logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Novinky, TopX

Novinky pro rok 2025: Co se nám letos ukáže za nová auta?

Nový rok přináší i nové modely na našich silnicích. Na co se letos můžeme těšit?

Jako každý rok, i letos na trh přijde celá řada zajímavých novinek. S jistotou potvrzená sice není žádná, ale v kuloárech se ledacos napovídá a na Nürburgringu najezdí, takže některá z aut už jsme na uniklých fotografiích a videích viděli během testů. Ty nejzajímavější vozy, na které se těšíme úplně nejvíce, jsme shrnuli v tomto článku. Pojďme se na ně podívat.

Hyundai Ioniq 6 N

Hyundai elektromobily prostě umí. Ioniq 6  je skvělý, subjektivně krásný a efektivní, 5 N zase trhá asfalt nejen na okreskách. Proč to nezkombinovat? To nám přesně ukázal koncept RN22e, který vypadá naprosto famózně. Podle všeho Hyundai již finalizuje konečnou podobu a brzy bychom se mohli dočkat hotového auta. 

Foto: se svolením Hyundai

Co tedy od novinky můžeme očekávat? Zcela jistě půjde o upravenou pohonnou jednotku z Ioniqu 5 N s pravděpodobně vyšším výkonem, takže očekávejme výkon přes 650 koní a nastavitelný pohon všech kol. S jistotou můžeme předpokládat i návrat funkce N Grin Shift simulující řazení jako v normálním spalovacím voze i další N specifické režimy. 

Foto: se svolením Hyundai

Toyota GR GT3 / Lexus LFR

Každá automobilka by měla mít svůj halo car, auto, ke kterému budou všichni vzhlížet a toužit po něm. Lexus již takový vůz měl – naprosto famózní Lexus LFA s vyjícím desetiválcem budí rozruch dodnes. Co tedy očekávat od nástupce? 

Boží desetiválec musel ustoupit emisním normám, ale netřeba zoufat. Podle zvuku prototypu se bude jednat o přeplňovaný osmiválec, s nejvyšší pravděpodobností podpořený hybridním ústrojím. Karbonový monokok by mohl zajistit vysokou tuhost šasi a nízkou hmotnost, zatímco pokročilá aerodynamika by měla podpořit stabilitu ve vyšších rychlostech. 

Foto: se svolením Toyota

Porsche Cayman/Boxster EV 

Nová generace malých sporťáků od Porsche se blíží. Tentokrát by už mělo jít o čistě elektrické modely, které by měly mít zachovány výborné jízdní vlastnosti, ale bez plochého čtyř- nebo šestiválce. Porsche nám už s Taycanem ukázalo, že elektromobily umí, nový Macan je také už pouze elektrický, ale Boxster/Cayman jsou poměrně specifické vozy s nadšeneckou základnou majitelů. Navíc podle posledních zpráv Porsche stále ladí baterie a podvozek tak, aby jízdně novinka odpovídala vozům s motorem uprostřed. Myslím, že se máme na co těšit.

Renault Twingo

Nové Twingo by mělo být velikostně ještě pod Renaultem 5  a mělo by představovat opravdový základ elektromobilů Renault s počáteční cenovkou okolo půl milionu korun. Očekáváme pohonné jednotky právě z Renaultu 5 a ještě roztomilejší design inspirovaný původním Twingem. Zda nabídne stejně geniální využití prostoru interiéru a jednoduchost, to se snad dozvíme již letos.

Foto: se svolením Renault

Alfa Romeo Stelvio/Giulia

Alfa Romeo to nemá úplně jednoduché. Ačkoliv stále prodávané vozy Stelvio a Giulia na platformě Giorgio jsou opravdu povedené vozy, zákazníky si hledají poměrně těžce a už jsou na trhu takřka devět let. To už by bylo na čase přinést nějakou výraznější modernizaci, nemyslíte?

Foto: Autíčkář.cz

Nová generace by měla najít základ v novém Dodge Chargeru (který by se na evropském trhu měl v dohledné době také objevit), předpokládáme tedy nástup i elektrických verzí, ve spalovacích motorizacích by se zase mohl předvést nový šestiválec Hurricane. Jako první je předpokládatelné představení Stelvia, přeci jen sedany už tolik netáhnou a Stelvio by mohlo mít potenciál být právě tou “dojnou krávou” pro Alfu Romeo.

foto: autickar.cz

BMW Neue Klasse

Nové vozy na zbrusu nové platformě Neue Klasse od BMW očekáváme už od příštího roku. Jako první by se mohla ukázat elektrická verze nové X3, iX3, inspirovaná konceptem Vision Neue Klasse X. BMW již poodhalilo maskované prototypy novinky, představení tedy očekáváme v rámci měsíců, příští rok bychom se mohli dočkat i elektrifikované řady 3 pod názvem i3.

foto: se svolením BMW

Novinka bude stát na nové 800V platformě, slibuje o čtvrtinu lepší efektivitu provozu a mnohem rychlejší nabíjení. Spolu s novou i3 bychom se mohli dočkat i prvního opravdového ///M, které by mohlo nabídnout elektromotor na každém kole a ohromný výkon.

foto: se svolením BMW

jaGUar GT 

Zbrusu nová exuberantní identita jaGUaru by také měla přinést první ovoce ke konci letošního roku. Prvním vozem by měl být elektrický čtyřdvéřový grand tourer inspirovaný rysy konceptu Type 00. Příliš toho zatím nevíme, s největší pravděpodobností bude stát na 800V platformě a měl by nabídnout dojezd takřka 800 kilometrů. Jarda Soukup se na novou exuberantní budoucnost značky již těší (drzoune jeden drzá! – pozn. Jarda), otázkou zůstává, zda-li by se měli těšit i věrní fanoušci původního Jaguaru.

Foto: Jaguar

Honda Prelude

Obnovení zapomenutých legendárních označení modelů z minulosti bývá většinou doprovázené hejtem nadšenců, vzpomeňme třeba na Ford Puma nebo Mitsubishi Eclipse. Honda však plánuje novou Prelude zachovat jako elegantní sportovní kupé. Jako pohon očekáváme využití hybridního pohonu z modelu Civic, který je velmi povedený, ačkoliv nijak zvlášť sportovně naladěný. Nechme se však překvapit, zda Honda nepředvede i verzi Type-R.

foto: se svolením Honda

Range Rover EV 

Dlouhým vývojovým obdobím prochází i velký Range Rover na baterky, ale mělo by se už vše již brzy blížit ke konci. Nový elektrický Range Rover očekáváme na 800V platformě, výkon by měl být srovnatelný s osmiválcovými verzemi “standardního” Range Roveru. Vzhled novinky by měl být totožný se spalovacím vozem. Luxusní elektromobilita jak má být?

Foto: Autíčkář.cz

Volvo ES90

Elektrickou náhradu za nádherný sedan S90 by mělo Volvo představit již v březnu. Novinka by měla nabídnout stejnou 111 kWh baterii jako EX90, ale pravděpodobně se dočkáme možností volby mezi zadokolkou s jedním motorem a čtyřkolkou se dvěma motory. Díky lepší aerodynamice nabídne delší dojezd než velká EX90 a mohl by se tak přiblížit či dokonce překročit 700 kilometrů. 

foto: Auto-Illustrierte

Na jakou novinku se v letošním roce těšíte vy?

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

tomaass2
01. 1. 2025, 14:19 3 reagovat

Tak já začnu ... já se fakt těším na nový Twingo a 5, protože se mi na fotkách moc líbí a mám nějak rád malý městský dělníky, i když jich vlastním 0 (protože prostě nepotřebuju druhý auto). Jsem moc zvědav (bez jakýchkoliv negativních konotací) na budoucnost Jaguaru. A nakonec bych si chtěl prohlédnout novýho Elroqa, protože s Karoqem mám (nikoliv chtěně) něco najeto.

A doufám, že nám přinesete články o novým N a Lexusu, protože ty asi člověk jen tak naživo nepotká (i když LC docela vídám) :)
-
Komentář upraven 1. 1. 2025, 14:20:45

afro-r1
01. 1. 2025, 18:02 0 reagovat

BMW bez "povinnych" ledvin by bylo prijemne prekvapeni.
Stellentisu bych pral nejaky dvoulitr pro lidi.
A u Alfy by mohli zvazit, zda by rychly kombik na platforme Chargeru nebyl dobry napad.

VK
01. 1. 2025, 18:29 0 reagovat

Únavné čekání na neustále odsouvání uvedení i3 Neue Klasse.

Julie na platformě od Dodge, možností elektro varianty, zní zajímavě. Ačkoli s obvyklými kompromisy spojenými s platformou i pro spalovák.

afro-r1
01. 1. 2025, 21:27 2

On i ten spalovak musi bohuzel zit s kompromisy spojene s platformou pro elektro. Vse o uhlu pohledu.

ransom
02. 1. 2025, 09:19 0 reagovat

Uměl by mi někdo vysvětlit, tak abych to pochopil, k čemu slouží u elektromobilu simulace řazení?

Marek Brunner
02. 1. 2025, 09:53 2

Pokusím se, nejlépe se to dá pochopit, pokud máš nějaké zkušenosti se svižnější jízdou v jiném EV, které tuhle simulaci nemá. V normálním spalováku se totiž podvědomě orientuješ na brzdné body a obecně povědomí o rychlosti pomocí zvuku, nekoukáš jen na rychloměr, zatímco u EV tohle není. Simulace převodovky a toho falešného zvuku ti právě tuhle možnost vrací.
Plus je to aspoň z mého pohledu o něco zábavnější. Jasně, není to klasický manuál, kdy jsem s autem propojený naplno, ale ta simulace je natolik věrná, že třeba na “pětku” v padesátce se 5 N “dusí” a nejede. výkon zkrátka graduje. Stejně tak se zastaví v omezovači apod.

Samozřejmě je auto rychlejší, když tenhle režim nepoužíváš, na druhou stranu přináší mnohem větší zážitek z jízdy. A to je podle mě mnohem důležitější než nějaké setinky v Mostě nebo na Nordschleife.

tomaass2
02. 1. 2025, 10:29 3

To muselo dát práce to vymyslet, naprogramovat a odladit… a přitom taková blbost, co? :D

rock
02. 1. 2025, 11:12 0

Nejen čistý EV Ioniq, simulaci řazení by měla dostat i ta Prelude.

rock
02. 1. 2025, 11:17 3 reagovat

Navzdory všem výhradám, které vůči současným Volvům a stylizování automobilky jako takové mám, jim uděluji malé bezvýznamné plus za zachování sedanu v modelové řadě.

Jakub Pospíšil
02. 1. 2025, 11:37 0

V Číně je o sedany stále docela velký zájem, ačkoli i tam se postupně prosazují velká SUV.

jbigllesCZE
02. 1. 2025, 12:52 0

to je stejně snad nějaké dogma, že všichni chceme sedan, či coupé a skončíme ve stodolách, protože manželka :)
mně čeká do 5 let koupě nového (jakože jsem si řekl, že koupím poprvé v životě nové)......a stejně skončím rozvedenej v ojetým chargeru za půl mega :)

rock
02. 1. 2025, 13:16 0

:-)
Na manželku dlabu, ale skončím ve stodole (kombíku), protože pes.
To nic nemění na tom, že to rád vídám, když s tím jeden někdo jiný, kdo psa ani manželku neřeší. Nejsem závistivý a rád se pokochám.

afro-r1
02. 1. 2025, 15:26 1

Je videt, jak se vseobecny standard zmenil. U me cim dal vice lidi brbla, do jake "sportovni placky" se musi soukat a kdy uz si poridim "normalni auto", jako vsichni okolo.
"sportovni placka" = BMW touring zvednuty o 5cm na pruzinach
"normalni auto" = SUV, do ktereho se nastupuje smerem nahoru

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte