načítám data...

Mercedes-Benz S400d 4MATIC L: Na vrcholu potravního řetězce

Segment luxusních limuzín je místem, kde soupeří automobilová smetánka. Mercedes-Benz třídy S si však hraje vlastní ligu.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Většinu svých recenzí začínám takovým tím všeobecným přehledem, abyste měli vy, čtenáři, alespoň základní představu o pozici daného modelu na trhu. Dnes však tuto rutinu vynechám. Přijde mi totiž zbytečná. Jsem přesvědčený, že člověk, který z nějakého důvodu zavítá na automobilový web, patrně velmi dobře ví a zná hodnoty, které představuje tohle auto. Dokonce i člověk, který sem zabloudí spíše omylem, jistě bude minimálně tušit, o čem tento automobil je. Třída S, neboli „Sonderklasse“, což v překladu znamená speciální třída. A speciální, to tedy vážně je. Ať se nám to líbí nebo ne, Mercedes-Benz třídy S zcela bez debat představuje vrchol automobilového průmyslu. Jasně, papírově tu má nějaké konkurenty, nicméně reálně si eSko hraje vlastní ligu. A já vám na následujících řádcích zkusím přiblížit, proč tomu tak je.

Foto: Radek Chlud

Třída S je tu s námi již dlouhých 50 let a dá se říct, že během té doby definovala celý luxusní segment. Není divu, že každý příchod nové generace je poměrně ostře sledovanou událostí v automobilovém světě. A logicky, první věcí, která se hodnotí, je vnější design. Mercedes je sice poměrně konzervativní automobilkou, přesto však na své vlajkové lodi mezigeneračně provádí poměrně dost změn. Když zabrousíme do historie, tak legendární W140 byla v podstatě taková jezdící pevnost na kolech. Naproti tomu následovník v podobě W220 byl naopak takový štíhlejší a subtilnější. U W221 pak přišel pro změnu dynamičtější design plný svalnatých křivek. Nástupce pod označením W222 zase neskrýval orientaci na východní trhy svými oblými tvary. Každá generace je tak poměrně svébytným modelem, který naznačuje aktuální designový jazyk celé značky. Nejinak je tomu i u dnešní novinky.

Foto: Radek Chlud

Současná generace (W223) opět otáčí v otázce vnějšího vzhledu trochu jinam, než generace předchozí. Tentokrát se sice nedá mluvit o nějaké revoluci, jako spíš velmi důkladné evoluci. Přesto je těch změn poměrně hodně. Stále si musíme nechat zajít chuť na staré dobré hrany, ale i přesto se německým designérům povedlo zachovat velmi důstojný vzhled, který bude stárnout jen velmi pomalu. Dominantou je typická maska chladiče, která je opravdu velká, ale zároveň nikterak neruší a nepoutá na sebe zbytečnou pozornost, jako se občas stává u nejmenovaných konkurentů. Vyjadřuje sebevědomí, možná i jistou dávku nadřazenosti, ale nepůsobí rušivě ani přehnaně. Přední světla jsou jednoduchá a navozují dojem takové milé přívětivosti. Boční profil je též nekomplikovaný, bez kudrlinek. V jednoduchosti je přece krása a u Mercedesu to moc dobře vědí. Zadní část je taková hladká, jemná a skvěle k ní pasují trojúhelníkové svítilny. Za sebe mohu říct, že se mi celé auto opravdu libí. Působí nadčasově a přitom naprosto současně. Rozhodně tomu pomáhá i úžasná hnědá metalíza, která dává vyniknout detailům (ty výsuvné kliky s elektromagnetickým spínačem jsou boží) a přitom působí tak nějak gentlemansky a vznešeně. Když se tak na aktuální eSko dívám, přijde mi, že v sobě snoubí sebevědomí W140 a určitou lehkost W220. Není divu, že se mi to líbí, neboť obě dvě generace patří mezi mé oblíbené.

Foto: Radek Chlud

Zatímco vnější vzhled hraje na konzervativnější notu, v interiéru je to zcela jiná písnička. Zde nezůstal kámen na kameni. Dominantou je centrální displej (OLED) infotainmentu, který má vertikální orientaci a sdružuje prakticky všechny ovládací prvky. To může pro někoho znít trochu děsivě a komplikovaně, protože opět ubylo fyzických tlačítek, což většinou vídáme neradi. Jenže, víte co? Ono to funguje. Mercedes neponechal nic náhodě a vytvořil geniální systém s naprosto logickým ovládáním, kterému přijde na chuť snad každý. Už nějaký ten čas v redakci tvrdíme, že MBUX je nejlepší systém, který můžete v dnešních autech nalézt. A v novém eSku je ještě lepší a naprosto dokonale využívá všechny předosti velké obrazovky. Tak třeba ovládání klimatizace. To je sice integrováno v dotykovém dispeji, avšak má vyhrazenou poměrně velkou část, která je stále po ruce, nemusíte tak nikam překlikávat, ani nic lovit či hledat v osmi různých podmenu. Prostě je pořád na jednom místě. Ovládací prvky jsou velké, dobře se do nich trefuje. Je to, jako kdyby tam byl samostatný panel, akorát tohle řešení šetří místo. Pod displejem je dotyková lišta, která sdružuje nejpoužívanější funkce a opět nabízí několik způsobů ovládání. Třeba tlačítko hlasitosti. Na něj můžete klikat či přejíždět prstem, Prostě dle libosti a funguje to naprosto ideálně, až si tak říkám, proč to nedělají všichni. Anebo se prostě naučíte ovládat jednotlivé funkce hlasem. Mercedes má hlasové ovládání opravdu vyladěné, tak mu stačí jen dát na vědomí, co potřebujete (je vám zima, teplo, chcete masáž, cíl v navigaci atd.) a je po starostech.

Foto: Radek Chlud

Interiér je opravdu kouzelným místem k životu a hádám, že se vám z něj vůbec nebude chtít vystupovat. Tím spíš, pokud si připlatíte za Business class paket, který z pravého zadního sedadla vytvoří dokonalé křeslo. Z auta se rázem stane perfektní pojízdná kancelář. Jen sehnat řidiče. Ostatně takových šikovných výbavových prvků a fíčur nabídne třída S tolik, že by to vydalo na samostatný článek. Dovolím si tak vypíchnout jen ty, které mě fakt bavily, anebo si nepamatuji, že bych je viděl jinde. Třeba obyčejné vyhřívání sedačky. Když jej v chladném dni zapnete, tak nejenom, že se rozhřeje celá sedačka pod vámi, Mercedes vám roztopí i loketní opěrku. A to i ve dveřích, nejenom na středovém tunelu. Roztomilá je chytrá funkce zadní protisluneční rolety, která automaticky sjede dolu, pokud se otočíte dozadu přes rameno. Přístrojový štít umí 3D zobrazení, na které si chvilku budete zvykat, ale je to poměrně efektní záležitost. Fantastický audiosystém Burmester zase oplývá funkcí 4D Sound, což v reálu znamená, že vám pomocí motorků v sedačce posílá hudbu, respektive jednotlivé basy přímo do těla. A ty hlavové polštářky, to je dokonalost. Takhle bych opravdu mohl pokračovat do aleluja. Esko vážně umí naprosto vše, co se dá dát do auta a jsou tam věci, o kterých jste ani neměli tušení, že by tam mohly být. Vskutku podmanivé.

Foto: Radek Chlud

Srdcem testovaného kousku byl nejsilnější naftový motor, který si můžete dopřát. Třílitrový řadový šestiválec o výkonu 330 koní. Jasně, už slyším ty řeči, že nafta do takového auta nepatří, a že člověk, který má na eSko, tak nepotřebuje šetřit za palivo. Jasně, už slyším ty řeči, že nafta do takového auta nepatří, a že člověk, který má na eSko, tak nepotřebuje šetřit za palivo. V tom případě vám přihodím ještě jedno číslo, jako argument pro. 700 Nm. Tenhle drtivý točivý moment je dostupný prakticky od volnoběžných otáček a činí pohyb velkého Mercedesu až kouzelně jednoduchým. Převodovka nemusí zběsile řadit dolů pokaždé, když se jen trochu víc opřete do pravého pedálu. Prostě jen nechá pracovat všechny newtonmetry a je po problému. Tahle řadová šestka (díky za ten návrat) se dokonce obejde bez pomoci elektřiny. Vážně tu není ani doping v podobě mild hybridu, jen čistě spalovací klasika, což je poměrně osvěžující v dnešní době. Spojení s převodovkou je naprosto bezchybné a celé to pohonné ústrojí je tak krásně příjemné, že jsem měl chuť otevřít kapotu a celý ten agregát pohladit za dobře odvedenou práci. Já osobně, pokud bych si šel pro W223, dost pravděpodobně bych bral právě tenhle motor. Ne kvůli spotřebě (byť finálních 8.7 litru je překvapivě nízké číslo), ale prostě kvůli tomu, jak precizně je to celé vyladěné. Vy samozřejmě můžete vzít benzínový osmiválec, který je stále v nabídce.

Foto: Radek Chlud

Samotná jízda je pak přesně taková, jak si ji představujete už při pohledu na tohle auto. Pohodová, komfortní a naprosto dokonale hladká. Třída S samozřejmě jezdí na vzduchu a musím říct, že Mercedesí Airmatic je naprostá špička, co se vzduchových podvozků týče. Umí totiž jednu věc, kterou už dnes nikdo jiný neumí. Když přijedete na nějakou větší nerovnost, typicky třeba takový ten velký zpomalovací prvek, co se dává do méně přehledných křižovatek (celá zvýšená křižovatka). Obyčejné auto vás nejdřív zhoupne vepředu, když najíždíte, pak se přidá i záď a celé to připomíná zdolávání imaginární vlny, kdy každá část vozu je na jiné úrovni. Airmatic však umí tohle vyhladit a v podstatě naráz se zhoupne celé auto najednou. Není tam žádné kolébání zepředu dozadu. Hezky pěkně nahoru a zase dolů najednou, díky čemuž posádka zůstává prakticky v jedné rovině a necítí žádné nedůstojné houpání. A to je boží, celé auto rázem působí nesmírně harmonickým dojmem, opravdu jak na létajícím koberci. Velmi uspokojivý způsob zdolávání překážek. Kdysi dávno tohle uměly také staré Citroeny s hydropneumatikou, dnes už zůstává jen Mercedes. Dostat tenhle podvozek do úzkých prakticky nelze a to ani na našich českých cestách. Ránu od zavěšení uslyšíte možná, když to zahodíte někam do Macochy (a i tak o tom pochybuji), jinak vůbec. Veškeré nerovnosti, jak kdyby mávnutím kouzelného proutku zmizely. Fascinující a zároveň ohromující. A to se prosím bavíme o základním podvozku. Mercedes nabízí v rámci příplatků i pokročilý E-Active Body Control, který umí ještě víc.

Foto: Radek Chlud

Zajímavostí je systém natáčení zadní nápravy, který z eSka umí vytvořit překvapivě obratné auto. Cizí mu tak není ani cestování po točitějších silnicích a bez problémů se prosmýkne i tam, kde bych čekal, že se takhle dlouhé auto zlomí vejpůl. Vtipné je to zejména při parkování. Prodloužená třída S má na délku 527 cm, nicméně díky skutečně obrovskému rozsahu natáčení zadních zaparkujete i na uzoučkém parkovišti pražského sídliště na jedno otočení volantu. Tedy až se s tím naučíte zacházet. Mně trvalo tři dny, než jsem se kvůli překvapivému rejdu trefil přesně k chodníku. Předtím jsem nebyl schopen zastavit blíže, než na 20 cm.

Foto: Radek Chlud

Verdikt

Asi nepřekvapí, že se mi tohle auto vážně líbilo a opravdu se mi jej nechtělo vracet. Když jsem Mercedes přivezl poprvé domů, žena se mě s nadsázkou zeptala, kdy bude na test Rolls-Royce. Tak jsem ji vysvětlil, že to by sice bylo fajn, ale pokud jde o to nejlepší auto na světě, tak patrně právě teď stojí před ní. Po svezení v nové „S-Klasse“ máte pocit z dobře udělané práce. Je to takový ten typicky německý „overengineering,“ který nám poslední dobou občas schází. Tady je svět ještě v pořádku. Ano, někomu muže auto připadat už zbytečně digitální, obzvláště uvnitř. Ale ono to funguje a ta digitalizace tady vůbec není na škodu. Naopak pomáhá. Tohle auto je prostě a jednoduše skvělé a velmi špatně se na něm hledají chyby. Pokud na něj máte a chcete jen to nejlepší, tady budete na správné adrese.

PS: Za krásné fotky děkujeme Radkovi

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový šestiválec 2 925 cm3
Výkon: 243 kW (330 koní) v 3 600 ot./min
Točivý moment: 700 Nm v 1 200 – 3 200 ot./min
Převodovka: devítistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 2 090 kg 
Maximální rychlost: 250 km/h
0-100 km/h: 5,4 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná: 6,8 l/100 km
Spotřeba v testu: 8,7 l/100 km
Cena základní verze (s daným motorem): 2 957 240 Kč
Cena testované verze: 3 947 081 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
10. prosince 2021, 06:09
3

Já si stejně pořád myslím, že pár krásných, hliníkových tlačítek místo poloviny displeje, by tomu slušelo víc :D
Ale i tak, moc pěkný.

reagovat
Skipper
10. prosince 2021, 08:04
2

Já teda nevím, možna je to fotkami, ale ta maska je opravdu až příliš velká a v ničem dle mého nezaostává za BMW. Jako pěst na oko působítaky její zakrytý lesklý černý střed. Za mně zůstává Mamut tou nejhezčí třídou S.

reagovat
ja
jazet
10. prosince 2021, 11:01
0

Mamut je pro mě taky top, ale nezlobil bych se ani za tuhle.

Opelfahrt
10. prosince 2021, 12:09
1

Shodou okolností jsem nedávno hledal zachovalé W140 V12 a jeden je na prodej v Brně, i když trochu draho. Ale tak aspoň pro potěchu oka:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?action=parkItem&id=333540181

-
Komentář upraven 10. 12. 2021, 12:15:11

Moses
10. prosince 2021, 12:26
0

Presne tak! Pri novych S-kach vobec nemam pocit, ze okolo mna presla Sonderklasse. Sam si nepotrpim na nejaky opulentny dizajn ale ked proste zbadam nahodou niekde mamut, tak proste mam taky ten pocit ako keby okolo mna dostojne preplavala velka lod.

sheogh
10. prosince 2021, 15:24
0

Ten z hotelu Vir jsem videl stat u hotelu Vir toto leto a chtel jsem se jit zeptat, jestli ho nechcou prodat :-D lol

Skipper
10. prosince 2021, 20:53
0

Jazet, já bych se taky za něj nezlobil, ale prodal bych ho a koupil bych za to 5 mamutů a 2 SLka.

Autíčkový Jelen
10. prosince 2021, 21:55
0

Teď jsem slyšel zajímavou myšlenku, která docela dává v určitých ohledech smysl. Pravým nástupcem mamuta totiž není další generace třídy S (W220) ale Maybach 57. Mamut byl cenově blíže Bentley než současné pozici třídy S a to zvláště ke konci znamenalo docela malé prodeje W140 (zvláště třeba po tom co přišel Lexus LS). Proto se další generace zlevnila, aby mohla konkurovat čím dál silnější a levnější konkurenci a pro ty co chtěli ten ultimátní stroj se udělal Maybach. Ale jak dopadl Maybach to už všichni víme. A hezká perlička na konec, Maybach měl kódové označení W240 což jde tak hezky po W140, ale to může být akorát náhoda (a asi je).

PIPBoy
12. prosince 2021, 09:20
2

Vždy mi přišlo zajímavé, jak fanoušci obdivují W140, přitom sama automobilka mamuta nepovažuje zrovna za úspěšný projekt. Nedařilo se tehdy ani přemluvit stávající zákazníky, kteří sedlali w126, aby přešli na mamuta, protože se jim nelíbil, nehledě na to, jak enormní vůči staršímu S byly provozní náklady. Úplná pohroma přišla s příchodem E38 a Audi A8, kdy Mercedes začal prohrávat i srovnávací testy, to ve Stuttgartu nešli fakt blbě. Proto tehdy dost uspíšili vývoj a příchod W140.
K tomu Maybachu, kódové označení 240 je kvůli tomu, že stojí na základech právě Mamuta. Což byl jeden z důvodu neúspěchu, zákazníci radši upřednostnili zbrusu nový Rolls, než zastaralý Mercedes

PIPBoy
12. prosince 2021, 09:21
2

Edit: Uspíšili vývoj a příchod W220 samozřejmě.

Skipper
12. prosince 2021, 11:02
3

Nj, některá auta prostě zrají. A Mamut je pro mně dizajnový vrchol Mercedesu. Spolu s SL R126. Tohle jsou pro mně auta, která v mé hlavě definují Mercedes. To co přišlo pak na mně bohužel nefunguje.

beastar
12. prosince 2021, 12:20
-1

Skipper: Já mám spíš pocit, že mamut definuje upachtěnost a mafiánský kapitalismus v ČSFR devadesátých let. Ve světě to bude podle mě trochu jinak. Jestli se ti líbí design, tak prosím pěkně. Jen mě to překvapuje u člověka, co měl Miniho. Plus má rád velmi zajímavé Jaguary, který podle mě zejména tenkrát nad Mercedesem stran designu vynikal. Zbytek už je horší. A jak píše nahoře kolega s příchodem konkurence mamut padal pomalu do jámy. A ani Mrázek s Kočkou a Jonákem dohromady ho už nevylovili. Přišla totiž doba BMW i do devadesátých let v Čechách.

Jinak mám to auto docela rád. Dnes už spíš z nostalgie, ale v rámci značky Mercedes Benz definuje zejména uspěchanost a domýšlivou představu MB, že na ně nikdo nemá. Měl. Design je jednoduchý uhlazený a tak stárne s grácii. To ale i konkurenti. Za mě jsou lepší S klasse. A zejména potom daleko hezčí a novější Mercedesy. Třeba Vito:D

Autíčkový Jelen
12. prosince 2021, 15:24
1

Ad PIPBoy: Starší základ šasi v modelu W140 byl podle mě pro Maybach jeden z těch menších problémů. Pod jeho neúspěchem se podepsal hlavně nic moc design, neznámé jméno a samozřejmě velmi povedený Phantom. Rolls Royce si spojí s luxusem každý, a když Phantom přišel na trh tak vypadal jinak jak vše ostatní (v dobrém slova smyslu). Proč by si teda někdo šel koupit podobně drahý Maybach, když to jméno nezná a vypadá to akorát jako větší W220.

Ad Skipper: Naprosto souhlasím, design mamutu taky docela hltám. A SL R126 je ještě o další level výše, ještě společně s E500 jedny z doopravdy nejhezčích "moderních" mercedesů pro mě.

Ad Beastar: Souhlasím, že mamut působí trochu mafiánský dojmem, a to jak v dobrém tak špatném slova smyslu. S tou domýšlivostí je to celkově zajímavý příběh, škoda že jsme se nakonec nedočkali té V16 od BMW a W18 od Mercedesu.

Za sebe bych řekl, že na mamut se možná kouká až trochu moc nostalgicky, ale vzhledem k tomu co přišlo pak se není čemu divit. Spojení s Chryslerem, cost cutting, reznoucí snad všechny modely a odklon od kvality spíše k technologiím, hned se pro ty mercedesy předtím vytvořila lepší pověst (a v lecčem právem). A stejně tak u BMW třeba, kde se krásná a spolehlivá E38 vyhřívá vedle stínu své hnusné, překomplikované a nespolehlivé nástupkyně E65. Možná kdyby W220 a E65 byly spolehlivější tak by na jejich předchůdce ta nostalgie tolik neplatila.

Skipper
12. prosince 2021, 19:29
2

Beastare, já jsem z malého města, u nás měli Mafiáni leda tak lepší Felicii :D Takže já tyto asociace s Mamutem nemám. Naopak si pamatuji, když jsem byl jako dítě na výletě v Bratislavě, kdy jsem viděl Mamuta, myslím, že byl japonského velvyslanectví. Dvoubarevný, černošedý, s vlaječkou.. A byl nádherný. Možná je to spojené s tím, že to byl top Mercedes a já byl ve věku, že mě ještě moc nezajímaly holky ale jen auta :)
Dva jsem si dokonce udělal i jako modely 1/24, myslím, že od Tamiye. Jeden sériový, druhý AMG

Jakub Pospíšil
12. prosince 2021, 20:10
2

Na Mamutu mám nejraději skutečnost, že se dal koupit jako 300D. To bych seriozně moc chtěl a byl bych na to hrdý. Protože atmo zdechlý diesel a jedno z nejlepších aut své doby jsou něco, co se už nikdy znovu opakovat nebude.

Opelfahrt
12. prosince 2021, 22:31
0

Myslím, že je to omyl, v nabídce byla jediná nafta a určitě byla s turbem, pokud si pamatuju. Anglická Wiki o modelu W140 říká totéž, i když asi budou spolehlivější zdroje informací.

Jakub Pospíšil
12. prosince 2021, 22:39
-1

Je to tak. Žil jsem celou dobu v klamu, že 300SD byla atmosféra jak z piana, ale mělo to opravdu přeplňování. Tak to je velké zklamání.
-
Komentář upraven 12. 12. 2021, 22:39:41

Ch
Chochin
10. prosince 2021, 08:55
1

Fotky su krasne, ani original katalog Mercedesu by sa nemusel za ne hanbit. To ze sa jednotlive triedy mercedesa na seba dost podobaju, je uz taka klasika, ale aspon su pekne. Len obcas nejaky detail trochu kazi dokonalost.... tu je to napriklad tenleskly plast v maske, co je ale asi nutnost kvoli radarom a tie falosne koncovky vyfuku... keby tu zaslepku dali o par cm hlbsie do tej koncovky, aby to nebolo tak vidiet...

reagovat
Avex
10. prosince 2021, 09:03
0

Předchozí generace po FL se mi zdála o dost hezčí. Ty zadní světla jak z áčkový třídy mě taky úplně neberou. Ale jinak pecka.

reagovat
liška
10. prosince 2021, 09:42
-1

Asi bych si to taky nechal líbit, ale ty opěvované polštářky na mě z fotky působí téměř stejně, jak ty co jsem nedávno koupil za dolar z Alíka :)

reagovat
Sa
Sato
10. prosince 2021, 09:44
0

Ono ide o vkus, ale posúva sa to asi lepším smerom. Už dlhšie mi príde, že mercedes proste cieli na ludí čo vnímajú LV kabelku a gucci opasok a versace zrkadlo ako tie skutočné životné hodnoty.
Pri fotke číslo 7 som si spomenul na West Coast Custom a ich obrazovky všade :)

reagovat
HeavySmoker
10. prosince 2021, 10:06
2

Nedávno som našiel na parkovisku bieleu, hrzdavú ale stále trochu používanú W140tku. Dodnes extrémne majestátny stroj. Ale budiž, treba robiť predaje aj v Číne. Čo ale nedávam je ten displej s ovládaním klimatizácie. V UX/UI náš vždy učili že displej sa používa tam kde sa interface mení, tam kde má staticky zobrazovať to isté tlačítko sa má použiť tlačítko. Displej sa používa len tam kde fyzické tlačítka nedávajú zmysel kvôli potrebe prispôsobiť rozhranie aktuálnym funkciám. Čiže za mňa hovadina pre efekt. Celkovo mi z fotiek ten interiér príde ako krok späť a tak nejak málo útulne aj keď nepochybujem že po technickej stránke je to auto masterpiece.

reagovat
beastar
10. prosince 2021, 13:27
1

Řekl bych že je to majstrštyk :D Aby se to líp chápalo. Až budeš mít možnost a ty ji mít budeš.... Svez se, thats all.

HeavySmoker
10. prosince 2021, 15:45
1

V mojom okolí autá už nefičia (pokiaľ to nie je Tesla), takže sa v tom odveziem až keď budem za dva roky zháňať nové auto. Ale teším sa na to, a nie že nie. Pevne verím že mi spraví chuť po krátkom zoznámení so 7mičkou, ktorá nebola taký skok ako som si myslel.

beastar
10. prosince 2021, 13:25
6

Taky sem s ním nedávno jezdil. V nižší specifikaci a barvě, ale byl to zážitek. Těžko je to přenositelna zkušenost. Těm co tu básní o mamutu. Je rok 2021. Jasně chápu že jako klasika, nostalgie a tak dále je to pro mnohé top S. I já ho mám rád. Tohle je ale doslova úplně jiné tisíciletí. To je pecka. Mít na něj místo a těch pár milánkos už bych ho měl...

reagovat
sheogh
10. prosince 2021, 15:26
0

Konecne zase poradny auto :-) I kdyz ten dotykac na ovladani vseho bych klidne ozelel. Jinak ackoliv ten motor jede fakt pekne, jsou v nabidce i zajimavejsi :-)

reagovat
Ju
Junior
10. prosince 2021, 18:39
2

jedinej skutečnej král

reagovat
BigBen
10. prosince 2021, 21:11
0

Věřím, že to je naprosto úžasný auto, ale prostě to není můj šálek kávy...

reagovat
Ronoath
12. prosince 2021, 19:21
0

Nemohu si pomoci, ale foto č. 4 v galerii mi okamžitě připomnělo Alfu Giulii.

reagovat
Liqid
13. prosince 2021, 19:25
1

Zajímala by mě srovnávačka s EQS, to mi přijde propracovanější, hlavně v interiéru.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem

Buick LeSabre 400 1967
Buick LeSabre 400

1967 rok výroby
340 koní výkon
5 600 ccm objem

Jeep Commander 5.7 Hemi 2006
Jeep Commander 5.7 Hemi

2006 rok výroby
320 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem