načítám data...

Ptejte se: Osmiválcové GT jako dárek

Víte, co je nejlepší dárek k padesátinám? Velké GT s osmiválcem pod kapotou. Zbývá už jen drobnost. Vybrat tu nejlepší možnost.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím, 

mám tady takový jeden malý, ošklivý, nepěknou věc! Pomůžete? Víte, táta je celý život učitel v autoškole, k tomu za mlada zkoušel trošku amatérsky závodit, už od mého dětství mě vodí na všechny výstavy, soutěže, akce veteránů, závody a podobně, a má to moc rád. A já po něm. Zkrátka a dobře, můj táta je velký nadšenec do aut. Bohužel mu ale finanční situace nikdy nedovolila koupit si pořádné auto pro radost.  

Momentálně bude mít narozeniny, bude mu 50, už celkem významný milník. Mamka na druhou stranu o auta nejeví zájem vůbec, ale zato pracuje na vysoké pozici v nadnárodní firmě přes informace a já celkem úspěšně vedu vlastní podnik. Proto jsme se s mamkou dohodli tátovi splnit sen, a pořídit mu silné GT k narozeninám. 

Požadavky: 
-cena 750 000 – 1 250 000 Kč 
-motor V8 
-kupé 
-automat 
-použitelnost na dlouhé cesty 
-rok výroby ne starší než 2010 

To mi přijde jako celkem jasné podmínky, ale protože jsem s žádným autem v této kategorii nejel, sám mám momentálně fungl nové Mondeo, no jo no, rodinka… tak si rád nechám poradit od lidí, co už s tím třeba trochu zkušenost mají.  

Můj tajný typ je Maserati GranTurismo, jen tedy nevím, jestli se dá sehnat do toho milionu a něco dobrý kus. 

Předem moc díky a zatím 
Venca

Ahoj Venco, 

tohle je krásný dotaz, na který odpovídáme s velkou radostí. Překvapit někoho blízkého takovým darem je opravdu velká věc a jsme rádi, že se takové věci stále dějí. A teď ke konkrétním tipům. 

Když se řekne silné GT, automaticky se mi vybaví dvě auta. Prvním je Jaguar XK a tím druhým Maserati GranTurismo. Vzhledem k tvým preferencím, začněme právě italským zástupcem. GranTurismo tu s námi bylo dlouhých 12 let, poslední auto sjelo z výrobní linky na podzim loňského roku. Za tu dobu si získalo respekt a obdiv celého automobilového světa. Technický základ sdílelo s větším sourozencem jménem Quattroporte, což je jeden z nejpodmanivějších velkých sedanů posledních let. Jako správné Maserati, je to auto plné emocí a italského temperamentu. Největší dojem na člověka udělá asi motor. Motor F136 ze společné kooperace Maserati a Ferrari, je prostě klenot s velkým K. Doporučuji koukat spíš po větších 4.7 l verzích s označením S. 440 koní je více než dostatečné stádo a ten zvuk, jaký tohle velké kupé produkuje. Ach bože, to je úplný koncert. Jo, Italové umí vzít za srdíčko, když jde o samotnou jízdu a emoce s ní spojené. Jenže také umí odfláknout věci, které byste třeba zrovna nečekali. Tak třeba interiér. Nic proti jeho ztvárnění, to je pořád akceptovatelné, tím spíš na 13 let staré auto. Ale rozhodně zamrzí detaily. Fakt nechcete koukat na panel rádia z Peugeotu 307 u luxusního GT za nemálo peněz. Stejně tak dílenské zpracovaní nepotěší. Já měl tu čest se dvěma kusy, jedním GranTurismem a jedním GranCabriem a u obou byl interiér až nepěkně rozvrzaný, a to mluvím o autech, která neměla najeto ani 60 tisíc km. Nadšený jsem nebyl ani z robotizované převodovky, která sice skvěle funguje pod zátěží, když řidič tlačí na pilu, tak tam sází kvalty s překvapivou přesností a rychlostí, ale když se zrovna nikam nespěchá a chce jet jen tak na kochačku, pak je převodovka v úzkých, protože hladkost řazení do vínku nedostala. Maserati později dávalo i klasický měničový automat, ale ty budou ještě nad rozpočet a už to není zajímavá koncepce transaxle. Podle výčtu nedostatků, to skoro vypadá, že mám na Maserati pifku, že? Ale to vůbec ne, já to auto miluju i přes všechny jeho nedostatky a bral bych ho všema deseti. Jen se musí počítat s faktem, že soužití s ním není úplně jednoduché. 

Jaguar XK (X150) je pro mě naprosto ideálním zástupcem kategorie GT. Elegantní kupé, které nedává na odiv své svaly hned na první dobrou a raději útočí takovým tím nenuceným stylem a šarmem. Není tak agresivní jako italský konkurent, ale nedostatek emocí se mu upřít také nedá. Jen z něj prostě nestříká testosteron na všechny strany. Pod kapotou mu bije zásadně osmiválcové srdce, a protože se bavíme o autech z roku 2010 a mladších, pak už mluvíme o modernizovaném pětilitru, který nahradil starší 4.2 l. Novější pětilitr je skvělý motor, není sice tak zběsilý, jako italský osmiválec, ale má naprosto sametový chod a krásně hluboký zvuk, který umí vykouzlit jen a pouze osmiválce. V atmosférické (největší výběr) variantě dává 385 koní což je tak akorát na pohodové ježdění a zároveň dost na rychlé přesuny. Kompresorová verze se bude shánět o něco hůře v tomto rozpočtu, ale pár se jich také najde. Jejích 510 koní je však naprosto drtivých, co do podání výkonu a už od nízkých otáček se Jaguar může opřít také o všech 625 Nm. To je něco, co se jen tak neomrzí. V interiéru XK se nedají očekávat žádné nepřístojnosti, tady je všechno jednoduché a funkční. Skoro by se chtělo říct nudné v porovnání s Maserati. Přesto si Angličané dali o něco více záležet na detailech a dílenském zpracování a celkový dojem z vnitřku Jaguaru je ještě o něco výjimečnější než u GranTurisma. Tohle auto má styl a rozhodně bych ho do výběru také zahrnul. A jestli vybrat Maserati nebo Jaguar? To už záleží na vkusu každého z nás. Maserati je takový divoch, který útočí na nejnižší lidské pudy. Hodně řve a hraje na city. Jaguar své emoce trochu skrývá, působí víc seriózněji, ale nenechte se mýlit, když za to vezme, dějí se divy. Tím spíš, mluvíme-li o verzi s kompresorem. Obě volby budou dobré a obě auta bude dělat svému majiteli radost. 

Máme tu i jiné možnosti, než italského štramáka s trojzubcem a britskou kočku? Jasně, že máme, jen pro ně musíme do Německa. Pokud se budu striktně držet požadavku na 8 válců, pak musím zapomenout na Porsche 911, které by se v tomto rozpočtu jistě dalo sehnat též. A definici GT splňuje také. Jenže osm hrnků se pod zadní kapotu toho rozšláplého brouka fakt nevleze. Takže tu máme BMW, u kterého připadá v úvahu krásná 650i a u které rovnou říkám nebrat. Tenhle osmiválec se vůbec nepovedl, a seznam jeho problémů je delší než rolička toaletního papíru. Mercedes může nabídnout dokonce dva modely. Kupé CL, které je přímo odvozené od vlajkové lodi značky, třídy S. A prakticky legendární roadster s označením SL. Ano, není to zrovna kupé, ale pevná skládací střecha tuhle problematiku zčásti řeší. Otazník se vznáší na motory. CL bych doporučoval ve variantě AMG, protože “pětistovka” z roku 2010 už bude mít pod kapotou přeplňovanou 4.7 l, která v prvních letech výroby vykazovala nepěkné problémy. Stejná potíž se váže také k SL, u které bych doporučil spíš starší generaci R230 než R231, protože starší SL pohání relativně odolné a spolehlivé atmosféry, kdežto novější R231 má stejnou 4.7 l jako výše zmíněné CL. 

