načítám data...

Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

Zkombinovat maximální zábavu s otevřenou karoserií nebude takový problém. Otázkou je, který vůz zvolit.

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Nejlepší roadster do 400 tisíc.

Ahoj redakce,

léto se kvapem blíží a já jsem si uvědomil, že jsem ještě nikdy neměl kabrio, v podstatě jsem ani žádné neřídil. Chtěl bych ho zažít, tak nějaké vybírám a potřeboval bych trochu usměrnit, poradit…
Zatím mám zhruba takové požadavky: vysoký fun faktor, zadní náhon, 2 místné, tuhé, sportovní, dostatečně silný motor, ideálně 6válec, rozpočet 300-400 tisíc.

Za tyhle peníze začínají první boxstery, Z4, možná S2000, ale to jsou opravdu ty nejvylítanější kusy… 
Nejvíce mě láká asi Porsche (vzhled bych překousl), ale nevím jestli je rozumné kupovat takhle staré… jestli není rozumnější jít do nějaké méně premiové značky a mít za tyhle peníze novější – méně ojeté auto – třeba 350Z nebo tak…

Co byste doporučili vy?

Lukáš

Ahoj Lukáši, trochu se obávám, že tohle ptejte se nic překvapivého nepřinese, protože prakticky všechny možné adepty už jsi vystřílel. Nicméně velice podobný scénář jsem před časem řešil i při výběru svého auta pro radost, takže tyto vody patří k těm, ve kterých jsem bedlivě bádal. Ve tvém dotazu hraje trochu ošemetnou roli onen fun faktor, který může pro každého znamenat něco jiného. Vzhledem k následujícím adjektivům však usuzuji, že ti jde o zábavný a velice řidičský roadster a onen fun faktor má pramenit především ze skvělých jízdních schopností.

Tímto jsme si tedy hned v úvodu vyřadili dekapitovaný Nissan 350Z – jistě je charismatický a dokáže být i zábavný svou obhroublou povahou a skvělým zvukem šestiválce – pojmy tuhý a sportovní bych s ním však (s ohledem na další auta níže) nespojoval. No a tím pádem můžeme rovnou začít špatnými zprávami. Tou první je, že pokud chceš skutečně auto dle zadání a má to být tuhá, sportovní, otevřená věc, tak žádná “rozumnější” cesta neexistuje. Tou druhou je, že segment sportovních roadsterů se za posledních pár let splašil a ceny některých aut letí závratně vzhůru.

Nebudu chodit kolem horké kaše a již jsem to tady kdysi na Autíčkáře psal. Dvě s náskokem nejlepší auta v rámci téhle kategorie jsou dle mého názoru Porsche Boxster S 986 a Honda S2000. Němec boduje univerzálností. Boxster dokáže být dobrým parťákem pro běžné pojížďky a přitom nesmírně efektivní i zábavný na okresce. Jeho podvozek je poddajný a velice přesný, při správné technice řízení nezná nedotáčivost. Zvuk plochého šestiválce, jehož sání vyje hned za ušima cestujících, je možná tím nejúchvatnějším motorovým projevem, který se dá do půl milionu pořídit. Honda pak představuje purističtější volbu. Nedisponuje nadhledem Porsche při denních přesunech, ale když se sype, působí tak intenzivním, mechanickým a nebál bych se říct až závodním dojmem, jak to žádný jiný roadster neumí. A vůbec nejde jen o vysokootáčkový motor, ale také superrychlou převodovku a řízení nebo ostré reakce podvozku. Zároveň dokáže být jako správný Japonec velmi trvanlivá a spolehlivá

Jak jsi sám nakousl, problémem je cena. 400 tisíc dnes horko těžko stačí k pořízení slušného auta z prvních ročníků. Pokud však máš možnost rozpočet trochu nafouknout, udělal bych to – jsem si docela jistý, že S2000 bude i nadále drahé a žádané zboží bez rizika velice drahých oprav. S Boxsterem se to má naopak. Velmi hezké eSko seženeš i v rámci svého rozpočtu. Bude použitelnější i rychlejší než Honda, ale strašák vysokých servisních nákladů přečůrat nejde, takže doporučuji přečíst rady před koupí Boxsteru od Kraba.

Možná máš ale eso v rukávu. BMW Z4 seženeš do 400 tisíc v opravdu nádherném stavu a jeho technika je levná a lidová. A ty píšeš, že jsi ještě žádné kabrio neměl a neřídil. Pokud by to platilo i o sportovních vozech, mohl by roadster z Mnichova být dobrou volbou. Umí zatáčet, je dostatečně tuhý a řadové šestky M54 pod kapotou s typickým sametovým projevem tě taky určitě nezklamou. Jízda v něm je rozhodně podmanivá a jsem si jistý, že fun faktor bude přítomen, přestože Z4 není prvoplánový sporťák. A dokud se neprojedeš v Boxsteru, nezjistíš, že podvozek Z4 je oproti němu humpolácký a nervózní, anebo že BMW oproti Hondě působí jako klidný roadster pro lidi v post produktivním věku…

Nakonec by to chtělo ještě nějakou alternativu z naší hlavy. Ta sice nemá šestiválec a sehnat ji v dobrém stavu za 400 tisíc bude možná ještě větší kumšt, než hledat za tyhle peníze hezkou Hondu. Jenže má hliníkový monokok, pohotovostní hmotnost pod hranicí 900 kg, na výšku jen 111 centimetrů a zadání o tuhém, sportovním a zábavném otevřeném voze splňuje do puntíku. Samozřejmě mluvím o Opelu Speedster.

Tvrdé skořepiny, holé plechy v interiéru nebo absence posilovače řízení z něj dělají ještě mnohem větší hardcore než v případě Hondy. Čtyřválec Ecotec 2,2 litru o výkonu 146 koní je sice veskrze všední motor, ale k postrkování té lehounké skořápky vpřed stačí víc než dost.

Pokud by však záleželo na mě, pořídil bych ze všech zmíněných aut Hondu. (Tedy, ve skutečnosti jsem pořídil MX-5 NCFL 2.0, která dostane trochu motorového a podvozkového dopingu, ale to je nyní vedlejší)


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

zd
zddan01
23. dubna 2019, 10:17
3

přesně tohle jsem kdysi řešil a skončil kupodivu u BMW 645Ci cabrio :) to auto jsem nikdy předtim nebral jako sportovní, ale o to víc mě překvapilo jizdními vlastnostmi a luxusem... chce to vybrat plně vybavený kus s aktivními stabilizatory, aktivní řízením atd. atd., pak to auto člověka odmění fantastickým rychlým svezením kdekoli a k tomu nádherným V8 zvukem
V8 klasický atmosférický nepřímovstřikový motor s 333k (367 u 650i) a 450 Nm má dost síly, navíc kusy právě s V8 jsou většinou v plné výbavě (zmíněný podvozek, řízení, navigace, rádio L7, headup display, comfort access, adaptivní tempomaty, dovírání dveří a další věci, co patří do luxusní třídy)
tohle v Z4 jen tak nenajdeš (obecně je problém sehnat vybavenou Z4 i jen s tím, co bylo v ceníku sehnat), kusy s M54 3.0, nemluvě o N52 3.0 jsou cenově hodně vysoko
645Ci (v 650i je stejný motor, jen má o 10% větší objem, výkon a toč. moment) do 400k kupodivu vejde a za tyhle peníze je to nejlepší poměr cena/svezení :)

reagovat
FamArt
23. dubna 2019, 11:08
0

na 640 som sa vozil. mal som zimomriavky zo zvuku a záťahu. veľmi príjemné vozenie. akurát neviem či kupec hľadá práve toto, pretože je to vážne pseudo športiak. ako jedno auto veľmi dobrá voľba. ako výkendovka na vybláznenie skôr nie

zd
zddan01
23. dubna 2019, 11:29
0

jj, chce to vyzkoušet si ty auta a pak vybrat, co člověku sedne nejvíc
E64 tady zmiňuji právě proto, že o ni jako o cabriu moc lidí neuvažuje a přitom je to sakra velká škoda... ono jde o rozpočet, Porsche Boxster bude za hodně (ale nemám zkušenost), navíc ty problémy s motory, zajímavá by byla taky Z4 E89 35is s 340k, ale ta je cenově taky mimo, měl jsem možnost s ní jezdit a oproti té E64 je hodně uskákaná a nedá se ríct, že by ji ujela a to i na okresce, starší Z4 jsem zkoušel, M54 2.5i 190k s manuálem a nic moc :( Výkonu prostě není nikdy dost

ickxs
23. dubna 2019, 15:37
0

Zajímavá varianta, ale už je to trochu loď :) kamarádka mi na víkend půjčila 645i v kupéčku, dobrý, ale chci něco hbitějšího :)

SEMRY
23. dubna 2019, 12:02
0

Přesně koupit esko a připravit se na GO motoru. Dávám tomu rok maximálně dva.....

reagovat
krab
23. dubna 2019, 13:14
2

Jak píše Vavris... Nejsnazší výběr bude v bavorácích Z4. Seženeš ho i s motorem 3.0Si (N52) 195kw. V Coupe jezdí moc hezky, celý to auto je povedený jako ne úplně ortodoxní sporťák, ale hodnota za peníze + náklady hlavně na servis budou v pohodě, což u Boxstera budu tvrdit spíš s rezervou, i když je to zajímavější svezení. Ale Porsche není BMW, takže bude celkově dražší, záleží kolik moc na tom najezdíš, když se dobře vybere ten kus, taky to nebude katastrofa.

Nissan by nemusel být vůbec špatná volba, je to takovej hrubián, ideální sehnat verzi po prvním faceliftu s "rev-up" motorem nebo úplně ty poslední s VQ35HR, je tam větší olejová vana a hodně dalších vylepšení.

Tahle auta na výběr jsou, jak Z4, tak 350Z i Boxster, těch jsou na trhu v Evropě k mání stovky. Což se nedá říct o Hondě S2000, na celým mobile jich je jen 32 a ani o Opelu Speedster (45 nebo tak něco). Navíc ceny už se ani u jednoho do toho 400 tisícovýho limitu moc nevejdou. Spíš na pěkné kusy potřebuješ 18-25 tisíc euro. To je docela dost vyloženě... Lotus Elise pak spíš 25 (za mk1) - 40k za ty novější málo jeté kousky.

Napadlo mě poslední auto, který by se sehnat dalo, i když v rozpočtu 500 tisíc. Chevy Corvette C5 ( manuál, roadster). Výběr relativně je a nákladově to více méně nemusí být horší než pořízení Boxstera, vlastně pokud se na Boxsteru bude pak potřebovat udělat motor, tak levnější :)

Jako jsem na to zvědav. To víš, nejbezpečnější volba co se týká uhlídání nákladů bude prostě Mazda MX5 NC FL, nic moc jinýho ani vymyslet nejde, pokud se musí striktně dodržet rozpočet a velmi rozumný náklady na provoz v sezóně.

reagovat
Mára
23. dubna 2019, 13:51
0

jestli chces opravdovy sportak, pak s2000, speedster, boxster. pokud to ma byt neco sportovniho (svezt se+"kochacka") sel bych do Z4 s N52=195kw nebo 350Z. neco si vyber a svez se, do te doby to je vse pouze teorie, po svezeni budes mnohem moudrejsi. za me, pokud staci jenom neco "sportovniho", premyslel bych i o 350Z (ano mam ji, ale coupe). tyhle zetka jsou levny na provoz, das otevrenejsi vyfuk (cobra, invidia...) a je to pecka, ten zvuk je bozi a hodne autu pak odpustis. zetko jinak funguje dobre, jenom neni tak ostre jako s2000 atd.

reagovat
Mára
23. dubna 2019, 13:58
1

PS o S2000 jsem taky kdysi premyslel, ale aut je hodne malo, ceny vysoky. a kdyz se podivas co stoji konkurence v cenove hladine S2000, asi zkoncis jinde :-) Ps motor je pecka na litani,ale na normalni jezdeni to nema kroutak a sestivalec je takovy lepsi univerzal a zvuk sesti hrnku je zvuk sesti hrnku. za me nej zvuk co sem zatim slysel 350Z HR verze s invidia gemini+kn sani, najednou i ten bavor nezni tak skvostne :-)

beastar
23. dubna 2019, 14:16
2

S tímhle rozpočtem srát na Porsche. Netlačte lidi do katastrofy. Teda pokud nemá Lukáš dalších 400 000 bokem na detaily a věci který přijdou. Což si troufám tvrdit nemá a já se nedivím. Servisní rady od Kraba by přečíst měl. Pomůže to pochopit, že pro Porsche se takhle nechodí. Ani pro ojetý. Bohužel. Sorry musel sem to napsat.

Takže tradičně. S2K z japkonska. Módní ikona. Zaslouženě. Údržba za třetinu co Porsche. Agilita že většina z nás to sotva využije. Závodní projev a lehkost. S tím spojená nížší praktičnost, ale o to tady asi nejde.

A pak si dovolím nesouhlasit v případě 350z. Ano je to trochu jiná škola jak bavoráky nebo honda. Je těžkopádnější. Trochu civilněji působí. Řízení je méně přesné ve srovnání s ostatními z výběru. Možná budu trochu vedle, ale mě osobně přijde nejblíž Mustangu z moderní éry:)
Co naplat je to spolehlivý auto. A já bych pro něj šel. Uvažoval bych i Cooperu S roadster, jako variantu méně zábavy a více stylu bych zvážil i Audi TT.

reagovat
ra
raven
23. dubna 2019, 14:18
0

Co třeba MGF? sice to není 6ti válec, ale zábavné by mohlo být, motor uprostřed a s tímhle rozpočtem bude i v pěkném stavu a ještě zbyde na pár plných nádrží

reagovat
Valfar
23. dubna 2019, 14:27
1

Jsem těsně před pořízením vozu s velice podobnými kritérii, jaké máš ty, přičemž v mém případě to vypadá na druhou generaci Z4 (E89) z prvních let výroby, kdy se tam ještě dával atmosférický R6 (N52) v kombinaci s manuálem. S tvým rozpočtem sice budeš lízat nejnižší cenová patra, ale dá se to. Samozřejmě to není nějaký ryzí sporťák, ale jede to pěkně a s tvými zkušenostmi ti to myslím dlouho vydrží. První generace Z4 (E85) je taky supr volba, navíc si budeš moct vybrat opravdu krásně zachovalý a udržovaný kousek. Z ostatních tipů, co tady padly, podle mě určitě stojí za to 350Z i Miata (NCFL). A ještě bych se zamyslel nad SLK 350 (R171) - taky to není žádný puristův sen, ale pořád je to malá zadokolka s 300 koňmi a možností manuálu. Navíc se dají sehnat kousky v moc pěkné výbavě včetně příjemnýho ofuku krku teplým vzduchem.

Byl bych velice ostražitý při koupi Hondy S2000 i Opelu Speedster - tvůj rozpočet na ně objektivně nestačí (moc nemusím takové ty rady ve smyslu "ještě přihoď a můžeš si koupit tohle", které se objevují v každém podobném článku - vždyť stejnou větou lze okomentovat libovolný rozpočet na auto, vždycky stačí přihodit jen pár desítek procent rozpočtu a člověku se otevřou úplně jiné možnosti), těch aut je v Evropě na prodej jen pár kusů a tobě nezbude, než licitovat někde 1000 km od domova u nějakého "Privatanbietera", do čehož bych se nepouštěl, pokud bych těm autům fakt 100% nerozuměl. Stejně rezervovaný bych byl při koupi jakéhokoliv Porsche za 4 kila.

reagovat
beastar
23. dubna 2019, 15:00
0

Souhlasím. Akorát teda takový auta se většinou kupují dál od domova. Ono pravděpodobnost že třeba v Opavě bude na prodej pěkná s2000 je asi tak 2 promile:)

krab
23. dubna 2019, 15:24
0

uvažujeme asi podobně... jsem to psal nahoře, že v celý Evropě je na prodej 30ks , možná by jich bylo 50ks kdybych bral i pravostranný v UK, kde jsou docela rozšířený, buď UK specs nebo JPN importy.

Tys to Porsche Boxster hezky očernil hned na začátku, ale souhlasim. Akorát věřím, že jde koupit dobrýho Boxstera za 350 a nezahučet v tom příliš, min. ne hned prvním rokem. Zdaleka ne každý auto bude potřebovat GO motoru, ve skutečnosti jich spousta pořád jezdí vesele s mladšími důchodkyněmi kolem Chiemsee a jediný co tomu udělají, je jednou za rok vymění olej. :) Jde prostě o to, že oproti tomu bavoráku je tam riziko, že až si to řekne o větší údržbu, majitel "levnýho" Porsche se pak nestačí divit.

Prostě bavorák E85, 350Z nebo Miata NC :-D Tak nějak to asi dopadne...

PS: Corvettu C5 z prvního příspěvku radši beru zpět, to by asi taky nebyl z těch nejšťastnějších nápadů...

ickxs
23. dubna 2019, 15:53
0

Souhlasím, je potřeba se na to podívat objektivně... E85 uvažuju, pokud by se někomu podařilo mi rozmluvit Boxster... Merc ne, na to jsem moc mladej :D a k těm malým, jako je SLK mám jakousi antipatii, kterou neumím blíže vysvětlit... :)
Miatu nechci, chci trochu "POWA" :), Zetko je trochu těžkopádný, to se mi zdálo už u coupé, ... kabrio na tom bude asi ještě hůř... , ale to jsem nejel, tak to nemůžu posoudit.. :) Zetko dělá ten motor, ten je moc fajn...

Valfar
24. dubna 2019, 11:36
0

Tady je jedna krásná Z4 (E85), třebaže má "jen" dvaapůllitr (N52B25) - http://www.bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=55&t=100485 Myslím, že na 400k bys majitele stáhnul. Do takovýho navoněnýho kousku bych šel 100x radši než do podezřele levného Porsche, které navíc, řeknu to diplomaticky, není právě hezké... Jen pro zajímavost posílám link i na jedno (na první pohled) pěkné SLK - https://bit.ly/2Vmv55F Myslím, že dědkovsky rozhodně nepůsobí, jeho problém je přesně opačný, trochu holčičí auto a trochu hračka.

Ad Beastar: Jasně, když člověk hledá takový úzkoprofilový zboží, je dost pravděpodobný, že nepořídí v rodném maloměstě. Ale je fajn, když můžeš koupit aspoň někde v Česku (jet si pro auto do Německa je opruz, který stojí čas i prachy), a když už se musíš vydat nach Westen, je lepší jet k nějakému zajetému dealerovi, který má na mobile.de a na googlu pár desítek hodnocení. A to právě u S2000 skoro nejde, leda za prachy, za který se dá s lehkou nadsázkou koupit 911ka, jinak skončíš u Privatanbietera, a to je pro mě (s mojí němčinou a chabými technickými znalostmi) příliš velký risk. Btw dneska na auto.cz vyšel článek "co koupit pro zábavu" ve stylu autíčkáře, kde píší, že S2000 stojí 2 kila. :D

zd
zddan01
23. dubna 2019, 14:44
0

ještě tady tazatel nenapsal, jak je vysokej, to hraje velkou roli, já si o velikonocích sednul do prvního Audi TT cabrio a nestačil jsem se divit, se 195 cm jsem se tam prostě nevešel :D a to jsem si myslel o německých autech, že jsou velký...

reagovat
beastar
23. dubna 2019, 15:01
0

Už si seděl v miatě třeba NA ?;)

zd
zddan01
23. dubna 2019, 15:10
0

neseděl a pochybuju, že by se mi tam sednout vůbec podařilo :) já japonský a italský auta pří výběru hned úplně vyloučil, tak pak zůstaly jen německý... (ok, ještě třeba Jaguar, ale ten se mi nelíbí)

ickxs
23. dubna 2019, 16:10
0

tazatel má 190, kromě miatek (až na NC), jsem se všude vešel celkem OK :)

ickxs
23. dubna 2019, 15:35
0

To jste mi to teda moc nezjednodušili ... :D Vylučovacím způsobem jsem dospěl k Boxsteru S a začal se na něj moc těšit, pak mi tady začnete v diskuzi psát, že Porsche do 400 nebrat, že to je sebevražda... :P
Přitom vím, že charakterem je mi z těch aut, které byly zmíněny, nejblíže... Jezdil jsem párkrát v prvním Caymanu S a bavil mě...
Asi to dopadne tak, že zariskuji a něco se serviskou pořídím, ...
Z4 by mohla být více bezpečná varianta... ale zase mě tolik neláká, jako mid engine..
Speedster mě napadl už dříve, ale nejsou na výběr a jsou drahý a to už by asi slečna brblala, že to drncá :D

Bude to auto na 1 rok, max na 2 roky, cca do 10t. km... za rok... určitě neplánuju si ho nechávat déle... tak buď si vyberu peška a rozletí se mi to, nebo ne :D kromě motoru se na tom Boxsteru asi ničeho dalšího neobávám

reagovat
zd
zddan01
23. dubna 2019, 15:42
0

jo tak, na rok, dva, tak to je asi jedno... tak klidně to Porsche ;)

a stejně tady opět platí (a nemyslím to špatně, znám to i u sebe), že tazatel chce jenom potvrdit svojí myšlenku :)

beastar
23. dubna 2019, 15:53
0

Tak snad jen hodně zdaru. Fakt je že na 2 roky max. A 10000 je to skoro jedno. Jasné že Porsche je z toho nejzajímavější. Buď a nebo. Za těchto výhledů do budoucna bych to asi koupil. Jen bych byl ready, že za 4 čenta to nebude top kus co do stavu. To je ti asi ale jasný:) Buď dobrý a nechť tě provází síla v servisu;D

Sm33C
23. dubna 2019, 19:53
0

Já měl Boxster S986(okolo 120tis km najeto) necelý 2 roky (8-10tis km) a motor sem dělat naštěstí dělat nemusel. Ohledně servisních nákladů si nemyslím že je to úplně sebevražda, záleží jak moc některé věci řešíš... Jelikož mne vadilo olejova louže pod autem, tak sem měnil RMS(teče to většině autům na trhu) a přetěsňoval převodovku --> motor ven, pak sem měnil odvětrávání klikové skříně, svíčky, zadní destičky a zadní kotouče, horní uložení předních tlumičů, spojku, blbosti jako silentbloky stabilizatoru, bezny olejovy servis motoru a prevodovky a dalsi drobnosti. Tohle vsechno vyšlo na +-130, takže žádný katastrofický scénář repase motoru za 250 se naštěstí nekonal.

Osobně bych doporučil vybrat variantu se sklem(novější ročníky) a ne slídou, staré slídy jsou dost zažloutlé a poškrábané a neni přes ně nic vidět, druhá věc je že dost praskají a já přesto že měl auto ve vyhřívané garaží, tak za mého vlastnictví praskla. Prodával jsem s prasklou.

Ju
Junior
23. dubna 2019, 15:50
9

Už to někdo napsal? 4 Miaty?

reagovat
ickxs
23. dubna 2019, 16:33
0

Ještě mě napadlo, nemáte někdo zkušenost s věcmi ala Lotus 7?
Caterham je můj sen, ale 400t. nestačí ani na základní 1,6 ... :)
např. český Kaipan vyrábí některé obludnosti, ale nenajde se tam něco schopného a pěkného? Nebo jinde?

reagovat
beastar
23. dubna 2019, 16:37
1

Bohužel nenajde. Kaipan je neskutečně sračkoidní. Výhoda je snad akorát levnej základ na opravy, jednoduchý konstrukce. Zbytek je asi za 400 škoda řešit.

krab
23. dubna 2019, 23:35
1

S Caterhamy zkušenosti máme, ale potřebuješ ideálně 700 tisíc na 1.6 Sigma. Můžeš si přivézt z UK pravostranej, ale ušetříš stejně jen málo. Levostranný Caty ale moc nejsou a do inzercí jdou minimálně. Prodává se to spíš mezi kamarády a známými. Stejně tak Lotusy, většinou už máš zájemce hned jakmile někde vyslovíš, že bys to svoje chtěl možná prodat...

Na druhou stranu Boxster a Caterham jsou naprosto odlišný světy. To je jako přemejšlet mezi Land Roverem nebo trojkovým bávem :) V Caterhamu si nejvíc užiješ mimo silnici, na závodním okruhu. Boxster je ideální výletový auto.

A jestli ho chceš na cca 2 sezóny? Může ti to vyjít, že tě ta "sranda" bude stát v nákladech klidně do 100k ( nákup vs. prodej a údržba na ty 2 sezóny), ale může to taky bejt 300k a nakonec jakmile do toho nasypeš přes určitou mez, už to ani nebudeš chtít prodávat, protože to nebude dávat ekonomicky smysl. Nicméně ono tě něco bude stát cokoli z těch aut, Z4 nevyjímaje. Taky to má svoje chybky.

Dej pak vědět, co jsi doopravdy koupil, to je pak zajímavý se dozvědět. :) Jako čistě osobně, když bych si sám představil, že toto řeším, skončím v Porsche Boxster. Ale to je můj pocit, když si představím jak mě baví řídit ta všechna auta z výběru, co se do rozpočtu vejdou. Hondou S2K jsem se ještě nesvezl a Speedsterem taky ne ( prý to má být o dost horší než v Elise jsem slyšel z důvěryhodnýho zdroje), jenže tahle auta jsou nad ten rozpočet. V Boxsteru 986 jsem jezdil 2 dny dokonce jen v 2.7 čce a chtělo by to model "S", ale i ten slabší by nakonec šlo mít, naopak je zase hezký si ten motor víc točit, protože nemá takovej ten přirozenej přebytek toč. momentu od 3 tisíc jako mají motory 3.2 ( počítám že budou podobný těm v 911, kde to je 3.4 nebo 3.6, už to není markantní rozdíl) Motor 2.7 jede až tak od těch 4-5 ti, což je fajn, má pak krásnej poršáckej zvuk a je radost to točit. Řízení Boxstera je dramaticky lepší než v Z4 nebo 350Z, jako víš co, já ti rozumím proč to chceš. Jen tě tu kamarádsky a částečně z legrace varujeme, proč je fajn to nedělat :-D

Vr
Vrooom
23. dubna 2019, 19:12
0

Šel bych jednoznčně do Z4, dynamicky lepší, vzhledově nebe a dudy. Ten první boxster je vevnitř děs běs. Servisní zapeklitosti auta s motorem uprostřed ...

Jediné + je že je boxster lehčí o celých 14 Kg ... :-D
http://www.zeperfs.com/duel1538-314.htm

reagovat
Be
Beaumont
23. dubna 2019, 21:16
1

Vím, že to neplní jeden z parametrů zadání, ale co Alfa Romeo Spider generace 916 s třílitrovým V6 Busso? Ten motor je vynikající ve všech ohledech (s výjmkou spotřeby) a podvozek je taky odladěný naprosto skvěle. Nejde s tím driftovat (ani žádný lift-off oversteer, díky Bohu), ale zábavnost mu rozhodně nechybí, neztratí se ani na okruhu. K tomu rychlé a přesné řízení jako u všech Alf... Snad jen postavy nad 190 cm mohou mít trochu problém při natažené střeše.

reagovat
ratan groch
23. dubna 2019, 21:44
1

Az v diskusii si uviedol informaciu, ktora je pre rozhodovanie podla mna podstatna. A to ze chces auto len na 2 sezony.
Viem, ze chces Boxtera, ale pokial nie si fachman, ktory spozna uz aj naznak chyby, resp. ake budu dosledky dnesneho stavu o 10-15.000 km, tak by si to nemal robit.

Hrozi ti, ze na teba padne Cierny Peter toho, na kom ostane potreba vacsej opravy. Keby si to kupoval na dlhsie, tak by to nevadilo, lebo by sa ti naklady rozratali na dlhsi cas, resp. by si mal pocit, ze to opravujes pre seba.

Pokial u teba naozaj prichadza do uvahy S2K, tak chod radsej do toho. Jazdil som s tym po hranicu mojich schopnosti a myslim, ze uspokoji aj o dost lepsieho sofera nez som ja. Okrem toho ti v mensej miere hrozi prekvapenie nahlej velkej opravy nez u Boxtera.

A treti dovod pre S2K je re-sale. Urcite ho predas drahsie nez ho dnes kupis. Uz teraz nie su a nepribudnu. Mozes ist az na hranicu tvojho rozpoctu (ratam, ze naraznik na nahly problem mas) Boxterov je predsa len v Nemecku ovela viac a cena nemusi o 2 roky stupnut vobec. Ak kupis Boxtera v Nemecku, tak ho uz nikdy do Nemecka nepredas. Nemci nam doveruju asi tak ako my ojazdenym autam z Bulharska a Rumunska.
Avsak S2K uz nie su a teda kupujuci budu ochotni prehryzt fakt, ze je z Ceska.

Urob vsak to, co uznas za vhodne. V najhorsom prides o 15.000 eur co sice nie je malo, ale zas svet sa kvoli tomu nezruti a bolo by super, keby bola toto najvacsia chyba v tvojom zivote, ked budes v starobe uctovat.
...

reagovat
Nimrod
24. dubna 2019, 05:43
0

pokud máš doopravdy pěkný stav auta, už neplatí, že by se němec nebo rakušák bál pro něj k nám přijet. mám několik kamarádů a známých, kteří inzerují své voňavky na mobile.de, protože u nás si to nikdo za odpovídající cenu nekoupí, a lidi ze západu (v případě rakouska spíš jihu) se jezdí na ně kouknout (bohůžel v menší míře koupit). pravda, ten poršák je dosti specifická značka pro němce, ale tak ber to obecně

ratan groch
24. dubna 2019, 13:14
0

Nimrode, presne preto to pisem, ze prave Porsche si nepridu Nemci kupit, ale Hondu uz ano. Pri Porsche si kupou do Ceska odreze nemecky hovoriaci trh. A predaj v Cesku a na Slovensku bude podla mna otrava a nebude to za tyzden.

HeavySmoker
24. dubna 2019, 09:31
3

Riešil som túto dilemu pred 4 rokmi a skončil v Z4 2.5si s N52kovým motorom s 50tisíc na tacho. Po ďalších 150 tisíc Km servisné náklady prakticky zanedbateľné. Riešil som za tie roky hydrauliku strechy (8 hodín práce a jedno tesnenie), ložiská a nefunkčné stierače (2h práce). Podvozkové diely sú tiež veľmi odolné. Run flat gumy treba vyhodiť do zberne. Vyhol by som sa kusom s veľkým nájazdom, budú žrať olej. Zvuková izolácia je na roadster OK a najazdiť v lete 5000km po Európe nie je problém, len treba zohnať kus s príplatkovými sedačkami. Zábavy je v tom dosť, zvuk motoru super, auto je čitateľné a vybúrať sa na Autíčkarovom trackday do bariéry sa v tom dá tiež. Boxstra som nechcel riskovať kvôli hrozbe drahej generálky a plánom jazdiť s autom denne a veľké porcie Km. Hondu som zamietol kvôli potrebe istej civilizovanosti auta na dlhé trasy. Obe autá sú asi jazdne lepšie, ale nemám vodičské schopnosti to doceniť.

reagovat
H_F
24. dubna 2019, 21:55
0

Vavris se vicemene priznal, ze nakupem ncfl podobej pozadavek posral, v tomhle budgetu jednoduse nic lepsiho neni, a to ani jako daily

reagovat
Tomáš Vavrečka
24. dubna 2019, 22:23
0

Neposral, právě proto, že cílem bylo mít auto využitelné i jako daily. A mít pro tento účel mladé a minimálně jeté auto ve stavu podobném novému, nebo 20 let starou věc s kdovíjakou historií, je z pohledu člověka, který nechce neustále řešit nějaké servisní zapeklitosti a jen jezdit, velice významný.

Tomáš Vavrečka
24. dubna 2019, 22:25
0

Na rovinu považuji NCFL za nejlepší auto, které jsem měl a jsem vlastně úplně poprvé spokojený jak želva :-)

krab
24. dubna 2019, 22:59
0

H_F , teď nevim jestli to bylo okomentování promarněný šance pořídit Hondu S2000, ale ukaž mi letos dobrý exemplář Hondy S2000 ke koupi za 400 tisíc... Já jak koukám, tak koukám, tak ( LHD EU spec) prostě bude stát 550 tisíc a víc

H_F
27. dubna 2019, 21:08
0

Vavris - S2000 v prumernym stavu je naprosto bez problemu vyuzitelna jako daily i pres svuj vek, nijak se nesere a krom castejch vymen oleje zadnej specialni servis nepotrebuje, fakt na udrzbu stoji pakatel
navic si na cokoliv "vydela" vzrustem hodnoty i pres uzivani, kdezto ncfl, jak uz to u miat bejva, za par let bude bezcennej kus plechu kolem kila
Jako ncfl je ok auto, ale v dobe porizeni sis mohl s2k koupit a typuju, ze aspon dle tvejch clanku bysis chrochtal jeste mnohem spis

Krab - me treba tenhle kus za 400kkc prijde uplne v pohode, ja koupil olezlejsi kus a provozoval to jako daily 2 roky se servisnima nakladama i pres drahej olej, pokupni vymenu hrebenu rizeni plus strechy za moher pod 1kc/km

https://m.mobile.de/auto-inserat/honda-s-2000-kupplung-neu-tüv-07-2020-münchen/275293865.html?ref=srp

krab
27. dubna 2019, 22:24
0

hmm, to je fakt, no pár jich za ty ceny 15-18 tis euro je. Ale když jsem vzal takovej průměr trhu celkově z toho mála co se nabízí, vyšlo mi, že opravdu pěkné kusy budou někde okolo 19-25 tis euro. Takže řekněme 600 tis. za Hondu S2000. Pravda, že se štěstím možná za 4 kila ještě bude, ale musí to bejt fakt se štěstím...

Tomáš Vavrečka
28. dubna 2019, 08:55
0

H_F: Když jsem kupoval NC, stály už S2K 400+. Jasně, objevovaly se i auta třeba za 320-350, ale umím si představit lepší využití času, než jet na otočku do Gdaňsku, abych tam zjistil, že ten šedivý roadster je vyjetý vrak :-)

Reálně bych musel připlatit vysoké desítky tisíc, abych koupil auto, které bych nechtěl používat v zimě. Kdybych jej v zimě používal, vzrůstem hodnoty by si na sebe moc nevydělala... A dvacetiletých aut včetně Hondy jsem už měl dost na to, abych věděl, že jejich užívání není úplně bezstarostné. :-) Dát tolik peněz za sezonní záležitost bylo v mých očích neospravedůnitelné.

Kuře
29. dubna 2019, 17:31
0

Do svýho 21 letýho Forda už sem krom benzínu a dvou žárovek neinvestoval nic asi rok;)
-
Komentář upraven 29. 4. 2019, 17:32:42

beastar
29. dubna 2019, 18:04
1

Kuře: A že s nim lítáš trackdaye skoro denně a okruhový náčiní je to taky numero uno:)) Říkám každýmu vy by ste furt jezduili v nějakejch nespolehlivejch píčovinách typu 911 a orezlej vraždách typu "klasická" Miáta. Přítom stačí koupit Focustóna za patnáctku a jenom leješ benzín a měníš žárovky. Fairy tail life s modrým oválem. Dejte vale korozi....

Kuře
29. dubna 2019, 23:51
0

Tak timhle jsi Bíste pobavil:D

Jen dvě poznámky: zaprvé patnáct je za focuse moc, tak bůra za pěknýho:D
A s tou rzí máš recht, co zreznout mohlo zrezlo, a co nemohlo, zrezne co nevidět;)

ma
man1k
25. dubna 2019, 11:22
0

Čau lidi. Hlava mi nebere, že tu už padlo xkrát SLK, ale nikdo nezmínil Chrysler Crossfire v manuálu. Jasně, není to okruhovej speciál, ale má to správnou hnanou nápravu a atmosférickej šestiválec, kterej s tím umí zacvíčit. Design, pokud ho dokážete zkousnout (a nepotřebujete, je zvenku pořád fresh. Zevnitř je to sice horší, ale na to to nejezdí. V tomhle budgetu se dá sehnat naprostá voňavka, navíc máte jistotu, že jich nebudete potkávat tisíce. Servis je trochu horší záležitost, ale to auto je postavený na solidním základu mercedesu, takže to něco vydrží a celkem dost dílů to sdílí s mercedesem. Pak je taky třeba říct, že další prodej nemusí bejt úplně jednoduchej, ale to platí obecně u každýho roadsteru, pokud nenastavíte cenu aspoň trochu agresivně, holt octavii v dieselu prostě otočíte snáz než dvoumístnej benzíňák bez střechy.

reagovat
Ve
Venifko
30. dubna 2019, 11:40
0

To je důvod popularity Miat :D do ceny S2000 nic řidičsky lepšího není. Můj tip je nějaký hezký NA a dostavět si ho.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 3.7 V6 2016
Ford Mustang 3.7 V6

2016 rok výroby
227 koní výkon
3 690 ccm objem

Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998 1993
Ford Mustang SN 3.8 v6 1993-1998

1993 rok výroby
142 koní výkon
3 800 ccm objem

Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI 2006
Buick Rendezvous CXL, BK26, KOMBI

2006 rok výroby
145 koní výkon
3 499 ccm objem

Citroën XM 3,0 V6 Exclusive 1996
Citroën XM 3,0 V6 Exclusive

1996 rok výroby
167 koní výkon
3 000 ccm objem

Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor 1990
Mazda MX-5 Miata - 1,8 kompresor

1990 rok výroby
160 koní výkon
1 840 ccm objem