reklama
načítám data...

Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Nedávno jsem měl možnost pořádně prohnat původní Boxster 2.7 generace 986. Dnes se podíváme na zoubek i modernizované generaci 987.

zobrazit celou galeriiBazarový snílek, Historie: Porsche Boxster (1996-2012): Máme se bát astronomických nákladů na jeho provozování?

Tohle auto zachránilo Porsche. Stačí se podívat do statistik prodejů nových Porsche pro modelový rok 1996 a dál. My všichni, kteří máme auta rádi, bychom ho měli oslavovat, stavět na piedestal a pořídit si domů alespoň jednoho Boxstera ,angličáka’. A já žlutého Boxstera měl. Bohužel jen jako kovový model a přiznám se, tenhle žlutý Boxster byl spíš dárek k vánocům pro mojí malou ségru, aby v něm vozila Kena a Barbie. Já měl daleko radši své šedé Porsche 959 a vzduchem chlazenou 911 (964 RS) v barvě růžového prášku na hlavu. Pochopitelně bylo vše v měřítku 1:43.

S odstupem času jsem zjistil, že ten žlutý – nebo v mém případě červený – Boxster není vůbec autem pro Kena a Barbie. Je to auto pro řidiče. Je postavený přímo pro mě a já bych ho sám bez váhání koupil. Ale, už je to tu zase. Nejsem Jay Leno, musím stát nohama na zemi a uznávám, je poněkud výstřední chtít vlastnit dvě úplně identická auta, minimálně tedy od předního nárazníku po rám čelního skla. Se stejnými sedadly, podobnou přístrojovou deskou, klikami dveří a dalšími mnoha shodnými čudlíky a přepínači. Když jsem onehdá dovezl Boxstera domů, ptal jsem se slečny Krabové: „Tak co, líbí se ti?“ „Hmm, docela jo, je takový jako to naše, ale malý, hezký a roztomilejší.“ Otázku, „ A co kdybychom náhodou měli ještě Boxsteříka“ jsem se raději neodvážil vyslovit.

 A je ten Boxster opravdu tak moc shodný s vodou chlazenou, puristy zatracovanou 911(996)? Je totiž s devět set jedenáctkou opravdu stejný – zpředu. Jenže poodstoupíte trochu z boku a najednou vidíte, že jde o zcela jiné auto. Porsche si v ranných devadesátých letech došlo pro cennou radu do Toyoty. Najali několik jejich manažerů ve výslužbě a ti stuttgartským prozradili, co to znamená být štíhlý ve výrobě a jak sdílet komponenty. Jenže ti poněkud zapomněli, že se kadeřnický roadster staví trochu rozpočtově. Oni to celé udělali tak precizně, že pak abyste kvalitativní rozdíly mezi Boxsterem a o milion dražší 911 hledali lupou. A to je ta legrační věc. Majitelé modelu 911 zbytečně utrácejí víc za de-fakto horší auto s mizerným rozložením hmotností. Anebo ne? Pravda je totiž složitější.

reklama

Boxster jezdí opravdu tak, jak bych býval nečekal. Je to auto, kde se cítím především okamžitě doma. Myslím, že bych si na něj zvyknul hodně brzy i kdybych 911 doma neměl. Pozice za volantem je hodně podobná, možná maličko výš, než bych ideálně chtěl. Sedačky jsou velmi pohodlné, byť s horší oporou ramen. Rozložení pedálů je typické pro starší Porsche a po nastartování se ozve můj oblíbený soundtrack flat six. Auto se přece jen chová jinak. Předek sedí hodně jistě a já zřetelně cítím tu hmotnost auta soustředěnou těsně okolo sebe s motorem hned za sedadlem. Motor, sedačka a já jsme srdcem auta a ve středu otáčecí osy. Skrze volant dostávám dostatek informací. Motor s převodovkou mám přímo za sebou a díky tomu cítím kam a jak se bude auto stáčet. Jestli máte rádi rychlou, jistou a čistou stopu, bude vám tohle nastavení vyhovovat. A budete mít navždy v lásce auta s motorem uprostřed. Porsche auta s motorem uprostřed umí. 550 Spyder a kdysi vysmívané, dnes hodně vyhledávané „Volksporsche“ 914 budiž toho důkazem.

A jízda není jenom o podvozku. Je tu ještě motor a tuhé pedály rozložené tak, že lze zvládnout podřazení s velmi čistým meziplynem. Šestiválec vyštěkne, padne tam dvojka, citlivě si odbrzdíte a jakmile se zatáčka začne jen trochu otevírat jdete na plyn. Auto zatáčí, reaguje na citlivé pohyby pravou nohou a já si užívám, jak se zadní kola přesně zakusují do asfaltu. Odpružení pracuje a auto vyjíždí jen s malinkým náznakem přetáčivosti ze zatáčky vstříc nové rovině. Točím k sedmi tisícům otáček a jde tam trojka, znovu jdu na plyn a pak tlačím na závodně tuhý brzdový pedál. Blížím se k další zatáčce. Vrrrruummm, další meziplyn, dvojka a další zatáčka. Je to nádhera. Zásadní rozdíl mezi Boxsterem a stejně starou 911 je v tom, že přední náprava drží trošku víc. Možná je to jen pocit, ale vnímám, že nemám při nájezdu do zatáčky tak lehký předek jako v 911. Na druhou stranu, za tou vyváženou přesností ovládání Boxsteru se schovává trošičku té nudy. Ono stačí ještě zrychlit. Je potřeba lapat po otáčkách, soustředit se, nebýt líný a podřadit včas. Rychlosti jsou docela dlouhé. Má to svůj důvod. Úkol zněl jasně. Boxster s 2.7 l motorem a 220 koňmi, což je základní motorizace od roku 1999, se musí rozjet až na 250 km/h. Jednička se pak tím pádem používá jako regulérní rychlost na projetí úzkých vlásenek v kopcích. Na hodně členité úzké okresce si povětšinou vystačím s dvojkou a trojkou. Zpřevodování je o maličko delší než u modelu S, který má šestikvalt. Přece jen u Boxstera se základní motorizací hledáte víc kroutící moment. Točíte motor a čekáte na pět tisíc otáček od kterých Variocam nastaví ostřejší profil vačkových hřídelí a plochý šestiválec se rozezní v dokonalý automobilový koncert. Flat six je zkrátka moje hudba. Nebývalo to se mnou tak zlé. Už se od toho ale neumím odpoutat. Dokážu vnímat argumenty okolo jakýchsi nevzhledných plastů v těchto starších Porsche, jenže je to celé úplně zbytečné. Nastartuju, plochý šestiválec zaštěkne, usadí se v brumlavém volnoběhu a svět je vážně krásný jak z nějakého dovolenkového katalogu.

Servisní Rady (986, 987) 

Nic není zadarmo. Jeden náš čtenář měl minulý týden přesně směřovaný dotaz. Na co je potřeba si tedy dát pozor při nákupu Boxstera, pokud váš rozpočet čítá maximálně třičtvrtě milionu?

První věcí je si uvědomit, jaký model vlastně chceme. První Boxster (986) s 2.5 litrovým plochým šestiválcem M96 je paradoxně velmi spolehlivý. Pokud se budu vážně pohybovat s velmi napnutým rozpočtem, doporučím koupi přesně takového modelu z druhé poloviny 90. let. Na dobrý exemplář stačí mít kolem 300 tisíc korun. Důležitá je servisní historie a celkový stav. Udržovaný Boxster z prvních třech let výroby může řidiči nabídnout čirou radost z vlastnictví Porsche, na které by normálně finančně nedosáhl. Koncert plochého šestiválce lze poslouchat vážně už takto levně. První modelové ročníky používaly navíc dvouřadé ložisko středové hřídele rozvodů motoru a ani netrpí nijak zásadně na ovalitu válců, prasklý, či jinak zničený lokasilový povrch vložených válců v hliníkovém bloku motoru.

V roce 1999 přišel na trh motor řady M96 o objemu 2.7 litru, který nabízel o 15 koní více a potřebných extra 20 Nm točivého momentu. Současně se dal koupit model S se šestistupňovou převodovkou z Carrery a motorem o objemu 3.2 litru. Takový Boxster měl 250 koní a dnes je mezi první generací Boxstera velmi vyhledávaný. Zaplatíte za něj kolem 400 tisíc kč, pokud je k němu veškerá servisní historie a je stále velmi zachovalý. Jedno „esko“ měl donedávna můj kamarád. Jeho roční zkušenost z vlastnictví Boxsteru (986) S je v zásadě pozitivní. Motor byl naprosto v pořádku, měnil pouze spojkovou sadu, pár dílů běžného opotřebení a jen jednou neplánovaně navštívil dílnu, a to s problémem naprogramování druhého, ztraceného klíčku zapalování. Klíčky od Porsche neztrácejte, jelikož celá legrace vyšla přes 10 tisíc Kč. Zkrátka a dobře, rok provozování zachovalého kusu Boxstera S 3.2 vyšla všeho všudy majitele na několik desítek tisíc, ovšem utracených veskrze ve spotřebním materiálu.

V roce 2004 přišel na trh kompletně inovovaný Boxster (987). Stále využívá shodnou karosářskou platformu, má stejný rozvor náprav. Je pouze širší a malinko delší. Automobil naštěstí ztloustl pouze o 40kg, ale nabízel majitelům diametrálně modernější a vkusnější interiér. Změny kopírují výměnu generací v modelové řadě 911 a Boxster získal právě díky tomu daleko lepší interiér a uhlazenější tvary přední části karoserie. Motory jsou ovšem do roku 2006 více méně shodné s předchozí řadou i se svými problémy. V zásadě se jedná nejvíc o úniky olejů kolem gufera mezi motorem a převodovkou (RMS) a výjimečně se vyskytující zadřená, či olej propouštějící ložiska středové rozvodové hřídele (IMS). Největší trápení majitelům ovšem způsobují prasklé, zalomené vložky válců, případně poškrábaný lokasilový povrch válců, zejména na válcích 5 a 6. Jelikož jsou motory stejné konstrukce, více informací naleznete v mém malém seriálu o GO motoru Porsche 911 3.4 Carrera. Statisticky největší výskyt problémů a počet zničených motorů se nacházel na ranných modelech Boxsterů a Caymanů S 3.4. Jelikož šlo o design bloku motoru s nejtenčí stěnou vložených válců. Motory 3.2 jsou statisticky spolehlivější.

V modelovém roce 2006 již motor s označením M97 dostal inovované uložení středové hřídele (IMS) a přetrvávají tedy jen ony dost zásadní problémy s povrchem válců a občas s uložením ojnic. Vyjíměčně se na ranných motorech řady M97 povede vidět prasklá ojnice, či v lepším případě kompletně opotřebovaná ojniční ložiska. Z lehčích závad je třeba ještě zmínit vydřená plastová vodítka rozvodů systému Variocam. U obou typů motorů M96/M97 je stejně doporučená výměna a celková kontrola rozvodového mechanismu po zhruba 180.000km, případně po 10 letech. Ideálním momentem pro tuto práci je nutnost výměny spojkového obložení. Motor s převodovkou se musí stejně vyndat z auta a je na zvážení, zda si nepřiplatit za de-fakto celkové malé GO motoru a preventivně zkontrovat veškerá potenciálně slabá místa.

reklama

Boxster prošel poslední výraznou modernizací v roce 2009. Získal motory o objemu 2.9 a 3.4 s přímým vstřikováním paliva a pětistupňový automat Tiptronic nahradila dvojspojková převodovka s označením „PDK“. Servisní zkušenosti s těmito novými modely jsou většinou dobré a zatím drtivá většina takových vozů funguje spolehlivě. Čas ukáže, jsou zatím ještě relativně nové.

Výběr bazarového snílka:

S rozpočtem do tři čtvtě milionu zatím můžeme zapomenout na poslední 987 (2009-2012), ale raději vybírat co nejlepší kus vyrobený ideálně v roce 2007 nebo 2008. Motor 2.7 mohl být na přání vybaven i šestistupňovou manuální převodovkou a je radost ho vytáčet. Chybí mu přeci jen nějaké ty newtonmetry, které by více než 1300 kg těžký roadster rozhýbaly nekompromisně vpřed. Většina zájemců tak spíš touží po modelu S s motorem 3.4. Já bych si osobně vybral klidně model 2.7, pokud by byla adektvátní cena a automobil extra zachovalý. Nedávno byl na prodej kousek s generálkovaným motorem 2.7 z roku 2008 za cenu 670 tisíc kč i s roční zárukou. Tohle mi přišlo jako výtečný kup, jelikož se do rozpočtu vejdete a člověk ví, že na dlouhou dobu nebudete muset počítat s žádným velkým výdajem. Co se naopak moc nevyplatí, je hledat byť i lehce bouraný kus za zdánlivě výhodnou cenu. Díly karoserie jsou opravdu drahé a pak se ,šikovně ťuklý’ Boxster může prodražit následnou opravou o desetitisíce oproti původnímu odhadu. Bohužel, díky cenám originálních náhradních karosářských dílů a absenci druhovýroby je citelně drahé Boxstera havarijně pojistit. Zatímco zánovní Mazdu MX5 pojistíte běžně do 15.000 kč ročně, u Boxstera vám kvotace pojišťovny mnohdy vyrazí dech.

Závěrem pak stačí říci, že Boxster nabízí jednosměrnou jízdenku do fascinujícího světa automobilů Porsche a jeho provozování není zas až takovou katastrofou, jak se může zdát z některých přiložených fotografií. Je dobré vědět, že je nutné mít něco našetřeno ve ,štrůzoku’, jak se lidově říká. Ale mnoho desítek tisíc Boxsterů naopak při nezanedbané údržbě najedou stovky tisíc kilometrů s původními motory a bez poruch. A co je ještě zajímavější, hodnoty modelů 986 a 987 již nijak výrazně neklesají. Jestli zvažujete roadster na léto a slovo Miata vám už moc nevoní, jděte do toho. Vřele doporučuji!

Ceny nejbějžnějších oprav u specialisty: ( 986/987)

Uvedu jen odhad cen pro představu. Vše se může lišit, nějaký nástřel jsem již uváděl nedávno v posledním článku o Opravě mého Porsche. Zde jen velmi obecně, co stojí nejběžnější mechanické opravy a spotřební díly: Výměna Spojky + Setrvačníku: 40.000kč, IMS ložisko (díl bez práce): 15.000kč, Podvozek (kompletní GO) Ramena zadní a přední, tlumiče pérování, silentbloky: 60.000kč, Brzdy: sada kotouče a destičky na celé auto: 20.000kč, sada pneumatik: 15.000-20.000kč

GO motoru (M96 / M97)

Demontáž motoru, kontrola bloku motoru, tlaková zkouška hlav válců, odfrézování povrchu válců, vložení ocelových vložek válců, kontrola klikové hřídele, vyvážení, kontrola vačkových hřídelí, rozvodové řetězy a napínáky, kontrola řetízků systému Variocam, hydraulická nadzdvihátka, ojniční a hlavní ložiska (výměna), veškerá těsnění, chladič oleje atd… 150-250 tis kč (individuální dle nálezu) Velmi drahé bývají vačkové hřídele, kliková hřídel se dokonce samostatně ani nedá, či nevyplatí kupovat a polomotor z továrny vyjde na šílených 11 tisíc Euro. Proto je dobré vědět, že nezničený, jen nadměrně opotřebený motor lze opravit náhradními technologiemi a vložit ocelové, případně nikasilové vložky válců.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BednysDom
16. května 2018, 08:16
0

Krabe, díky moc za pořádný rozbor. Určitě nám to pomůže ve výběru. Na konci léta se ozvu, jak jsme pořídili.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 14:27
0

Není zač a přeji šťastný výběr! Kolega o pár komentářů níž bude řešit něco podobného, ale s Caymanem.

C70C
16. května 2018, 15:54
0

Pane Krabe.. Porušil jste dohodu. To není fér :-) jasně jsme se pod článkem o červené 986 z flat six dohodli, že o boxsterech se nepíše, dokud si taky jeden nekoupím :-D ale to je jak mluvit do kraba..

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 16:04
1

Tak to se tedy omlouvám za tuto politováníhodnou věc, která se stává jednou, maximálně dvakrát za 10 let :)
A to jsem chtěl a možná uskutečním pro tisk zveřejnit v budoucnu nějaký článek či krátký seriál článků o GO jednoho Caymanu S z roku 2007, jelikož to téma se asi bude nabízet, jelikož se takové ve Flat Six bude stavět. Ale to není Boxster, čili doufám, že to vadit už nebude :)

C70C
16. května 2018, 18:05
0

Nebude, nebude.. To se ještě uvidí. Mám návrh, jak podobnému foajé napříště předejít. Zakladám crowdfunding, kupte mi Boxstera a pak už si mýrnix týrnix pište o čem chcete. I na test vám ho půjčím :)

Vo
Vorlosup
16. května 2018, 08:55
7

Pěkně sepsané, snad jednou taky bude parkovat nějaký povoz od Porsche. Zatím mě úspěšně odrazuje studium a situace na obrázku.

reagovat
Ev
Evlo
16. května 2018, 09:47
0

Jsem to pred koupi dost studoval a vubec se nebojim, i jsem si rikal, ze 2.7 by bylo lepsi, ze to bude min namahany, ale jebu na to 3.4 vemu. Jediny s cim vidim mozny problem jsou PASM tlumice, vsechno ostatni jsem se dival se nesere a kdyz, tak to je levnejsi nez na oktavku. Pristup ke vsemu vypada na druhy pohled ok.

reagovat
Ev
Evlo
16. května 2018, 09:53
0

S tim POV me to vubec nenapadlo, u Ferrari je to masakr, boxster jsem cekal, bude stat tak 5k, vzdyt to stoji min nez oktavka. Toz poptal jsem to. Tiky za tip!

Ev
Evlo
16. května 2018, 09:57
0

Vlastně ono to stojí jak nové auto skoro, i 10 leté, tak zkusim i havárku.
BTW - mě na boxsteru nejvíc vadí ty nudné barvy a hlavně interiéru :) Prostě je vidět, že to cílí na důchodce.

Pólin
16. května 2018, 10:30
0

Tak ono k Porsche a obecně německým autům ta stříbrná pasuje. Už z historického hlediska...

Beny
16. května 2018, 11:47
7

Z historickýho hlediska to byla jako základní šedá, pak různé druhy kamufláže...

Ev
Evlo
16. května 2018, 12:49
0

No tak on sel koupit ctreba cervenej s bezovym, nebo bilej a terracota, ale proste typicky kupec noveho toto fakt nevolil, asi bylo par kusu a zbytk na demo fotky. Ostatne treba metropole byla snad i drazsi nez terracota a v metropole blue se jich da najit docela dost.
Nastesti je to pro me akceptovatelna barva interieru a vnejsek neresim tak moc, i kdyz kombo metropole interier, modra strecha modrej vnejsek se me SKORO i libi.

Ka
Karl Bader
16. května 2018, 10:47
0

Díky za dobře načasované téma, a malý dotaz.
Momentálně řeším, zda nekoupím, Cayman S. V Německu lze koupit dobře opečované kousky ( první majitel, šekheft, privátánbítr, najeto i pod 100 tis k.) i do 26 000 E. Mám tedy na mysli motor 3,4 litru. Předpokládám, že servisní poučky by byly stejné jako u Boxteru. Co myslíte, je důvodné se obávat motoru 3,4 litru i při uvedených nájezdech, tedy kolem 100000 km ? Díky za odpověď.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 12:43
1

Rádo se stalo. :) Myslím, že na to jdete intuitivně správně. Cayman (987) je technicky vlastně jen Boxster (987) s jinou karoserií, motoricky až na detaily odladění motorů ( a to spíš jen marketingové) je stejný.
1. Jak píšete : ideální koupit vůz s důvěryhodnou historií, nehledat nejlevnější kusy v nabídce
2. Model S je přeci jen lepší. Motor 3.4 ač statisticky lehce náchylnější na výše uvedené poruchy jede daleko líp než 2.7, která sice nabídne krásný flat six zvuk, jadrnost v otáčkách atd., ale ten nedostatek točivého momentu tam je. ( 270N.m / 4700 +- na automobil hmotnosti 1340kg)
3. Cayman 987 S v zajímavé výbavě a barvě už dál nebude klesat na hodnotě, případně jen málo
4. Hledejte kus se servisní historií, kde se dělala i roční prohlídka a ideální vůz je takový, který měl ročně měněný olej a intervaly nepřesahovaly 10-15 tis km. Také dobré vědět na jaký olej byl provozován. Lepší jsou oleje viskozity 5W-50 ideálně a ne long life oleje. S IMS si starosti nedělejte, u těchto motorů M97 už se ložiska nezadřou, či nepropouštějí olej.
5. Hodně i takto starých Caymanů ( 2006-2008) se stále na západě od nás dá koupit od specialistů i se zárukou. To u nás bohužel nefunguje, takže při nákupu prověřeného kusu v DE k nám na "export", věřím, že poskytne prodejce zajímavější cenu. Protože záruku na auto vlastně plnit pak nemusí. A to je velký rozdíl.
6. Dopřejte mu důkladné prohřátí, než se na něj začne šlapat, olejová náplň je velká i vody je v chladícím okruhu spousta. Roční servis a výměna oleje je základ. Já osobně bych si "zdravý" Cayman s historií užíval do doby, než bude potřeba vyměnit spojkové obložení a teprv v ten moment nechal motor vyndat ( stejně se to musí) a připlatil si za rozebrání a v podstatě dělal takové menší GO. Pak zas bude roky klid. Nese to úskalí , např. výfukové svody se nedají často snadno povolit, vždycky ta "malá GO" nakonec vyjde o nějaký prachy víc než myslíš atd..
7. Cayman S (987) je úžasný svezení a původně jsem ho taky chtěl koupit. Nakonec jsem zvolil 911. A nový model Caymanu je už bohužel ve všech verzích jen čtyřválec se zvláštním, trochu do "Subaru" laděným zvukem. Takže asi tak ... kupuj, levnější asi už tahle pořádná Porsche s atmosferickým motorem nebudou :)

Ka
Karl Bader
16. května 2018, 13:46
0

Díky za odpověď. Na Súbu mám najedo čtvrt milionu a zhruba vím, co znamená péče o boxer. Mě stála neadekvátní péče v ČR o ( mnou koupené nové) auto a používání neadekvátních olejů ( pozor, mluvím o značkových Subaru servisech) sto tisíc čekokreditů na repasi motoru. Díky tomu jsem ovšem narazil na motoráře, který nejen, že boxery opravuje, ale dokonce jim rozumí, a navíc ho práce zjevně baví, což je v našich končinách raritní.
Co se nákupu v Německu týče, mám osobní zkušenost a pokud člověk dodrží uvedené zásady, bát se myslím nemusí. Do civilizovanosti máme daleko, proto bych takové auto v ČR nikdy nekupoval. Tou nejhlavnější zásadou je se vyhnout bazarům - stoprocentně tedy těm, která nabízí jinou dorozumívací možnost, než je němčina plus angličtina.

Ev
Evlo
16. května 2018, 12:56
0

A existuje nejake REALNE info jak moc se kazi PASM tlumice?
Protoze Podvozek (kompletní GO) Ramena zadní a přední, tlumiče pérování, silentbloky: 60.000kč - je s odrenima usima pravdiva pro auto bez PASM. S pasm je to tak na ty tlumice, ale jestli treba vydrzi 250 000km, je to pak jedno. Nebo jestli to treba nekdo repasuje jak ABCcka?

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 13:27
0

Tohle není takovej problém. Auta s Porsche Active Suspension Management mají jiné tlumiče. Bilstein je vyrábí a standartní B4 vyjdou asi na 30.000kč za set ( e-shop, bez dopravy) , čili s prací, pokud tam není rozbitá jiná věc na tom systému počítám výměna všech tlumičů vyjde na 40-45 tisíc. (odhad). U auta bez PASM ty stejné tlumiče vyjdou na na 20 ( bez dopravy a montáže)

Ev
Evlo
16. května 2018, 13:39
0

A muzes sem dat komltrymo link, kde komplet set 4 znackovych PASM tlumici je ke koupi za 30? Diky

Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 13:48
1

koukni se na design911 , UK shop specializovaný na Porsche. Myslím, že má solidní nabídky

beastar
16. května 2018, 13:09
0

Petře, Petříčku chlapče rozmily....my bychom se ... No tak nějak to je. Každopádně dobře. Tady u těch rozborů mám vždy takové dilema. To co je pro někoho vysoký servisní náklad je pro jiného snesitelné. V porovnání s auty z podobné kategorii a prémiovým výrobce je Porsche in the middle. Pořizovačka Boxsteru i Caymana těch prvních generací je opravdu poměrně nízká. A může být lákavá pro lidi kteří servisní rizika nezvládnou. Leč i 996 přibylo v ulicích hodně, což mají v plochý šestce jistě radost.

Tzn. že je možné takovou věc mít. Jedna věc jsou auta s ims a bez něj. A taky jak to budeš používat. Spousta kusů pro 6000 ročně vlastně ani žádný servis nechce. Krom oleje. Když ty auta jezdí na doraz je to jinde. Řekl bych že pořád v porovnání s jinými vozy mužů mít Boxtera 15 let starej pekáč a nemít větší náklady jak na silný Bmw či Daimlera.

Jinak pěkný článek pro případné zájemce o tenle barbie car.

reagovat
Petr 'Krab' Jeřábek
16. května 2018, 19:18
0

tak to ti děkuji, velectěný prodavači pubertálních snů na kolech :) Zkrátka a dobře, Porsche stojí víc než Toyota Corolla, pokud s ním majitel i jezdí a tak jsem trochu obšírně takto rozepsal :)
PS: pěkná hlavní fotka s tím trojzubcem. :) Že by taliánské dílo Poseidónovo?

beastar
16. května 2018, 22:27
2

Je to tak no. Je nutný ty úskalí znát. Já chystám coming out a takovou jako zprávu o tom jak vstoupit 2x do stejný řeky můžeš.. Přitom strašně nadáváš. Jenže pak se chytneš toho jeblyho volantu s tim debilnim znáčkem. A když tě to auto chytne nejde to jinak.... Přestože víš že to je kravina a budeš litovat.

Kr
Krocan
16. května 2018, 13:43
0

Možná by bylo zajímavější tu poznámku o záchraně automobilky Porsche určitým modelem psát s opačným významem jenom k těm typům, které Porsche nezachraňovaly (asi jenom 911) :-D

reagovat
Knightrider
16. května 2018, 13:58
2

Myslím, ze majitelé Miat se právě pokřižovali a omdleli. :-D

reagovat
ri
riderhenry
16. května 2018, 23:45
0

Přesně tak :D

Ev
Evlo
16. května 2018, 14:39
0

A pravda - pouzitelny havarijko me na Boxstr nechce nikdo vubec sjednat, vsude minimalni spoluucast 5% ...

reagovat
Jindřich
16. května 2018, 15:03
0

Noo potom co jsem strávil minuly víkend ve společnosti carrery 4S 997, bych si na ten flat six asi hodně rychle zvyknul.... Dokonce to i jede asi lip než jsem čekal.

reagovat
beastar
16. května 2018, 16:37
0

To říká každej kdo s tim kdy jel... Taky bych si zvyknul si to půjčovat, ale doma to zatim netouzim mít.

Jimi
16. května 2018, 18:55
2

Musíte to milovat a mělo by se vám to líbit, ale výhodném nebo relativně levném provozu nemůže být řeč. Samozřejmě, že design je individuální záležitost. Ale ty tvary ze začátku výroby s určitou barvou právem vyvolávají určité pochyby jenom ryze chlapského auta. Jezdí to dobře, ale přiznejme si, že problémů je dostatek. Každé auto pro srandu se jednou nějak pokazí, servis to nemá jednoduchý- většinou motor ven, cena dílů jak na M3, ale je to vstupenka mezi poršáky v ceně VIP permanentky...

reagovat
beastar
16. května 2018, 22:30
0

Přesně tak. Nákup je reálně možný pro dost lidí. Údržba není levná ani snadná. A opravdu za času když to bylo nové to často sedlali ženy. Většinou hezké nutno dodat:)Je to entry level do jiného světa ježdění a máloco se s tím jizdně může rovnat.

ja
jardeur
18. května 2018, 07:38
0

článek super :-) jen uvidíme , co česká generálka s vložkama reálně vydrží,,,nikdo to nepočítal a vono přestupy tepla atd, nejni uplně legrace ...a hlavně bez úpravy mazacího systému je na tom motor stejně jako byl,,,čili stačí jedna rozvášněná sosnová či hoooooooodně dloooooooooooooouhej nájezd na dálnici a může se vyndat dalších 200 tis :-))))

reagovat
Vr
Vrooom
21. května 2018, 22:10
0

Za 3/4 mice bych koupil Z4M Roadster. Drsnejsi, auto, zajimavejsi ridicska poloha vzadu u napravy. Ma samosvor. Je v tom nejlegendarnejsi sestivalec co kdy bmw udelalo. S tim, ze se ten motor daval do M3 tak asi budou dobre znamy vsechny problemy a jejich reseni. Samozrejme se to bude kazit jako kazdy stary bmw, ale porad lepsi nez resit auto s motorem uprostred ...

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo V70 T5 2000
Volvo V70 T5

2000 rok výroby
250 koní výkon
2 319 ccm objem

Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW 2014
Volkswagen Golf 2.0TDi, 110kW

2014 rok výroby
110 koní výkon
2 000 ccm objem

Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic 1968
Buick LeSabre 1968 TOP stav bez investic

1968 rok výroby
284 koní výkon
5 700 ccm objem

Cadillac Eldorado Biarritz 1978
Cadillac Eldorado Biarritz

1978 rok výroby
180 koní výkon
7 000 ccm objem

Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD) 2000
Škoda Felicia (kupujte, nebudou :oD)

2000 rok výroby
68 koní výkon
1 289 ccm objem