načítám data...

Toyota Land Cruiser 200 5,7 V8: Nejsem cvok. Prostě jen vím, co chci

Patří k posledním pravověrným offroadům, zároveň nese nálepku luxusní limuzíny. Velký Land Cruiser je auto plné protikladů.

zobrazit celou galeriiFoto:   Viola Procházková

Příští rok oslaví sedmdesátku. Kromě toho, že je Toyota Land Cruiser jedním z nejdéle prodávaných modelů (a vůbec nejdéle prodávaným modelem Toyoty), je taky jedním z nejzajímavějších úkazů na současném trhu. 

Bohužel teď nehovoříme o trhu evropském a už vůbec ne trhu českém. Poměr poptávky a neschopnosti dostát emisním normám tu velkému offroadu už před lety podrazil nohy a zůstala jen menší levnější verze 150, v některých zemích nazývaná Prado. V každém případě však můžeme mluvit o nejzajímavějším úkazu na našich silnicích, protože láska si vždycky najde cestu a velké Land Cruisery samozřejmě jezdí i u nás. Dostaly se sem buď v dobách, kdy byl evropský úředník k velkoobjemovým agregátům milostivější, nebo komplikovanou cestou ojetiny střídající majitele i lokality, nebo o něco méně komplikovanou, ale pořád dost komplikovanou cestou s přestupní stanicí v plzeňském autosalonu Dajbych. Ten momentálně představuje jedinou šanci, jak v Česku Land Cruiser pořídit zbrusu nový, homologovaný pro evropský provoz a splňující emisní normu Euro6. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Zmíněná komplikovaná cesta začíná ve fabrice v Japonsku, pokračuje na blízkovýchodní trh, zpravidla do Spojených Arabských Emirátů, dále do Německa, kde proběhne modifikace pohonné soustavy (neptejte se mě, co s ní dělají, je to dobře střežené tajemství šéfkuchaře), a končí v naší malé české kotlince. Tam už na něj s nemalým finančním obnosem čeká člověk, který ví naprosto přesně, co chce. 

Velký Land Cruiser si totiž nepořídí někdo, kdo chce luxusní SUV. Nepořídí si ho ani někdo, kdo chce ultimátní offroad nebo komfortní auto pro sedm lidí. Pořídí si ho ten, kdo chce velký Land Cruiser, vůz legendární, specifický a krásně nesmyslný. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Je vtipnou ironií osudu, že u zrození legendy stálo prachobyčejné plagiátorství. Během japonské okupace Filipín v roce 1941 se do rukou Japonců dostal americký Bantam Mk II, jeden z předků slavného Jeepu Willys. Podle něj pak Toyota na pokyn „ať to funguje stejně, ale vypadá jinak” postavila model AK, o rok později vznikl podobným reverzním inženýrstvím prototyp AK10. Kruh se uzavřel, když si na začátku 50. let americká armáda objednala u Japonců stovku lehkých vojenských trucků pro potřeby války v Koreji. V tu chvíli mohla Toyota uplatnit dříve nabyté know-how a stvořit prototyp Toyota “Jeep” BJ s řadovým šestiválcem o obsahu 3,4 litru. Právě tenhle model je nejčastěji vnímán coby praotec dnešního Land Cruiseru. Samotný název Land Cruiser se objevil až o pár let později v roce 1954, kdy Toyotu přestalo bavit handrkovat se s právníky Jeepu o ochrannou známku. Ani slavné jméno není nikterak originální. Jak vás možná napadlo, ‚inspirací‘ byl v tomto případě Land Rover, kterého Toyota považovala za dostatečně důstojného konkurenta pro svůj stále úspěšnější offroad.   

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Historie jednotlivých generací Land Cruiseru by vydala na samostatný článek. Najdeme v ní verze drsné a pracovní, stejně tak verze plné majestátního přepychu. A obě tyto stránky má v sobě i dnešní Land Cruiser 200. Aktuální generace se prodává od roku 2007 a prodělala zatím dva facelifty, dlužno říct, že charakteru spíše kosmetického. Pořád má žebřinový rám, stálou čtyřkolku, slušné nájezdové úhly a neopakovatelný, zcela specifický luxus.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Je to luxus stavěný pro velké země a na velké cesty. Když zdoláváte pouštní pustiny, sibiřské stepi nebo australský overland, opravdu nepotřebujete adaptivní tempomat s prediktivní funkcí, matrix světlomety či parkovací kameru s rozlišením Full HD. Potřebujete ze všeho nejvíc mraky místa a obrovské pohodlné sedačky. Dále sametové odpružení, protože silnice nejsou vždycky v tip ťop stavu. Motor, který to všechno požene rychle vpřed bez ohledu na sklon i povrch cesty. Taky ticho, aby vám ani po tisícovce kilometrů neexplodovala hlava. A ze všeho nejvíc potřebujete, aby se to uprostřed té pouště či stepi nerozbilo. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Vezměte si třeba motor. Efektivita na první pohled není nic moc – 375 koní na skoro šestilitrový motor se spotřebou kolem dvaceti litrů benzínu. Stejnou hodnotu dnes automobilky dokáží vydolovat z dvoulitrových čtyřválců a spotřeba bude míň než poloviční. Jenže půl milionu kilometrů s nimi pravděpodobně nenajedete a to je to, oč tu běží. Atmosférický vidlicový osmiválec  3UR-FE pochází z rodiny toyotích motorů, které patří k tomu nejspolehlivějšímu a nejtrvanlivějšímu, co dneska v této oblasti seženete. Zhruba před rokem proletěl médii příběh Toyoty Tundra, která natočila přes milion mil s původním motorem (převodovka to vzdala krátce před dosažením osmi set tisíc), poloviční nájezd pak je u těchto vozů celkem běžná záležitost. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Přehnanou sofistikovanost, která by mohla ohrozit funkci, nenajdete ani uvnitř. Civilizačních výdobytků je tu samozřejmě nadstandardní množství, ať už je řeč o airbagách, tempomatu, klimatizačních zónách (ty jsou celkem čtyři) nebo komfortních prvcích, jako je vyhřívání a ventilace sedaček či kvalitní audio. Všechno je to ale ovládané robustními tlačítky nebo prostřednictvím displeje, který je všechno jen ne filigránský, spíš trochu jako z dob krále klacka. Počítá se s tím, že kromě delikátních prstíků s perfektní manikúrou sem občas sáhne i ruka v rukavici, a to pak ten čudlík nesmí upadnout. Přidejte sedačky z voňavé kůže, stropnici potaženou hebkým plyšem nebo měkoučké koberečky s vysokým chlupem, a máte tu nejpůvabnější směsici protikladů, jakou si dokážete představit. Tak jedeme! 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Velký Land Cruiser se rozjíždí tiše a majestátně, jako když vyplouvá zaoceánská loď. Marně přemýšlím, s čím porovnat prvotní dojmy, protože půvabná směsice protikladů se najde i zde. Výhružné hučení osmiválce a přímé pohledy do očí řidičům dodávek připomínají americké pickupy, hedvábná plavnost je ale srovnatelná jen s Pendolinem, Range Roverem a velkými, vzduchem odpruženými SUV německé trojky. Motor se při klidné jízdě spokojeně převaluje těsně nad tisícovkou otáček, osmistupňový automat ze staré školy pracuje s diskrétností soukromého detektiva, adaptivní tlumiče dělají všechno pro to, abyste neměli tucha, po jakém povrchu vlastně jedete, a vy se nemůžete ubránit dojmu, že vám krajina, kterou projíždíte, říká pane, stejně jako několik ropných vrtů v Texasu. Představa, že máte před sebou tisícimílovou trasu, není ani trochu nepříjemná, stačí si do nekonečné chladicí šachty v loketní opěrce připravit dostatečné množství coca-coly. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Na obří rozměry auta si rychle zvyknete, i když obratností v ulicích města právě nevyniká. Stejně tak není těžké si zvyknout, že máte pod pedálem pravé nohy skoro 400 koní. Na auto těžší než dvě a půl tuny je to tak akorát. Zároveň vás nic nepodněcuje k tomu, abyste testovali jeho limity. Proč, proboha? Nemusím pořád jezdit rychle, úplně mi stačí vědět, že můžu. A to si pište, že můžu. Viděli jste někdy útočícího nosorožce? Tak nějak auto vypadá, když sešlápnete plyn k podlaze. Není to nic půvabného na pohled, ale takový nosorožec je zatraceně rychlý a rozhodně mu nechcete stát v cestě. A nezaskočí ho ani prudké zatáčky, i když to samozřejmě není disciplína, kterou by aktivně vyhledával. Jeho přirozeností je klid, vlídnost a pohodlí.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

 

Verdikt

 

Patří k vymírajícím druhům, což mne možná trochu zaslepuje nostalgií. Každopádně je velký Land Cruiser auto s nekonečným osobním kouzlem a charakterem. Nehodí se pro každého a nehodí se ani do každých podmínek. Má rád dlouhé cesty, rozlehlou krajinu, po které bude plachtit, a aspoň trochu divočiny. Můžete ho provozovat i jako daily driver ve velkoměstě, obstarávat nákupy, taxikařit potomky… proč ne? Ale je to trochu jako výmarský ohař zavřený na dvorku 3x3 metry. Trochu smutný pohled.  

Utratit tři miliony za auto, které nemá ani CarPlay a 360° kameru, může na první pohled vypadat jako důkaz mentální abnormality. Jenže tady není o čem diskutovat. Zákazník za svoje peníze nechce víc technologií, víc auta, víc úspornosti ani víc street-creditu (pokud to jde). On chce prostě velký Land Cruiser a své volby nebude litovat ani chvilku. Ví, že je neobratný, zastaralý a užraný. Ví, že je drahý. Stejně ho chce. A já ho naprosto chápu.  



 

Technické údaje:

 

Motor: atmosférický zážehový osmiválec 5 668 cm3
Výkon: 375 koní (280 kW) v 5 600 ot./min.
Točivý moment: 543 Nm v 3 600 ot./min.
Převodovka: osmistupňový automat
Maximální rychlost: zcela dostačující
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  ano
Průměrná kombinovaná spotřeba udávaná: 14,5 l/100 km
Pohotovostní hmotnost: 2 620 kg 
Cena testovaného vozu s výbavou VX-S: 3 232 999 Kč



 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
11. listopadu 2020, 12:37
0

Než jsem začal číst, tak jsem rychle prolít fotky...bez nějakého povědomí o tom autě, bych řekl, že se jedná o 10 let starej model :D

reagovat
Opelfahrt
11. listopadu 2020, 15:03
2

Já myslím, že to o tom starém modelu každý ví a o tom se v tom článku neustále mluví. A taky o tom, že kupci tohoto auta to ví taky, ale záleží jim na jiných věcech.

Ev
Evlo
11. listopadu 2020, 20:23
0

LC je prostě Géčko pro ty co nechtějí Géčko.

beastar
11. listopadu 2020, 22:12
0

MGRR víš ale tohle je nové LC. A s každou další generací těchto dvou G a LC jsou si tyhle dvě auta blíž. LC je v Emirátech společně s US SUV něco jako tady oktávka. A jako jo je to fakt dobrý auto. Ovšem ono jako ta konkurence zase není o tolik horší. Jsou další auta který odjezdí to stejný. Jasně není to X5, ale takový srovnání jsou úplně mimo a absurdní. To Géčko budiž ale že nevydrží třetinu a podobně to jsou prostě jenom subjektivní domněnky a bláboly. Mám LC rád ale zas takový hegemon jak z toho tady někteří děláte to není.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
11. listopadu 2020, 22:42
2

V tom, že to vypadá jako 10 let starý model, je právě to kouzlo nadčasovosti. Kdyby to vypadalo jako podle poslední módy, tak by to za pár let začalo vypadat strašně zastarale.

esmo
12. listopadu 2020, 06:27
-1

Němci vypadají za pár let strašně zastarale? Ani ne a přitom oni sami určují poslední módu. Tedy s tebou nesouhlasím :D
Tady nadčasovýho nic není, vypadá to prostě uvnitř jak starý auto, který bylo před 10 lety moderní :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
12. listopadu 2020, 12:12
1

Myslel jsem to tak, že pokud dnešní auto vypadá jako 10 let staré, tak pak auto, které bylo vyrobeno před 10 lety, tak pořád vypadá jako nové. A pokud bude Land Cruiser za 10 let vypadat podobně jako ten dnešní, tak pokud si někdo dnes koupí nový Land Cruiser, tak bude za 10 let pořád vypadat jako nový. Což je přesně to, co zákazníci chtějí, protože si většinou Land Cruiser nekupují na dva roky, ale chtějí s ním jezdit třeba 10, 20 nebo i 30 let. Proto ta spolehlivost, proto ten design a proto ten rám.

Zrovna Němci podle mě mají design většinou spíš konzervativní. Samozřejmě, že se najdou výjimky. Ale třeba co se týče interiéru, tak auta s tradičním uspořádáním vypadají i po 20-30 letech pořád dobře, ale když se rozhodli experimentovat a dávat tam různé obskurně tvarované plasty, displeje atd, tak to dost rychle zastaralo a výrobci se zase vrátili k běžnému uspořádání. I když třeba osmdesátkové interiéry s plasty a LCD displeji jsou teď už celkem pěkné retro. A myslím si, že ty dnešní interiéry s obřími radiomapami a auta s milionem zbytečných hran budou taky za pár let vypadat zastarale a tradiční design od výrobců, kteří se od toho dokázali zdržet, tak budou vypadat lépe.

Jenda_K
12. listopadu 2020, 20:37
2

Občas to Gčko někdo do terénu i vezme:

ratan groch
14. listopadu 2020, 13:26
0

Ad Jenda a video:
Ak som spravne pochopil, tak nebolo uplne nevyhnutne, aby sa vybral prave touto cestou. Aj majitel toho zapraseneho Range-a(?) musel byt nadseny z vysledku.
Raz ma v Mercedese vzali na pripravenu trat, kde ukazovali naklony atd. Pri bocnom naklone na stranu spolujazdca som mal hanky oboch ruk biele ako som sa drzal madiel. Bol som presvedceny, ze padneme na bok.
Aj ked to je ich auto, tak mi to je luto.

Pochtli
11. listopadu 2020, 12:46
0

Koukám, černá Zlokočka za volantem :oD
Ps: Pěkný koráb pouště.

reagovat
Ju
Junior
11. listopadu 2020, 14:08
-3

No je pravda, že tohle musíš prostě chtít. Jinak X6M a there we go...

reagovat
Ra
Rammon
11. listopadu 2020, 18:22
3

..jenže X6M se po ujetí 350tis.km pravděpodobně doslova rozsype...osobní zkušenost s nově zakoupenou X5 druhé generace..nehledě na maximálně pečlivý servis..

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 19:00
2

Zábavná představa, že někoho kdo ufinancuje auto za 3,2mega zajímá co se bude dít ve 350kkm a kterej bazarovej dobrodruh z toho bude mít těžký spaní.

krab
11. listopadu 2020, 19:45
5

Jako ty Land Cruisery bývají auta, který si ten zákazník koupí nový, používá je pracovně a nemění tak rychle. A dost možná po hlavní službě v práci atd.. to auto dál zůstane doma a zastane další roli. Takže určitě se najde poměrně významný procento prvních majitelů, kteří s Land Cruisery najezdí ty 3 kila od nova... Takže tu spolehlivost chtějí.

Zákazník bavoráku řady X je trošku někdo jinej než zákazník pro LC... ale možná se to dneska už dost prolíná, protože je fakt, že nejvíc jezdí v obojím Rusáci. Land Cruisery kupují protože je to spolehlivý a všude to projede a bavoráky protože image.

Ju
Junior
11. listopadu 2020, 21:26
3

kuuurva takových mínusek jsem nasbíral :) Nebuďte hořký kluci. Že je to objektivně, a v porovnání s konkurencí, a v podmínkách ČR neužitečnej krám...No hele sorry, ale je to tak :D
Lidí jako je MGRR, kteří reálně využijou odolnost a především vůbec schopnost, tahat těžký auta a lodě v komfortu, je v republice asi tak na prsty obou rukou nešikovný obsluhy cirkulárky. :) Protože sice pro bazarníka co se chce vozit od hranic s Francií fpohodlíčku, dobrý, ale ten zas nemá ty 3 mega. Takže je to vlastně taky off.
A ta vopravdu příjmová top class? Teď jsem se bavil se zákazníkem, že si koupil novou jachtu a táhne si to za autem k moři. Mu povídám ty vole, když to utáhneš za autem, neříkej tomu jachta...

Joooo, někde v prdeli světa, jak píše Slower...To pak jo. Ale v kontextu ČR je to fakt mimo. Hračka. Někdo má rád tohle, někdo základní 911. Dle vkusu každého soudruha. Jak píšu. Musíš to chtít. Smysl to nedává.

beastar
11. listopadu 2020, 22:09
2

Teda ono ne že by X6M, nebo X7 dávali valného smyslu z hlediska racionálního. Snad jen že ta X6M skutečně dobře jezdí na rozdíl od těchto plnohodnotných teréňáků. Jako je to všechno status. Pro někoho je to o tom, že ukáže jak na to má prachy. Jiný se v tom cítí dobře že je to velké "pánovské". A pak znám teda hodně lidí, co to překvapivě docela využijí kolem statků a koní se tyhle auta neztratí. A když odpráhneš přívěs jde s tím normálně jezdit a případně si kolem stavení pomoct. Respektive jak to stárne tak to vyřadíš prostě na tahačky kolem komína. A koupíš si novějšího. Nicméně stejnou práci umějí v našich CZ podmínkách další a mnohem levnější auta, než je tohle LC za cenu domku. Navíc je to naprosto absurdní mít 2.6T.

Jinak to že se BMW vysype po 350 000 to je samozřejmě blbost možná asi snad jedině špatný kus, nebo totálně špatně vedený servis.

krab
11. listopadu 2020, 22:40
1

Junior, taky jsem ti nedal mínuska... naopak šoupl teď jedno plusko, ať jich nemáš tolik, těch mínusů :-D
Já vám nevím, no jak říká asi MGRR, ten tyhle káry dobře zná, prostě jsou odolnější než konkurence, zkrátka Toyota Land Cruiser je v tomhle ohledu pojem. Souhlasím ovšem i s Beastarem v tom, že se podobná služba dá zařídit i daleko lacinějším offroadem. Napadá mě třeba Mitsubishi Pajero tý poslední generace. To je auto za rozumný peníze, pouze čtyřválcovej diesel sice, ale tažnou sílu to má, komfort a výbavu taky... mě se v něm pěkně jezdilo. A to je auto, který pořídíš daleko levnějš.

Já jsem zvědavej co napíše do blogu Yorkin o tom svým... to je třeba příklad člověka co evedintně jezdí, i tím Range Roverem dal docela solidní nájezd za relativně krátkou dobu a asi mu funguje to, že ty dálky jezdí radši offroadem než kdyby měl nějaký auto vyšší střední třídy.

X6 je teda ale z mýho pohledu takový pro mě osobně dost nesympatický auto.. na můj vkus je to takový kolotočářský. Ale je fakt, že já bych si nevybral ani tuhle LC 200, která se mi taky do našich podmínek nezdá a úplně s přehledem by mi stačil ten menší míň luxusní Land Cruiser 100. S tím jsme jeli do Rakouska a zpátky a bylo to moc fajn auto. Holt taky teda jen čtyřválcovej nafťák, ale tu službu to splní.

Ju
Junior
12. listopadu 2020, 07:57
2

beastar: No, dyť se vlastně shodnem. Já tomu tu určitou užitnost neberu. Ale za 3 mega už je to fakt v kategorii "dělám si radost". Praha Brno můžeš točit v 330d nebo si koupit M3, když to chceš a máš na to. Tohle je to úplně stejnej postup. Ta neskutečná adorace mi přijde trošku srandovní.
krab: Jo, pro mě teda taky X6 není. Jen jsem chtěl ukázat, že existujou za stejný peníze auta, který jsou rychlejší, provozně efektivnější, modernější...A jediný co jim chybí je status ikony.

beastar
12. listopadu 2020, 11:50
-1

Takže LC je teda vlastně jenom obyčejné SUV? Když máme teda dlouhodobě tady tendence k tomu přirovnávat auta jako X6, X5 a další. Nehledě na to, že projíždění terénu sem zažil s několika luxusníma "SUV". A ano uznávám jedničkovou X5 zastaví brod přes řeku pro tanky v půlce nasála vodu a dojela. Jinak to projede překvapivě dost. A ne výrazně méně než tenhle bezmála třítunový hrad na kolech. Ne že by teda většina luxusních SUV byla lehčí, ale většina je. Myslím že půlka lidí, co tady horlivě píše o LC a jeho offroad schopnostech a tak dále nemá ani ponětí jak jezdí (bude jezdit) tahle nová generace. Přestože vypadá docela jak ta předešlá:)

Přijde mi kolem toho takový trochu hype. Jako svého času působil Hummer libovolný. Wow je to velký a projede to bahno pojďmě si nad tím hromadně pohonit. V reálu zjistíš že všechny malý offroady jsou lepší. Jasně asi to nejsou jako speciály na nějaký Camel Trophy, Marloboro adventure a podobný "EXPEDICE". Jinak projedou nakonec víc. A jak sem psal pokud chci jezdit v ČR mimo asfalt, lesy a tak dále. Velmi dobře takovou práci zastane mnou sice nenáviděná ale schopná Dacia Duster. Potom to co popisuje Krab.. a xy US pseudo-teréňáků.

Takže se tady nebavíme o tom LC vs Luxusní Německá SUV. Mimochodem kdo má chuť si koupit X6 tak si tohohle japkoňskýho verglu ani nevšimne. Protože co by s nim taky dělal. Cayenne ten je úplně jinde cílovkou. Tady to se fakt může možná líbit někomu kdo má zájem třeba o VW Amarok, Dodge RAM, Toyotu Hilux a tak dále. A ano kupují to Rusové protože prostě v Rusku to v mnoha místech má velký význam a skutečně to v provozu je potřeba. Hmotnost se tam rovná bezpečí. Silnice která mnohdy uprostřed končí a je z ní "cesta". Sníh. Hromady sněhu.

A jako že je LC potom dobrý vyprošťovací speciál. To jako je, taky odtahovka nebo auto pro hasiče se z ní dá postavit skvělý. To jim neberu. No a dole pár poznatků pro lidi, co nevidí přes šikmý oči svět. Když jsme si tady z toho udělali takový hezký fórum s obrázkama. Jak pozérská auta do terénu jela... P.S.: Kdybychom žili třeba v Lesothu tak starý ale i nový LC vůbec nezpochybňuju kdybych byl teda členem tamnější vládnoucí elity.

-Prostě je to dobrý auto- fakt z toho nedělejte něco víc než to je.
-
Komentář upraven 12. 11. 2020, 11:53:20

beastar
12. listopadu 2020, 18:46
4

Na rámu bylo i první ML a taky jich jezdí dodnes docela dost. Mluvím o tom, že možná můžeš hodnit LC daleko reálněji, než já který ho nevlastnil a nevlastní. Rozhodně moc nevíš o možné konkurenci. A je z toho zase hodně vidět, že ta auta která odsuzuješ si nikdy neměl, neřídil, nebo minimálně ne právě mimo silnici. Což teda nesouvisí s LC. Který je za ty prachy prostě předražený a pro provoz v ČR stejně nesmyslný jako ta zmiňovaná X6:D Mimo jiné a mínusky z Toyota clubu to fakt nezmění. Jinak tvoje názory respektuju (většinou) jen to nesmí být moc fanatický. O starých autech víš asi hodně ale přesně spadáš do skupiny jako vás tu pár je... nové auto by jste za 3,5m koupit nešli a hodnotíte nové produkty optikou předchůdců z počátku devadesátek a podobně. To je jako psát o současné S-klasse z pohledu toho, že sem měl mamuta. Při vší úctě fakt nemáš ponětí jak tahle generace bude fungovat a kolik najede... Tady je super což někdy dělám po těhle vašich postřehách se podívat jak třeba auto, co tady vychvalujete hodnotili dobové recenze. Někdy je to fakt prdel. Jak na základě jednoho kusu s kterým měli doma štěstí/smůlu hodnotí lidi celou produkci. Což teda asi není případ Land Cruiseru protože většina Čechů vlastní /nila doježděný vrak dotažený z Itálie či Španělska. A druhá půlka sem nechodí...

Slower
11. listopadu 2020, 15:02
0

Auto to je bezesporu skvely, ale do CR mi prijde takove, jak jen to rict, proste tu pro nej neni vyuziti. Kdybych zil v USA a obcas chtel jet na nejaky offroad trail nebo vlastnil farmu v JAR, pripadne byl vyssi stredni trida v latinske americe, tak by to bylo idealni auto.

To auto skvele kombinuje tereni schopnosti, kazdodeni pouzitelnost, pohodlnost a spolehlivost. Parkrat jsem v tom jel v UAE na dune bashing a bylo to skvely - cestou tam a zpatky pohodlny a v pousti to s minimalnima upravama na urovni jinych offroadu.

reagovat
Jaromír
11. listopadu 2020, 15:16
4

Do takového auta bych si zouval boty. :D

reagovat
Viola Procházková
11. listopadu 2020, 16:34
8

Však jo - po focení v lomu jsem pokračovala bosky, protože na ty chlupatý koberečky se s takovým kekelem na podrážkách prostě nedalo stoupnout :). A protože jsem neměla igelitku, musela jsem boty zabalit do mikiny – takže bylo všecko od hnoje, jenom auto čisťoučké .

Ev
Evlo
11. listopadu 2020, 20:26
-1

Jé to je dobré koberec s vysokým chlupem, jasný, do off roadu ideál, nejlíp nášlap s tím samým a quilted prošíváním

beastar
11. listopadu 2020, 22:15
-1

Diť to není offroad akorát to má terénní schopnosti, alo to má dneska s elektrikou i Superb Scout:D

ma
martinw
11. listopadu 2020, 23:37
1

Proti Superbu má drobnou výhodu : 1 tunu navíc. A to je příjemná výhoda.

orobo
12. listopadu 2020, 00:28
0

Presnee, tu je dokaz ze SuperB je v terenu lepsi :D

beastar
12. listopadu 2020, 11:30
2

martinw: Fakt nechápu jaká je výhoda na nezpevněném povrchu případně v terénu mít tunu váhy navíc? To asi spíš naopak ne.
Orobo: No luxus až na to že na tom obrázku je trochu jiný auto jak tady nahoře v testu za víc jak trojku. To je asi jako bavit se o moderním Jeepu Compas a pod to postnout fotku Willysu jak se vyloďuje na dni D na pláži Omaha. Hloupost. A ta fotka s těma lehátkama vypadá asi jako když s S6 nacouvám na Slapech dolu k vodě. Sorry víc z toho nevyčtu:D

orobo
12. listopadu 2020, 11:55
0

BeAstar: No jasne, zrovnavat 70-rocny vojensky willis a Compass je to iste ako LC 80 a priamy nastupca LC200, ktore deli 20 rokov. Ale v poho, ja som chcel iba (akoze vtipne)
A) ukazat co si clovek za tie 3 mice kupuje: Neskutocnu vydrz a odolnost a komfort LC (tak ako je to v teste spomenute) - to auto som predaval s 350.000Km ktore najazdilo viacmenej v podmienkach ako na fotke a pokial viem tak jazdi z prehladom dalej

B) ti dat za pravdu ze v Eu naozaj staci superb na 99% "dobrodruza" - fotka z divokej plaze na Korsike, kam sme teda "doofroadili" neskutocne 2km

PS: Tuna naviac = komfort na roletach (v Namibii su ich tisice km) a namakane svaly pri vyhrabavani auta

beastar
12. listopadu 2020, 12:01
1

Jo jako pěkný já tady ani jednou schopnosti LC obecně za jeho existenci mimo silnice nezpochybnil. Naopak nahoře tam píšu, že majitelů znám docela dost. Auta různého stáří, typu a stupně rozpadu. A jako je to pracant plus na dobrodružství někde v Africe, Jižní Americe a tak podobně je to skvělý. Spíš vlákno nahoře, kde se tam diskutuje o tom jak je to div ne nejlepší auto na planetě a jiná "suv" jsou shit. Jiná úplně jinak zaměřená SUV. A když vynechám těch pár EU divočin typu Rumunsko a podobně, kde se občas vyskytne něco jako fakt pravý offroad v přírodě. Tak fakt ten Superb Scout (nejsem toho nijaký fanoušek) ti tady udělá stejnou práci. Jako hračka je ale LC fajn a samozřejmě vydrží. V terénu je jedno z nejlepších aut na světě i když jdou koupit samozřejmě levnější auta na takový účel. Jen teda by nevydrželi bez pomoci a úprav takový zápřah.

ma
martinw
12. listopadu 2020, 12:59
0

Pořád je tu nezanedbatelná skupina řidičů který jsou ze starý školy, možná je spojuje že při fyzice ve škole dávali pozor. Průměrný auto co na Vás vyjede z protisměru Lanďák v klidu rozmázne. Na váhu přepere i elektromobil, pro paranoiky celkem dobrý a zároveň nenápadný auto.

yorkin
11. listopadu 2020, 15:28
6

Tak to se docela hodí, že chci příští týden dát na blog něco málo o mé 10 let staré LC200 :-D.

reagovat
orobo
11. listopadu 2020, 16:38
4

Sem s tim! :)

Ra
Rammon
11. listopadu 2020, 18:32
1

Přestěhoval jsem se z jednoho super maloměšťáckého krajského města do ústraní venkova a cesty jsou tu stejně odporné..jak za socialismu..proto o tomhle autě vážně přemýšlím..nebo možná Tundra Army Green..ta se mi taky líbí..musím to pořádně promyslet..

reagovat
st
st. Padre
11. listopadu 2020, 18:52
-2

To už je diagnóza - jak tady už někdo poznamenal těžko na to najdeš využití v našich podmínkách aby to vůbec dávalo smysl.

ma
martinw
11. listopadu 2020, 19:24
0

Právě že drtivá většina auto co tu jezdí smysl nedává jen to není tak okatý.

st
st. Padre
11. listopadu 2020, 19:30
-2

Tak to si úplně nemyslím. Měl jsem kamaráda a ten byl také pacient a vždy když kupoval další auto, tak říkal že si to může dovolit. Vzpomněl jsem si, jak jel Fantozzi v jednom z těch filmů v noci z baru domů a objednal si asi 10 taxíků....

Jenda_K
11. listopadu 2020, 21:08
5

Hlavně tyhle auta jsou v našich podmínkách pro lidi co potřebují tahat, nectějí Pickup a chtějí k tomu i komfort a spolehlivost.
Ono když potřebuju dostat bagr přímo na pracoviště, tak při rychlosti bagru 2 km/h ten podval opravdu nepořebuji nechat 1 km od místa hrabání na cestě. Kamarád tahá za Diskotekou 3 tunovou plošinu a dneska se auta na tahání opravdu špatně hledají. Sám pokukuji čím nahradit mojí 256 k 3,3 l obludu s 3,5 t na kouli a výběr moc není.

Fa
Fandatik
11. listopadu 2020, 22:11
0

Řešit auto, které projede staveniště a má na kouli 3,5t (není to pick-up) tak bych šel cestou nejmenšího odporu pro jedno z trojčat Suburban, Tahoe, Yukon.

le
lekla_ryba
16. listopadu 2020, 11:39
1

Ted jsem na twitteru zaznamenal obrázek - Best of 2019. V porovnání zemí podle kvality silnic (Mediafax) je ČR na krásném 81. místě v těsném závěsu za Pakistánem. Takže tu máme pro ty Land cruisery (malé i velké) ideální prostředí :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem