načítám data...

Land Rover Discovery 3 TDV6: Diskošku nezastavíš!

Nevím jestli je chytré si vypůjčit samolibý slogan jiné značky za nadpis. A ještě méně jsem si jistý, zda slovo ,nezastavíš’ právě u třetí generace Discovery nedodá článku nemístnou dávku ironie. Pojďme číst dál.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Nastupuji do vysokých, hrubou látkou čalouněných sedadel Land Roveru Discovery v ,nuzné’ výbavě S. Ihned dostávám dobrou náladu. Nejen, že mi v hlavě zní odrhovačka od skupiny Alcazar Crying at the Discoteque, ale současně vzpomínám na fakt, že přesně tahle generace Land Roveru je už dávno mým vysněným autem. Proč jsem se ho nikdy neodvážil pořídit? Poslední stopa v paměti vedla k tehdejšímu telefonátu jednomu známému mechanikovi, který ač servisuje vozy BMW, tak provozoval ,Diskošku’ jako své soukromé auto. Telefonát byl dlouhý a nejčastější slovní spojení v něm byla: Rozbité vzduchové odpružení, kompresor, červené hlášení na přístrojovém panelu, elektrika, vstřiky a mnoho dalších. Zkrátka mě od koupě tehdy dokonale odradil a přitom mohl mít práci zajištěnou pokaždé, když zůstanu stát u krajnice a budu plakat nad diskotékou, zrovna jako v té staré písničce.

A věci se nebudou vylepšovat. Na internetu najdete stránku nazvanou Landroverhell.com. Je tam ještě další podobná: Neverbuyalandrover.com. Komentáře všech rozhořčených majitelů objektivně vzato velmi pokrokového Land Roveru Discovery 3 pojí jedna vlastnost. Svá auta milují a nenávidí současně. A to bude i můj případ až ho koupím, protože já svoje Disco stále ještě doma nemám. Možná proto vám jednu jednoduchou věc prozradím v následujících odstavcích.

Miluju Land Rover Discovery. Přesně tento kontroverzní hranatý model třetí generace. To auto má pro mě všechny atributy jaké má legendární vůz do terénu mít. Možná je to jen nekritická náklonost k ostrovním vozům. Původní Mini je skvělým autem do města. Když ho poladí pan Cooper, dá se s ním v neděli vyhrát pohár na okruhu v Brands Hatch a v pondělí si vyjet z rezidenční okrajové čtvrtě Londýna, třeba Croydonu, přímo do City a elegantně zaparkovat ve starých úzkých podzemních garážích. Zrovna tak Caterham 7 je vůz, který vyhraje velký okruhový závod, když to za volantem umíte. Ráno pak na něj s pomocí pár šroubů přimontujete čelní sklo, nasadíte střechu a můžete směle v obleku do práce. Ideální auto na všechny příležitosti a zdroj životního optimizmu a radosti. A úplně stejný je Land Rover Discovery 3. Neříkám, že s ním vyhrajete v neděli off roadový trial, daleko vhodnějším parťákem vám bude na víkendovém výletě do vřesovišť na lov koroptví. A v pondělí s ním klidně můžete v obleku odvézt děti do školky a pak frčíte dál do vaší banky v Londýnském City.

Na jeho palubě, chcete-li v interiéru, panuje enormní pohoda. Veškeré ovladače jsou dostatečně velké a dimenzované i pro případ, že budete řídit v pracovních rukavicích. I ve standartně nastavené výšce podvozku máte majestátní představu o tom, co se děje před vámi a okolo vás na silnici. Možná takový přehled nemá ani Její veličenstvo královna v Range Roveru. Z nějakého nepochopitelného důvodu nemám Range Rovery v oblibě. Zato Discovery svou jednoduchostí a pohodlím zároveň spojuje geniální myšlenku pracovního terénního vozu, který je současně i limuzínou. Silnici totiž zvládá opravdu výborně. Světlou výšku nastavím na ,normální’ a na kolečku Terrain response systému volím silnici. Land Rover pluje i menšími okreskami ve velké pohodě. Pokud z vašeho podvozku odstraníte veškeré vůle a vyměníte silentbloky za polyurethanové, zkrátka se o vaše Disco hezky postaráte, bude jízda naprosto tichá a prostá rázů přenášených do karoserie. Aby také nebyla, když má tento tank ze Solihullu samonosnou karoserii přimontovanou pro jistotu ještě na žebřinovém šasí. Takový konstrukční paradox jen tak nikde jinde nenajdete. Inženýři se nemohli dohodnout, báli se, že Discovery si jen samonosnou karosérii alá SUV nezaslouží, a tak pod auto přeci jen rám umístili. Proto je Discovery natolik těžké, že by nebylo od věci požadovat k jeho řízení řidičský průkaz skupiny C.

Při jízdě po menších a zakroucených okreskách se to projevuje tím způsobem, že nabydu pocitu nezničitelnosti. Vážně. Jedeme nějaký sled zatáček, třeba osmdesátkou a já si říkám: „ A co má jako být. Nic nejede proti, je tam vidět a kdybych tu další vlásenku náhodou nevytočil, tak to prostě vezmu přes mělčí škarpu, mezi mladé břízky a zkrátím si cestu po poli”. Břízky by jen tak zašuměly, odpružení odfiltrovalo škarpu jemným zakymácením a na poli bych aspoň vyzkoušel další z předvoleb Terrain response systému. Ne, nemyslete si, že jsem blázen. Vím dobře jako vy, že výlet přes škarpu by byla pořádná šupa a Land Rover by patrně vyhlásil tvrdou stávku červenými hlášeními na přístrojovém panelu. Když nad tím přemýšlím hlouběji, Land Rover se neovládá tak snadno jako luxusní SUV. Musíte mít solidní cit pro techniku a dobrý odhad. Je těžký a na mokru mi jednou na výjezdu z úzké vlásenky docela slušně utekl předek. A než jsem našel trakci, na chvilku mi vyschlo v hrdle. Musíte ho řídit a uvažovat co uděláte. Na mokré trávě, na režim ,bláto’ ovšem vykroužil velmi veselé přetáčivé smyky.

Je zábavný ve svém vlastním bizarním stylu. Především pocit expedičního vozidla, schopného na pár nádrží nafty dojet z Moskvy do Vladivostoku, nebo z Caracasu až k Ohňové Zemi mu nikdo neodpáře. Proto mám Land Rover Discovery 3 tak moc rád a asi si ho vážně jednou koupím. A tentokrát to myslím fakt doopravdy. Na palubě je spousta odkládacích prostor, sedačky se sklopí a snadno a vytvoří kempovací plochu. Zadní výklopné dveře unesou tři dospělé chlapy a horní víko kufru slouží jako přístřešek před deštěm. To využijete právě na lovu těch koroptví. Zkrátka Disco není SUV pro slečinky a jeho konstrukce je vážně robustní. Land Rover má totiž koule. A to by klidně mohl být závěr testu. Ale já musím přidat další kapitolu.

Proč ten tmavočervený Land Rover Discovery 3 stále nemám doma?

Já si přesně v této souvislosti vybavím scénu z filmu Vesničko má středisková. Tu, když předseda chce pustit Otíka do Prahy po žních. Konverzaci přesně před tím, než Oldřichu Vlachovi v roli jezeďáka vzplanou sirky v kapse a dopadne to ,těsně vedle’. Předseda chce soudruhům nalít čistého vína, ale… „V tom víně ještě něco plave předsedo, že jo?“. A zanedlouho následuje památná věta: „Má pravdu předsedo“. Zkrátka zlí jazykové tvrdí, že Land Rover Discovery 3 TDV6 dojede sice z Moskvy do Vladivostoku, ale jen v doprovodu terénního Kamazu, který veze další dva Land Rovery Discovery 3 TDV6 rozebrané na díly na své korbě. Samozřejmě to přeháním, ale jistě tušíte, co chci napsat. Disco nemá dobrou pověst. S odstupem času, a vzhledem k zbytkové ceně neporouchaných exemplářů, se věci ovšem mají trochu jinak. Konkrétní tmavočervený Land Rover zapůjčený od AAA Auto nemá najeto ani 150 tisíc kilometrů, vše na něm funguje a stojí kolem 300 tisíc korun. Co za ty prachy koupíte? Chcete vážně Dacii Duster? Já ne, přátelé (Já teda rozhodně ano! – pozn. Adam F.).

Vím, že když mám rád jednoúčelové a spartánské vozy jakými jsou původní Mini a Caterham 7, měl bych spíš daleko víc obdivovat Suzuki Jimny. Taky jsem o něm už psal loni blog. Jenže v rychlostech nad 90 km/h z vás chce vytřást duši a vejde se do něj asi tolik nákladu jako do Miaty. Land Rover Discovery je autem pro život. Jeho motor ševelí kultivovaným šestiválcovým tónem a vůbec mi nevadí, že se jedná o vznětovou jednotku. Naftová dva-sedmička a šestistupňový automat souzní výborně, a navíc odmění spotřebou okolo devíti litrů, pokud zrovna netáhnete svoji jachtu. Dokonce v tomto případě výjimečně nevolám po nutnosti vlastnit vzácně se vyskytující osmiválcovou 4,4 od BMW. Diesel nejspíš bude při neodfláknuté údržbě dobře fungovat. Co o něm ale říkají zkušenosti majitelů a především nezávislé servisy?

TDV6, kódově označený jako 276DT, trpí na několik nejčastějších opotřebení. Jedná se původně o motor designu Fordu pod kódovým označením Lion, vyrobený ve spolupráci s PSA. Je to jednotka se čtyřmi vačkovými hřídelemi a čtyřma ventily na válec. Rozvodový mechanismus žene ozubený řemen propojující vačkové hřídele výfukových ventilů. Až propojujícími řetízky s vačkami sání se ovládá druhá dvojice ventilů. Výměnný interval je po 100tis kilometrech. Na prvních ročnících vyjímečně dokázal vlivem povolení napínáku přeskočit právě onen propojující řetízek. Motor používá vstřikování typu commonrail od firmy Siemens a velké turbodmychadlo Borg Warner. Vstřiky mohou odejít a nadměrně omývat naftou povrch válců. Důsledky jsou jasné a neblahé. Naštěstí to není tak častá závada a dá se jí předejít pečlivou údržbou. Turbo se umí přidřít na ložiscích, respektive spíš propustit olej, který se dostane zpět do válců přes Intercooler díky netěsnostem. Největším úskalím motoru, jsou však hlavní ložiska klikové hřídele, která se přidírají nejčastěji. Zajímavý detailní přehled problému motoru řady Lion popsal jeden novozélandský majitel Discovery. Není bohužel vyloučeno, že po čase používání vašeho TDV6 motoru skončíte u specialisty, který jej celý bude muset rozebrat, zjistit stav povrchu válců, vymontovat kompletně klikovou hřídel a tu pak přebrousit a usadit do lepšího ložiska s větším přesahem.

Není to sice levná záležitost, ale aspoň řešitelná. Když k tomu přičtu další desetitisíce, které lze snadno utratit na výměně kompresoru vzduchového pérování a závad elektroinstalace, začínám vás od nákupu ojetého Discovery 3 odrazovat, že? Do toho vůbec nepočítám spotřební materiál nutný na repasi podvozku a třeba na renovaci brzd, které jsou pro ukočírování minimálně 2,5 tunového terénního vozu klíčové. Podle jiných fanouškovských webů o Land Roverech Discovery 3 vyznívá jeho vlastnictví jako daleko růžovější pohádka. Zkušenosti a náklady na provoz se logicky různí a já se snažím popsat ty černější scénáře. Na Discovery 3 bylo několik svolávacích akcí. Pokud je auto vážně dobře udržované, už něco vydrželo a rozhodně bude sloužit dál. Běžně jezdí po světě spousta funkčních TDV6 s najetými několika stovkami tisíc kilometrů a to bez poruch.

Land Rover Discovery 3 stojí jako ojetina od dvou set do čtyř set tisíc korun za nejlepší exempláře. To není vážně mnoho na to, že dostanete ultimativní stroj schopný jízdy kdekoliv. Stroj, který nepotřebuje silnice a který při řízení dobíjí řidiči skvělou náladu. Navíc za nový model zaplatíte přes dva miliony a vypadá zezadu trochu jako kyklop. Myslím si zkrátka, že náklady nejsou zdaleka tak vysoké, i když nutnost potenciální investice třetiny hodnoty ojetiny jen do oprav, zní spíš jako noční můra. Já to vidím jinak. Mnoho ojetin deseti a více let stáří je na tom úplně stejně. Jsou to auta, která obstojí i v konkurenci nového, pro mnoho z nás nedostupného modelu, přičemž je pořídíte za lákavou zbytkovou cenu. Chce to jen mít realistická očekávání a nekupovat taková auta bez finančních rezerv. A to platí i o legendách typu Toyoty Land Cruiser se svou pověstí neprůstřelné spolehlivosti. Land Rover Discovery 3 nabízí oproti japonským offroadům jiný styl a získal mé srdce již dávno, všem pověrám navzdory. Stačí jen sebrat odvahu, nebát se a jít do toho!

Za zapůjčení testovaného exempláře děkuji společnosti AAA Auto a.s.

Technické údaje:

Land Rover Discovery 3 TDV6 S (2007)

Motor: vznětový vidlicový šestiválec 60°, přeplňovaný turbodmychadlem,uložený
podélně vpředu, DOHC, 4 ventily na válec, vstřikování Commonrail,
Zdvihový objem: 2721 cm3 
Maximální výkon: 140 Kw/191k při 4000 otáčkách/min
Točivý moment: 440 N.m při 1900 otáčkách/min
Převodovka: automatická 6st.
Pohon všech kol: inteligentní pohon všech kol s uzávěrkami diferenciálů a předvolenými programy
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 235/70 R17
Rozměry: 4849x1892x1892
Pohotovostní hmotnost: 2504kg
Maximální rychlost: 180 km/h
Zrychlení: 0-100 km/h 11.8 sekund
Spotřeba: 9.3l/100 km

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam
25. dubna 2018, 08:50
0

Parádně napsané, akorát pro mě by to byla 4. Zdá se mi mnohem hezčí.
Tak ty nemáš rád Range Rovery a při volbě SUV preferuješ Velar? :D

reagovat
krab
25. dubna 2018, 09:46
2

Dík. Kdybych měl použít paráfrázi jinam ... tak bych řekl : "Jen blbec nemění názory" :-D
V tomhle textu jsem to myslel s Rangem L322. Prostě je mi tohle Disco a obzvlášť modernizovaná 4 sympatičtější.

Velar se mi ale fakt líbí, resp. tohle byla rada paní Nele a té by to ve Velaru určitě slušelo :)

Adam
25. dubna 2018, 18:11
1

Rozumim, ale musel jsem si rejpnout :D

Anorex
25. dubna 2018, 08:58
0

Jak dříve říkal jeden můj kamarád a vlastník několika různých exemplářů za nějakou dobu. Land a Range Rovery jsou jako úžasný obývací pokoj v luxusní vile, pohodlné, materiálově výborný, hezké na pohled a tak vůbec. Škoda jen, že tento pocit si člověk užije nejčastěji na podvalu při cestě do servisu. Dlouho odolával, dlouho. Nakonec neodolal a přešel k DE konkurenci. Tam ho hned na první doboru vypekl chronicky známý 3.0d v X5 E70 , tak teď jezdí hybridním Lexusem... :-)

reagovat
krab
25. dubna 2018, 09:53
0

Upřímně já jsem zvědavý, jestli se tu sejdou i nějaké komentáře majitelů / bývalých majitelů, kteří s Disco 3 jkou problémy neměli :)
Tenhle kus jezdil hezky a fakt fungoval, snažil jsem se hledat informace a jak tam píšu, chce to mít rezervu, ale může to už dneska jako ojetina za 300 tisíc fungovat výborně. Chápu, že když tehdy někdo koupil nové za 2 mega a furt to bylo v servise, hlavně první ročníky, tak to ty lidi fakt naštvalo ...

Jimi
25. dubna 2018, 10:24
1

Výměna turba na RR (Disco bude to samé). Pro neznalého majitele to může být šok to takhle vidět... :D

reagovat
Anorex
25. dubna 2018, 10:28
0

Muhehe. Tohle vidět, tak mě nesou nohama napřed... :-D

krab
25. dubna 2018, 10:37
1

Mě už to právě nepřekvapí :-D
Tady zas místo karosérie musí motor ven, většinou když chceš něco měnit ...

ma
martinw
25. dubna 2018, 11:40
0

Tak je hezke si pripomenout svatbu po takovych peti az deseti letech :)

*svatba = zamontovani motoru/podvozku do karoserie

krab
25. dubna 2018, 21:52
0

jo, svatba je krásná věc na pohled :) .... stačilo jednou :-D

briza
25. dubna 2018, 10:50
8

Pěkné, pěkné, ale s tím zajížděním mezi břízky se zase uklidníme... :)

reagovat
M P
25. dubna 2018, 10:53
2

Takový to, když se začne kácet ve tvým lese...

ToMyx
25. dubna 2018, 10:52
0

Po přečtení bych si ho taky na týden půjčil, ale raději jen půjčil :-)
Tuhle třídu aut úplně nemusím, ale racionálně (až na servis) je to asi ideální auto pro mamku s dětma...

reagovat
Inženýr
25. dubna 2018, 11:04
1

Že jsou velké Land Rovery opěvovány pro svoje pohodlí, dobré jízdní vlastnosti na cestě i schopnosti v terénu, tak to samozřejmě chápu.

Nechápu ovšem to, jak někdo může tolerovat plečku od někoho, kdo má zákazníky s prominutím u prdele, a ještě za takové peníze.

Na druhou stranu, v Anglii je podobných Land Roverů přehršel, a proto ani nevím, zda-li jsou tyto vozy opravdu notoricky nespolehlivé, a nebo to lidé prostě zveličují.

Prodat mi za takové prachy nespolehlivý krám, tak to bych si od nich nekoupil ani klíčenku.. Auto, kterému chybí spolehlivost má prostě cenu šrotu. Ale opět ty počty na cestách, nevím nevím. Taky bych byl rád, kdyby přispěli majitelé a věděli bychom víc.

K autu samotnému - Discovery je mi velice sympatický. Je to masivní, designově zajímavé auto, a narozdíl od Range Roveru na mně působí tak nějak solidně a dospěle, bez nahoněného puncu pseudo-exkluzivity a trapných espézetek jako "BO55" nebo "Lord zvagínyvylez".

reagovat
Safa
25. dubna 2018, 11:36
0

Krab: Koukám, že to včerejší klečení na hrachu přineslo ovoce. Nebo on už je LR taky korejec? :o)

reagovat
Jimi
25. dubna 2018, 13:18
0

...ind britského původu...firma Jaguar Land Rover patřící Tata Motors od 2008.

krab
25. dubna 2018, 13:38
0

Jo, ale kupodivu tohle smíšený manželství tomu Land Rover / Jaguar koncernu dost pomohlo.
Disco 3 přišlo na trh v 2004 a ten celej vývoj je tak nějak napůl BMW ( tam vzniknul RR L322) a za éry Fordu. Proto taky ten motor už v tomhle není bavoráckej, protože po prodeji LR Fordu , BMW prý odmítlo podporovat technický servis pro ty BMW 3 l diesely. Podobně jsem to někde vyčetl. Prostě byl tam tlak vyrobit motor od Fordu. To byl právě tenhle "Lion" projekt dohromady s PSA.

Dneska ale myslím je LR o míle dál než tehdy. On zas tedy ukáže čas. Ale zatím to vypadá, že vyrábí opravdu dobrá auta.

yorkin
25. dubna 2018, 15:27
0

D3 jsou výborná auta, i když ten motor je na jejich hmotnost (+když se pořádně naloží, což třeba na dovolenou není problém) dost slabý. U nás je trochu horší si vybrat, narazit na dobře servisovaný kus se slušnou výbavou (ano, dělal se holobyt v hadře, na pružinách a s manuálem!) je celkem náročné. Se servisem se to má jednoduše: je to strašná elektrárna, kterou málokdo umí. Mechanicky to zas taková divočina není hlavně díky možnosti zvednou kastli a v klidu dělat cokoli na motoru. I kompletně vyplněná serviska z autorizáku není žádná záruka. Servisů, kde ví co a jak, je celkem málo a jsou daleko od sebe, i když situace se zlepšuje. Oproti situaci před 10 lety, kdy jsem z Prahy jezdil na servis do Českých Budějovic, nesrovnatelné. Z hlediska praktičnosti, komfortu a poměru cena/výkon v současné době nemá D3 moc konkurentů. Land Cruisery jsou o dost dražší, X5 a GL nemají vůbec žádné terénní schopnosti a se spolehlivostí na tom rozhodně nejsou lépe. Jinak mám L322 3.6 TDV8: víc místa, pohodlnější podvozek, prakticky jen dobře vybavené kusy, lepší (výkonnější i spolehlivější) motor. Nevýhodou jsou (některé) dražší díly a nedostupné offroadové doplňky.

reagovat
beastar
25. dubna 2018, 18:44
0

Paradoxně znám několik majitelů kolem koní. A ty auta maj natáhano s 2 tunama sto, dvě sta tisíc a nemají vic problémů než podobný konkurenti. Ono já nám pro tyhle účely 3 Mercedes, mezitim chvíli Nissan a Bmw a taky se to sype:)) Ono je zase potřeba si uvědomit, že tyhle auta mají mnohem tvrdší život, než naleštěný měšťácky auta. A to nemluvim o tom, co zažívají majitelé prvních Cayennu a Touaregu. To jsou taky auta který od malička byly víc v servisu jak na silnici a chtěli za to miliony;))

reagovat
Ha
Habakukk
25. dubna 2018, 22:13
0

Já aby to nevyznělo špatně jsem velký fanda LR doma mě stojí D2, ale to je jiný svět proti D3. Konkrétní D3 ve vínové barvě je nádherná proste LR sluší a první majitel měl koule koupit výraznou barvu. K problémům s motorem ty přichází většinou někde 190t- 230t km. Problém je že to auto je těžké má klasický rám a na něm prosazenu samonosnou karoserii to co 2,7 zvládá v Jaguárech nebo Peugeotech už je v těžké D3 problém. Ještě co zmiňuješ vzduchový podvozek není to taková cenová tragédie komplet G.O. kolem 50t kč. Větší problém je podvozek který čeká většinu aut co jsou v bazarech tak se to pohybuje kolem 80t kč. Ohledně L322 a TDV8 je situace stejná jako u TDV6 V8 má jenom přidané dva válce k V6 tedy stejné problémy jen díky reservě výkonu nekolabuje tak často machři servismeni říkají na 10 mrtvých V6 jedna padlá V8. Pokud naftovou L322 tak tu V8, ale opět bych preferoval benzín. Ona ta oprava V6 s nákupem polomotoru je někde kolem 200t kč.

Ha
Habakukk
25. dubna 2018, 22:26
0

Protože jsem debil a na mobilu se mě blbě píše dal jsem odpověď pod příspěvek beastara.

krab
25. dubna 2018, 23:10
0

Mě to bylo jasný, že to patřilo vedle :) .. ale to je jedno. Někdy se to snadno poplete. No asi máme docela i podobnej vkus na barvu, protože takhle je fakt hezká. No, škoda, že to není 4.4 V8, protože to bych jí asi už měl doma :) ... Tahle se mi zdála bude chtít trochu se jí podívat na podvozek, vyřešit pár drobných vůlí, vyměnit zadní brzdové destičky a kotouče , což je drobnost více méně . Na druhou stranu podvozek říkáš : 80 ... ufff , no to už nezní tak levně, ale tady bych spíš tipoval nějaký čepy vyměnit, udělat znova geometrii a bude to OK. A pneu by si zasloužila nové. Jinak fakt vše běželo jak mělo. Furt je na prodej, jsem koukal.

Právě, že jsem nedávno jedno relativně dražší auto (sportovní) nechával v podstatě renovovat celé, tak představa výměny TDV6 polomotoru už nezní vůbec lákavě. Ale právě, že tohle auto jde pěkné už dnes koupit za 300 , tak když člověk má další rozumnou rezervu a ví, že provozně to není Ford Fiesta, tak se D3 určitě dá doporučit jako jeden z charakterních off roadů na trhu. Já jsem se s D2 TD5 svezl jednou taky, sice jen krátce , ale ten dojem z auta je diametrálně jiný. D2 je fakt off road. D3 má v sobě takovou "limuzínovitost" a neskutečný pohodlí pro jízdu po silnici. A tam se člověk pohybuje nejčastěji

Ha
Habakukk
26. dubna 2018, 07:45
0

Těch 4.4 je opravdu málo, ale není se čemu divit v době koupě nového auta nikdo nemohl čekat, že velký naftový V6 motoru bude mít takovou fatální závadu. Jinak vzduchový podvozek je na tom autě super a náklady na jeho údržbu nejsou fatální neznám nikoho kdo by předělával vzduch na klasiku. Ohledně podvozku to není taková tragédie dá se to dělat postupně a né vždy je vše K.O. Na hromadu věcí už existuje repasovací sady nebo druhovýroba. Obrovské plus je množství offroad příslušenství které na auto existují a dají se zapsat do VTP tak není problém na STK.

Ha
Habakukk
25. dubna 2018, 19:28
0

D3 je perfektní prostorné auto dnes sehnatelne za rozumné peníze. Největší problém celého auta je ten debilni motor 2,7 tdv6. Motor vyvinutý společně s PSA a Fordem pro uložení příčně v D3 je podélně z čehož pramení servisní lahůdky. V článku je pár nepřesností 2,7 netrpí přeskakováním rozvodů, ale destrukci olejového čerpadla byla na to svolávací akce toto čerpadlo je na straně u přepážky a k jeho výměně je oficiálně potřeba kastle dolů. Machři to dělají na autě a někteří na to kašlou a pak jsou z toho problémy ( zadržený motor). Druhý a možná fatalnejsi problém je zadření motoru buď se zadre na klice nebo klika praskne. Tento problém nemá řešení ! Je to konstrukční vada která pokračuje i u D4 a D5 v motorech 3.0. Zde popsána G.O. nic neřeší jen se oslabí již slabá klika. Pokud D3 tak s benzínem 4.4 V8 od BMW.

reagovat
krab
25. dubna 2018, 21:50
0

Dík za komentář a jsem rád za různá upřesnění, zde pro čtenáře. S tím přeskočeným rozvodovým řetízkem jsem si to úplně nevymyslel, vyčetl asi ze dvou anglicky psaných zdrojů. Pravděpodobně je to ale marginální porucha. O té poddimenzované klikové hřídeli jsem toho našel hodně a jak píšete, je to zjevně Achillova pata motorů TDV6 (vlastně to bude platit patrně i v aplikaci u Jaguárů a dalších aut, kam se dával v trochu modifikovaných podobách). Myslel jsem, že GO bývá úspěšnější než jak píšete.

Možná ta 4.4 V8 je fakt řešením pro tohle auto. Mě tohle konkrétní vínové, ale projevem a funkčností motoru TDV6 docela imponovalo. Ujel jsem několik set kilometrů, zdál se silný tak akorát ( nic jsem teda netahal, takže spíš v režimu - prázdné auto) a projev je tichý, kultivovaný a spotřeba byla vážně okolo 9 litrů. Tak mě to přišlo moc fajn. Motor 4.4 V8 M62 , ten má otec v první generaci X5 a přeci jen to auto jezdí trošičku od pumpy k pumpě :) Zkrátka D3 se mi líbí, možná koupím časem jednu benzínovou, pokud jí opravdu budu schopný využít. Nájezd nemívám extra velký ... Sloužilo by jako outdoorové, výletní auto , spíš na jízdu po silnici, leda, že bych se dal do party s někým kdo si jde občas zajezdit off road , což bych rád i tak vyzkoušel.

A když už se vyptávám : jak hodnotíte TDV8 motory? Stojí za to hledat L322 RR s tímto motorem nebo to považujete za riziko? Mě právě imponuje víc určitá jednoduchost a neokázalost D3jky :) ( ona je částečně falešná, jelikož je to dost složitý stroj i tak ...)

yorkin
25. dubna 2018, 22:15
0

Já to psal už výše. TDV8 jsou mnohem lepší než S/TDV6. Do značné míry i kvůli nim jsem nakonec zvolil L322 před D3, když jsem před rokem a kus hledal auto téhle třídy. Z hlediska složitosti není stejně vybavená D3 oproti L322 příliš rozdílná. Trochu problém je výskyt, kdy po ČR prostě jezdí mnohem víc Discover a tragicky slabých RR Td6 než TDV8, takže se klidně může stát, že i renomovaný servis nebude mít na skladě potřebný díl (ano, zrovna teď jezdím Toyotou Avensis, protože čekám na měch :-(). O zvuku a komfortu ani nemluvě. A hlavně netrpí sudden death syndromem jako PSA motory. Jistou nevýhodou je nemožnost zvednutí kastle pro práci na motoru. Kvůli tomu mě v lednu drobná oprava na svodech (díly asi za 5000) přišla na 60k, protože musel motor ven...

yorkin
25. dubna 2018, 22:18
0

Ale je fakt, že pro nájezd do 15 000 km ročně se nafta samozřejmě nevyplatí. A 4.4 benzíny se v L322 dostávají na dramaticky atraktivní ceny: https://www.sauto.cz/osobni/detail/land-rover/range-rover/17725205?goFrom=list

MartinCoupe
26. dubna 2018, 21:09
0

4.4 V8 je fajn věc ;-)

PepaSFI
25. dubna 2018, 19:36
0

teď si nejsem jistej a hledat se mi to nechce ale mám takový pocit že tahle Diskoška už nemá koule :-) Mám na mysli samozřejmě zapouzdření kloubů přední nápravy. Ty novější mají místo kulových pouzder jen gumové manžety které samozřejmě v terému snadno přijdou k úrazu.. Ale jak říkám, zas tak je nastudovaný nemám.
A to s tím nezastavením měl v reklamě Panda :-)

reagovat
Ha
Habakukk
25. dubna 2018, 19:39
0

Koule měla naposled D1 do 1998 D2 má homoklouby v tuhé nápravě a D3 nezávislé zavěšení jakou normální SUV.

PanHAJZL
25. dubna 2018, 23:26
0

Cuss chlapi, kdyz jste se tu tak pekne sesli a pisete o LR, mel bych dotaz. Doted jezdim v Jerp Grand Cheeru ZJ rv 95 5,2 V8...nikoliv v plynu,ale v benalu :) mam to jako daily car, ale v krasnem stavu. Nicmene budu muset jezdit na delsi streky a i kdyz spotrebu zas tolik resit nemusim, rozmezi 15-20/100 neni malo, nehlede na pohodli"za zenitem" a take bezpecnost, kde se mi uz uplne nechce vozit rodina. Vzdy se mi libil RR l322, mam na nej slabost :) tady nekdo z Vas chlapu psal,ze ho ma, teda TD V8. Ja se priznam,ze by me stacil i ten slabej 3.0 td6 od brambory. Nepotrebuji zavodit,jde mi o spolehlivost. Mate nwkdo zkusenosti s timto motorem a k nemu naparovanou prevodovkou od GM? Jake ma l322 slabiny a bolest? Na co si dat pozor? Moc diky kubajz

reagovat
Ha
Habakukk
26. dubna 2018, 07:24
0

3.0.td v L322 jak píšeš od BMW je bezproblémový motor, ale nebyl by to LR kdyby tam nebylo ale. Je spojen se slabým automatem který se musí co 80t km repasovat. Pokud to akceptuješ uděláš chip na motoru tak to jezdí velmi slušně. Další fatální bolístky to auto nemá.

PanHAJZL
26. dubna 2018, 08:05
0

Ahoj,moc dekuji za odpoved. O automatu jsem cetl, ze vydrzi uplne nestiha. Asi bych to prezil a proste az by prisel cas, tak bych to nechal zrepasovat. Co se tyce motoru, tyhle 3.0 d mely jen problemy s virivejma klapkama, nebo tam byly jeste nejake ficury? Trch 130kw by me stacilo, jak jsem psal, uz nejsem spechaci typ, mimo to si myslim, ze by se o to vic podstatneji zkratila zivotnost te prevodovky?

Ha
Habakukk
26. dubna 2018, 09:04
0

Mám pocit, že motor co je v RR je nemá je to slabší specifikace než byla v X5 o problémech s klapkama nevím ani si neuvědomuji, že by to někdo řešil na LR fóru a to se tam řeší téměř vše. On má X5 a RR hodně spolčených dílů palubní elektrosítě. Znalci, ale říkají pokud chceš ryzí RR tak jedině P38 s 4,6V8 (tam praskají bloky a dávají se nové vložky), L322 je už víc BMW.

PanHAJZL
26. dubna 2018, 10:45
0

Hele jednu starou popelnici uz mam :D , P38 fakt nechci, prave kvuli modernosti a dosti dilu z bmw, ktere v te dobe mohlo byt jakstaks kvalitni chci l322

Ha
Habakukk
26. dubna 2018, 11:10
0

Já jsem také nedospěl do stádia kdy bych ocenil finesy P38 a přiznám se ani do Defa jsem nedorostl. Když mám tyto chutě tak si jej půjčím nebo svezu a hned vím, že tudy cesta nevede.

PanHAJZL
26. dubna 2018, 17:30
0

Uprimne bych rek, ze P38 je pojizdna kupa problemu. Proti tomu je moje Grand Cheero naprosto nenarocny vozitko :) kamarad ma Defa a uprimne po nem taky netouzim a snad ani nedospeju k tomu,abych ho chtel :)

Ha
Habakukk
27. dubna 2018, 08:18
0

Tak hlavní problémy je složitost systémů které byly v P38 použit, druhá věc je to 1. generace LR s takto našlapaného elektronikou třetí je asi stáří vozidel. O půl generace mladší Disco 2 je na to s elektrikou o parník lépe než P38.

yorkin
27. dubna 2018, 18:35
0

To jsem psal já. Motám se kolem LR dost dlouho, v pár Td6 jsem je a... prostě do daily drivera bych to nechtěl. Zejména po zkušenosti s 5.2 v ZJ bys trpěl. Mám TDV8 3.6 čipnutý na 220kw a teprve to mi přijde jako akceptovatelný výkon. Nejde o spěchání, ale pokud chceš třeba předjíždět na silnicích první třídy, kde jsou dva pruhy do kopce (a v opačném směru jen jeden), hodí se každý Nm krouťáku. Je to prostě těžká kráva s aerodynamikou letící ledničky. P38 je nesmysl, to už spíš sežeň WJ 4.7 a zplynuj. Diesel je na houby, V8 dobrej, ale musíš si ho nechat komplet předělat. A pak jseš v tom za víc než pěkná L322.

Jenyk
26. dubna 2018, 10:00
0

Vstřiky mohou odejít a nadměrně omÝvat naftou povrch válců, šmarjápanno. Aspoň vidíš, že jsem to četl pečlivě:-)

Jinak dobrý test. Začínám po nějaké takové krávě koukat a tohle je zajímavá výzva.

reagovat
krab
26. dubna 2018, 10:16
0

No jo, to je podle medvídka Mývala, co? :) ... Opravil jsem. A to mi to ještě kontroloval tady redakční kolega a lepší češtinář. Až někdo vymyslí software, co odchytí ve wordu všechny chyby, to bude paráda! A nebo zjednodušíme pravidla pravopisu ...

Jinak směle do toho. Pár dalších užitečných rad tu napsali pánové v komentářích a určitě se toho spousta najde na různých klubových stránkách. Výzva to je, ale když se pečlivě vybere zachovalý kus, snad to bude spíš radost než naopak :)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem