Zdravím,
Niektoré rodiny riešia do akého auta sa zmestia tri detské sedačky. Tento problém sme riešili tiež, ale už sme o kus ďalej. Do akého auta dostať štyri deti? Do našej Galaxy to už je prakticky bez batožiny. Je mi jasné, že potrebujeme ísť ešte o veľkosť vyššie. Ale kam? Dodávky máte predsa radi, tak prosím o pomoc. Cena tak 500-700K CZK, automatická prevodovka a aby sme sa zmestili s batožinou na víkend aj bez truhly na streche. Za mňa by bol ideál nejaký americký full size van, ale budem rád aj za niečo reálnejšie :-)
Marek,
Ahoj Marku,
Ještě čtvrt století zpět by ti k převážení čtyř dětí stačil Favorit, případně Felicia kombi. Vzhledem k tomu, že jsem to čtvrté dítě, vím o tom své. Ale doba se mění a dnes už je jasné, že s takovou početnou rodinkou se bez dodávky neobejdeš.
Tvůj rozpočet je relativně štědrý. Mohl by sis dovolit zánovní Peugeot Traveller, či Citröen SpaceTourer. Pak je tu případně Opel Zafira Life a dokonce i Toyota ProAce Verso. Taková dodávka by pojmula jak tebe, tak tvou manželku (nebo dvě) i všechna tvá dítka. Ano, to by nejspíš byla volba racionálního člověka.
Ale něco mi říká, že tímto směrem jít tak docela nechceš. Byla by to přece strašlivá nuda, mělo by to málo těch správných zvuků motoru a bylo by to až přehnaně praktické. A s tvým rozpočtem je full-size van přece naprosto reálná záležitost! Tak na co ještě čekáš?
Jo, nějaké tipy bych ti mohl dát, máš naprostou pravdu…
Pokud se budeme bavit o osobních dodávkách tohoto století, pak máš na výběr víceméně jen z Fordů E-series a Chevroletů Express, respektive GMC Savana. V obou případech jde o „staré dobré“ technologie a platformy. V případě Fordu se bavíme o osmiválci Triton o objemech 4,6 a 5,4 litru zkombinované se čtyřstupňovým automatem, v případě Chevroletu se bavíme o různých verzích legendárního smallblocku, obvykle spřažených s převodovkami 4L60E nebo 4L80E, které jsou také čtyřstupňové. Novější Chevrolety mohou mít i šestistupňovou převodovku, ale popravdě řečeno, naživo jsem takovou ještě nepotkal.
Ano, z toho tak trochu vyplývá, že již zmíněná dodávka od skoro všech značek Stellantisu bude na normální provoz tak trochu lepší. Ale… Kdo by odolal inzerátům níže?
Začněme u Fordu. Nabídka u nás je víceméně neexistující, a tak se musíme podívat do zahraničí. E-series se jako osobní van přestal prodávat v roce 2015 a jeho popularita v předchozích letech nebyla zrovna valná.
Nejnovějším kouskem na mobile.de je tato E350. Je to ta nejdelší verze, kterou lze dostat, což znamená, že si tvé děti budou moct vzadu rozbalit i dopravní koberec. Ale popravdě řečeno, připadá mi docela spartánsky, a i když mám ve svém srdci soft spot pro jeden obouchaný Econoline z devadesátých let, myslím si, že lépe pořídíš u General motors.
Už kvůli tomu, že mi k nalezení třech kusů stačí pět minut na bazoši.
První možností by mohla být tato GMC Savana. Osmiválec Vortec s třemi stovkami koní poskytne relativně rozumnou dynamiku a vzhledem k tomu, že má 8 míst na sezení, můžeš si pořídit další dvě děti. Ale chápu, že trestné lavice, jak by se dalo přezdívat druhé a třetí řadě, nejsou pro každého. Ale neboj, i to má řešení.
Jmenuje se Conversion van a prvním z nich by mohl být tento Chevrolet Express Limited. Je sice starší, z roku 2004 (ale není to skoro poznat, že?), ale má mnohem hezčí interiér, má taky „pěttrojku“ a ještě k tomu je levnější. Zvýšená střecha má taky své výhody, které oceníš, až někdy zastavíš u krajnice a ani nebudeš muset otevřít dveře k tomu abys mohl vypohlavkovat své, toho času zlobivé, ratolesti.
Pokud ti přijde Limited málo, pak je zde druhá možnost od společnosti Explorer. Už fotek lze vidět televizi, která může všechy sedící od druhé řady zabavit při dlouhých cestách. A zadní sedačka může posloužit i jako rozkládací postel, což se může hodit ve chvílích, kdy děti necháš u prarodičů a vyrazíš na cesty jen se svou ženou. A to tak pohodlné v dodávce bez postele nebude…
Tímto končím svůj TED talk. Kup si full-size van. Naše redakce to schvaluje. Přidám jen dodatek Jana Machače (mladšího):
Být tebou, koupím si tu savanu, protože její nízká střecha ti dává alespoň naději na to, abys zaparkoval v nějakých krytých garážích. Pak také její standardní interiér, doplněný o nějakou matraci znamená, že byste měli k dispozici tu matraci vzadu, dva gaučíky na spaní, nebo sezení a dvě křesla s výhledem. A ač mám rád kýčovité pokojíčky načančaných vanů… Kdo se s tím má furt vysávat…
26. dubna 2022, 00:41
3
Co nějaký Chrysler (Grand) Voyager, (Grand) Caravan, Pacifica?
26. dubna 2022, 19:29
0
taky mě to napadlo, měl jsem Grand Caravan 2016, 3,6pentastar na plyn (nový z kanady za 540tKč bez DPH). spotřeba 13plynu, za celou dobu (260tkm) akorat oprava převodovky (hydro ZF 6 stupňů) - nějak se v ní prý vysypalo těsnění, nevím, oprava 20t. Jinak nic, olej po 10.000 a pohoda. Dal jsem dovnitř všechno.... pak šel do světa a já skončil u Tyooty ProAce L2 (nová za 560tKč bez DPH), do ní dám už úplně vše. Blbý je, že v dnešní době ta čekačka na nový kus je peklo
26. dubna 2022, 06:05
0
Díval bych se po Vitu / Vianu s nejdelším rozvorem i naftová V6 se tam najde.
26. dubna 2022, 09:06
0
Jo, V6 diesel je v porovnání s velkými čtyřválci ve Voyageru jiná liga a ve srovnání s těmi amerikami (které jsou velikostí spíše jako Sprinter Kombi) 319CDI (také mohl být kdysi V6) pod 1,9m výšky a vevnitř to úplně malé není. Mercedesí automat za mne také velké plus.
26. dubna 2022, 09:24
0
No Sprinter na každodenní ježdění už je hodně o kompromisech. Tady vidím větší univerzálnost v tom Vitu. Jezdil jsem pět let s dlouhým Scudem. Celkem se to dalo, ale ve městě už těch 5m dílky bylo znát. No a když se dalo 8 míst tak kufr vlastně nebyl proto píšu o dlouhém rozvoru.
27. dubna 2022, 09:04
-1
Také si myslím, že dodávka velikosti Sprintera, americká nebo Evropská, je v Evropě na rodinné ježdění nesmysl. Ano, do kufru věci nemusíte ukládat, nahážete je tam, ale parkovat s tím po městě už je při délce 6-7m a šířce kolem 2-2,2m peklo. Ty Vita (Viana) mají podle délky kufr po strop cca 0,6 m3 (auto má délku 4,75m), 1 m3 (auto má délku 5m) a 1,4 m3 (auto má délku 5,25). U nás se prodávaly jednotlivé délky cca v poměru 5%, 75% a 20%. Kraťas si hledá zákazníka hůře, ale těch extra dlouhých se také tolik neprodávalo, většině stačilo prostřední auto. Obvykle mělo 6 samostatných sedadel (když někdo chtěl komfort) až po 8 míst díky trojlavicím vzadu (kdo chtěl přepravní kapacitu pro lidi). Pofaceliftové auto minulé generace, cca 2009-2014 se vznětovým šestiválcem 225 koní (modle 122CDI nebo Viano 3,0) je sice už v ceně (lidi už přišli na to, že to je lepší auto než dobová T5/T6) a něco navíc stojí i servis víceválce, ale ten prostor, komfort, ticho, případně ševelení motoru pod zátěží a pocit na dálnici v levém pruhu... něco jsem se s nima najezdil, na slušných kolech v Německu trvale 180-200 a rafička té splašené bedýnky se dala dostat i na 220!
26. dubna 2022, 07:24
0
Za mňa jednoznačne Lancia Voyager - najnovšia generácia (po zmene loga na kapote z Chrysleru na Lanciu) už získala dobré hodnotenie aj v rámci crash testu EuroNCAP (čo sa o predchádzajúcich generáciách nedá povedať), šesťvalec 3.6 Pentastar je pre auto s rodinným zameraním úplne postačujúci (ani nafta 2.8 CRD nie je na zahodenie) a na rozdiel od vyššie uvedených full-size vanov je Voyager v našich končinách o niečo viac rozšírený, takže by to malo byť jednoduchšie aj so zabezpečovaním servisu a náhradných dielov:
https://auto.bazos.cz/inzerat/151583569/lancia-voyager-36-platinum-xenony-ramy-naslapy-top-2014.php
26. dubna 2022, 08:28
-4
Lancia Voyager je ale v konfiguraci 2+2+3 tam když je zadní lavice tak nemá kufr, tedy jsi na tom úplně stejně jako v současné Galaxy s 2+3+2.
26. dubna 2022, 09:23
1
Úplne rovnako? Vôbec nie. Ford Galaxy má za tretím radom sedadiel iba 435 l batožinového priestoru, kým pri Lancii Voyager sa uvádza až 934 l - to je takmer o 500 l viac, čo považujem za dosť zásadný rozdiel. :)
26. dubna 2022, 09:33
-1
Na čísla celkem kašlu jsou to jen marketingové čísla, ale když už jsi začal pro 2 dospělé a 3 děti na zimní dovolenou se skládám do auta který má papírově kufr 1700l vyskládám jej po střechu. U obou uváděných aut jsem stál a ten ani jedno není o tom, že bych řekl v pohodě tam se na dovolenou vlezeme.
26. dubna 2022, 10:01
3
V pohode, nehádam sa, každému vyhovuje niečo iné. Ja mám tiež 3 deti a na zimnú dovolenku sa balím do Fiatu Croma (lyže vozím na streche), brat má 4 deti a pred cestou na predĺžený letný víkend zaplnil okrem kufra vo Forde Galaxy aj truhlu na streche, kamarát so 4 deťmi používa Chrysler Grand Voyager a zatiaľ si zakaždým vystačil len s batožinovým priestorom... Vždy záleží od nárokov konkrétnej rodiny.
27. dubna 2022, 09:08
0
Je to tak. Ještě je potřeba si říct, že rozhoduje i půdorys kufru a metodika měření jeho kapacity! Jenom v Evropě se používají 2. Podle VDA se standardizovanými kostičkami a pak objemová (jakoby se kufr vylil vodou), rozdíl podle tvaru a velikosti kufru klidně i 10-20%. Také občas někdo započítává i prostor pro rezervní kolo, je-li pod podlážkou kufru a ne pod autem. Někdo tento prostor nepočítá...
28. dubna 2022, 10:34
2
Takhle vypadá kufr Lancie Voyager, když jsou zvedlé i zadní lavice.
26. dubna 2022, 08:42
0
Já jsem příznivcem Toyoty https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/proace/169269311
Tato konkrétní nemá automat a má slabší diesel. Nabídne dostatečné pohodlí, ekonomický provoz a pro radost je potřeba si koupit jiné auto :-) Je škoda, že zaváděcí ceny na Proace Verso už skončily, dalo se koupit nové auto lehce přes 600kKč.
26. dubna 2022, 09:00
0
Třeba prodlouženej Lincoln Navigator?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/lincoln/navigator/18573043
26. dubna 2022, 10:49
4
Co treba neco takoveho? https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/sienna/166253816
26. dubna 2022, 11:26
3
Taky myslím, že by mělo stačit něco jako Sienna nebo třeba Chrysler Pacifica. Těch jezdí docela dost, dovozci z USA nabízejí i nové, zánovní atd.
Znám vícero rodin se čtyřma dětma, ale většinou už ty nejstarší bydlí samostatně, takže jim stačí Multipla nebo Galaxy.
Pak je tady v okolí jedna rodina s pěti dětma, nejmenší má asi 3 roky, nejstarší asi 17 let, čili ještě jsou všechny děti doma. Tatínek měří asi 2 metry a viděl jsem ho i s nějakým dalším dítětem ve Volvu XC90 poslední generace. Ale jestli mají ještě něco většího, to jsem si nevšiml. Oni dost chodí pěšky, žádné vození dětí do školy, tak pochybuju. Každopádně to Volvo je asi nouzově uveze s rakví na střeše, i když nic moc komfort.
26. dubna 2022, 11:40
8
Strejda měl Škodu 1202STW. Ta měla výhodu jenom jedněch dveří vzadu. Když vyhazoval smrady ven, nelezli mu jinýma dveřma zpátky.
26. dubna 2022, 11:48
4
Vito tourer. Uz ma 4 deti a jeste zivit precenovanyho veterana:)))
27. dubna 2022, 10:09
1
Naprostý souhlas. Měli jsme Corvette C4, teď máme Mercedes V Class. :D
Amerika super. Ale jestli nechce neustále řešit věci, cenu benzínu apod, nechť vezme Vito Tourer. Teda pokud nemá garáž plnou veteránů a bezednou kreditku, to je pak jiná.
Vito Tourer jsme měli půjčené na dovolenou. Sice nejslabší 1.6 od Renaultu, ale dojeli jsme do Chorvatska přes okresky a spotřeba pod 4l. Úlet.
26. dubna 2022, 14:32
-4
Tieto auta su dokonala antikoncepcia. Nez som mal jazdit denne v takychto krabiciach tak to radsej pojdem na vasektomi.
Tie auta vyzeraju ako z minuleho storocia. K tomu tie motory 4,7 ci 5,4 litra. To naozaj na rozvazanie deti po meste nie je.
Teraz som si ich pozrel este raz. Su este hnusnejsie ako na prvy krat. S tymto chodit po nasich cestach by malo byt trestne.
26. dubna 2022, 18:41
2
Aniž bych ji někdy zkoušel, asi bych neváhal doporučit Pacificu. Sám jsem spíš nakloněn zatím nějakému SUV (XC90, spíš ale Q7 díky použitelnějším sedačkám a "normálnějším" motorům), ale při tomhle zadání bude to MPV přeci jen lepší. Chce to ale osmimístnou verzi (v ČR aktuálně třeba zde: https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pacifica/154532474 ). Kufr není obrovský, ale je dost hluboký a zdá se, že se tam toho bude dát nacpat hodně.
Dá se sehnat i podobně "americké" velké MPV z Japonska (Honda, Toyota), ale Pacifica se mi zdá přeci jen o tolik modernější a s těmi cenami není dle mého názoru moc o čem spekulovat. Nedokážu si představit jezdit každý den s obrovskou US dodávkou "jen" kvůli 4 dětem.
29. dubna 2022, 15:05
-1
Problém Chrysleru, je samotný Chrysler nekvalita, poruchovost. Proti japoncům je to dost peklo. Pacifica vs. Sienna, image, vs. dlouhodobá spolehlivost Toyoty. Já to zvažoval velmi, soused šel do Chrysleru, já do Sienny. Najel sem mnohem víc km, nikde ani náznak závady, technicky, už jenom od pohledu postaveno primitivně, jednoduše, bytelně. Chrysler byl v servisu často, hlavně kolem el. problémů, mimo. Ale hezčí tedy je.
29. dubna 2022, 15:22
0
To jsem taky slyšel. Ostatně proto nemám sám ještě vybráno. Z jiných kruhů jsem měl výbornou referenci na Grand Voyager, že to bylo auto ještě kvalitní a spolehlivé, na rozdíl od Pacifici právě. Ale já chci už auto trochu novější, a ten výběr je strašně malý (hlavně když se vyřadí Evropské značky).
26. dubna 2022, 21:02
1
Aj ked to nie je tip na nove auto co takto mat autosedacku pre 4deti na zadnej lavici tym padom by mal ostat kufor v galaxy volny
https://www.multimac.com/p/multimac_1200_4_seater
Len som taketo videl ze existuje na internete tusim v UK len a neviem ze ako je to s certifikacou etc ale vyzera to namakane maju myslim rozne verzie podla sirky auta a poctu deti a veku
26. dubna 2022, 21:40
1
Homologované to je, v zásadě je to zajímavá volba. Nechtěl jsem to uvádět, abych nebyl za exota :) Zvažovali jsme to, ale pořád je to kompromis a asi půjdeme taky cestou "dospělého" auta.
26. dubna 2022, 21:45
0
Jako alternativa k US-japoncům (Honda Odyssey, Toyota Sienna) by mohla být Kia Carnival/Sedona. Tady v té novější generaci, která se k nám už nedostala. Z dodávek se mi líbí Staria od Hyundai. Jízdně to sice bude klasická osobní dodyna, ale ten kosmický vzhled je super. Jen lehce jeté v rozpočtu budou nejdříve za rok (a to kdo ví jestli).
29. dubna 2022, 12:45
1
Vzhledem k výše zmíneným (Sienna, Oddysey) - má vůbec smysl hledat nějaké alternativy?
29. dubna 2022, 13:46
-1
Spíš jenom z důvodu dostupnosti nějakého pěkného kusu tady v Evropě. Předpokládám, že Kia bude za obdobný peníz mladší a svěžejší.
27. dubna 2022, 06:26
1
Vozím často až pět dětí, tak podobná auta využíváme často.
1. Levné auto, do kterého by to nikdo neřekl: Honda Stream má 7míst (ty zadní místa, v třetí řadě, jsou bez obav pro velké děti), je to spíš ale šestimístné auto... střední místo v druhé řadě je nouzové, pro úzkou postavu malého dítěte.
**** Slabinou každé Hondy je, že motor na pětku a dálnici, řve v otáčkách... na pětku si připadáte, že jedete na trojku.
**** Motory ale spolehlivé (rozvody gumové), i se se základní 1,7i to jezdí s dětmi fajn.
!!!! Koupit pouze ze zemí, kde se nesolí, takže v žádném případě ze zemí kolem nás.
2. Toyota Previa, spolehlivé, hlídat korozi (tam kde se solí)
3. Používáme sedmimístnou předposlední Toyota Sienna AWD - super a spolehlivé auto pro všechny cestující a všechny řady, ale ženská ti v tom jezdit nebude, je to hodně široké... Motor 3,5 V6 velmi úsporný, na dálnici tichá, velmi nízké otáčky motoru i při 160km/h. Pak Land Cruiser 200, to je ale jiná záležitost.
28. dubna 2022, 12:41
0
Predošlý šéf presne túto potrebu vyriešil GMC Yukon XL, spotreba 10-12l/100 na trase Berlín-Liberec bez problémov (odpájanie 4 valcov), miesta na rozdávanie, pohodlie v porovnaní multivanom o triedu inde a neprekonateľná road-presence. Ale hľadanie bude trochu komplikované.
28. dubna 2022, 12:46
0
Na začiatku som sa samozrejme divil prečo si nekúpil Multivan, ale potom ako som v tom aute absolvoval cca 2000km, všetko som pochopil. A decká ho milovali tiež.
29. dubna 2022, 14:59
0
Conversion Van se mi osvědčil. Stejná situace s hodně dětmi a hodně věcmi - nejdříve to byl SSangYong Rodius (neošklíbejte se, je to vlastně fajn auto s technikou MB a v poměru cena/výkon nedostižné, 7 plnohodnotných míst a i kufr zbude, dá se používat i na normální ježdění po městě), teď je to Chevrolet Express 1998 se zvýšenou střechou a ano - jako family auto funguje skvěle. Ale do města to fakt není. Jen kdybyste o tom někdo vážně uvažovali, tak pár zkušeností: nádrž na plyn co největší, vezme si to cca 24l/100, takže ať to má aspoň 100l - tu poslední stovku km k dispozici reálně nemáte, protože to už se rozhlížíte po pumpě... chcete provedení se samosvorem nebo dokoupit - má to podvozek z náklaďáku, na bahně/sněhu/trávě to strašně klouže a snadno se zahrabe. Je to dodávka, takže to vevnitř je dost hlučné. Na dlouhé cesty počítat s nižší stabilní rychlostí na dálnici - jak to má velkou boční plochu, tak se to pořád kymácí a držet stabílně 140+ je nepříjemné, reálně jedete 120-130. Ale všechno to stojí zato a Vaše děti si tohle auto a zážitky, které zprostředkuje, budou pamatovat pořád. A když jsou malé, tak se za jízdy dá na podlahu nočník a manželka to dozadu dojde vyřešit, aniž by se u toho musela krčit...
29. dubna 2022, 15:15
0
Rodiusem se dá jezdit, když je člověk hluchý, slepý, klima nefunguje nikdy, vstřiky používají, pořád nějaké problémy a krutopřísně to shnije. Výfuk je v jednom dílu, má snad čtyři metry. Zadní náprava drží na čtyřech šroubech, ten PZ v podstatě není, jelikož je od výfuku uhnilý-uhnilá karoserie nad ním. Je fakt, že za 50-100t je to nejlevnější povoz pro sedm se 4x4. Navíc jsou na každém kusu na kaši všechny zadní ramena a že jich tam je. Pokud je to manuál, odejde spojka, hydraulické ložisko, dvouhmota a vše stojí hodně peněz. Pokud je to automat, celkem OK. Na obou man/aut. umře/hučí zadní diferenciál.
U Rodius I. byla "stálá" 4x4 obdoba unášejících a svírajících se spojek/stálá 4x4 a u každého kusu odešla mezinápravová převodovka/mlátí v ní řetěz a kola. U Rodius II. už stálá 4x4 zmizela (snížení valivých odporů = EU splnění emisí) a u každého kusu chronicky zlobí odpojování 4x4/přední přiřazování (shnilé podtlakové připojování/odpojování předních poloos/náboj/kolo).
Koupit a rovnou počítat s tím, že je každý polomrtvý, musíte mít štěstí na dobrý a jezdící kus. Dnes už je to fakt loterie.
29. dubna 2022, 23:38
2
Tak to jsem asi měl štěstí, koupil jsem Rodius I. se 70k, teď má najeto přes 200 a… ano, hnije, ano, zadní náprava odešla, ano, hlavně vpravo - MMM je nějak zná:), ano, u klimy se musely vyměnit snad všechny rozvody, co tam jsou (někdo ten zadní výměník rovnou odpojuje), ale motor/automat úplně v pohodě. Ještě by se u toho pomlouvání nemělo zapomenout na totál nevariabilní interiér (vyndat sedačky je klíč 17ka u prostředních, 19ka u zadní lavice) odcházející a mizerné plasty… ale zas je to certifikované nejošklivější auto na světě, na interiéru nemají děti co poničit a za ty peníze…
30. dubna 2022, 09:26
0
Klima je u Rodiusu jedno stále nefunkční peklo... má čtyři tepelné výměníky (1. chladič přední, 2. Malý chladič v nárazníku před LP kolem a odchází tam i ten malý větrák/sůl, posyp, koroze, 3. V palubce, 4. V kufru PZ... no a kdyby to náhodou ještě po dovozu auta někde z IT fungovalo, povolí trubky pod autem, pod spolujezdcem). Dříve nebo později upadne na každém kusu kolo, vypadne spodní čep, ustříhne se, nebo uhnije celé rameno... jak jinak, než za jízdy na 90%, naštěstí se to stane při popojíždění, křižovatky, výjezdy, rozjezdy. Seznam by byl na statě :) Samostatnou kapitolou je osm neustále uhnilých excentrických šroubů, unavené, lehlé, prasklé pružiny. Od pěti let stáří je to zajímavé, vidět ten rozpad... když to jede proti, plné lidí... no, nějak to ale jezdí.
30. dubna 2022, 10:39
0
To co vzali od Mercedesu funguje. Možná si měli z toho ML nechat licenčně dodat i tu klimatizaci. Místo toho zvolili kvalitní protikorozní ochranu. Když to tak čtu tak teda zlatý Rexton.
30. dubna 2022, 13:32
0
Pávě, že se to Mercedesu jen podobá, díly jsou jiné a vstřikování Delphi je vážně loterie, dostat to ven, odvrtávat, demontovat hlavu (u Rodiusu to znamená demontovat celý motor i s nápravami spodem a to je levnější auto zahodit). Na podvozku nemá Ssangyong žádnou protikorozní ochranu, jen černá barva z výroby na oceli, která odpadává ve zkorodovaných plátech, podél celého rámu. Čím novější Ssang. tím to hnije víc. Rexton má dole sice off-rad rám, plechy OK, pod autem je vždy rez, VIN na rámu nenajdete, shnilý, jako celý rám. Ten rám se až doslova odtrhne v zadní části, někde nad zadními koly... pohoda, dají tam tmel, aby to prošlo stk... vždyť na tom je našroubované jen tažné zařízení :) kolikže? 3500kg spíš reálně víc :) Horší jsou verze od 2006 s víceprvkovou nápravou, je tam jiné víření... nam je to u každého auta na... doslova na sračky a všechno. Silentbloky maličké, poddimenzované. Takže jediná cesta z toho ven, když už Rexton na tahání, hledat z prvních Rextonů II. 2,7XDi 121kw 2006/může být i omlazený už s kulatými předními mlhovkami (ne 137kw-ten má ten přiblblý multilink, kde upadávají všechny štyři kola, hezky postupně). Ta pointa je v tuhé zadní nápravě a stálému pohonu všech kol + redukční převodovka... poznáte jej jen tak, že u levého kolena máte otočný přepínač a musí tam být jen dvě pozice 4H a 4L - to je správná volba, masivní poloosy a stálá AWD (Nekupovat pokud jsou tam pozice tři 2H 4H 4L, ta je poruchová a tento přiblblý, poruchový systém je na všech vozech Ssangyong doteď, ona ta čtyřkolka funguje, ale zlobí chronicky podtlaky, el. vacuum ventily, volnoběžky v kolech které připojují/odpojují poloosy k náboji jsou rozbité už na nových autech)
30. dubna 2022, 10:49
0
Možná to tu někde zaznělo. Flex....