načítám data...

Virtuální volant: Absolute Drift

Že hry nepotřebují famózní grafiku, a že méně je mnohdy více, to už víme. Ale co takové minimalistické driftování?

zobrazit celou galeriiVirtuální volant: Virtuální volant: Absolute Drift

Hra Absolute Drift, která sama sebe popisuje jako „Klamně jednoduchou driftovací hru“, vyšla bez velkého poprasku už v červenci minulého roku. Od té doby však ještě řádně narostla a zdokonalila, neboť jak už to u „indie“ her bývá, není jejich vývoj hotový v jednom bodě, ale pokračuje ještě dlouho po vydání za mocného přispění hráčů a fanouškovské základny.

Já jsem na Absolute Drift narazil se zpožděním teprve nedávno a jednalo se o lásku na první pohled. Driftovací hra viděná izometricky (z ptačího pohledu), kdy se auto pohybuje po naprosto minimalistickém, krémovém povrchu s pár barevnými doplňky? To musí být přece naprostá bomba! Inu, nakoupil jsem hru přes distribuční službu Steam a za cenu dvou obědů se jal vstoupit do velkého světa, kde nechávají malá autíčka dlouhé černé čáry.

První úmysly se hrou byly tak jednoduché, jako její princip sám. Jen co se proklikám skrze menu, začnu driftovat a za jeden nepříliš dlouhý jarní večer je ze mě drift king takového ražení, že až si mě všimnou z Nissanu, vyrobí mi novou Silvii na míru. A hle, ono prd…

Hned po vyjetí vám Absolute Drift zcela jasně vysvětlí, že tak jednoduše to rozhodně nepůjde a seseká vám nabubřelé ego zkušeného hráče závodních simulátorů do latě. Onen výraz „Klamně jednoduchá“ se totiž velmi rychle vybarví a přijde zjištění, že hra je s prominutím zku*veně těžká. Malé autíčko, které většinou připomíná nějakou reálnou – driftersky oblíbenou předlohu, prakticky neumí normálně zatočit a jen co se dotknu řízení, přechází do klouzání dveřmi napřed. Odhad je tedy naprosto zásadní, a když se po šedesáté omlátíte o zeď, proklejete všechna ta videa, ve kterých to všechno vypadalo tak strašně jednoduše.

Jenže když už vám začne připadat, že to brzy vypnete, odinstalujete a půjdete se litovat, že jste si za těch 270 korun raději nekoupili 10 točených, přijdou první náznaky zlepšení. Náhle vám zatáčka vyjde přesně tak, jak jste si jí naplánovali. Pak další, a zase další, potom celé série zatáček. Body naskakují rychlostí blesku a vy precizně míjíte kužely, za což dostáváte další bonusy. Pocit z perfektně projetého vás nutí hopsat na židli a vy už pracujete na tom, jak držet co nejdelší komba.

Ovšem teprve cvičení dělá mistra a než začnete hru vážně umět, bude to nějakou chvíli trvat. Naštěstí vše probíhá pěkně postupně a hra vás nechá celé ovládání auta nejprve v poklidu očuchat, než po vás začne chtít psí kusy. Základem hry je pohyb po „světech“ na kterých se nachází různé úkoly. Tu musíte driftem podjet jeřáb, tu něco přeskočit (ano, i skákání je podstatným prvkem), tu udělat kolem něčeho donut. Teprve při splnění všeho vás hra pustí do dalšího levelu (světa) a pokračujete dál, v těžších a četnějších úkolech. Co je však ještě podstatnější, nachází se v každém světě vjezdy na driftovací okruhy, speciální Driftkhana tratě a samozřejmě i na stoupající horské silnice v japonském stylu. V těchto úrovních je vaše drifterské umění bodováno přímo a jen co dojedete, řekne vám hra, kam jste se se svým skóre umístili v rámci světového žebříčku.

Atmosféru vítězství povyšuje ještě zajímavá zvuková kulisa, kde štěkání turbodmychadla doplňuje originální hudba. Kdo si lebedí v poslechu elektronické hudby, Drum & Bass a Chill-stepu, bude jistě nadšen. Ti ostatní mohou hudbu vypnout a pustit si na pozadí třeba Dimmu Borgir.

Byly by tu samozřejmě i drobné nevýhody. Tak v první řadě může relativně snadno nastat, že se obtížnost hry změní ve frustrující, to když budete stále dokola projíždět jeden úsek trati, stále se stejnou chybou a vytoužený elegantní průjezd se prostě ne a ne dostavit. Další věcí je omezení, které plyne z použití klávesnice. Ovládání hry je prostě a jednoduše navrženo na páčkový ovladač, a pokud jím nedisponujete, budete se v začátcích plácat ještě o kus víc, než byste se plácali s ním.

Absolute Drift je tedy hodně dobrou, ale taky hodně náročnou zábavou pro hráče z řad autíčkářů, kteří mají rádi výzvu. Jednoduché grafické zpracování a minimalistické, přesto však rozmanité prostředí, ve kterém se auto pohybuje, je naprosto parádní. Ani po několika hodinách mě neomrzelo se na hru koukat a jen co jsem do krémového podkladu nakreslil černé čáry znamenající perfektní průjezd, přišlo takové uspokojení, že jsem se nad sebou musel zamyslet. Za těch deset euro to rozhodně stojí…


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ap
Apache
20. dubna 2016, 08:47
2

Autíčkářské hry na Autíčkáři? To se mi hodně líbí! Vůbec bych se nezlobil, kdyby se z toho stala pravidelná rubrika. Retro recenze na hry našeho mládí, pobodný "nezávislý" maličkosti i zhodnocení simulačních schopností nejnovější Forzy, beru všechno :-).

reagovat
Sasakr
20. dubna 2016, 16:27
0

Souhlas. Taky chci testy her z pohledu petrolheada :-)

Sa
Safa
21. dubna 2016, 00:05
0

Taky souhlas! Mohlo by se to jmenovat třeba Autíčkář si hraje... :o)
Jak hry, tak simulátory - já si svého času ujížděl hlavně na CMR2 a aktuálně mám v kompu RBR, Drivera a GRID...

Sasakr
21. dubna 2016, 16:36
0

Grida mám taky rozehranýho, ale jsem děsná lama a musím to hrát na easy a s asistentama :-( Ty auta jsou hrozný bestie...

František Čáslavský
21. dubna 2016, 19:29
0

GRID jsem jeden semestr pařil mezi přednáškama, jedničku i dvojku mám docela naježděnou s volantem, odpočinkovka dobrá :)

PeterLuk
21. dubna 2016, 22:08
0

Presne tak! Prosím prosím, :D

Grid som hrával, jednotku, potom istý čas "trojku" - Autosport, takisto všetky tri Dirty, stáré CMR, Xtreme Rally... Nuž a terah hrávam The Crew a Project Cars. :)

Chosé
20. dubna 2016, 09:29
0

Parádní, díky za tip na hru pro odvedení pozornosti od bakalářky. :D prvně jsem se chtěl zeptat zda funguje i volant, jelikož mám ve skříni G27, pak jsem se podíval na YT a nejspíš to zkusím jen na klávesnici, takový návrat k NFSU2. Jinak jsem taky pro recenze her a auty. :)

reagovat
Zvapi
20. dubna 2016, 09:53
0

Parádní článek. Souhlasím, že se dá pěkně pokračovat: kromě provařené GT série a Forzy samozřejmě Project CARS, Assetto Corsa, nedávná Dirt Rally (že já blbec se té PS4 zbavoval :D)...

reagovat
bitner
20. dubna 2016, 09:58
0


Ty kokso!

reagovat
Máří
20. dubna 2016, 10:57
0

Jo, to byla řežba. Byl jsem schopný u toho sedět celý den a propařit to od začátku do konce a pak jen zlepšovat čas v té poslední Aréně :)

Sa
Safa
21. dubna 2016, 00:06
0

Tohle taky pamatuju. Dlouhé noci na VŠ kolejích, nejvíc bavila hra ve dvou...

jo
johan
20. dubna 2016, 10:48
0

test simulatorov by som tiez privital :))

reagovat
František Čáslavský
20. dubna 2016, 12:29
0

Hm, sakra, tak to jsem asi neměl prodávat G25... Měl jsem docela naježděný Race07, LFS a tak. Ale Dominik si snad poradí :D

Vojta Nekvapil
21. dubna 2016, 00:38
0

Ne diky. Ja si radeji dam plnohodnotnej simulator na mem G25.

reagovat
BigBang
27. dubna 2016, 16:37
0

LFS je super, jen mi v něm chybí prvek opravdovosti - reálná auta a tratě. To sice vyvažuje rFactor a jeho podpora komunity, ale tam mi zase chyběl určitý duch nebo nevím jak to napsat.

Vojta Nekvapil
27. dubna 2016, 19:23
0

Asi te prekvapim ale pomerne dost aut ma v LFS podle skutecnych aut. No a ty zbyla jen obchazi licence. :) Akorat jedinna realna trat je Rockingham.

BigBang
30. dubna 2016, 20:13
0

Tak jasně, třeba zrovna XRG/XRT/XRR je Starion atd. ale pořád mi tam prostě toho trochu chybí ;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem

GMC Custom GMC 370 1958
GMC Custom GMC 370

1958 rok výroby
360 koní výkon
6 000 ccm objem

Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia 1994
Ford Mondeo 2.0 benzin Ghia

1994 rok výroby
130 koní výkon
2 000 ccm objem

Volkswagen Golf  2011
Volkswagen Golf

2011 rok výroby
77 koní výkon
77 ccm objem

Chrysler New Yorker  1973
Chrysler New Yorker

1973 rok výroby
1 koní výkon
7 200 ccm objem