načítám data...

Ptejte se: Luxusní GT za 750 tisíc

Dotaz ohledně výběru klasického GT nebývá až tak obvyklý. O to raději na něj pak odpovídáme.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobrý den,  

rád bych si nechal poradit. Přišel čas vyměnit moje stávající auto BMW 645Ci, šestka mi skoro po všech stránkách naprosto vyhovovala. Bohužel jsem trochu uspěchal výběr a za skoro 3 roky provozu, jsem za opravy utratil více než byla pořizovací cena vozu. Jako nejpravděpodobnějšího nástupce jsem zvolil mercedes cl500 (c216 po faceliftu). Auto je výkonnější, pohodlnější, modernější, ale v lecčem podobné – benzínová V8, motor vepředu, granturismo… Mezi další auta v hledáčku jsem měl BMW 650i f13 z toho mám strach kvůli enormně nespolehlivému motoru, Maserati Granturismo S (nejsem si jistý kvalitou, vyšší cena, vyšší provozní náklady), Jaguar XK, Mercedes cls500, Jaguar XJ Supersport… Auto používám na denní ježdění (ročně cca 20k – 25k km). Rád bych za auto utratil maximálně 700-750k Otázky jsou tedy následovné: 
1, Dá se za danou částku koupit zachovalý kus? Díval jsem se na mobile.de a pár nabídek mě zaujalo. 
2, Co jsem zjišťoval, tak motor je až na rozvody spolehlivý, potom vím o ABC podvozku (myslel jsem, že bych koupil spíše 4x4, kvůli "jednoduššímu" airmaticu + má ve standardu masážní sedačky a kvalitnější kůži), je ještě něco dalšího na co si dát pozor?  
3, Cl beru v dané kategorii jako "nenáročnou", spolehlivou volbu, je to tak? (Když vezmu v potaz, že za dané peníze by šla skoro koupit DB9 nebo Conti GT) 
4, Jaké jiné auto byste mi doporučil za cenu do 750k s benzinovou V8, nejlépe GT, výkonem nad 400k, a stářím od 2010 na denní ježdění a aby v dané cenové hladině šel koupit zachovalý kus.  

Předem děkuji za odpověď 
S pozdravem 
Lukáš Krištof 

PS: všiml, jsem si, že na webu testujete i ojetá auta, pokud máte zájem, mohu vám půjčit svoji dosluhující 6tku, budu jí prodávat a reklama není na škodu 

Ahoj Lukáši, 

Děkujeme za zajímavý dotaz a rádi na něj zkusíme odpovědět. Nestává se totiž tak často, aby si člověk byl ochoten udělat radost plnohodnotným gétéčkem bez kompromisů. Osmiválec, více než 400 koní, to jsou atributy, které máme rádi. Výběr však nebude snadný. V této kategorii máš hned několik zajímavých kandidátů, tak se na ně pojďme podívat blíže a zjistit, který by na tvé použití ten nejvhodnější. 

Píšeš, že nejvíce nakloněný jsi Mercedesu CL500. Jasně, to asi chápu, je to taková ta obvyklá volba číslo jedna, když někdo shání velké GT. Je to opravdu hodně pohodlné, docela velké, luxusní a dostatečně silné. Prostě a jednoduše dvoudvéřová třída S. Na papíře dokonalé auto, kterému v mých očích trochu schází charisma. Bezpochyby ideální dálniční křižník, ale pokud se občas rád svezeš na menších silničkách, nebude tam CL moc fungovat. Takže záleží na způsobu použití. Co by mě odrazovalo od CL trochu víc, je diskutabilní motor. Pod označením 500 se po faceliftu skrývá dvakrát přeplňovaná 4.7l, která se mezi fanoušky trojcípé hvězdy netěší zrovna velké oblibě. Trápí ji problémy se zanášením karbonem, jiní hlásí selhávající rozvody a už jsem slyšel také o kolapsu turbodmychadel. Tím spíš, když se bavíme o vozech těsně po faceliftu, které připadají v úvahu ve tvém rozpočtu. Naopak ABC už není takovým strašákem, jako v minulé generaci, byť je třeba počítat s tím, že v případě problému nebude účet za opravu zrovna zdrojem přehnaného nadšení. CL je dobré auto, o tom žádná, ale osobně bych asi volil před FL pětistovku s atmosférickou pět a půlkou, z pozdějších let, která už netrpí dětskými problémy a funguje moc hezky. A hýbe s autem dostatečně. 

Co se týče BMW 650i F13, pak vcelku správně dáváš ruce pryč. Osobně považuji šestku za jedno z nejhezčích aut poslední dekády, ale přeplňovaný osmiválec opravdu není moc povedený. Trápí jej spousta problémů. Proto také jsou 650i jako ojetiny poměrně cenově dostupné vozy, vzhledem k jejich původní ceně a zaměření. Tady by se složitě vybíral bezproblémový kus. Možná by stálo za to zvážit, jestli by ses nespokojil s osvědčeným třílitrovým šestiválcem alias 640i, který nabídne také slušnou dynamiku a rozumnější spolehlivost. Ale není to V8 no. 

Maserati GrandTurismo je volba fajnšmekrů. To auto je úžasné, má interiér, který umí jen Italové, neuvěřitelný motor s fascinujícím zvukem, který se jen tak neomrzí a vypadá úplně jinak než cokoli jiného. Na tohle auto musí být člověk tak trochu extrovert, protože bude budit pozornost kamkoli přijede. Je to skvělý zážitek, a bude ti dělat radost opravdu dlouho. Samozřejmě údržba je o něco málo nákladnější než u německé prémie, ale zase to není nijak drastické. Jediným úskalím se tak může jevit jen každodenní použitelnost. Přeci jen je Maserati o něco tvrdší než ostatní zástupci kategorie GT, také je hlučnější, a ne tak uživatelsky příjemné pro každý den. Pořád je to spíš hračka než regulérní daily car, takže bude záležet na tvé nátuře a na tom, co od auta očekáváš. Já bych to asi chtěl vyzkoušet, jak se s tím žije, protože je to neuvěřitelně přitažlivé auto, ale není to pro každého. 

Jaguar XK je samotnou definicí moderního GT. Je to pohledné kupé s těmi správnými proporcemi. Má povedený interiér, který mixuje slušnou ergonomii se sexy křivkami, kvalitní materiály jsou samozřejmostí. A pod kapotou má podmanivý motor. Ať už si vybereš atmosférický pětilitr, nebo ten kompresorový (pokud na něj dosáhneš finančně), pokaždé dostaneš charismatický projev a kouzelný zvuk. Jag XK se navíc umí chovat jako cestovní limuzína. Na delších cestách bude konejšivě pohodlné, ale když dostaneš chuť na pubertální řádění, nezalekne se ani toho. A bonusem je jistě i výjimečnost, tohle auto nepotkáš na každém rohu. Pro XK mám slabost a tajně doufám, že jednou zaparkuje i v mé garáži. Slabým místem je snad jenom vnitřní prostornost pokud jsi většího vzrůstu, nebo aspoň občas potřebuješ zadní sedačky, mohl by to být problém. V tomhle ohledu poslouží BMW nebo Mercedes mnohem lépe. 

To bychom měli vozy z tvého výběru, teď je čas přijít s nějakým vlastním nápadem. Což je trochu složitější, protože víceméně všechny alternativy jsi zmínil již v tvém dotazu. Lexus RC-F je pořád ještě přes tvůj limit, o LC500 ani nemluvě. Infiniti zase nemá V8, byť takové Q50 Red Sport (ano, vím že to není úplně GT, ale běžný sedan) s přeplňovaným šestiválcem o výkonu 405 koní funguje také moc hezky. Nezbývá než se mrknout za oceán, na americké V8. Dodge Challenger je typickým představitelem velkého GT s pořádným motorem. Hravě dosáhneš na verzi SRT, která ti bude dělat radost svým projevem, ať už jízdním, nebo akustickým. Provozní náklady budou citelně nižší než na Mercedes. Jen se musíš smířit s tím, že už je to starší auto a nepůsobí tak sofistikovaným dojmem (především v interiéru), jak německá prémie. Ale na tvé potřeby, by to mohla být zajímavá volba. Dalším zástupcem je pak Cadillac. Takové CTS-V Coupé je poměrně originální alternativa k Němcům a nebudeš strádat ani uvnitř, na rozdíl od Dodge. Nemohu posloužit osobní zkušeností, jak jezdí, protože jsem bohužel neměl tu čest, ale podle ohlasů zahraničních kolegů, je to velmi povedený stroj. Auto s motorem z Corvette prostě nemůže být špatné. 

Čeká tě složitý výběr a nám nezbývá než držet ti palce, ať vybereš správně. Já osobně bych byl trochu extrovert a hledal bych buď Maserati, nebo Jaguar XK. PS: Jo a tvou šestku samozřejmě rádi otestujeme.  

Co byste vybrali v podobné situaci vy? Zapomněli jsme na nějaké GT, které mělo v článku zaznít? Dejte vědět do komentářů. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
12. srpna 2019, 18:08
1

To je dobrý "ptejte se". Tohle bude těžký... hodně záleží na vkusu tazatele.
Já chtěl před časem gétéčko. Ale teda udělal jsem si to těžší a rozpočet jen do půl milionu. A zvolil jsem Infiniti G37S z roku 2012 ( 4 místnou defakto 370Z). A tahle volba se zatím "zaklepat" osvědčila velice dobře. Za těch půl roku 0 závad nebo potíží. Čili nějaké Infiniti Q60 ( to poslední kupé s 3 litrovým V6 + hybridem) by mohlo být dobrá trefa. Rozhodně i ten Lexus jak zmiňuje Dan. Jenomže to jsou auta spíš okolo milionu.

750 je taková ideální hranice, když to chceš hrát "bezpečně" s vícenáklady (asi i po zkušenosti s kupé E63) bych hledal Ford Mustang EU verzi , 5.0 Ti-VCT , ročník cca 2016. To už kolem té hranice půjde koupit prakticky v moc hezkým stavu. Provedením interiéru to je samozřejmě sešup z první třídy do normální "economy class". Ale myslim, že jsou důvody proč tenhle nejnovější Mustang mít rád.

S 6er E63 jsem jezdil 2x. Měl jsem půjčenou na pár dní velice zajímavě zachovalou M6 s famózní V10 a rozporuplným SMG řazením. A pak krásně vybavené kabrio 650Ci pro změnu s manuálem, což byla vtipná individuální konfigurace. Teoreticky bych doporučil zkusit právě BMW M6. Ale je to hazard s vícenáklady. Ten motor V10 za ten zážitek ovšem stojí, to je nenahraditelný motor a nikdy takový už asi nikdo nevyrobí, pakliže se nezmění přístup k emisním normám (že by se to náhodou někdy zase povolilo zpět do rozumnějších mezí, které splní právě i opravdové sportovní motory). Takový auto se ale musí hodně pečlivě vybírat. Ale ve výsledku to nemusí být tragedie. Špatný kus ale bude velká finanční tragedie.

Maserati je příliš drahé v souvislosti s rozpočtem a Mercedes nevím. Ten zní jako dost "bezpečná" volba ale kombinací poruch se to může taky proměnit v noční můru, těžko říct.

Jaguar mi přijde super, ale jako nástupce 645Ci možná v určitých ohledech trochu zastaralý. Takže to spíš působí jako změna pro změnu, ne změna nějakým směrem kupředu. A F-Type stojí pořád alespoň 1.3 milionu.

Kdybych se do té role vžil tak bych asi vybral buď novějšího Mustanga anebo BMW M6 E63.
S poznámkou, že BMW M6 bych si rozhodně nekoupil, pokud se předpoládá třeba víc než třetina jízd například po Praze nebo obecně po větším městě. Městský provoz, kolony, zácpy atd. to auto vyloženě nemá rádo, ta převodovka a a motor jsou naladěny tak, aby se nadechly a jely... A pak to teprv stojí za to.

reagovat
Kuře
12. srpna 2019, 20:55
0

Ten Mustang mi přijde jako taková ultimátní odpověď, něco typu, sportovní auto do xxx je vždycky miata Nxxx tak stejně GTčko kupé s V8 za xxx může být Mustang generace xxx. Tím samozřejmě neříkám, že je to špatně, mě Stang taky hned napadl jako ideální volba a spousta lidí tu o mě víte, že bych si ho v garáži rád představil:)
Btw. Proč myslíš že Maserati GranTurismo je moc drahé s rozpočtem? Pokud se nepletu, ačkoli sem na nabídky nijak moc nekoukal, tak se dá koupit celkem pohodlně za ty prachy a provoz nevím proč by měl být dražší než ostatní auta z výběru...

krab
12. srpna 2019, 21:32
2

Kuře, samozřejmě, že by šlo za 30 tis euro koupit Maserati GranTurismo 4.2 automatic. Ale nemyslím si, že je to reálně zvládnutelný na najetí 25 tis km ročně. Kusy s rozumnou historií jsou spíš za 40 tis euro a víc. Hrozně rád bych se s takovým autem taky svezl a souhlasím s Roninem, že to je jednoznačně nejzážitkovější gétéčko z myslitelnýho výběru.

Teoreticky by se tu dalo ještě zapřemýšlet o Astonu V8 Vantage, ale to je podobná písnička, nekoupíš to za tyhle peníze. DB9 už vůbec ne.

Co se týká provozu GranTurismo: Oproti BMW, Mercedesu se může snadno stát, že přijde zapeklitější porucha se kterou si nebude nikdo dlouho vědět rady jak to opravit. Zkrátka dovolil bych si to koupit na pár tisíc km ročně a věděl, že musím mít rezervu, když se jednu sezónu prostě něco pokazí - převodovka, něco na motoru atd... Ta technika je Ferrari, není to levný.

A pravda... doporučovat BMW M6 s V10 je v tomhle ohledu taky kravina. Ale z hlediska svezení (protože jsem s tím pár dní jezdil) vím, že by to stálo za ta rizika. Ale musí se najít dobrej kus. A budoucí náklady do oprav se možná částečně "zaplatí" mírným zhodnocováním BMW M6. Protože si nemyslím, že bude vždycky "levné". U Maserati si myslím, že to spíš bude jen stát peníze. Ale zase to bude dělat radost. Je to krásnější auto.

No a Mustang? Hele to je v tomhle dotazu taková odpověď realisty. Zrovna jako nějaké to éčko kupé "pětikilo". To jsou relativně rozumný volby. I Audi S5 by nejspíš byla střízlivá dobrá volba. A s tím Jaguarem XK (X150) nějak nevím. Já myslím, že je to fajn, ale tak trochu je potřeba být fanoušek Jaguaru a odpustit tomu autu některý věci. Takže prostě záleží na vkusu...

Ještě by mohl docela zajímavě posloužit účelu nového gétéčka svérázným způsobem posloužit Cadillac CTS-V Coupe 6.2 V8 (564k) s manuální převodovkou... Jedno za 31 tis euro z roku 2013 a min. nájezdem na mobile je. A to asi za tu srandu stálo...

Kuře
12. srpna 2019, 21:49
0

Jo, to já se s tebou nepřu, jak říkám, na inzeráty sem kvůli tomu dotazu fakt nekoukal abych si udělal lepší představu. Holt jsem si asi myslil že jsou ty ceny někde jinde než skutečně jsou...

st
stirling
13. srpna 2019, 11:14
0

Myslim ze za 750k cz sa da kupit novsia 6ka ako stara e63
V maserati som isiel,kamosov otec ho ma uz dost vela rokov myslim ze uz cez 5. Robil len beznu udrzbu,auto je zatial velmi spolahlive.Ale je to vikendovka da tak do 10k km rocne.
Ta karoseria je prekrasna, uzasne to vyzera. Vo vnutri priestorovo vpredu priemer ale usadil som sa pohodlne (mam 197 cm 110 kg) .
Motor ma skvely zvuk ale vykonnostne mi to uz nepride nejake masakralne, hlavne pri porovnani so sucastnymi autami s turbom. Ako GT je to ideal . Co mi jedine vadilo bol interiier tam je fakt vidiet vek a je to taka cudna zmeska tlacidiel.

Ronin
12. srpna 2019, 19:23
0

Toto je úplne perfektný dotaz až napadajú hriešne myšlienky.S týma nemcama chodte dop.to je núďo prúďo,aj keď 6ka je nádherné auto.Jej to tak nejak tolerujem.No predsalen je tam jeden trochu zabudnutý zástupca,ktorý je trochu viac hardcore,Audi RS5.
Osobnou skúsenosťou môžem prispieť na tému Maserati GranTurismo (Žiaden GrandHotel ,jak som na to ja alergický.
Vozil som sa na 2008 4.2 asi dva mesiace,plnä záťaž,mesto,okresky,dialnica..Odvtedy mávam vlhké sny o tom aute.Nádherná biela silueta so červeným vnútrom a hlasom z neba.V podstate s jeho prevádzkou nebol žiaden problém,autobán je samozrejmosť,250 ako nič,na okreske napriek slušným náklonom karoserie drží krásne stopu a má intuitívne riadenie.Úprimne na komfort v rozbitom meste si moc nepamätám,ale ZF prevodovka to zvládala v ,narozdiel od toho nezmyslu v Quattroporte,alias MC Shift čo bol v GT,to funguje pri svižnej jazde a radí ostro,ale za tabuľou obce sa rozsype ako domino.Ten zvuk je návykovejší ako kokain a je to ten najkrásnejší tón,a riadne hulvácky tiež.Keď som auto odovzdal pravému majiteľovi,ktorý ho má doteraz,zhodli sme sa na tom,že aj so zatvorenými klapkami to auto reve na 2500ot. že človek pred Tescom vyzerá ako najväčší pozér a je to trochu nepríjemné na každodenné použitie.Všetko je ale o zvyku a po rokoch to už ani nevníma.Hlavne viem už 5min dopredu,že ide :D Ešte pripomienka k tomu robeniu dojmu.Aj keď sa venujem iným a zaujímavejš iónov autám už nejaký ten pátek,nikdy som sa dlhšie nevozil na niečom podobnom dlhšiu dobu.Prišiel som s tým hocikam,do práce,do baru,to je fakt jedno,aj keď ma niekto len videl za volantom,rojili sa reči medzi závistlivým ľudom,Tomáš ten zarobil,tomu sa žije,keď má na také auto,robí ramena,a pritom to ani nebolo moje,len som sprostredkoval dovoz,a majiteľ bol na dvamesiace v USA tak som sa o auto staral,lebo potrebovalo nejaké čistenie :/ Nakoniec ma to asi po mesiaci aj tak omrzelo,pretože nemám takéto reči rád....Mimochodom Sport režim v podstate nič nerobí a so dielmi nebol vôbec žiaden problém,všetko cez Scuderiu Praha až do dnešných dní.No musím sa k nemu niekedy v živote dostať znovu,najlepšie k vlastnému...
Osobne by som ale do neho za tieto peniaze moc nešiel,je to spodná hranica ponuky,a mnohé kusy sú príšerne vyžité a státisícové nájazdy tomu moc nepomáhajú.No štastie praje odváždnym,tak aby prialo aj pánovi s dotazom.Takže moja volba XK,všetko čo má Maserati,len trochu odtučnené,ale je to Jaguar,takže je všetko odpustené.Krásna kára tiež.

reagovat
Ronin
12. srpna 2019, 19:27
0

Hanbím sa za tú príšernú štylistiku a chyby,nenávidím písať na foune,a tak to aj potom vyzerá.

beastar
13. srpna 2019, 01:52
-1

Stylistiku bych neřešil, ale souhlasim s tebou v tom, že jak jednou zkusíš Maserati (snad krom QP5) úplně na ty auta změníš názor. Já kdybych se jednou neodhodlal, tak bych tady asi teď doporučil klasicky bávo, případně audinku fplný při nejhorším nějakou tu emeriku na oživení. Každopádně to je hodně o vkusu. Znám dost lidí který Turismo nemůžou a nelíbí se jim. Interiér jim přijde nekvalitní a moc fórový a tak dále. A ono opravdu pokud si zvyklej na BMW feeling může se snadno stát, že tě to Maserati totálně nasere. Nebo respektive budeš si řikat ty vole tohle jako daily...

Ono se na to jinak kouká když to máš půjčený na omezenou dobu. A vesměs neřešíš kupní cenu a zase jinak když za to topíš svejch 800 papouchů z polštáře. A to nemyslim nijak špatně nakonec taky sem to měl dva roky půjčený (jako značku ne model) O tom to je ale abych si pro to tehdy šel za trojku. No nejsem magor...

BubaaCZek
13. srpna 2019, 09:28
1

Ronin to je moc pekny komentar. Trefil jsi jednu takovou, bohuzel, stale dulezitou vec. "Řeči". V tom bawu nebo medaku budes stale docela skousnutelny, at uz v sousedstvi nebo treba v kanclu. S tim Maserati to uz neprojde. A to dilema tady je, jestli ty blby kecy stoji za to přestát a jezdit si v preznackovanym Ferrari. A nebo je to proste uz moc neprijemné, neřku-li společensky nevhodné. Subjektivne bych si pral, aby se takovych aut objevovalo co nejvice. Treba to časem otupi ten břit...

ToMyx
13. srpna 2019, 10:29
1

Všechno pěkné, snad jen ten nájezd, ale to se asi inzerent upsal o nulu:-)

BubaaCZek
13. srpna 2019, 11:00
0

Nj, je to evidentne nadsenec a vi o tom aute prvni posledni :)

Ronin
13. srpna 2019, 11:19
0

Beastar: pozrel som sa na situáciu trochu striezlivejšími očami,nie opitými vínom Maserati,a v podstate nemecký über by nebola až tak zlá voľba,ide o to,čo má pán pri srdci a ja by som to GTčku spraviť nemohol,že by som ho odmietol.Na margo interiéru,napriek príšernému infotaimentu (prekvapivo ale funkčnékmu) a spracovaniu dielcov,ktoré neboli obšité kožou,teda boli vcelku na úrovni tehdajšej Alfy Romeo,napr. 159, to bol veľmi príjemný priestor k pobytu,hlavne v tej porno červenej a úžasným sedadlám,človek sa len díval dopredu,počúval motor,cvakal pádlami,a nevnímal blbinky na palubovke.Môj prípad má GranTurismo také half daily,druhá half je 750i minulej generácie,to je na zimu,a na upršané dni,keď je pekne, vozí si prdel do krámu aj do kanclu na Maserati,a je spokojný,všetko má svoje pro aj proti,pochybujem,že sa vôbec niekedy celý deň dotkne nejakého z tých čůdlov na klávesnici pri obrazovke.
Bubaa:Nedalo mi to nespomenúť atribút tohoto auta,pretože aj keď bude človek akýkoľvek extrovert,silne pozná rozdiel medzi Mercedesom a Maserati.To je sociálne proste úplne iná liga,ja teda autá ako CL alebo 6ka na ceste keď prejdú okolo v podstate ani netegistrujem,s Maserati sa to naopak nedá.Hlavne v prípade nízkych cien toho GT to človeka striela v očiach neznalých do úplne iných spoločenských sfér.Majiteľ toho bieleho zázraku je ozaj v iných métach a to auto patrí k jeho osobe.No človek ktorý sa vozil na staršom kupé BMW čo presedlá do Maserati a náhodou nieje riaditeľ veľkej spoločnosti,alebo majiteľ miliónových pozemkov a budov,môže zažiť možno trochu kultúrny šok a to,že sa na neho budú dívať cez prsty,a na to pivo si k nemu večer v hospode neprisadnú.Ja ale dúfam,že nie a pri dlhšom vlastnictve by si to sadlo,asi len ja som zažíval krivé pohľady.

beastar
13. srpna 2019, 11:33
0

No je to tak že kdo je trochu na technologie geek toho Maserati asi mic nezaujme. Kdo je extrovert a trochu showman asi s tim nebude mít problém. Všímam si jak teď ta poslední vlna Maserati modelů cenově spadla tak přibývají na silnici i u nás. Jak se to dostává do trochu dostupnější sféry. Jinak jako mít k tomu Bmw nebo medvěda je docela běžný kolorit:))

Fa
Fandatik
12. srpna 2019, 20:03
0

Pokud není hlavním účelem přijet v über modelu (CL) nebo už rovnou ve sportovním autě (Jag, Maserati) tak by mohla byť možnost i Krabem zmíněné Ečko.
Nelze soudit podle nejnižší nabídky na webu, ale tohle nevypadá úplně zlé.

https://www.autoscout24.cz/nabidky/mercedes-benz-e-500-coupe-premium-auto-amg-537-fi-benzin-cerna-2ffb51fb-dc00-4eab-b786-e342938cf391?cldtidx=2

reagovat
Inženýr
12. srpna 2019, 20:29
1

Sorry, ale musím si rýpnout. Jak někdo může nabízet (a požadovat) tato německá auta, když z dotazu a z odpovědi je patrné, že se slušně řečeno jedná o šmejdy? To jsou jakože drahá GT s nějakou plánovanou životností - spotřebák za velký peníze, nebo je to tak fušersky vyráběno už jako nové?

Jinak kde se dá za 750 tisíc koupit ''skoro'' DB9?

V každém případě je ten rozpočet víc než pěkný, přestože tazatel požaduje ''zánovní'' vůz. Jak je patrné z dotazu, ty Němce jste vyloučili a dál bych je neřešil, jelikož se nebavíme o nájezdu pár tisíc ročně s normálním autem v záloze. Maserati i Jaguar by stály za řeč, pokud chce člověk za svoje peníze něco hezkého. Vyzkoušel bych si oba auta a pak řešil, co se mi hodí víc vzhledem k ročnímu nájezdu.

Osobně bych se ovšem přimlouval za tu americkou káru. Má to styl, výkon, rozměry, zvuk.. Prostě všechno co má mít pravé GT. Narozdíl od těch evropských příkladů nahoře bych se toho vlastně vůbec nebál - v USA prý taky dělají auta co fungují jako auta, nikoliv nějaké nedonosence.

Tolik moje troška do mlýna.

reagovat
Kuře
12. srpna 2019, 20:46
1

Tu tvojí trošku do mlýna jsem nějak nepochopil...

Inženýr
12. srpna 2019, 21:19
0

To bylo "pár slov/vět" ode mně jakože doufám, že jsem taky nějak pomohl. :)

st
stirling
13. srpna 2019, 11:17
1

Tiez mi z toho vychadza jaguar, hlavne ten 4.2 kompresor musi byt super zvezenie . Co sa tyka nemcov tak tam servis bude peklo, hlavne pri vyssom najazde.

Kuře
12. srpna 2019, 20:59
1

Tak pro to Maserati mám už dost dlouho docela slabost... Celkem nedávno (ok, už je to dýl, třeba rok) bylo v Praze na prodej jedno moc krásný, žlutý s drogově návykovim karbonovym křídlem a manuálnem... Celkem sem přemýšlel jestli bych se sebou dokázal žít kdybych točil gayporno...
A ještě jeden typ, který je sice úplně z cesty, ale pro masochysty jako já dobrý, Medvěd C63 AMG v křiklavě oranžové. Do něčeho takovýho bych asi šel já kdybych hledal auto za tři čtvrtě mega:)

reagovat
Ronin
12. srpna 2019, 22:13
1

Žlutý je teda dobré maso,ja som vždy premýšlal nad pomarančovým MC Stradale.Ale manual? To je nonexistent.V Scuderii mi ponúkali Sko,čierne s bielym interiérom,karbon krídlo tiež,2011ka,55 tisíc km,komplet serviska priamo z krámu,po veľkom servise,asi za 35 tisíc éčiek.No šiel som vykúpiť všetky losy na pošte,ale nevydalo :(

Kuře
12. srpna 2019, 22:26
0

S tím manualem sem asi kecal, to sem si s něčím někde musel zamotat, omluva.

Rien
12. srpna 2019, 23:42
0

To ctsv coupe je takovy hodne “zajimavy”. Nevim, jestli se mi libi nebo ne. Ale pokud to ma hezkej interier, tak by to nemusela bejt spatna volba. A pokud nejsou potreba 4 mista, rovnou bych sel do C6 vette:)))

reagovat
Ke
Kenedy
14. srpna 2019, 17:04
0

Mě by u toho Maserati strašil také servis, resp. spíš otázka u koho to servisovat. Oficiální servis bude mít (předpokládám) absurdní ceny, a nevím jak u takové relativní exotiky hledat nějakého nezávislého specialistu, co tomu opravdu rozumí.

beastar
13. srpna 2019, 01:46
1

Za mě tady není příliš co řešit. Respektive takhle pokud bych skutečně řešil tohle se zákazníkem dopadlo by to asi Mercedesem a děkujeme na shledanou v lepších časech. Ale pokud to řešíme tady jako pitrálon head s autíčkářem, nebo naopak. Tak vřele i jako velký saportér Audi a Německý prémie včetně Porscheho předražených pojízdných generátorů poruch. Bych doporučil MASERATI. Ano to GranTurismo nebude v rozpočtu nejnovější, ale obavy typu vyhnout se tomu protože se to porouchá a budeš mimo rozpočet jsou divné.Pokud se bavíme o autech s V8 pod kabátem která nová stojí smyslně nesmysl. Asi nečekám ročně investici 0. Tzn. Maserati rozhodně nebude méně spolehlivé jak jakýkoliv Německý werk. S džegem se může směle měřit akorát snad ok japončícký auta Infiniti, Lexus tam to je kvalita bukake a zaměření huliši... to je jiná líg.

Je to volba pro lidi kterejm nevadí, že to je hlasitější a trochu víc si vidět na silnici. Každá guma tě chce pozávodit. Ale je to dolce vita, žádný šukake a dokonalost. To je srdíčko trochu divočina. A že je to tvrdší? Jako než medvěd asi jo. S šestkou je to srovnatelný, žádný rázy do páteře a vyražené zuby se nekonají. Jako ani v době kdy to auto bylo nový to nebylo technicky (el.výbava, komfort) na špici. To ale o tom není. Maserati je nadšení, vášeň a zápal pro jízdu a auta. Servis Praha ani Brno není absolutně problém a ceny jsou srovnatelné s originál dealerstvími BMW etc.... případně se specialisty. Jediný co uznávám jako argument proti Maserati je cena. Bylo by to na hraně rozpočtu jinak by nebylo za mě co řešit.

reagovat
ma
martinw
13. srpna 2019, 07:21
0

Nepobral jsem jak jsi marketingově zařadil ten Lexus ...má dobře nastříkaný lak a je pro teplý ? :D

krab
13. srpna 2019, 09:43
3

Bíst docela teď překvapuje...
Maserati jako já nevim. Já to nezpochybňuju, jen jsem ho jakoby vyloučil pro nedostatek toho rozpočtu na auto. Koukal jsem schválně do inzercí ať na Mobile nebo v český a zkrátka vidím, že opravdu pěkné GranTurismo 4.7 vyjde tak někde na 1.2 milionu. Dejme tomu, že půjde sehnat i nějaké malinko starší kolem hranice 900 tisíc, pořád je to víc než : "utratil bych maximálně 700-750".

Já to vidim přeci jen asi na toho Mustanga 5.0 , co nejnovějšího EU specifikace.

Ronin
13. srpna 2019, 11:24
0

Maso je za "málo peněz", hodně muziky :) A poriadne hlasitej,nič iné.To k tomu autu sedí ako prdel na hrnec.No pravdu má Krab,ja by som ho tiež v týchto podmienkach neriešil.My sme brali vtedy 3 ročné auto,za polovicu nákupnej ceny,v Brne :)

beastar
13. srpna 2019, 11:36
0

Tak ono se shodneme s Krabem. Ja defakto závěrem celý povídání o Maserati taky vyvracím. Rozpočet je na něj napjatý. A ano hezký jsou tak asi od 1.2 mio. Ten Mustang v poměru cena a výkon vypadá jako racionální volba. Jen teda si úplně nejsem jist zda je to auto, co nepoutá pozornost a je komfortní...

krab
13. srpna 2019, 11:54
2

Já vim, pochopitelně ta racionální volba s sebou nese míň "wow" faktoru. Poslední generace Mustangu mi ale přijde povedená. Spíš než, že by poutalo moc pozornosti u něj chybí evropská kvalita zpracování. Spáry karoserie, materiály uvnitř, všechno je to prostě příliš "laciný". Ale řidičsky ty Mustangy působí tak nějak pro nás autíčkáře správňácky. Velkej silnej motor, podvozek co v klidu dá i rozbitou okresku, můžeš si i vybrat manuál, když chceš... Hodně muziky za málo peněz.

Otázka jestli bývalý majitel 6er BMW chce jít tímhle směrem. Jenže kolikrát je lepší si sebekriticky přiznat, že na auto jako S klasse kupé nebo Maserati prostě nemám a jít si koupit něco, co v reálu v klidu a vesele finančně utáhnu.

PS: V Maserati GranTurismo se možná někdy v budoucnu objevím sám, když koukám na ty ceny... Ale určitě to není brzo na pořadu dne...:)

Mr.Mechano
13. srpna 2019, 14:54
0

Mustang kabrio jsem měl pujčenej před 2 lety v USA z půjčovny, aktuální model, najeto pár tisíc mil, oproti mojí E64 z roku 2004 to bylo horší auto, jak po stránce jízdních vlastností, tak výbavy i zpracování, úplně mě iritovalo to ucho jak z tramvaje, kterým si musel vždycky otočit a zajistit střechu :D
Na druhou stranu za ten rozpočet by šel koupit nějakej pár let starej s nízkým nájezdem a tím pádem i s nižšími potencionálními nároky na servis, chce se to s tim ale svést, aby člověk nebyl po přechodu i z o 15 let starší 6tky rozčarovanej

fortress
13. srpna 2019, 08:00
2

Jelikož má majitel historicky dobrý vztah k riziku tak bych rozpočet hned navýšil rovnou na 1.5 milionu, protože stejně to pravděpodobně v těch vysněnejch kasičkách utopí a vybral nějakou mladou hvězdu s V8.

reagovat
Mr.Mechano
13. srpna 2019, 08:38
0

Vím, že se říká, že do jedný řeky dvakrát nevstoupíš, ale teď už BMW E63 hodně dobře znáš (směřuji na tazatele) :D předpokládám, že máš už i osobního spolehlivýho mechanika (což je u těhle aut základ) a víš, na co si dávat pozor.
Takže co takhle jedna z posledních 650i E63 z let 2010/11, plně vybavená, samozřejmě individual :) Ono je to totiž zase o dost (až 8 let) jiný auto než první 645Ci... Rozpočet bys na to měl s velkou rezervou a tyhle mladší kusy ( a s rozumným nájezdem) by po instalaci sníženýho termostatu (teplota oleje se pak drží pod 100°C, standardně 120...) následně netrpí na typický neduhy N62 motoru, tj. úniky oleje ven přes všechny ztvrdlý těsnění a i do válců přes gufera ventilů.
Píšu z vlastní zkušenosti, 645Ci mám a v 650i z konce produkce jsem se projel, to auto působí modernějc, a to to nebyl individual, kterej to celý zase posune o level dál. Možnosti výbavy se taky postupně hodně rozšířily...
Na druhou stranu, jestli ses nějak brutálně se současnou 645Ci spálil a BMW nemůžeš vidět, tak to i chápu, potom snad ten Mercedes... Ale v tom se tak řidičsky nesvezeš, 6tka v tomhle nemá konkurenci...

reagovat
krab
13. srpna 2019, 09:35
0

Souhlasím. To je taky docela zajímavej tip. Já jsem jeden týden jezdil pro recenzi s první M6 z roku 2005 (ještě měla klasický starý typ spínačky) a to auto bylo s malým nájezdem, fakt velice pěkně zachovalý, skoro jako nový. Před asi rokem a půl to prodávali za 550 myslím nebo tak nějak. Zajímavá nabídka. To SMG II. je v tom zoufalství. Po Praze se s tím dalo jezdit jen s obtížema, ale jinak to bylo boží. Ono se u toho dá myslím aktualizovat software a dá se s tím dál ladit. Trošku jsem si na to auto brousil zuby, ale pak jsem si řekl, že vím, že bych to přehnal. Bylo to tak na hranici peněz co jsem na to měl volné v cash a bez slušný rezervy jsem se to bál koupit. A taky jsem si uvědomil, že bych s tím v podstatě neměl moc ani kam jezdit. Tak jsem to nechal být... Ale ten motor je naprosto úžasnej a celkově to auto funguje hrozně dobře, přestože je těžký.

Pak jsem si půjčil po pár měsících na to zajímavou 650i E63, tak nějak ten jeden z posledních ročníků, kabriolet, Individuál, Azzurit Blau metalic, nádherný auto. A bylo navíc s manuálem, což byla taková vtipná a zajímavá volba. Ten motor je daleko jemnější než v M6, ale síla i zvuk tam jsou. To je taky krásný auto a N62 není žádná zásadní past, kromě těch typických neduhů co tam Zdan píše.

Mr.Mechano
13. srpna 2019, 14:42
1

M6 fakt ne, to je zaručená cesta k osobnímu bankrotu, dva lidi, co znám M6 měli a oba sypali prachy horem dolem (vše origo, druhovýroba neexistuje, ceny dílů násobně, nebo řádově vyšší) a byli rádi, že to auto vůbec prodali... Je to fantastický a to jsem v tom byl jenom svezenej ale drahý, rozhodně, ne pro někoho, kdo na to má ikdyby milion :(
SMG je převodovka primárně pro mód manuálního řazení, ten automat je tam víceméně omylem :D asi tak bych to bral

Tu recenzi o 650i kabrio s manuálem jsem asi četl, až na ten manuál krásný :D :D

Tazatel neuvedl jestli je mimo Prahu, možná ještě Brno, protože s tím souvisí servis, ono kde na venkově jsou schopný servisovat něco jinýho než Mercedes a BMW, takový Porsche, Jaguar, Maserati, nemluvě o Astonu, nebo Bentley :D

Navíc osobně, byl si i u těhle dvou značek nechat z toho rozpočtu 750k 250k bokem a kupil auto za 500, protože překvapit může cokoli a za hodně :(

Bavoraczech
13. srpna 2019, 08:50
2

Měl jsem jednoho známýho, kterej už se se mnou od doby co pořídil Murcielago moc nebaví. Ten začínal na CLK230, pokračoval na CLS500 první řady se kterým byl hodně nespokojený. Jako náhradu si splnil sen a koupil GranTurismo. Několik let s ním jezdil jako daily a zřejmě byl spokojenější než s CLS500. Dneska nevím, ale je možný že si vedlo toho Lamba to černý GranTurismo nechal. Kdo ví...

reagovat
beastar
13. srpna 2019, 11:37
0

Je to dost možný. To Lambo opravdu není dobrý daily;D

CerVus
13. srpna 2019, 09:33
0

Podle mě vzhled mercedesu, bmw a obzvláště masserati strašně rychle stárne. Mustang a ostatní velká coupé z USA se do téhle společnosti vůbec nehodí. Lexus RC jako relativně nové a neokoukané auto je tak nějak na hraně takže jediné co mi opravdu dává smysl je ten Jaguar XK. Ten stárne s elegancí vlastní jen velkým anglickým coupé. Věřím tomu, že za 20let nikdo na nějaké CL500 nebo F13 nevzpomene, ale to XK bude ceněný vetarán.

reagovat
Ronin
13. srpna 2019, 11:04
3

Jaguar ozaj asi vyzerá po rokoch najlepšie,ale nedá sa to ubrať ani Maserati,ten tvar je až erotický a to,že ho v rovnakej forme predávajú doteraz,aj keď v menších počtoch,musí o niečom svedčiť.Je to ako so starým slávnym umelcom,aj keď je chorý,a skoro až trpí,nemôžete ho nechať umrieť,a to robí aj Maserati s GT

sheogh
13. srpna 2019, 12:06
-1

Ja bych sel do neceho starsiho, kde je ta atmosfera GT takova jina... Neco poctivyho a plnotucnyho... Za me by to byl asi 600SEC, XKR, XJS ... a kdyby se vesel rozpocet (nedival jsem se ted na ceny) tak 456M

reagovat
Skipper
13. srpna 2019, 15:45
7

Zajímavé téma. První co mi napadlo - wow, 750k, tak to jo, to bude výběr OK, ale opak je pravdou. Já si své GT vybíral prostě podle toho, že se mi líbilo, věděl jsem, že chci XKR po prvním faceliftu a musel jsem dolaďovat rozpočet. Tady je situace prakticky opačná. Bohužel z aut, která se prodávají v této cenové relaci, mě tak nějak nic extra neoslovuje. Němci jsou takoví nějací zapomenutelní. Ameriku bych nezkousl interiéry, jako chápu, źe nový Mustang je fajn auto, ale když člověk musí sedět vevnitř, tak to má všude kolem sebe a je to naprd. Nakonec bych asi skončil opět u XKR, i když X150 už není tak úplně můj šálek kávy.
Ale asi nejlepší rada - vyber si něco, co Tě oslovuje a co se Ti opravdu bude líbit. Stejně se na tom občas něco vysype a investice odpustíš jedině autu, které máš rád.

reagovat
CerVus
14. srpna 2019, 13:44
0

Souhlas. Ono když se člověk podívá na reálnou nabídku jak tady tak na západ od nás, tak zjistí, že Amíci jsou buď předchozí generace nebo vozy s rychloměrem v mílích, Masserati mi to ukazuje jen jedno u nás po těžkém zásahu kolotočáře, Lexus je jediný a k tomu s 2l motorem, takže z toho nakonec stejně vypadne jen trojce Mercedes / BMW / Jaguar. A i tak se mi nezdá, že by někdo přesedlal z BMW do Mercedesu.
Jen mě tak napadá, že tu snad nepadlo BMW 435i. Je to sice R6, ale rozměrově odpovídá předchozí generaci řady 6.

PanPetr
14. srpna 2019, 20:08
0
reagovat
Lišák
14. srpna 2019, 23:51
-1

Mustang GT

reagovat
Boris
15. srpna 2019, 08:32
1

Nebál bych se být tebou toho Cadillacu CTS-V Coupé. Je to opravdu Corvette v luxusním hávu GM. Na palubě Ti nic chybět nebude, kvalita zpracování není nejhorší. Jen pokud budeš občas používat na delší trasy i zadní sedačky, není to úplně vhodné auto. Opravdu velké a pohodlné GT budeš muset hledat u té Německé konfekce. Mercedes CL je volba jistoty a bude důstojným nástupcem šestky. Vše v téhle kategorii jsou svým způsobem prémiovky a když se něco pokazí, tak to bude stát trochu peněz. Ale jak tu zaznělo, když to auto máš rád, odpustíš mu to.

reagovat
J.K.
19. srpna 2019, 11:51
0

Jestli při budgetu 750 tis. reálně zvažujete Maserati GranTurismo, tak tady mezi možnostmi chybí Bentley Continental GT.

Jinak souhlasím se Skipperem. GT má smysl jen když se vybírá srdcem.

reagovat
Ha
Haribobear
20. srpna 2019, 21:47
0

Prave jsem vystoupil z MB CL500 4matic z posledniho roku, kdy vyrabeli atmo 5,5.Po 800km na autobahnu jsem diky peci masaznich sedacek, ticha jako v kostele, diky V8 zadnych vibraci, v lepsi kondici, nez kdyz jsem nastoupil.Airmatic funguje vyborne.Super stereo H&K je bonusem.Spotreba 11 na pohodu, 15 s olovenou botou.
ALE tohle auto je opravdu GT na dlouhe vzdalenosti.Nehledej zabavu.Rizeni je preposilovane, bez citu.Hmotnost a rozmery na okresce frustrujuci.Zejmena sirka.
Provozni naklady jsou v pohode, ale jezdi proste jako Sko bez dvou dveri.Nuda.
Jako daily?Ano, pokud nehledas zabavu a najezdis hodne. Ve srovnovnani s dnesnimi konkurenty, je komfort stale ohromujici.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem