načítám data...

Přestaňme říkat, že neoznačená policejní auta nefungují

14. června 2016, 18:12 61 komentářů Vojta Dobeš Editorial

Ona totiž fungují moc dobře a právě proto je nemáme rádi. A snahou obelhat ostatní i sami sebe nikdy nic nevyřešíme...

Zobrazit galerii

Určitě ten argument znáte, protože se nesčetněkrát objeví pokaždé, když si policie nakoupí nějaká neoznačená auta pro ‚dohled‘ nad silničním provozem: Neoznačená auta pro dopravní policii jsou špatně a neměla by vůbec existovat, protože nepomáhají bezpečnosti silničního provozu a neplní tak svůj účel. Pokud má dělat policie prevenci, měla by být vidět a ne se schovávat za bukem a vybírat pokuty.

Na tomto místě musím říct, že dopravní policie rozhodně nepatří k mým oblíbeným institucím. Aniž bych chtěl řešit, jestli je to dobře, nebo špatně, mám (jako asi většina nadšených řidičů) sklony jezdit rychle. Z mého čistě subjektivního hlediska by bylo ideální, kdyby žádná dopravní policie neexistovala a já bych si mohl jezdit, jak bych chtěl. Realita je jiná a bohužel taková být musí – takže je nutno se s tím smířit. Což ale neznamená, že mám radost, když policie dostane nové nástroje, které jí mohou posloužit k proměně mého společensky mírně nepřijatelného jednání v pokutu či ztrátu řidičského oprávnění. Nemám z toho vůbec radost. Vlastně mě to tak trochu štve, protože teď musím jezdit pomalu i tam, kde jsem dřív pomalu nejezdil.

Ale existuje jedna věc, která mi vadí mnohem víc, než je riziko pokuty. Je to intelektuální neupřímnost. Nemůžu vystát, když někdo dělá z lidí idioty – ať už ze mě, sám ze sebe nebo z ostatních. A jsem přímo alergický na argumenty, které se snaží tvářit logicky, ale ve skutečnosti svou logiku samy popírají.

Zářným příkladem takového argumentu je právě tvrzení, že neoznačená policejní auta jsou špatná, protože nefungují jako prevence. Samozřejmě že fungují. A právě proto nám vadí. Jen si vzpomeňte, jak nepříjemné bylo už jen to, když dálniční policie dostala místo poměrně vzácně se vyskytujících a na první pohled jasně rozpoznatelných Passatů R36 relativně tuctové a z dálky téměř nerozpoznatelné Superby. Klid, že můžete upalovat libovolným tempem, dokud neuvidíte Passat se dvěma koncovkami výfuku, najednou zmizel. Superbu si zkrátka nevšimnete včas, abyste se dokázali vyhnout změření a pokutě.

Teď na státovky první třídy vyjíždějí neoznačené a naprosto nenápadné Octavie, které dokáží perfektně splynout s provozem. Nemám z nich radost. A není to z nějaké vznešené pohnutky, jako je starost o zodpovědné nakládání se státními financemi či o efektivní práci policie. Tím důvodem je, že ta auta plní svůj účel perfektně – najednou vím, že nemůžu jezdit po silnicích 1. třídy víc než 140 km/h, aniž bych riskoval okamžitou ztrátu řidičského oprávnění. Jsem zajíc, jsem jejich kořist a on jsou myslivci, kteří si právě pořídili lepší flintu. Nebo spíš lepší maskování. Policajt, kterého nevidíte, funguje jako prevence mnohem lépe než ten, kterého vidíte. Když ho nevidíte, může být kdekoliv. Tady, tady, i tam co právě jedete.

Mohl bych se bránit, mohl bych se bít za to, aby byla neoznačená auta zrušena. Ale pokud by jediný argument, který můžu použít, bylo to, že nefungují, pak bych si připadal jako idiot. Kdyby neoznačená policejní auta nefungovala, nezpůsobí zdaleka takové pozdvižení. Nikomu totiž nevadí, že se za ně utrácejí peníze. Vadí nám to, že nám mohou dát pokutu a my kvůli nim musíme zpomalit.

Přiznejme si to. Nedělejme ze sebe idioty.

Řešme, jestli jsou rychlostní limity správně nastavené. Zabývejme se tím, jestli se podle našich předpisů dá jezdit. Ale netvrďme, že neoznačená policejní auta nejsou účinná prevence. Jsou. A dokáží nás nakonec přinutit i k dodržování sebenesmylnějších předpisů. Tím, že budeme používat jako argument jejich údajnou nefunkčnost namísto časté nesmyslnosti předpisů, které prosazují, jen dáváme protistraně do ruky účinnou zbraň.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nedy
14. června 2016, 18:46
0

No.... Nevím jak Ty, ale já když jedu, tak pořád nevymýšlím, jestli mě chytnou, nebo ne. A ať policie koupila co koupila, tak jsem svůj jízdní styl kvůli tomu neměnil. Tudíž tahle argumentace u mě jaksi nefunguje...

reagovat
Sa
Safa
14. června 2016, 19:02
5

Mně na celé té věci vadí hlavně to, že ta auta byla pořízena z Fondu zábrany škod. Tedy z fondu, na kterém se podílíme my všichni řidiči prostřednictvím platby povinného ručení. Z fondu, který je primárně určen integrovanému záchrannému systému...
Policie má být na silnicích vidět (prevence), ne být neviditelná (represe). A hlavně se nemá zaměřovat na mírně vyšší rychlost, ale na podle mě daleko závažnější věci (kamiony v levém pruhu, nebezpečné předjíždění v nepřehledných úsecích, neschopnost "zipovat" a používat směrovky, závodníky, kteří se lepí za zadní nárazníky, arogantní cyklisty a motorkáře apod.).
Taky mám někdy pocit, že dopravní policisté neustále jen žvaní o bezpečnosti silničního provozu, ale tak nějak zapomínají na to druhé (a podle mě neméně důležité) - tedy plynulost silničního provozu. A to je velmi špatně.

reagovat
Sa
Safa
14. června 2016, 19:07
0

A ještě jedno připomenutí: 1. července oslaví desáté výročí zavedení bodového systému v ČR. Ideální téma pro Autíčkářův hejt... :o)

Woyta
14. června 2016, 19:17
2

A k tomu si pustime peknou pisnicku.

Sa
Safa
14. června 2016, 19:25
0

Takhle radikálně bych to zrovna neviděl (a to mám Easyho a spol. moc rád), nicméně kdybych bych šéfem dopravky já, asi bych celou tu instituci vedl maličko jiným směrem (od represe k prevenci). Hlavně bych konečně zametl s tím nesmyslným čárkovým systémem, o kterém policejní papaláši tvrdí, že už prý mnoho let neexistuje (ha ha ha ha ha)...

Woyta
14. června 2016, 19:11
4

Nejvetsi sranda, je ze tyhle auta jsou sama o sobe narusitelem predpisu. Neplni predpis o umisteni majaku a vyhled z vozidla take neplni. Navic Polcam neni certifikovane merici zarizeni ale jen pomerove (navic by se po kazde vymene pneu zimni/letni melo nove kalibrovat) Certifikovanej je akorat rychlomer a rammer. A jejich nakup z fondu pro prevenci skod (primarne hasici a zachranari) me take vytaci
Pomerne caste jsou pripady, kdy blokuji provoz jizdou pomalejsi nez dovoluji predpisy a cekaji kdo se opovazi je predjet. O tom, ze se radi pohybuji na prehlednych usecich, kde o neco vyssi rychlost zvysi riziko nehody jen o promile nemluve. Rychlost neni nejnebezpecnejsi prestupek. Jen se snadno pokutuje.Tahle auta jsou opravdu jen dalsi zpusob zdaneni ridicu. Coz dokazuje i predpis jdouci proti lidskym, pravum, ze za prestupky odpovida majitel vozu.
Co mi na silnicich opravdu vadi je nebezpecne predjizdeni. To nikdo neresi. Maximalne se pokutuje predjizdeni na bile care, kterou nekdo nakreslil na rovny a prehledny usek. Sem tam nad nim leta na provoz draha helikoptera. A ze blbcu co stezi minou kamion v protismeru na silnicich potkavame. Kdyby radeji koupili par dronu a na tyhle idioty by se zamerili, tak by pomahali a chranili. Takhle u me akorat ztratili posledni zbytky respektu co jsem k policii mel.

reagovat
Jenyk
14. června 2016, 19:15
1

Jezdíme tak, že dáváme pozor na okolní provoz, nebo tak, že neustále čumíme po nesmyslných značkách, po zabukařených policajtech, po dírách na silnicích a na to skutečně podstatné, na provoz okolo nás, vlastně kvůli těmto umělým, nesmyslným překážkám, dáváme pozor podstatně menší? Je to bezpečné?

reagovat
Ku
Kubajz97
14. června 2016, 19:36
0

Už jsem je viděl...sníženej leon s rourou od kamen víc jak 50 z kopce ve městě,za ním bílá octa,2 minuty za ním a pak ho předjel a pustil blikačky.Výraz toho mladýho kluka v životě nezapomenu. :D

reagovat
ho
honzarov
14. června 2016, 20:29
0

Zajímavé je, že když ve městě stojí policajt s radarem u cesty, tak kolem něho jezdí všichni 45 . Když tam nestojí, tak se tam jezdí 55-60 . Mám takový pocit, že autorova teorie který policajt funguje jako prevence lépe, zde neobstojí. Ono to bude případ od případu a spíš než na objektivním srovnání zde spíš půjde o míru připosranosti řidiče.

reagovat
BigBang
14. června 2016, 20:54
0

Vždycky záleží člověk od člověka, ale sám za sebe můžu říct, že jezdím nad rychl. limit, ale nevalim to 180 po rovný I. silnici. To, že jsou lidi idioti se bavit nemusíme. Razím filozofii, ať si každej mimo město jezdí rychla jak chce, ale ať ve městě těch 50 dodržuje.

Michal.913
14. června 2016, 20:56
3

Ono to bylo myšlenu určitě tak, že označený policajt u cesty funguje jako prevence ale jen - když tam zrovna je... Neoznačený funguje jako prevence - i když tam není

ho
honzarov
16. června 2016, 06:39
0

No spíš bych to nazval, že označený policajt funguje jako prevence nadprůměrně. Neboť se kolem něj jezdí v limitu, nejezdí se kolem něj s telefonem u ucha. Neoznačený policajt funguje jen průměrně, neboť řidiči porušují předpisy, ale ze strachu z nich ne zas tak moc .
A rozhodně lidem vadí, že se za neoznačená auta utrácejí jejich peníze. A ne že je to lidem jedno, kolik se jich koupí a zaplatí za ně. To už jsou dvě zásadní chyby autora článku.
Že něco uznáváte a chcete to, není v rozporu s tím, že vám vadí kolik to stojí. Manželku taky chcete a milujete a stejně vás sere, kolik a za co utrácí.

Sh
Shackall
14. června 2016, 20:55
1

Tak ono záleží, co je cílem mise. Jestli abychom my řidiči jezdili POMALEJI, nebo BEZPEČNĚJI. Pokud pomaleji, tak jo, neoznačená policejní auta fungujou na jedničku s hvězdičkou. Na bezpečnost silničního provozu je nicméně jejich vliv spíše záporný - jak už tu někdo psal, řidič se má soustředit na cestu, ne na rychlost, značky a radary.

reagovat
Ro
Ronoath
14. června 2016, 21:20
1

Konečně někdo vidí věci stejně jako já! Díky za tenhle článek!

Neustále se totiž řeší otázka mimo mísu. Není problém, zda policie používá označená či neoznačená auta.

Problém bych popsal jako "kdo tu zasmolenou značku taky umístil?"

Jak je možné, že nedaleko mého bydliště byla sedmdesátka, na rovném úseku, a nyní je tam padesát. Proč? Který úředník za tohle může? Kdo může za neustálé posunování značek konce obce do polí? Tihle lidé by měli zodpovídat své činy a skutečně je podložit statistikou! Pokud snížení rychlosti (a hlídání následného dodržování jakýmikoli způsoby) není skutečně opodstatněné, má značka táhnout do pece! A ouředník z místa pryč!

...tohle nikoho nezajímá, to mě překvapuje. Furt se brečí nad represí a podobnými žvásty, které jsou následkem debilně umístěných omezení rychlosti a naprosto tristnímu stavu infrastruktury - srovnejte slavný pražský okruh s dálnicemi okolo souměstí Katowice, které má taky cca mega obyvatel, a poznáte, kde jsme... I ti poláci, kterým jsme se smáli, jsou dnes na tom lépe.

reagovat
Hospodský
14. června 2016, 21:42
0

Mě osobně teda velice sere, že se za ně utrácejí peníze z fondu, který má sloužit na něco jiného a né, že né.. Všem je myslím jasné, že tyto vozy jsou primárně určené k úplně jinému účelu, než je nějaká prevence. Plnit státní kasu- to je oč tu běží.

reagovat
Pe
Petrkorc
14. června 2016, 23:05
1

Neoznačená auta svůj smysl rozhodně mají a většinou účel plní. O jejich smyslu pochybuji jen ve chvíli, kdy jedu po dálnici hodně přes dvěstě a u každého passatu, superbu či octavie musím zpomalit, abych se podíval zda mají dvě antény resp. jednu v případě nových octavií. V takové situaci si o moc bezpečněji nepřipadám.

reagovat
Sa
Safa
14. června 2016, 23:47
-1

Předem se ti velmi omlouvám způsob, jakým to teď napíšu.
Ale jestli jezdíš po českých dálnicích hodně přes dvě stě, pak jsi pro mě arogantní a bezohledný debil, velmi nebezpečný pro ostatní...

Sasakr
15. června 2016, 08:24
1

A kdyby jel 160, tak to debil není? Máte jistou hranici odkdy se řidič stává debilem? Pak byste mohl respektovat, že autor příspěvku ji má zřejmě jinde.

Sa
Safa
15. června 2016, 13:08
-1

Ono bylo někde napsáno, že jezdí 160? Ne. Panáček se zde veřejně pochlubil tím, že "jedu po dálnici hodně přes dvěstě a u každého passatu, superbu či octavie musím zpomalit, abych se podíval zda mají dvě antény resp. jednu v případě nových octavií". Takže 1. chlubí se tím, že jezdí v silničním provozu a mezi ostatními řidiči jako bezohledné prase a 2. sám přiznává, že pro něj není důležitější sledovat provoz před sebou, ale spíš to, zda to či které auto má či nemá antény. Hovad, která se domnívala, že mohou na českých dálnicích cokoliv a pak z toho byla těžká nehoda, do které svou arogancí navíc namočila další účastníky provozu, jsem na vlastní oči viděl už několik. A rozhodně takové závodníky neobdivuju, naopak jimi hluboce opovrhuju a moc si přeji, aby mě nikdy nikdo takový nesestřelil. A není to o žádné jistotě či nejistotě, když ti tam skončí srnka, tak je to v rychlosti 200+ prostě konečná. Hranice dibility začíná tam, kde končí soudnost. A jezdit po českých dálnicích 200+ prostě soudnost postrádá. Od toho jsou okruhy...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. června 2016, 14:58
0

Naprostý souhlas Safo.

sp
spooon
15. června 2016, 15:50
1

já nevím, jak může někdo odsoudit někoho že jezdí někde nějakou určitou rychlostí, když nemá žádný informace o okolnostech. Jaký to byl úsek dálnice? Kdy tam tak jel? Bylo mokro? Sucho? Jaký měl auto? Jaký pneu? Jak dobrý to je řidič? Jaký má brzdy? No prostě je toho milion. Já bych teda rozhodně nikoho od stolu nenazýval debilem, když nemám dostatek informací ohledně jeho jednání. To bych si jako debil spíš připadal sám.

Skipper
15. června 2016, 17:05
-1

Sám nejsem svatej, ale se Safou naprstý souhlas. Po dálnici jezdím 150/h v případě provozu, pokud jsem na dlouhé táhlé rovince SÁM, tak to vytáhnu na 180, občas klidně i na těch 200. ALE tato situace nastává pouze za nulového provozu - tzn. několikakilometrová, dobře přehledná rovinka, kde vidím, že v okolí není žádné auto. A je úplně jedno, jaké jsou podmínky, auto, gumy, atd. Stačí jeden polský kamioňák, který se rozhodne svého kolegy předjíždět rychlostí 90 km/h a většinou se nenamáhá kouknout do zpěťáku. Nemusí to být ani kamioňák, stačí důchodce třeba právě v té oktávce. Doufám, že pro kolegy Petrkorce pak jednoho krásného dne nebudu muset vyrážet, protože při rozdílu rychlostí (dejme tomu, že zbrzdí na rozdíl 90 km/h), ve kterém by do toho auta před sebou vlítnul, bych asi jen mohl vypsat úmrťáky.

Lo
Londoner
16. června 2016, 11:29
1

Jen bych se zeptal, jestli je nekdo, kdo jede po nemecke dalnici 200+ taky arogantni, bezohledny debil.... dalnice jsou to leckdy srovnatelne, stejny provoz I podminky. Jde tedy o faktickou bezpecnost nebo "narizeni" ?

Sa
Safa
16. června 2016, 13:24
-1

Tento argument je lichý. Hovoříme o českých dálnicích, o neoznačených autech české policie...
Mimochodem, překročení povolené rychlosti je v Německu potíráno mnohem tvrději (a dráž) než v Česku a není pravda, že neomezená rychlost na dálnicích tam platí všude (jak si stále spousta lidí v Česku naivně myslí).
Pánové, jezděte si, jak chcete. Já prostě jen rychlosti 200+ na českých dálnicích považuji za debilitu a bezohlednost. Je to můj osobní názor a já si za ním stojím...

Lo
Londoner
16. června 2016, 14:01
1

V poradku to ti nikdo nebere. Jen me zajima jestli clovek na ceske dalnici (pradzna, dobry stav,sucho) je ostatnim/sobe vice nebezpecnym nez clovek jedouci stejnou rychlosti na nemecke dalnici(pradzna, dobry stav,sucho), tot vse :). Nijak nerozporuju, ze jet rychlosti 200 je vetsi riziko nez 130.

Sa
Safa
16. června 2016, 14:12
-1

Ale já přece reagoval na něco úplně jiného. :o)
Opět připomenu. Petrkorc psal: "Jedu po dálnici hodně přes dvěstě a u každého passatu, superbu či octavie musím zpomalit, abych se podíval zda mají dvě antény resp. jednu v případě nových octavií."
Z jeho textu pro mě vyplývá, že touto rychlostí jezdí v běžném provozu. A to mi vadí, na to jsem reagoval. V jeho příspěvku přece není ani slovo o suché a prázdné dálnici v dobrém stavu. O čem naopak píše, jsou další auta v provozu, kvůli kterým "musí zpomalit", protože neví, zda je to "civil" nebo neoznačený policejn vůz...
Dále píše: "V takové situaci si o moc bezpečněji nepřipadám." K tomu bych dodal: A já si zase nepřipadám bezpečně, když někdo vůbec v takové rychlosti v běžném provozu jede. Takový člověk je nebezpečný pro všechny ostatní účastníky provozu...
Víc už to fakt asi nemá cenu rozebírat.

Lo
Londoner
16. června 2016, 14:18
0

Sem to patrilo...

Ok, ja uz spis reagoval na dalsi prispevky - chyba na me strane.

St
Stefan
16. června 2016, 16:52
0

Když se tak nad tím zamyslím hoši,máte pravdu oba. Na jedný straně, nedá se lítat po dálnici furt dvoustovkou (provoz,stav vozovky,atd.) Ovšem na straně druhé,teď si představte že by jsme měli jít stotřicítkou vždy.Za každých okolností. Půjdete fakt 130? Ne. Osobně si myslím že kdyby zvýšili dálniční limit na 160 kilometrů v hodině, těch debilů jezdících dvoustovkou by trochu ubudlo. Příklad Německo. Co jsem koukal nikdo tam nesvištěl nad 200 v hodině. Průměr byl právě těch 150 až 160 v hodině.

Sa
Safa
16. června 2016, 19:59
0

Koukám, že když dojdou argumenty (veřejně), tak nastoupí palce (anonymně). Pobavilo... :o)

Romus
14. června 2016, 23:16
-2

Nesmysl, neoznačená policejní auta jsou strašák možná pro socky, pro které je nějakej litr za pokutu existenční záležitost. Pro ostatní je to jen další z mnoha dodatečných výběrů daní...

reagovat
Chase
14. června 2016, 23:58
1

Romus: pokud tohle myslíš smrtelně vážně, tak bych tě opravdu na silnici potkat nechtěl člověče... V překladu "policajti jsou tady pro socky, já můžu jezdit jako dobytek, protože na to mám..." Přesně kvůli takovýmto názorům mají nekteré západní státy výši pokut ne podle jednotného ceníku, ale podle procent z platu jedince....

M P
15. června 2016, 08:30
1

Tak přesně tohle vnímání pokut a trestu některými střelci dává všem těm dopravním Humlům atd jenom další vítr do plachet. Blahopřeju kolego...

Romus
15. června 2016, 09:06
0

Tvrdím snad že na to "mám"? Že jezdím jako hovado? Od jakého čísla na tachometru je z člověka hovado? 140,160,200? Pokutování za rychlost je daň! Protože se snadno dokazuje, v zásadě se měří v místech kde se dá jet bezpečně rychleji než je limit a limit je všeobecně překračován normálními lidmi, kteří v ideálním případě zaplatí bez keců pokutu, zanadávají si a pojedou stejným tempem dál a budou doufat že nepotkají další hlídku. Co si o myslí Humlové a dopravní experti je mi upřímě jedno, protože ti nebudou spokojení dokud všichni nebudemem mít auta sledovaná satelitem. P.S.: 10 let za volantem, limity nedodržuju, jedna pokuta 500,- za 60 na 50, úsekový měření v poli ;-)

M P
15. června 2016, 09:12
0

Jde o body. Lidem, co používají řidičák pro práci, a to nejsou jen řidiči z povolání, jde hlavně o body. Pro mě taky není tisícovka existenční záležitost, ale to víš, že mě to pokaždé nasere.
A ano, výběr pokut za překročení rychlosti bezpečnost na silnice samo o sobě nepřinese. A ano, měří se na špatných místech, kde se kasíruje snadno. Ale bohužel, je to jejich práce. Zákon o policii mluví jasně o tom, co je úkolem policie. AKorát to provedení kolikrát dost kulhá no...
Takže původní komentář mě trochu zvedl ze židle, s doplňujícím v zásadě souhlasím.

Romus
15. června 2016, 10:45
0

Já si za tím komentářem stojím, bodovej systém je tak netransparentní že je spíš o štěstí.

M P
15. června 2016, 10:52
0

Tak nevím, jak je netransparentní ten systém sam o sobě, sazebník mluví celkem jasně. Horší je pak, že počet přidělených bodů neovlivní policajt, i když ti rád řekne, že to bude bez bodů, aby tě přiměl zatáhnout to na místě, ale na úředníkovi, kterýmu to hodí na stůl.

Samozřejmě se ukázalo, že bodový systém nemá žádný význam, tak je potřeba jej pořádně vosolit, a to včetně pokut. A uplně nejlepší na tom jsou ti, kteří navrhují, že by měl být přestupek finančně ohodnocen např. dle hodnoty tvého auta.

Ha
Hansoff
15. června 2016, 07:06
-1

Pokud všechny peníze, vybrané na pokutách, půjdou zpátky do fondu zábrany škod (nebo fondu na odškodnění obětí dopravních nehod, nebo... prostě kamkoli, kde bude zřejmé a dohledatelné jejich využití), nemám s tímto rozsahem měření žádný problém. Osobně mě mnohem více vytáčí buzerační semafory...

reagovat
Vikis
15. června 2016, 08:56
2

Taky si zde přihřeji polívčičku.
Popravdě jsem již od začátku byl proti neoznačeným vozům, protože jsem v tom viděl jak udělat z řidičů dojnou krávu do státního rozpočtu (hned po spotřební dani). V sobotu cestou z Legend, když jsem jel po D8 domu, tak jsem měl intelektuální chvilku a začal přemýšlet. Prázdná dálnice, semtam kamion, nebo osobák, kterej z dálky uhejbal, nebo stačilo probliknutí a s omluvný gestem se klidil z cesty. Já na tachometru něco kolem 160, někdy míň, někdy víc, prostě jak se špička dotýkala plynu. V tom jsem si začal uvědomovat komu tím vlastně ubližuji, že jedu takhle rychle? Dálnice prázdná, sucho, optimální teplota, dálnice v absolutnim pořádku, semtam někde nerovnost... Proč sakra nemůžeme mít neomezenou rychlost jako v Německu? Kvalita dálnice? Myslím, že D8 a další na to nejsou hůř než některé úseky v Německu (Nürnberg směr Švýcarské hranice, kde ta dálnice je hrozná a stejně se to tam dá rozjet). Vlastně jsem nikoho neomezil neohrozil. To jsme opravdu tak velcí tupci, aby jsme nebyli schopni domyslet následky našeho jednání? To nás má opravdu vláda za neschopné idioty se sebezničujícími sklony, kde by bylo na každim metru auto roztahaný jak hračky? Za co nás vlastně politici mají?

Pamatuju si když byl boom kolem 150 na dálnicích. Radoval jsem se, že si konečně někdo uvědomil, že je jiná doba a pro osazenstvo našich silnic by neměl být problém tuto rychlost bezpečně ovládat (ruku na srdce, pořád je hodně lidí co by těch 130 dodržovalo). Když návrh neprošel tak jsem popravdě začal nadávat na mého oblíbeného ministra dopravy (ten hejt by vydal za diplomku) a právě neoznačená auta. Protože si někdo musel sakra dobře spočítat, za jakou rychlost bude nejvíce pokut a o kolik by pan kobliha Penam přišel. Nikomu nejde o statistiky, nikomu tady nejde o životy, o prachy tady jde! :) Přece kdyby šlo o nás, tak se rvou prachy do zlepšování komunikací, rychlé výstavby a ne za nakupování radarů na úsekové měření (zdravím řidiče na D1).

A teď k prevenci... Ano na dálnici jsem se trochu uklidnil, protože nejezdim 160, ale do 150, na okresce (MB-ČL) kde se místy dalo jezdit 130 (řekl bych bezpečně) jsem zpomalil na 120 a dneska tam reálně jezdím 105 na tempomat, protože jedu domu a tak nějak mě baví se poslední dobou kochat. Nekochám se protože nutně žeru přírodu (ikdyž zrovna tady by se kochat dalo) ale protože vím, že u Bělé pod Bezdězem operuje Passat v kombiku a dál na Lípu jezdí světle modrá Octavie... Protože jsem sakra posranej, aby mě nezměřili a nevydali se zamnou... nejde mi o peníze, protože za blbost se platí, ale o body a po bodech o papíry, protože se bez nich můžu jít klouzat a existenčně budu v pr..... Bohnicích. Takže neoznačená auta mi zas tolik nevadí (už?!), spíš mě štve rozmístění značek a toho idiota (úředníka/projektanta) co nechává na některých míste kreslit čáry bych nakopal do zadku, nalepil na něj americkou vlajku a poslal expresem do Iráku...
Poslední část a máte odemne klid. Na republikovém srazu aut se na nás přijel podívat policejní Passat a proběhla rychlá "beseda". Kdybych to měl shrnout co jsem si z toho odnesl tak snad jenom: mějte své auto relativně v pořádku a když na něm něco děláš tak to udělej tak, aby to alespoň vypadalo dobře a funkčně, nikdy nevíš na koho můžeš narazit a nakonec snad jenom, když budeš idiot ty, tak zákonitě bude idiot i ten policajt... HOWGH!

reagovat
Woyta
15. června 2016, 22:48
0

Rychlostni limity v 70tych byli docasne zavedeny kvuli snizeni spotreby paliv. Bezpecnost v tom roli nehrala. Do te doby bylo 200 na dalnici legalni rychlost, coz muzete videt i ve Filmu Jachyme, hod ho do stroje.

JayK91
15. června 2016, 10:29
0

Mě teda na těch autech děsí uplně jiná věc ... že ti cajti si pak myslí že jsou muži z Kobry 11 a misto prevence ohrožují ostatní účastníky provozu :D :D ... teda prej mají mít nějaké školení ale řekl bych, že je dosti nedostatečné ...

reagovat
De
Dejv
15. června 2016, 13:57
0

presne toho se bojim vic nez pokut, ze si polisi budou hrat na Kobru 11, to je nebezpecnejsi prekroceni rychlosti

Pi
Piktor
15. června 2016, 11:05
-3

Jak tady čtu okolní komentáře, mám pocit, že silnice jsou pro mnohé ze čtenářů spíš závodní trať než prostředek pro dopravu. Nechápu, jak se může někdo podivovat nad tím, že dostane pokutu, když jede 160 po dálnici s limitem 130. A proč by na dálnicích neměl být vyšší rychlostní limit? Například proto, že je dost zásadní rozdíl v hluku, která auto vydává, když jede po dálnici 100 nebo 130. O kamionech nemluvě, zvlášť v okolí měst.

Často zde padala námitka, proč je značka konec obce až daleko za obcí? Protože mnoho řidičů šlape na plyn, jen tu značku v dálce vidí. Já vím, takové nezajímá hluk vytočeného motoru nebo bezpečnost (chodci, děti...), hlavně že bude v cíli své cesty o pět sekund dřív, ale pro místní obyvatele je to možná celkem zásadní věc. Když se tedy někdy budete divit, proč je tu nebo tam nějaká značka, ze které máte pocit, že vás jako řidiče omezuje, zkuste se zamyslet nad tím, že nejste na silnici sami a že jsou i další lidé, na které by bylo dobré brát ohled.

Autor článku píše, že má „(jako asi většina nadšených řidičů) sklony jezdit rychle“. Za sebe ale musím říct, že jsem nadšený řidič, ale sklony jezdit rychle nemám. A věřte mně, že nečtu Autíčkáře ze vzteku, ale řídím opravdu rád, jen je třeba se na věc dívat i z jiné pozice než za volantem.

reagovat
Romus
15. června 2016, 11:13
1

Tak tady je indoktrinace zcela dokončena, ovčan je nadšený a smířen s utahováním šroubu, další prosím..

Sa
Safa
15. června 2016, 14:22
1

A ty nejsi ovčan? Kolikrát ses v nějaké podobě zúčastnil veřejného připomínkového řízení k chystaným změnám v dopravních zákonech? Kolikrát jsi napsal na příslušné úřady to, co konkrétního se ti nelíbí? Kolikrát jsi napsal na Ministerstvo dopravy ohledně třeba tristního stavu českých silnic? Kolikrát ses zúčastnil slušných veřejných debat s dopravní policií o posuzování jednotlivostí v silničním provozu? Pokud jsi cokoliv z toho, co jsem napsal výše, udělal, pak ovčanem nejsi. Pokud jen nadáváš na stávající systém a pravidla v diskuzích, pak jsi úplně stejný jako ti, které kritizuješ... :o)

PepaSFI
15. června 2016, 18:20
2

tak zrovna ten rozdíl v hluku moc nefunguje ikdyž se často udává jako důvod pro omezení rychlosti. Na spoustě míst se ukázalo že to zapůsobilo přesně opačně. Je v tom spousta vlivů ale v zásadě jde o to že hluk vytvářený vozidlem za jízdy se výrazně sníží až při opravdu nízké rychlosti. Rozdíl v rychlostech 70 a 50 je velice malý. Jenže dojde k tomu že snížením rychlosti doprava výrazně zhoustne. Takže na úseku kde hlučelo 100 aut jich hlučí 150 nebo 200. Navíc se zhorší hustota výfukových zplodin, zhorší se plynulost provozu a pro spoustu vozidel to znamená jízdu v nevyhovujícím režimu s vyšší spotřebou a emisemi. A na to umístění rychlostních omezení a okrajů obcí obvykle místní obyvatelé nemají žádný vliv. Spíš to dopadá tak že když místní vyžadují nějaké dopravní úpravy, bývá jim obvykle nakašláno.

Romus
15. června 2016, 22:21
1

Safa: Sice naprostej blábol, ale pěkně napsanej, manipulation 101 takže jasný palce nahoru ;-) P.S.: Zastupitelská demokracie

Sa
Safa
15. června 2016, 23:02
0

Blábol je, když se jeden snaží argumentovat a druhý ho označí za manipulátora, aniž by sám argumentoval. Zjevně by sis oba tyto termíny měl nejprve nastudovat a teprve pak je začít - ve správném kontextu - používat... :o)
P. S. Ano, a já zase věřím v existenci růžového jednorožce. Mimochodem, právě ta tvá zastupitelská demokracie vymýšlí podobné koniny jako neoznačená policejní auta, bodové systémy, průběžná měření radarem apod.

Pi
Piktor
16. června 2016, 08:04
0

PepaSFI: Díky za komentář. Souhlasím, že ten rozdíl ze 70 na 50 co se týká hluku není zase tak zásadní (tady jde spíš o bezpečnost), ale u vyšších rychlostí, třeba ze 130 na 100 už podle mě ano. Vím to z vlastní zkušenosti, bydlím nedaleko jedné takové komunikace. Nemluvě o tom, že je opravdu velký rozdíl, když tam pak někdo prosviští 180. Ten rozdíl v hluku jde podle mě poznat už přímo z kabiny auta. A to samé platí o kamionech, ale samozřejmě v rychlostech o několik řádů nižších.

Uznávám, že s těmi značkami konec obce přesně nevím, ale třeba u nás se obyvatelům hustě obydlené části města podařilo prosadit snížení rychlosti z 50 na 30. Je to obytná zóna, i když ne oficiálně, chodí a hraje si tady dost dětí, přes to padesátka a přednost zprava byla pro některé řidiče zřejmě značně omezující. Já si nejsem moc jistý výsledným efektem, protože ti, co tady před tím jezdili rychle, tak budou jezdit dál, protože asi podobně jako Romus přece dobře vědí, kolik si kde můžou dovolit jezdit. Nejsem moc příznivec nějakých omezení, ale na silnici prostě pravidla potřeba jsou a měla by se dodržovat. A podle mě jde především o soudnost a toleranci k ostatním (na silnici i kolem ní).

Pochtli
16. června 2016, 09:44
3

Přesně tak, chce to soudnost, ale trochu jinak. Soudný řidič na místech, kde zrovna pobíhají děcka, zpomalí i bez cedule na těch 30, blbcovi je to jedno. Ale pokud je úsek prázdný, nevidím sebemenší důvod tam tu buzerační třicítku mít, natož dodržovat.

martin_100
15. června 2016, 13:19
0

To neni žádná prevence ale jen nástroj na vybírání pokut.
Prevence je pohyb označených aut v provozu. Pak je provoz klidnější a každej si dává pozor. U neoznačených aut je to jen a pouze o nachytýní někoho při nepravosti.
Lepší je mít co nejvíc označených aut v provozu.... pak si nepravosti dovolí minimum řidičů.

reagovat
BobAsh
15. června 2016, 14:17
0

A když budou mít jen označená auta, jak se budou řidiči chovat tam, kde to označené auto nevidí? Neoznačené auto funguje i tam, kde není, protože nevíš, jestli tam je.

Zcela jiná věc je, že by je špatně spousta předpisů, které jsou těmi auty vymáhány.

martin_100
15. června 2016, 23:58
0

A ještě něco. V momentě kdy pojedu služebnim a bude zamnou blikat jakýhkoli nevoznačený auto tak udělam vše proto abych mu buď ujel nebo ho eliminoval a zároveň volam policii že právě někdo zkouší přepadnout poštovní kurz. Pokud nemá policie označený auto tak se logicky můžu domnívat že se mě modrym blikátkem někdo snaží neprávem zastavit aby mě zabil a oloupil.

PepaSFI
15. června 2016, 13:55
1

Vojta má naprostou pravdu že ty auta fungujou. Fungujou přesně podle toho pro co jsou primárně určena, totiž k měření a pokutování překročené rychlosti. Oni se totiž ti papaláši při prezentýrování těch dárečků ani moc nenamáhali nějakýma kecama o bezpečnosti a dávali dost najevo že se tahle investice rozhodně vyplatí. Blbý je že než se vyplatí, musely se ty prachy odněkud vzít a že se prostě dopředu počítá s tím že to lidi zaplatí na pokutách. Už mockrát jsem si říkal co by se asi dělo kdyby se velká většina řidičů rozhodla že takhle ne a na pár měsíců by začali opravdu důsledně rychlost dodržovat. Obávám se že by se rychle musely vymyslet nějaké fígle jak sypání peněz obnovit. Teď se taky hodně mluví o tom jestli mají městští strážníci měřit rychlost. Já bych řek že ano ale aby to mělo smysl. Ne na místě schváleném ale na místě odůvodněném. Ne že tady se bude měřit protože to je široký a rovný a tu padesátku tady překročí i děda na mopedu. Hezky posudek z nehod, z dopravní policie, se správy silnic. Aby si to fakt museli zdůvodnit, ne jen plnit kasu. A odborná způsobilost. Strážník co má působit v dopravě, musí na to mít vzdělání, takže kvalifikaci na úrovni instruktora autoškoly. A samozřejmě je taky zapojit do dopravní služby. Nehoda? Dopravní zácpa? Naklusat na křižovatky a řídit dopravu.

reagovat
Woyta
15. června 2016, 22:50
0

Bohuzel je cimdal vice obci co si na vyberu pokut zalozili zivnost. Odvadet vybrane pokuty statu, tak si to rychle rozmysli.

Pochtli
16. června 2016, 09:47
0

To tvrdím též, odvádět veškeré pokuty do státní kasy a je po byznysu a radarech..

Sa
Safa
16. června 2016, 20:01
0

No jo, ale radary, auta apod., to jsou přece veřejné zakázky. A provize. Kdo by si pak mastil kapsu? Kapři si sami rybník nevypustí...

Woyta
16. června 2016, 20:52
0

V nemecku maji tak jinak nastaveny bodovy system.
http://www.germany.cz/mkportal/modules/wiki/index.php/Pokuty_v_N%C4%9Bmecku
Prijde mi to nastavene rozumneji.

Lo
Londoner
16. června 2016, 11:34
0

Jinak k porovnani. V UK ziju 10 let a policajta cihajiciho za bukem jsem nevidel, ale zase mame v Londyne plno kamer - to jo. Ten rozdil po prejeti belgie a nemecka do CR je nebetycnej. Vsude jedu 150-160 a nikdy zadnej problem. V UK je nejvyssi rychlost na dalnici cca 115kmh, provoz se pohybuje cca 130kmh a nikde zadny tajny stihaci nejsou.

reagovat
Lo
Londoner
16. června 2016, 14:17
0

Ok, ja uz spis reagoval na dalsi prispevky - chyba na me strane.

reagovat
Petroleaks
17. června 2016, 13:14
0

neda sa nastavit, ze po kliknuti na komentare ma hodi na posledny a nie prvy? na mobile je to makacka pozriet si najnovsie komentare ked ich je 50+ (sorry za offtopic)

reagovat
ma
martina podhorská
21. června 2016, 21:20
0

To je přesné, uhodil jsem hřebíček přímo na hlavičku:-) a naštval tím asi pár držvolantů:-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem