načítám data...

Mazda CX-3 Skyactiv-G121: Stárnoucí bestseller

Jeden z nejprodávanějších modelů Mazdy kroutí již šestý rok na trhu. Má stále co nabídnout, nebo mu již mladší konkurence utíká?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Mazda CX-3 Skyactiv-G121: Stárnoucí bestseller

Poslední dva roky probíhají v automobilové branži překotné změny. Elektrifikace modelového portfolia jede naplno. Naše recenze jsou toho důkazem. Když nebudu počítat dodávky, tohle je nějaký šestnáctý test, který vám v novém roce přinášíme a minimálně polovina testovaných aut byla nějakým způsobem elektrifikována. Měli jsme tu mild hybridy, full hybridy, plug-in hybridy i čisté elektromobily. Nedivte se, že je trochu svátek, když do redakce zavítá auto, které spoléhá v otázce pohonu čistě na spalovací motor. Ba co víc, dokonce na obyčejný atmosférický motor. To už začíná být skutečná rarita v dnešních dnech. Má taková pohonná jednotka vlastně ještě co nabídnout svému řidiči, nebo už dnes nedává příliš smysl? To jsme zjišťovali za volantem nejmenšího crossoveru od Mazdy.

Neříkám to na těchto stránkách poprvé, ale pro modelovou řadu Mazdy mám jistou slabost. Auta této hirošimské automobilky mi vyhovují svými vlastnostmi. Dokud jsem neměl děti, trávil jsem za volantem jedné konkrétní Mazdy docela dost času (přibližně 180 tisíc km). Teď už víceméně slouží jen jako čistě záložní auto, neb nestačí velikostně, ale řekl bych, že jsem si užil téměř každý ujetý kilometr. Přestože tedy jistým způsobem k Mazdám tíhnu, je tu jeden model, kterému jsem nikdy nepřišel na chuť. Ano, hádáte správně, mluvím o CX-3. Přitom u zákazníků je to poměrně oblíbený crossover, patřící mezi vůbec nejprodávanější modely značky na našem trhu a já nikdy tak úplně nepochopil proč. Naštěstí mám velice hodné kolegy v redakci, kteří se jednohlasně shodli, že bych měl kvality CX-3 přehodnotit a týdenní test se k tomuto hodí naprosto ideálně. Na mou otázku, jestli se jedná o trest za to, že nevydávám své články včas, mi bylo odpovědí dlouhé ticho. Inu, mám co zasloužím, třeba aspoň na CX-3 změním názor.

„Cé iks trojka“ je tu s námi šestým rokem a tu dobu prošla jednou větším modernizací a pak několika menšími úpravami. Jednu dobu dokonce ani nešla objednat a vypadalo to, že její dny jsou sečteny, nicméně vrátila se a opět si ji můžete pořídit. Byť nabídka je trochu okleštěná. Na začátku jste si mohli vybrat mezi několika motory. K dispozici byla základní benzínová 1.5, slabší dvoulitr, silnější dvoulitr, nebo dokonce i vznětová jednaosmička. Na výběr byla manuální či automatická převodovka a pohon přední nápravy nebo všech kol. Tahle rozmanitost je již minulostí. Dnes můžete CX-3 koupit pouze s tím slabším dvoulitrem a pohonem předních kol. Jediná možnost volby zůstala u převodovky. Je to trochu škoda, protože minimálně onen pohon všech kol Mazdu odlišoval od nejbližší konkurence, ale nedá se svítit.

Designově CX-3 asi ničím nepřekvapí. Za prvé je na trhu šest let a za druhé vypadá prostě jako Mazda. Úzké světlomety a rozesmátá maska chladiče jsou jasné poznávací znamení. A kdybyste si přece jenom nebyli jisti, metalíza Soul Red Crystal nenechá nikoho na pochybách, o jakou značku se jedná. CX-3 je prostě takový malý a nazvedaný hatchback, který asi do kolen nikoho neposadí, ale druhou stranu ani neudělá ostudu. A to může stačit.

Přesun do interiéru znamená zároveň i lehký přesun v čase. Do minulosti. Architektura vnitřku je jednoduchá a účelná, což by nemuselo být na škodu. Bez přípomínek je ergonomie. Například systém udržování v pruzích vypnete jedním tlačítek a hlavně zůstane vypnutý i při dalším nastartování, což je super. Své roky však nezapře a ani barevný HUD to nezachrání. Celý vnitřek je takový trochu ponurý, chybí mu ozvláštnění. V roce 2021 už bych si tedy v autě za tuhle cenu představoval dvouzónovou a hlavně digitální klimatizaci. Přístrojový štít by mohl nabídnout nějakou tu barvu (u městského crossoveru s automatem asi nemusí být dominantním prvkem otáčkoměr). Prostředí infotainmentu je staré nějakých osm let a jistě by zasloužilo oživit. Možná se vám zdá té kritiky moc, ale vnitřek Mazdy na mě nepůsobí útulným dojmem. Jasně, je funkční, ale chybí mu přidaná hodnota. Především francouzští konkurenti umí být uvnitř mnohem přívětivější.

Zatímco vzhled interiéru a výbavové prvky jsou o často jen o zvyku a osobním vkusu, prostornost je zcela objektivní měřítko. A v tomto ohledu na tom CX-3 není vůbec dobře. Mále crossovery oceňuji z toho důvodu, že na půdorysu malého hatchbacku, dokáží nabídnout rozumný vnitřní prostor, se kterým se dá žít, když máte nějaké to dítko. Ano, nebylo tomu tak vždy, ale poslední generace těchto vozů je skutečně již použitelnější. Ne, nečekám, že tento typ vozu bude náhradou stěhováku, to ani omylem. CX-3 však nedokáže pojmout čtyřčlennou rodinu tak, aby se mohla přesunout byť jen o pár kilometrů dál bez toho, aby dospělí na předních sedadlech dostávali křeče do nohou a zad. Opravdu, když za sedadlo řidiče instaluji sedačku pro čtyřleté dítě, musím se jako řidič posunout tak, že si volantem točím v klíně. A to se svými 184 centimetry a 90 kilogramy nejsem kdovíjaký obr. Ještě horší situace nastává, když za sedadlo spolujezdce instaluji protisměrnou sedačku pro 10 měsíční dítko. Spolujezdec pak jede s koleny napasovanými v přihrádce a je zaklíněný tak, že se nemůže ani hnout. Kufr taktéž neoplývá přebytkem prostoru, ale kočár typu sporťák tam dáte (hlubokou korbu ani omylem), což je akceptovatelné. Vnitřní prostor je tak výraznou slabinou této Mazdy a dá se říct, že je takové auto pro dva.

Dvoulitrová atmosféra je agregát, který již nevídáme příliš často v moderních autech. Mazda je světlou výjimkou a současné atmosférické motory jsou součástí její image. Jeden by řekl, že v záplavě všech možných bezcharakterních a unylých turbomotorů musí být taková atmosféra požehnáním, že? No, ne tak docela. Každá mince má dvě strany. Ano, dvoulitrový Skyactiv má krásnou reakci na plyn, jakou u downsizovaného turbomotoru nenajdete. Hladce se vytáčí, spolupráce s klasickým hydro automatem je příkladná (pokud si nechcete řadit sami, tam naopak velmi rychle narazíte na limity). Má však také spoustu vlastností, které vám v běžném životě budou pít krev. Logicky to je chybějící točivý moment, s čímž se asi počítá. Mrzutějším faktem je, že za 4000 otáčkami je motor bez chuti a takový zvadlý, přičemž právě tohle by měla být doména atmo motoru. Převodovce by slušely kratší kvalty, které by prospěly dynamice. A nepotěší ani spotřeba, která se po týdnu ježdění povážlivě přiblížila osmilitrové hranici. Narovinu říkám, že projev tohoto dvoulitru mě nebavil.

Mazda už dlouhá léta sází na sportovní styl. Snaží se, aby její vozy přenášely na své řidiče emoce, aby se za volantem bavili a užili si každou cestu. Podobné filozofie se drží také CX-3. Poměrně strmé řízení udělá radost v každé zatáčce. Nadšeného řidiče potěší i komunikativnost vozu, který si s vámi „povídá“ skrze sedačku. Je krásně cítit, kdy se blíží limit a auto vám dá dostatek času k reakci. Je prostě čitelné. Otázkou zůstává, jestli je to u tohoto typu vozu to hlavní, čím by měl oslovit zákazníky. Já osobně bych možná ocenil větší míru komfortu, kterého se CX-3 dostává v omezeném množství. A jsem si docela jist, že za to z velké části mohou 18 palcové pneumatiky, které nedokážou odpustit hříchy českých silnic. Pokud mohu radit, berte určitě menší, vaše záda vám poděkují.

Verdikt

Bohužel musím říct, že ani tentokrát si mě Mazda CX-3 nezískala. Nedokážu se smířit s nedostatečným vnitřním prostorem, nesedl mi ani motor. Musím však říct, že zvenku vypadá auto stále velmi dobře a užíval jsem si i radostný jízdní projev. Pro mě to sice není to pravé ořechové, ale dokážu pochopit, že někoho tahle Mazda udělá šťastným. A o to nakonec jde především.

Technické údaje

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1 998 cm3
Výkon: 89 kW (121 koní) v 6 000 ot./min
Točivý moment: 206 Nm v 2 800 ot./min
Převodovka: šestistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 1 288 – 1335 kg 
Maximální rychlost: 187 km/h
0-100 km/h: 9,9 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná: 6,1 l/100 km
Spotřeba v testu: 7,7 l/100 km
Cena základní verze (Challenge): 499 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky (SkyActiv-G121 Revolution AT): 670 700 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
17. února 2021, 07:58
0

Je to prakticky Mazda 2 na chůdách, ale ti, co to mají, si neztěžují. Ta výbava logicky reflektuje kombinaci předchozí 3-ky s možnostmi 2-ky. Kolega tam trochu řeší problémy s korozí, jinak spokojenost.

reagovat
pa
pali3x
17. února 2021, 08:58
0

Pred cca 3,5 rokmi som kupoval Mazdu 3... V tom čase bola samozrejme na trhu aj Mazda CX-3. Auto za rovnakú cenu, značne menšie. Kdesi rom raz čítal test na CX-3 a výsledok bol, že ak silou-mocou nechcete CX-3, vezmite radšej Mazdu 3, pretože za rovnakú cenu je vo všetkom lepšia.
Rád by som dodal k článku:
Pán redaktor píše, že "...řekl bych, že jsem si užil téměř každý ujetý kilometr..."
- môžem to potvrdiť, keďže mám Mazdu 3 r.v. 2017 a užívam si každý kilometer. Pre mňa je to skvelé auto. To, že má auto "iba" 88 kW neuberá z pocitu pri jazde, ktorý vytvára podvozok / posed / riadenie + manuálna prevodovka... Človek to musí skúsiť.

"...nicméně vrátila se a opět si ji můžete pořídit. Byť nabídka je trochu okleštěná..."
- v lete som bol na servisnej prehliadke a počas čakania som si poobzeral Mazdu CX-3. Až ma oblial pot, keď som videl cenovku - od cca 20 000€. CX-3 išla hlavne cenovo výrazne hore. Kedysi dávnejšie som pozeral len tak zo zaujímavosti skladové CX-3 a najviac ich bolo v základnej výbave, s cenou cca 15 000€

k motoru:
"...za 4000 otáčkami je motor bez chuti a takový zvadlý ( 89 kW)..."
V aute mám 88 kW motor (G120). Tento motor je v podstate "orezaný" motor s výkonom 121 kW (G165). Max výkon má pri 4000 ot, ďalej je krivka výkonu už plochá (nestúpa). Možno preto ten pocit.

V každom prípade z môjho pohľadu je CX-3 také pekné ženské auto. Kľudne ho raz kúpim dcére ako jej prvé auto ;)

reagovat
krab
17. února 2021, 10:09
5

Více méně bych asi se vším i spíš souhlasil, ale zarazilo mě to hodnocení přístrojový desky, konkrétně faktu, že to auto má v centrální pozici otáčkoměr s digitálním ukazatelem rychlosti v rohu otáčkoměru a ve slušný velikosti, aby se dala rychlost dobře periferně číst, aniž by člověk musel ostřit zrak ze silnice na přístrojovku. Mazda 3 to tak má taky, aspoň co si pamatuju z té co jsem zkoušel sám a řešení kapličky přístrojů takhle mi připadá naprosto perfektní. Jsem konzervativec v tomhle, ale když zkouším různá auta, tak čím jednodušší a analogovější tvary ovládacích prvků to auto má, tím se to snáz obsluhuje. To stejný ty točítka na ovládání topení a chlazení. Nevím co by člověk potřeboval jinýho, je to jednoduchý, přehledný...

reagovat
Daniel Borský
17. února 2021, 10:49
1

Velký otáčkoměr je fajn tam, kde ho využiješ. U RX-8 to bylo super, stejně tak to oceňuji u trojky s manuálem. U městského crossoveru s automatem mi však informace o otáčkách přijde zbytečná a uvítal bych místo ní raději velký analogový rychloměr. Ten digitální není špatný, ale musí se na něj přeostřovat zrak, zatímco kde se pohybuje ručička analogového rychloměru je vidět i bez přeostření. Ad klima. Mám raději, když je přítomen displej s číselnou hodnotou teploty, než abych za jízdy lovil kolečko a přemýšlel u neoznačeného políčka stupnice jestli je to 19 nebo 21 stupňů. Ale proti gustu, každému vyhovuje něco jiného.
-
Komentář upraven 17. 2. 2021, 11:51:44

Sa
Sato
17. února 2021, 11:03
1

Tiež mi prídu budíky ala RX8 u takéhoto vozítka s automatom ako nezmysel. Ako keby to malo difuzor alebo lambo volant :)

krab
17. února 2021, 11:09
1

Koukám, že to je vlastně automat... tak ok, už to chápu. Mě se prostě to řešení z centrálním kulatým otáčkoměrem a digitálním ukazatelem rychlosti líbí. A moc na to právě přeostřovat si myslím nemusím, to jestli tam vidím dvouciferný číslo nebo už trojciferný, to je hned poznat a zas 50 / 70 ve městě si člověk snadno ohlídá i podle okolního provozu.

U toho větrání/topení nad tím přemejšlím, protože taky mám ve dvou autech číselnou hodnotu a ne kolečko, ale právě myslím že F124 Spider to mělo přesně jako tady na obrázku, to stejný kolečkový řešení. A mě to úplně vyhovovalo. Já nevím jak ostatní, ale stejně s tím nastavením málokdy hejbu. Mám nastaveno standartně 20°, to je tak akorát abych mohl řídit bez bundy v tričku nebo košili nebo mikyně, když je fakt zima a ventilátor taky nechávám manuálně, ráno na ten ofuk oken přidám trochu víc a pak při jízdě co nejrychlejš to pak srazím na stupeň 2 nebo 1 , aby ventilátor neotravoval hlukem. Směr foukání mívám : zima: na čelní sklo a na nohy , léto: čelně + nohy a když prší, tak to přepnu opět z čelního na ofuk skla. Tu automatickou funkci nevyužívám prakticky vůbec. Klimošku spustím jen když se okna mlží anebo v létě, když už je fakt vedro...

Ma
Macyn
17. února 2021, 11:36
0

Jen pro info u těchto mazd, kaplička a tími přistrojový štít se odvíjí od výbavy. Jsou verze i s normálním rychloměrem.

ReVolte
18. února 2021, 11:28
2

Za mě jen hloupá konfigurace.. Auto se prodává i v nesporotvní edici s normálním otáčkoměrem, na 16" pneu. Motor má utlumenou charakteristiku hlavně v rámci mapy a dlouhých kvaltů. Jinak souhlas s tím vnitřním pocitem, kdy je to holt stále Mazda 2 na levnějším spektru, takže některé prvky výbavy nejsou a budíky jsou trochu moc ořezané. Já osobně jsem jednu vybral pro rodiče s ještě manuální ručkou, budíky s tachometrem a 2.0 benzínem, na 16" a je tam spokojenost. Je to auto pro 2, ale delší cesty se dají také díky tomu že dám nohy pod přední sedačku a sedím víc vzpřímeně. Ještě jsem k tomu hodil upravenou mapu motoru, aby to nahoře bylo happy a trochu jsem upravil ten Mazda connect. Jo a spotřeba alá jízda na výlet a jízda do Lidlu 6,3l :)

beastar
17. února 2021, 10:51
3

Já mám teď u nových aut a jejich testu první jít na cenu a motorizaci atd. Tady je svět ještě v pohodě. Docela pěkný moderně vypadající auto. Slušná spotřeba, rozumný výkon na tuhle třídu. Docela se prodávají. Já bych takový auto být mi trochu míň a chtít prostě jen auto taky bral. Tím chci říct že moc pro petrolheady nebo člověka od auta to není. Běžný kupec to ocení.

reagovat
Vl
VladaS75
17. února 2021, 11:42
0

Škoda , že přišla o motor G150 , který měla i v kombinaci 4x4. Teď má G150 CX-30 a myslím, že by byl skvělý i v CX-3

reagovat
St
Staromil
17. února 2021, 15:07
0

Po seznámení se s tímto autíčkem alespoň textově z pohledu Dana se mi jen znova potvrdil můj názor SUV a crossovery, které zatím "toleruji" jen v případě nutnosti mít třeba vyšší nástup a posez, a nebo opravdu občas zajet mimo silnici. Diskutabilní pro mne je už i určitá "muskulatura" v městkém provozu, kde působí taková auta autoritativněji ( znám to z doby střídavého přesedání z malého Clia...toho fakt ještě malého z roku 1995 a Mazdy 626, což se projevuje způsobem vnímání auta okolními řidiči...). Jenže je to za cenu kompromisů jinde a také za většinou znatelně vyšší cenu ( je to přeci moderní...).
Takže je to auto v podstatě výhradně pro dva lidi, co někoho jen občas vzadu svezou, jsou třeba starší ročník a lépe se jim do toho nastupuje, nebo naopak mladší, co si myslí, že jedině crossover je v kontextu doby správně a "IN", protože se jim to ze všech stran autoprůmysl snaží valit do hlav a v neposlední řadě jim nikdo neřekl, že za stejné prachy si mohli koupit mnohem více muziky v podobě krásné Mazdy 3. No a také jsou ještě natolik při smyslech, že nemusí mít na prakticky stejný účel doma to malé PHEV Volvo za dvojnásobné peníze. Nicméně, kdo si to koupí s rozmyslem a podle opravdu svých potřeb a nároků, asi bude velmi spokojen. Je to přece Mazda..:-))...

reagovat
St
Staromil
17. února 2021, 15:17
0

...ještě k té v úvodu zmíněné elektromobilitě...zrovna dnes jsem na to narazil...

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/konec-spalovacich-fordu-vsechny-evropske-osobni-modely-budou/r~67829f02710c11eba4560cc47ab5f122/

No, jestli to myslí vážně, toho se poměrně brzy dožijem a jestli bude Ford i pak takto sluníčkově nadšený ze svých černých čísel, budu ho míti za vizionáře. Otázkou tedy asi bude, do jaké míry ho budou (muset) následovat i ostatní, tj., jestli fakt nebude např. pro ty anglány jiná volba.

reagovat
Gr
Grand Admiral Thrawn
18. února 2021, 01:11
1

Vzhledem k tomu, že zmíněný přechod k elektromobilitě se týká jen Evropy, tak si spíš myslím, že se Ford hodlá soustředit hlavně na mimoevropské trhy, zatímco evropský trh svázaný emisními normami pro ně přestává být lukrativním a nevyplatí se jim platit čím dál tím přísnější ekovýpalně z prodeje spalovacích aut. Přitom je to škoda, protože Ford je jedna z mála automobilek, která ještě v Evropě nabízí normální auta.

ro
rock
18. února 2021, 05:45
0

Na velmi podobnou zprávu jsem narazil ohledně Jaguaru...

Po
Polsonside
17. února 2021, 17:54
0

Pro mě je CX-3 takové lehké zklamání. Respektivě ta cenovka je vůči tomu vozu přehnaná. Ideálně mi sedí pro ženy. Vlastním Mazdu 3 2018 a ta je prostorově mnohem větší (taky podvozek z M3 používá dokonce CX-5) zatímco CX-3 je zvýšená varianta nejmenší mazdy 2, která je ideální též pro ženy. Motor je v M3 mnohem lepší. Označení má možná stejný, ale maximum točivého momentu 210 N.m a 88kW tam prostě není a vychází téměř lépe než varianta G165. Ta má sice kratší dráhy, ale při dálničních rychlostech se velmi liší v otáčkách ve prospěch slabší verze. Navíc u mé se mi nezdál fakt silný tah motoru a nechal se to změřit na brzdě a ejhle...naměřeno 167 koní u 88kW verze :-) Mě ten motor naopak neskutečně baví a má ohromně líbívý zvuk. Autorr článku evidentně nějak bojuje se sympatií k mazdě, jelikož většina recenzí jinde prostě zní jinak. Interiér je naopak krásně jednoduchý a dobře zpracovaný. Otočná klimatizace je prostě fajn a funkční. Mám digitální a dvouzónovou a upřímně by mi vůbec tahle obyčejná nevadila. Je to krásně účelné a bytelné kruhové ovladače jsou lehce ovladatelné. Jinak CX-3 je na 18 kolech skutečně lehce prkenná oproti M3. U všech mazd bych při své výšce 187cm uvítal lehce delší sedáky pro lepší podepření stehen, jelikož mám prostě od půle stehna nohu zalomenou a nepodepřenou. Ale posez je užasný. Manuální převodovka u mé M3 není naopak nějak extra. Občas trpí na zadrhnutí při přechodu do druhé rychlosti, ale výměna oleje to zlepšila a krátké dráhy jsou super. Jsou lehce poddimenzované brzdy, chtělo by to větší. Krásné svítí LED a umí číst značky při cestách. Volant,sedáky i topení hřeje témeř okamžitě i ve velkých mrazech. Mazdy by měli zapracovat na lepším odhlučnění podběhu a na kvalitnější odolnosti laku, jinak nemám co vytknout a miluji jejich vozy. A na závěr pozor..prvně v životě se setkávám s tím, že většina pneuservisů neumí správně upnout a tudíž vyvážil kola. Je potřeba upínat adapterem duo expert. Jiinak tady u té cenovky je mnohem lepší přidat 100 tisíc a koupit mnohem lepší i větší CX-30.

reagovat
Mr
Mrkef
17. února 2021, 21:55
1

U koho jsi to prosím tě měřil na brzdě?
Motory mají reálný výkon vyšší, než udávány, nicméně v tvém případě mi to přijde protažené za vlasy. U 88kw tj. cca 120PS bych ještě dokázal uvěřit možná 135PS, ale 167PS by byl už slušná úprava motoru.... klidně ukáž graf měření :)

St
Staromil
17. února 2021, 22:40
0

Mně se tedy zdá podle textu, že autor nebojuje se sympatií k Mazdě, ale se sympatií k TÉTO Mazdě. Já to mám tak nějak obdobně, a to jezdím 20 let v Mazdách. U mne to ale není možná konkrétně CX-3, ale SUV a crossovery obecně, když je vždy srovnám dle svých preferencí s "normálními" auty za podobné, či dokonce menší peníze.
Jinak v pojetí interiéru a ovládání jsem fakt konzervativní, možná méně náročný, nevyžadující nové vychytávky a ty nové "čisté" interiéry mne moc neoslovují. Klima např. mám "obyčejnou" účelně a lehce ovladatelnou tlačítky a otočnými ovladači, dvouzónovou automatickou a za jiný způsob ovládání bych dobrovolně neměnil...tady mne ale překvapuje, že je vše z funkcí u této verze CX-3 jen "namalováno" na ovladačích, což se mi opravdu nejeví zrovna ideální (u mne tedy, co je zapnuto, svítí, vše je pak zobrazeno na starém dobrém svítícím displayi, a je tomu tak už od roku 2001). Jinak 18" kola na Mazdě2, alias CX-3, to je fakt už parodie na módu...hlavně tedy, že to tak supr vypadá, resp. je to tedy jako opticky vyšší.

P.S....těch naměřených 167k, to je fakt tedy nářez. Asi spletli verzi software, ne?...:-))...

pa
pali3x
18. února 2021, 07:42
-1

"Mrkef" - tiež mám v aute 88 kW motor. Je to priškrtená verzia motora G165 (165 PS). Výkon 88 kW je už pri 4000 ot a ďalej je obmedzený. Počul som aj predtým, že motor G120 má reálne podstatne vyšší výkon. Ja som svoj nedával merať. Čo sa týka pocitov z jazdy - ide to dobre, ale posúdiť, či má 120 PS, alebo 165 PS nedokážem. Veľa som toho so silnými autami nenajazdil.
G120 je v podstate jediný atmosferický motor, ktorá je možné "načipovať" na tak vysoký výkon cca 170 PS = cca +42%. Bežne sa to u atmosfér neoplatí, lebo nárast výkonu je cca do 5%. Vlastne G120 sa iba odomkne, ak už nie je od výroby :)

Ha
Habakukk
18. února 2021, 10:35
0

Tak uškrcení je především proto aby byly splněny emisní limity. Tedy přehráním software se majitel pouští do šedé zóny. Je pak na každém jak se k tomu postaví to nechci hodnotit.

ReVolte
18. února 2021, 11:35
0

Do DK (CX-3) se dává mapa na 121kW. Obecně lidi na ní bez úprav naměří na kolech 105 - 110kW. To auto je utlumený délkou kvaltů.

martin_100
18. února 2021, 19:57
0

To auto vypadá fajn. Jako naříkat na malym prostorem u malýho auta je trochu nesmysl ne?
Klimatizace s kolečkem který nahmatáš a ovládáš bez toho abys musel koukat co vlastně děláš je moc fajn.
A neútulný? Mě to naopak přijde velice moderní přesto útulný.
Fakt by m,ě zajímalo co by ste vy autonovináři jako vlastně chtěli? Podle mě každej autonovinář jezdí minimálně v rollsu nebo maybachu podle toho co všechno na normálních autech vadí ;-)

reagovat
Daniel Borský
18. února 2021, 20:08
3

Malý prostor u malého auta je asi normální. Jenže tohle není úplně tak malé, na délku je to stejně velké jako Golf, ale uvnitř je to menší než Polo. Klimatizace s kolečkem je ideální to souhlasím. Jen bych rád nějaký displej u toho, abych hned viděl kolik stupňů mám nastavených. Ve tmě se to blbě odhaduje. Nic víc, nic míň :)

martin_100
18. února 2021, 20:38
1

Hele v golfu mam klimatronik a čísla jsou mi celkem k hounu. Někdy mi přijde 21 na displeji jako hic a jindy mi zas ani 27 nestačí k pocitu tepla. Takže kdyby tam místo stupňů celsia třeba byl barevnej terčík kterej by se měnil z modrý na čevenou plynule podle nasstavení tak by to mělo stejnou vypovídací hodnotu.
Prostě přitápim nebo chladim podle toho jak je mi příjemno bez ohledu na stupně.

Vojta
20. února 2021, 10:48
1

CX-3 jsme taky měli ve výběru, projel jsem si ji a více či méně naprosto souhlasím s recenzí. Zkoušeli jsme i větší CX-5 a CX-30, které už jsou i o řádný kus dražší, stejně se vyložené nadšení nekonalo. Nakonec se vybíralo mezi Jeepem Renegade a Fiatem 500X, kde ty auta jsou naprosto identická s výjimkou designu. Vyhrálo 500X, protože se víc líbilo, byť je méně praktické. S motorem 1.3 turbo (110kW) a šestistupňovým automatem ve slušné výbavě Lounge vyšel nový na zhruba 430kkč a to má výbavu vlastně vyšší než tady ta testovaná verze CX-3 (dokonce i vyhřívané sklo atd.).

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem