načítám data...

Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

17. září 2020, 15:15 28 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Nissan po dlouhém mlžení konečně odtajnil podobu a některé detaily nového "zetka". A vypadá to docela slibně, až na jeden malý detail...

zobrazit celou galeriiNovinky: Nové "Zetko" je tady. Líbí se vám?

O nové “Fairlady” od Nissanu se v kuloarech šušká už dlouho. Není divu, současný model už přesluhuje několik let. Klasické kupé se konečně ukazuje v další generaci a tradicionalisty jistě potěší, že i přes těžké časy, které silným autům s objemnýmim motory moc nepřejí, tu zůstalo všechno víceméně při starém a tradiční, tak jak to máme rádi.

Pod kapotou se tedy nachází vidlicový dvakrát přeplňovaný šestiválec, který bude pravděpodobně naladěný na 400 koní. Jeho výkon putuje na zadní kola přes manuální šestikvalt, řidič sedí pěkně před zadní nápravou, zkrátka všechno je tu tak nějak klasické a při starém. Dokonce zůstala i trojice manuálních budíků uprostřed na palubní desce. Leč přístojovka už je plně digitální, jak je dnes již zvykem. 

A podobnou směsici moderních a klasických prvků najdeme i v exteriéru vozu. Přední světla jasně odkazují na vůbec první model 240Z (generace S30), zadní zase nápadně připomínají osmdesátkovou 300ZX. A své nezastupitelné místo v historii značky mí i ona zářivě žlutozelená barva, kterou vozí první prototyp na snímcích. 

Zkrátka to (možná až na poněkud příliš obdélníkovou masku chladiče) vypadá všechno moc dobře, ale radost kazí alespoň nám, obyvatelům starého kontinentu, zákulisní informace o tom, že kvůli emisním limitům se sem tento nový sporťák pravděpodobně nebude dovážet. Ale zatím to není nic oficiálního, takže nezbývá než doufat. Anebo šetřit na individuální dovoz.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Moses
17. září 2020, 16:42
3

Paci sa mi ako ho "vycsitili" ale to predne nasavanie je uz moc :P

reagovat
Beny
17. září 2020, 17:24
6

Není v tom elektromotor, paráda. :-) Maska by zasloužila trochu potunit, ale jinak se mi auto jako celek líbí. A ty budíky si myslím že budou spíš analogový než manuální. ;-)

reagovat
Sa
Sato
17. září 2020, 17:54
0

V6 twin turbo, to sa zas bude parádne tunit... v amerike :(

Inak aj vám tie obrázky a video pripadajú ako len render?

reagovat
Pochtli
17. září 2020, 18:33
3

Zadek zajímavý, předek odporný. A u auta pro zábavu šmatlací displeje???

reagovat
Fa
Fandatik
17. září 2020, 18:58
0

Přesně to jsem chtěl napsat.
Z profilu bych nechal spodní linii oken v rovině. Proč je nad zadní pneu zvednutá?

Pochtli
17. září 2020, 20:00
10

PS: Nějak mi ten předek hned připomněl zrůdičku na obrázku :oD

BigBang
17. září 2020, 21:44
2

Domokun :D

BigBang
17. září 2020, 21:52
0

Fandatik: Linie oken je odkaz na starý 240Z. Za mě je perfektní a kdyby byla rovná, nevypadalo by to tak hezky ;)

Fa
Fandatik
17. září 2020, 22:50
0

Jenže zadek má být odkazem na 300ZX. Ale to je věc vkusu, není to vyloženě ošklivé, ale přijde mi to už moc těžkopádné.
Předek vyřeší nějaký tuning díl (horší už to nebude). Světla taky nejsou žádný zázrak.
Pokud zůstane cena cca. $30000-33000, tak mají za mořem celkem dobrý a levný základ k úpravám.

BigBang
20. září 2020, 17:17
1

To, že zadní světla odkazují na 300ZX přeci neznamená, že od B sloupku to prostě bude reinkarnovaná 300ZX. Kdyby tam nebyla ta chromová linka a černá střecha, asi bych souhlasil s tou težkopádností. Dle mě je zrovna tato část designově asi nejpovedenější.

lu
lumix
17. září 2020, 19:08
1

Až na tu masku a displeje místo budiku fajn. Ještě jsem čekal R6 a ne V6.

reagovat
PeterLuk
17. září 2020, 20:06
0

Za mňa vyzerá parádne. Kto by to povedal, že v Nissane vedia navrhnúť pekné auto, keď sa chce, tak to zjavne ide.

reagovat
Xp
Xpepe
17. září 2020, 20:40
1

Auto jako celek pekny, prdel pekna ale ten Grill na predku je disproporcni, tvarove na to auto nesedi, navic je to moc velky a ten predek to zabiji, podobne jako ty bobri fousy u Lexusu…. nevim co to maj v Asii za úchylku cpát všude ty mega grilovaci mrize.

Interier peknej, jen zase to posrali tim displayem, sportak ma mit analog, jak uz někdo psal vyse, navíc ty tablety kombinujou s tema 3ma analogovejma ukazatelema na stredu….jako aby se zavdecili vsem? Asi jsem stara škola, ale tohle auto si prece nebudu kupovat abych cumel do levnyho dispaye, staci ze to s sebou taham po kapsách.

reagovat
BigBang
17. září 2020, 21:48
1

Jako asi všichni - hezký auto, jednoduchý křivky, ale ten předek. Maska je hrozná „krabice“, to jo, ale i ty přední světla jsou tvarově divný...

BTW: Redakce, ať koukám jak koukám, žádný Zetko z osmdesátek teda v zadních světlech ani náznakem nevidím. Co tam ale vidím je 300ZX generace Z32, který se vyrábělo komplet celý devadesátky :)

reagovat
BigBang
17. září 2020, 21:55
1

Musím podotknout, že takhle vypadá nadčasovej design, oprostíme-li se od toho grilu. Obzvlášť pokud to srovnám s novou Suprou...

Opelfahrt
17. září 2020, 22:08
0

V oficiálním videu i ukazovali zadní světla té novější 300ZX z 90. let – navíc u nás je docela známá, protože se tady oficiálně prodávala, zatímco ta starší z 80. let tady nikdy ve větším počtu nejezdila.

Jakub Pospíšil
17. září 2020, 22:21
0

Máte pravdu kluci - je to ta novější. Stará má sice podobnou horní linku, ale je to jasnej odkaz na devadesátkovou verzi.

beastar
17. září 2020, 22:20
1

Interier za jedna. Odkaz ke starsim modelum. Paradni motorizace, sedadla atd. Bocni linie klasicke zetko. Zad docela trendy a v agresivnim stylu seeya. Predek:D Jako svetla standart ten obdelnik jakoby dosli napady. Snad Nismo bude napaditejsi. Pro tuning a street kreace dobra kara. Sem zvedav na Us cenu. V Eu to nebude tj jiste uz. Bohuzel.

reagovat
CerVus
17. září 2020, 23:10
1

To auto se zdá být jen facelift 370z. Což by i vzhledem ke stavu v jakém Nissan je dávalo smysl.

reagovat
vojtacz
18. září 2020, 11:14
4

Mě teda přijde, že i ten přední nárazník odkazuje na 240Z. Odmyslete si chromovou příčku a voilá, je tam prostě velká obdélníková díra.

reagovat
Tejira
23. září 2020, 16:53
0

Přesně pro tohle to nové Zetko žeru :D Ten grill je prostě boží. A to právě díky této fotce co jsi poslal. Hodně lidí to nechápe, ale přesně tohle je ten odkaz co tam zamýšleli. Konečně člověk co to vidí :3

ML
MLKR42
18. září 2020, 11:50
1

Okej, asi jsem jediny, ale ten predek se mi fakt libi - je strasne roztomily ve stylu "Fairlady Z goes vroooom"

reagovat
J.K.
18. září 2020, 13:23
-5

Na nepovedené studentské cvičení to má super interiér.

Že tenhle skvost nebudu vídat na silnici mi chybět nebude.

reagovat
krab
18. září 2020, 14:22
2

Já se na to těším. Myslím, že si to nechá pár (možná dost) lidí dovézt, stejně jako se dřív vozili Mustangy, když tu nebyly oficiálně.
Otázka bude potom cena, podle toho se to auto bude/nebude u nás i objevovat. Design je individuální věc, ale mě se to líbí.

reagovat
Jo
Josephus
20. září 2020, 13:25
3

Následné řádky vyjadřují jen a pouze můj názor a budu rád, pokud připojíš i ten svůj. Je to slušná diskuze, pojďme tedy slušně diskutovat. ;-)
Když jsem se poprvé dočetl, že jeho design se má inspirovat Fairlady Z (240/260/280), byl jsem vyloženě nadšený. Miloval jsem Nissany do konce 90.let minulého století. Chvíli jsem jezdil ve 180SX a něco z té lásky ve mně dodnes zůstalo. Největší zklamání přišlo, když se mi před nějakými 15. léty do ruky na jedno odpoledne dostalo 350Z s automatem. Pamatuji si to skoro jako dnes a to zklamání bych přirovnal k tomu, když se mi rodiče pokoušeli namluvit, že Ježíšek neexistuje a dárky dětem nenosí. Nikdy jsem jim na to ale neskočil a každý rok Ježíškovi píši. ;-) Od té doby si přeji, aby zase alespoň jednou Nissan postavil auto i pro řidiče, které ještě řízení auta baví. Jenomže ono pořád nic a já už se ve skrytu duše začínal smiřovat s tím, že na neexistenci Ježíška možná opravdu něco bude. Na 350Z mi nevadilo, že interiér byl vyroben z recyklovaných popelnic na plasty, že přístrojová deska chrastila nebo že jsem si připadal jako v autě o půl milionu levnějším. Dokonce mi nějak nevadilo ani to, že motor vyrobil Renault pro letargicko-alegorické vozy, ale ten jeho projev ještě udušený spřažením s pokusem o automatickou převodovku. Nissan Leaf se mi tak úplně do vkusu netrefil ani designově ani jakkoliv jinak. Poslední pořádný offroad od Nissanu byl Y60 a za poslední kvalitnější pick-up považuji D22. Prostě doba, kdy uměl Nissan postavit na kola jak pořádného plnotučného čuníka, tak skvěle vycvičeného psíka... Jenomže z nejrůznějších důvodů staví vlastně jenom samé bezpohlavní prasopsy. Existuje jedna výjimka, která potvrzuje toto pravidlo...R35... Jeden kamarád si dokonce tenkrát z USA přivezl rovnou 2 kusy (u nás se to ještě neprodávalo a koupil to nové za stejné peníze, jako to prodal po deseti letech úspěšné a systematické likvidace na okruzích a stromy lemovaných okreskách, kde nás jeden z nich navždy opustil). Takto se staví auta a Nissan nám před 13.lety dokázal, že to stále ještě umí, když opravdu chce. R35 není objektivně žádný krasavec, není to aerodynamický bolid, není to lehkonohý atlet, není to pohodlné GT, není to supersport a už vůbec to není ani žádný praktický pracant. Je to prostě Godzilla. Ale má celkem ojedinělé charisma, kvůli kterému ho miluji, a umí se úspěšně postavit mnohem dražším a mladším. Z tohoto projektu by se měl Renault, pardon vlastně Mitsubishi, sakra Nissan jsem chtěl napsat, poučit a zamyslet se.
Když se jim tentokrát podaří postavit dobré řidičské auto, které bude o něco lehčí, pokud bude opět vyvolávat pozitivní emoce a bude to celé na silnici fungovat, může mít úspěch. Lidem, jako jsem já, vadí faleš dnešního světa a primární soustředění na bezvýznamné pozlátko... Ačkoliv se mi design BMW Supra docela líbí, zásadně mi vadí, že je kvůli falešným průduchům určen primárně pro pózéry. Je to vítězství formy nad účelem a to opravdu špatně vydýchávám.
Ještě musím napsat, že jsem se před pár měsíci zastavil u jednoho bývalého obchodního partnera, jež má dealerství vozů značky Nissan. Celý autosalon byl prázdný (bez jediného auta) a na dílně stálo jedno auto, které patřilo jemu. Jak chce Nissan prodávat auta, která nemá? Objednaná auta rušila fabrika, na skladech jich mnoho nebylo a náhradní díly se přesunuli snad do Maďarska pod jiný subjekt a nic nechodilo, nebylo a nedalo se ani zjistit, jestli vůbec někdy ještě něco bude...a to ještě nebyla ani takzvaná "koronakrize", na kterou se následně svedlo úplně všechno.
A tím se po obvyklé oklice dostávám zpět k pointě.
Současně nemá Nissan řidičům vůbec co nabídnout. V nedávné historii toho víc pokazil a vydal se úplně špatným směrem. Takže by se podle mě měl ponořit do své úspěšné historie mnohem hlouběji a konečně se z ní poučit a pokusit se navázat.
Takže až to začne Nissan (a nejen ten) myslet vážně, bude schopný plnohodnotně zásobovat trhy jak vozy tak i díly a postaví dobré auto, řidiči mu rádi odpustí i případný designový výstřelek. Vždyť naopak sem tam nějaká ta asymetrie může mít kouzlo a vytvářet nadčasovost.
Na tento vzhled si asi budu muset chvilku zvykat, ale i to víc jej budu mít rád a vážit si ho, když se to všechno okolo konečně povede.
Co si myslíš ty?

reagovat
Tejira
23. září 2020, 16:59
0

Za mě rozhodně oponuji s tím Patrolem. Za poslední solidní považuji Y61 ať už to je 2.8TD nebo 4.2TD. Jinak s tím ostatním souhlasím. 350/370Z jsou sice designem obstojná auta, ale až tak úplně mě nikdy nezaujaly. Tohle nové... Z toho jsem nadšený. A R35... Celkově souhlasím. Akorát tedy škoda, že už nedělají i auta právě typu Sunny GTI nebo Primera GT... Nebo jednu zrůdičku jménem Sunny GTi-R :D

Jo
Josephus
23. září 2020, 18:21
0

Ahoj, diky za reakci. :)
S Y61 jsem byl na vážkách. Mně se po designové stránce líbí. Před pár měsíci jsem se bavil s jedním starým známým (masochistickým hledačem děr a výmolů), který má naviják snad i snad i na cestovním kufru, a ten říkal, že Y61 je pro vyměklé bačkory (chápej pro "normální lidi" ;-) ). Že při konstrukci se už mnohem více počítalo s provozem na zpevněných cestách. A že jeho úprava pro off road je náročnější (pokud pomine zub času). Taky mlel něco dělených hlavách motoru, nápravách a nevím, čem všem ještě... No nechal jsem se zvyklat a ovlivnit svůj názor. Y61 se mi líbila a líbí, ale asi bych si ho nekoupil.
2.8TD (RD28Ti) je klasika, i když to má už makovici v kuse. ;-) O motoru 4.2 ani nevím, že se tam dával (do Y61, v Y60 vím o TB42E a TD42).
Se Sunnym a Primerou mi píšeš z duše... Když jsem to psal, tak jsem si zavzpomínal na tehdejších 150ps ve dvoulitru...(ale projížďka třeba s 320ps TypeR v relativně současném dvoulitru s plicním ventilátorem pomůže zapomenout ;-) ).

Zkywalker
24. září 2020, 22:22
1

Paráda, konečně někdo, kdo na to zbytečně nenabastlil milion fejkovejch průduchů, mřížek a podobnýho smetí, jako třeba soudruzi v Toyotě. Teď už jen do hry vrátit targu místo obludnýho roadsteru a všechno bude zas zalitý sluncem....

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem

Buick Skyhawk  1980
Buick Skyhawk

1980 rok výroby
85 koní výkon
3 800 ccm objem

Ford Mustang  2011
Ford Mustang

2011 rok výroby
310 koní výkon
4 ccm objem

Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion  2010
Volkswagen Passat TDI 125 kW DSG 4 motion

2010 rok výroby
125 koní výkon
1 998 ccm objem

Plymouth Fury Suburban Sport Wagon 1968
Plymouth Fury Suburban Sport Wagon

1968 rok výroby
216 koní výkon
6 288 ccm objem