načítám data...

Rok za volantem: padesát aut, nespočet dojmů

Rok se s rokem sešel a já se rozhodl, že se pokusím zhodnotit skoro všechny vozy, kterými jsem vloni jezdil. Stručně, jasně a s trochou nadhledu. Snad u toho neusnete.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nikdy jsem nebyl moc bilancovací typ, ale když jsem vybíral tři nejzajímavější auta, která jsem letos řídil, do koláže na Instagram, všiml jsem si, že jich bylo padesát. A to je tak hezké číslo, že by bylo škoda to nějak neshrnout. Teda ono těch aut bylo víc, ale s touhle padesátkou jsem strávil většinou alespoň pár hodin a třímístné číslo kilometrů, takže mám alespoň hrubou představu o tom, jaké jsou. Tak bez zbytečných okolků – jdeme na to.

1 – Peugeot 208 GT-Line

Hned na začátek jsem dostal na hraní auto, které má našlápnuto stát se budoucí legendou na úrovni dvěstěšestky. Tenhle Peugeot sice není řidičsky moc zábavný, je to spíš spotřební materiál, ale má stylu na rozdávání a cool 3D kokpit. V rámci redakčního družení jsme s  tímto vozem a jeho protějškem od Citroënu vyrazili s kolegou Machačem do Pardubic. Po cestě se nic zvláštního nestalo, ale výsledkem byl srovnávací test nebývalé informační hodnoty.

 

2 – Toyota Supra

“Františku, můžu tu Supru vyzvednout z Toyoty a trochu si pojezdit?” Japonsko-německou novinku sice podrobil redakčnímu testu kolega Čáslavský, ale já jsem si tento šedivý vůz urval alespoň na jeden den. Dokonce jsem si kvůli němu vzal půldne volna. Vyzvedl jsem redakčního fotografa Radka a jezdili jsme pro radost po okreskách. Pak mi Franta Supru sebral, aby mi ji za týden opět vrazil do pracek a já s ní vyvezl ženu na večeři a nádavkem se ještě nechal od Jeníka Machače zaučit, jak že se jezdí bokem na namrzlé silnici. Supra byla špinavá a já unavený, ale plný dojmů a veselý. Říkejte si co chcete, tohle auto je super. 

 

3 – Škoda Kamiq

Ale nejsou všechna auta jen povedená. Kamýk je sice docela drahý, ale za to horší, než Fabie. A to si nemyslím, že by Fabka byla kdovíjaký kočár. V tomhle autě mě štvala evidentní rezignace na promyšlenost. Ani ty simply clever vychytávky tu moc nefungovaly. Zkrátka jsem měl dojem, že domácí automobilka sází na to, že průměrný český spotřebitel koupí cokoli se slepicí na kapotě. Tohle byl fail, ale na nejhorší auto roku přeci jen nemá. 

 

4 – Citroën SpaceTourer

Ale jo, vlastně nemám výhrad. Byl to malý obývaček na kolech s dvěma řadami sedaček, velkým kufrem, elektrickýma šoupačkama a uličkou mezi předními sedadly. Jezdilo se s tím docela pěkně, bylo to pohodlné a sice trochu nudné, ale v rámci třídy si nebylo na co stěžovat. Popojedem.

 

5 – Chevrolet Camaro

15.2. mě Jeník Machač požádal, abych ho odvezl do Kutné Hory, kde za hromádku bankovek vyměnil tmavozelený musclecar s LS osmiválcem a svorem. Tahle generace Camara je sice hnusná, ale vlastně jsem to docela chápal. Má targu, dobré audio, automat a pálí gumy na počkání. Ujel jsem s tím asi 50 kilometrů a bylo to super. A to to byla první cesta auta po asi třech letech stání. Pak se to celé trochu zamotalo a nebohý Chevrolet stojí od té doby v servisu, kde se z něj stává vražedná bestie plná performance dílů a přídavných chladičů. Už aby byl hotový.

 

6 – Citroën C5 Aircross

SUV od Citroënu mělo pohodlné sedačky, nízkou spotřebu a hezkou barvu. Přišlo mi fajn. Chvilku potom měl podobné auto půjčené Dan Borský a dodnes tvrdí, že to byl snad nejhorší krám, který kdy řídil. Buď na jeho kousku bylo něco špatně, nebo mám velmi nízké standardy. Kdo ví, asi to bude ta druhá možnost…

 

7 – Volvo C70 “v plný”

Únor byl měsícem, kdy jsem prodal Volvo C70, abych si koupil Volvo C70. Základní dvoulitr v socce s podvozkem naladěným na stupeň “bárka na vlnách” vystřídal exemplář s veškerou myslitelnou výbavou, továrním sportovním podvozkem a lepším motorem. Je neuvěřitelné, jak velký rozdíl dokáže udělat výbava a konfigurace. Původní C70 mě naplňovala zmarem a nejezdil jsem s ní rád, tu současnou si nemůžu vynachválit. Ale hádám, že redakčního popichování na téma “ty už si neumíš koupit nic jinýho, než Volvo” se asi už nikdy nezbavím.

 

8 – Mercedes Sprinter

Kterak jsem si vyzkoušel sladký život řidiče bílé dodávky. Sprinter je skvělý. Ve své třídě jde o etalon, který navíc stojí v akčních výbavách fakt super peníze. S Adamem Formanem jsme tehdy chtěli udělat srovnávací test s Peugeotem Boxer, ale nebohý Francouz dostal takovou nakládačku, že jsme raději napsali dvě různé recenze a na rozdíly mezi auty neupozorňovali…

 

9 – Volvo XC40 recharged

Ještě než se svět stihl definitivně zbláznit, stihl jsem doslova za pět dvanáct letecký výlet do Belgického Gentu, kde jsem mohl být přítomen slavnostnímu otevření nové automatizované linky na bateriové celky do Volvo XC40 recharged a rovněž představení tohoto malého elektrocrossoveru. Je to prostě čtyřicítka na baterky, tam není moc co vymejšlet. Zároveň je to ale první produkční auto, které má kompletní palubní software od Googlu. Android Automotive vypadá na jednu stranu fakt skvěle, na druhou ale samozřejmě přináší závažné otázky ohledně bezpečnosti dat řidiče a náchylnosti k hackerským útokům. Jsem na to hodně zvědavý.

 

10 – Škoda Favorit

V rámci porovnávacího testu se Scalou jsem dostal do pracek Favorita. Před deseti lety jsem jednoho měl, byla to velká nostalgie. Nechci úplně psát, že je to nějaké skvělé auto, pořád je to jen osmdesátkový lowcost, ale všechny ty klasické zvuky, chody spínačů a páček, povrchy…bylo to prostě “tam”. Ještě bych si jednou takhle chtěl projet devadesátkového Swifta. To bylo moje první auto a myslím, že by tam ta nostalgie byla snad ještě větší. 

 

11 – Škoda Scala

Já nevím no. Ani ryba ani rak. Scala není vyloženě špatná, v nejsilnější verzi s DSG a plné výbavě šlo o docela důstojný povoz, ale byla zoufale sterilní a zapomenutelná. Je to obstojný spotřebič a chápu, že je třeba poskytnout zákazníkům alternativu ke stále se zdražující Octavii, ale tohle byla fakt nuda. Musel jsem test pojmout jako srovnávák s Favoritem, abych měl vůbec o čem psát.

 

12 – Suzki Vitara MHEV

A je to tady. S druhou polovinou března přichází první lockdown. Ve Volvu mi pár hodin před vyzvednutím ruší testovací Volvo XC40, protože co kdyby bylo vevnitř nakažlivé. No…nic. Velmi švédský přístup, takže konzistentní a v zásadě v pořádku. Na scénu nastupuje náš spřátelený CanoCar a z Brna doráží žlutá Vitara Hybrid. A je naprosto skvělá. Za rozmné prachy hezky vybavené a v terénu schopné SUV je nakonec jedním z nejmilejších překvapení roku. 

 

13 – Hyundai i10

Malá nakupní taška vyrostla v plnohodnotné auto. Sice je možná až přehnaně agresivně tvarovaná, ale jinak musím říci, že oproti předchozí generaci, kterou jsem se nebál nazvat lowcostovým krámem, je současná i10 fakt povedená. Hezky se řídí a nabízí výbavu v dané třídě jinak nevídanou. Slušná práce. Fotky na úplně vylidněném staromáku zůstávají zajímavým svědectvím doby, takové už asi nepořídím. 

 

14 – Land Cruiser GRJ76

Jeden z letošní Top 3. Stará nová nazvedaná Toyota dojede kamkoli, má super zvuk, je pohodlná a tak nějak přátelsky zastaralá. Šedivý plastový interiér připomíná devadesátky, starý diesel má šnorchlem umocněný uklidňující chraplák. Jeli jsme jí fotit s Radkem, pak jsem jí zahrabal, ohodil sám sebe blátem, jel s ní na piknik v jednom z prvních hezkých jarních dní. Tohle auto bylo ztělestněním svobody. Je skvělé a chci ho.

 

15 –  Audi A4 

Je to hrozné klišé, ale tohle auto je fakt ztělestněním chladné německé preciznosti. Sedan. Tmavomodrý. s nafotvým dvoulitrem. Všechno je udělané přesně podle příručky. Všechno funguje naprosto předpokládatelně a jistě. Nic nepřekvapí. Je to nuda, ale takový ten typ nudy, který vás neštve. Tohle auto je jako dobrý chleba. Není to nic moc exotického, ale dokážete ho jíst celý život a nepřejíte se ho. 

 

16 – Honda Civic

S tímhle japoncem šlo jet neustále na plný plyn. Kombinace CVT, litrového tříválce a příplatkového stavitelného podvozku z něj udělala podmotorovanou okreskovou bestii. Prakticky nebylo potřeba používat brzdový pedál, možná až na nějaké vracečky. Byl jsem se s tím projet s Jeníkem, pak jsem ho pustil za volant a místy jsem měl občas strach. A taky to dost žralo, ale možná to mělo něco společného s tím okreskovým vymetáním.

 

17 – Renault Mega Ne 

První z několika pokusů s impulzivními nákupy levných aut. Koncem dubna jsem koupil za pětku Megana s 1,4 DCi. O dva dny později ho se zase prodal, mezitím vysál, umyl a vyměnil baterku. Nebylo to nijak strhující auto, ale malý diesel jel docela srdnatě a v interiéru bylo asi 17 uzaviratelných přihrádek. A taky měl černobílou (oražnovočernou) navigaci na monochromatickém displeji, která měla mapy z roku 2004 a zpoždění tak dva bloky. Pokud vím, automobil novému majiteli stále slouží a všichni jsou veselí. Nádhera.

 

18 – Volkswagen Multivan

Zbarvený jako tramvaj T3R.PLF v nejvyšší konfiguraci a s omračující cenovkou. Multivan byl sice skvělé rodinné auto, variabilita interiéru je příkladná, zadní lavice rozkládací na lůžko nechá vzpomenout na conversion vany, ale ta cena, to je prostě fakt úlet. Pořád je to přece jen dodávka a ačkoli je fakt povedená, cenovka mi přijde jak z jiné galaxie. A to to nemělo ani startování tlačítkem.

 

19 – Ford Transit

Oranžový Transit byl o poznání méně variabilní, stál méně než třetinu ceny Multivana a fungoval jako dieselelektrická lokomotiva. Pohon zajišťoval výhradně elektromotor, tříválcový ecoboost měl pouze úlohu generátoru. Byla s tím docela zábava, rozjezdy byly velmi svižné. Tak svižné, že mě to stálo tisícovku a dva body. A přitom to bylo auto s nejnižší maximálkou, jaké jsem kdy testoval. Omezovač byl nastavený na 120 km/h.

 

20 – VW Golf Mk4

Koupil jsem Golfa čtyřku s 1,4 16v a funkční klimou a tažným. Prostě klasická pracovní mula za cenu, na kterou nejde říct ne. Obratem šel dál, ale překvapilo mě, jak obsojnou dynamiku tenhle motor známý z Fabie Golfu udělil. Golf jezdí také dodnes, co vím, tak je znovu na prodej.

 

21 – Subaru BRZ

Já nevím no. Sice s tím šlo dělat nepřístojnosti při přejezdu křižovatek a jeho neposednost na tramvajových pásech byla návyková, ale jinak to bylo spíš zklamání. S BRZ jsme se za testovací týden moc nesžili a já došel k prozření, že asi fakt nebudu petrolhead starého typu, který ocení takováhle auta. Recenzi jsem tedy pojal jako rádobyžertovný seznam věcí, které s toyobaru není vhodné dělat, což se PR manažerům příliš nelíbilo a Viola to pak musela žehlit oslavnými ódami na Forester a XV.

 

22 – Ford Puma (ta stará)

Dostal jsem za úkol Viole prodat její starou Pumu. Trocha lásky, leštění karoserie, důkladné čistění, promazání, drobné opravy…však to znáte. Ačkoli měla svoje nejlepší léta už za sebou, stále fungovala docela dobře a byla zábava s ní, i přes vymlácené komponenty přední nápravy, vymetat středočeské okresky. Nový majitel se nakonec našel překvapivě rychle a tak dělá malý Ford radost dál. Tak to má být. 

 

23 – Mercedes CLA

Nádherný žlutý kýček. Vypadá jak nějaké ostré AMG, je levnější než ovce v náloži, umí nekonečno barev ambientního osvětlení a je prostě cool. Sice to není moc řidičské auto, ale je to dokonalá přepravní kapsle, která mi fakt udělala obrovskou radost. Vůbec jsem vlastně nevěděl, co od něj čekat, ale nakonec to bylo naprosto skvělé auto. Teda alespoň podle mě, třeba Jeník Machač tvrdil, že je to jen falešná hra na luxus zahraná tak dobře, že by jí skoro i uvěřil. Ale já jsem přeci nenáročný uživatel… 

 

24 – Renault Clio

Klíště. Úplně normální dobře udělaný francouzský hatchback. Měl hezkou modrou metalízu, uvnitř bylo tak akorát místa a stál pár drobných. Po projetí kaluží mi začal hlásit chybu ABS, ESP a brzd. Druhý den to přešlo a já jsem z téhle epizody měl jistou dětinskou radost. Je milé vidět, že francouzi jsou i v turbulentních dobách stále, co se týče svých vozů, pozoruhodně konzistentní. 

 

25 – Ford Mustang Cabrio

Toho měl opět pujčeného Franta, já ho jen vracel. No vracel – ohřál se u mě asi 24 hodin a 250 kilometrů, takže jsme se trochu seznámili. Mustang v kabriu s automatem a rychlýma pruhama je přesně ten typ auta, co bych si naspecifikoval já sám. Vloni jsem takhle podobně hlídal Bullita. Byl sice fajn, ale automat mi k americe sedí tak nějak líp a kabriolet je v případě takhle hlasitého auta taky tak nějak lepší možnost. Bylo to super, užíval jsem si znechucené pohledy okolí a jezdil s otevřenými výfuky. Protože tak by to s Mustangem mělo být, ne? 

 

26 – Ford Puma (ta nová)

Novou Pumu mi půjčil Hamster na pár kilometrů. Chtěli jsme jí vyfotit na mém oblíbeném místě ve Strašnicích, po cestě jsem jí ale prorazil bočnici pneumatiky (v dešti se mi schovala díra na silnici). Absenci rezervy jsme vyřešili instalací R15 ráfku z Volva, který jsem měl doma, další den jsem koupil dvě gumy od Continentalu, nechal Forda přezout a vše bylo zase sluníčkové. I takovéhle věci se holt stávají. Teoreticky by to šlo řešit přes pojišťovnu, ale prakticky mám raději, když se takovéhle situace po domluvě se správcem vozů od automobilky řeší napřímo. Protože i bez takových karambolů mají své práce dost.

 

27 – Volvo XC90

Nejlepší rodinné auto na světě. Tak to prostě je. Nemalou část testovacího týdne odřídila má drahá žena a já se jen vozil a bylo mi dobře. Vnitřek v hnědé velbloudí kůži s dřevěným obložením a křišťálovou hlavicí řadící páky je prostě nádherné místo bez ohledu na to, zda jste pasažér, nebo řidič. A navíc s ním není kam spěchat. Svět v něm plyne pomalu, klidně a bezproblémově. Zív.

 

28 – Ford Scorpio

Protože mi z eskapády okolo Pumy zbyla jedna guma navíc, kterou jsem věnoval Fordu s tím, že až se někomu povede to samé co mě, bude to mít bez práce, měl jsem si za to vybrat odměnu. A já přesně věděl co chci. Vínové Scorpio jako esence devadesátek nezklamalo. Bylo přesně takové, jak jsem si ho vysnil. S nakřáplým barytonem dvoulitru, lány veluru a šíbrem na kličku šlo o dokonalý stroj času do dob, kdy jsem poprvé objevil Warcraft II. 

 

29 – Škoda Superb

Škodná do třetice všeho dobrého. Zatímco Scala ani Kamýk se mi moc nelíbily, nejsilnějšímu benzínovému Superbu jsem neměl co vytýkat. Ve verzi se dřevem na palubce měkkým adaptivním podvozkem připomínal fullsize sedany zpoza oceánu, byl efektivní, rychlý a pohodlný. Pět metrů velmi slušného rodunného auta vcelku, takhle přesně si představuji auto pro ty, co chtěji prostě jen dobré auto bez zbytečných emocí a sportovnosti. 

 

30 – Land Rover Defender

Nový Defík budil vášně, takže jsem si ho samozřejmě musel půjčit, abych si udělal názor. Je to stylovka, ani v terénu není marný, ale některé detaily mi přeci jen pily krev. Ať už je to zadní horní okénko, které nemá žádný smysl a je na úplně blbém místě, nebo imitace protiskluzového povrchu pochozí kapoty prvního defendera na zcela nepochozí kapotě tohoto nového. A pak se stále nějak neumím popasovat se zadními světly. Svoje publikum si to auto zcela jistě najde, ale pro mě raději Toyotu, prosím. Nebo Range.

 

31 – Audi Q5 

Na plug-in hybridní Audi jsem skoro zapomněl. Nebylo vůbec špatné, dokonce bylo velmi dobré, ale naprosto excelovalo v disciplíně zapomenutelnosti. Na tom autě nebylo vůbec nic zajímavého. nic, co by se mi nějak vrylo do paměti. Bylo docela rychlé, docela pohodlné, šlo nabíjet ze zásuvky a zcela jistě půjde o oblíbený ženský automobil vyšší třídy. Je to vlastně velmi dobré Audi. Opět, stejně jako A4, chladně efektivní a objektivně bezchybné.

 

32 – Alfa 156

Honza vydyndal v našem spřízněném autoservisu Italmotori Alfu 156 s dvoulitrem. Je to bejvalá novinářská testovačka, takže v plný s příplatkama. I přesto to auto nemělo vlastně skoro žádnou výbavu. Ale jezdilo krásně. Nutno říct, že kluci na něm v servisu nechali ruce, on ho jeden nejmenovanej bazarník sice vychválil jako super koupi, ale nebýt důkladné podvozkové kúry a generálky motoru, dopadla by jako většina současných 156 – jako vrak vydávající spoustu děsivých zvuků. Jenže tahle je teď skoro jak nová a je s ní fakt radost jezdit. 

 

33 – Fiat 500

Pětikilo mám rád. Je legrační, stylové a hezké. Co na tom, že místy trochu pokulhává zpracování, laciné materiály mě tady neuráží. Prostě drndátko do města jak má být. Tohle byl mildhybrid a nebylo to skoro poznat, italové to vzali klasicky stylem “když to teda musí bejt” a dali tam tak malou baterku a tak slabý elektromotor, že až se za pár let rozbije, tak to majitel asi ani nepostřehne. Velmi správně, velmi italské. Belisimo. Fettucine. Farfalle. Calzone. A tak.

 

34 – UAZ Hunter

Krátký avšak silný zážitek ze svatby Adama Formana. UAZ v expediční výbavě je hrdým zástupcem ruského automobilismu dvacátého prvního století. A také nemalé části dvacátého. Mávnul bych rukou nad zastaralostí vozidla, ta mi nevadí, je to pochopitelné, ale diletantská kvalita zpracování, křivé spáry, odbyté sváry karoserie, nebo z fabriky špatně přišroubované díly vnitřního obložení, to je fakt žalostné. Jako kuriozita je UAZ fajn, ale nepřestává mě fascinovat, že to rusové opravdu zkouší prodávat jako automobil.

 

35 – Renault Espace

S myšlenkou luxusního MPV si u Renaultu pohrávají už z dob Avantimu a trh na to stále ještě není připraven. Espace je na půl cesty mezi MPV a SUV a dalo by se říci, že i na půl cesty k úspěchu. Neměl jsem mu moc co vytknout. Je fakt pohodlný, hezký, skvěle vybavený a prostorný. Ale chápu, že většina zákazníků půjde v těhle vysokých cenových hladinách raději pro nějaké to velké SUV. Protože to se zkrátka nosí. Je to jedno z těch aut, které by všichni chtěli, ale nikdo si ho nakonec nekoupí.

 

36 – Corsa E 

Můj první týden s elektromobilem. Napínavá cesta do Krušných hor, neustálý strach z klesajícího dojezdu a rozčarování nad odbytými detaily, které prostě nelze u tak drahého auta tolerovat. Corsa E je velmi obyčejný elektromobil, ale to je vlastně asi i jeho největší přednost. Právě to, že je dokonale nudný a předvídatelný z něj dělá ideální volbu pro ty, kteří sice nejsou fanoušky elektromobility, ale pořizují si elektromobil třeba kvůli nějakým těm zvýhodňovacím pobídkám od vlády. Až na to nabíjení je to totiž furt “jen Corsa”. 

 

37 – Peugeot 3008 

300 koní, atraktivní vzhled, slušná čtyřkolka, vyladěný infotainment…ani na jedno jsme ještě nedávno nebyli u Peugeotu zvyklí. Za poslední tři roky udělali u lvíčka obrovský skok kupředu a plug-in hybridní 3008 je opravdu povedené auto. Tohle bylo další velmi milé překvapení letošního roku, pamatuji si totiž předchozí generaci 3008 a o té toho moc hezkého říct nemůžu.

 

38 – Volvo S90

Mám rád Volva, mám rád velké sedany, takže tohle by mělo být to nejlepší. A asi i je, jen se nějak vnitřně pořád nemůžu srovnat s tím, že se S90 už vyrábí jen výhradně v Číně. A já Čínu nerad. Ačkoli jsme na ní všichni ekonomicky závislí, pořád je to skrznaskrz prohnilý režim a navíc mají za prezidenta medvídka Pů. No ale dost už politiky. Do půjčené S90 mi během testovacího týdne nacouvala rychlostí asi 7 km/h paní s Hyundai i10, byla z toho chudák celá vyplašená. Neméně vyplašený byl i přední radar, který tenhle ťukanec vyřadil z provozu. Nevím, kolik přesně nakonec stála oprava, ale evidentně bylo dobře, že jsem nechal nehodu zaevidovat příslušníky policie, protože i přes sotva viditelnou prohlubeň na plastovém nárazníku to bylo dost nad zákonnou výši 120 tisíc.

 

39 – Honda E 

Dřevo, akvárium, legrační vzhled a displejová zrcátka. Z hlediska finančního to absolutně nedává smysl, ty displeje vepředu na palubce nefugnují ani moc ergonomicky, ale v kategorii futuristická hračka to naprosto exceluje. Éčko je přesně takové to auto ze sci fi filmu z roku 2000 a já jsem moc rád, že se vyrábí. Iluze budoucnosti je tam dokonalá. 

 

40 – Ford Transit

S podzimem jsem se po deseti letech odstěhoval z Prahy na vesnici. Ve Fordu mi příhodně půjčili dodávku, takže jsem celý týden vozil nábytek, dřevo, stavební materiál, mošt, jablka, nářadí…tahle testovačka si to u mě ve velkém odpracovala. Vzpomínám na ní moc rád. Silný motor, hydroměnič, příjemný posez a spousta moderních technologií v čele s famozně fungujícím automatickým parkováním dostala tenhle čistokrevný užitkáč do mojí Top 3. 

 

41 – Lexus RCF

Přijel Jeník, půjčil mi osmiválcový závodní Lexus a já bych hrozně rád napsal, že jsem si ho povodil s prstem v nose bokem po okreskách, ale to bych lhal. Měl jsem strach, že to rozbiju, jel jsem s tím na dědečka a sotva to někde pořádně prohnal, zadní kola jsem skoro neprotočil. Profesionální názor závodního jezdce tedy zprostředkovat neumím, ale musí se nechat, že to byl i tak super zážitek. Takováhle auta se zkrátka dneska už skoro nedělají a ačkoli zvládne hybridní technologie vypumpovat oslnivé výkony i z maloobjemových motorů, pětilitrový osmiválec to zkrátka nenahradí. 

 

42 – Honda Jazz

Vypadala jako lenochod, jezdila ale lépe, než lenochod, to jen tak pro pořádek. Honda čerpala částečnou interiérovou inspiraci z “éčka”, přidala skvěle variabilní prostor a hodně úsporný hybridní pohon a výsledkem je fakt povedené mini mpv. Jen se bojím, že ač je tahle koncepce skvělá a vůz povedený, zákazníci sáhnou raději po nějakém crossoveru od konkurence, protože to je dneska tak nějak víc cool. 

 

43 – Mitsubishi Space Star

Tohle auto mělo naprosto děsivý podvozek, šlo tomu rozblikat ESP ve třicítce na rovné cestě. Slabý motor sice točil nesmysl, ale nejel, podvozek se houpal a celé to doplňoval need for speed paket. Vlastně mě to takovým divným způsobem bavilo, bylo to jako parodie sebe sama. Ale pokud někdo v Mitsubishi myslel tenhle sport paket, co připomínal soustavu nalepovacích doplňků z benzínky, vážně, měl by si vyndat ruku z nočníku.

