načítám data...

Mercedes Benz 190E 2.3-16: Z nebe mi mává Ayrton Senna

První generace BMW M3 je nadšenci obdivována jako málokteré auto. Byl tu však jeden rychlý německý sedan před ním. A mě bylo ctí se posadit za volant.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V roce 1984 se otvírala Grand Prix trať Nürburgringu. A Mercedes Benz uspořádal v rámci oslav první závod šampionů. Tohle byl opravdu unikátní počin, který jen tak před ani po něm nikdo jiný dlouho neuspořádal. Pravděpodobně neexistuje jiný podobný závod, kde se setkalo takové velké množství vítězů velkých cen F1 a bojovali spolu na jedné trati ve stejných autech. Účastnil se Niki Lauda, Alain Prost, Jody Scheckter, John Surtees, legenda Stirling Moss a dokonce i James Hunt, který možná po předchozím gala večírku vystřízlivěl. O čemž se raději nikdo z pořadatelů exaktně přesvědčovat nechtěl. Těch závodníků – šampiónů nakonec bylo postaveno v neděli ráno na startovním roštu dvacet. A možná, ale teď už si vymýšlím, to byla bitva o to, který z nich lépe snáší ranní kocovinu. A mezi těmi dvaceti byl tehdy jeden mladík. Byl to Ayrton Senna. A Ayrton chtěl závod vyhrát. Byla to pro něj unikátní příležitost zkusit ukázat, jestli na to proti těm starým matadorům opravdu má. Navíc se stejným autem. Tím vozem nebylo nic závodnějšího, než prakticky zcela sériový Mercedes Benz 190E 2.3-16 řady W201, nesoucí rukopis velkého automobilového návrháře Bruna Sacca. Dokonce ta auta měla stejnou béžovou metalízu jako má vůz našeho čtenáře a velkého milovníka automobilů Pavla.

Dnes už se asi nedozvíme, proč si původní majitel této 190E vybral právě zlato-béžovou metalízu. Možná mu ale zlatý nádech připomněl jeho oblíbenou sošku, které sbírá a jejichž pravidelný každoroční přísun i s ceremoniálním předáním má prý předplacen do konce života…

Ayrton Senna se „stodevadesátkou“ tenkrát opravdu vyhrál před Nikim Laudou a já se dnes usadil za velký věnec volantu a osahal si ty stejné pedály. Taky jsem si sáhnul na rozměrnou řadící páku, kterou se řadí jednička vlevo k sobě. Říkávalo se tomu kulisa ve tvaru „psí nohy“. Ve skutečnosti jde o závodní způsob řazení, používaný v převodovkách před příchodem těch sekvenčních. Jasně, neseděl jsem přesně v autě a mé prsty nespočinuly na volantu přímo auta Ayrtona Senny. To je schované pod plachtou někde v depozitáři firemního muzea. Ale ten jeho duch tam se mnou někde byl. Je úžasné setkat se s legendou. Řadím vlevo k sobě jedničku a rozjíždíme se.

Konečně také uvidíme, co mohlo Zlatého slavíka, který byl údajně prvním majitelem tohoto kusu, vést k tomu, pořídit si zrovna “skorozávodní” Mercedes. Bylo to jen tím, že to byla nejdražší a tudíž “nejlepší” 190E na trhu? Bylo to auto pro nadšence, nebo mohly jeho schopnosti posloužit i v běžném životě?

Mercedes je pohodlný. Sportovní auta bývávala trochu jiná než dnes. V sedačce se usadím jako na pohodlném gauči. Mají výborné boční vedení, ale připadám si jako ve starém kině na bohatě polstrovaných sedácích. Oproti tomu v novém sportovním sedanu či hatchbacku si musím nutně vždy připadat jako na školní besídce v dřevěné sesli. Normálně bych tomu nevěnoval pozornost, ale zde je to důležité. Německá legendární auta, ať již zmíním svou oblíbenou řadu BMW (E30) nebo především nejsportovnější verzi pětkového sedanu (E28) upraveného od Alpiny, ve kterém jsem měl krátkou možnost se před lety svézt, překypují neobvyklým pohodlím. Je to zvláštní ingredience, která nyní každému sportovně střiženému modelu jakékoli značky chybí. Dobrá, Ayrton a těch dalších devatenáct hvězd v závodě mělo namontovaná dobová závodní, dle FIA specifikací. Já tam mám ta pohodlná. Mercedes je takový pevný, přesto není kamenný a chladný. Vyžaduje sílu k ovládání, a přesto má lehký volant s velkým průměrem. Snad jako by chtěl maskovat fakt, že je nejrychlejším sedanem značky poloviny osmdesátých let. Asi jsme zblblí všichni z těch umělých odporů ve volantech s elektrickými posilovači s volbou různých jízdních módů. Tehdy bylo buď vše, nebo nic. A vy už jste možná zahlédli na fotce to malé bílé rozverné francouzské autíčko s červenými písmenky GTI na zadním bočním sloupku. Ano, ten představuje to „nic“. To je auto, které je potřeba řídit a jet s ním jako bych ho ukradl. Vše tam rachtá a já musím řídit plynem. O tom vám napíšu příště. Bylo by toho moc najednou. Mercedes je tedy možná v určitých ohledech přeposilovaný. To auto je celé předimenzované. Ale to je dobře, bez toho by to nebyl pravý Mercedes. Podstatné je to, co se stane, když vyjedete z města.

A nám se už teď utváří jasný obrázek toho, jaké postavení zaujímala 190E 2.3 16V v tehdejším světě. Vlastně to bylo něco jako dnešní Mercedesy od AMG – ale s tím rozdílem, že dnes vám E63 AMG nepřinese oproti “obyčejnému” éčku dramatickou výhodu v rychlosti přesunu. I nejsilnější Mercedesy bez přívlastku AMG jsou tak rychlé, že víc v praxi těžko využijete. V osmdesátých letech to ale ještě bylo jiné. Rychlá auta mohla znamenat rozdíl mezi tím, jestli koncert stihnete nebo ne…

Olej se postupně dostal přes osmdesát stupňů a já můžu konečně zjistit, jak funguje čtyřventilová hlava od Cosworthu. Tohle vážně není obyčejný Mercedes Benz. Chtěli opravdu to nejlepší, a tak se stalo, že v Anglii přistála na stole zajímavá objednávka. Motor používá dvouvačkovou hlavu a čtyři ventily na válec. V roce 1984 to zní jako velká Stuttgartská revoluce. Protože já si pamatuji, jak měl táta doma těsně po revoluci půjčené „k opravě“ jedno piáno 200 D jeho známého. A to bylo možná jen o pět let starší než „stodevadestátka“ 2.3-16.  A já si i jako kluk vybavuju, jak jezdilo. Mělo ta podobně pohodlná a žíněná sedadla. Ale jeho motor byl o světelné roky starší. To je jako bych chtěl srovnávat Bentley Bentaygu s legendárním historickým traktorem Zetor 25.  Stuttgatští chtělí to nejlepší, a proto motor modelu 2.3-16 má daleko víc společného s motorem dobového rallyového legendárního Fordího (BDA). Mercedes chtěl po bezmála třiceti letech plně vstoupit do motorsportu tak velkolepě, jako kdysi před tou velkou nehodou. Myslím tím na Mercedes 300 SLR a Pierra Levegha, jehož smrtí v Le Mans v roce 1955 Mercedes ukončil závodní aktivity. „Stodevadesátka“ měla plně vstoupit do světa rallye. Ovšem záhy a díky vhodné platformě s pohonem zadních kol vstoupila i do okruhového závodění. A to se povedlo naprosto kolosálně. A kdyby nedošlo ke zrušení skupiny B z důvodů série tragických nehod dříve, než Mercedes stihnul auto vyvinout, bývalo by možná i vzniklo hodně zajímavé monstrum na bázi modelu 190.

Olej se nám už ohřál na devadesát stupňů, zatímco jsem se tu zakecal v historii a můžu na to konečně šlápnout. Přímým tahem řadící páky dlouze a rozhodně podřazuji s meziplynem na dvojku a otáčky se zvedají přes čtyřku. Zvuk se probarvuje a stále v klidném vyváženém chodu se čtyřválec rozezpívá vstříc těm ostřeji naladěným vačkám. Motory Honda umí být podobné. Ale jsou příliš technicky dokonalé. Tohle je taková poctivá masitá síla, která mě žene kupředu. Těsně před sedmi tisíci otáčkami řadím rozhodně, ale neuspěchaně zase trojku. Tohle je koncert klasických tónů, automobilový Pink Floyd. Někdy mám náladu si zařádit na okresce s něčím zběsilým. Umělé tóny a naprogramované práskání a kašlání do výfuku mi vytváří dojem, že jsem na rychlostní zkoušce rallye. Někdy si naopak jen chci sednout, vychutnat dobrou sklenku vína a pustit Rogera Waterse a Davida Gilmoura. A ta bílá krabička, ten Peugeot 205 GTI je mi stále za zadkem. Pak přicházejí zatáčky a klesání do malebného údolí v obci Podkozí a já zjišťuji, jak obratně se s Mercedesem zatáčí. Fakt se těším na cestu zpět nahoru. Je to tam trochu nasmrkané a dost písku zbylém po posledním zimním posypu. Ayrton Senna na té GP trati jezdil hodně bokem. To je z videa evidentně vidět. Pavel říká, že i díky nivoregulaci zadní nápravy je auto až příliš klidné a vyžaduje fakt velkou dávku hulvátství a zdravé, velké koule ho poslat někam opravdu bokem. Jedeme zpět nahoru a já cítím, že to není zas tak těžké. Nepřetáčí se na počkání s prstem dloubajícím se v nose, jako jedno nejmenované oranžové kupé, ale tím plynem se řídí moc dobře. Motor je úžasný. A podvozek pracuje výborně s vámi jako s řidičem. Je sice pohodlný, ale podrží a nenaklání se více než je bezpodmínečně nutné. A zadek se v té nejužší vlásence opravdu pouští čisté stopy a trošku nám cestuje bokem. Hledání kontra na velkém volantu je pak zážitek sám o sobě. Cítím, že nacházím určité tempo a s velkým úsměvem a současně výrazem, že mám chuť na nějakou klukovinu, se podívám krátce na Pavla, majitele téhle legendární „Mercedesky“. Omluvným výrazem procedím cosi, že mě to vážně začíná bavit. Pak následuje sled dalších navazujících zatáček zařezaných do údolí a já bych ho snad nejradši vysadil a šel jezdit, dokud mi nedojde benzín. Pak bych znova natankoval super jako ti dva nosáči a letěl vstříc novým horizontům!

Dnes nad starým Mercedesem přemýšlíme z pohledu auta pro zábavu a vzpomínáme na dobu, kdy byla auta bezprostřední, řízení citlivé (tedy, v případě maticového řízení s oběžnými kuličkami u Mercedesů to moc neplatí) a my cítili souznění s autem. V té době to ale nebylo o “autech pro nadšence” – tyto vlastnosti suplovaly funkci, kterou dnes zastává elektronika. A volba 2.3-16 jako každodenního přepravníku spěchajícího muzikanta je tak zase o něco pochopitelnější. Byl to prostě jeden z nejrychlejších a nejpohodlnějších způsobů, jak se bezpečně přepravit z místa na místo.

To je ta proměna. Asi jste si všimli, že jsem začal pohodlím a končím zpovědí člověka, který vášnivě propadl řízení toho auta a nechce ho dát z ruky pryč. Můžete mě podezírat, že poslední odstavec plný jízdních dojmů spíš patří už k zážitkům z Peugeotu 205 GTI, ale nepatří. Ten Mercedes má totiž pro mě neopakovatelné kouzlo. Možná je to tím, že pochází z doby, kdy jsem začal chodit do školky, možná je to tím, že jsem buď vždycky měl auta starší anebo novější. Nikdy žádné čistě z osmdesátých let. Ale houby. Zkrátka tenhle „Mergl“ se prostě zatraceně dobře řídí. Výkonem už nás dneska neohromí, ale moje srdce si našel. Duch závodníka, Ayrtona Senny, který mi mává z nebe jako v té písničce od Lou Fanánka Hagena je všudypřítomný.

Zároveň autem prostupuje duch Karla Gotta (pozn. Krab: to říká Vojta, ne já :-D) a představa, jak si s touhle “stodevadesátkou” upaloval třeba na koncert do Německa. Je zvláštní pocit, sedět za volantem auta, jehož motor možná zajížděla právě tato legenda. Bohužel si nemůžeme být jistí, že tohle je opravdu Gottův exemplář 190E 2.3-16 – původní technický průkaz je střežen v útrobách archivů dopravních úřadů a je již patrně nemožné celou historii jakkoliv zjistit. A pokud není, tak je to vůz identický nebo přinejmenším velmi podobný…

A ještě jen dodám, že se nevidíme s Pavlem, majitelem této krásky rozhodně naposledy. Vezmeme nějaké naše stroje a pořádně jim dáme napít sto oktanového benzínu na jedné z letošních veteránských rallye historiků. Už se na to vážně moc těším.

Technické údaje:

Motor: zážehový řadový čtyřválec M102 E 23/2
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec, vstřikování Bosch KE Jetronic
Zdvihový objem  2299 cm3 
Kompresní poměr 10.5:1
Maximální výkon: 185k/136kw při 6200 otáčkách/min
Točivý moment 235N.m při 4500 otáčkách/min
Převodovka manuální 5st. – otočené řazení ve stylu “dog leg”
Pohon kol zadních
Brzdy: ventilované, kotoučové,  
Pneumatiky: 205/55 VR15
Rozměry: 4430x1706x1361
rozvor:  2665 mm 
pohotovostní hmotnost 1230kg
Maximální rychlost 235 km/h
zrychlení 0-100 km/h 7.3 sekund
Spotřeba 11.6/6.2/7.9 l/100 km ( město / 90km/h / 120 km/h)

Produkční čísla:

W201 – 190E 2.3-16 bylo vyrobeno 19487ks , později ještě 5743ks 2.5-16 a 502ks EVO I , pak EVO II rovněž 502ks. Vůz se vyráběl mezi lety 1984 – 1988,  1988 – 2.5-16 a ještě v roce 89/90 limitované verze na vyrobené jakožto homolagační speciály série závodů DTM, 2.5-16 EVO I. a II.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
14. ledna 2018, 09:25
0

Krásné a skvělé auto a krásný a skvělý článek! Dík!

reagovat
Nimrod
14. ledna 2018, 09:45
1

nad obrázkama evo I a II jsem slintal s německých autokatalozích. pamatuju, jak tam byla asi reklama na blaupunkt (je to možný?) a na dvoustraně z boku černý evo... v mých horko těžko 5 letech jedna z nejoblíběnějších fotek

reagovat
beastar
14. ledna 2018, 15:48
0

No věřím jen s tim Blaupunktem si nejsem moc jistej. Tehdy totiž spolupracoval výhradně s Bmw.

Skipper
14. ledna 2018, 10:24
0

Nádhera! Děkuji za článek a gratulace majiteli!

reagovat
Fa
Fandatik
14. ledna 2018, 12:35
0

Vau, nádherné auto, dobře a čtivě napsaný článek. A majiteli velká gratulace.

reagovat
Trinom
14. ledna 2018, 12:48
0

Krabe, super článek, jen si nejsem jist, jestli dog leg nazývat otočeným řazením. Dog leg je přece specifický jen tím, že je kulisa posunutá o jeden kvalt dál, tzn. jednička na místě dvojky, dvojka na místě trojky atd. Na místě jedničky bych čekal zpátečku.

reagovat
krab
14. ledna 2018, 12:55
1

Dík, že se líbilo. Dog leg schéma je jak říkáš - měl jsem místo otočené napsat posunuté nebo nějak tak. Zkrátka jak píšu 1 - k sobě vlevo a pak 2 - od sebe nahoru 3 - rovně dolů atd ...
Benefit je rychlejší podřazení na dvojku.

Zpátečka má pojistku a řadíš jí od sebe vlevo.

beastar
14. ledna 2018, 15:47
1

Popostrčené v uhlu 90 stupňů za konstelaci velkého vozu ve znamení Saturna.

MadMattCZ
14. ledna 2018, 21:45
1

Saturna ne!

Spooker
14. ledna 2018, 13:29
0

Skvělý počtení, díky!

reagovat
Candy
14. ledna 2018, 14:20
0

Jestli se autor nebude zlobit, tak si dovolím upřesnit nějaké informace, které v článku zazněly. Všechna auta, které MB postavil na startovní rošt závodu hvězd nebyla zlatá, bylo několik černých. Ostatně, 2.3-16 se vyráběla pouze v těchto dvou barvách. Ta zlatá je spíše stříbrná, resp. kouřově stříbrná (viz název Rauch Silber/Smoke Silver). Původní plány na účast v motorsportu se týkaly jen rally, ale vzhledem k tomu, že si MB uvědomil nástup éry pohonu 4x4, tak nakonec auto továrně do automobilových soutěží nenasadil a zpočátku jej nenasadil ani na okruhy, to byla zásluha soukromníků. Verzí Evo I a II se vyrobilo každé 502 ks, ale do prodeje šlo vždy 500 (ostatně na řadící páce mají pořadové číslo XXX/500). Ty dvě auta navíc byly prototypy. Jinak verze EVO nebyly vyrobeny na počest úspěchů v DTM, ale kvůli homologaci dílů (dle pravidel pro sk. A musela závodní auta vycházet ze sériových, proto BMW, MB i Ford "evolucionalizovaly" své modely). Jinak gratulky ke svezení v krásném a zajímavém autě.

reagovat
krab
14. ledna 2018, 17:07
0

Dík Tomáši. Já úplně do hloubky nešel a je fakt že jsem myslel původně, že všechny ty mercedesy na Ringu byly v jedné barvě.

On ten závod sám by vydal na článek. Právě v EVO o tom před lety psali.

beastar
14. ledna 2018, 15:45
0

Hezky on to tady někdo má:) Je to krásný auto i dneska.185ps v takovym lehkým obalu to s člověkem už pohne.

reagovat
Wanix
14. ledna 2018, 18:28
0

radost číst!

reagovat
ToMyx
14. ledna 2018, 19:51
0

Moc chutná nedělní malina, u těchhle článků zapomínám na čas, moc pěkně napsáno :-)
Medvěd skvělý a pažout taky hračka par excellence, ale jak si můžeš dovolit připojit jeho fotky, naznačit, že je super a pak nás nechat čekat na další pokračování? Kdo to má vydržet?:-D

reagovat
krab
14. ledna 2018, 23:50
0

Děkuji, rádo se stalo :) A s Pežotkem na vás nechci taky nechat dlouho čekat ... záleží ale na počasí tedy taky.
Mercedes se ale prohání po silnicích celoročně, když náhodou není nasoleno a marast. Což je sympatický. Něco mi taky říká, že možná tenhle model bude jednou vzácnější než E30 M3, že jich zkrátka zbylo míň.

Raspby
15. ledna 2018, 18:08
1

ToMyx: Jak to myslíš s tou m(M)alinou? :-D

Rien
15. ledna 2018, 01:53
0

No mezi tim mercedesem a peugeotem bych mel sakra tezky rozhodovani

reagovat
gramo
15. ledna 2018, 10:48
4

ja ja, rauch silber

reagovat
Raspby
15. ledna 2018, 18:08
0

Sakra Petře jak to děláš, že se ti pod zadek dostávají takové perly? :) Tohle hodně závidím...na FB jsem viděl upoutávací fotku, ale nenapadlo mě, že by to byla zrovna tahle verze...k přečtení jsem se dostal až teď. No závist...pro mě je tenhle Méďa (hlavně ještě syrovější verze Evo a Evo II) mnohem více přitažlivej, než zmíněná E30 (jakkoli bude skvělá) - prostě se o tom tolik nemluví a 190e žíje dost ve stínu E30..o to je pro mě zajímavější...doufám, že pokud se ti někdy naskytne Evo, tak si na mne vzpomeneš :)

reagovat
Candy
15. ledna 2018, 20:42
0

Bohužel, ač bych to komukoliv přál, tak se obávám, že dostat EVO na projížďku bude sakra oříšek. Dvojka vůbec, ta dnes stojí miliardu :-) tu jen tak nikdo nepůjčí a jedna jednička o které vím, že s ní majitel poměrně hodně jezdil a navštěvoval srazy, tak mám info z kuloárů, že je prodaná a už se hřeje v nějaký teplý garáži. Ale je to výzva, pokusím prozvonit pár čísel. Jinak Krabovi nabízím, že můžeme dát dohromady nějaký oldschool srovnání, když každý dáme dohromady nějaký zajímavý auta.

beastar
15. ledna 2018, 21:06
0

Přesně to jsem chtěl napsat. Evo tak možná v Gran tourismu na ps:) To je tak raritní, že i ta Zonda je proti tomu málo. Těžko se to psalo teda. V redakci další realista zaplať bůh. Doufám že Keke Krab hozenou rukavici zdvihne. A bude srovnávačka Esprit vs Testarossa;)

krab
15. ledna 2018, 21:58
0

Raspby - no, ono to byla sranda, protože já s Pavlem řešil projížďku v 205 GTI, která je na prodej ( resp. teď už asi zamluvená) a on tak nějak v řeči říkal, že docela rád běžně jezdí i tímto Mercedesem. I z fotek vidíš, že byl dost zaprášený, zkrátka není garážovou královnou. Což je ale sympatický... Mimochodem v Anglii, co jsem koukal do inzerce ještě 2.3-16 , případně 2.5-16 sehnat jde za ca. poloviční peníze, než stojí E30 M3. Ještě to jde ... EVO asi jaksi ne :) Jednou jsem na výstavě ve Stuttgartu viděl černé EVO (asi I.) v nabídce téhle společnosti : https://www.mechatronik.de/unternehmen/ ( fotku tam stále najdete, ale je prodaná)

Tomáši : nabídku s velkým díky přijímám, něco vymyslíme. Buď přes mail petr.jerabek@autickar.cz nebo mě najdeš na messengeru. Je pravda, že můžeme testovat duel i20 vs Fabia a doufat v ten pověstný Vojtův "Mylyjón" ve sledovanosti, nebo vymyslet nějakou pecku co nás a tradiční osazenstvo bude bavit.

Beastare - vyvez tu Zondu někdy , Tomáš zavolá do Stuttgartu a přivezeme Carreru GT :-D A to uděláme i s amatérským videem na iphonech .. to bych se překonal.
-
Komentář upraven 15. 1. 2018, 21:59:30

beastar
15. ledna 2018, 22:16
-1

Tak to by byla ta pravá pecka. Auta dohromady za rozpočet Ugandy na rok a celý video jeden záběr na telefon :D Komentář typu ty krávo to jede jako hovado. Stojí to takový prachy a ani tady neni pořádnej držák na kafe. No ona je to prdel do tý doby. než se to v zápalu boje někde jebne. Potom ta skvělá pojišťovna co ti řekne jóó to mi takový auta děláme furt pane najednou nechce nic slyšet:)

Jinak i20 versus Fabia to je teda skvělej nápad. Myslim že to lidi budou chtít číst. Hlavně ta i20 ta je skvostná vždycky když to potkám tak se úplně samou krásou rozteču jak bábovka před vitráží Gucci.

Ondřej
18. ledna 2018, 12:29
0

Pořád opakuji, že je trochu nefér srovnávat tohle auto s M3 E30, ale už tak zůstane navždycky. V přímém srovnání dostane Mercedes co se výkonů týče na frak. Ale to je jen ta první povrchní záležitost. Pokud by se tím člověk opravdu zabýval a měl přímou zkušenost s oběma auty zjistí, že si možná jsou malinko podobná, ale v konečném důsledku odlišná. Z mého pohledu a to se znovu opakuji má MB jednu zásadní chybu a handicap oproti M3. Tím je celkový motormanagement a absence čtyřklapky. Kdyby nebyl v tomto případě MB tak konzervativní a nebál se stejně jako BMW použít BOSCH Motronic a "závodní" čtyřklapku troufnu si říct, že by bylo srovnávání jiné. Ale nese to víc důvodů a dnes už s tím nic neuděláme. I tak je podle mě 190 16V jeden z nejpovedenějších počinů MB té doby. Mluvím z vlastní zkušenosti. O.

reagovat
krab
18. ledna 2018, 15:17
0

Já jsem tu E30 M3 zmínil jen v úvodním perexu a jen protože jak píšeš, se to všude srovnává. Naopak, Mercedes vznikl dřív o pár let a měl trochu jinou historii, protože narozdíl od BMW, Mercedes až téměř do sklonku výroby modelu aktivně "továrně" nezávodil.

Jízda v něm mě doopravdy uchvátila. Ovšem mohl bych-li si vybrat BMW E30 M3 ( se kterou jsem se zatím bohužel neměl příležitost svézt) , tak bych si jí pravděpodobně vybral. Jenže - tenhle Mercedes stojí stále ca. půlku. A to je zase moc dobrý argument si ho koupit. Víc už jich nebude :) Je tak trochu nenápadný, i tou jízdou, ale ta sportovní jiskra v něm je a to hodně...
-
Komentář upraven 18. 1. 2018, 15:17:47

Ondřej
19. ledna 2018, 08:43
0

Samozřejmě souhlasím v každém řádku. M3 už je pro obyč smrtelníky pryč. Ono u té 190ky stačí pár nenáročných úprav a dost se naturelu M3 e30 přiblíží. MB to auto směřoval trochu jinak, proto má pro mě úplně nepochopitelně nivelaci, dost tichý výfuk, obrovský volant, ne moc sportovní sedačky, těžká kola atd... Stačí pár maličkostí nahradit popřípadě vyhodit a najednou se auto změní k nepoznání...zase vlastní zkušenost...

krab
19. ledna 2018, 10:31
0

Krásná 190tka :) Dík za foto. To se mi mimochodem na Autíčkáři hodně líbí, že se tu takto "sejdeme" - někdy i doopravdy na kafé a kárách, či na trackday , fandové opravdových aut. A mě to právě extra baví, občas mít možnost "otestovat" nějaký youngtimer našeho čtenáře, protože je to zážitek, který si jinak musím zařídít, tak že to auto vlastně musím jít a koupit. A takový výběr doma má snad jen Jay Leno ...

Mercedes v 80tých letech byl konzervativní. Už to, že oslovili britský Cosworth ohledně vývoje té dvouvačkové hlavy byla podle mě věc, o které tam museli v tom Stuttgartu hodně dlouho debatovat, než to povolili. :)

beastar
19. ledna 2018, 11:55
0

Největší wow efekt je to že ty káry vypadají pořád jakože dobře. Přesto že je to vyvinutý pohledem dneška někdy v pravěku. Navíc černá udělá zrovna u MB taky hodně. A samozřejmě Horacio by si nenechal dodávat nejlepší motor na světě od nějakých patlalů to dá rozum.

qw
qwerty1805
22. srpna 2019, 02:44
0

Sem záviděl když sem viděl v tomhle krasavci Gotta na Andělu v Praze s krasavicema chtěl sem napsat 83 rok ale tak měl novinku 84. Barva souhlasí

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem