načítám data...

5 smrtelných hříchů petrolheada

13. června 2021, 10:18 30 komentářů Vavris

...někdy v životě nastane ten moment, kdy si člověk uvědomí, že zradil své přesvědčení, své kořeny a bič boží jistě brzy šlehne přes jeho hřbet...

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: 5 smrtelných hříchů petrolheada

Je to divné, jak člověk stárne…  Dříve nemyslitelné věci se najednou přetavují v zajímavé myšlenky a nakonec končí co by žádaná součást života. Tenhle neodvratný paradox vývoje přichází plíživě a dostihne i nejodolnější jedince. Jako boží mlýny…  Ještě před deseti lety jsem si třeba myslel, že kolo je nástroj lůzy a nikdy se nesnížím k jeho pravidelnému užívání, na což jsem si s hořkým úsměvem vzpomenul, když jsem loni v létě slézal z jeho sedla po druhé třetíně amatérského triatlonu v pozici fyzicky rozbitého kreténa, který se vsadil… Ale dneska bych tyhle životní veletoče rád vztáhnul na automobilovou oblast. Existují oblasti, které by petrolhéd nikdy za svůj život zasvěcený zbytné zálibě neměl překročit, protože se to nenosí. Je to jako by páchal smrtelný hřích… Proč? Protože přesně jako smrtelné hříchy dle Řehoře I. vedou k úpadku a jsou pramenem dalších poklesků směrem k peklu = většinové společnosti.

Zjistil jsem, že jsem hovado nebeské a symptomy se již projevují naplno.

Hřích první – lakota: Naftová auta jsou fajn

Nafta smrdí. Hodí se do traktoru, do kamen…  ještě tak do bakalářky, kdy jsem v podomácku vyrobeném autoklávu hodnotil vliv inertizace na její meze výbušnosti. Ale koupit si auto na natu? Ach bože, jen to ne. To dělají jen ti divní lidi (většinová společnost), se kterýma se v hospodě u piva petrolhéd rozhodně nechce bavit o autech, protože jsou úplně jinde a jim je naopak jasné, že jste debil, protože “za 5” je pro vás ideální hodnota zrychlení a ne spotřeby. Takhle by se to nadneseně dalo z petrlohedského hlediska shrnout. Jenže, od dob korporátních potahů s dvoulitrovými turbodiesly, mě nafta baví. A co je horší, přesně z těch důvodů, které nadchly i tu většinovou populaci. Krouťák, a potažmo výkon, kámo…  Za pár litrů…  V otáčkách, které u spolujezdců nepodněcují podezření, že s nimi provádíte nějaké pirátství a závodní praktiky. Předjet bez podřazení. Mít pocit zátahu, přestože se reálná míra akcelerace vlastně nijak zásadně neliší od mnohem lenivěji působící astmatické benzínové jednotky. Týrat ten nebohý stroj nějakým hoonem, přestože na to není stavěn. A za to všechno jet na dálnici za 5. Nebo to povýšit nějakým 335d na druhou a průlet republikou či kontinentem zvládnout v neslušném tempu za 8. Nemůžu si pomoct, vůbec by mi to nevadilo. A od vozidel za lákavou cenu nesoucích na zádi TDCi nebo HDi mě při posledním nákupu pelechu na ježdění kolem komína ochránil zejména sebekritický pohled, kdy opravdu nešlo ospravedlnit pořízení vozidla schopného předvést slavný naftový čtyřboj na zanedbatelný roční nájezd a krátké trasy.

Hřích druhý – smilstvo: Zahazovat se se Škodovkama? No a?

Polovina národa je na Octavii hrdá. Ta druhá polovina ji považuje za odpad. Ovce je fenomén a benchamrk, vůči kterému se dá vymezit v každém možném ohledu a porovnat s ní vše od Peelu po F-150 Raptora. Petrolhéd ovcí pohrdá, protože jde o volbu stáda. Ovci si kupují ovce. Bez vkusu, neznalé, stádovité… blbé…  a ještě jsou na tuhle volbu pyšné a myslí si, že přechcaly zbytek světa. A pak tu máme třeba Fabie a Rapidy. Auta pro automobilové analfabety. Dno. Bez špetky vkusu a přidané hodnoty. Prý ta nejnižší řada spotřebičů.

Je strašně jednoduché Octy, Fabie a Rapidy zhejtit a přidat se na tu “správnou” stranu plnou Méganů RS, Devětsetjedenáctek a Skajlajnů. Jenže já nemám problém být dokonalá ovce. S příchodem druhé generace se z Octavie stalo auto, kterému nemám moc co vytknout a jediné, co mi na ni vadí, je leda onen fakt, že jí má vážně každý. A že za ni lidé chtějí nekřesťanské peníze. Způsob, jakým jezdí Fabie a Rapidy, mě zase vůbec neuráží. Malá přímočará jezdítka, strašně fajn na takové to domácí ježdění. Bude se se mnou ještě někdo bavit, když napíšu, že petrolhedsky nepřátelská ovečka III s dvoulitrovým dieselem a manuálem mi přišla jako jízdně zábavnější a přitažlivější nástroj než všemi opěvovaná Mazda6 G194, která je po faceliftu už zkrátka velká, těžká a vůbec nevybízí k nějakému blbnutí? Pitralonhead co se zahazuje s Ovcema… Jdu se upálit…

Hřích třetí – lenost: Fakt mě nebaví řídit…

…jakože, samozřejmě baví. Ale takové ty stavy, kdy jsem se těšil na cestu do práce, do tesca a vlastně všude (pokud se řídilo něco zajímavého), už jsou mnoho let pryč. Možná si užiju ještě tak ty výjimečné situace, když je hezky a člověk to nebere přes školku, lidl a nemusí spěchat… Ale jindy bych bral všema deseti raději teleport. Ani Pagani Huayra by mě nepřesvědčilo o opaku…  Hmmmm, dobře, přiznávám, že v něčem jako Pagani bych nějakou dobu zřejmě zvládl nadšeně jezdit i ty rutinní cesty, to však je pouhá výjimka potvrzující pravidlo.

Hřích čtvrtý – pýcha: Atraktivní elektromobily

Povinností konzervativního spektra automobilovch fanoušků je brojit za spalovací motory, velké objemy, manuály a staré časy a za jakýchkoli okolností hejtit elektromobily (a někdy v rámci hejtů na elektromobily paradoxně vyzdvihovat auta na vodík – tedy také elektromobily – což pořád nejsem schopen pochopit).Logika je jednoduchá, když plivu špínu na elektroauta, možná tím zachráním víceválcové BMW…  akorát že vůbec… ehm… ale to odbočuji. Petrolhéd by měl prostě hájit vlajku. Ale mi rozšíření elektromobilů vlastně tolik nevadí a věřím, že budou moc fajn, jako auta denní potřeby. Jen potřebují ujít ještě kousek cesty, aby se staly lehčí, lepší a dostupnější. Půjde s tím jezdit za levno, je to tiché a dynamické, má to oproti klasické pohonné soustavě minimum věcí, které se mohou pokazit a obecně to jezdí tak, jak si BFU představuje. Navíc jsem optimisticky přesvědčen, že i v dobách BANu na spalovací motory (který je nejčastěji spojován s rokem 2030) stále půjdou koupit malé motorové myši na základě nějakých výjimek a benzín bude díky neatraktivitě levným zbožím.

Hřích pátý – hněv: EURO 6 mi vzalo chuť zajímat se o tep doby

Trochu protimluv s předchozím odstavcem? V důsledku asi jo. Možná to je dokonce protimluv všem předchozím hříchům, protože tady se konečně Vavris projevuje jako velmi tradičně smýšlející petrolhéd, který sobě pořizuje vozidla velmi tradičních hodnot a oproti jiným individuím stejného zaměření se liší pouze svým benevolentním nedemagogickým přístupem. Nicméně dovolím si tvrdit, že se to vzájemně nevylučuje. Automobilový trh se momentálně nachází ve stádiu poněkud násilně rychle tlačeného pokroku – vývoj elektroaut je na začátku, vozy se spalovacím motorem jsou nuceny plnit drakonické emisní limity a jejich vývoj je deformován legislativním zpraskem, který v důsledku tvrdí, že dvoutunový hybridní crossover je mnohem ekologičtější než Škoda CitiGo. To v důsledku způsobilo, že nabídka nových aut je z mého pohledu mnohem méně atraktivní, než bývala před rokem 2019 a navíc nám všechno zdražilo – celý život jsme přitom zvyklí, že auta se stávala každým rokem dostupnější a dostupnější. A nejspíš právě proto mě skoro vůbec nezajímá.

Pravý petrolhéd by přece měl mít přehled o tom, co se vyrábí, jaké se do toho dávají motory a jaká to má technický specifika. Před deseti, patnácti lety bych asi dokázal z paměti vytáhnout motorizace každého modelu. Teď? Vůbec nemám přehled. A to ani u značek jako Porsche, Lotus nebo Ferrari. Tedy tradičního krmiva petrolhedského. Tak schválně… pokus bez Googlu o přehled portfolia Ferrari. F12 Superfast – 6.2 V12? Nějakých 800 koní? Možná to má nějaký hybrid? F8 Tributo… hmmm, osmiválec…  650 koní? A Portofino a Roma s V8, kterou používá i Giulia QV? Jsem úplně mimo? :D

A po tomhle přiznání byste ode mě asi měli přestat číst všechny blogy :D

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

František Čáslavský
13. června 2021, 13:59
3

Tyvole, Vavris, vrať se do hrobu! :D

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. června 2021, 19:21
5

Ještě nemůžu, bo ti mladší jsou furt pomalejší na Gumbalkanu :D

František Čáslavský
13. června 2021, 20:40
0

Počkej příště! Si to tam musím ještě najezdit. :D

(A teď vytáhni to Brno, jo :D)

Wa
Wakantanka
20. června 2021, 09:22
-1

Giulia QV má V8? Odkedy? ????

ReVolte
13. června 2021, 16:02
5

Trefa do černého... Souhlas se vším. Tím že jsem v pozici jako ty služební auto + miata, tak ty sluzebky mě bavily dost s OIII. Aktuálně s novou ofci to radost není. Stejně tak teleport je nej prostředek, protože proč se trápit v provozu?! A pro svou drahou polovičku nadšeně vybírám povoz a jsem nadšený z jednoho babyMPV a Fiatu 500e. No ale na veřejnosti se tim nechlubim, tam jsem hard core :D

reagovat
Bu
Bubak.cz
14. června 2021, 14:15
1

Trochu by mě zajímalo co to bylo za O3. Já strávil nějakej čas v O3, 1.6TDI, 77kw, a to jako fakt ne. Řízení tupý, motor nepříjemnej. Uznávám že jako spotřebič je ok, ale od auta pořád ještě chci aby to bylo něco víc

ReVolte
14. června 2021, 17:31
0

O3 v TDI a ta mrcha na dvojku kdekoliv odrovnala zánovní Michelinky :D Prostě to není o rafinovanosti, ale detinskem vozeni se na prase, kdy tomu nakladas a hrnes na limit bez jakéhokoliv jiného důvodu :)

Bu
Bubak.cz
14. června 2021, 23:27
0

Většinou jsme v tom autě bývali 2-3, většinou i náš teamleader (typ řidiče co striktně dodržuje rádce řazení), takže tam bohužel nebylo moc možností pro divočení. V trase co jsme jezdili, byla na konci pasáž s pár esíčkama, byla by zábavná i při normální rychlosti, ale v octávce tam nebylo vůbec nic cítit, žádná zpětná vazba, jen pocit příliš těžkýho předku

jendaaa
15. června 2021, 18:26
0

O3 s 1.6 naftou je fakt děs běs, ale ty dvoulitry fungují pěkně. Když turbo foukne tak to "tahá" jako blázen. Ale to je tak jediná zábavná věc, jako služebák OK, domu bych to nechtěl.

Vavris Vavrisovic
16. června 2021, 14:34
-1

Jasně, je to v mnoha konfiguracích tupé, nedotáčivé, primárně neřidičské, ale mě to teda na hezké cestě dycky bavilo... Prostě řadíš tak, ať se držíš na vlně, snažíš se hledat grip pod těmi balonovými pneumatikami na základních R15 nebo R16, charakteristika motoru pro mě byla spíš vlastnost než překážka a laciná krouťáková morda je prostě fajn. Navíc dovulitr vůbec nepeláší špatně :-)

jendaaa
17. června 2021, 12:16
0

A jezdí za štyry! :) (skoro)

Sa
Sato
13. června 2021, 19:59
0

Slusna depresia, "tak dik kamo". A to hovorim ako wanabe petrolhead s dizlovym mondeom a chciplou alfou, ktory o chvilu v praci fasne skodovku...
Len mala poznamka k elektrosekci "Půjde s tím jezdit za levno, je to tiché a dynamické, má to oproti klasické pohonné soustavě minimum věcí, které se mohou pokazit". Ta dynamika sedi ale inak sa oba zvysne logicke predpoklady ukazuju ako nepravda, vid ceny za kwh u superchargrov v GB a tesla reporty spolahlivosti. Uvidime...

reagovat
Vavris Vavrisovic
13. června 2021, 20:06
0

Jaká zas deprese? :D Jen hereze... Teslu bych asi nepovažoval za bernou minci... Ceny energie - uvidíme...

Kuře
13. června 2021, 20:20
0

Kampak se nám podělí Obžerství a závist, už tě nic nenapadlo?:))

reagovat
eLzyx
13. června 2021, 21:47
2

já zatím hrdě odolávám 4 z 5 petrolheadských hříchů. Co je to za tu jednu hříšnou oblast, u které jsem sestoupil z petrolheadské cesty? Elektromobily. Nemám potřebu je hejtit, protože z mého pohledu jsou prostě dobré. A tenhle názor mám konzistentně už dlouhou dobu, v podstatě od dob uvedení Tesla S na trh.
Naftu nesnáším, protože přesně ta zabíjí onu zábavnost. Ne že ne. Omezený rozsah otáček, pomalé zahřívání, dunivý zvuk, i kdybych potřeboval dodávku, tak si ji koupím v benzinu. Moment, já vlastně jednu benzinovou dodávku mám, RWD a s plochým motorem.
Škodovka mi do baráku nesmí. Beru je jen jako pracovní nástroj - služebák. Ale nehodlám je hejtit. To k čemu byly stvořeny - auto pro masy, to plní skvěle. Jenže já do masy nepatřím.
Překvapivě i na prahu 40 mě řízení stále baví. Až mě to překvapuje. Ale to bude tím, že mi do toho nikdo nekecá, nikdo na mne doma nečeká, takže se můžu kdykoliv svézt.
Euronormy ... největší propad v zábavnosti bylo už euro 3. Kdo měl možnost mezigeneračně porovnat "shodné" euro 2 a euro 3 motory, tak mu neušlo, že to novější auto ač s obvykle o chlup vyšším výkonem, tak jelo méně radostně. Byla tam jakási prodleva na plynu. Paradoxně poslední euro normy tu zábavnost, resp. kvapnější reakci plynu trošičku vrací zpátky, díky mildhybridizaci, případně full hybridu.

reagovat
Jenda_K
13. června 2021, 22:41
2

Největší propad zábavnosti pamatuji z doby zavádění katalizátorů a konce karburátorů, takové 2 cm3 vsříknuté akcelerační pumpičkou do sání při prudkém sešlápnutí plynu způsobily okamžitou reakci motoru, každá stříkačka už byla věčnost než motor zareagoval na přidání plynu turbo to ještě umocnilo a čím vyšší EURO tím hůř.

eLzyx
15. června 2021, 00:58
1

dneska jsem trošičku hřešil s tou Škodárnou. Najezdil jsem se čtyřokou Octou dneska něco přes 300km a pomalu jsem si začal přivykat, byť s nějakými těmi průpovídkami. Dokonce jsem si hrál s myšlenkou - co tak nahradit přestárlé Volvo moderní Škodovkou?

Motor 1.5TSI. Paráda. Jede to, nežere to, nehlučí to nějak moc. Projev trošku nudný, ale vlastně proč ne? Prvních pár kilometrů mne bavila hláška "2 válcový režim".
Převodovka. Manuál, poměrně přesný, byť jednička tam jde docela ztuha. Nevadí.
Jízdní vlastnosti. Nenaklání se, je to poměrně čitelné, jen je to takové uskákané, trošku rozevláté. Zkusit na to větší ALU s nižší gumou, plus něco jako Eibach Pro kit a asi by to mohlo fungovat.
Ergonomie. Katastrofa. Ale to je vlastně u všech aut. Nevím jestli je to tím, že jsem extrémně navyklý na P2 generaci Volvo, kdy nemusím pohnout rukou na volantu, přesto dokážu ovládat tempomat, nebo hlasitost rádia a to hranou druhého článku palců. Ale ovládání tempomatu na páčce za volantem je debilita. Kdo to tam má hledat? Já to chci mít na volantu, jednoduše dostupné, plus a mínus hned pod palcem. Místo toho je tam hromada tlačítek, že se musím podívat, co které dělá, mačkat to špičkou prstu, ne prostě tohle mi nesedí.
Rádio/entertainment - pěkný rozměrný displej, docela svižná odezva, navigace, co fakt naviguje. Celkem fajn. Dokud nepřišla noc a mě z toho začaly bolet oči. Audio je jedním slovem odpad. Zkoušel jsem to vyladit a ne, nejde to. To je vyloupat repráky ven, vytlumit to a osadit to něčím lepším. Musel jsem to vypnout, protože mne z toho bolela hlava. Základní audio ve 20 let starém Volvu hraje podstatně líp, nemluvě o Dynaudiu.
Sedačky - ujdou. Nejsou na cestování napříč přes Evropu, ale sever Čech - Praha a zpátky se v tom vydržet dalo. Snad poprvé, co jsem tohle u Škody zažil. Předtím to byly vždy trestné lavice. To bylo tak dojet do Práglu, tam to hodit do Vltavy a jet zpátky vlakem.
Líbily se mi i takové detaily, že to nejspíše (ne)vypínalo start/stop podle dopravních informací.
Co se mi absolutně nelíbilo, tak nečitelná stupnice tachometru. Bez digitálního tacho nepoužitelné. Ta čitelnost je prostě o nějakou tu milisekundu pomalejší a to je špatně.
V tenhle okamžik jsem si říkal "hele, vono to vlastně není tak špatné auto. Asi bych si ho nekoupil, ale kdybych ho vyhrál za víčka od jogurtu, tak bych si ho asi nechal".

No a pak jsem se na cestu domů posadil do svého lowcost Volva V70 II. generace se sociální výbavou, základním 2.4 103kW motorem a veškerá pozitiva Octavie zmizely, vlastně ani vyhrát bych jí nechtěl. Charakterní řev pětiválce nezkulturněného turbem, oh to blaho pro uši. Ten plynulý, ale dost razantní lineární zátah motoru, byť proti oktávce o chlup slabšího, oh, paráda. Tlustý věnec volantu skvěle padnoucí do ruky. Žádné displeje, žádný rádce řaď 6 ve 40km/h atp. To sociální audio, co hraje nepoměrně lépe, nerozhádaně, paráda. A ty sedačky, wow. Udělejte mi z toho křeslo do práce, prosím. Hlavně to jak se to Volvo nese přes rozbité silnice. To je až neuvěřitelný rozdíl. Jel jsem s tím i stejnou trasu, takže přímé srovnání. A to mi na téhle V70 chybí zadní stabilizátor, protože je to socka s nejslabším motorem, ke kterému jej neosazovali. Na mojí S60 je ten podvozek ještě o kus dál. Holt nejspíše rozdíl způsobený víceprvkovou nápravou (Volvo) vs. vlečenou (Škoda).

Tak, pohejtění splněno, můžu jít v klidu spát.

ge
geralt
16. června 2021, 10:15
1

elektro jako takove mi neva, problem mam s tim, ze je tlaceno silou jako ekologicke reseni... kua co je eko na 2,5t aute? co je eko na nutnosti vybudovat nabijecky s tlustymi kabely pro vsechny ty baterkace?
ad Volvo souhlas, take mam astmatika a tech 5 valcu mi proste dela radost... nekomu dela radost spotreba 4,3256l/100... ale ty sedacky ala trestna lavice nechapu nikde, to je tak tezke okopirovat kvalitni reseni?
btw kdyby to slo, koupil bych ted P2 novou, moc by me zajimalo, jak to auto pusobilo a jezdilo nove z tovarny... az na mizerny rejd mi v tom aute totiz nic nechybi a hlavne neprebyva;)

Jo
Josephus
14. června 2021, 22:29
0

Dobře ty!
Tohle je fakt majstrštyk ;-)
Donutil jsi mě přemýšlet nad obrovskou spoustou věcí...
Na Škodovky netrpím, protože s nimi hodně jezdím a mraky jsem už najezdil... Jenomže to jen obecně... Je to kus od kusu, jako všude... Scala 1,5 mě fakt strašně příjemně překvapila a klidně bych jí jako domácnosti podpořil. Rapid 1,0 byla ta největší popelnice, v jaké jsem seděl (a to jsem se kdysi účastnil "závodu" i v té na smíšený odpad ;-) a než jsem se svezl s ID.3). Octavií III 2,0 briketa jezdím docela rád (jak já to palivo do kámen v mládí ze srdce nenáviděl....radši jsem jezdil "pravověrným" Favoritem, než dehtovým Fiatem v plný polní) a naopak O4 opravdu nemůžu vystát (už úplně zničený a odevzdaný kamarád se mi minulý týden dokonce chlubil tím, že za minulý měsíc s tou svojí Vochcávkou musel do servisu už jen 2x). Kodiaqa v žádné konfiguraci jsem nikdy nepochopil, protože jsem stále nepochopil ani to, čemu se říká SUV a jakto, že to tak frčí (Maloo, RS6 Avant, Raptor,...-OK, ale nejčastěji je to vnímáno jako nepraktické chcípátko do města-WTF???!!! :D)? A teď musím konstatovat, že Enyaq je nejlepší Škochtle, s jakou jsem měl kdy co dočinění. A to jako rýl!!! ... Ano vím, že se to tankuje tenkou hadičkou ze zásuvky a proto to tam teče pomaleji a jasně že jsem zatím nemusel řešit nefunkčnost ;-).
Euro 6 mi z podstaty nevadí, ale rozhodně nejsem fanouškem fenoménu "ekohysterie zdravému rozumu navzdory". Jsem zastáncem maximalizace efektivity a minimalizace ztrát a odpůrce tupého nařizování co eko je a co ne.
Se Zondou bych do města určitě nejel, párkrát jsem měl možnost zkusit si to s Exigem, ale ten je mnohem menší, na europarkovacím místě se z toho dá dokonce i nějak vysoukatoplazipadnout (po zničení oblečení a poškrábání barvy na prahu) a z parkovacího domu se dá (po spálení spojky a vyšoupání nové drážky v kulise řazení) tak nějak i vyjet.
Prostě každý jeden odstavec mě donutil přemýšlet nad různými věcmi....jak je vnímám a proč to tak vlastně mám. Netvrdím, že se vším souhlasím do písmene, ale doslova bych už podepsal.

Díky

reagovat
Vavris Vavrisovic
16. června 2021, 14:35
0

Když text/článek někoho donutí přemýšlet nebo zamýšlet se, je to ten nejlepší feedback. Díky

Ju
Junior
16. června 2021, 08:19
0

Hele ta nafta, teď to akorát řeším :))

Jsem dycky měl naftičku a říkal si, že až budu bohatej, tak budu dailit benzín.
No, bohatej nejsem, ale říkal jsem si, že ty 2-3 daňově uznatelný koruny na kilometr jakože už nebudu řešit, žijeme jenom jednou a komunismus se blíží.

No pánové, je to na píču. Naberu plnou a ukazatel dojezdu ukazuje 300km. Navíc, 98čka. To taky nemají všude a musíš o tom reálně přemejšlet. Jestli někde v prdeli v jižních čechách nemáš dobrat i s půlkou nádrže, abys jako dojel. Na dálnici Verva za 38,90. To se úplně posrali v kině.

Takže jezdím zase naftou a benzínovej nesmysl spinká v rohu haly, abych ho čas od času vytáhl na výlet.

Fňuk.

reagovat
Vavris Vavrisovic
16. června 2021, 14:26
0

No jo no, těžký život podnikatele toto... Ale 98 už snad dneska mají skoro všude.. navíc síť čerpacích stanic je v Česku vyloženě hustá.

Sa
Sato
16. června 2021, 15:43
0

To bude nejaký ten mercedes s nepríplatkovou 40l nádržou že? To je strašný fail, kde sú tie doby ked normálne auto strednej triedy malo aspoň 70l.

Pe
Peťas
16. června 2021, 11:58
0

A kde se to podepisuje, pridava do skupiny, lajkuje, sleduje a ja nevim co se na tech internetech da delat?
Horko tezko se to priznava, ale kdyz vim ze nejsem sam....

reagovat
Jyrki
18. června 2021, 19:56
1

Ačkoliv mám už pár křížků na krku a pár křížků i za volantem, ve většině případů nesouhlasím a řízení mě pořád baví.
Nafťáka jsem kvůli fitemní car policy měl, k srdci mi nepřirostl a na víkendy jsem si pořídil benzinové kabrio. Octávka mi nevadila, dokud jsem s ní nejel do Švédska (a další cesty se to opakovalo). Tak unavenej jsem v životě nebyl a nikdy jsem nepředával řízení s takovou radostí. Takže vlastně jsem to částečně pochopil, člověk udělá hřích druhý a ten třetí přijde vzápěti :-D
S čím jsem se ale ztotožnil, to byl Hřích pátý – hněv: EURO 6 mi vzalo chuť zajímat se o tep doby. Já už vlastně ani nevím, co má která automobilka v aktuální nabídce. Jen si nejsem jistý, jestli to příšlo s Euro 5 nebo Euro 6.

reagovat
HandyMan
19. června 2021, 12:18
1

Teda Vavris, tys mě opravdu pobavil!!! A oceňuji i vzdělávací aspekt celého díla: konečně mám své hříchy pěkně sepsané, můžu si je nalepit na ledničku a zkoušet se s nimi v rámci rozvoje mé petrolheadské osobnosti nějak popasovat :-) Zatím jsem zvládl přemoci jen jediný, ten první: po 11 letech v různých dehtových dvoulitrech jsem přesedlal na oturbenou benzínovou malorážku 1.6 / 205k s teleportovacím tlačítkem "R.S. drive" a občas si ho s chutí užívám. Bruselští už ten motor stihli zakázat. Nedivím se. Je to návykové.

reagovat
krab
19. června 2021, 13:52
1

Ty jo Vavris, to fakt pobavilo :-D Nějak mám skluz ve čtení, který se stíhá mezi maximálně mezi kodrcáním děťátka v kočárku, vybíráním toho nejlepšího dudlíka a dívání se co se nám to asi urodilo v plíně... Zkrátka a dobře, chlap na permanentním home office s malým děckej je totiž tak trochu fotr na mateřský :-D Takže ani ty hříchy nestíhám řešit, dokonce ani není poslední dobou moc kam jezdit, když nepočítám kratší cesty na vejlety nebo do krámu...

Takže jsem za posledního půlroku zhřešil jen jednou a to, že když jedeme zkrátka všichni, dva dospělí, dítě a pes, tak prostě jezdíme v SUVčku... v životě bych si nemyslel, že v tom kdy budu jezdit, ale nakonec se stalo...

Ale jinak vlajku držim furt :-D Na mobile mám v záložkách předvybraný kombíky AMG 55 nebo 63 a jestli na to budou prachy (jako že nejsou teď) tak jdu do toho... Diesel a elektro hejtim vytrvale, se sporťákama se snažím aspo jednou za tejden na hoďku někam projet, takže to ještě se mnou není takhle hrozný :-D Ale, že bych se vydal letos třeba na Ring, to poněkud nehrozí

reagovat
Bavoraczech
21. června 2021, 10:14
0

Pozdě, ale tohle musím okomentovat. Je to tím, že prostě stárneš. Je to tak, že 20 lety jsem hrál počítačové hry a věděl jsem, jaké základové desky jsou vhodné k přetaktování a jaká grafika podává jaký výkon v 3D Marku 2001, ale doba pokročila, já nepařím a o počítačích vím, že je v tom Core i5, netuším jaké generace a je mi to fuk. A o grafikách nevím nic. Dokonce ani nevím, jestli se dneska ještě používá nějaký 3D Mark analyzátor výkonu.

No a s auty je to taky tak.
1) S naftou mám jediný problém a to jsou emisní normy. Ty dělají z naftového auta čím dál tím složitější stroj náročnější na údržbu a dražší na opravy. Nemám rád některé modernější koncernové diesely, které jsou dost náchylné na chcípnutí při neopatrné práci se spojkou a mají nepříjemný a příliš výrazný turboefekt.
Se starým jednoduchým dieselem jako 2.4 JTD nebo 2.0 HDI nemám jediný problém.

2) Brojil jsem proti Škodovkám a to zejména proti jedničkovým Ofcím, protože to jsou na svou dobu a konkurenci dost průměrná auta, která se do roku cca 2015 prodávala i jako ojetiny za nekřesťanské peníze. Dnes už je situace jiná, dvojkové Ofce jsou opět průměrnými vozy, ale už se neprodávají za tolik nekřesťanské peníze.
Jinak interiéry OI, F2 a Rapidu byly prostě hnusný a nepohodlný, to je fakt. Ale třeba taková trojková Fobie i mně přišla jako příjemné autíčko.

3) Souhlas, řízením mám rád když chci, ne když musím. Někdy jedu raději vlakem.
Přítelkyni jsem pořídil mrzáka v benzínu s automatem. Teď s tím jezdím nejvíc já. Nejdřív kvůli operaci žíly na noze a teď už protože je to prostě pohodlný.

4) Mám obavu z dostupnosti a rychlosti nabíjení, z cen elektřiny - opět nepřímo ovlivněné regulacemi EU. Jinak je fajn si hýčkat benzínovou V6 nebo V8. Pravé elektroauto jsem neřídil, ale nevidím důvod proč se tomu bránit.

reagovat
Sedrik
26. června 2021, 10:53
0

Vítej do klubu ????

reagovat
fortress
29. června 2021, 20:02
0

Už jenom u těch elektromobilů bych dal pozor, to Vás novinářskejch troubů co neví jakej motor má Gulia QV, bude stačit tak třetina.

reagovat