načítám data...

Zlatá Vrána 2022: Nesmysly z inzerce už počtvrté!

Opět po roce se noříme do bahna inzertních serverů. A jako vždy nacházíme spoustu inzerátů, u kterých hapruje nejen cenotvorba.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jaro je za dveřmi, opět nás svrbí kapsa a večery trávíme nad bazošem. Hezké počasí posledních dní tomu příliš nepomáhá. Je to nad slunce jasnější, chce to letní projekt, víkendovku, auto na radost. Je vcelku jedno, jak tomu říkáte – prostě něco na čtyřech kolech, u čeho se násedujících několik měsíců bude střídat euforie s frustrací. 

A tak je na čase se znovu ponořit do bahna inzerce a vytáhnout na světlo ty nejvíc ostudné snahy o svezení se na vlně “investičního youngtimeru s potenciálem”. Držte si klobouky, bude to jízda. 


Speciální ocenění potřebuje speciální plaketku designovanou návrhářským studiem Opica Zlín, a.s. 

Nejprve se podíváme zpět na loňský ročník a rychle zkontrolujeme, co stihlo zrát v inzerci bez kupujícího a bez soudnosti majitele, který by inzerát stáhnul. Už dva roky visí na Sauto “jedinečný” Ford Mondeo a přízrak ve formě bílého Pola v socce obchází české inzertní servery už čtvrtým rokem. Z loňských nominací ale paradoxně nezůstala v nabídce žádná. Znamená to snad úsvit racionality mezi ojetinami na prodej? Ale kdeže…

 

BMW M3 E30

Začneme hezky abecedně. Automobilka BMW za svou předlouhou historii vyrobila nejedno řidičsky zajímavé auto. Není proto divu, že některé legendární modely se už běžně prodávají za sumy okolo milionu. A pro mnohé je právě M3 E30, tento adorovaný německý žigul, jakýmsi etalonem posledního opravdu řidičského auta hodného skutečného muže. Zvláště v karoserii kupé. Ale pět a tři čtvrtě mega? To jako vážně? Navíc bez skutečných fotek prodejního stavu auta, protože to, co je na obrázcích je pravděpodobně předrenovační stav. Nicméně to nás asi stejně nemusí zajímat, protože si vůz už někdo rezervoval a to do roku 2023. Možná, že cena už počítá s velmi zásadní hyperinflací, která nás podle doomsayerů letos nemine, kdo ví. 

 

BMW E36 328i

Naštěstí jsou tu i dostupnější bavoráky. Třeba tahle 328i ve speciální ghetto drift verzi. Nic proti tomu, s takovými auty je fakt sranda. Vykuchá se interiér, nacpou se tam polyuretany, short shift, trochu se poladí výfuk a další věci, nesmí chybět svárosvor, na estetiku to nejezdí a rez se foukne montanou. Mám takový styl úprav rád, sám jsem takto provozoval staré rozpadající se Mazdy a byla to zábava. Ale bývalo takovým nepsaným pravidlem, že se tahle auta spíš tak nějak dědila, než prodávala. A když, tak za ceny hluboko pod průměrnou výplatou. Možná se trh ojetin za poslední dva roky úplně změnil, možná je tohle konkrétní BMW nějak hrozně cenné a já si toho nevšiml, ale nejspíše je to jen vrána. Zelenobílá. 

 

Fiat Seicento

Ale dost bylo prémiových vozů z Bavorska, pojďme do krajiny dostupných ekonomických přibližovadel. Co takhle Seicento v úplném základu? Ano, je sice v zachovalém stavu, ale jak v této rubrice často připomínáme – skutečnost, že za posledních dvacet dva let najelo tohle auto v průměru cestu z Prahy do Brna a zpět ročně (což pravda být může a také nemusí) není zárukou toho, že by snad nedegradovaly veškeré gumové a plastové části vlivem jejich přirozeného stárnutí. Takže Seicento je sice jako nové, ale hádám, že siláče, hadičky a všechny tyhle libůstky jsou zralé na výměnu z podstaty gumy jakožto puchřicícho materiálu. Takže “sednout a jezdit” raději moc nepřichází v úvahu. A i kdyby to snad bylo všechno v cajku, pořád je to nepříliš  zajímavý levný minivůz, kterých vznikly desetitisíce a cennost z něj nikdy, nebo alespoň v tomto století, prostě nebude. 

 

Ford Escort 1.6

A podobné je to i s tímto Escobarem. Základní motorizace i výbava, chybějící poklice, oděrky z provozu, lak plný hologramů a díra místo autorádia by se nehodily k šestimístné cenovce ani u zajímavější verze kulatého Escorta. Ale nejsociálnější kombík? Co na tom, že na tachometru je 23 tisíc – to je údaj, jehož důležitost je po létech téměř nulová. A chlubit se tím, že nebohý Ford stojí dvacet čtyři let na jedněch a těch samých pneumatikách, to už zavání chorobomyslností. Tohle za kilo? Ani náhodou.

 

Chrysler LeBaron

Leprón byl vždycky taková ta entry level amerika. Není to žádný zázrak, ale za hrst drobných dokázal trochu pobavit a měl takový sice dost poevropštěný, ale pořád jakoby americký charakter. Jeho vábení svého času podlehl i Jeník Machač, ostatní ho tak nějak registrujeme z dob, kdy zazářil v legendárním snímku Odyssea chudého petrolheada. Ten z inzerátu je sice v moc hezkém stavu, ale bezmála šest set tisíc, navíc bez českých not? To už je na leprona prostě moc.

 

Mazda MX-5

Jasně, já vím. Malé veselé mazdy s vyklápěcími světly za poslední dva, tři roky rozhodně stouply na ceně a doby, kdy šlo ulovit vcelku zachovalý kousek za pade už jsou dávno pryč. Ale chtít skoro tři kila za auto, co není v top stavu je opravdu sebevědomé. Což to vyobrazené výše opravdu není. A ne, nepomáhá tomu ani inzerát napsaný stylem “včera jsem zjistil co je džejdýem a dneska na tom zkouším vydělat”. Slavné NAčko to sice je, ale v základu a v nejběžnější barvě a konfiguraci. “Krásná kola” jsou německá tuningová bláta od BBS, pohodlné sedačky co drží jsou základní sesle. A nosič na víku kufru za příplatek čtyřku, když se bavíme (velmi teoreticky) o autě za 289 tisíc už je jen taková vrányhodná třešinka na dortu.

 

Mitsubishi Colt 

Nyní věnujeme vzpomínku redakčnímu fotografovi Radkovi, který je také otcem ankety Zlatá Vrána. Takového Colta, jakého vidíte na obrázcích výše, koupil svého času taky. Stejný motor i výbava. Dal do něj závodní volant a jezdil s ním plechcup. Koupil ho totiž tuším asi za dvanáct tisíc. Uplynuly čtyři roky a hle – stejný Colt, akorát s podstatně víc zničeným lakem, podívejte se na ty odporné hologramy, se prodává za devadesát. Dobrý pokus, ale na tohle snad nikdo neskočí. A že by auto, které v průměru ročně najelo dva a půl tisíce kilometrů mělo takhle domydlený lak od kartáčové myčky, to se mi skoro nechce věřit. Asi se tu i trochu couvalo…

 

Škoda Felicia

Zlatá Vrána nemá vítěze. Nominovaná auta neřadíme od nejhoršího po nejvíce akceptovatelný inzerát. Ale kdyby to tak bylo, odnese si letos vavříny tato felda. Ano, je pravda, že Mystery byla jedna z nejlépe vybavených edic a v pěkném stavu má potenciál se za pár (desítek) let stát něčím relativně žádaným. Ale to by chtělo třeba originální kola (nebo alespoň stejná kola na obou nápravách), auto, které vzadu nesedí jak kdyby mělo naloženo deset pytlů cementu a asi by se to celé obešlo i bez těch omalovánek na ventildeklu. To, že se prodejce nakonec rozhodl, že český interceptor, v reálné hodnotě tak pade, za šest set tisíc neprodá, by mohlo vypadat jako sebereflexe, ale jen do bodu, kdy se dočtete, že feldu vymění za úplně nové kombi. 

 

Volkswagen Golf

Ve světle předchozích řádků pak vypadá inzerát na skoro třicetiletý Golf III se základní jedna-šestkou jako kup století. Což o to, auto je to zachovalé, nájezd třiceti tisíc bych mu, snad poprvé z dnešního výběru, opravdu věřil, ale co s tím? Trojkový Golf se vyráběl i v o poznání zajímavějších verzích, spíš bychom těžko hledali nějakou méně zajímavou, než právě tento pětidveřový úplně základní hatchback. Je sice v pěkném stavu, ale je k uzoufání nudný. Navíc ke “trojce” není příliš milostivý ani čas. Zatímco jiná auta z počátku devadesátek pomalu stárnou do krásy, ačkoli nám tehdy přišla nic moc, Golfa sice chtěl každý, ale že by s léty získal na atraktivitě, to nemohu říci. 

 

Volkswagen Transporter

Od německého výrobce jsem vyzobnul ještě jednu specialitu. Vím, že “té čtyřka” se pyšní pověstí posledního pořádného Transportera a stále jich v provozu vídáme v různém stupni rozpadu poměrně velké množství. Jsem si také vědom toho, že obytné Westfalie patří mezi vůbec nejžádanější verze. Ale je to důvod, proč chtít za dvacetiletou dodávku, která co nevidět dokroutí tři sta tisíc (a možná i víc) přes půl milionu? Fakt nevím, možná, že T4 je nová T1 Samba a já nic nechápu. Raději to pomalu ukončíme.

 

Trabant na závěr

A stejně jako v televizních novinách se po katastrofických zprávách najde čas na nějaká ta roztomilá zvířátka, i tady končíme na veselejší notu. Já vlastně vůbec nevím, kde začít. Je to trabant, ale zároveň je to lokomotiva, zároveň modelová železnice a ještě navíc to evidentně paroduje nějakou část maďarských dějin, kterou neznám. Za ty prachy je to vlastně fakt super. Akorát úplně k ničemu. Ale zároveň skvělé. Video z přestavby už je jen takovou sladkou tečkou za dnešním jinak depresivním výběrem.

;

Tak co, souhlasíte se mnou, nebo jsem do výběru zařadil nějaké auto neprávem? A narazili jste v poslední době na něco podobně bizarního? Podělte se s námi v komentářích. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Li
Littlebiker
31. března 2022, 08:29
1

Escort je vybaven počítačem kilometrů pouze o pěti číslicích. Dá se tedy dohadovat jaké magické číslo je před nimi :)

reagovat
Bavoraczech
31. března 2022, 11:19
4

Halvně je to asi nejhorší auto své doby ve své třídy. Měli jsme dvě generace v motorizacích 1.8D a 1.8TD. A musím uznat, že ten, kdo se pro Escorta rozhodl a zároveň zvolil slebší naftovou motorizaci byl slušný masochista. Tohle auto se totiž zatáčkou hrnulo s jistotou parníku a zvukový doprovod si moc nezadal s kdejakým vesnickým Zetorem. Když už jste tedy přežili i toto, trpěli jste zoufalým nedostatkem výkonu. Korunovací za toto utrpení byla opravdu silně nadpůměrná náchylnost ke korozi.

kotzitzaq
31. března 2022, 10:14
1

Toho pána s čentem jsem zaregistroval, ale v jeho případě jde spíše o hobby. V jeho nabídce je obdobných povozů více (dle typů aut a úrovně výbav předpokládám, že to budou často "poslední" auta na důchod) a asi je představa o nějakém sběratelském potenciálu. Jen si nedokáži představit, kdo by svou sběratelskou vášeň postavil na sice málo ojetých, ale také často základních verzích naprosto nezajímavých aut.

reagovat
Avex
31. března 2022, 10:34
1

Článek je super, ale zase jsem se u něj strašně nasral. Je vidět že současná krize dala všem těm pochybnejm existencím šanci vyrazit s kůží na trh a prodat ty jejich vehikly za deseti-stonásobek normální ceny.

Trh s Miatou je jak vidno ještě víc v háji než před rokem, když shnilá stojí 300k. Hlavně že byly peníze na odporný kola, ale na udělání kosmetiky ne. Ještě bych čekal něco ve stylu "vím co prodávám".

No a prodávat Felicii za 600k nebo debilního Esocrta za 100k je na odebrání občanky, to je drzost takovej inzerát vůbec napsat.

reagovat
beastar
31. března 2022, 11:38
1

Výběr z hroznů. Jakub má na psaní takových věcí talent. Takže sem se zasmál. Osobně mě nejvíce baví Felicia za šest kil. To nechápu jak to vůbec někdo může myslet vážně. V Německu jdou sehnat za sto nádherné kusy s plnou historií. Proč si tihle idioti neudělají alespoň malý průzkum trhu?

Escort a mx5 to je čistá demence to vůbec myslet vážně že napsali ty inzeráty. Taky mě baví jak se typicky přeceňuje nájezd u nezajímavé produkce. U toho Escorta v nule výbavě je nájezd to poslední co člověka zajímá. Bože není to 964. Navíc u všech těchto vozů jde mít nájezd 29 km za chvíli. Vesměs jsou to auta z dob extrémních stočakcí. Šance to ve většině prodat,za ty částky je žádná. Za mě putuje krásná cena Felicii za úplnou surreálnou nabídku. Druhé místo jednoznačně Miata. Krásná asi jako lednička Zanussi v červenci.

reagovat
HeavySmoker
31. března 2022, 12:25
5

Osobne nechápem hlad po nízkom nájazde ani u exotiky. Trochu pozerám na Testarossy/512TR a nechcem nič čo má menej než 50 tisíc Km. Nemám záujem hneď prvý rok meniť všetky hadice, tesnenia a riešiť problémy s elektrikou, pretože si to nikto nevšimol kým to stálo v garáži. Aspoň trochu používané auto bude mať tieto problémy riešené priebežne alebo nevzniknú vôbec. Ale kto chce kam, pomôžme mu do Escortu s 23 tisíc Km :D

Pólin
31. března 2022, 13:53
0

Kdysi jsem četl článek od Chrise Harrise, že auta kupuje buď to s minimálním nájezdem a v perfektním stavu, jako, hen tu investici, a nebo naopak s co největším nájezdem a co nejlevněji, ať mu není líto v tom jezdit... tahle jeho testarossa má snad skoro 100k km...

beastar
31. března 2022, 19:36
1

Je pravda že svoje qp sem vybíral tak aby to bylo ojeté auto. Co majitel fakt užíval. První majitel byla žena. Ta moc nenajela dle servisní knihy. Pak to koupil nějaký jednatel firmy, co provozuje zemědělskou výrobu. Od všeho faktury, mnoho servisů ale fakt auto litalo. Dle stavu zadní nápravy všude a často v plném obsazení. Dnes má přes 200k.. což je na qp rozhodně vyšší průměr. Jenže mi to nikdo nenabízel jako sběratelskou raritu. A cena odpovídala nájezdu, značce atd. O to jde.

Va
Vasek7
31. března 2022, 12:00
1

Ohledně Californie, přestřelené to možná je, ale v tom případě jsou všechny obytňáky taky přestřelené.

Cenotvorba obytňáků za posledních pár let udělala pěkný kolotoč:
1) Už před koronou jakýkoliv Transporter/Multivan/Caravelle který má v názvu "obytný" se nabízí nejmíň o 200 000 výš než úplně stejné auto "neobytné".
2) Za první korony všechno co bylo "trochu obytné" podražilo tak o 30% nejmíň a co hůř, nebylo co kupovat.
3) Poslední rok se to už trochu spravilo

V tomto kontextu je zminovana Californie jeste vyhra v loterii, protoze: a) motor s nejlepsi povesti b) profesionalni prestavba, zadny bastl, c) velice cenena(a priserne draha) zvedaci strecha

P.S. Stále se bavíme o ceně nabídkové, nikoliv prodejní a myslím si že v tomhle segmentu to bude hrát velkou roli

reagovat
mariov8
31. března 2022, 12:04
0

Dobře napsané a pěkně vybrané úlety. Někteří jsou i o řád mimo. Snad až na tu T4, byť to je asi nejhorší motorizace, je to sice předražené, ale od reality ne moc daleko. Ještě se dělalo 75 a 110kW, kdy zvláště za ten poslední motor by to byla dnes bohužel normální cena. Po tom co předvedla T5 a T6. Zatímco konkurenční Vito a Třída V (Viano) bylo generace od generace lepší, Transporter a Multivan šli do kytek.

reagovat
sp
spooon
01. dubna 2022, 12:28
-1

To je docela vtipné, předřečník nad tebou vyzdvihuje motorizaci jako nejlepší, ty ji zas častujes jako nejhorší. Tak tedy nevím :-)

Jakub Pospíšil
01. dubna 2022, 13:40
1

Je to nejhorší výkonová verze 2,5 TDI, ale ten sám o sobě je naopak považován za vcelku zdařilý.

sheogh
31. března 2022, 13:42
1

Taky davam prvni misto inzeratu na Feldu, hlavne ten dodatek o vymene je uzasny :-))))

Jinak ten Trabant je krasnej skanzen, pocta lidove tvorivosti :-D :-D Vlacky pod prosklenou strechou nemaji chybu :-D

Jinak obecne me prijde CR inzerce (zvlast zajimavejsich aut) predrazena, kazdej si mysli, ze ma zlatej dul, protoze to ma vic jak 3 valce (berte - nebudou, ze)...

reagovat
Michal88
31. března 2022, 14:15
0

S těmi zachovalými sockami s málo najeto bych to neviděl tak hrozně, ale jejich cenovky možná trochu předběhly dobu. Minimálně do doby, než přestanou jezdit auta v různém stavu rozkladu.

Tráboš mi připomněl bílý Citroën CX, který byl taky postavený jako reklamní auto a nikdo ho úplně nechtěl asi 8 let a začal se prodávat za cenu přes 200 a skončil asi na 60, než zmizel z inzerce.

XMko ale zatím asi prodávat nebudu, abych se tu časem neobjevil taky. :D

reagovat
Michal88
31. března 2022, 14:20
0

Jinak ty socky nejsou na běžný ježdění, to je to zavřít dál do garáže. Vrcholných verzí byl nedostatek i když socek bylo dost, ale vrcholných verzí v zachovalém stavu se dochová úplně nejméně, socky s málo najeto tak budou taky žádaný právě kvůli zachovalému stavu. Když jsem slyšel, jak jsou třeba francouzi posraný z Citroënu GS, který byl u nás prodáván v tuzexu a je to naprostá holota (koženky sedačky, nemělo to ani otáčkoměr nebo couvací světla), že to vidí poprvé v životě, tak to taky může fungovat jako zajímavost a rarita. Ale bude to ještě chvilku prostě trvat.

HeavySmoker
31. března 2022, 15:46
2

Dovolím si nesúhlasiť. Pozrel som zo zaujímavosti na bežné spotrebné auto, vybral som si niečo čoho bolo vyrobené veľa a nemá to nijak kultový status. Inšpirovaný Seicentom som pozrel na Fiat 126. Po takmer 50 rokoch sa ich ceny pohybujú za pekné kusy okolo 150 až 200 tisíc Kč. Finančne by bol človek na nule ak ten krám udrží v dobrom stave za 4000Kč na rok, čo je nemožné (vyhrievaná gáráž, poistka a raz za čas pneu stojí oveľa viac). Na chov má zmysel držať len skutočne zaujímavé veci a to tie pelechy z článku rozhodne nie sú.

Michal88
31. března 2022, 20:06
-1

Proto říkám, že ceny předběhly dobu. Netvrdím, že budou mít jako 40 - 50 leté cenu tři mega, ale budou za podobné ceny, jako za ně chtějí teď jako dvacetileté.

Sa
Sato
31. března 2022, 15:31
3

Tento rok sa budeme zbavovat alfy 147 s podorzivo nizkym najazdom, mal som dilemu ci ju dat do nejako "top stavu" a chciet viac penazi alebo to predat tak ako to je a vyrazne lacnejsie. Vyssia cenovka by odfiltrovala take tie pochybne existencie (teoria). Ale ako to tu citam tak asi sa na to vykaslem :)

reagovat
beastar
31. března 2022, 19:32
1

Podezřele nízký nájezd má každá Alfa z tohoto vrhu. Ono to obecně moc nenajezdilo. Až na diesel, ale ani ten netrhal rekordy. Nech to normálně jako pojízdnou Alfu s tp. Existence odfiltruj dlouhým inzerátem a cenu pár tisíc nad průměr. Pokud to bude v CZK..

Sa
Sato
01. dubna 2022, 00:45
0

Tak zase kto by v takom malom uhrkanom aute chcel robit tisice km ze :) Aj ked manzelka tvrdi, ze jej pripadaju podlnejsie sedacky v alfe ako novom superbe.
Kazdopadne diky za radu.

Ev
Evlo
31. března 2022, 16:56
0

Výkonná audio sestava ve tvaru lokomotivy, inzerát na bazoši jsem našel, ale nenašel jsem tu sestavu ve tvaru lokomotivy :(

reagovat
Ev
Evlo
31. března 2022, 17:03
0

To NAčko by podle mě i za 100k mohlo jít prodat, ne?

reagovat
Mechanik
31. března 2022, 18:22
0

Lidi jsou fakt hovada, je hrozný že nemají soudnost a vůbec něco takového zplodí. A bude hůř

reagovat
Pe
Peťas
31. března 2022, 18:38
2

Ta 328 je v inzerci uz roky podle me.

reagovat
Pochtli
31. března 2022, 23:23
1

Já se dneska bavil nad ujetými cenami MX-5, ale tahle olítaná vrána se "sem tam puchýřkem" za 275.000,- mě fakt dostala :D
https://auto.bazos.cz/inzerat/150075631/mazda-miata-mx5-1995-mrkacka.php

reagovat
S.
S.h.I.t.
02. dubna 2022, 11:58
1

Všichni tihle inzerenti maj vadnou klávesnici a prostě jim sama připsala navíc nulu na konec ceny. Občas i dvě. Prostě chyba klávesnice. Jinak to nejde vysvětlit :D

reagovat
Vojta
04. dubna 2022, 19:41
0

Když to tady vidím, tak podobně jsem si připadal, když jsem loni zkoušel prodat plně funkční a zrepasovanou AR166 za 50kkč. Taky mi lidi psali, že jsem se tak o nulu přepsal... :D

reagovat
Mi
Mikky
22. dubna 2022, 13:27
0
reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200 1956
Exkluzivní Ostatní Messerschmitt KR200

1956 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

DeSoto Fireflite  1956
DeSoto Fireflite

1956 rok výroby
163 koní výkon
5 200 ccm objem

Buick Electra  1974
Buick Electra

1974 rok výroby
210 koní výkon
7 468 ccm objem

Dodge Daytona Shelby  1991
Dodge Daytona Shelby

1991 rok výroby
147 koní výkon
0 ccm objem