Svou troškou do GT mlýna může přispět také Audi. Středně velké kupé A5 se právem řadí mezi nejkrásnější vozy nového milénia a zcela nepochybně se jednou stane vyhledávaným youngtimerem. Minimálně ty verze se zajímavým motorem, mezi které bezesporu spadá okouzlující RS5. Ta je poháněna úžasnou 4.2 V8 s atmosférickým plněním, která ze sebe vydává to nejlepší až za hranicí 8 tisíc otáček. 450 koní se přenáší na všechna čtyři kola i díky tomu disponuje neuvěřitelnou trakcí. Ač se to možná nezdá, RS5 je jedno z nejlepších GT posledních let, přestože nedosahuje mocné přitažlivosti věhlasnějších soupeřů, jako celek bude fungovat dost možná nejlépe ze všech zmíněných možností. 

A samozřejmě nesmíme opomenout ani americké vozy. Mustang či Camaro mají samozřejmě také osmiválec a navíc s tímto rozpočtem je koupíte rovnou jako nové. Přestože však chovám k těmto vozům úctu a mám je rád, do téhle vybrané společnosti tak úplně nepatří. Výběr silných “gétéček” je sám o sobě docela široký, že já sám bych asi nevěděl, co z toho koupit. Okouzlen šarmem Jaguaru bych bezhlavě toužil po Maserati, a nakonec reálně skončil za volantem Audi. Že to nedává smysl? To nedává žádné GT. 

Co byste vybrali vy? Máte jiný tip, než výše zmíněné? Diskuze je vaše. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Radim Nemec
04. února 2020, 18:33
0

Vsechny pozadavky (az snad na tu V8) by pro me byly synonymem Bentley. Rozpoctem je to sice hodne u horni hranice, ale proc jinak ne? Navic je to vlastne koncern. Ten dvanactivalec by vadil?
-
Komentář upraven 4. 2. 2020, 18:36:17

reagovat
Kuře
04. února 2020, 18:36
9

Upřímně řečeno, nevím, jestli někdo, kdo kouká po GranTurismu, bude jenom chvíli přemýšlet nad Audi.
Že jezdí a funguje skvěle, možná nejlíp z party, o tom žádná. O té kráse bych si troufl pochybovat. Auto to je sice rozhodně pěkné, ale srovnání s Jagem a Maserati podle mě prostě nesnese...
Osobně bych šel buďto do Maserati, a pokud bych nakonec zjistil že na to nemám koule, tak bych vzal Stanga, který bude za ty prachy nový nebo sotva zajetý a i na provozu bude výrazně levnější...

Jo a PS... připomeňte mi za pár let, že takovýho synátora si mám taky udělat...;))
-
Komentář upraven 4. 2. 2020, 18:38:05

reagovat
Ju
Junior
04. února 2020, 19:46
5

RS5 mi tam nějak nesedí :-)
a zeptám se, možná to bude znít ošklivě, ale myslím to dobře -> nová amerika? Já jen, aby to pak tátovi nebylo blbý, když se na těch prémiovkách něco posere a bude muset jít s fakturou za manželkou / synátorem

reagovat
beastar
05. února 2020, 01:05
0

Má našetřené ne asi;)

J.K.
04. února 2020, 20:27
1

Asi zásadní otázkou je, na jak dlouho má to GT mít. Padesát je super věk - tvému otci takzvaně patří svět. Ale s přibývajícími roky se do něj bude stále hůře sedat a i stále hůře řídit (odkrvování nohou, bolesti zad). Vím o čem píšu. Moji rodiče mi už do GT nesedají vůbec nebo se spoustou řečí.

Stejně tak je to se servisem. Jestli je GT na pár let, tak super. Staré (deset let) Maserati nebo Jag nebude problém. Ale servisovat je dýl bych nepřál ani nepříteli. Taky vím o čem píšu. Když GT miluješ, není co řešit, odpustíš. Pokud ne, pošleš ho nakonec z vysoké skály, aby ses pak mohl dívat, jak se postupně rozbíjí na malé kousky, protože jen to ti nakonec udělá dobře.

A v neposlední řadě je tu otázka statusu. GT je ve třiceti OK, ale v padesáti už to hodně zavání druhou mízou, komplexy a nenaplněnými ambicemi. (Popisuji obecné vnímání řidičů společností. A tak vnímán být nechceš.). Navíc ta nepraktičnost by v padesáti už mohla být také problém. Kam dát všechny maminčiny věci na dovolenou? A kam vnoučata, až přijdou? Chlapi svezu vás, ale po jednom? Řešení nabízím na obrázku. Vzhledově nádherný, jízdní vlastnosti pro nezávodního jezdce srovnatelné s GT, zvuk božský, status taky v poho, prostor vpředu i vzadu ok.

reagovat
Kuře
04. února 2020, 21:26
0

Tak já myslím že tyhle auta už na ceně padat nebudou, kdyby ho to za 3-5-10 let začlo srát, tak to bude vždycky moct vymenit:)

beastar
05. února 2020, 00:49
0

Kuře: Oni už spadli a dolů to ještě půjde. To vím. Právě v nejbližších třech letech. Mě by reálně zajímalo kam a jak často by s tím ten borec jezdil. A hlavně jak dlouho... Ale jako těžítko do garáže do prvního problému. Nice oné.

Kuře
05. února 2020, 01:01
0

Budou jo? Tak paráda, a spadnou třeba až na kilo za hezkej kus? Třeba tak do roka? Do toho bych šel, i kdyby jen do prvního pruseru:D

beastar
05. února 2020, 01:06
0

Aha no. :D Tak to tě zklamu.. Orákulum říká ani ne pičo..
-
Komentář upraven 5. 2. 2020, 01:06:28

Kuře
05. února 2020, 01:08
0

Hmmm.... svině orákulum:D

beastar
05. února 2020, 01:24
0

Přesně tak. Může se jednou za období kdy Alfa Romeo vyrobí použitelné auto pro masy plést. Ani Horacio neví, kdy taková doba nastane. Takže kdo ví. Možná spadbou i na 6 kilinek.

krab
04. února 2020, 22:13
1

Opravdu krásnej dotaz a parádní problém... I když tak nějak vnitřně tuším, že podepsaný "Venca" ví dobře jaké auto do rodiny přibude. Přeci musí vědět, po jakém typu gétéčka táta touží. A to zas nevíme my...

Ujasnil bych si nejprv několik věcí:
1. Kupujete auto, které s vámi bude mnoho let či dokonce napořád?
2. Zajímáte se i o případné mírné zhodnocení automobilu v čase anebo minimálně nechcete aby jednou spadlo na až příliš hluboké cenové dno?
3. Kam s ním táta bude jezdit, jak často, kudy povedou obvyklé trasy, co si bude schopen s autem opravdu užít?
4. Jak vysoké smějí být předpokládané roční servisní a celkově provozní náklady?
5. Kam se s autem bude moci jezdit na servis?
6. Proč by auto nemělo být starší 2010, proč třeba nekoupit starší klasiku?
7. Automat versus manuál. Proč preference automatu?
8. Co táta v autě bude často/občas převážet?
9. Proč pouze omezit výběr na osmiválec? Šestiválce jsou přeci také charakterní motory, případně to samé (x2) platí i pro dvanáctiválce

Až si tohle zmapujete, spočítáte, pak vám z toho vyleze takový "shortlist" toho, co můžete koupit. A těžko se dá odhadnout, co to vážně bude. Maserati za ty peníze skutečně koupit půjde. Půjde ho i ročně uživit, ale nebude to úplná sranda. Jen pojištění vyjde na vyšší tisícovky měsíčně ... Potřebujete ale jistě někoho, kdo těm autům rozumí a společně vyberete vhodný exemplář. Budete mít dost otázek na zodpovězení. Nejen vybrat exemplář v perfektním stavu, ale i zvážit zda rané 4.2 V8 se ZF 6spd automatem anebo 4.7 (S) s robotizovanou převodovkou (umístěnou vzadu) technicky společnou i pro tehdejší Ferrar F430. Anebo zaplatit víc, k horní hranici rozpočtu za 4.7 Sport s automatem ZF. Tohle samo o sobě není úplně jednoduchá otázka k zodpovězení.

Rámcově jsou možnosti:
Maserati
Mustang 5.0 V8 ( prakticky nový)
BMW M3 (E92)
Jaguar XK (XKR)
Jaguar F-type V6 S ( s tím, že je to tedy kompresorová V6, ne osmiválec)

Ten Mercedes a 6kové BMW asi Dan "rozmluvil" správně, s Audi je to pro mě velký otazník co se týká vyloženě toho kýženého efektu. Audi si člověk kupuje, protože si zadá nějaké parametry a nějakou cenu a chce auto, které je ve všem velmi dobré nebo aspoň dobré. A Audi vylézá většinou jako chytrý univerzál. Ale jako zážitkové auto pro blázna do aut a jako emotivní dárek? To mi nesedí.

PS: Mě by fakt zajímala ta story jak tohle celé dopadne ....

reagovat
krab
05. února 2020, 11:13
-3

Když jsem se nad tím zamyslel tak je...
Takhle, já se ale už setkal párkrát s tím, že lidi okolo těch aut tolik nežijí, že se prostě starších aut intuitivně bojí. Tak mi z toho vychází, aha, oni asi chtějí 2010 a novější, protože si myslí, že to bude jakoby spolehlivější a nebude to tak drahé. Což často takhle nefunguje. Jakmile to auto není v záruce, stejně musíš počítat, že bude drahé na provoz.

Ne, ve skutečnosti jsem tady na to odepsal, protože jsem byl zvědavej jestli ten reálnej člověk co se na to ptal bude reagovat a dozvíme se toho víc :-D Takže jsem jenom zvědavá bába...

Martin61
05. února 2020, 11:26
0

Matěji, zas jako úplnou blbost bych to neviděl, takovej dárek určitě potěší. Navíc když si můžou dovolit dát jako dárek věc za cirka míč, nebude je trápit pojištění. To už je banalita. Havarijko samozřejmě ne ale tak nějak předpokládám že většina soudných lidí si havarijko u “běžných” ojetých aut nepořizuje.

Jinak v zásadě souhlasím s krabem, omezením na V8 je “zvláštní” rozhodnutí. Navíc V8 z evropy a z ameriky jsou dost rozdílné motory. Prostě mi nedává smysl proč ne V12 nebo koneckonců něco od Porsche, když ve výběru může být Audi, Maserati/Ferrari nebo Mustang.
Takže bych to viděl tak, že chtějí auto s pořádným motorem. A v ten moment tenhle seznam dává smysl.

ReVolte
07. února 2020, 09:21
0

Ajajaj falešné dotazy, falešný Beast, co všechno je ještě na autíčkáři falešné? Neříkejte mi, že i Krab? Určitě ano, to množství textu by přece jenom jeden člověk nevygeneroval :D

martin_100
04. února 2020, 23:10
-7

Ježkovo voči redaktoři se buď nudí nebo hodně hulí... další smyšlenej dotaz? Vokurková sezóna a nemáme nápady na zajímavý články?

reagovat
krab
04. února 2020, 23:57
8

Moment... i když by ta story byla vymyšlená (ať už kýmkoli), tak je to krásnej srdceryvnej doják. I to mobile.de jsem si pak musel otevřít a vybírat nějaký to Maserati :-D

Náhodou je to pěkněj článek, protože víš jak... mohl přijít taky klidně test Kia Rio :-D

martin_100
05. února 2020, 00:05
0

Ale Krabe to nerozporuju, že to není zajímavý téma.
Poslední dobou se tu takový smyšleností zavánějící dotazy v ptejte se množí.
Já bych takový věci cpal do bazorových snílků a byl by klid. Všichni bysme si početli o zajímavých autech, zkoukli pár exkluzivních inzerátů a ušetřili bysme si takový trapný mazání medu kolem huby čtenářů.

J.K.
05. února 2020, 00:41
1

Nekaž to, Martine. To je snad jasný všem, že jde o akademickou úlohu.

Nakonec si myslím, že takovému tátovi by bylo nejlepší darovat auto z plakátu z jeho mládí. Za milion na Ferrari nebude, ale nějakou pecku z osmdesátek bychom doporučit jistě dokázali. Tipuji, že ta by udělala větší radost než dnešní Maserati.

beastar
05. února 2020, 00:47
1

Jo jo je to romantika. Neříkám že je to smyšlené. Ale na realitu to moc nedává smysl. Skoro jako když ten borec vyhrál lambádu po papežovy. A nebo ten kuchař Marešovo Ferrari. .... Prosím tě Máňo zítra zavolej mladýmu... Potřebuju založit to Maserati už zase nejede. Jasný Franto děj si guláš a no worries. A fakt přiznávám že na mobile.de sem se kvůli tomu anj nepodíval: D

martin_100
05. února 2020, 00:49
0

Nekazim to jen mi tady trošku mrzí kam to upadá...
Dřív bylo Ptejte se ... celkem realistický a na tuty úlety do říše snů byl Bazarovej snílek. To mi vyhovovalo. Teď mi to občas přijde že se tu lidem věší bulíky na nos.

Kuře
05. února 2020, 00:58
2

Já ti teda nevím ale posledních pár ptejte se... rodina věc do dvou kil, pak to elektro, ta věc o emisích, malá mrštná tryskomyš a moje zazimování... co ti na tom výběru přijde smyšlený?

Jako tohle co tu máme teď, když už si to teda napsal... čert ví, ale mě osobně nikdy ani nenapadlo že by si redakce vymýšlela dotazy..

Daniel Borský
05. února 2020, 08:44
1

Martin: myslím, že velice podceňuješ mou vrozenou lenost. :) Abych strávil půl hodiny vymýšlením a sepisováním imaginárního dotazů a pak na něj ještě vymýšlel odpověď, na to jsem moc pohodlný. Tím spíš, když stačí otevřít mail, dát CTRL+C a CTRL+V a mít o starost méně. Těch dotazů chodí poslední dobou fakt hodně (nevím jestli existuje ještě jiný online magazín, který odpovídá aktivně na dotazy čtenářů), klidně by mohla tato rubrika vycházet obden a pořád by bylo na co odpovídat.

krab
05. února 2020, 09:10
9

Taky jim tam ty dotazy s kolegy z garáže denně sypeme... v rámci konkurenčního boje :) Taky už nám pomalu docházejí pseudonymy a nápady jakou hovadinu jim tam pošleme příště ...

martin_100
05. února 2020, 12:07
0

Krabe máš bod :-) :-) :-)

beastar
05. února 2020, 12:57
2

Příště prosím něco jako sportovní limuzína pro manželku. Kam jdou dozadu tři dětské sedačky. Do kufru se vejde sekačka. Nesmí to mít míň jak 200 koní. Spotřeba do 5 litrů a diesel nechci. Rozpočet maximálne tak 400 000 aby to nebylo starší jak 6 let. A ideálně ne prémie. Není nad snadné věci.

krab
05. února 2020, 13:11
-1

Tak to je přece Tesla model S. Akorát do 400 to bude bez papírů dovezeno z Albánie a značky si na to vyrobíš nějaký fejkový ruský. A dáš tmavou folii na okna A policajti tě těžko budou zastavovat. Eko gangsta kára hadr...

Jakub Pospíšil
05. února 2020, 14:12
2

beastar: dotazy do "Ptejte se", kde je odpovědí Octavia RS (v tomto případě na plyn) chodí na redakčním mailu do speciální spamové složky.

-
Komentář upraven 5. 2. 2020, 14:14:12

Kuře
05. února 2020, 14:42
3

Kubajz, octa je ale přece prémie nejvíc že všeho...:D

Safa
04. února 2020, 23:49
4

Swapnul bych Miatu. :o)

reagovat
beastar
05. února 2020, 00:40
3

A servis to bude řešit kdo? Já jenom že jako majitel Maserati, co vcelku jako jezdí a Audi S6 . Co jako taky vcelku jezdí... Si jako při vší úctě k učitelům autoscuoli s bohatou ženou..nedovedu představit jak na to platí cokoliv. To bude chodit za synem ať mu dá na olej, desky, gumy, nebo je dělat nebude. A celá familia bude doufat jak se to nikdy neposere:D Jako džouk fajn.. I Dont think...že je to celkově dobrý nápad.

Z výběru mi ani jedno nepřijde zábavné pro 50 borce. Masérati už vůbec ne a nikdy bych ho nedoporučil. Alespoň na základě známých informací. A jako zábavné GT je vůbec uhozený zadání. Občas řeším tyhle věci, auto jako dárek... Pro tátu, manželku atd. Víš co. Nejlepší uděláte když se vykašlete na překvápka a romantiku. A necháte ho vybrat káru. Nesmyslný požadavek na V8 raději ponechám bez komentáře.

Já bych mu koupil 911/996 a nebo něco úplně jiného než gt. Předpokládám že daily to nebude... Takže ...nejlepší věc z toho s kterou se ztotožňuju. Žádné gt nedává smysl:)) Stejně jako žádné silné 3dv. auto
..
-
Komentář upraven 5. 2. 2020, 00:43:12
-
Komentář upraven 5. 2. 2020, 00:43:44

reagovat
Kuře
05. února 2020, 00:52
0

Bíste, aby nedošlo k omylu, plné s tebou souhlasím.
Jen jedna věc, kde tam vidíš v zadání že to má být zábavné? Já vidím požadavek, že to má být na dlouhé cesty;)

S těma prachama máš samozřejmě pravdu, ale tak, víš co... buďme snímkové a předpokládejme že to má pořešený, nějak;)))
-
Komentář upraven 5. 2. 2020, 00:53:10

beastar
05. února 2020, 01:01
0

Joop já sem to tam špatně napsal. Myslím to tam jako že by mělo toho otecka bavit, že mu to jako dopřejí. Kam má takovej pán dlouhé cesty? To už jako se z autoškoly chodí do důchodu v 50? To sem měl říct tatovy že si vybral špatný obor. Mimochodem dál sem mu tam 5 let zpátky 3200gt. Má ho v garáži. A před ním bílou ofci:)) Za poslední 2 roky s tím najel asi 600 km a chrochtá si ... Když prodá chatu tak to uživí;)))

Kuře
05. února 2020, 01:04
0

Tak vidíš třeba to tady pantáta bude mít taky tak;)
Upřímně, na mě to tak z dotazu působí že už daily auto mà a tohle bude jen jako klenot do garáže na machrování před chalanama z hospody;))
A upřímně, to by mi smysl dávalo...

beastar
05. února 2020, 01:17
1

No a kam bude jezdit? Do té hospody na kafe a točenou malinofku? A jako pak to voe natočí a pojede 3 km Třebíčí domů. Like a boss. Ok Maserati splendid. Jsme to rozklíčovali. By s mým tátou mohli dělat srazy... Na zámku.

Sedrik
05. února 2020, 10:05
2

Podle mě je hlavní otázka na co to auto bude: bude to víkendovka, se kterou se tatínek bude chtít projet po okreskách a zavzpomínat na doby, kdy závodil? Nebo to bude auto, do kterého bude sedat skoro denně a jezdit bude po městě a delší cesty?

Pokud je to první příklad - šel bych do toho Maserati. Nejel jsem v něm, ale zvuk je kouzelný a co jsem se bavil s lidmi, co to auto měli, tak většinou vzpomínky pozitivní (resp. zážitky z řízení velkým dílem překonaly ostatní nedostatky).

Pokud platí ta druhá varianta, šel bych do Mustangu - nové auto, minimum starostí, moderní technologie... Interier Mustangu taky není žádnej zázrak, ale radost určitě udělá a co jsem četl, tak ten jejich automat je prý hodně slušnej..

reagovat
Jimi
05. února 2020, 10:14
0

Osobně bych radši zůstal v D, ještě se tady nezmínilo např. 650i nebo AMG radši v podobě E500 Coupé, nebo 4dv CLS. Existuje slušný výběr a tipuji to na bischen money friendly. :)

reagovat
Ha
Habakukk
05. února 2020, 12:31
0

Tak za mě Dodge Challenger nový by byl s 3,6 V6 a jeté kusy 5,7 nebo 6,4 podle libosti a oježděnosti.

reagovat
Fa
Fandatik
05. února 2020, 20:54
-2

CL 63 AMG

reagovat
Pochtli
06. února 2020, 12:22
1

Upřímně - zrovna takovouhle zásadní (a notně drahou) věc bych probíral spíš s obdarovávaným tatíkem a sem pak hodil dotaz typu "vybrali jsme tyhle 2-3 auta - co z toho je lepší a jaká motorizace?". Přece nechcete vidět jeho rozpačitý až kyselý výraz jen proto, že jste se mu netrefili do vkusu (určitě chce GT) a on by raději úplně něco jiného.

reagovat
Moses
06. února 2020, 12:25
2

reagovat
fortress
06. února 2020, 12:36
0

Nevim no, takovej dárek jsem nekupoval nikdy nicméně bych ho vybíral stejně jako o dva řády levnější dárky - aby se to obdarovanému hned po rozbalení neposralo! To nutně neznamená omezit se na lehce jeté americké V8, ale spíš teda ještě přitlačit na finaních a pořídit něco co bude mít alespoň elementární záruku. Nějakou lehce jetou C63 AMG ještě udělá parádu a s tím jak to dnes vypadá v Evropě mu to ještě za deset let budou dědci závistivě oblézat.

reagovat
Lukáš Naske
07. února 2020, 11:23
1

Já si myslím, že tohle lze realizovat pouze v jediném případě - pokud tátu dobře zná a ví, co přesně chce. Ale dokonale přesně. To znamená přesné auto, s určitou motorizací, převodovkou, doplňky. V tom případě by se ale tazatel neptal na Autíčkáři.

Takže doporučení - určitě se o tom s tátou předem pobavit. Říct mu rozpočet, navrhnout možnosti a nechat mu to pár dní projít hlavou. Alespoň pro mě je vybírání auta ta nejlepší věc co znám a nechtěl bych, aby mě o ni někdo připravil. Třeba budete překvapeni a raději uvítá nějakého veterána nebo auto svého dětství. Stejně tak může mít vysněné auto za 1,5 milionu a zbytek by si doplatil ze svého, když by mu to za to stálo....

reagovat
Pochtli
07. února 2020, 12:51
0

Nebo něco starého za 500 a zbyde i na kompletní renovaci.

Mo
MontegoBlue
07. února 2020, 21:23
0

Mě vychází 2 auta - Ford Mustang nebo Audi A5. Nový Mustang je si myslím povedené auto. A servisovat se to myslím dá taky i cenově. Např. kladně o spolehlivosti Mustangu psali i v rubrice bazar Svět motorů. To asi bude největší rozdíl od Maserati a Jaguar (i když oboje jsou pěkná fára). Ale pořád to má punc výjimečnosti jako zmiňované vozy. To Audi nemá, ale díky pohonu všech kol by se mohlo jednat o relativně snadno řiditelné auto za jakýchkoliv podmínek i pro méně zkušeného řidiče. Každopádně ať se vybere cokoliv, určitě to udělá radost :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem