Možná si ještě vzpomenete na jeden z mých starších článků, kde jsem popisoval, jaké to je provozovat dvaadvacetileté Volvo V70. Takové to auto, o kterém se všude na internetu píše, jak je to poslední poctivé železo, co se vůbec nekazí a přežije atomovou válku. Což je do jisté míry pravda, ale dokonce i hranatá sedmdesátka podléhá fyzikálním zákonům a tak je nasnadě, že pohyblivé části podléhají degradaci. U většiny dílů tento problém řeším svépomocí, což je proces zahrnující na začátku nové díly v pěkných krabičkách a úhledně srovnané nářadí, pak několik hodin frustrace a přesvědčování sebe sama, že příště už to nechám udělat někoho jiného a následný pocit satisfakce z dokončené práce dostavivší se tak o pět hodin později, než bylo původně v plánu.
Jsou ale úkony, do kterých se mi na zahradě vybavené pojízdným heverem a širokou škálou podpíracích špalíků přeci jen tak úplně nechce. U té mé červené krabice to byly dvě položky. Veškeré čepy zadní nápravy a komplet uložení motoru. Obojí už vyžaduje nějaké ty specifické přípravky, s běžnou sadou nářadí Powerfix z Lidlu jste tu nahraní, navíc je záhodno provádět tyto úkony zpod vozu. Rozhodl jsem se tedy, že autorizovaný servis Volvo vyzkouším na těchto dvou nepříjemných procedurách.
Začalo to velice slibně. Technik (tak se tu říká mechanikům) si po telefonu zjistil VIN kód vozu, probrali jsme, co bude nutné vyměnit a dostal jsem termín s tím, že za tři hodinky by mělo být hotovo. V daný čas na mě už v servisu čekali, vůz si odvezli do luxusně vybavené dílny a já skrze prosklenou stěnu sledoval, co se s ním děje, zatímco jsem usrkával v designovém křesílku teplou kávu. Tohle tu mají opravdu zmáknuté.
Časový plán se dodržet napoprvé nepodařilo. A já to pánům z proskleného servisu nemám za zlé. Můj starý vráček působil mezi těmi novými auty, které se opravují spíše tabletem, než kladivem, opravdu trochu nepatřičně. Kromě pokročilého věku se ukázalo problémem, že mé Volvo je tak trochu Audi. To bylo totiž tak – v devadesátých letech se v Göteborgu nedostávalo žádného adekvátního pětiválcového dieselu, a tak si ho vypůjčili v Ingolstadtu a jen ho trochu upravili, podladili (aby déle vydržel a byl spolehlivější) a prskli na něj plastový kryt s hrdým nápisem “VOLVO DIRECT INJECTION”.
V tu chvíli dostál Volvo Personal Service svého názvu. Dostal jsem přiřazeného osobního technika, který, jak se ukázalo, má Volva na starší platformě P80 moc rád a ten během chvíle objednal díly, které se sice dle oficiálního stanoviska volvího objednacího software už nedaly sehnat, ale jak se říká, kde je vůle, tam je cesta. Domluvili jsme si nový termín, specialista prodloužil ambiciózní původně plánované tři hodiny práce na o poznání realističtější tři dny a jak bylo dohodnuto, tak se také stalo.
Volvo tedy brázdí svět s novými silentbloky motoru a převodovky a s perfektně zrepasovanou zadní nápravou. Ubylo pazvuků, přibylo jistoty a pohodlí. Dostal jsem ještě sadu doporučení, na co bych se měl do budoucna zaměřit a co už se blíží nutnosti opravy. Technik mi hotovou práci detailně odprezentoval na zvedáku, prošli jsme si každý nový díl, mohl jsem si v klidu bez jakéhokoliv časového tlaku důkladně zkontrolovat, zda je vše opraveno dle požadavku. Je-li takováto transparentnost standardem u každého zákazníka, nezbývá mi, než smeknout.
Co říci závěrem? Volvo Personal Service se profiluje jako služba nejen pro nová, ale i starší Volva, což dokládá třeba i servisní nabídka 4+, v rámci které lze získat výrazné slevy na originální náhradní díly pro vozy starší čtyř let. Auto, kterému táhne na 23 roků je tu ale přeci jen trochu nezvyklým úkazem. Netvrdím, že se tu s ním nepopasují, je ale vhodné si vše důkladně ověřit předem. Jsou technici, pro které takový vůz není problém, naopak ho vnímají jako příjemné zpestření rutinní práce, některým ale dokáže přidělat pár vrásek. Přidělí-li vám však servis podobně šikovného technika, jako mě v tom “druhém pokusu”, myslím, že budete spokojeni.
Michal88
16. 12. 2021, 22:02 0 reagovat"Problém" bohužel vidím v tom, o jakého dealera se jedná. Protože v tom jsou značně velké rozdíly. Jsou autorizáky od jedné automobilky, kam bych klidně auto dal a pak jsou autorizáky od jiného dealera, od kterého bych už nekoupil ani čepičku na ventilek. Autorizáky ale mají aspoň peníze na tu sebeprezentaci, ale bohužel ve spoustě z nich je to jen leštěný prd.
Ale aby bylo jasno, nemluvím o tomto konkrétním servisu, jen jsem měl možnost jich pár projít a tak jsem měl možnost kouknout i do zákulisí a podotknout, že není všechno zlato, co se třpytí a že se zastoupení rádo chlubí postupy, jak průseráře eliminovat, ale všechno se dá ochcat.
martin_100
16. 12. 2021, 22:40 0 reagovatTy futuristický minimalistický zvedáky se mi ale tuze líbí.
Beran
16. 12. 2021, 22:49 0A nezvedaji za vyztuhy v podlaze, ale za prahy. A dle diskuze pod servisem nejakeho itala je to uplne spatne, protoze i kdyz vyrobce v dilenske prirucce tvrdi "za prahy", tak se za ne prece nemuze auto zvedat :-D
Jakub Pospíšil
17. 12. 2021, 00:07 2Tady zvedaly za výztuhy, melo to normálně nastavitelný nožky jako klasickej dvousloupak. Taky se mi moc líbily. Stojí ale úplný nesmysl.
Beran
17. 12. 2021, 09:07 0Tak na treti fotce vidim zvedak pod prahem :-)
Ale verim, ze to zvedali vickrat a klidne pokazde jinak.
Jakub Pospíšil
18. 12. 2021, 08:44 1Na té plastové platformě je shora ještě takový vycnelek, co se nasmeruje přímo na zvedací bod. Je to vidět na foto 8.
-
Komentář upraven 18. 12. 2021, 08:45:11
Holofaust
16. 12. 2021, 22:49 0 reagovatno počkej, jaký čepy zadní nápravy, vždyť tam je klika, max přelisuješ dva silentbloky, jinak tam nic není...
Honza123
17. 12. 2021, 06:30 1Neni tam klikova naprava. Je tam naprava pojmenovana Delta link..
Irwinek
17. 12. 2021, 07:20 1Ale správná zadní náprava na VOLVO vypadá takhle :-D
StepanB
17. 12. 2021, 09:41 0Jojo, těch asi 20+ gumových komponentů je moc fajn :-)
Irwinek
17. 12. 2021, 09:49 0Jo, multilink je úžasnej, ale sehnat na něj dneska něco je strašný :-( Ten můj má za sebou 400 kkm a už přes rok se snažím to nějak poshánět a světýlko na konci tunelu není a není :-(
StepanB
17. 12. 2021, 09:56 0MPBS.pl dělávali sadu polyuretanů. Pak ještě jeden Estonec, co je ve FB skupině 960II/S90/V90, vyráběl sady všeho na předek i zadek, ale byl myslím dost drahý.
Irwinek
17. 12. 2021, 12:21 0Když já s těma polákama zrovna moc dobré zkušenosti nemám :-(
Estonec?
StepanB
17. 12. 2021, 14:33 0Tak kecám, spletl jsem si zemi. Zde to bylo poliprodest.com. Zkušenosti každopádně nemám ani přenesené, naopak od těch Poláků kupoval známý a byl spokojen.
Irwinek
17. 12. 2021, 21:06 0Litva? Tak to snad raději zkusím zase ty Poláky , třeba udělali za těch 5 let nějaký pokrok.
Každopádně děkuji :-)
Holofaust
16. 12. 2021, 22:51 1 reagovatA vůbec, je to servis, nebo barber shop?
Adam Forman
17. 12. 2021, 06:36 0Kubajzova hlava vypadala po návratu ze servisu pokaždé jinak, takže možná obojí :-)
jazet
17. 12. 2021, 07:24 6 reagovatA jaká částka za ten servis by byla na pomyslné faktuře?
jazet
18. 12. 2021, 15:31 1Já to nemyslím nijak hanlivě,jen by mě to (a asi i víc lidí) zajímalo. Může mi autor odpovědět nebo je mlčenlivost součástí dohody?
jazet
25. 12. 2021, 09:11 0Tak nic
jbigllesCZE
17. 12. 2021, 07:30 0 reagovattohle bych uvítal u Fiatu...jo a taky u VW :)
Kuře
17. 12. 2021, 18:50 0Jo a taky u MG...;)))
tomyks
17. 12. 2021, 13:30 1 reagovatJsem před týdnem absolvoval návštěvu podobného typu v servisu Honda se svým Accordem r.v. 2003. Konkrétně šlo o komplet výměnu silentbloků na přední nápravě + nějaké drobnosti. Proběhlo to celkem hladce. Podle seznamu z jarního servisu jsem po telefonu nadiktoval díly, a dostal termín. Ten se o 2 týdny sice posunul, jelikož jeden z mechaniků si zlomil nohu (asi aby to nemusel dělat) ale druhý termín už klapnul. Odhadovaný jeden den práce se protáhnul na den a půl, což plně chápu vzhledem k náročnosti demontáže. Za poskytnutý náhradní vůz jsem byl tedy docela vděčný. S cenou jsem byl spokojen a nakonec jsem rád, že se někomu do něčeho takového vůbec chce, když mnohem jednodušší je vyměnit celá ramena, mechanik se na to nemusí psychicky připravit, ale zákazníka to stojí mnohonásobně více.
beastar
17. 12. 2021, 14:22 0To zní jako pozitivní zkušenost. V zahraničí je to běžné jen v ČR jsou problémy. Myslím srovnání se zeměmi kde je vše ok. Ono to taky může být tím že ty kluci mají konečně normální peníze a občas je to možná i trochu baví. Když pak vidíš ty učně jak dělají oleje v m3000...
Druhá strana mince je že lidi byli zvyklí že jim auto udělá vyučený zedník vedle ve vesnici za babku ve stodole. Pak jim řekl cenu autorizak. A oni sli do kolen... Teď se to už dost srovnalo. A i ta úroveň těch garáží šla overall nahoru.
afro-r1
17. 12. 2021, 19:24 0Dle mne je dulezitejsi, nez typ servisu,, aby se o auto staral pokud mozno jeden osvedceny clovek.
Jinak barter je me oblibene vylepseni bilance pri servisovani aut. Sehnat, nakreslit, prelozit. S rim se da casto take "zaplatit".
(K tomu je ale ochoten spis soukromnik, nez znackovy servis.)
frite
18. 12. 2021, 08:38 0 reagovatJako... gratuluju ke skvělému barteru (ze strany autora) ale ono pro běžného zákazníka to nevypovídá vůbec nic.
Ideálně by se to mělo provest tak že ti zastoupení dá volnou ruku ve výběru servisu a odhalení že t o platí dovozce by přišlo až s předložením faktury.
Takhle když vvedeli že jsi "kulich" a vedení to bude sledovat je..
Jakub Pospíšil
18. 12. 2021, 08:47 0Nepřišlo mi, že by to věděli. Při první návštěvě, kdy si odhadli třídenní práci na tři hodiny a pak přemýšleli, jak objednat díly to vypadalo spíš na náhlou paniku, než na připravenou akci.
liška
18. 12. 2021, 16:20 0A ta hodinovka je tam teda kolik, pro tyhle starší kousky?
eLzyx
20. 12. 2021, 17:02 0 reagovatjo, taky hodlám poctít jeden autorizovaný servis 27let starým Volvem 850 T-5R. Díly by na to teoreticky mohli ještě mít. Jsou shodné s mnohem modernějšími kousky.
frujt
22. 12. 2021, 17:04 3 reagovatPřidám skvělou zkušenost s autorizovaným servisem Subaru ve Frýdku Místku, kde jsem dovezl Imprezu 2008. Technik, očividně fanoušek značky identifikoval závadu jako prasklý tepelný štít u výfuku, kde měl nový díl stát kolem 8000Kč a hned mi řekl, že výměna je asi blbost a že si s tím nějak pohrajou. Skončilo to svařením původního dílu a fakturou z autorizovaného servisu na 314 Kč :-)