Když se v automobilkách rodí nový model, plány jsou velkolepé, nápady svěží a budoucnost růžová. Jak to ale už v tak složitém prostředí, jako je automobilový průmysl chodí, ne vždy se vše vyvede a to i v případě, že má pak výsledný model slušné prodeje. Dovolte mi představit pár "pacientů", kteří se v mé mysli dopustili nějakého toho přešlapu a proto jim nemohu přijít na jméno.
Peugeot 1007
Malé městské praktické autíčko s elektricky posuvnými dveřmi vypadá jako kdyby vypadlo rovnou z náčrtu ambiciozního designéra. Díky těm dveřím pohodlně vystoupíte i tam, kde není dost místa a vysoká stavba umožnila do malého vozítka naložit překvapivě mnoho věcí. Problémy nastaly v momentě, kdy se to všechno složilo na lince dohromady a výsledná váha vozu poskočila na nějakých 1250 kg. I v kombinaci s nejsilnějším motorem – dieselem s 82 kW – se malá nákupní taštička moc nehýbala. Za lenost mohla i robotizovaná převodovka, která byla jedinou alternativou automatického řazení. A rovnou si řekněme, že automat do takového vozítka patří. Jen holt ten robot byl k uzoufání pomalý, zmatený a vůbec ne plynulý.
A ony revoluční dveře? Ty zabil pokrok. Byly elektrické, což zní dobře. Jenže byly také velmi pomalé, takže pak člověk jen pořád čekal až se otevřou, nebo zavřou. Holt ne vždy se revoluce povede. A upřímně mne mrzí, že si Peugeot nedal práci s nástupcem. Praštěných autíček není nikdy dost.
Peugeot RCZ
Placatý sporťák, který dokáže být neskutečně rychlý a já si na něj chci stěžovat? Auto, které označili i v Top Gearu jako kupátko roku a mě se nelíbí?
Ano, je to tak. A je to jen filosofická otázka. Podívejte se na něj z boku. Vidíte kabinu posunutou hodně dopředu? Vidíte zadní kolečka až na konci auta? Máte pocit, že za sedačkami je motor a hnaná je zadní náprava? Pokud ano, tak to je můj problém. RCZ má sice zadní sedačky, na kterých mě kdysi dovezli až do Brna, ale že by byly pohodlné… Přitom pokud by se nesnažili o proporce zadohrabu, mohly být použitelnější (koukněte se na nové Scirocco). A pochybuji, že by to Peugeotu ubralo na rychlosti nebo agilitě.
Ve stručnosti: Je to stejné jako falešné výfuky. Jen s tím rozdílem, že falešný výfuk je chucpe, které nijak vlastnosti auta neovlivní. Tady se bohužel falešnou siluetou zabila jak praktičnost, tak kredit, protože to jednoduše nedává smysl. Nebo se pletu?
Passat CC
VW Passat je fenomén. Lidé "od aut" jej nechápou, protože jde o čistě prakticky zaměřený vůz a korporátní kariéristé na začátku své cesty za štěstím k němu vzhlížejí jako k potvrzení svého úspěchu. Sám považuji Passat za nudný automobil, který si lidé pořizují ne proto, že jej chtějí, ale proto, že jej potřebují. A proti tomu se nedá říct vůbec nic. Caterhamem babičku nepřestěhujete a pokud chcete mít jen jedno auto na všechno – i na otravné a nutné cestování – je nejlepší vůz, jež má takový ten nijaký charakter a jen chladně plní své povinnosti.
Jenže pak tu byla ta druhá skupina lidí, kteří Passat považují za jakýsi odznáček úspěchu. A snad právě pro ně vytvořil Volkswagen Passat CC. Zahodili praktičnost a zaměřili se na dynamický design. Jak se to povedlo, nechám na laskavém čtenáři, ale dovolte mi zase trošku filosofickou úvahu: Kdysi dávno vyráběli u Jaguáru auta tak, že nakreslili nádhernou siluetu a pak se snažili v potu tváře nějak zajistit, aby se dovnitř narvali i lidé. Jaguár tím byl proslulý a dodnes se na stará XJ lidé koukají se zalíbením, neb proporce, to je základ. Jenže pak firmu ovládli účetní, kteří zjistili, že v luxusních autech se lidé chtějí cítil luxusně a ne jako skrčenci a udělali velké nafouklé XJ. Oproti tomu Volkswagen, firma proslulá výrobou urputně praktických zařízení přepravy, se odvázala a nakreslila siluetu. Nebozí zákazníci pak za příplatek kupovali nepraktickou verzi Passatu, která kromě vnějšího designu a dvou písmen vedle odznáčku neměla nic navíc.
I ve Wolfsburgu si to uvědomili a v další generaci přestali ke jménu ryze praktického vozu připojovat pitomé zkratky a přejmenovali celou věc na Arteon. Jestli to dává smysl nevím, na to se musíte doptat Dana, ale jsem rád, že Passat CC už neexistuje. Ostatně celý ten název mi v mé hlavě vždy vykreslil obraz ledničky s rychlými pruhy. Ledničky, která sice nemá poličky, ale zato je drahá.
Pontiac GTO
Bob Lutz, svým způsobem legendární osoba automobilismu, si někdy kolem roku 2001 přečetl test Holdenu Monaro a napadlo ho, že by nebylo na škodu tuhle australskou evoluci evropské Omegy dovézt i do USA. Auto mělo osmiválec, zadní náhon, stačilo přidat samosvor a nějakou hezkou cenovku a to by v tom byl čert, aby si to osmiválce milující Američané nezačali kupovat, no ne?
Jenže Bobovi to trvalo tři roky. Slavné jméno GTO se objevilo na trhu v USA v roce 2004 a bylo nalepeno na automobil, jehož design už v roce 2001 byl spíše konzervativní. Technika byla vynikající, jízdní zážitky skvělé, ale ocumlané bombóny už netáhly a navíc se za rok objevil novodobý retromustang.
Možná kdyby to prodával jako Lumina SS, lidé by si vyprávěli, jak se z nudného auta stal uliční výtržník. Ale GTO… To vyvolávalo vzpomínky na designově divoké káry let dávno minulých a to prostě usedlý australský design nemohl ustát.
Tož tak, přátelé… Mýlím se, nebo ne? Nebo Vám snad v mysli rotuje několik dalších příkladů, kdy byly automobilky blízko úspěchu, ale… ? Podělte se v diskusi…
14. června 2020, 11:59
5
Tak CC bylo prodejne velmi uspesne vzhledem k cene a tomu, co nabizelo, nebo nenabizelo?:)) Proto dnes mame Arteon. Jinak souhlas dobry napad, spatne provedeni. GTO byl problem nacasovani a ano naprosto zoufaleho designu evokujiciho spis neco jako limuzinu pro dedky, nez nadupanou karu. RCZ mi prijde jako zdarile auto prestoze pusobi tak nejak zvlastne prave proto, ze je to Peugeot a ne Ferrari bych mu odpustil i to hrani si na supersportovni notu. Jede to? Jede. Sportovni to byt docela umi a preprava vice osob nebyla cilem. 1007 byla hnusna kapsle kterou mohl ridit jen nekdo bez spetky vkusu a sebereflexe. Nebylo to male ani lehke ani servisne nenarocne. Ani roztomile, kdo by chtel takovou vec? Exmajitele Tacumy a obdivovatele abstraktniho umeni?
14. června 2020, 12:42
5
CC bych považoval nejen za úspěšné prodejně, ale i za velmi dobrý nápad a dobré provedení od automobilky. Udělali přesně to co totiž normální lidé chtěli...hezčí Passat pro toho kdo nutně nechce nebo nepotřebuje praktičnost liftbacku nebo kombíku, ale stále chce použitelné, osvědčené auto jako Passat (plus by se dalo mluvit o image tohoto jména). Aby byl zajímavější podvozkově nebo motorově nedává vůbec smysl, jelikož to by sotva někdo z jeho kupujících ocenil a byly by to zbytečné peníze na další vývoj.
Více než toho Pontiacu mi přijde škoda novodobého Chveroletu SS, který nedokázal prorazit.
14. června 2020, 12:56
4
Honzo jako majitel RCZ můžu říct, že se pleteš :-) RCZ jsem pořizoval jako každodenní kupé a víc, než zadní sedačky, mě zajímal kufr, ať už z důvodů nákupů nebo větších dovolených i se sportovním vybavením. No a prostor je tu fenomenální :-)
Ono je to předokolkové kupé, a když už nemá zadní náhon, tak to musí vyvážit aspoň praktičností, což se událo naprosto skvěle. Pokud chceš u kupé zadní sedačky, doporučuju RX-8, nebo - pokud lvíčka - tak se smířit s 308 GTI, či co to je. Za mě, kdyby neměl RCZ takový úložný prostor, ztratil by pár bodů.
Dle mého jsou reálné důvody nevelkého úspěchu spíš tyto:
- klasický petrolhead se v této cenové kategorii na kupé od pežotu ani moc nepodívá, bude hledat v jiných vodách
- příznivec značky dle mého půjde spíš do nějaké jejich hatchbackové klasiky
- nepříliš spolehlivý motor
- kontroverzní vzhled, není pro každého
14. června 2020, 13:11
1
HA! Člověk bez vkusu! ;-)) (fakt nadsázka)
Mě prostě vytáčí ten pohled na auto s proporcema mr2 a motorem vepředu. Že je to super předohrab vím a vůbec nerozporuju, ale já holt jsem asi praštěnej a proto mi to vadí. Dík za podotek, přesně takovouhle diskuzi jsem chtěl vyvolat.
14. června 2020, 13:33
0
Hnusné auto, které dobře jezdí a jeho zůstatková cena jde dolů jako Krejčířuv nepřítel s betonovou obuví? Ano, prosím!
14. června 2020, 13:34
0
Ano, GTO by mi do baráku mohlo. Ale já byl ochoten zakoupit i čtyřkové camaro, to není zrovna potvrzením vkusu ;-)
14. června 2020, 18:11
-1
Jan Machač: no na začátku píšeš o "srdcích autíčkářů", což jsem pochopil jako obecné smýšlení a tam si fakt na nedostatek místa zadních sedaček u kupé a umístění karosérie nikdo nestěžuje. Problémy jsou jinde. Pokud ale mluvíš o svém subjektivním pohledu na věc, tak pak nemám problém a umím pochopit, že tě proporce štvou. I když na bázi hatchbacku toho moc nejde vymyslet.
Adam Forman: sorry, vyjadřuješ se sice sebejistě, ale meleš hovna. Můj konkrétní model za poslední tři roky, co to sleduju, spadl možná o 50 tisíc. A pokud někdo u auta musí řešit zůstatkovou hodnotu, tak na něj prostě nemá.
14. června 2020, 19:44
0
Pokud bychom brali poslední větu Stanleyho doslovně tak by podle této definice nikdo neměl na 911 R atd. protože tyto typy aut se většinou (a bohužel) kupují jen s ohledem na zůstatkovou hodnotu :D
Nicméně, mně osobně přišlo RCZ hodně hezký, jak před- tak pofacelift. Zajímavější pokus než prostě udělat třídveřový hatchback a říkat tomu kupé. Ale ikdyž se mi líbí tak je pravda že z profilu to vypadá docela netradičně, trochu jako by bylo původně zamýšleno s motorem uprostřed, a ještě mi to velmi, velmi vzdáleně dokonce připomíná Chryslery z doby jejich "cab forward" designu. To vše dělá ten plochý kufr, který je pro auto tohoto "technického rozložení" netradiční. A to, že je to na bázi hatchbacku není moc relevantní, Audi TT je vlastně stejný příběh a u něho není vše "posunuto tak vpřed". Nakonec to ale RCZ docela sluší (dle mého názoru).
14. června 2020, 21:25
2
Velkopanský kecy o tom, že zůstatkovou hodnotu řeší jenom socky jsou od kupce ojetin hrozně lol
14. června 2020, 21:49
3
Autíčkový Jelen: Jenže báze hatchbacku je relevantní. RCZ je na platformě tehdejší 308. Po prostudování zjistíš, že ta auta jsou veškerými délkovými proporcemi identická (rozvor, umístění kol, přední sedadla, volant, motorový prostor, i výška pontonu). To je daň za platformu, bez které by RCZ nejspíš nevzniklo vůbec. Zkus si sám vzít platformu 308 a nakreslit na to kupé. Zajímalo by mě, jak se popasuješ s proporcemi. Jinými slovy - RCZ fakt nebylo děláno s tím, aby vypadalo jako zadokolka s motorem uprostřed.
A i kdyby šlo jen o design... když ercézetku zkrátíš zadek (a odstraníš double bubble), bude z profilu vypadat přesně jako TT, což by se pak kritizovalo zase v jiném článku, že :-)
Aby bylo jasno, nejsem zarytý zastánce designu RCZ, sám ho v posledním blogu docela kritizuju, ale je třeba být trochu realista v tom, jaké má výrobce možnosti.
Junior: Tvoje blbé internetové kecy. Kdyby RCZ s tím směšným propadem ceny jezdilo tak, abych byl spokojený, klidně si ho koupím a je mi jedno, že cena letí dolů. Holý fakt. Tohle pochopíš, až budeš starší, pokud budeš mít to štěstí. Zatím přepočítávej zlaťáčky v peněžence, přemýšlej nad návratností a bud potichu.
14. června 2020, 23:39
1
Zůstatková hodnota a TCO se při soukromém nákupu obecně dost přeceňuje. V rámci firemních akvizic je to trochu jiný a tak to podle mě myslí Junior. 911 R je defakto i prakticky speciální edice a srovnání s běžnými kárami je o naprosto o ničem. RCZ je nápadem fakt nejblíž věcem jako TT, nebo nějakým ostrým hatchbackům. Design udělali takový jaký mohli a podle mě se to docela povedlo. Na ulici to působí dobře a budí to pozornost. Každýmu se to nelíbí stejně jako mám kolem sebe třeba 10 lidí kterým se nelíbí 911. Skoloubit u toho cool vzhled, coupé a praktičnost se povedlo....Kdybychom všichni řešili do písmene zůstatkové hodnoty neprodala by se ani jedna Alfa Romeo a asi ani žádný "emerický" káry v EU. Čestnej prapor nese akorát Mustang, ale to je legenda mimochodem designem výrazným taky neoplývá.
-
Komentář upraven 14. 6. 2020, 23:40:12
14. června 2020, 23:50
0
Jinak, samozřejmě, že báze hatchbacku je relevantní, jak pro rozměry tak rozmístění prakticky všech hlavní částí auta. Ten důvod proč jsem psal, že je to nerelevantní byl ten, že je to NERELEVANTNÍ VŮČI Audi TT, která řeší stejný problém...musí vycházet z platformy Golfu, tudíž se obě potýkají se stejnými problémy. Takže jsou obě na stejné lodi.
A já tady nejsem abych pohanil RCZko, sám jsem psal, že mi jeho design právě přijde velmi povedený. Ale dokážu pochopit proč v někom vzbuzuje podivný pocit jeho design. Je to totiž způsobeno jeho, na tuto kategorii (pro auta s motorem vepředu, předním náhonem a karoserií kupé), netradičně brzo (vůči zbytku auta) končící střechou a dlouhou, vcelku rovnou zádí, která je typičtější právě spíše pro auta s motorem uprostřed, viz třeba Toyota MR2, a né pro kategorii předohnaných kupátek na základech hatchbacku.
Samozřejmě že 911 R je naprosto jinej příklad, to byl do absurdity natažený případ pro absurdní definici. A auta se nekupují a neměli kupovat hlavně podle toho kolik za ně dostaneme až se budou prodávat. Ale definice, že zajímá prodejní cena jen ty co si to nemůžou dovolit je podle mě docela dost mimo mísu. Neměl by to být "deal breaker" ale čas od času se může hodit popřemýšlet nad tím za co jednou to auto prodám, zvlášť pokud plánuji za pár let upgrade atd. Ale to je konverzace na úplně jiné téma.
14. června 2020, 23:59
0
beastar: nn, myslím to tak, jak to říkám. Obecně jsem na kecy s tématem "prachy neřeším víš jak" strašlivě alergickej ve všech variacích. A když se s nima ohání nějakej bazarovej dobrodruh, hořce se pousměju.
že se na zůstatkovou cenu při výběru auta pro sebe velmi pravděpodobně nepodívám, neznamená, že vypustím z držky takovouhle píčovinu... A do firmy, to je jasná věc. Radši "přeplatit" škodovku než vzít Seat nebo francouze. Ale to už jsme jinde.
Stanley: a co chceš slyšet? že seš dobrej, velkej kluk, co si dělá co chce a prachy neřeší? teda, neřeší je až po tom, co 3 roky refreshoval mobile.de než se rozhoupal k nákupu pežotu? plz :(
15. června 2020, 08:36
1
Autíčkový Jelen: já s bočním profilem RCZ taky úplně nesouzním. Jen mě nenapadlo, že by někdo viděl snahu udělat to auto "jakože" motor uprostřed, protože i tak by na to bylo málo místa. Když se to srovná s R8, tak ta má sedadlo ještě víc vepředu a zadní kolo víc vzadu, až pak by se tam něco vlezlo. ALe ok, už vás chápu. Pro mě je RCZ cosi jako vzdálený duchovní nástupce VW Kamann Ghia - stejný základní profil, kabina umístěna proporcionálně na stejném místě, 2+2, stejné blatníky a stejně dlouhý kufr.
Junior: 3 roky refreshe mobile.de? Pche, čtyři! A setkáváním s konkrétními lidmi, ježděním na srazy a track daye. Ta zůstatková cena... víš prd, co bude za dva roky a auta jsou velice pomíjivým majetkem. Víš taky prd o tom, jaký mám já nájezd a víš další prd o tom, jak dobře se na trhu točí RCZ R. Zapřemýšlej, uč se, a pak začni kecat pičoviny o mých penězích, idiote. Až ti sklapne hřebínek, rád pokecám o tom, proč je zůstatková hodnota zbytečný parametr.
Mimochodem, koukl jsem na tvoje příspěvky tady, a tvoje ohrnování nosu nad ojetinami zní zvláštně od mladého utřinosa, který tančí, jak tatínek píská, jezdí v autech, co tatínek doveze do garáže, a co slintá po vyšší korporátní pozici, aby přesedlal do vyššího korporátního povozu. Pokrytectví dosti vysokého kalibru :-) A ano - přesně z tohoto důvodu si na rozdíl od tebe dělám, co chci.
15. června 2020, 08:43
0
Ono kdyby si čas, strávený nad čtením všech mých příspěvků, strávil čtením těch dvou u tohodle článku, nevyplodil by si takovou píčovinu.
Se ti nesměju, že kupuješ ojetiny. Bych si nedovolil. Neironicky.
Směju se ti, že máváš ručičkama co seš za prachy neřešícího geroje, a pak kupuješ ojetiny :-)
Btw. na to, jak zůstatkovou hodnut prostě neřešíš, to máš celkem slušně najetý. I obrátkovost trhu? To je mazec.
15. června 2020, 09:05
1
To právě ani zdaleka není o neřešení prachů, paradoxně. Už jsem to tu kdysi popisoval, byl jsem dokonce i pochopen, ale znova to dělat nebudu :-)
Jo, pokud si kupuješ vlastní auto za SVOJE peníze, ne co ti přidělí papá, tak se zajímáš dokonce i o takové nesmysly, jako je například dostupnost náhradních dílů, servisní síť, milion dalších věcí a někde tam je i ta tvoje mazec obrátkovost trhu. To je taková realita ojetých aut.
15. června 2020, 09:40
0
První odstavec -> škoda
Druhý odstavec -> Vidíš, že k tomu nakonec přistupuješ racionálně jako každej normální smrtelník. I ten, co mu dává prachy papá. :) Takže jsme si škrtli ten blábol o zbytečnost zůstatkové hodnoty a můžeme dát žít v míru.
15. června 2020, 10:36
4
Tady to nejlíp trefil Beastar. Nepodnikatel ve většině případů vůbec neřeší nějakou ztrátu hodnoty nebo TCO. Možná ještě pokud by bral OL kdy auta se shodnou tabulkou cenou a při shodných podmínkách budou mít výrazně jinou splátku (ale stejně to za něj řeší/počítá leasingovka).
Nepodnikatel vlastně ani nemá relevantní data, ze kterých to počítat a ani netuší jestli to auto bude vlastnit 2 roky nebo 8. Většina těchto nepodnikatelů s penězi uloženými v autě vůbec nepočítá.
15. června 2020, 12:15
1
Fandatik: Tak jako já na to koukal čistě obecně jak to tak bývá. Oni oba až moc osobně. Každopádně když to vztáhnu na Stanleyho akvizici tak tam opravdu nějaká zůstatková hodnota nemohla mít moc vysokou prioritu a jestli si to nechá pár let, tak zrovna u RCZ fakt nikdo tak daleko nevidí aby to alespoň na 80% odhadl o tom sem psal v posledním blogu. Na to mají leasingovky celé tými lidí proto jako jednotlivec nemáš stejně nárok to vědět. TCO je u jakýhokoliv sportovního auta (kupé, hh, supersport atp) druhotná protože reálně je nakonec vysoká skoro u všech aut z kategorie až na nějaké ty miaty a tak podobně. Pokud se počítá s nějakými dílčími úpravami hodnota auta se potom mění. Tak že čistě z odborného hlediska se tam oba hádají úplně o hovně.
Z lidské roviny chápu reakci Juniora. Jsem na podobný vyjádření taky háklivej... ve smyslu víš co vole sem si koupil eMko chci to nejlepší a prachy neřešim, nebo obligátní servis vole co to je? Diž chceš wopičku musíš mít na banány. To jsou přesně ti týpci, co potom tankujou u ONA za 300,- protože banány vole stojej.... Tim netvrdim, že Stanley je ten případ a navíc Peugeot rcz je prostě speciální auto a nedá se moc srovnávat ani s tim TTčkem páč tam je prostě znáček VW a to je v CZ jiný. Každopádně nakonec se ukáže že tu zůstatkovou hodnotu trochu každý řeší totiž při prodeji:D Když potom vidím, co si někteří majitelé říkají za svoje bezcenné placaté hujdy dojeté. Protože jim nějaký "odborník" řekne ty krávo tj Maserati to má hodnotu to prostě prodáš.... Oni tomu věří a pak to prostě prodávájí a prodávají a rok a dva ...a tak dále>> ... ale jasně při nákupu to nemá smysl řešit protože to bychom pak všichni fakt museli kupovat modrej Golf a stříbrnou ofci.
15. června 2020, 12:45
0
Jasně, ale ať už u nějaké sportovní káry nebo dělníka prostě nějakou dobu vybíráš auto, které chceš (podmínky má každý jiný). A pak prostě vezmeš pade, kilo, tři kila, atd. a koupíš. Celá ta částka je odepsaná šmitec. Když přestane sloužit nebo tě začne srát, koupíš podobným stylem jiný. Nebo když se doslechneš, že je někde ke koupi něco lepšího. A že bylo v plánu ho jezdit dva roky a už ho máš 3x déle nebo po půl roce se ho zbavuješ neřešíš to. A prostě počkáš kolik za původní dostaneš. Nic víc v tom není.
A s tou opičkou jsem tě nějak nepochopil. Vždyť je to pravda. Proto se tomu říká víkendovka. A na cesty do města máš jiné auto a na dálky taky jiné. Pak to sice zamrzí, že opička stojí půl roku před servisem, protože zrovna nemáš volný kilo a možná víc na větší servis. Ale mě to nijak nepohoršuje. Druhá věc je, když si někdo koupí jako jediné auto třeba Cayenne Turbo S za 200k a pak musí chodit tři roky pěšky a splácet úvěr. Tam se tomu směju. (Asi jsi to myslel takhle, co?)
15. června 2020, 13:01
2
Samozřejmě, že až bude někdy pežota prodávat, tak ho moc rád prodám za co nejvíc, ale to má asi stejnou váhu, jako "doufám, že se ve zdraví dožiju devadesáti". Ta bájná zůstatková hodnota měla ještě nižší prioritu, než barva ráfků :-D Kdyby mě zajímalo, za kolik prodám, tak jdu za ještě větší peníze do eMka od baworáků, tam mám mnohem větší jistotu prodeje, a ne do RCZ, které víceméně nikdo nezná a nechce. Já jsem si za své peníze koupil radost bez ohledu na tyto věci. Chápu, že to může znít někomu nabubřele, ale tak to prostě je. A udivuje mě, že tady na Autíčkáři, kde jsem právě kvůli radosti z aut, tohle moje vyjádření někomu trhá žíly, tuhle malost bych čekal spíš na novinkách.cz.
14. června 2020, 15:08
3
Zajímavý článek. Takových aut se určitě najde hromada. Problém je jenom v tom, že každý si takové ''chybné'' auto představuje jinak. :)
Třeba Passat CC se mi vždycky líbil, protože nabídl relativně spolehlivou a snadno servisovatelnou techniku VW ve stylovějším kabátku. Fráze typu ''nijaký charakter a jen chladně plní své povinnosti'' jsou už sice trochu otřepané klišé, ale na druhou stranu je těchto aut skutečně hodně a já to chápu.
To GTO vypadá tak nějak ''obyčejně'', ale zase je to auto z roku 2004 a hodně lidí ho rozezná na první pohled. Já nedávno spolupracoval s jedním člověkem, který podobné auto má a používa to jako daily. Jedná se o Vauxhall Monaro VXR se šestilitrovým V8. Tato auta prý cenově začínají stoupat a není se čemu divit - šestilitrový osmiválec s manuálem, zvuk, každodenní použitelnost. Ať to klidně vypadá jako Calibra, ale nějakou exkluzivitu přesto má - těchto aut je opravdu málo.
Mimochodem, existuje ještě jedna verze tohoto Vauxhallu s trochu menším motorem (myslím 5.7, taky V8) a ta je o hodně levnější - pročpak?
Na Peugeot RCZ jsem se nikdy takovou optikou nedíval, ale něco na tom bude. Hlavní je, že to pořád docela hezky vypadá a od Peugeotu to byl krok, který si zaslouží nějaké uznání.
14. června 2020, 22:03
0
U toho GTO byl první modelový rok 5,7 V8 a další dva modelové roky byly 6,0 V8 s vyšším výkonem, pozná se to podle dvou vodorovných nasávacích otvorů uprostřed kapoty. Oba byly s možností manuálu a automatu. Vauxhall Monaro VXR bylo vlastně to samé s volantem vpravo, ale jestli je to rozdělení do modelových roků stejné, to nevím.
-
Komentář upraven 14. 6. 2020, 22:03:39
14. června 2020, 15:29
2
1007 mi přijde jako paskvile ze všech stran a pokud bych na něj chtěl použít nadpis, tak "bylo by skvělé, kdyby nic takového výrobní linku vůbec neopustilo"
RCZ - disproporce tohodle vozítka mi rve oči. Ale beru na vědomí, že se to někomu líbí a kupátek není nikdy dost
Passat CC - auto pro toho, kdo chce Passata, ale o něco stylovější / hezčí a na audiny nedosáhne? Vůbec s tím nemám problém a navíc palec nahoru za bezrámová okna dveří
GTO - neumím posoudit, to chce mít konkrétní severoamerické popkulturní kořeny a mentalitu a do toho já se vcítit neumím.
14. června 2020, 18:42
3
Na 100% souhlasim s tim arteonem - tvari se to jako neco, co to fakt neni. Taky bych rekl, ze by mohla byt u tech modelu (CC i Arteon) trosku vetsi technicka invence... dat 200k jen za masku a jiny svetla ... ale chapu, cilovka neresi.
To GTO me prijde z toho vyberu designove nejpovedenejsi :-)))) Ale je fakt, ze na svoje predchudce teda fakt nenavazuje, tam spis nedava smysl to oznaceni GTO
14. června 2020, 19:30
0
Myslím si že designová nenávaznost je daná i dobou vzniku auta. Původní design vychází z 90. let a i z jiného auta. A v 90. letech bylo ještě docela brzo na retro vlnu, ta přišla později
14. června 2020, 19:50
0
Správně, nedává smysl, ale Pontiac byl v té době v agónii, tak použili slavné jméno na úplně jiné auto – australský Holden Monaro. Jen si teda museli dát práci s překopáním na levostranné řízení. V další generaci těsně před smrtí značky taky vzali Holden a udělali z toho Pontiac G8.
Pamatuju, že jsem se tak 2005 nebo 2006 díval do konfigurátoru a měli tam zvukovou stopu, jak se GTO nastartuje a rozjíždí s manuálem. Docela pěkný zvuk to mělo, žádné přehnané bublání, ale hezky tam zněly ty mechanické zvuky. Design na hovno, ale charakter ta kára asi měla.
Dokonce se to vozilo i do Británie, kde tomu zcela logicky dali jméno Vauxhall Monaro VXR. To bylo vlastně i jednodušší, protože použili australskou verzi s pravostranným řízením.
14. června 2020, 19:35
5
Ts, ts, ts... Ako mozete hanit ikonu ako RCZ? Ved to je Gay Car Of The Year! XD
https://gaycarboys.com/the-glamorous-peugeot-rcz-wins-the-gaycarboys-gay-car-of-the-year/gay-car-news/
14. června 2020, 22:33
4
Velmi to Moses nerozmazavaj, lebo ako vidim, tak stranka gaycarboys ma v logu siluetu 911-ky. A to uz zamrzne usmev viacerym diskuterom, ktori si doteraz mysleli ake chlapacke auto maju radi :)
14. června 2020, 23:43
6
Tak co sem teda slyšel, tak obecně v USA (asi ne plošně a všude) je opravdu 911 považovaná spíš za auto pro ženský. A nebo takové ty stylové pány v oblecích od BOSSe. Případně zubaře před penzí, co mají svou zavedenou praxi. Nakonec v Můj soused zabiják v ní jezdí zubař M. Perry a ten taky není zrovna prototyp macho chlapáka... spíše hraje takové jemnější chlápky s podivným vkusem:)
15. června 2020, 08:41
0
No jo, ono RCZ oproti takovým 350Z/370z/Z4 E86/BRZ a dalším, není úplně chlapácký povoz :-D V takové perleťové bílé je to naživo vyloženě pro módní návrháře :-)
15. června 2020, 09:07
2
2 a půl chlapa a "Poršák"
15. června 2020, 09:12
3
Tak tohle bych se asi vůbec neodvážil řešit. Jinak na mužnosti si zakládající Ital nevidí problém v roztomilém Abarthu 595 a naopak každej druhej Američan bude považovat za jediný přijatelný auto pro chlapy full size truck...
15. června 2020, 10:14
3
To bude tim, že v Americe si můžou lidi vybírat.
V chudé východní Evropě z tebe udělá alfasamce už jenom to, žes na tu 911 dal dohromady vatu.
15. června 2020, 13:58
1
Jasne je to o pohledu na auta a taky o lokalite a spolecnosti. U nas byl odjakziva neco Mercedes anebo báwo... V USA si myslim, ze to bude hodne o kraji. Jinak na auto bude koukat bohaty lidi v LA a jinak chudsi belosi treba v Houstonu. Jiny to bude u cernocha v Detroitu. Je to moc velka zeme. Proto sem psal ze to nejde vzit uplne doslovne a nejde vztahnout obecne. Kazdopadne pravdou je te i US popkultura odkazuje casto k tomu, ze 911 je spis pro holky a mustang nebo raptor pro kluky.
Nehledal bych v tom pravdu, nebo tak neco. Ja jezdim vcelku v klidu ted v oranzovym hatchbacku a nemamz toho taky pocit, ze je to chlapacky auto...
rock: Italskou muznosti si me tuze pobavil:D Machismus se nerovna muznost bro...
15. června 2020, 10:48
1
Zajímavé zamyšlení. Jediné co na mě křičí je to GTO, tohle je ideální kára pro rodinku. Nikdy jsem se nevezl, 2x se mi povedlo zaslechnout při startu a výjezdu z garáží a byl jsem lapen. Zamrzl jsem v minulosti a tuhle káru bych teda sakra bral :-)
15. června 2020, 11:33
0
Jasně, malá rodinka (narvat dozadu dvě dětské sedačky) by se do kupé asi vešla, ale chce to tolerantní ženu a plexisklovou přepážku za předními sedadly proti zvratkům od děcek.
Jinak ty dva sedany na fotce jsou vlevo Bonneville a nahoře Grand Prix a ty měly ve vrcholné verzi GXP jiný motor 5,3 V8, ale montovaný napříč, takže s předním pohonem a jedině s automatem.
-
Komentář upraven 15. 6. 2020, 11:40:52
15. června 2020, 16:06
0
Jasan, takhle nějak bych si to představoval :-) Díky za osvětu. Zadohrab jako rodinná dročka by asi nebyl úplně podmínkou, jen si nedokážu představit jak to ten předek přenesl na silnici, automat možná pomohl...
15. června 2020, 11:50
1
Tak zrivna Passat CC, kdyz se podari v 3.6 FSI a ctyrkolou dokaze rozproudit krev. Na nedostatek mista neni treba si stezovat. Pan umim udelat drift ma na CC nejakou podezrele velkou pifku...
15. června 2020, 12:07
1
Tak já bych doplnil Skodovku a jeji verze RS. Znovuzrozeni RS podle me prislo ve spatnou dobu, kdyz na to koukam jako general po bitve. Nicmene chapu, ze v te dobe se nenabizelo moc moznosti a touha po sportovni skodovce byla velka. Technika byla dostupna, akorat jsem cekal ze to auto bude vice RS a mene Octavia, tedy takova konkurence WRX. Verim, ze Octavia I RS nebyla vubec spatna, akorat mohla byt jistym zpusobem lepsi. Svezl jsem se parkrat a uznavam, ze v rukou cloveka, co s tim ma najeto par tisic ostrych km je to velmi rychle auto a zaroven pouzitelne na kazdodenni jezdeni. Chapu ze ve finalmim pojeti toho auta podstatnou roli nejspis hrala i kocernova politika. Dalsi fail z hlediska fanouska domaci znacky a ocekavani bylo TDi v RS Fabii. Zbytek uz nema cenu komentovat, uspech TDi si zadal naftove verze a obecne uz vsichni vnimame RS jako stupen vybavy, nikoliv sportovni verzi.
Je mi lito, ze znacka RS se u Skodovky stala synonymem marketingoveho uspechu, pritom by mela ztelesnovat a pripominat sportovni historii znacky.
16. června 2020, 10:56
0
Kdyz teda pouziju posledni vetu z clanku, tak si myslis, ze modely RS od skodovky mely blizko k uspechu, ale nevyslo to?
17. června 2020, 15:03
0
Ja to tak vnimam. Mel jsem jista ocekavani, Octavia RS prvni generace mela v ramci moznosti dobre naslapnuto, ale pak se to zacalo ubirat jinym smerem. Cili bylo by to skvele, kdyby...