dotyčným dá řeč o jeho voze. Rozumné slovo z člověka nevypadne, resumé pak je, že to prostě vypadá dobře a daj se na to balit kun**. :-D Obecně to platí o levných ojetinách trojlístku Audi, BMW a Mercedes, lidi prostě nemají tušení, že stará Masařka stojí basu piva a 3 Tatranky, prostě je to Mercedes, takže luxus, drahý, blablabla...

reagovat
Goldies
07. srpna 2018, 21:13
1

A sakra :-D Naše TT a jeho 165kW v quattru :-D ale vybrala si ho žena takže to asi fakt bude pro holky :-)

Jinak fakt parádní článek :-)

reagovat
Beny
07. srpna 2018, 21:52
0

Super, tohle mě vážně pobavilo. Pozéři jsou všude. K vidění na libovolném místě v jakoukoliv hodinu v pekáčích jakou Prassat., Chrochta nebo Superb. Nejlépe firemní.

reagovat
bitner
07. srpna 2018, 22:26
2

Tyhle tvoje sondy do nitra povrchnich kretenu jsou super :-) .... z toho seznamu bych bral Lagunu (radsi 2,0 T) a Undayi (zadohrab pyco).

reagovat
beastar
09. srpna 2018, 12:21
6

Ono když tě podobný idioti z částí živí tak leccos pochytíš. Mám historek plnej batoh. Nemůžu to úplně psát aby si to někdo neprecetl a nepoznal se v tom :)) Nejlepší hláška z poslední doby... Čum peněženka za deset vod vytóna.... Hehe ani to ty kambodžzský pyče neuměj pořádně sešít.

krab
07. srpna 2018, 23:13
0

Beastare - ty jsi dobrý spisovatel. Fakt hezká sonda do života...
L' Aston Francais mě teda hodně pobavil, ale je to tak. Ani nevím, že to někde napsal Dalibor ...

O TT se teď nějak hodně píše jak je to budoucí klasika, moc se mi o tom polemizovat nechce, ačkoli ten design byl tehdy fakt povedenej. Něco jako Peugeot 206, prostě se strefilo do vkusu :)

Já jakožto starý kmet bych uvítal ještě Corrado VR6 , btw. klidně přiznám, že dneska by se mi líbilo ho mít taky. V takový tý fialový metalíze :-D

reagovat
Tomáš "Vavris" Vavrečka
08. srpna 2018, 13:15
17

Uděláme si takový výlet časem:

Krab, t +20 let a jeho postoj k Audi TT.

"Jako ta Audina TT, to je dokonalý design, vyvážený, vážně je to krása... Úplně jsem byl překvapenej, jak to dneska na živo působí... jak to má takovou tu štíhlost a švih devadesátek a zároveň to je elegantní. Přitom jsme se těm autům smáli před lety, hehe, ale má to něco do sebe... A ani to nejezdí tak zle, je to takový mechanický a celkem si to povídá a ten motor 165 kw je fakt příjemný, takový lineární, hutný zátah - moc se jim to povedlo tehdy. A ani mi nevadí že to není moc sporťák, protože Milan, ten majitel, to má fakt v nádherným stavu, on s tím teda moc nejezdí, spíš to má jen na pár srazů ročně, ale je prostě vážně fajn se v tom projet a zjistit, že Audina nedělal zas tak špatný auta... docela uvažuju, že by se mi to hodilo k tomu BRZ, které zrovna renovuju..."

:D :D

Goldies
08. srpna 2018, 14:27
1

Si zabil! :-D
jen místo Milana bych tam viděl: majitelka Pavla :-D
-
Komentář upraven 8. 8. 2018, 14:28:32

krab
08. srpna 2018, 14:31
1

... a chcete to napsat už rovnou ? :) Týtýčka už začínají být classic a pro petrolheady :-D

Jakub Pospíšil
08. srpna 2018, 14:32
0

Vavris dneska vyhrál internet.

beastar
08. srpna 2018, 15:18
0

Hlavně se mi líbí jak má Tomáš nastudovanou tu Krabovu stylizaci:D Tak nějak bych tomu i věřil. I když opravdu pro Petra dle toho co můžu soudit to první TT není. Možná dvojka tam je s jízdním projevem všechno jinak. Každopádně takovýho epesního komentu je škoda pod můj blog ,D

Tomáš "Vavris" Vavrečka
09. srpna 2018, 07:29
0

On nás Krab zásobuje takovými posty každý den na redakčním chatu, takže není zase tak složité ten styl pochytit :D

Goldies: myslíš, že to bude na 20 let, jo? :)
-
Komentář upraven 9. 8. 2018, 11:10:16

beastar
09. srpna 2018, 12:17
1

Čtu to asi po 3 a pořád tomu věřím a směju se. Úplně jako kdyby to psal on osobně.

krab
09. srpna 2018, 12:29
1

No jo no - povedlo se mu to klukovi jednomu :)
Jenže Beastare to je totiž tak: tady místní autíčkáři ač sedlají doma plechovky v různém poločasu rozpadu zářící různými barvami v redakčním chatu bezmezně obdivují nová auta od importérů a jsou k nim nekritičtí jako já k těm starým vránám :) ... počkej až vyjde test Ghibli ... to budou ódy od Matěje určitě :)

No a na mě zbývají ty vrány. A oni mě mají prokouknutýho asi už i na novém působišti, takže já cokoliv co se blíži 20 rokům a trochu tu a tam rezne prostě rád recenzuju, protože je to sranda a hlavně se s těma autama fakt nějak umím ztotožnit.

A asi nejsem sám. Hele třeba ten týpek v USA , Doug De Muro - ten dělá něco podobnýho. Vždycky si něco půjčí a dá k tomu nadpis "this is why this cheap car is great". A má tam sledovanost jako blázen
-
Komentář upraven 9. 8. 2018, 12:29:56

beastar
09. srpna 2018, 12:47
0

Víš co ona ta nová auta umí zanechat dojem. Tejden je prostě málo aby si mohl najít věci co ti vadí. Sebelepší novinář to podle mě nedokáže. Umí objektivně zhodnotit jízdní projev, plasty a výbavu. Z praktickýho hlediska je to těžší. Ghibli ničím nepřevyšuje soudobý konkurenty. Bohužel. A nejezdí jich tolik ok:)) Tak se těším na ódy. Levante bylo hezký a střízlivý hodnocení. Tak snad to Matěj nepřepálí.

Můj kolega taky ze všeho co je 2017+ a fplný s 300+ hp jde do kolen. Wundrbár, wundršén... Pak to jede jak lokomotiva. Po kolejích a bez zvuku. Já úplně starý auta nemusím... Cokoliv starší 30 let až na super vyjimky mi přijde hrozný. Zase na druhou stranu rozdíl je auto pro radost a na denní ježdění. Jako daily by mi třeba tt nevadilo. Ale neni to prostě sportovní auto... To už by byla sportovní i Calibra a Astra coupé. Tyhle káry který sem tam vybral jsou přesně to. Ani starý ani mladý. Vypadaji rychlý a drahý a vlastně ani moc nejsou. Je to přesně to, co jako skutecnej fanda motorismu nejspíš nevemeš jako víkendový auto pro radost. A jakože Brerou fakt jde i stěhovat je fakt:)) Jsou to levný hujdy s relativně otravnym servisem až na céčko a Xwing. To tétéčko minimálně s tim 3.2 tam prostě patří i když už není levný.

Jinak on má dagí sledovanost... V angličtině s us publikem za zadkem jde vše snáz. Udělej pořad Krabs cars všechno prodej odjeď do Californie. Přejmenuj se nějak originálně třeba Peter Van der Crabben nauč se mluvit trochu do kamery a milion uděláš taky. Nebo se zeptej Koubka jak se to dělá:D I když nebudu kecat tůhle sem poslouchal jeho meziplyn na expressu (radio) a jeho názor na Dustera se mě líbil. Obdivem šetřil. Ono to chce zůstat racionální a nebrat věci úplně subjektivně spíš plošně.

krab
09. srpna 2018, 13:23
0

Beastare, přesně jak říkáš. Ona nejsou na trhu moc špatná auta, jakože mizerná. Musí se zkoumat něco jinýho. Infotainmenty, klepat do plastů, poslouchat zabouchnutí dveří, měřit spotřebu atd.

Van Der Crabben asi nebude :) Úplně takhle slavnej bejt nemusim.

A s tim posledním taky souhlasím. Když si zachováš racionální pohled většinou pak to nějak hodnotíš férově. Jo a Honza to určitě umí dobře, taky si nedělám iluzi, že ho výroba videí stojí hromady času!

Matěj Podhorský
10. srpna 2018, 20:00
0

Tak to jsem velmi zvědav, co beastar poví na můj test. Nechci a nebudu spoilovat... zítra to vyjde.

beastar
11. srpna 2018, 12:02
0

Můj názor není důležitej. Záleží jestli to čtenáři sežerou nebo ne:)) Ono je to takový že v tom Lussu s benzínem si to získá snadno i toho největšího nenavistivce italský techniky. Žít se s tim dá no.

Matěj Podhorský
11. srpna 2018, 17:24
0

Podle mě to budou lidi odsuzovat že je to moc drahý atd atd

liška
08. srpna 2018, 00:15
1

Ja bych bral x-typa i breru

reagovat
Jimi
08. srpna 2018, 08:38
1

hodně trefné, jako vždy. To je přesně ten seznam aut, kterým neumím přijít na chuť. Ještě bych přidal Scirocco, CC, RCZ, ... jak kdy bych rozklikl mobile.de - vyhledat coupé/sportwagen, cena vzestupně ...

reagovat
Goldies
08. srpna 2018, 14:34
0

jj to RCZ je hodně zajímavé!

beastar
08. srpna 2018, 15:19
0

RCZ by tam rozhodně nechybělo! Jen mi přišlo moc drahé. Více méně sem se snažil myslet i na cenu. Protože oni to chtěj hned a hlavně levně!

Ju
Junior
11. srpna 2018, 11:47
0

RCZ zas taková pózeřina nebude. Když pj řekne, že to jede, tak to pojede :)

beastar
11. srpna 2018, 11:55
0

Kdo? Jako když poprosíš Alláha? Nebo se otevře obloha a obrovský oko řekne jeď a tak se stane?

Ju
Junior
11. srpna 2018, 18:02
0

Pavel Janda. Za mě v Čechách nejdůvěryhodnější novinář, vzhledem k tomu že ho novinařina neživí a jeho řidičským schopnostem, viz různé onboardy. Když on o autě napíše, že je jízdně ok, věřím tomu, že je jízdně ok. Není to o nějakém náboženském obdivu, spíš prosté úctě ke zkušenostem a důvěře :)
http://www.autoforum.cz/testy-aut/rychly-test-peugeot-rcz-2013-1-6-thp-hraczka/

St
Stanley
13. srpna 2018, 09:13
0

Já bych do RCZ šel hned. Je to sice hned po hjůndaji Coupé nejhůř vypadající kupé, ale na jízdní schopnosti jsem nečetl jedinou negativní recenzi a právě Pavel Janda s ním předvedl nádhernou jízdu.
Jen zkazky o motoru 1.6 THP... životnosti se bojím jako čert kříže :-(

beastar
13. srpna 2018, 12:09
0

Já s tim zkušenost nemám. A nečetl sem jedinou recenzi. Tak snad to jezdí dobře. Fakt je ten, že to je hodně zvláštní model.

Vojtáno
08. srpna 2018, 14:33
0

Tak k tomuto článku bych potřeboval plenky na intenkontinenci :D Skvěle napsáno!
Jen přidám do mlýna taky jeden ze života: K nám jezdí za jednou sousedkou každý víkend, svátky a volna pán. Nevíme proč když je jen volno, ale jezdí s pravidelností sobě vlastní... No nicméně má X6M a největší sranda je, ho pozorovat při parkování, vždy máme s manželkou kino zdarma. Paní za kterou jezdí musí vylést před dům a navigovat ho, aby zaparkoval a to i jen čumákem rovně na místo, podélné parkování to je teprve ten pravý zážitek! Ani jeden tomu nerozumíme, nehledě na kamery a parkovací čidla, ale možná neví jak je zapnout... :DDD

reagovat
MartinCoupe
08. srpna 2018, 16:42
0

Jako, Alfa Romeo je podle mě skvost v každém tvaru. Jinak co se týče pozérských kár, přidal bych starou X5...

reagovat
beastar
09. srpna 2018, 12:15
0

Jak která. Zrovna Brera trochu jitří emoce. Mě by asi nevadila v bílý;D

Pochtli
09. srpna 2018, 08:57
0

Článek pěkný, to jo :) Ale výběr bych (kromě TT, crossfire, hyunday a alfy) asi trochu upravil. Když jaguar, tak jedině XJ(R) - Xtype prostě vypadá moc nemastně neslaně, z mercedesů vypadá jednoznačně mnohem líp CLK, trochu tu chybí BMW E39 a ze žabožroutů bych spíš raději peugeot 406/407 coupe.

reagovat
beastar
09. srpna 2018, 12:13
0

Ono je to možná myšlený jinak, než si to pochopil. To nemají být jako jedničkový stylovky pro fanoušky:)) Ano clk a e39 tam nejsou právě proto, že absolutně nezapadají do toho konceptu kterej tam nastiňuju. A 406 tam není proto, že je designově uhlazená a technicky povedená. Navíc e39 už má klasické tvary. Taky mi šlo o ceny těch aut dneska. Prostě je to obráceně, než si to pochopil(zřejmě)

Ba
Bavoraczech
10. srpna 2018, 08:10
2

Článek pěknej, ale já bych ho formuloval malinko jinak. Chápu, že takovej X-type v naftičce může kdejakýho pozéra nalákat, ale zas bych neřekl, že většina lidí co si koupí X-type jsou pozéři. Podle mě je to s 2.5 nebo 3.0 pod kapotou ve čtyřkole opravdu schopné a zajímavé řidičské auto, byť už starší. A naopak si myslím, že dnes už to auto na svůj věk vypadá a souseda ani ženský příliš neoslní. Netajím se tím, že provozuji stařičkou Alfu s Bussem. Pozornost lidí to přitahuje, ale spíš stavem a zvukem, než "twl to muselo stát peněz". Přiznám se, že i ta Alfa na mě působí staře a třeba taková Oktávka RS udělá před hospodou určitě větší rozruch. Není ani moc rychlá, takže vyloženě sporťák to nemá. Koupil jsem si ji proto, že je pro mě to auto charakterní a skvěle se řídí. to je u mě přednější parametr než design a pohledy lidí. Alfa tedy vlastně přitahuje spíš pohledy dětí. A jak říká můj kamarád, Alfu si kupuješ jen kvůli sobě, ta vlastně nikoho moc nezajímá. Roštěnky se balej na Audi a BMW a je vlastně docela jedno na jaký. Ženská to nepozná, jen má pocit, že když máš Audi, bude o ní dobře postaráno. Já bych tedy auta pro pozéry bohužel směřoval spíš směrem k německým prémiovkám. A vzhledem k tomu, že článek vznikl nejspíš na základě recenze Kodiaqu RS, tak bych začal tam. To je auto, které se tváří sportovně, ale i ten X-type ve čtyřkole je mnohem sportovnější...

reagovat
Ba
Bavoraczech
10. srpna 2018, 08:18
0

třeba jsem to taky jen blbě pochopil :D

ma
martinw
10. srpna 2018, 09:30
0

Tak bylo by zajímavý v samostatným článku seřadit pozérský auta v tom pořadí, aby se za minimální částku vozu sbalilo z ulice maximum koček - to by mohlo pobavit :)

beastar
10. srpna 2018, 13:22
0

Nemůžeš to brát osobně a plošně. Xtype patří k nejlevnějším Jaguárům který můžeš mít. Normální smrtelník nezná platformu atd. A je to pořád Jaguar. K Alfě asi tolik co píšu u Brery. Ty auta pořádně nikdo nezná. Vw koncern tam není a RS okyna taky ne páč to každej zná a nikoho nebaví číst pořád dokola o škodovkách. Audiny jsou in a pozérský, ale neni to stylovka. Na A6 či pětku jsou dílů plný vrakáče stejně tak na jedničkový ereso. Píšeš to jinak, ale jdeš na to stejnou logikou jak Pochtli nahoře. A o tom to neni. Kdybych psal o pozéřině dám tam Audi, Bmw, RS, mergl fplny a konec... Já píšu o póze na druhou. O lidech co je audina nezajímá právě proto, co se říká. A jdou si pro svou uvozovky Stylovku;) Tam by mohl patřit i SType, Phaeton, slk, chrysler 300 atd... Neni too skutečný ceně. A jak tam píšu autům v tom seznamu se neposmívám a mám je rád. Dokonce i Lagunu coupé. Ona za to nemůžou že tam jsou. Btw může Audi za to že lidi jsou kkti a jejich auta si kupujou namistrivaný kravaťáci z korporátů?;)

Jimi
10. srpna 2018, 14:00
0

Je to asi individuální... možná, že si částečně za ty některé skupinky lidí, co si kupují určitou prémii, automobilky trochu můžou. Výjimečnost v určitých vlastnostech přitahuje i tyhle týpky. Jde hlavně o prachy a někdy mám dojem, že i negativní reklama, že si ty auta kupují vohnouti i šunkohlavouni, automobilkám vyhovuje. Hilux taky nepřestanou vyrábět jenom kvůli tomu, že na korbě dobře sedí určitý kalibr... Transity taky někde ze začátku měly zajímavou pověst v Brexitu... :D

Fa
Fandatik
10. srpna 2018, 11:20
0

Beaster: perfektní sonda i do mé duše. Kdysi jsem měl ST220 a i dnes bych ji zvolil raději než ten x-type.
Jinak na Breru stále koukám a asi by už byla v garáži. Jenže absence Bussa a ta obrovská otylost mě vždy klepne přes prsty. Každopádně vzpomínám na představení v Ženevě (2002). Byl to úchvatný koncept. Bohužel.

reagovat
beastar
10. srpna 2018, 13:25
0

Brera. Moje řeč. Jakoby při vývoji nakonec došli prachy. A slepili to ze 159tek. Xtype je dobrej:) Otázkou jsou vždycky důvody koupě.

Ba
Bavoraczech
10. srpna 2018, 14:11
1

Jak říkají skalní Alfisti, doby Bussosaurů jsou s Euro 5 normou nenávratně pryč, můžeš si ale koupit vyloženě puristický sporťáček 4C s ještě hezčím designem a celekm spolehlivým nadupaným turbomotůrkem.

sk
skretik
10. srpna 2018, 11:53
1

Bych přidal ještě Zondu :D tutén Lojza Hamiltnů to povídal. ( https://www.novinky.cz/auto/480168-zonda-je-priserna-mustang-je-kram-rika-lewis-hamilton.html )
A vlastně proč by to neměla byt pravda, když postavíš nekonečně drahý a načančaný auto, tak si ho kdekdo koupí, ale jezdit v něm nebude a pilu už teprve ne. Takže se na to vlastně ani nepřijde a projde jim to. Dyť je to akorát trochu dražší a vokarbonovaný TéTéčko.

reagovat
beastar
10. srpna 2018, 13:28
0

Jo jo Lojza se nám rozpovídal. Zajímavý voe že Zonda je podle hemíka na nic. V cobrách který jsou vražedný a je to jako řídit f16 z lavičky v parku se prohání. Myslim že Horacio už volal :)) Ten už si Pagani nekoupí... I když těžko říct on má tu svou verzi LM s větším výkonem třeba je to fakt krám. Těžko soudit.

sheogh
13. srpna 2018, 17:27
0

:-D Beastar nezklamal... Ja takovych lidi moc neznam, vetsina kolem me kupuje rodinnou konfekci, ja zas auta, ktery fakt uz nikdo jinej nechce, a misto obdivu a "king of the road" efektu se kona spise efekt "wot d fok?!?!" :-D

Ale asi to, co jsi popsal pasuje na dost exemplaru, co jsou tu k videni na silnicich....

Jinak ten X-Type jsem mel (moje prvni vlastni) a byl celkem v pohode (coz je i Mondeo, ktery ale bezne stalo vic, protoze "to je jaguar, to se bude furt srat" :-D ). Myslim, ze to auto dostalo vic hejtu, nez zaslouzilo. Ale zase kdyz vezmu puvodni, dost sebevedomou cenovku, chapu, ze to byl propadak.

reagovat