 

44 – Suzuki Ignis

Vesnické auto. Mělo barvu bahna, umělo jezdit rychle po polňačce, moc nežralo a některá technologická řešení byla až komicky zastaralá, ale velmi spolehlivá a funkční. Nazval jsem ho ideálním autem pro český venkov a evidentně si to myslela spousta lidí, protože test tohohle prcka měl přes sto tisíc přečtení. 

 

45 – Hybridní Focus

Dozvěděl jsem se, že Ford dělá hybridní verzi Focuse s litrovým tříválcem. To mě zaujalo hlavně ryze z technického hlediska. Litrový výkon motoru je fakt skvlěý, chtěl jsem si to pořádně nastudovat. No a pak vydal mistr Vaculík video, kde vzal přesně tuhle testovačku do válcové zkušebny a dvacet minut tam rozebíral technické nuance. Takže jsem kapituloval, do testu dal odkaz na Vaculdovo video a psal o infotainmentu a výbavě.

 

46 – MIG-21

Naši kamarádi ze spolku RealSim ve Vratislavicích dokončili práce na plně funkčním simulátoru MIGu 21 (no, simulátoru, ono to je reálné letadlo postavené do haly) s unikátní sférickou projekcí. Funkční přístroje, zpětná vazba ovladačů, několika set wattové audio, vedro a dřina. Dostat tuhle rouru s křídlama do vzduchu je docela kumšt, ale zároveň to je ten nejmenší problém, přistát se mi nepovedlo ani na desátý pokus. Je to fakt super zážitek a smekám před všema, kdo v tomhle stísněném kokpitu někdy opravdu vylétli s Fishbedem do vzduchu.

 

47 – Citroen C3 

Francouzi omladili svoje malé kulaté autíčko. Na první pohled to není poznat, na ten druhý jsem zjistil, že prostě jen opravili chyby a přidali pár barev. Zůstala ale nízká cena a dobré jízdní vlastnosti a hlavně příkladné pohodlí. C3 byla už před faceliftem jasná odpověď na otázku “jaké nové auto do tří kil si mám pořídit” a na tom se nic nezměnilo. Jen si teď můžete dát dopředu parkovací senzory a pár dalších blbinek.

 

48 – BMW 840d

Měl jsem testovat BMW X1, ale to někdo naboural, takže jsem dostal narychlo náhradu. Vlastně jsem vůbec nevěděl, co s tím. Přišlo mi, že na takhle velké BMW jsem ještě trochu moc mladej, však mi není ani třicet. Cítil jsem se v něm dost nepatřičně, ale jinak to bylo super. Dostatečný výkon, spousta pohodlí, pěkný zvuk. Žralo to sedm, což bylo vyloženě vtipný vzhledem k rozměrům a výkonu auta. Matná barva vypadala možná efektně, ale nešlo ji udržet čistou. Na fotkách je to auto špinavé a já doufám, že se za to v BMW nezlobili. 

 

49 – Renault Clio

Koupil jsem klíště za pětku. Funguje mu klima, není rezaté a vlastně mu není co vyčíst. Navíc jsem se díky tomu seznámil s jeho bývalým majitelem, panem Černým, který kdysi, když jsem ještě ani nebyl na světě, psal pro Svět Motorů. Taková setkání mám moc rád. Clio jsem umyl, olepil blbostma a dal Jeníkovi ke čtyřicetinám. A co bylo dál…No on se vám tu asi přizná, floutek jeden nevycválanej.

 

50 – Volvo V70

Padesátku dostává moje daily auto. “Strýcovi”, jak ho překřtil Jeník, táhne na 23 let a právě oslavil tři sta tisíc. Šlape jako hodinky, vypadá pořád docela hezky a ačkoli je to jen naftové kombi, pořád mě baví. Co jsem se přestěhoval z Prahy, natočí denně kolem sta kilometrů a nevypadá, že by ho to nějak vyvádělo z míry. Je pohodlný, úsporný, odvezl spoustu nákladu a i když je to jedno  z nejméně hodnotných aut, která jsem letos řídil, vážím si ho ze všech nejvíc. Tak na dalších tři sta tisíc.

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
03. ledna 2021, 02:56
1

Teda Kubo zveřejňovat článek v tuhle hodinu, na to jsem zvyklý spíš od Dana, od tebe to překvapí:D

Jinak jsem byl od chvíle co jsi napsal u Kamýku že ještě nebyl nejhorší, zvědavý co to tedy bylo a ty to nepriznáš? :)
Tipoval sem toho srupidniho hybridního Transita nebo ten Mitsubishi:)))

A jo, přiznávám, máš tam pár aut které ti závidím;)))

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 10:04
0

Včera to bylo na Dana no. Pustil jsem se doma do práce na elektrice, měla to být rychlá akce na pár minut. No a v devět pořád nešel proud :) Radosti rekonstrukce.
Nejhorší bylo asi to Mitsubishi, ale to zas bylo alespoň levné. Ve finále, kdybych měl zohlednit i cenu, možná by to Kamýk nakonec vyhrál.

-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 10:08:36

Kuře
03. ledna 2021, 13:20
0

Tvl to mi sereš, ten se mi, co se vzhledu týče, líbí že skodovackych crossoverů a SUVček asi nejvíc;D

Ronoath
03. ledna 2021, 17:41
5

Vida, mi zase připadá nejškaredší. Z bočního profilu to vypadá, že to má úplně useknuté pozadí. Sto lidí, sto chutí...

ra
rainero
03. ledna 2021, 10:18
1

Jakub ako vždy pochvala. Otázka tvojmu vozovému parku: zachytil som inzerát na V70 a pár na náznakov i k "Céčku"... Nakoniec ostávajú?

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 10:55
0

Véčko jsem zkoušel prodávat asi před rokem, to jsem se nudil a přemýšlel o akvizici Volva 245. Ale nakonec jsou auta doma a já jsem spokojený. Ono se dost změnilo tím mým stěhováním. Teď mám velkou zahradu, garáž, takže je na auta dost místa, ale naopak je méně času. Do tohoto schématu se Volva, která není třeba moc šlechtit, jen zabírají místo, hodí velmi dobře.

krab
03. ledna 2021, 10:28
0

Nemít rád BRZ fakt pochopit nedokážu...

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 10:53
1

Je to podmotorovana tvrdá jebka s odbytym interiérem. Za ty prachy máš CLA. Tak.

To je samozřejmě trochu s nadsázkou, svoje publikum to jistě má. Stejně jako ho má uaz Hunter. Však už visáči zpívají, že každý zboží má svyho kupce. Nebyla by nakonec nuda, kdyby nás všechny bavily tyhle zastaralé obskurnosti, jak máš rád ty?
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 10:58:26

Ju
Junior
03. ledna 2021, 11:05
0

Ty nech toho :D
Sám ho nemáš, ikdyž bys ho mít v pohodě mohl. Dokonce si ho prodal, protože ti jiný auta nabídla víc. A ono to tak prostě je. BRZ je opravdu niche auto.

krab
03. ledna 2021, 11:17
-1

Kluci, ale to neznamená, že to auto nemám rád... nemám prostě tolik místa doma a hlavně času ujezdit já nevím 10 aut... jinak bych si GT86 koupil klidně znova (nebo Subaru BRZ) . Vy dva jste zrovna tak o skoro 10 let mladší kluci, Junior asi ještě o víc než já a člověk by čekal, že přesně tohle auto si koupíte, pokud si to budete moct nějak jen trochu dovolit a budete se v tom učit řídit a lítat po okreskách, sem tam, když zbyde nějaká koruna tak v sézóně na nějaký ten okruh. A jeden si vozí prdel ve Volvech, básní o tlačítkách na touchscreenu nebo o světýlkách podsvícení u mercedesu a druhý brázdí krajinu usedlým (sic stylovým) Golfíkem GTD (pokud si to pamatuju dobře) . Doba se asi mění ... Já byl na to auto nažhavenej tehdy už od doby o první zmínce o něm. A mám ho v oblibě doteď. A doufám, že auta podobnýho typu budou vyrábět i do budoucna pořád. Jenže když vidím ten nezájem mladší generace, kdoví jak to bude...

Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 11:21
0

Matěj: Říkám, že to je s nadsázkou. Mě tím prostě nebavilo jezdit. Neumí to takový to navykovy zrychlení, není z toho moc vidět, sedačky jsou dost nepohodlný. Nevím no, myslím, že je to jako chodit v drevakach. Je to tradiční, ale proč vlastně.
Miata mě nikdy nijak zvlášť netankovala. Je to legrační malé auto, mám na něm rád, jak se nebere vůbec vážně. I jeho majitelé si z něj dělají srandu a je to milé. To u Brz bohužel nadhled chybí. To je serious bussiness sporťák a opovažte se to někdo zpochybnit...
Krab: To je pořád ta samá diskuze, tocime se na tom pod skoro každým článkem. Ty máš názor, že jediné správné motoristické nadšenectví je to tvoje.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 11:23:31

beastar
03. ledna 2021, 11:26
0

Vzdyt ja ho taky nemam rad:D A to dokonce ani potom, co jsem se pred Vanoci znovu svezl Libe otocka. Chtel sem o tom psat to auto me bohuzel nepresvedcilo.

Nenabiza zhola nic krome te koncepce. Urcite bych si to nekoupil. A ano jsou daleko lepsi auta. I kdyz presne sve publikum jako kdysi olitane Alfy apod. to ma. Samozrejme pro ne jsou to nejlepsi auta na svete asi jako pro me R.S. T. Chapu. A dneska 200k z atmo boxu fakt neni nic co te vystreli z trenek. Bezna auta maji 120k :)) To byla hodnota v roce 98 magicka.

beastar
03. ledna 2021, 11:34
0

Krab: Jedno slovo Porsche... potom te nikdy nemuze bavit low budget Brz.

krab
03. ledna 2021, 11:51
0

Beastar: vím. Ale já dodám jednu věc. Můj názor s odstupem času je, že jsem to svoje auto (GT86) prodal v podstatě moc brzo po koupi. Nestihl jsem si v něm užít zimu, jelikož jsem neracionálně auto šetřil a nechtěl brát do soli, přestože by to bývalo v klidu přežilo a nic zle by se nestalo. Aspoň bych se ho naučil ještě líp zvládat a pak se teprv rozhodnout co dál. Místo toho jsem koupil daleko schopnější auto (Lotus) možná tedy ne v rychlosti v přímce, ale v přímočarosti reakcí a nutnosti umět řídit přeci jen už pokročilejším způsobem. A to se učím doteď....

Abych to zkrátil, BRZ bych si možná v budoucnu pořídil znova už kvůli tomu, že ho lacino havarině pojistím (což u dražších sporťáků nehrozí), vyzkoušel auto na nordschleife, využil ho na nějaké jiné jízdy během roku, je super, že se do něj dá usadit i dítko (zrovna jako do Porsche) a dá se třeba do budoucna zauvažovat o dalších úpravách, které to auto posouvají dál. A proto to auto mám rád. To je ten důvod.

Ju
Junior
03. ledna 2021, 12:37
1

Krab: Hale co ti mám říct. GTD bylo naoperákový jako "Rozumná" varianta, vyměkl jsem a nechal se ukecat. BRZ v možnostech bylo, kdybych ho tenkrát koupil, neprovařil bych tolik jako na tom operáku (protože fleetový pojistky, havárka na BRZ by mě nestála prakticky nic). No co, pozdě bycha honit :-)
A teď? Teď už "není prostor" to koupit. Jako hlavní auto to mít nechci (ikdyž jsme si o tom s beastem vypisovali před představením tý nový). Protože prostě sorry. Chci powaaaa, zvuk a trošku MI :) Co prostě nemusíš nikomu vysvětlovat, že jako to řízení je super a hlavně ta linearita výkonu. Sorry, jsem jsem v tomhle prostě jednoduchej. A navíc, i zadní sedačky bodnou. Velmi pravděpodobně se rozmnožím dřív než nástupce GTDčka "dojedu". A zas řešit nový auto, parkovat to, vybírat, servisovat, pojišťovat? Díky, nemám zájem :-)

No uvidíme, kam mě kroky povedou. Chtěl jsem nový auto koupit/dostat už 2020, nakonec jsem vyměkl a řekl, že radši nechám prachy ve firmách a odkoupil to GTD "za pár", že si ho ještě nechám. Asi poměrně dlouho, je to vlastně hrozně super auto. Jede, klimuje, nežere. Ďolíčky a oděrky už mě nebolí. A aspoň se mám na co těšit :-)

krab
03. ledna 2021, 15:08
0

Junior: mě to bylo jasný. Nakonec Golf GTD je rozumná volba a fajn auto a nakonec i ta zůstatková hodnota nebývá u nich vůbec špatná. Operák něco stojí, tak ostatně zadarmo ta auta nerozdávají, ale je fakt, že je to zas zajímavá možnost jak dneska můžeš v podstatě bez úspor (jen se slušnou prací) přičuchnout k novýmu autu. Za mě to tak nějak, když jsem byl v rozmezí 20-25 let nebylo, tak jsem se mazal s různejma ojetinama. Ale byl jsem za to rád.

Je fakt, že hračky na výběr pořád jsou. Ať už možnost sehnat pořád nějaký BRZ Spec S edici nebo některý z těch finálních, tam jsou už lepší brzdy a kvalitnější tlumiče, to tomu pomáhá. Ale taky se nám objevil GR Yaris a to je sakra dobrý auto a když se to sečte co do něj šlo za techniku, tak i za dobré peníze. Taky proto je kolem něj takový šrumec. Nějaké svezení se rýsuje teď brzy, tak na to se nesmírně těším. Sice 3 hrnek a zvuk motoru dovnitř z repráku není úplně můj šálek čaje, ale třeba to bude pro jiný zážitky komplet zapomenuto.

Ju
Junior
03. ledna 2021, 16:22
2

Jj, jenže hračky. To je přesně ono. 340i koupíš. Sice tě to oproti Supinu TDI vyjde dráž, ale zase ho to zcela nahradí + přidá fun factor. To není špatnej deal. I si to nějak "omluvis" sám před sebou.
Kdežto BRZ nebo ten Yaris je vopravdu jenom na hraní. A ono když máš 900k "na vyhození z okna", tak už často máš i tech druhých 900k, abys koupil třeba M2 nebo Cayman. Nebo za těch 900 koupíš jinou, ojetou hračku. Vette, starou M3?
BRZ prostě není tak OK deal. Je to něco jako Entry level Rolexy. Když nemám prachy, no tak nekupuju Rolexy (=auto na hraní) a když mám, tak jdu do vyšší řady. Třeba Elise :)

krab
03. ledna 2021, 16:53
1

Aha, ty na to díváš ještě takto. Zrovna u těchhle dvou zmiňovanejch aut (GT86/BRZ a GR Yaris) vyloženě nejde o žádný imagemakery nebo sexy auta, kterýma se dá vytahovat před holkama... To jsi holt mimo a často ti v tomto ohledu u nás poslouží i ten Sup TDI, jen stačí aby byl novej nebo aspoň vypadal "draze" :-D

Lidi co znám a mají BRZ/GT86 typicky dalších 900k na lepší sportovní auto nemají. A to byl důvod proč to Toyobaru. Typicky se řeší : Toyobaru nebo MX5? A ten kdo už má děti, tak typicky chce Toyobaru, protože má zadní sedačky a dají s v tom občas vzít na výlet. Co se týká nového GR Yarise, tak uvidíme, ale zatím vím jen o pár lidech co si ho pořídili a typicky je to jiná klientela. Lidi co mají klidně v garáži ještě opravdu drahé schopné sportovní auto nebo jsou to přímo závodníci a GR Yaris objednali protože věří, že ten tým Marcuse Gronholma do toho vložil pod neobyčejně "volnou" rukou vedení Toyoty neobyčejné vlastnosti. A potvrzuje se, že to nejspíš i tak bude.

Je to stejně sranda... zrovna tady na diskuzním autíčkáři aby člověk hledal argumenty, proč je super, že aspoň jedna automobilka na světě pořád dokáže stavět dostupné zadokolkové kupé. :-D

Ju
Junior
03. ledna 2021, 17:04
2

Tak nějaký se očividně prodaly, nějaká klientela je. Akorát ji zespoda ohryzujou auta jako je i ta tvoje 325i a zeshora právě BMW nebo Porsche.
Nejde o image maker nebo vytahování se před holkama.. Ale o to, že BRZ je objektivně fakt na hovno auto. V kontextu použitelnosti jako dopravniho prostredku.
Btw je právě i rozdíl jestli ses Franta z beastova blogu o Meganu a Vette nebo podnikatel. V tom prvním případně máš většinou ofci "zadarmo" a řešíš určitě druhý auto na hraní. Pak to BRZ třeba i dává smysl. V tom druhým případě víš že si i pracovní auto musíš koupit sám a pak radši prihodis pár set daňové uznatelnych tisíc a koupíš rovnou něco poradny o na potah. No a jak jednou dailys 300k+, tak na co si budeš kupovat nějakej udejchanej ctyrhnek...

Ju
Junior
03. ledna 2021, 17:18
2

...prostě u BRZ musíš odevzdat hrozně moc (kufr, čtyři dveře, dostupnou dynamiku...) abys dostal zpátky LW a zadohrab. Ze kterýho ti na dálnici bouchne hlava. Kdežto třeba u STI (do kterýho mě tatík nakonec dotlaci aby se ho zbavil a mohl si koupit další nový auto pro sebe, vlastně další auto nemusím vybírat :)) nemusím odevzdat vůbec nic. Je to pořád ctyrmistny auto, se solidním výkonem, který navíc na správný cestě i pobaví. Nějaký házení prdeli na vyjezdech z mokrých zatáček nevyváží možnost sežrat si na dálnici v klidu bagetu a přitom to pořád kalit 200 kopec nekopec.

beastar
03. ledna 2021, 17:58
5

Ja vam tady do toho moc nebudu zasahovat. V hodne vecech souhlasim s Juniorem. Krabe ty si myslim moc neuvedomujes, ze prave tady na Autickari je vubec nekdo ochoten vest diskusi na tema Brz. Jinde by ti proste napsali, ze je to mrdka a smytec.

Ty moc vychazis z premisi, ze kazdy kolem aut touzi po lehke zadokolce. Ok, znam lidi, co s tim fakt umi je radost na ne koukat..Jenze ti stejni ti predvedou jizdu s Brz ale stejne tak s tou 340i atd atd atd. Vetsina majitelu Brz/gt86 to proste nikdy nedokaze takto prohnat. Plus ti podnikatele, co je zminuje Junior. Ti povetsinou nejaky tvoje dreams come tru, lw, rwd, manual maji na salamu. Casto koupi radeji kone, nebo bawo a ja je chapu.

Brz je odvazny pocin. Ok thats all. Muze se fajn potunit coz US/Can boy racers urcite ceni. Jako proc mas vzdycky pocit, ze je nutny to hajit. Podivej se na ten Jakubuv vyber? Mas vazne pocit, ze prevazuje rwd sportak?:)) Ne co. Mimochodem o tech penezich jak pise Junior. Tvl tak to presne je... Ja vubec nechapu me prijde, ze fanousci starsich aut ziji na jiny planete. Nebo sem mozna ja mimo fakt nevim. Penize si musim vydrit a pak si koupim co mam rad... no fckin more. Nikdo mi nebude diktovat a vypravet, ze jediny pravy petrolheadstvi je 200k auto se zastaralim interirem a nic moc designem. Ctyrvalec vole... :D To je pro me okey ale u jinych aut zase Krab crew pise tvl je V4 LOL my chcem aspon sest valcu. Proste schizofrenni parta fakticky.

krab
03. ledna 2021, 18:33
-2

Ono Beastare taky hromadu těch kluků, co tyhle auta mají sem asi už pomalu nechodí. Ono se sem dost nadšenců myslím natáhlo s Vavrisem a teď je to poslední 2 roky docela mainstream. Není to stěžování si, jen konstatování. Tu schizofrenost si u petrolheadů vysvětlíš snadno takto: tohle je postupně zužující se skupinka lidí, co oslavují auta, která mají cosi co se často špatně popisuje všem tak aby to pochopili. Zkrátka auta s duší. Zní to sice debilně, ale já tak auta rád hodnotím a jsou prostě taková, kde mi to rezonuje a jiná, kde prostě emoce necítím. A to BRZtko tu duši má. Za mě víc než STi. A to jsem si STI mohl celý týden vyzkoušet v různých režimech. S BRZ se toho řidičsky a specilelně pod vedením zkušenýho jezdce naučíš v zásadě víc. Ono to, že je to pomalejší je výhoda pro ten trénink. To, že to auto nedrží v zatáčce tak jako STI je opět výhoda. Můžeš se na BRZ líp učit poznávat co se děje, když uděláš to nebo ono. Auto reaguje dobře na podněty a dá se v trénovat v nevelkých rychlostech. Já to vnímám jako výhodu. Na druhou stranu to, co píše Junior chápu, já tomu rozumím. Je taková doba, kdy většina chce být radši ohromena zrychlením a obklopena komfortem nebo elektronickou výbavou. Já si o tom myslím, že to dobře není, ale holt tak už to je...

Mimochodem v tý naší "sunday drive" skupině to vnímáme všichni dost podobně a i mezi dalšími kamarády okolo aut. Takže já nemám pocit, že tady by to bylo nejpetrolheadštější. Spíš sem furt ještě rád chodím nakouknout co se tu děje a tak. A je fakt, že teď tím komentářem na Kubu s tím jeho "odbytým" konstatováním, že BRZ je srágora mě trochu teda nadzdvihl ze židle, ale nechci bejt úplně hnusnej. Aspoň jsem se pokusil vysvětlit v pár komentářích, proč stojí za to nelomit nad tímhle autem úplně hůl...

Jasně, pro hodně pokročilé jezdce už sériová BRZ není to pravý auto, zvládnou zkrotit větší výkon a užijí si i lepší zvuk motoru (ten má BRZ v podstatě nijaký) i sofistikovanější techniku. Ale většina těch lidí příliš dobře obecně řečeno neřídí a zrovna právě BRZ je ideální nástroj k tomu, aby je v tom třeba zkušený instruktor naučil jezdit. Přitom to auto jde levně pojistit. Já třeba sám nad tím trošku uvažuju, že jestli do budoucna uvidím, že vůbec bude nějaký čas zas třeba zkusti znova okruh, jezdit zase na NS atd... tak možná to BRZ nějaký koupím a využiju ho tentokrát intenzivněji jako tréninkový auto, který bude pořád dělat radost. Na druhou stranu, jak říká Junior, ona třeba ta vhodně upravená 325i jak má kámoš udělá podobnou službu za podstatně míň peněz. Takže i tohle je nějaká cesta. Na druhou stranu vím prd co bude, na co bude čas, navíc rád tak trochu "sbírám" zajímavá stará auta, takže mě to spíš táhne k třeba dalšímu youngtimeru, když by na to byl čas a místo a ty peníze se utratí zkrátka opět jinak než za nějaké BRZ. Takže pro mě je to s otazníkem, zda bych si BRZ/GT86 koupil někdy znova, občas si říkám, že bych rád, jindy zase, že už to je asi etapa co už je za mnou... uvidíme :-D Ale jako vstup do světa řízení sportovních aut ho hrozně rád propaguju.

beastar
03. ledna 2021, 19:10
2

Krabe kdyz uz jsme znovu u toho uceni se ridit a vnimat auto. Mas tedy pocit ze te to fakt lip nauci nejaky BRZ, nez treba stara réza ze sede z bazaru? Nebo neco jako ma Franta to svoje NAcko? Ja myslim ze ne. Junior ma minimalne pravdu v tom, ze jako auto, prakticky BRZ moc dobry neni. Jestli sem chodi majitele Brz netusim. Je to podle me trochu sekta asi jako alfisti. Urcite sem chodi spousta lidi, co ma starsi auto obecne. A taky hodne lidi, co ma podle me veskrze docela moderni auta. Jen nemaji potrebu jak nekdo neco napise proti vyskakovat metr vysoko.

Ja ti s klidem napisu, ze mozna Megane R.S. Trophy. neni zadokolka ani uplne lehke auto, ale mam ho mnohem radeji nez bych kdy mohl mit nejaky Gt86. Proc? To je na esej. A ano at si kazdy kroti, co uzna za vhodne. Bohuzel i ty prispivas k tomu, co mi na tom vadi nejvic. Siris kult a bezmezny obdiv k veci, ktera v nicem vylozene nexceluje. Uz to neni cool ani zajimavy. Mezi ctyrma ocima ti i lidi, co to predtim chvalili reknou, ze jako vlastne nic, moc. Jen se to uz verejne v podstate boji priznat, potazmo napsat. Protoze okamzite dostanou nalepku tech, co tomu nerozumi a neumi atd.

Paradoxne kdyz jsme u toho kdo koho zna. Znam xy lidi, co maji draha sportovni auta, nebo alespon pseudosportcars typu RS, M, GT cokoliv. A jako v tehle kategorii je 200hp proste malo, rwd nemusi byt vyhoda vzdy. Naopak. A vybava a pouzitelnost Brz je opravdu mala. Potom nastava u nich otazka. Mam daily Bmw 5 mam xy penez na auto... Co mi muze jako prinest vlastnictvi. Ehm. Subaru? Toyoty?

Dale kdyz vezmes koucink treba Cervika. Nejen jeho. Hlasi se tam mladi, stari. A jako ucit se jezdit jde ze vsim. Letos tam mel od trojkoveho Golfa s Porsche motorem pres Challangera, M2 po obycejnou octavii RS uplne vse. Urcite i Brz bylo. To neni duvod k tomu mit Brz. Mimochodem umet ridit. Co to znamena? Ja to treba rozhodne umim. Mozna je to neskromny, ale leta treninku, zkusenosti z rally a i z okruhu bit vice mene amatersky. Plus xy tisic km rocne za volantem ruznych aut. To vse je slusny predpoklad k tomu umet ridit. Predstava ze dobreho ridice ci dokonce pilota ze me udela auto je licha. Musis umet ridit vse a vsechny koncepce.

Co tam mame dal. To uz jsou osobni pocity kdo co preferuje. Byl bych opatrny s vyjadrenimi, kdo co podporuje hodne urcujici jsou zkusenosti. Kdyz nekoho vysadim z Fabie do Toyobaru bude myslet, ze ridi nejlepsi sportak v zivote a bude mit pravdu.

Pokud mam na drazsi, lepsi auto. Zkusenost se rizenim Brz mi bude dost mozna k hovnu. Proto taky tolik tech nakonovanych Mustangu, Vette, Camaros, Caymanu skonci namotana na strom.

A jak Vavris postnul to video jeho miata a cayman. Ridi jako pekne ale rekl bych, ze nijak vyrazne lip jak ja ne. To nemyslim jako sebechvalu. Jen ilustracne. Byl z toho Porsche nadsenej. Jak to kdyz ma tu super agile NC miatu po upravach? Vis proste nektery veci co vy jakoby v te uzke skupince cenite jsou nesmysl. Fakticky prezite veci. Asi jako kdyby si dnes chtel jezdit na koni bez sedla. Jo jde to uzka skupinka to dela. Ostatni jim rikaji dmnce;)

Youngtimer to je jina pisnicka. O tom si uz psat nema smysl. To je hobby. To je takova legracka na vikendy treba ty investice do m3e36 atd tomu ja rozumim. Nedavno sem ridil Escorta RS a super zazitek. Vtipny je jak si Kuba dela fotky. To sem 5 let zpatky delal taky:) Je to na nic ale potesi to.

fortress
03. ledna 2021, 19:28
2

Že je BRZ/86 mrdka jsem říkal ještě než to bylo v módě. :-) Auto pro prázdný silnice.

krab
03. ledna 2021, 20:15
0

Vidíš, ty jo, to je na debatu někde u kafe a je fakt, že tohle téma už jsme asi argumentovali víckrát. Já jsem aspoň rád, že sis to auto vyzkoušel, aspoň takhle na seznámení. Já si myslím, že úplně žádnej kult neživím, je fakt, že když jsem to auto měl, tak jsem ho měl nesmírně rád. Nakonec jsem se na něj v podstatě těšil od roku 2012. Levná zadokolka, fungl nová, kupéčko... a nezklamalo mě to. Na tom začátku určitě ne. Je fakt, že v tom sériovým provedení je s tím autem největší radost na prázdné užší okresce. V Mostě se ukázaly jako problém brzdy, v Písku nedotáčivost předku, ale vše řešitelné věci + vždycky se dala ještě najít chyba mezi sedačkou a volantem. Já si nemyslím, že jseš špatnej řidič, imho si myslím, že budeš rychlejší než já, nebude ti dělat problém to občas vzít doopravdy naplno. Mégane je hodně dobrý auto, nikdy jsem netvrdil, že ne, jen třeba pro mě a x dalších lidí je atraktivnější si užít nižší auto, kde sedíš nízko nad zemí a volantem se přední kola jen zatáčí, zadní auto pohánějí, takže jde řídit zadní kola hezky i plynem.

Nepochybuju o tom, že Cayman GTS co jsi zmínil je jinde, ale co tak vidím z tý praxe, ale taky stojí jiný peníze. Proto rád tyhle Toyobaru "propaguju" když už bychom to tak nazvali, že je to prostě za daný peníze vynikající. A má to svoje limity. Večere v mišelinský hvězdě je taky jinej zážitek než běžná solidní hospoda... To, že tomu na trhu vlastně výborně konkurují ojetá sportovní auta, co byla kdysi dražší a dneska za babku, to je fakt. Ale zas já to beru tak, že jsem rád, že se aspoň našlo těch pár desítek tisíc lidí, co těch 30 tis euro za novou GT86/BRZ v Evropě dalo a budou z nich do budoucna zajímavý ojetiny. Ty zadokolkový bavoráky co jdou relativně snadno nějak pro ten amatérskej motorsport upravit už začínají mít léta, je jich čím dál míň , ty parádní stavy punc těch budoucích klasiků a co ti zbývá? Mazdy MX5 a ostrý hatchbacky.

Já právě jsem trošku naštvanej z tohohle titulu, že někdo z tý auto novinářský obce (byť třeba poloamatérský) kritizuje a nechápe zrovna právě ty Toyobaru dvojčata, když je to přesně ten typ auta, po kterým hromada kluků a holek dlouho toužila. To víš, že to auto mohlo být lepší. Mohlo dostat lepší podvozek, lepší brzdy, kola a silnější motor... Ale byla by to pak spíš taková M2 z Japonska nebo konkurence pro slabší Caymany atd... Ale to by to nestálo 800 ale 2x tolik.

Možná taky hodně dělá to, že u nás prostě není na trhu tahle silná střední třída obyvatel, co má na nějaký rozumně pěkný a komfortní rodinný auto a k tomu si může relativně snadno dopřát i BRZ jako víkendovku. A zas ti co těch peněz mají relativně dost to BRZ tolik neosloví, protože koupí tu kategorii aut, kde je dneska třeba ta M2

Ju
Junior
03. ledna 2021, 20:32
5

hale ale krabe, ono to prostě levný není. To je taky ten problém.
Já mám k penězům relativně rozšafnej přístup, ale ono jít do bazaru a vysázet tam 400k za hračku na hooning je fakt darda. Tam ještě nastupuje to co píše beastar. Koupíš radši něco za 2 průměrný mzdy, dáš tomu pořádně za uši a když to na konci roku nebude omotaný o strom, tak jenom příjemnej bonus. Na "tréninkový auto" pro seriozní drivas je BRZ zase prostě pomalý, sorry.

Já si prostě nedokážu představit ve svým životě scénář, kdy si něco takovýho koupím. Už ne. V 18 jsem to cítil jinak :-)

krab
03. ledna 2021, 21:01
1

Ok, že bych to auto zrychlil tím, že tě budu přesvědčovat o tom, že není pomalý, je zbytečná ztráta času. Pro mě bylo rychlý až až... Jestli mi někdy přišlo, že jsem tlačil plyn do podlahy a hypnotizoval tachometr, tak možná na cílovce v Mostě a pak místy při předjíždění. Tam skutečně nastává blbá situace, kdy na předjetí něčeho co jede 90-100 potřebuješ trojku a fakt plnej, a trošku se modlit, aby ti ten předjížděnej nezačal přidávat. No prostě si dávat pozor a nechávat rezervu. Proto to není nic moc do hustýho provozu a na dálnici se moc bavit taky nebudeš. Chce to hezký silnice, zakroucený, menší, prázdnější, hele já jich v okolí mám relativně dost. Musíš se prostě s tím autem umět hezky naladit na společnou notu. Není to stroj co dělá všechno tak nějak snadno a automaticky.

Za 400 to drahá sranda je i v případě ojetiny, to uznávám, ale nemyslím si, že je to špatný. Koupíš za to sice nějakou Z4ku, se štěstím i kupátko (to už argument docela je) , koupíš za to silnou E90 335i (to je taky argument, i když auto trochu mířící za jiným typem zážitku) a když odejdu od bavoráků, máš za to i předchozího Mégane RS klidně se povede i cup 265 a to je fenomenální auto. Prostě u mě to bylo tak, jsem to auto šel vyzkoušet a hned se mi zalíbilo a za nějakých těch 420 nebo kolik to tehdy stálo ojetý jsem to koupil ... a nelitoval. Kdyby se pak neobjevila po tom cca roce ta Elise na prodej, tak mi vydrželo jistě dýl. Jak dlouho ale netuším..

Je fakt, že za 2 průměrný mzdy se dá koupit něco, k čemu můžeš v klidu zaujmout "destrukční" postoj a trénovat stylem, že pokud tě strom ve škarpě nezastaví jede se dál. Ale na to zas já nejsem úplně ta pravá nátura, takže dám přednost přeci jenom něčemu míň plechcupovýmu. A ono ve výsledku kámoše i ten bavorák vyjde teď jestli to budou chtít doladit k těm závodům na dost přes kilo. A to to koupil dobře, už s úpravama, ze kterých se leccos ukázalo jako funkční a správný, ale další věci to chce. Ono možná to vyjde na 2 kila, když by se to pak celý spočetlo. A to je takový to skoro nejvíc low cost závodění co se dá. Druhý takový podobný auto na ten hooning a současně ale pěkný svezení je Clio Sport 197, tam mě snad štve jedině, že se klasicky jako v každým hatchi sedí dost vysoko, ale jinak to na okresce umí úžasný věci. A je to vlastně i lacinější trošku to poladit tak, aby to opravdu úžasně fungovalo. Ale není to třeba pro mě taková ta citlivá hra s volantem a pedály jako v zadokolkách. Mám je prostě radši.

Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 21:59
1

Hele Krabe a to prostě nemůžou různý lidi bavit různý věci? Mě přijde, že jsi fakt úplně zahleděnej sám do sebe. Čílíš se, že jsme si já a Junior koupili taková auta, jaká jsme sami chtěli a že si dokonce dovolím do svého článku na autíčkáři napsat, co si myslím, i když se to neshoduje se tvým mindsetem. Naštěstí tu ale máme svobodu a můžu si sem psát, co uznám za vhodné.
Přijde mi, že máš neustálou potřebu mentorovat a cpát svoje názory každému, kdo jde kolem a běda, kdyby s nima náhodou nesouhlasil.
Prostě lidi jsou různý, smiř se s tím.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 22:01:22

Jan Machač
03. ledna 2021, 22:06
4

já k tomu řeknu jen jedno: Kdyby každej psal jen o autech, "co bych chtěl" a jsou "správná" jen tím "správným" způsobem, byla by to nuda. Holt Kuba je jineju, mě vždycky nadchne, že na autech najde něco, co já ani hledat neumím. A myslet si, že nějaký Autíčkář může někomu ukázat tu správnou cestu, když bude omílet - třeba i pravdivá - klišé o nízkém posedu, charakterním motoru a pocitu jako ze skutečného auta, to mi přijde úplně mimo. A myslet si, že si někdo nekoupí BRZ jen proto, že o tom POspíšil psal, že se mu to nelíbí, no... Takový člověk by byl debil, ten ani cestu do autosalonu nenajde ;-)

krab
03. ledna 2021, 22:23
-1

Debata s Beastarem a Juniorem a mnoha ostatními je tu celkem příjemná. Můžem si oponovat, ale diskutujem normálně. Já nevím Kubo co si mám ale jako myslet, když napíšeš, že je BRZ podmotorovaná tvrdá mrdka... je to divný. Buď to bereš tu novinařinu trošku vážně, když tím byť jako hobbík (zrovna jako já jsem taky hobbík) trávíš volnej čas. A čtou to lidi...

Schválně jsem tam odpověděl x věcí, který jsou k tématu relevantní, vysvětlujou proč to auto špatný není a kde má nějaký nedostatky. Nemusíš to auto mít rád, ale jsou prostě nějaký objektivní měřítka. Takhle jak to podáváš to pro mě vyznívá jako : "petrolheadi to auto milujou, tak je schválně naseru tím, že řeknu, že to stojí za prd" , sorry na mě to takhle působí. A taky jsem blbej, že jsem se zase do týhle debaty vůbec pustil... u tý z novoročního článku o tom o co v autech přijdeme jsem se radši udržel a nic tam nepsal.

Jinak hele, proti článku nemám nic, je to fajn napsaný, docela i vtipný, jen s tím BRZ jsi mě trochu prostě popudil :-D

Honza Hamster Křeček
03. ledna 2021, 22:44
1

Hele fakt sem se nechtěl zapojovat, ale teď už jsi to trochu přehnal, nemyslíš? Ty, zrovna ty, se budeš navážet do Kuby, že by měl brát tu 'novinařinu' víc vážně? Protože mu nesedlo auto, který ty miluješ? Ty jsi tady jediný zdroj pravdy?

Řešíme to furt dokola, člověk aby se bál tady psát o těch autech tak, jak to cítí, bo napsat o hybridním tříválci, že má charakter, se prostě nesmí i kdybych to tak stokrát cítil.

Děláme toho Autíčkáře tak, jak ho děláme, protože tak jsme svobodní a nikdo nám do toho nemůže kecat. To sám moc dobře víš. Můžeš nesouhlasit s našimi názory stejně, jako já nesouhlasím s tvým. Ale to není důvod k osobním výpadům. A rozhodně nemáš právo tady někomu diktovat, co má psát.
-
Komentář upraven 3. 1. 2021, 22:46:44

krab
03. ledna 2021, 22:58
0

Oukej, ale proč tady Křečku děláš osobní výpad přímo na mě?

Já jsem v drtivý většině diskuzí na tomhle webu slušnej a Kubovi to napsal opatrně, kulantně. Nic, nediskutuju už na toto téma nebo vlákno dál, zbytečně se teda utla diskuze s Beastarem a Juniorem, těm rád a v pohodě klidně delším odstavcem odpovím a rád jsem se zase něco dozvěděl od nich. Ale tohle už smysl fakt nemá a ani mě to netěší v tomhle stylu tady diskutovat něco s redakcí.

Mějte se... čus

Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 23:15
0

Krab: Napsal jsem to do komentáře a další věta je, že je to nadsázka. To je jak kdybych se čílil, že jsi mi svýho času napsal, že Volvo je pro dědky. Názor na Toyobaru co je v tom článku je prostě to, co si reálně myslím. Každému co jeho jest. Podle objektivních měřítek je Hyundai ix20 výborná value for money, ale stejně mě nepřinutíš si přestat myslet, že to je nejhorší auto na světě.
Ale to je jedno. Tyhle diskuze nikam nevedou.

Honza Hamster Křeček
03. ledna 2021, 23:16
-1

Cítil jsem potřebu postavit se za kolegu, kterýho tu už zase kádruješ.
Mě tyhle diskuse nijak netěší, proto se do nich nehrnu.

krab
03. ledna 2021, 23:58
0

V pohodě Kubo ... hele já to taky nemyslím kdovíjak extra vážně. Jen to prostě na mě působilo, tak jak jsem nahoře popsal, no... A Volvo pro dědky je, to je přece jasný, to ví každý malý dítě :-D Ne, náhodou, vždyť víš, že tu C70 jsem ti pochválil, to auto se mi taky líbí. Není to něco, co bych si koupil, ale je to krásnej design a je mi to sympatický respektuju to... holt jsem se nechal trošku vyprovokovat na kecy, že BRZ je nic moc...

Jo, Viper, to už jsme v jiný dimenzi... To člověk miluje jen kvůli zvuku a tomu jak to vypadá, i kdyby to jezdilo jako hromada hoven tak to stejně musí člověk milovat :-D Kór GTS, to je krásná karoserie.

František Čáslavský
04. ledna 2021, 01:11
16

Tenhle komentář bude asi dlouhý. Pro TL;DR scrolujte dolů prosím. Pro srdcebolný epos pokračujte níže.

Milý Krabe,
došlo to až tak daleko, že jsem si vzpomněl na jednu předlouhou zprávu, kterou jsem Tobě, Vojtovi Dobešů a Honzovi Křečků napsal jednoho dne, co jsem se podroušen vrátil z hospody a řekl si, že už mě fakt serete, protože jste jak banda malejch dětí a je na čase, abyste si vytáhli hlavu z prdele.. Dneska sice nejsem na sračky, ale mám fakt docela slušnou kocovinu a i když jsem to před klukama nepřiznal, bolí mě (ještě furt) hlava jak debil a můj žaludek se stabilizoval někdy ve tři odpoledne. (A to sem se jim smál, že jsou staří. Inu, destiláty dělají své.)
Ale pojďme k věci. Uvědom si prosím, že i když tě má nějaká skupinka lidí (a podle všeho hlavně ty sám sebe) za etalon milovníka automobilů a toho pravého motoristického novináře, tak prostě nemáš patent na pravdu. A tvůj názor není jediný správný na světě. A Autíčkář fakt není o tom, aby byl poslední výspou petrolheadů a do posledního dechu bránil všechny pokusy o sportovní automobily a právo každého člověka mít svou analogovou zadokolku. Toho času jsem nejmladším členem redakce, ale technicky vzato jsem služebně nejstarším členem redakce, což nic moc neznamená, ale pohybuju se kolem toho dost dlouho, abych viděl, jak moc se změnil jak Autíčkář, tak i jeho osazenstvo. Na jednu stranu mi furt přijde obdivuhodný, kam se dostal projekt povalečů, který bavily auta. A že se z punkovýho blogísku stal docela normální magazín, kterej se sice tváří zcela seriózně, ale jeho fungování je stále stejnej bordel. O tom bys koneckonců mohl něco vědět. Pak je tu ale taky ta druhá strana. S rozvojem přišly testovačky, božská mana všech motoristických novinářů. A tak se začalo psát spíš o těch novejch autech, spíš než vytěžování kamarádů, fanoušků a celkovýho vaření z vody. Ale nemyslím si, že by to šlo dolů.. Jen se to změnilo, na jednu stranu přiblížilo onomu 'obyčejnému' člověku, co hledá informace o autech a třeba zůstane pro nějaký neotřelý prvek. Vůbec, psát o nových autech je jednoduché. Máš termín, kdy dostaneš auto a celý týden si můžeš zařídit podle toho, jak ti to vyhovuje. Teda, pro Pražáky. Já si pro každou testovačku musím zajet vlakem a počítat s tím, že dva dny z toho týdne můžu odepsat. Ale to je jaksi můj problém, že. Ale to jaksi odbíháme. I když, ne tak docela. Ono to totiž souvisí s tvým častým steskem nad tím, jak to jde všechno dopíči (A modří vědí, že je to jak mstít se za gól na míči).

"Proč nemáte rádi Toyobaru?! Co si to dovolujete?! Já ho měl a bylo boží!"
Zcela upřímně, mně Toyobaru neva. Dokonce s ním budu mít v blízké budoucnosti rande a docela se na něj těším. Ale víš, Kuba na to může mít jiný názor. On zrovna neocení precizně trefenej apex a mírné vybočení zádi. Navíc, ono to prostě tvrdé je. Když jsem se poprvé potkal s BRZ, tak mě vysloveně sralo. Hravá zadokolka? Ani hovno vážení. Je to tvrdé, jede to někde od pěti tisíc a pod tím je to tak mrtvé, že těch 200 koní si vysnili. A nic jiného než na stopu s tím jet nejde... Uhonil jsem s tím posraného Vavrise v Lotusu Exige a přišlo mi to takové... na hovno. Střih. O nějakou dobu později sedím v Toyotě GT86, venku je zima, kluzko a tak vůbec. Snad je to i trochu měkčím podvozkem, snad je to absentující trakcí měkoučkých zimních pneumatik, ale bavím se královsky. Asi bych to měl přehodnotit. Mnohem později pak sedím v BRZ v Bělý, vedle mě sedí Viola a vypadá trochu vylekaně, když to v zatáčce s trochou štěrku ustřelí a já to rovnám drobným kontra a jemnou prací s plným plynem. I když, asi se bála, že tričko s knížetem Zmikundem, které sem měl na sobě, by srdce pana Zikmunda ze Subaru neobměkčilo kdybych to vomotal o strom. I tohle BRZ mělo jinačí podvozek. Přislo mi trochu poddajnější, všechno se hezky nechalo cítit zadkem a docela se mi to líbilo. Ježiš, to sem zase odbočil. Ale tak když už je to napsaný... Pojďme raději k pointě. Jakub má na svůj názor právo a je v pohodě, že na internet napíše, že ho to sralo a je to podle něj mrdka. Ty s tím můžeš nesouhlasit, ale tvoje grafomanský džihády jsou fakt trochu zbytečný. Prostě se na to vnucování svého názoru vyser... Smiř se s tím, že lidé jsou různí a nebuď za debila... Já bych byl rád, kdybys nebyl debil, co obchází po vesnici a ptá se: "Už jste ve svém srdci přivítali našeho spasitele, lehkou zadokolku?"

A dejme si i evergreen: "Proč nepíšete o starých autech?"
Zcela upřímně? Protože je to strašnej oser. Letos jsem několik (doufejme dobrých) článků o starejch autech udělal. Měl jsem z nich fakt velkou radost, ale kdybych měl vyčíslit kolik času to stálo nejenom mě, tak to až taková pecka nebude. Domlouvání termínu, kdy můžeš ty, fotograf a majitel auta trvá přinejlepším několik dní. S každým autem jsme strávili celé odpoledne, já si k tomu vzhledem ke svý pracovní době musel rozplánovat i práci na celej tejden. Tím nechci říct, že bych trpěl. Fakt mě to bavilo a líbilo se mi to. A pak jsem to vydal a pod článkem o Monte Carlu se rozjel flame o tom, jak je to tu furt Dodávkář a CLA a podobně. Z toho jsem byl docela smutnej, abych tak pravdu řekl... Pointa je ale v tom, že časově je to fakt náročný. A když to děláš jako hobby, tak to prostě nejde dělat takhle furt. Ale neboj, veteráni budou. Něco už se kuje.

Tím bych to nějak tak uzavřel. Až budeš příště číst něco, s čím nesouhlasíš, zamysli se prosím nad tím, jestli je fakt nutný vypsat dlouhý líbesbfíf na téma "Mám lotus, porše a lotus, tohle sem měl a tamto taky a tvůj názor je špatný a měl by ses cítit špatně. Rozmanitost je v pohodě, jo? Když budeš takovejhle umírněnější a rozumnější, budu tě mít určitě radši. Dík.

Milý Honzo a Jakube
na jednu stranu chápu, že jste z Kraba podráždění. Taky chápu, že často převážně reagujete na Kraba, ale taky byste si (hlavně Honza) měli ponořit koule do studené vody a trochu vychladnout. Zbytečně se nasíráte a vaše komentáře jsou pak taky často pěkně kokotský (opět míříme hlavně k Honzovi). Tím se dostáváme k tomu, že jste pak taky za pěkný kretény. Hlásaj tady něco o rozmanitosti a svobodě mít vlastní názor a maj toho teda plnou hubu... I tady bych poprosit, zhluboka nadechnout, třeba si zapálit nějaké vonné tyčinky, vykouřit dýmku míru, prostě jak chcete. Můžete mít antipatie jaký chcete, ale prosím, chovejte se taky trochu civilně. Mě to taky nebaví číst. Jak Krabovy petrolheadské džihády, tak vaše otrávené reakce, ze kterých kypí žluč. A když mě to nebaví číst, tak pak na autíčkáře vlastně ani moc nechodím vyjma práce na svých věcech. A říkám si, jestli to není trochu škoda. Dělat si svýho autíčkáře ve svý bublině sice můžu, ale pro mě to mělo taky nějakej takovej přesah, že tu byla komunita lidí, kteří dokázali hezky podiskutovat a bavilo mě to číst. Teď jsou to jen samé přestřelky debilit a kdo je na to zvědavej. Takže to udělejte aspoň pro mě a buďte dobří. Nerad bych si vyndaval autíčkáře ze záložek a chodil sem jen vydávat články. To bych to pak taky mohl udělat na Vavrise a věnovat se raději mezidliským vztahům a osobnostnímu rozvoji... (Zdravíme a doufám, že ti je ještě taky blbě, kentaure)

Tak se chlapci mějte hezky a mějte se rádi, jo?

Každý, kdo to dočel sem, má moje uznání.

TL;DR: Krab, Hamster a Kubajz jsou všichni kokoti, měli by si vytáhnout...

František Čáslavský
04. ledna 2021, 01:14
8

Jejda, my máme asi limit na počet znaků. Tak tedy TL;DR

Krab, Hamster a Kubajz jsou oba tři kokoti. Měli by si vytáhnout hlavy z prdele a přestat mě srát. Děkujeme!

krab
04. ledna 2021, 08:29
2

Oceňuju obsáhlej komentář a koukám, že se stejně tady nic nezměnilo :) Franto, popsal jsi to v podstatě dobře. Štve mě, když se do mě úplně hloupě a zbytečně navážejí. Nemám to zapotřebí a oni taky ne.

Myslíš si ale dost mylně, že si myslím o sobě něco víc. Ve smyslu, že co napíšu někde je svatá pravda a mám na patent na to jak dělat správnou novinařinu atd... ani náhodou. Tady si nemáme nikdo co vyčítat. Jsme hobbíci všichni a můžeme být maximálně rádi, že když náhodou něco někdy napíšeme a ono se to zrovna třeba líbí, tak z toho máme radost, to je asi celý. Skutečně profi automobilových novinářů co vědí a umí bys spočítal v ČR na prstech jedné (možná dvou) rukou. S tím jak se dneska všechno už dělá online, protože tištěné věci se příliš nevyplácí a čtenářstvo sklouzává k přečtení titulků, perexů, obrázků a možná i závěru, tak se ten obor zkrátka mění. A nakonec jsem rád, že jsem jenom hobbík, že se tím nemusím živit... A vy to máte naprosto stejně, není si jistě co vyčítat.

No, nic, prostě mě docela sere ta podrážděnost reakcí redakce (části) kdykoli tady poslední rok, rok a půl něco napíšu co zrovna není jen koment : "dobrý kluci, parádní článek" ... taky jsem poslední čas reagoval radši spíš jen na blogy lidí a tady holt zas udělal po dlouhý době klasickou chybu. Přitom jsem ani nemyslel nic moc vážně : začalo to jednoduchým : "jak je možný, že ho nebaví BRZ" a zvrhlo se to takhle...

No, nic , mějte se a zase někdy čau, piště, Autíčkář je náhodou jako celek super (to bych sem jinak nechodil to číst nebo občas přihodit blog) a z toho úplnýho začátku (kdy jsem to ani ještě neznal) se to posunulo, to nezpochybňuju. Na veterány se těším... Jinak Franto ani jsem teď v náznaku neudělal na Kubu poznámku o tom "dodávkáři" nebo "elektrikáři" atd... to už jsem vyškolenej, že nesmim :-D Takže to sis do toho komentáře připsal sám. Tohle už já dávno nekritizuju, to jen prostě nečtu a nedráždí mě to nijak...

Viola Procházková
04. ledna 2021, 09:05
1

Poslyš Krabe, obvykle nechávám diskuse žít vlastním životem, ale zas nechci být za generála, co chmelí v zázemí, zatímco na bojišti teče krev.

Nechme stranou Toyobaru a vlastně všechna auta, někdo má rád holky, jinej vdolky. S tebou se bohužel blbě o něčem diskutuje, protože jsi hrozně nekonzistentní. Jsi schopen v jedné větě hovořit o autech s duší a výhodném povinném ručení. A mentoringem o objektivní novinařině uzavřeš komentář, který by ve slovníku mohl sloužit za vysvětlivku k pojmu “personal bias”.

Takže za prvé: na Autíčkáři se objektivní novinařina nikdy neprovozovala. Nepleťme si pojmy nezávislý a objektivní. Tady každý autor píše za sebe, vlastní názor byl vždycky kvalifikačním předpokladem pro vstup do naší “redakce”. Takže Kuba si může myslet, že je Toyobaru krám, ty to nemusíš chápat, potud OK. Jenomže ty se nezastavíš u vyslovení vlastního názoru, musíš z něj vyvodit obecnou pravdu – doba se mění, Autíčkář jde do prdele, všichni, kdo za něco stáli, už odtud odešli. Takhle to jede už roky a tebe pořád baví plevelit těmahle kydama pod každým druhým článkem.

Aby bylo jasno, mě už to nebaví, protože tady otravuješ vzduch a šíříš blbou náladu. (A ne, opravdu tomu nepomůže napsat na konec každého komentáře, že se nechceš hádat a že jsme přece kamarádi.) To máš jako když ti do kanclu chodí někdo, kdo smrdí. Nejdřív se tváříš jakoby nic, protože jsi slušně vychovanej. Nelepší se to, tak dotyčného v soukromí upozorníš, že v takových podmínkách se fakt blbě pracuje. A když nepomůže ani to, tak se s ním holt musíš rozloučit. Nenuť mě k tomu, ano? Založil sis vlastní platformu, tak si na ní hejtuj, koho chceš, a neztrácej tu čas s mainstreamem. My ti tam nepolezeme, slibuju.

krab
04. ledna 2021, 09:26
1

Violo, je to docela smutný, že uvažuješ takto. Stejně tak Honza Kreček (který mě kdysi skutečně urazil a proto mi je krajně nesympatickej, ale nebylo to tak vždy...) a stejně tak mi tu a tam vadí hloupý narážky Kuby, kterýmu jsem naopak vždycky fandil ať s váma píše, v době, kdy tu byl aktivní na blogu a to co psal se lidem očividně líbilo...

Já odešel z aktivní redakce autíčkáře v době, kdy mě to tu náhodou ještě bavilo a myslím, že vztahy jsme měli dobrý, korektní. Šel jsem do novýho projektu, kde přispívám dodnes a jsem za to rád.

Dokonce jsem vám k novýmu roku popřál a poděkoval autíčkáři prostřednictvím toho blogu, že jsme si loni tak nějak postupně a separátně vytvořili skupinku petrolheadských výletníků a vím, že se to stalo velkou měrou díky tomuhle webu. Proto mi to přišlo fér říct právě i na autíčkáři. Není můj, nemám na něm žádný podíl (jen že jsem tu v minulosti něco aktivně tvořil) a dokonce si ani dneska nemyslím, že byste to dělali nějak blbě. Furt je co vylepšovat, ale v zásadě to pořád funguje hezky a já jsem za vás rád.

Svůj blog jsem si udělal v momentě, kdy tu přesně začaly podobný útoky na mou osobu + tu a tam na pár dalších lidí co se mnou spíš souhlasilo a tak jsem si říkal, proč tedy nepsat zápisky z výletů a sdílet na separátním místě skutečně jen věci kolem starých aut, zajímavých aut a sportovních aut ( řekněme koncept typu : Petrolicious a Evo magazine) do nějakýho vlastního mini projektíku. A já v tom budu pro radost zas na jaře pokračovat, když budu mít čas. Nějaká symbióza by však bývala s tímhle webem, kde píšete autorsky a zaměřujete se i na nové technologie ve výsledku neuškodila nikomu. Pamatuješ na nápad "Autíčkář classic"? A v tomhle duchu jsme nakonec neudělali nic. V dnešní době sleduju práci různých youtuberů přes auta (USA, UK) a oni všichni nějakou formou spolupracují. Protože je to chytrý. A my se tu hádáme jak pitomci. Přitom dokonce to není ani o penězích, protože z těchto aktivit se prostě v ČR vydělávat dá jen obtížně. A frajeři, kteří do toho šli a jde jim to ...

Jestli nechceš, abych tu vyvíjel v průběhu času jakoukoli aktivitu, OK budu to respektovat. Mimochodem, už jsem tu delší dobu nic kromě snad některých blogů nekomentoval. A negativního na vaše články jsem nepsal hooodně dlouho vůbec nic. Nevadí, ale je to škoda. Klidně to takto napíšu veřejně, když už tu je tato diskuze.

Viola Procházková
04. ledna 2021, 09:38
2

Korektní vztahy máme stále, proto moje upozornění. Tvoje reakce mě nepřekvapuje – začít couvat a odvolávat se na spolupráci, to už tu bylo mockrát. Pověz mi, co mě má motivovat ke spolupráci s člověkem, který opakovaně komentuje moji práci jako špatnou? Nic moc, no.

Pokud to chceš rozebírat dál, tak už jen v PM. Tady to nemá co dělat.
-
Komentář upraven 4. 1. 2021, 09:39:25

beastar
04. ledna 2021, 10:20
10

Hmm milé děti vidíte kam až může vést to, že třeba nemáte rádi Subaru BRZ případně dvojčátko Toyotu GT86. Svět je potom nehostinné místo plné hádek a bolesti a také otevírání starých mindráčků. Ne opravdu sem nečekal, že tato výměna názorů zažehne mocný plamen a vyláká na světlo světa i takové zlé démony jakým nepochybně je František. To je samozřejmě vtip František to napsal velmi poctivě a tak nějak uvěřitelně. Navíc jeho zmínka o článcích a starých autech a náročné tvorbě je naprosto pravdivá a jeho letošní články o starých US vehiklech byli unikátní a s těmi fotkami na ČR webu nevídané. Četl sem to i když patřím k lidem které US auta (většina) a natož stará fakt nezajímají. Bude jistě skvělé když si i přes zjevné znechucení některými věcmi kolem zdejšího webu najde čas a něco podobného zase vytvoří.

Nechci čeřit další vodu. Takže jenom jiný úhel pohledu. Svého času sem byl také toho názoru, že to tady jde takzvaně do prdele. Po pár zprávách s Violou a sledováním situace sem nakonec trochu otočil. Jasně občas se tady objeví věc za kterou bych se rozhodně nepostavil. To je ale taky ta stránka nějaké tolerance k bližnímu. Prostě to nechat být. Vůbec bych si nestěžoval na to, že se tady hádáme. Frantovy to třeba evidentně vadí, že tady řešíme kraviny. Ano uznávám kolikrát fakt řešit jestli je lepší nová 911, nebo osm Miat asi nemá smysl. K autům ale tak nějak takový to "přátelský" dohadování vždy patřilo. Ovšem nemělo by to přerůst k vyloženě osobním výpadům. Ano i já se občas neudržím a něco tady napíšu, co mě potom trochu i mrzí. Někomu osobně na tělo a pak si říkám proč ty vole vždyť o nic nejde.... Čili chápu, že asi Honza a Petr si dříve asi neporozuměli. Pro ně oba by bylo lepší kdyby si spolu vůbec nikdy minimálně veřejně nepsali nic.

Kuba vyslovil svůj názor a fakt si to nemyslí sám na světě. Je nás překvapivě víc. A opět to tam František vysvětluje i s odkazem na to, že vlastně nakonec i každý zážitek s tím stejným modelem bude trochu jiný. To já naprosto souhlasím už jen pneumatiky udělají strašně moc. Já už bohužel nediskutuju tady o BRZ poprvé. Ono totiž a to je i můj pocit. Krab má fakt (nebo to tak vyzní z toho jak tady píše) trochu pocit, že jeho názor a lidí kolem něj je prostě takový to "pravý" petrolheadství. Jistý pocit výlučnosti z toho, co občas píše zejména v debatě starý VS nový auto případně sportovní auta prostě čiší. Já sem si na to zvyknul a beru to dost s nadhledem, protože takový lidi potkávám i v reálu. Chápu však že to někoho může srát. Jako ať je to jak chce tak tohle Toyobaru je auto pro vyhraněnou cílovku. Má spoustu mínusů a reálně jakoby nepřináší žádné inovace ani nic převratného. Snad kromě toho, že nezapadá do konceptu moderní dnešní doby takže lidi, co mají rádi to co už bylo k tomu třeba časem dojdou. V čem tam má Krab rozhodně pravdu. Ta zmínka o střední třídě, penězích a následném vnímání BRZ/Gt86 je naprosto správná. Mě totiž Krabe, tak trochu přijde, že ty někdy máš potřebu o té své pravdě přesvědčit i sebe. Přitom abych byl fér ty těm autům objektivně plošně docela rozumíš. A teď se nechci nikoho dotknout ale možná i víc, než část zdejší redakce. Jen zase opět jak to napsal Franta. Tlačíš na pilu a máš tendence se prostě dohadovat i o věcech který i JÁ tady kolikrát přejdu. Prostě ta pluralita názorů ti dělá občas problém ve smyslu, že nutně potřebuješ ukázat jak moc tradiční si petrolhead a jak ty nový věci jsou děsný shit. Jen prostě analogová, zadokolka v manuálu je SUPER věc, co si každý musí zkusit. I kdyby to postavila LADA a padali z toho šrouby a byl v tom ještě gramofon bude to TOP AUTO. A taky aby se v tom sedělo nízko. To jsou v době kdy NS brázdí dvoutunový SUVéčka s časama jako má i ten nejplacatější supersport a dvě turba jsou pomalu standart dost úsměvný. A je asi třeba si říct, že i lidi který mají v garáži dvě, tři opravdu rychlá placatá auta ví, že tyhle starý klišé už nemají smysl omílat. Plus jak píše Viola u tebe je někdy problém, že mi píšeš o srdíčku a pocitech a ano k tomu do toho připleteš cenu POV. Jako já nevím tak buď si užívám to Porsche z roku 1978 a jezdím a představ si že teď než začala vyloženě zima po PRG sem potkal asi tři kusy "historika" 911 a ti lidi s tím normálně jezdí dokonce i po městě. A neřeším nějaký pojistky a nebo řeším POV a pak má BRZ problém protože z nových aut si v klidu pojistíš vše. A pojistit si pětiletýho Caymana fakt není NIC nereálného. Potom se těžko diskutuje. Přesto si s tebou popíšu rád i když vím že se neshodneme. Protože alespoň nějak argumentuješ a řekněme, že umíš v rámci možností diskutovat. Toho si vážím. Jen asi možná občas se nenech tak rozhodit.

A na závěr ať tady mám taky román když už sem se tohoto vlákna tak trochu omylem účastnil. Autíčkář je vlastně docela dobrý projekt. Jasně některé články mě serou, tak už je nečtu. Dokonce něco už ani nekomentuju což je u mě taky pokrok. Jo chybí mi tady Vavris a jeho řidičský články, kde se fakt píše o řízení a o tom jak to je skutečně. Neřeší se jestli se řídí starý auto nebo nový. To tu pravda trochu chybí. O autech je tady toho dost o skutečném řízení už toho bývá méně. Nicméně kluci, co tady zůstali píšou dobře a každý má svůj styl. Do toho šéfka vnese sem, tam ženský pohled a rozvíří tak stojaté vody. Ano nedávný test BMW to myslím:D A opět se může rádoby tradiční "petrolhead" posrat. Já teda taky nový BMW obecně nemusím, nelíbí se mi, neřídím je rád. Nicméně to co tam někteří předváděli za argumentační veletoče u diskuse o autě za peníze které většina z nás nedá dohromady ani za 3 leasingy... a dva životy. To mě trochu překvapilo a ukázalo to, že skutečně sem chodí už kapánek jiní lidé. A dělají to i ty testovačky. Zase na druhou stranu obsahu je daleko víc. Jsou lepší fotky a průřez technikou je obrovský. Jen bylo potřeba dojít k tomu, že už fakt nejde číst všechno. Je toho moc. Takže děláte to v rámci možností dobře a já si s dovolením vyberu to co mě baví. Nikdo nikoho nenutí sem chodit anebo se dokonce účastnit diskusí a registrovat se kvůli tomu:)

Snad přispěju taky nějakým blogem po dlouhé době. A hlavně se nehádejme o hovně. Jsou zásadnější věci, než auta.

krab
04. ledna 2021, 11:37
0

Bíste dík, konec konců my dva sem na ten Autíčkář chodíme asi z podobnýho důvodu...
Redakce - zamyslete se někdy fakt trošku víc a v klidu proč vás tak seru, případně si kupte panenku vodoo ve tvaru kraba a když vám bude nejhůř píchejte do ní špendlíky. Třeba vám to přinese zas vnitřní klid a zenový stav mysli :)

S tím BRZ/GT86 - já se jich zastávám, když to někdo haní, je to trošku můj kolorit, asi je to i tím, že pár majitelů těch aut znám a jsou to fajn lidi a hezky si vždycky pokecáme. A je to typ auta co mě osobně bere a jsem rád za každý podobně postavený auto, který jde mimo hlavní proud a jsem ochoten ty objektivní nedostatky (který konec konců taky vidím) milerád tolerovat.

Co se týká fungování tady toho webu, tak já už delší dobu přece připomínky nemám a nereju do toho. Dělejte to jak nejlíp umíte a obdivuju, že k tomu pokračování nacházíte pořád motivaci, to není samozřejmost. Spolupráce nějaká nebo tak nějak symbióza s mými aktivitami teda asi neproběhne, to z těch i předchozích diskuzí (i neveřejných) asi prostě nevidím reálně, ale svět se nebortí. Ani mě... naopak, u mě to je taky s otazníkem kolik čeho stihnu v tomhle roce vytvořit a myslím, že na kvantitativně toho bude spíš míň a já doufám, že se mi povede zaměřit spíš na nějaké ty opravdu zajímavosti a věci obsahově pro nadšence. (krom ojetin, který tradičně dělám pro garáž a funguje to, tak to měnit jistě nebudu)

Jinak František tu přinesl v 2020 recenze moc zajímavejch aut a taky jsem ani náznakem nekritizoval. Mimochodem i spousta těch recenzí nových aut byla fajn a dost z nich jsem si přečetl. A je mezi nimi i několik aut, která mě osobně zajímají - občas rád kouknu i na to co se dělá teď a i včetně těch nových technologií. Jen nemám rád takový ten fanatizmus do elektro apod. a pak se často nechám strhnout do toho, že kontruju záměrně úplným opakem.

Ju
Junior
04. ledna 2021, 12:08
5

Já vám neřeknu nic, protože to nehodlám číst. Ale jste srandovní. Všichni do jednoho. Psát tady desítky normostran a vyřizovat si kdo co jak. A kdo se vyhada nejvíc, dostane plus bod asi nebo já nevím. Kdybyste se aspoň hádali o prachy nebo ženskou...

beastar
04. ledna 2021, 12:18
3

Junior: Jako jo máš pravdu. Já sem v tom dneska nevinně přišel jsem, viděl jsem, popsal jsem si svoje. Víc k tomu nemám co dodat. A ano je to trochu směšný. Evidentně tady pod povrchem něco zase bublalo jak láva. A teď to dostalo prostor.

Krab: Já s tebou žádný problém skutečný nemám. Takže krom toho co jsem napsal, že prostě občas děláš. Což si evidentně alespoň částečně sám uvědomuješ. Nevidím důvod proč s tebou nepodiskutovat. Sem, tam. I když třeba vím, že se nedohodneme. Hodně lidem ty naše různý pohledy můžou pomoci když by fakt třeba nějaký to auto chtěli reálně pořídit. Však to děláme všichni občas. Projedeš net pročteš diskusi, kdo co napsal o tom kterém autě. Od toho nakonec tyhle netový povídačky jsou.

Jinak jak tam správně napsal Machačovič. Autíčkář ani nikdo z nás není tak silný influencer aby ovlivňoval masy. Takže Kuba si tady skutečně může napsat co chce. Nehledě na to že stran BRZ se rozhodně všude nepsali jen oslavný ódy. Takže pokud mu to auto prostě přijde špatný má volný pole to napsat. Kdyby se každý držel posvátnosti některé koncepce anebo značky nikdy nebylo nic jako TOP GEAR, kde byl nejednou Clarkson schopen říct o autě za 8 mio že je to mrdka a nikdy by to nekoupil. V pořadu pro miliony lidí... Nemyslím si že bylo třeba psát cokoliv o novinařině a profesionálech a amateréch atd.

Jinak jako lidi jako ty, nebo já jsou určitým kořením každého webu. A věřím že si to kluci uvědomujou že to píšou za SEBE ale nejen PRO sebe a tedy občas přijde nějakej Beastar nebo Krab a prostě bude "píčovat". Protože ať sme jaký jsme nejednou se díky nám rozvířila i zajímavá, přínosná a nesprostá diskuse:)

krab
04. ledna 2021, 12:49
1

No, ještě aby my dva jsme měli ze sebou problémy, kór když si tu už tolik let píšeme (občas ptákoviny) a občas přínosný věci k tématu jak říkáš někdy akorát je škoda, že se zapojuje už jen fakt málo lidí, kolikrát jen my dva ... Upřímně řečeno, pravej důvod proč jsem tam jednoduše konstatoval úplně na začátku "nedokážu pochopit, že někdo nemá rád BRZ" byla taková trochu zveličená fráze, co může vyvolat nějakou diskuzi. Ale tentokrát jsem nečekal fakt zase opět takovej oheň. Posledně když kuba psal tu novinku, že nové BRZ bude, ale že je mu to vlastně jedno a nijak ho ta zpráva vlastně netankuje, tak jsem se rozhodl přispět na to téma blogem. Dal jsem si s tím tu hodinku času... a kupodivu tam ten flame nebyl, celkem rozumná diskuze jestli si to vybavuju dobře.

Dokonce už se teď neúčastním žádnejch diskuzí na téma : elektromobily a zářná budoucnost a podobný... tyhle diskuze mě fakt už nebaví, takže spíš vylézám takhle, když je něco ke starším sportovním autům, nějakejm ojetinám, pak k něčemu co velmi dobře z praxe znám, veteránům a to je tak nějak +/- všechno. Třeba zajímavej je ten blog od Lišky co teda vybírá nějakou víkendovku (cca do 500 tisíc) to je takový to téma ke kterýmu vždycky rád něco napíšu. A neříkám, že nemám pokaždý pravdu, může to bejt občas trochu mimo, ostatně můj pohled na svět aut je dost specifickej.

Pólin
05. ledna 2021, 08:04
1

Já teda dlouhodobě sleduju diskuse mezi Krabem, Beastem a někdy i redakcí z dálky a nezapojuju se... ale je to fakt zábavné a mnohdy mě to pobaví stejně jako článek nad tím. Ale teď jak se tady špičkujete a hrotíte, jste mi připomněli ty místní vašnosty s Hrabalova "Obsluhoval jsem Anglického krále" . Taky se hádali, taky měli jiné názory, ale asi se měli jakš takš rádi a každou neděli odpoledne sedali v hospodě k jednomu stolu :D

Ronoath
05. ledna 2021, 19:13
3

Přečetl jsem si to celé a musím jen dodat - vlastně dobrý. Nelítaly tady až tak šílené útoky ad hominum, furt to má jakousi štábní kulturu. V celé té diskuzi bych souhlasil jen s Juniorem - jo, je to drahý.

A je fajn dnes počíst hádku o autě. Kde se člověk hne, tam se řeší korona a tak, diskuze o ToyoBaru je vlastně krásným osvěžením lehce švihlé doby.

Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 12:20
2

+1 - Dan Borský mi připomněl, že jsem mu ještě stihl ukrást na den šestiválcový Stinger. Neudělal jsem si fotku, tak jsem ho včera sprostě vynechal. Přitom to bylo fakt super. Kdyby to auto mělo vepředu znak BMW, budou na něj všichni pět ódy, jaká to je future classic. Takhle je to pro většinu lidí jen "meh, Kia". Ale znalci vědí... Je to Isuzu Piazza dnešní doby.

reagovat
Jan Machač
03. ledna 2021, 22:07
1

A už raději ani řádek, Kubíku, ano? ;-)

Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 22:09
2

Má grafomanie je tvou záchranou od toho, abys musel psát dva články týdně, kolego :D

A pro úplnost disclaimer: S touto Kiou se nestalo nic, co by byla dobrá historka k pivu.

-
Komentář upraven 4. 1. 2021, 10:14:58

Pochtli
03. ledna 2021, 13:03
2

Parádní soupis a vlastně recenze v kostce.

reagovat
beastar
03. ledna 2021, 18:04
2

Nejvic cenim to cerveny naftovy Volvo. To je to pravy AuTo co potrebujes. Zbytek jsou vice mene hracky.

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 20:14
1

Já ho mám prostě rád. Už jsme si na sebe zvykli. Na údržbě do něj zahučelo dost. Spousta toho nebyla potřeba, ale chtěl jsem si udělat radost. Mám takovou naivní představu, že ho budu mít nafurt.

Kuře
07. ledna 2021, 00:52
0

Takovou představu sem taky míval se svým Focusem, jen tedy ještě o ten fous naivnější že jsem to očekával, aniž bych do něj něco investoval:)))

beastar
07. ledna 2021, 12:54
0

A tak pane Kuře je snad jasne, ze daily potah kdyz ma vydrzet tak potrebuje investice. Kor kdyz to je postarsi diesel. Ja vzdycky vedel ze jak mam auto dele jak dva roky zacne me nebavit a srat. Ted stojim pred zlomem. Mozna me nove auto zacne srat uz za mesic:D

Ju
Junior
07. ledna 2021, 13:01
0

tak Wildtracka se panáčkovi zachtělo :-)))

Kuře
07. ledna 2021, 13:10
0

Bíste, tfujtajbl, jakej sakra diesel, to bych přece nebyl správný petrolhead kdybych měl v autě ropáka:D

beastar
07. ledna 2021, 13:44
1

Jo pravda. Chudak Kuba neni pravy petrolhead. A vis jak se musi nudit kdyz to ridi? Protoze i cesta pro rohlik do Billa je zabava! Teda muze byt akorat nesmis bydlet ve meste... njn. I benzin potrebuje servis never jim kdyz rikaji, ze jen nafta je slozita:D

Junior: Me? Ani nahodou. Panenka si vybrecela ze chce neco novyho. A ze Hanka rikala... znas to. Ja dostal vynadano, ze zachazim neodpovedne s penezi na barak daleko za Prahou:D Za auta k hovnu. Zase jednou mela pravdu.
-
Komentář upraven 7. 1. 2021, 13:45:11

Ju
Junior
07. ledna 2021, 18:39
0

Ta moje má taky kámošku Hanku... Znám :)
S barákem to vyres jednoduše. "Dám tolik co ty". To se pak najednou zjistí že 300 metrů čtverečních a pozemek sám o sobě za 15 není vůbec potřeba.

ratan groch
03. ledna 2021, 19:27
4

Kubo,
mohol si nechat k jednotlivym autam prekliky na clanok. Takto si to musime vyhladavat.
Viem, ze z nas neubudne, ale bolo by to prijemnejsie.

reagovat
Le
LennyLeonard
03. ledna 2021, 19:29
0

Ford puma(ta stara) zajimalo by mne kde prisla k “regibase” ramecku SPZ?

reagovat
Jakub Pospíšil
03. ledna 2021, 19:42
0

To netuším, ale vyprudím Violu v chatu, ať se sem vyjádří.

Le
LennyLeonard
03. ledna 2021, 19:49
0

Dekuji. Tehda jsem se na to zapomel zeptat.

PE
PEdr.0
03. ledna 2021, 23:35
-11

To žehlení kritiky BRZ pomocí oslavných ód zní jako opravdu hodně nezávislá žurnalistika. Nedělá autor náhodou v Mafře, kde jsou na podobné praktiky zvyklí?

reagovat
Viola Procházková
04. ledna 2021, 08:29
9

Dobré ráno, najděte si prosím ve výkladovém slovníku slovo nadsázka.

PE
PEdr.0
04. ledna 2021, 10:43
-9

Koukám dobře zahraná karta s nadsázkou. Oblíbená u všech devótních pisálku, kterým došly argumenty.

beastar
04. ledna 2021, 12:22
2

Kde je to žehlení té kritiky BRZ. Největším kritikem sem tady od počátku, co se tady BRZ začalo skloňovat já. To že člen redakce nakonec došel k podobnému názoru mi přijde ok. A jedinej kdo to tady žehlí je Krab který nepíše za redakci. Jestli je to někde opravdu moc nezávislé tak tady:D

Náhodný Kolemjdoucí
05. ledna 2021, 16:41
0

Tak jsem se těšil, že se v diskusi provalí osud nebohého Clia, a zatím jen mlácení prázdné slámy o brz...

reagovat
Jakub Pospíšil
05. ledna 2021, 20:14
2

Tak já naznačím...

beastar
07. ledna 2021, 12:56
0

Clio je davno mrtvy. Jeste nez ho Cpt. Crash Machac zboril, tak uz bylo. Dulezity je ze si tu prazdnou slamu cetl kdyz vis ze je to o tom diskuse;D

Náhodný Kolemjdoucí
11. ledna 2021, 18:12
0

Tak samozřejmě, nikdy jsem v tom (brz) neseděl, musím pilně studovat diskuse, abych byl v obraze... Ale čekal jsem větší crash, tohle je takový neškodný přehmat.

PB
06. ledna 2021, 09:23
0

Takze nejhorsi je ta myš v buši?

reagovat
Jan Machač
10. ledna 2021, 15:15
0

To se nesmi takle řikat ale...

beastar
10. ledna 2021, 15:50
0

Honziku ty smis ty si alternativec;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem