načítám data...

Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Nová vlajková loď Volkswagenu sází na kombinaci osvědčené techniky s působivým designem, který na první pohled zaujme. Stačí to k útoku na prémiové značky?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volkswagen Arteon 2.0 BiTDI: Uhlazený elegán

Stíny podzemních garáží proříznou ostré paprsky LED světlometů a štíhlá, elegantní silueta se prosmýkne mezi zaparkovanými vozy. Mine řadu Volkswagenů Polo obchodních zástupců, zatočí kolem shluku Golfů, kterými jezdí nižší management a skoro pohrdavě projede okolo několika zaparkovaných Passatů. Těmi jezdí střední management. Nakonec dojede k nejlepšímu parkovacímu místu přímo u výtahu a s dokonalou přesností zacouvá přímo mezi vyznačené čáry. Ze dveří se vysune noha v elegantní italské polobotce té právě nejpopulárnější značky, následovaná zbytkem postavy v precizně padnoucím, dokonale úhledném šedivém obleku, stejném jako v posledním katalogu. Řidič se podívá na chytré hodinky, strčí do kapsy iPhone, vytáhne z kufru kufrřík Samsonite a pevným krokem odkráčí k výtahu. Hlouček utrápeně vyhlížejících postav na cestě od svých Golfů na něj vrhne částečně obdivný a částečně nenávistný pohled. Uživatel Arteonu právě dorazil do práce.

Bývaly doby, kdy automobily značky Volkswagen skutečně ztělesňovaly název svého výrobce. Ať už šlo o Brouk či Mikrobus, původní Volkswagen nebo první Passat, byla to sice kvalitně vyrobená, ale dostupná a navýsost rozumná a praktická auta. Jen těžko jste mohli čekat, že Volkswagenem někoho zapůsobíte nebo ho dokonce ohromíte. Auta z Wolfsburgu se kupovala čistě jen rozumem, bez náznaku touhy či nadšení a rozhodně bez ambicí okouzlovat okolí vzhledem a prestiží.

Ale od té doby ušel Volkswagen dlouhou cestu. Za posledních pár dekád si vytvořil image “dostupného luxusu” – aut, která jsou především precizně zpracovaná a působivě kvalitní, byť zároveň stále kladou na první místo praktičnost a skvěle promyšlené uživatelské prostředí, díky kterému se v každém z nich cítíte jako doma už od prvních minut. Ale evropským zákazníkům, kteří zvolna přejímají vzorce chování těch amerických, už to tak docela nestačí. Chtějí od svého auta víc než jen precizně funkční řešení své mobility. Chtějí auto, které vyjádří jejich osobnost, nebo přinejmenším jejich společenské postavení.

A protože se ve stejné době podařilo koncernové značce Audi dostat ze “skoroluxusní” kategorie na pevné postavení mezi velkými jmény jako je Mercedes-Benz nebo BMW, vznikl prostor pro Volkswagen, který bude ztělesňovat prestiž. Jedním z prvních počinů na tomto poli byl model Phaeton, který ale mířil poněkud jiným směrem, než zákazníci značky vyžadovali. Za cenu zhruba odpovídající Audi A8 jste totiž dostali auto, které sice v mnoha ohledech převyšovalo konkurenci, ale také vypadalo na první pohled jako přerostlý Passat. To bylo sice skvělé, pokud jste chtěli jezdit superluxusní limuzínou a nebudit dojem, že máte drahé auto, ale ukázalo se, že zákazníci chtějí spíše opak.

Sdílení technologií mezi značkami koncernu přispělo k tomu, že pokud opravdu chcete, můžete si objednat Passat (nebo dokonce i Golf, jak dokazuje “milionový exemplář”, který jsme nedávno testovali), který “umí” téměř všechno, co dražší a luxusnější Audi. Ale má to jednu vadu. Koupíte si sice auto s výkonným motorem, moderní automatickou převodovkou, adaptivním podvozkem, LED světlomety, digitální palubní deskou, armádou asistentů a bezpečnostních systémů nebo kteroukoliv z plejády dalších technologií, ale na první pohled je to pořád Passat. Běžný kolemjdoucí ho nejspíš nerozezná od služebního vozu vašeho souseda, který má pod kapotou naftovou šestnáctistovku a mezi sedačkami řadící páku manuální převodovky.

To leckomu nevadí – nebo to dokonce může být příjemné a mít své výhody. Jenomže vy jste právě dosáhli pracovního úspěchu a dostali se na vyšší pozici s lepším služebním vozem. Nebo se vám podařilo vydělat hodně peněz a rozhodli jste se za to odměnit. Ale když nahradíte chudší Passat jeho “našlápnutou” verzí, nikdo to pravděpodobně nepozná. A vy chcete, abyste ze svého auta měli radost nejen když ho řídíte, ale i když vidíte obdivné pohledy ostatních. Nebo když od něj odcházíte na parkovišti a zálibně se ohlédnete.

Arteon sice můžete cynicky považovat za pouhého přejmenovaného nástupce Passatu CC, ale výše zmíněnou touhu naplňuje naprosto perfektně. Jakkoliv má s koncernovým sourozencem obrovské množství společných prvků, na pohled byste nejspíše vůbec neřekli, že to je vlastně přepracovaný Passat. Je dlouhý, nízký a elegantně štíhlý. Zvláště působivě vypadá ve žlutozlaté metalíze Kurkuma, kterou nejspíše znáte z reklam a billboardů, ale i v šedé metalíze Mangan našeho testovaného exempláře je nepřehlédnutelný – a možná o to víc elegantní. Ať si vyberete Arteon v jakékoliv barvě, nejspíš se na něj budete zálibně ohlížet ještě dlouho.

Svůj podíl na tom má nejen nižší silueta a propracovaný design, který maskuje příbuznost s nudnějším sourozencem, ale také prodloužený rozvor. Ten je téměř totožný se Škodou Superb, kterou Arteon připomíná i další změnou nejen oproti Passatu, ale i oproti svému předchůdci CC – totiž výklopnou zádí. Vlastně by se tak dalo skoro říct, že to není tak docela “placatý Passat” jako spíše “prémiovější Superb”. O hodně prémiovější, nutno poznamenat.

S vlajkovou lodí z Boleslavi má společné jak dobré vlastnosti, tak i přinejmenším jednu nevýhodu. Mezi nepopiratelné výhody patří obrovský prostor na zadních sedadlech, zejména pokud jde o nohy. Místo na hlavu už může být poněkud na hraně, pokud měříte hodně přes metr osmdesát, ale na nohy bude mít přebytek prostoru snad každý. Je to doopravdy k něčemu užitečné? Po pravdě, nejsem si tak docela jistý – mám podezření, že hlavním účelem prodlouženého rozvoru je zde to, aby Arteon působil štíhlejší a delší. Ale přinejmenším vám nebudou děti v sedačkách kopat do opěradel sedadla, protože na něj jednoduše nedosáhnou.

Druhou výhodou sdílenou se Superbem je skvělý přístup do obřího zavazadlového prostoru. Pokud náhodou nepotřebujete převážet sazenice, nesložený kočárek či jiné vysoké věci, je zkrátka nakládání věcí do liftbacku pohodlnější dokonce i ve srovnání s kombíkem, o malých přístupových otvorech moderních sedanů ani nemluvě. Oproti Passatu tak získáváte nejen působivější vzhled, ale překvapivě i nějakou tu praktičnost.

Ale je tu i již zmiňovaná nevýhoda – liftback má totiž sice oproti sedanu praktické výhody, ale také negativa. Obrovská díra v zadní části karoserie znamená menší tuhost, a kufr hůře oddělený od kabiny zase větší přenos hluku od zadní nápravy. Bez srovnání s Passatem si ale nejsem tak docela jist, jestli za poněkud vyšší valivý hluk a místy hrubší kvalitu jízdy může právě karoserie. Je tu totiž ještě jedno specifikum našeho kusu, které může mít dosti zásadní vliv – totiž krásná a neobyčejně působivá, ale také nesmyslně velká kola. 

Když si kupujete Arteon, je pro vás nejspíše vzhled jednou ze zásadních motivací. A pokud je pro vás důležitý vzhled, budete si chtít pořídit ta nejhezčí kola – přeci jen se říká, že “kola dělají auto” a Arteon na největších kolech vypadá vážně skvěle. Jenomže dvacítky s pneumatikami o profilovém čísle 35 nejsou, mírně řečeno, zrovna zárukou komfortu. Zvláště když k nim jako bonus dostanete o dva centimetry snížený podvozek.

Výsledkem je, že jízda je, zvláště na menších a ostřejších nerovnostech, poněkud tvrdá a auto zvláště v tvrdší části rozsahu nastavení tlumičů (DCC u Arteonu umožňuje namísto běžných tří režimů tuhosti plynulé nastavení ve více než deseti úrovních) reaguje na rázy ostrými otřesy. Problém přitom očividně není v podovzku samotném – měkčí úroveň je dostatečně poddajná k tomu, aby se auto na nerovnostech pohupovalo, ale skrze nízké bočnice pneumatik se do kabiny stále přenášejí rázy. Řešení? Vyberte si menší kola. Devatenáctky by měly být znatelně pohodlnější a přitom nebudou vypadat o tolik hůř.

Na menších kolech se Arteon nejspíš bude chovat stejně jako ostatní koncernové produkty na platformě MQB. Když zmizí ono občas nepříjemné drncání, zbude tradiční sebejistota, solidní přilnavost a precizní ovladatelnost, která vás ale nenutí k žádnému divokému dovádění. Řízení má stejně skvěle vyvážený odpor jako jiné Volkswageny a i celkový charakter nijak nevyčnívá. V zatáčkách se, jak je u dlouhého auta s motorem nad předními koly vcelku očekávatelné, projeví znatelná nedotáčivost, ale k tomu se musíte vydat poněkud za hranice společensky přijatelných rychlostí.

Zbývá tedy interiér. Dává Arteon svůj status vlajkové lodi značky najevo i v kabině? Připomíná vám, že jste si pořídili výjimečný model? Upřímně řečeno, ne tak docela. Poslední okamžik, kdy skutečně nemůžete zapomenout, do čeho nasedáte, nastane při zavírání dveří. Bezrámová okna jsou prostě cool a vždycky cool budou. Ale jakmile jsou dveře zavřené, připomíná vám rozdíl oproti Passatu vlastně jen nižší a rozmáchlejší linie stropu. Což není nijak propastný rozdíl. Samozřejmě tu jsou i detaily jako modernější radiomapa s dotykovým ovládáním na displeji místo tlačítek kolem něj (stejná, jakou známe z Golfu) nebo digitální palubní deska (kterou také známe z Golfu). Zbytek, včetně působivých mřížek ventilace protažených přes celou šířku palubní desky, je s Passatem víceméně identický – a můžeme téměř s jistotou očekávat, že zbytek dorazí při jeho faceliftu.

Verdikt

Typický zákazník značky Volkswagen chce od svého vozu stále to samé. Solidní zpracování, předvídatelný design i ergonomii a hlavně žádné výstřelky. Originalita nebo nedejbože extravagance totiž znamená, že by vás auto mohlo překvapit nebo dokonce naštvat. A to přeci nechcete, stejně jako nechcete výrazný charakter. To všechno Arteon perfektně splňuje, ale zároveň k tomu přidává oslnivý vzhled. Ještě po měsících nebo letech vlastnictví se po něm asi budete při odchodu ohlížet – a vaše okolí si nebude moci nevšimnout, že jste si koupili něco úplně jiného a zajímavějšího, než je “obyčejný” Passat. Přitom zůstane všechno tak, jak to máte rádi a jak to bylo u vašich předchozích Volkswagenů. Je to plnohodnotná konkurence pro luxusní značky? Pořád ne tak docela. Chybí tu vyvážení BMW, uhlazené motory Mercedesu či perfektní infotainment Audi, i když většinu věcí, kterou “umí” prémiové značky najdete v Arteonu taktéž. Pro Volkswagen je to rozhodně lepší krok do vyšších sfér než byl superluxusní, ale nenápadný Phaeton.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 ccm
Výkon: 240 koní (176 kW) v 4 000 ot./min
Točivý moment: 500 Nm při 1 750 – 2 500 ot./min
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková
Pohotovostní hmotnost: 1 828 kg 
Maximální rychlost: 245 km/h
0-100 km/h: 6,5 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,9 l/100 km
Základní cena (2.0 BiTDI 4Motion Elegance): 1 232 900,- Kč


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
19. února 2018, 10:41
2

Chtělo by to VR6. Arteon je pohledný, ale má stejný problém jako Superb. Z bočního pohledu je přední část kabiny blízko k předním kolům, Dlouhou haubnou vzniká dlouhý přední převis- působí to jako klasická předokolka v liftbacku. Přitom Volvo S90- taky primárně předohrab- má tyhle proporce líp udělané jako má prémie primárně v zadokolkách. Dlouhá přední kapota se správně umístěnou přední nápravou udělá ten požadovaný dojem. Ale u Švédů pardon Číňanů taky ten 6-ti hrnek chybí.

reagovat
Jo
John Galt
19. února 2018, 10:52
0

Tohle je způsobené MQB platformou. Vzdálenost mezi přední nápravou a přepážkou mezi motorem a kabinou pro cestující musí mít všechny auta na MQB platformě stejnou.

Matěj Podhorský
19. února 2018, 11:01
0

Jak to vypadá, to je asi ten problém nejmenší. Mně se Arteon nijak extra nelíbí, ale nejvíc to vynikne za volantem... připadáš si, jako bys řídil dodávku. Za tebou je kus auta, nesedíš v ideální pozici vzhledem k rozvoru, pocit z ovládání jsem kvůli tomu měl dost rozporuplný.
Jinak bych ještě dodal, že některé pohyby karoserie jsou takové, zajímavé. Jezdíš v comfortu, aby to tolik nedrncalo, jenže drncá kvůli kolům, a pak stačí projet nějakou sérii výmolu a máš pocit, že se to jakoby vrtí kolem svislé osy. Řiditelnost a ovládání tím netrpí, ale je to tam, a je to otrava.

Mě to auto teda vůbec nenadchlo. Asi nejsem cílovka.

Stanley
19. února 2018, 11:41
0

Přesně jak říkáte. Odulý přední ret není zrovna "prémiový", když už tam teda volkswagen chce patřit. Sice to docela zdárně maskuje obrovskými koly, ale ty jsou spíš znakem snížených dehtových golfů na večerních benzínkách.

Autíčkový Jelen
19. února 2018, 18:26
0

Spekuluje se o tom, že Volkswagen nějakou VR6 vyvíjí. Přesněji existuje jeden "Arteon R" s oturbenou 3.0 VR6 a 404 koňmi, takže hlavu vzhůru Jimi :-)

Jimi
20. února 2018, 07:35
0

taky jsem to už někde četl, že to dokonce zkouší dát i golfu ale otázka je, zda pro EU trh budou mít na to koule. bohužel i tak bych asi po něm netoužil...

Autíčkový Jelen
20. února 2018, 15:45
0

Původně se hovořilo i o Golfu 400R a něčem podobným, v plánu byl ale myslím pětiválec od Audi. Dieselgate však většinu těchto plánu zhatila.

ho
honziss
19. února 2018, 10:58
5

Je to sice hezky auto, ale stejne nezapre svoji koncepci. A je suma fuk kolik strirnejch listicek ho zdobi a kolik palcu maj kola. Klasickej rwd sedan s motorem nad/za predni napravou, minimalnim previsem pred prednim kolem, dlouhou kapotou a kabinou v pulce auta je sice z pulky tak prostornej, ale vzdycky bude vypadat lip.

reagovat
ma
martinw
19. února 2018, 11:09
0

Tohle auto je cele o asistentech rizeni, divim se ze o tom neni ve clanku rozsahlejsi zminka. At si o asistentech myslime cokoli tak u tohodle auta je to neferove vynechat je.

reagovat
ho
honziss
19. února 2018, 12:04
0

Add to drncani - moje zkusenost s mqb (Passat, Cupra, Golf) je takova, ze vsem tem autum ten podvozek proste mlati kdyz neco vetsiho prejedou, je to tim horsi cim mam auto vetsi a tezsi kola a nastavitelny tlumice to rozhodne nezachranej. Treba tezky 19" na Cupre se v comfort rezimu klido rozskacou, v passatu se zas skoro neda jet trochu rychle jak se auto rozhoupe. Pocitove se nejlip chova golf s normalnima tlumicema a 16" kolama. Ale treba posledni Impreza ma podvozek pohodlnejsi, tissi, jistejsi, predvidatelnejsi.

Cely je to podle me obet za jednoduchou a levnou konstrukci podvozku. Pak se na to kvuli designu nahodi velky pekny tezky kola a ten podvozek to proste neda...

reagovat
Matěj Podhorský
19. února 2018, 12:27
0

Tady by mohla časem pomoci kola z uhlíkových vláken. Otázkou však stále zůstává, kdy a jestli vůbec dojde k jejich masovějšímu rozšíření. Minimálně pro drahá auta by to řešení být mohlo, ale to už se bavíme o S Klasse a podobných, které zvládají obláčkově jemnou jízdu i s hliníkovýma...

Snowman000
19. února 2018, 13:01
0

Dost na drncanie a celkovy komfort vplyva motor (negativny vplyv 20" kolies je tu este ako bonus)...so skusenosti prave BiTDI je na tom najhorsie aj co sa tyka komfortu aj jazdnych vlastnosti. 2.0 TSI je oproti tomu o hodne lepsie.

PS: Tych nastaveni podvozku by malo byt 43 ;)

Skipper
19. února 2018, 12:26
8

Když shrnu moje dojmy z testu, tak mi z toho vychází, že je to auto pro pozéry. Trochu načančaný exteriér, ale bez jakékoliv další skutečné hodnoty. Prostě jen dražší Passat. A osobně musím říct, že se mi ten dizajn přední části silně připomínající žaluzie moc nelíbí.

reagovat
beastar
19. února 2018, 14:20
0

Tak nějak to vidim taky. Moc se to nepovedlo. Vnitřek neoslni ani v detailu. Přerostlej Passat bez nápadu. A obrázky jsou k tomu autu s designem kravince ještě milosrdný. Zase je třeba si uvědomit že oni jinak nemůžou. Než to dohánět kolama a roletou vepředu. Nejsou přece Audi;)

Bavoraczech
21. února 2018, 14:23
0

Taky mi to tak přijde. Dřívější Phaeton (který jsem málem vlastnil) byla vlastně zvenku nenápadná vlajková loď. Ve stříbrné barvě není těžké si ho splést s Passatem, přitom uvnitř je to plnohodnotná A8. Tohle je opravdu takový opak. Stačí mi "obyčejný" Passat, ale potřebuju ukázat, že jsem něco víc. Já cílovka rozhodně nejsem, když se ale podívám kolem sebe, vidím opravdu hodně lidí, kteří tak přemýšlí. "Koupím si poslední Samsung Galaxy/iPhone. Sice využiju asi 20% jeho potenciálu, ale ukážu že na něj mám."

beastar
21. února 2018, 14:39
0

Ukážu že na něj mám na spotřebák v Alze abych to splácel jak kkt. Zejména takto přemýšlejicí mládež bych preventivně proplesknul. No a z těch se pak rekrutuje cílovka tohoto úžasného vozu.

fortress
19. února 2018, 12:40
1

Diesel ok, Benzín mohl být naladěn alespoň na těch 310hp co má S3/Cupra aby člověk dostal i u motorizací pocit že má něco "víc". Líbí se mi, nakonec stejně asi bude záležet na tom jakou udělá dealer VW cenu pro finální hodnocení. Těch Arteonů co atakujou cenou prémii zase za tu cenu prémie prodanejch nebude.

reagovat
sheogh
19. února 2018, 13:38
0

Me se zvenku celkem libi, proste nastupce CC - ale presne jak psal Vojta - sednes do toho, a za chvilku nevis, jestli je to passat, nebo arteon..

Po ukonceni vyroby phaetonu u me VW spadl do skatulky "nuda a sed" jako treba renault, skoda apod, jelikoz to byl jedinej jejich model, kterej bych si (a "jsem si") dobrovolne koupil :-)

reagovat
sheogh
19. února 2018, 13:39
1

jo a phaeton nedrnca :-) :-)

beastar
19. února 2018, 14:23
0

Jo jenže kolik stal Phaeton? 2.5+:) Jinak taky ho mám rád řídil sem to jako úplnou novinku. Pravda v nějaký uchulny naftě V10? Ale byl to zážitek trochu sem si přišel jak v Bentley. To už Arteon asi nenabídne.

sheogh
19. února 2018, 15:10
0

Jo, drahej byl, a Bentley Cont. z nej vychazi (stejna platforma)...akorat bentleyarum zavidim ty 2 turba navic, co dostali k tem paradnim AL cudlikum :-) Ale zase jim sebrali ukazatel teploty oleje a voltmetr :-))))))
S W12 stal cca trojnasobek Arteonu R-Line...

Stejne nechapu, proc to byl takovej obrovskej propadak... To auto totiz neni vubec spatny... a ten "passatovskej" nevyraznej design je spis plus, vubec nestarne...

beastar
19. února 2018, 15:28
0

Taky tomu vůbec nerozumim. Mám pocit že nejvíc brzdila prodeje prostě existence A8/S8 a S klasse. A8 bylo prostě to Audi osvědčený v další generaci. A S-klasse je prostě ta legenda co přináší technologie a je to známka luxusu už XY let. A nic z toho Phaeton v očích kupujících prostě neměl. Sedmička bmw v tý době nějakej überkrál segmentu nebyla.

No já když do toho sedl (v tý době sem měl éčko vokouna s v6) tak sem čuměl. Jako vážně. Bylo to výrazný a podle všeho v tom bylo AJS desetiválcovej traktor. O to nešlo ale bylo to prostorný, luxusní v detailu, tichý s hromadou hovadinek i vzadu. No co chceš víc od limuziny.

Skipper
19. února 2018, 16:08
0

Vůči Phaetonu chovám respekt. Pro mně zajímavé auto, skrývající úžasnou techniku pod nenápadným kabátem. Pravý opak Arteonu, co víc dodat? Bratranec má W12, tak už jen si udělat čas na výlet a svézt se :)

sheogh
19. února 2018, 16:47
0

beastar: To jo, ale treba ta A8 me prijde stylem dost jinde, a pro jinou cilovou skupinu. S-klasse je v podstate etalon, je z nich na trhu nejdelsi dobu... Mozna by uspeli vic, kdyby proste z celyho projektu odstranili slova Volkswagen, a udelali to treba jako Hyundai s Genesis... Na jednu stranu chapu ten neuspech - mit 4mega na auto v ruce, asi me nenapadne jit se podivat k prodejci VW...

Skipper: Jo, taky to tak vidim - presnej opak Arteonu, kterej je zvenku az extravagantni, a vevnitr Passat... tohle je naopak :-) Uz nejakou dobu si rikam, ze tu necham nejakej blog s "recenzi" za cca 2 roky, ale ta lenost...

beastar
19. února 2018, 16:54
0

No právě to je o tom, že kdo ty prachy měl tak právě moc nešel k VW. Dobře si pamatuju jak si jeden člověk z mýho okolí koupil 159 fplny je to velkej AlfaRomeo fanoušek. A jinej si koupil Phaeton za nesmysl 3+. A tak se bavíme. A ten Alfista řiká.. víš jak si Fanda koupil tu limošku. Von si ty vole koupil fajetona (úplně excited, wow, pow thats too bad) A já řikám.. no jo tak ono je to alespoň trochu jiný, než ty osmy a tak co má každej. A on na to no jo ty voe, ale diť von to dal za fauvé.... za přerostlýho passata co s nim jezdí moje stará.... No a to byl podle mě kámen úrazu. Kdyby se to jmenovalo jenom Phaeton (bez VW) tak s tou přepychovou fabrikou a tim příběhem okolo to mohlo mít lepší výsledky.

Ono ale stejně neni moudrý v rámci koncernu tvořit podobný auta. Už to prostě tomu Audi lezlo moc do zelíl. A zákazníky A8 ze dne na den nepřesvědčíš k tomu, že to velký od VW bude vlastně stejně dobrý a jednou o tom někde parta magorů bude psát v superlativech zatimco na tu tehdejší A8 si moc lidí nevzpomene.

krab
19. února 2018, 17:50
0

Já se v Arteonu nesvezl. A z toho co jsem pochopil, se zdá, že šetřílek raději koupí Superb, který až na vzhled nebude níjak kvalitativně horší a nadšenec do aut se poohlédne jinde. Ale na domácím trhu a hádám i v USA a v Asii ( teď nevím, kde všude se Arteon prodává) to má potenciál hitu. Nakonec Passat CC byl jednu dobu dost módní, každej menedžr to chtěl, resp. jeho manželka, pokud náhodou nechtěla Audi Q7 :)

Za tyto peníze existuje jeden sedan, ve kterým jsem se svezl a i když se stejně asi nebude prodávat jako teplé housky na krámě, má moje maximální sympatie.

Skipper
19. února 2018, 18:17
0

sheogh - směle do toho! To bych si moc rád přečetl.

beastar
19. února 2018, 19:44
0

Krab: Aha tak to je mi jasný to bude Škoda Superb Sportline! Jinak CCčko zase takovej hit nebylo, i když se povedlo aby to tak vypadalo. Je to hit až jako ojetina kdy ceny padly někam pod 500 talířů. Menejdžři to chtěli ale nakonec stejně rádi hupsli pokorně do Passata. A ti šťastnější do Audin.

Ju
Junior
19. února 2018, 19:58
0

Zrovna v mém okolí má jeden chlap druhé CCčko s 3.6 a manželka starou Q7 :D

ToMyx
19. února 2018, 16:26
0

K čemu auto jen na efekt, kdy krutoefektní kola zabíjí komfort? Design je subjektivní, ale ty kola dělají z Arteona tlustý hřib na chůdách :-) Proč svažující se střecha nedovolí komfortní svezení osobám vzadu? V minulém CC jsem při sezení vzadu se svými sotva 180 cm škrtal o strop. Pokud si Lojza tuní káru flexou ve stodole a po dvou letech vyjede golf bez střechy co se kroutí jako úžovka, dostane se mu uznání za snahu a výsměch za finální výsledek. Pokud je výsledek dílem marketingového oddělení a průzkumů požadavků zákazníka, potěš koště...
Navléknout podobný "efektně-třpytivý" styl na Phaetona, asi bych to pochopil. Tady mi to přijde jako krutá prvoplánovka.

Celé to na mě působí jako velké auto určené pro převoz osob na předních sedadlech :-)

reagovat
Ni
Ninjaherb
20. února 2018, 11:10
0

Tomu zase rozumím:
- za poslední 3 roky se mi nestalo ani jednou, že bych chtěl/musel převážet na zadních sedadlech člověka se 180+ cm
- kdyby k tomu následně došlo, a dotyčný si stěžoval na komfort vozidla, byl by promptně vysazen na nejbližším dálničním odpočívadle.

Prvoplánovka to samozřejmě je. Na papíře jim evidentně vychází, že v téhle cenové hladině musí auto vypadat krutopřísně venku, a na vnitřku až tak nesejde = šetřit náklady použitím dílů z passatu. Ten komfort na velkých kolech by mě sral, ale to máš to samý jako s polobotkama. Málo gumy, žádný pohodlí, a přece se nosí.

ho
honziss
20. února 2018, 11:41
0

Kdyz mas zdrave rostly a silny nohy, tak muzes nosit klidne barefoot boty a taky to bude pohodlny ;)

beastar
20. února 2018, 16:38
0

Když máš zdravý záda tak vydržíš sedět hodinu i v oktávce, ale docílíš časem toho že je zdravý mít nebudeš:) Taková logika alá Jarda Jágr... a když se zraníš tak je to špatný, protože si zraněnej... a nemůžeš hrát. Zdravý nohy jsou do tý doby než si v tom píchneš hřebík do paty.

Bavoraczech
21. února 2018, 14:35
0

Ono ale většina lidí nic víc než Passata nechce a nepotřebuje. Vždyť i interiéry moderních neprémiových aut jsou čím dál tím plastovější... obdobně jako je to u amerických aut. Protože se Evropa zřejmě přiblížila Americe a tak víc než komfort nebo jízdní vlastnosti potřebuje 4 držáky na colu a aby to co nejlíp zvenku vypadalo a vzbudil jsem v ostatních POCIT...

beastar
21. února 2018, 14:44
1

Ono paradoxně ty americký auta se v tomhle zlepšili a to o dost. Takže ty evropský se zhoršili. Zřejmě. Když se podívám po letech na passata b6 vevnitř a na tenhle Arteon chce se mi smát. Jak tohle můžou chtít prodávat jako něco xtra. Ok vypadá to hezky na plakátu. Myslim že lidi který se posmívali Stingeru od korejce by měli projezdit tak tejden v tyhle vitráži aby se jim rozsvítilo v makovici.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem