načítám data...

Renault 5 se vrací

U Renaultu se rozhodli pro reinkarnaci osmdesátkové legendy. Líbí se vám, nebo je to jen zbytečné ždímání odkazu dob minulých?

zobrazit celou galeriiNovinky: Renault 5 se vrací

S novým rokem se zdá se ve Francii chystají velké změny. Tiskové oddělení automobilky hlásá začátek ,,Nouvelle Vague”, nové vlny, která prý znamená kompletní obnovu nabídky a přerod ve značku “definovanou technologií, službami a čistou energií.”

Ano, já vím, zvláště to poslední zní trochu podezřele, ale taková už je doba. Do roku 2025 prý představí Renault 14 vlajkových vozů. 7 bude plně elektrických, 7 bude spadat do segmentu C/D. Všechny nové modely budou mít elektrickou nebo hybridní verzi.

První vlaštovkou nové vlny by měl být elegantní minihatchback Renault 5. Inspirace klasikou z osmdesátých let je tu jasná na první pohled a vůz se mi vzheldově moc líbí. Už méně se mi ale zamlouvá oficiální anotace, posuďte sami: “…To je role prototypu Renault 5, ukázat, že moderním přístupem k oblíbenému a klíčovému vozu, Renault v Evropě demokratizuje elektromobily…”. Inu, galské kohouty to vždycky táhlo podezřele doleva.

A co jsme se dozvěděli dál? “Stylingové prvky převzaté z původního designu skrývají moderním způsobem velmi moderní funkce: sání vzduchu na kapotě skrývá dvířka pro nabíjení, v zadních světlech se nachází aerodynamické klapky, a mlhová světla v nárazníku jsou také denními světly. (…) Přední část a textilní střecha vycházející ze světa nábytku jsou plné ,,francouzského šarmu”, náznaku rošťáctví, charakteru, který chytá za srdce. Přední a zadní loga se rozsvěcují, čímž vůz „ožívá“. Francouzská vlajka ve zpětných zrcátkách, která podtrhuje charakteristiku „vyvinuto ve Francii“…” , z výše uvedeného mám zkrátka neodbytný pocit, že ta hravost a “rošťáctví” jsou spíše výsledkem excelové tabulky a skutečnou inspirací bylo elektrické Mini. 

Ovšem barevý a svícavý je svět prototypů, šeď konfigurací “již od” časem vnese do celé situace více světla. Plánů na elektromobil pro masy tu nebylo málo, ale zatím to nikdy moc nezafungovalo (kde že jsou ty nekonečné řady ídétrojek?) Jsem ale na slibovanou “demokratizaci elektromobilu” v režii Asterixů náramně zvědavý.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Galveston
14. ledna 2021, 14:08
3

Vzal bych to. Ale jen s cenovkou do 350 000 CZK, čtyřválcovým atmosférickým motorem o výkonu kolem 100 kW a pohotovostní hmotností do 1 300 kg. Jinak si to můžou nechat.

reagovat
Jimi
14. ledna 2021, 14:20
0

To platilo v minulém tisíciletí, taková specifikace v EU je už bohužel nereálná, už jenom max. v hybridu za 2-násobek ceny, takže asi nic...

Galveston
14. ledna 2021, 14:23
1

Jsem si toho, bohužel, vědom. Ale co už. Dvoutunový telefon na kolečkách za milion s dojezdem 200 km ať si strčí do... Dizajn nedizajn.

Gr
Grand Admiral Thrawn
14. ledna 2021, 15:11
3

Kombinace výkonu 100 kW, hmotnosti do 1300 kg a ceny do 350 000 Kč je sice celkem utopie a když to přepočteme na dřívější ceny, tak i vždy byla, ale i dnes se dají sehnat nové atmosférické čtyřválce, např. Suzuki Ignis, Suzuki Swift, Fiat Panda, Fiat Tipo, Mazda 2, Mazda 3.

MB
MBMB
15. ledna 2021, 00:41
0

Tak máme tu stylovky jako 500e, Mini Cooper SE či Hondu e s malým dojezdem, které skoro ten milion stojí. Záleží, jestli to Renault pojme podobně.
Obávám se, že je to možné, protože proti normální konfekci typu e-208/Corsa-e už má model Zoe.

MB
MBMB
15. ledna 2021, 00:46
3

Jinak 350 000 Kč stojí Clio 1.0 TCe 67 kW v nejnižší možné výbavě. Tak zas trochu soudnosti. Tolik by ten Renault 5 100 kW ani zdaleka nestál, i kdyby se dělal jako spalovák.

Gr
Grand Admiral Thrawn
15. ledna 2021, 00:50
0

MBMB: Přitom si pamatuju, že ještě před dvěma lety stál Mégane 1.3 v základu okolo 300 000 Kč. Za ty dva roky to všechno strašně zdražilo.

Opelfahrt
15. ledna 2021, 05:07
0

K té utopické kombinaci: Suzuki Swift mělo v minulé generaci tu nejsilnější verzi 1,6 100 kW za nějakých 370 tisíc Kč. Není to tak dlouho. Vzpomeňte si, že jednu dobu na začátku výroby stála Octavia III RS „již od“ 620 tisíc. Golf GTI stál skoro 700 a „experti“ řešili, jak je drahej.

Jakub Pospíšil
15. ledna 2021, 08:02
1

OpelFahrt: Ano, to bylo v roce 2012, taky si na to vzpomínám, jak jsem si říkal, že takhle drahá oktávka je fakt blbost.
Ale - mediánová mzda 2012: 22 446, takže "již od" RS ovec za 620 tisíc stála 27,6 platů (jasně, je to v hrubém, ale to neřešme)
mediánová mzda dnes: 31 183, takže "již od" RS ovec za 890 tisíc stojí 28,5 platu.
Ano, je tam nárůst, ale že by to bylo nějaké dráma...

Gr
Grand Admiral Thrawn
15. ledna 2021, 11:37
-1

O důvod víc vkládat úspory do zlata, akcií a bitcoinu.

Jakub Pospíšil
15. ledna 2021, 14:13
2

Ano, obzvláště Bitcoin a akcie jsou známé svou stálostí a tím, že jejich cenu neovlivňuje světové dění.

Gr
Grand Admiral Thrawn
15. ledna 2021, 15:02
-1

A proto je dobré to rozdělit a vložit část do zlata, které typicky roste právě tehdy, když akcie klesají. Každopádně, z dlouhodobého hlediska, tedy v řádu desítek let a déle je cokoliv lepší, než to držet v hotovosti, která hodnotu konstantně ztrácí, zatímco zlato i akcie si hodnotu až na nějaké fluktuace drží.

Fa
Fandatik
předevčírem v 22:53
1

A já to teď radši obráceně. Peníze dávám do prodeje akcií, které nemám. :-))

A nějak nechápu tu větu o představení 14 vlajkových vůz. Vždy jsem žil v domnění, že vlajkový vůz je ten nejvíc TOP. Třeba Safrane Biturbo. Ale já jsem ten staromilec, tak se už nebudu ani snažit to chápat.

Gr
Grand Admiral Thrawn
předevčírem v 23:51
0

Jo, Safrane Biturbo bych si nechal líbit.

FidoBlack
14. ledna 2021, 14:17
4

A bude to mít alespoň 1.4Turbo jako předchudce? :D

reagovat
Ra
Ragnarok
16. ledna 2021, 08:49
0

Nikoliv, bude mít baterku a motorek z mixéru, tomu se říká "pokrok" .

Kuře
14. ledna 2021, 15:10
3

Čtyřválec a 1.4 Turbo a aspoň 100kw to mít jistě nebude, ale pokud v tom bude nějaké pěkné hezké moderní tříválcové turbo jako třeba co sem řídil v minulé generaci Fiesty s těmi cca 120 koni popřípadě klidně i dvouválec jak bejval, nebo možná ještě je, v pětistovce, udržet cenu v rozumné míře a bude z toho hezká, stylová a hlavně srandovní taška do města. Za mě super;)))

A ať si to má pod podlahou klidně i pár baterek, ať si to třeba kopíruje Mini, jen ať to má smysl pro humor, mají k tomu nakročeno;))

reagovat
Jakub Pospíšil
14. ledna 2021, 16:13
0

Bude to jen elektrické, kuřecí muži.

Kuře
14. ledna 2021, 16:31
0

Já jsem si napřed přečetl komentáře tady a až pak článek;))
A ono vlastně mi to ani jako ten holící strojek nijak nevadí...

martin_100
14. ledna 2021, 17:04
0

Je to hezký. Jestli to bude vážit kolem tuny, dojezd bude 200 v mrazu a cena nepřeleze 3 kila v plný tak bych vo tom uvažoval na ješždění do práce . Golfa bych pak nechal opravdu jen na dálky a na tahání vleku.

reagovat
sheogh
14. ledna 2021, 19:13
2

Design bych pochvalil, pohon uz min...

reagovat
Zajda
14. ledna 2021, 20:08
3

Atmosférické čtyřválce u Renaultu jsou utopie, ale za 350 tis. s 1.0 TCe by to nestíhali vyrábět. Takhle jde jen o další příspěvek do elektrické blamáže, kterou se EU bude snažit držet při životě ještě tak dekádu, než se ukáže že tohle opravdu není cesta jak nahradit spalovací motory.

reagovat
PeterLuk
14. ledna 2021, 21:04
0

Niekomu sa zapáčila Honda E :) Ale prečo nie, vyzerá veľmi dobre, príjemné prekvapenie.

reagovat
PB
15. ledna 2021, 01:46
1

Chci. S naslaplym ctyrvalcovym turbobenzinem. Toho krasnyho designu je na elektro auto skoda. Ale zase, brano pozitivne: nelegalni tezba kobaltu a dalsich vzacnych zemin muze radostne pokracovaty, ekologicke drancovani a otrocka prace primo zpusobena vyssi poptavkou po bateriich musi potesit srdce kazdeho levicaka.

reagovat
fr
frite
16. ledna 2021, 14:30
0

Je zajímavé jak příznivce spalovacích motorů začalo s příchodem Ev zajímat životní prostředí a dopady těžby nerostných zdrojů...
Mimochodem - nové články Tesly mají už kobaltu 0%

PB
předevčírem v 02:17
1

S masivnim rozsirenim vyuzivani techto zdroju doslo k vyraznemu rozsireni tezby, a prekvapive - ostatni clanky retezce bohuzel nestihaji. Neni to jen tezba, ale i likvidace odpadu souvisejicich s oze: vetsi vyuzivani vzacnejsich materialu, kompozitu a plastu se projevuje i v problemech nakladani s odpady (napr. Chronicky zname potize s likvidaci lopatek vetrniku). Mnoho “ekologickych” reseni prinasi po zapocteni vsech externalit mnohem vyssi zatez pro zivotni prostredi, casto na mistech, kde by to nikdo necekal. Jiste, jsou to “detske nemoci”, ale casto stavi vyhodnost ruznych reseni na hlavu. Ekonomika celkem spolehlive indikuje ekologicnost jakychkoli prostredku, pokud se podivame na opravdove TCO se zapoctenim vsech externalit. A cim mensi stroj, tim min smyslu to casto dava.

HeavySmoker
15. ledna 2021, 11:15
0

Design sa podaril, tými tmavými plastmi naspodku sa naučili maskovať podivné proporcie elektromobilov s baterkami v podlahe a to treba pochváliť. To že je to výhradne elektro je mi tiež fuk. Iba nechápem že vo svete kde cena betérií klesla pod 100USD za KWh stoja tieto mestské hračky s pár príplatkami mega.

reagovat
Pólin
15. ledna 2021, 12:51
2

designově je to moc povedené...fakt pěkné auto s jasnými odkazy na origo R5, ale ten pohon mě až tak neoslovil... a ty politické žvásty kolem radši moc nekomentuju... dneska si člověk, s prominutím, prdne a zítra v tom někdo hledá politický podtext...

reagovat
martin_100
15. ledna 2021, 14:46
2

BTW našel sem i studii R4 což mě potěšilo snad mnohem víc.....

reagovat
beastar
15. ledna 2021, 15:00
5

Vypada ok. 2.0Turbo az ctyrkolka by mu sluselo o dost vic.

reagovat
Moses
15. ledna 2021, 16:29
1

A Clio zrusia alebo pre toto budu mat elektricku diviziu s kosostvrocovym logom a vertikalnou linkou vo vnutri? ;)

reagovat
Zd
Zdeny60
15. ledna 2021, 16:37
1

Dodnes jsme nepochopil, proč auto na čistě elektrický pohon stojí víc, než auto se spalovacím motorem. Elektromotor je výrobní cenou na zlomku nákladů spalovacího motoru (díky minimu dílů a obráběcích operací), převodovka CVT stojí stejně, jako o spalovacího auta a baterie má pořizovací cenu kolem 50 tisíc. Regulátor je skoro zadarmo, protože v něm de facto nic není. Zbytek palubní elektroniky je stejný. Zkuste mi to někdo objasnit.

reagovat
martin_100
15. ledna 2021, 18:37
0

Ty baterie budou o dost dražší.

MB
MBMB
16. ledna 2021, 04:30
2

Dnešní cena se uvádí kolem 135 USD/kWh. Nějaká rozumná 50kWh baterie tedy rámcově vychází na 6750 USD (tj. cca 150 000 Kč), a to ryze ve článcích, nikoliv celý pack se všemi komponenty. Zas tak levné to tedy zdaleka není.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Voyager Grand Voyager 2000
Chrysler Voyager Grand Voyager

2000 rok výroby
85 koní výkon
2 499 ccm objem

Jeep XJ001  1986
Jeep XJ001

1986 rok výroby
115 koní výkon
2 068 ccm objem

Ford Mustang  Fastback 1965 BULLITT 1965
Ford Mustang Fastback 1965 BULLITT

1965 rok výroby
280 koní výkon
5 700 ccm objem

Mercedes-Benz 124  1991
Mercedes-Benz 124

1991 rok výroby
69 koní výkon
2 500 ccm objem

Lincoln Continental Continental Town car limousine 1978
Lincoln Continental Continental Town car limousine

1978 rok výroby
170 koní výkon
7 500 ccm objem